Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 207 ... 250 Laatste
Acties:
  • 376.799 views

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:55

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
richy3908 schreef op zondag 1 januari 2023 @ 09:47:
Onderstaande is niet aangepast. Ik blijf erbij dat het dubbelop is en daarom incorrect.

review: Terug in het jaar 2022 - Van miljardenovernames tot aan gpu-prijzen

[...]

Een 'kunnen' weggestreept.

Je zegt dus òf Met WhatsApp is het al jaren mogelijk om berichten te verwijderen. òf Met WhatsApp kun je al jaren berichten verwijderen.
Deze laat ik heel even liggen voor @MoniqueVdB en @Delpozo die er morgen weer zijn, ik weet namelijk niet helemaal zeker of dat nou klopt, volgens mij kan het namelijk wel zoals het er nu staat maar ik heb graag een second (of third, in dit geval) opinion.

Rest is verbeterd, dank allemaal en fijne dag nog!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ik denk dat @richy3908 gelijk heeft. "Kunnen" en "de mogelijkheid hebben" is hetzelfde, en dus is "de mogelijkheid hebben om iets te kunnen" dubbelop.

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 05-11 08:43
TijsZonderH schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:21:
[...]

Deze laat ik heel even liggen voor @MoniqueVdB en @Delpozo die er morgen weer zijn, ik weet namelijk niet helemaal zeker of dat nou klopt, volgens mij kan het namelijk wel zoals het er nu staat maar ik heb graag een second (of third, in dit geval) opinion.

Tuurlijk, ik ben benieuwd wat zij ervan vinden. Enne, gefeliciteerd met je verjaardag!

Edit: hmmm, jarig op 1-1-1970, de Unix-epoch ...

[ Voor 4% gewijzigd door richy3908 op 01-01-2023 15:18 ]

• thatent
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-10 02:24
nieuws: LineageOS 20 op basis van Android 13 met nieuwe Aperture-camera-app i...

De oude versies van LineageOS maakten gebruil van Snap, een fork van Qualcomms camera-app.

Gebruik

• richy3908
nieuws: LineageOS 20 op basis van Android 13 met nieuwe Aperture-camera-app i...
De ontwikkelaars zeiden toen al dat de komende versie niet 19.x zou worden, maar alleen nog als volledige versienummers uit zou komen.
de komende versie niet 19.x zou worden, maar alleen nog als volledige versienummers uit zou komen → de komende versies niet 19.x zouden worden, maar alleen nog als volledige versienummers uit zouden komen
Versie 20 van het OS is gebaseerd op Android 13, dat pas in oktober van 2022 uit kwam.
uit kwam → uitkwam (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=uitkomen)
Dat LineageOS zich zo snel naar het nieuwe OS kun aanpassen, heeft volgens de makers te maken met het feit dat grote veranderingen in de UI al in Android 12 werden doorgevoerd.
kun → kon

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

download: AutoHotkey 2.0.1
Dit programma stelt je in staat stelt
2x stelt

• richy3908
download: AutoHotkey 2.0.1
Versie 2.0 bevat een nieuwe commando-set die veel gestructureerder is, maar die niet compatibel is met de 1.1-versies.
commando-set → commandoset (onnodig koppelteken)

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
review: Is de toekomst elektrisch? - Cijfers, trends en een vooruitblik naar ...

2035: einde van de brandstofauto

In juli 2022 hebben alle EU-lidstaten toestemming gegeven voor een voorstel van de Europese Commissie om vanaf 2025 de verkoop van nieuwe auto's met verbrandingsmotor te verbieden.

In de tekst wordt 2025 geschreven. Dit moet 2035 zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door TKroon op 02-01-2023 07:21 ]

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

• Pjotr
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-10 22:28

Pjotr

Altijd van je af snijden

review: Is de toekomst elektrisch? - Cijfers, trends en een vooruitblik naar ...

Veel mensen twijfelen eraan dat de gestelde doelen onhaalbaar zijn.
-->
Veel mensen twijfelen eraan dat de gestelde doelen haalbaar zijn.

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-11 12:18

P_Tingen

omdat het KAN

...zoals de Dacia Spring Electric, de Renault Twingo Electric, de Smart EQ fortwo en de Fia 500E...
Fia → Fiat

... en gaat over tot de orde van de dag

• thanx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17
In juli 2022 hebben alle EU-lidstaten toestemming gegeven voor een voorstel van de Europese Commissie om vanaf 2025 de verkoop van nieuwe auto's met verbrandingsmotor te verbieden.

Was dat niet 2035?

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:17
De verbeteringen zijn doorgevoerd. Dank allemaal!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-11 12:18

P_Tingen

omdat het KAN

nieuws: Gerucht: Samsung Galaxy S23-smartphones krijgen minimaal 256GB opslag...
Eind vorig jaar verschenen er al nieuwe promotionele beelden verschenen van de Samsung Galaxy S23
2x "verschenen" in 1 zin

... en gaat over tot de orde van de dag

• Delpozo
TijsZonderH schreef op zondag 1 januari 2023 @ 12:21:
[...]

'Mogelijkheid' en 'kunnen' in 1 zin is idd wat veel van het goede.

• biteMark
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 30-04 12:19
nieuws: PyTorch waarschuwt voor malware die via dependency confusion werd ver...

Tweede alinea:
opensourcemachinelearningframework
Volgens mij zou het "open source machine learning framework" moeten zijn. "Open source" en "machine learning" worden vziw sowieso eigenlijk niet als samenvoegsel geschreven en het zou de leesbaarheid ook ten goede komen om de woorden te scheiden.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
In V2x sectie:
Ook kunnen terugleveren aan het grid - v2x - zou enorme voordelen hebben voor de energietransitie.
Dat bedoelde dan - v2g - te zeggen daar.

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-10 08:10
nieuws: PyTorch waarschuwt voor malware die via dependency confusion werd ver...

@TijsZonderH
De ontwikkelaars waarschuwen iedereen die PyTorch-nightly tussen 25 en 30 december heeft gedownload via pip om dat meteen te installeren.
Volgens mij moet dat de-installeren zijn.
If you installed PyTorch-nightly on Linux via pip between December 25, 2022 and December 30, 2022, please uninstall it and torchtriton immediately

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-11 12:13

RC2

Resistance is futile

"De ontwikkelaars waarschuwen iedereen die PyTorch-nightly tussen 25 en 30 december heeft gedownload via pip om dat meteen te installeren."

Moeten ze het niet juist de- installeren?

Who wants to life forever anyway...

• Delpozo
biteMark schreef op maandag 2 januari 2023 @ 10:40:

Tweede alinea:

[...]

Volgens mij zou het "open source machine learning framework" moeten zijn. "Open source" en "machine learning" worden vziw sowieso eigenlijk niet als samenvoegsel geschreven en het zou de leesbaarheid ook ten goede komen om de woorden te scheiden.
De Nederlandse manier van woorden samenstellen is soms even wennen.

De rest is verbeterd.

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:09

Aiii

何これ

nieuws: Preview van eerste PCIe 5.0-ssd toont snelheden van boven 10GB/s
Daarbij werden een lees- en schrijfsnelheid van respectievelijk 10098,8MB/s en 10225,7MB/s behaald
Dat zijn dus snelheden net onder de 10 GB/s, en niet erboven.

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:22

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ja inderdaad, ik was kennelijk nog niet scherp genoeg in de ochtend en had in mijn hoofd even 1GB = 1000MB gedaan, maar dat is natuurlijk niet exact zo. Ik pas e.e.a aan, dank.

• jelmerdehaan
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 01-11 10:26
https://tweakers.net/nieu...locatie-instellingen.html
Het bedrijf betaalt de staat Indianapolis volgens Associated Press 20 miljoen dollar, Washington D.C. krijgt 9,5 miljoen dollar.
Indianapolis is de hoofdstad van de staat Indiana. moet volgens de bron dan ook Indiana zijn volgens mij?

• MoniqueVdB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 05-11 15:19

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:56
nieuws: Hisense brengt smartphone uit met 6,1"-scherm van E Ink

“Dat valt op, omdat de eerder dit jaar uitgebrachte Hi Reader geen smartphone is, maar een e-reader.”

Overgenomen uit het bronartikel, maar dat artikel was van 30 december. Er moet dus vorig jaar staan.

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

nieuws: Tesla leverde recordaantal auto's in 2022, maar haalt groeidoelstelli...

Tesla leverde vorig jaar ongeveer 1,31 miljoen voertuigen, een stijging van 40 procent ten opzichte van 2021. Daarmee mist het bedrijf zijn doelstelling om 50 procent te groeien in 2022. Tesla produceerde daarnaast 1,37 miljoen auto's in 2022.

???

1,31 miljoen vorig jaar?!? Maar vorig jaar dat was toch in 2022?
En vervolgens staat er in die laatste zin dat het 1,37 miljoen auto's in 2022 waren???

Hier klopt iets niet. Of er is een groot verschil tussen leveren en produceren.
Of wordt er bedoeld dat er zoveel voorraad is geproduceerd?

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 02-01-2023 21:20 ]

Mooie Plaatjes   

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-11 16:09

AverageNL

Redacteur
ehtweak schreef op maandag 2 januari 2023 @ 21:17:
nieuws: Tesla leverde recordaantal auto's in 2022, maar haalt groeidoelstelli...

Tesla leverde vorig jaar ongeveer 1,31 miljoen voertuigen, een stijging van 40 procent ten opzichte van 2021. Daarmee mist het bedrijf zijn doelstelling om 50 procent te groeien in 2022. Tesla produceerde daarnaast 1,37 miljoen auto's in 2022.

???

1,31 miljoen vorig jaar?!? Maar vorig jaar dat was toch in 2022?
En vervolgens staat er in die laatste zin dat het 1,37 miljoen auto's in 2022 waren???

Hier klopt iets niet. Of er is een groot verschil tussen leveren en produceren.
Of wordt er bedoeld dat er zoveel voorraad is geproduceerd?
Er is inderdaad een verschil tussen leveren en produceren. Een geproduceerde auto is een auto die uit de fabriek is gerold, maar nog niet is geleverd aan een klant. Een geleverde auto is dat wel. Tesla produceerde afgelopen jaar ongeveer 60.000 meer auto's dan dat het geleverd heeft aan klanten :)

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dan lees/interpreteer ik zo'n tekst blijkbaar anders.
Wel een hoop auto's op parkeerterreinen en in showrooms dan. ;)

Mooie Plaatjes   

• richy3908

In de tabel:
Accu-elektrisch (bev)
Accu-elektrisch → Accuelektrisch (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing)

In dezelfde tabel:
Plug-in hybride (phev)
Plug-in hybride → Plug-inhybride (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=plug-inhybride)
Als we kijken naar busjes en lichte vrachtwagens dan rijden daar nu 13.070 emissieloze modellen van rond, waarvan 13.056 accu-elektrisch en 14 waterstofelektrisch.
accu-elektrisch → accuelektrisch
Van zware trucks van meer dan 3,5 ton zijn er nu 312 emisslozeloze modellen, waarvan 285 accu-elektrisch en 27 waterstofelektrisch.
accu-elektrisch → accuelektrisch
In november 2022 was de Tesla Model Y de best verkochte auto in de EU: er werden er meer van verkocht dan van de Dacia Sandero en de Toyota Yaris.
best verkochte → bestverkochte (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=bestverkocht)
En ook mondiaal is het nu echt merkbaar: 11 procent van alle nieuwe auto's wereldwijd is accu-electrisch.
accu-electrisch → accuelektrisch (let op: ook een foutieve c i.p.v. k!)
Een van de elektrische pickups die al uitgeleverd is, is de Rivian R1T, al kent ook die een aardige wachtlijst.
pickups → pick-ups (zoals in de rest van het artikel)
Ook staan er diverse Chinese nieuwkomers in de startblokken, onder andere van Nio, Xpeng en ByD.
ByD → BYD (zie ook https://www.byd.com)

In het lijstje rechts:
ByD Han
ByD → BYD
ByD Tang
ByD → BYD

Ik stop voor nu even, want het wordt te laat. Wordt mogelijkerwijs vervolgd.

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

nieuws: Lockbit-hackers bieden gratis ransomwaredecryptor aan voor kinderziek...
Ook zeggen de hackers niets over de data die bij mogelijk is gestolen bij de aanval.
Verder wordt LockBit en Lockbit afwisselend gebruikt

[ Voor 6% gewijzigd door PeacekeeperNL op 03-01-2023 07:45 ]

Mijn reviews al gezien?

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Is verbeterd. Bedankt!

• dennisvz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 17:21

dennisvz

Intentionally left blank

Afgelopen kwartaal leverde Tesla naar eigen zeggen 405,278 voertuigen (...)
De komma moet een punt zijn, tenzij bedoeld wordt dat er een Tesla-voertuig ergens bestaat die voor 278-duizendste deel is geleverd.

• thomas_n
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:34
nieuws: Mozilla past Firefox-useragent aan vanwege verwarring met Internet Ex...
In de huidige versies van de browser wordt die useragent nog aangemerkt als rv:110.0 voor Firefox 10 of rv:119 voor Firefox 19.
Moet zijn Firefox 110 en Firefox 119, zoals ook blijkt uit het vervolg:
Om die reden komt het probleem ook alleen voor bij Firefox-versies 110 tot 119.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-10 14:04
nieuws: Tesla krijgt miljoenenboete in Zuid-Korea om misleiden met actieradiu...

2e alinea

[qoute]
[...]Deze actieradius klopt volgens een Zuid-Koreaans ministerie wel, maar alleen bij temperaturen van zo'n 20 tot 30 graden Celsius en bij een mengsel van snelweg- en stadkilometers.
[/qoute]

klopt volgens een Zuid-Koreaanse minister wel
of
klopt volgens het Zuid-Koreaanse ministerie wel

Weet niet of het ook echt een 'fout' betreft, maar het leest een beetje gek. Alsof een willekeurig ministerie zich ermee heeft bemoeid, maar het lijkt me dat er een specifiek ministerie is die zich daarover buigt (?)
Een alinea later wordt namelijk wel specifiek benoemd "[...]stelt het Zuid-Koreaanse ministerie van Milieu"

[ Voor 20% gewijzigd door Daffie op 03-01-2023 11:49 ]

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast!

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-11 16:51
nieuws: Tesla krijgt miljoenenboete in Zuid-Korea om misleiden met actieradiu...
Rijdt Model 3 Long Range in koudere omstandigheden en alleen in de binnenstad, ...
Moet denk ik zijn
Rijdt de Model 3 Long Range in koudere omstandigheden en alleen in de binnenstad, ...

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

download: MKVToolnix 73.0.0
Moritz Bunkus heeft versie 71 van MKVToolNix uitgebracht en wegens enkele kleine problemen kan 72 ook al worden opgehaald.
Is het nu 71, 72 of 73?

Beetje vreemde zin. Het klopt sowieso niet, maar misschien is het handig om te beginnen in de zin met het juiste versienummer en daarna de weg er naartoe vermelden....?

• Delpozo
Fairy schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 13:36:
download: MKVToolnix 73.0.0

[...]

Is het nu 71, 72 of 73?

Beetje vreemde zin. Het klopt sowieso niet, maar misschien is het handig om te beginnen in de zin met het juiste versienummer en daarna de weg er naartoe vermelden....?
Dat vermaledijde copy-paste ook.

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
nieuws: Techbedrijven ontsloegen vorig jaar 10 keer zoveel mensen als jaar er...

Dan jaar ervoor.

@Bergen
Je hebt gelijk, biertje teveel op denk ik.... O-)

[ Voor 10% gewijzigd door pjot1 op 03-01-2023 18:44 ]

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als is correct. Groter dan, kleiner dan, en evenveel (of zoveel) als.

@pjot1 proost :P

nieuws: Techbedrijven ontsloegen vorig jaar 10 keer zoveel mensen als jaar er...

@arnoudwokke De infographic mist een legenda en getallen enzo.

[ Voor 83% gewijzigd door Bergen op 03-01-2023 18:47 ]

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

nieuws: Fossil komt met tweede horloge in Gen 6-lijn met E Ink-scherm
heeft de Wellness-optie er diverse opties bijgekregen
2x optie

-optie → -versie?

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-10 13:58
Intel kondigt H770- en B760-chipsets voor moederborden aan
De H770 en B760 laten het niet toen om de cpu-multiplier aan te passen, in tegenstelling tot de Z790.
De H770 en B760 laten het niet toe om de cpu-multiplier aan te passen, in tegenstelling tot de Z790.

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Is verbeterd. Bedankt!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:24

Theo

moederbord

@deepvreezo
nieuws: LG presenteert nieuwe Gram-laptops met oledschermen
In de tabel staan de afmetingen van deze flinterdunne laptops:
Model Gram Ultraslim (15Z90RT) Gram Style (16Z90RS) Gram Style (14Z90RS)
Afmetingen 35,6 x 22,7 x 12,5cm 35,5 x 24,1 x 15,9cm 31,1 x 21,3 x 15,9cm

De (door mij) dikgedrukte afmetingen is de dikte. Dit moet een factor 10 omlaag, dus 1.25 cm voor de eerste laptop.

7400 Wp op het dak

• Delpozo
Yep, is verbeterd. Dank!

• unilizer
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-11 13:35
nieuws: Onyx brengt Tab X-tablet uit met 13,3"-E Ink-scherm, maar zonder microSD-slot

Typo in de resolutie:
Het scherm heeft een resolutie van 220x1650 pixels, wat neerkomt op 207dpi -> deze moet waarschijnlijk 2200 pixels zijn, anders nogal een vreemde resolutie.

Pieter

• Guus...
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
nieuws: Google geeft Android ondersteuning voor RISC-V-processors

RISC-V is een opensource instructieset, geen architectuur. Ik verwacht daar anders veel comments over.

• Delpozo
Guus... schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 11:51:
nieuws: Google geeft Android ondersteuning voor RISC-V-processors

RISC-V is een opensource instructieset, geen architectuur. Ik verwacht daar anders veel comments over.
Hier mag de auteur even naar kijken.

@unilizer: die resolutie is verbeterd.

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 11:06

arnoudwokke

Redacteur
@Guus... dank, ik heb het overal aangepast naar ISA, zodat het er correct staat :)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29
@Hayte nieuws: Beheerder van 25 besloten torrentsites schikt met Brein voor 12.000 euro

Titel:
Beheerder van 25 besloten torrentsites schikt met Brein voor 12.000 euro

Eerste zin:
Een beheerder van vijfentwintig besloten torrentsites heeft voor 12.000 euro met Brein geschikt.

Naast dat de eerste zin vrijwel precies hetzelfde is als de titel, waardoor het een beetje een déjà vu is om het te lezen, wordt '25' op twee (2?) verschillende manieren geschreven.

Mij is altijd geleerd, ook tijdens mijn Tweakers nieuwspostdagen, dat nummers boven de twintig het beste niet volledig uitgeschreven kunnen worden, om het leesbaar te houden :)

The devil is in the details.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:45

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:11

Hayte

Nieuwsredacteur
Hahn schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:29:
@Hayte nieuws: Beheerder van 25 besloten torrentsites schikt met Brein voor 12.000 euro

Titel:
Beheerder van 25 besloten torrentsites schikt met Brein voor 12.000 euro

Eerste zin:
Een beheerder van vijfentwintig besloten torrentsites heeft voor 12.000 euro met Brein geschikt.

Naast dat de eerste zin vrijwel precies hetzelfde is als de titel, waardoor het een beetje een déjà vu is om het te lezen, wordt '25' op twee (2?) verschillende manieren geschreven.

Mij is altijd geleerd, ook tijdens mijn Tweakers nieuwspostdagen, dat nummers boven de twintig het beste niet volledig uitgeschreven kunnen worden, om het leesbaar te houden :)
Scherp, ik dacht dat het tot 25 was ;)

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-10 13:52
nieuws: 57.000 Exchange-servers zijn nog kwetsbaar voor rce-kwetsbaarheid ond...

titel is fout: 57.000 Exchange-servers zijn nog kwetsbaar voor rce-kwetsbaarheid ondanks update
zou beter zijn: 57.000 ongepatchte Exchange-servers zijn nog kwetsbaar voor rce-kwetsbaarheid

de patch maakt ze juist niet meer kwetsbaar

[ Voor 4% gewijzigd door dasiro op 04-01-2023 22:10 ]

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:04

Santford

FP PowerMod
nieuws: Meta krijgt AVG-boete van 390 miljoen euro om gepersonaliseerde adver...
Zij vonden dat dit tegen de AVG in is en klaagden daarom bij privacytoezichthouders.
tegen in is -> in strijd met
Omdat de toezichthouders er niet onderling uitkwamen, moest de European Data Protection Board er een besluit overnemen.
overnemen -> over nemen
De DPC wilde voor het gebrek aan transparantie wel meteen een boete geven, al heeft de DPC deze verhoogd omdat de EDPB dit eiste.
Is het gebruik van ‘al’ een constructiefout in deze zin?

[ Voor 23% gewijzigd door Santford op 05-01-2023 07:45 . Reden: Linkje naar het artikel toegevoegd ]

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 04-11 15:14
In de zojuist gepubliceerde best buy guide smartphones, in de categorie 200-350 euro, https://tweakers.net/revi...ri-2023-200-350-euro.html wordt de Samsung Galaxy A33 als alternatief genoemd, maar ontbreekt deze in de testresultaten.

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Juanluca schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:09:
In de zojuist gepubliceerde best buy guide smartphones, in de categorie 200-350 euro, https://tweakers.net/revi...ri-2023-200-350-euro.html wordt de Samsung Galaxy A33 als alternatief genoemd, maar ontbreekt deze in de testresultaten.
Ik geef het door aan de redacteur.

• robbertd97
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-10 16:52
Signify brengt Philips Hue Sync-app voor Samsung tv's uit voor 130 euro

Het bedrijf brengt zijn draagbare draadbare Philips Hue GO-tafellamp op 21 februari ook naar Europa voor 160 euro.

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-10 10:37
geven prachtig beed en kunnen flinke helderheden bereiken

review: De heilige graal van televisietechniek - Samsung zet flink in op micr...

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:46
Volkswagen zei bij de ID.AERO dat de productie in de tweede helft van 2023 zou China, pas daarna volgen Europa en de Verenigde Staten.
Er mist hier een paar woorden om de zin mooi te maken, ik denk dat er "zou starten in" moet staan...

nieuws: Elektrische Volkswagen-sedan ID.7 krijgt actieradius van 'circa' 700 ...

http://specs.tweak.to/5253

• Delpozo
Deze zijn opgelost.

• secretqwerty10
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-05 19:20
LG's nieuwe oled- en lcd-tv's krijgen passthrough-ondersteuning voor DTS:X
In het persbericht van DTS-moederbedrijf Xperia
Dit hoort Xperi te zijn, niet (Sony's) Xperia

• DrBreakalot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-10 10:48
nieuws: AMD brengt in februari drie Ryzen 7000X3D-desktopprocessors met 3D V-...
In zijn eerste benchmarks claimt AMD dat de Ryzen 7000X3D-processors 13 tot 24 procent sneller is dan de Core i9-13900K van Intel.
is/zijn/specifiek typenummer?

• Delpozo
Deze zijn ook rechtgezet. Dank!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

nieuws: Lightyear 2-zonneauto kost minder dan 40.000 euro en productie begint...

Dit rijbereik van 800km is waarschijnlijk alleen mogelijk al er genoeg zon schijnt en de geïntegreerde zonnepanelen op het dak en de motorkap ook daadwerkelijk genoeg instraling krijgen.

als

• thanx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:17
download: Mozilla Firefox 108.0.1

Is dat niet Firefox 108.0.2

• Gwaihir
  • Niet online
nieuws: Lightyear 2-zonneauto kost minder dan 40.000 euro en productie begint...
In totaal worden er maximaal 946 modellen van de Lightyear 0 geproduceerd.
exemplaren, neem ik aan?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Kleine toevoeging hier op: de titel heeft niet de juiste versie van Firefox. :)

• Nexz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-11 20:16
https://tweakers.net/nieu...449-euro-gaat-kosten.html
Het product weegt 625 gram en dat is meer dan de Quest 2, maar ninder dan de 722 gram zware Quest Pro.
ninder = minder :)

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-11 14:13
nieuws: HTC introduceert Vive XR Elite-mixedrealityheadset die 1449 euro gaat...

Laatste zin:
Er is geen ondersteuning voor eye-tracking aanwezig, maar er komen later dit jaar wel een optionele module voor het volgens van de ogen van de gebruiker of het gezicht.
volgen

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-10 18:34
Ja, 108.0.1 kwam al op 17 december uit.

• richy3908
nieuws: Honda en Sony tonen prototype van hun elektrische auto die in 2026 ui...
De bedrijven herhalen de intentie dat de pre-orders voor de eerste helft van 2025 gepland staan, gevolgd door de verkoop tegen eind 2025 en de leveringen in de lente van 2026.
pre-orders → preorders (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing, @Koekiemonsterr)
De fabrikant noemt onder meer de integratie van time-of-flight-sensoren, maar ook lidar, ultrasone sensoren en radar zullen aanwezig zijn.
time-of-flight-sensoren → time-of-flightsensoren (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/6/6)

• richy3908
nieuws: Google brengt Android Auto-herontwerp met splitscreen-lay-out uit
Binnenkort wordt het ook mogelijk voor de meest recente Pixel- en Samsung-smartphones om WhatsApp-gesprekken te voeren via Android Auto.
meest recente → recentste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=recent, @Koekiemonsterr)
Voorheen gaf Android Auto prioriteit aan of de mediaspeler of de navigatie-app, waarbij de andere naar onderen werd geduwd en in beeld bleef in de vorm van een statusbar.
navigatie-app → navigatieapp (onnodig koppelteken, want geen klinkerbotsing)
Als onderdeel van het herontwerp is de balk onderaan het scherm nog steeds aanwezig, waar recent gebruikte apps te vinden.
te vinden → te vinden zijn

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast. Bedankt allemaal!

• grlk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:21

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Aangepast, bedankt!

• DeComponeur
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-10 19:20

DeComponeur

♫ KLNKRWG

nieuws: Hacker verspreidt bestand met e-mailadressen van 200 miljoen Twitter-...
Doxen is uiteraard een nieuw woord en de Dikke van Dale is er nog niet over uit maar
gedoxxed :? zou leuk zijn bij scrabble... heb je wel een blanco nodig trouwens :z

gedoxt lijkt mij logischer https://nl.wiktionary.org/wiki/doxen

BE AT THE BEAT DeComponeur.nl

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Beide foutjes zijn verbeterd. Bedankt!

• secretqwerty10
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-05 19:20

• MoniqueVdB

MoniqueVdB

Eindredacteur
Ook aangepast.

• skimine
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 01:43
https://tweakers.net/nieu...defecte-vaporchamber.html
Herkelman vervolgt dat AMD en partnerbedrijven de desbetreffende Radeon RX 7900 XTX-kaarten zullen omruilen voor nieuwe exemplaren. De AMD roept gebruikers daarbij op om contact op te nemen met de klantenservice van de fabrikant die hun videokaart heeft verkocht: AMD zelf of een partnerbedrijf. Volgens AMD zijn er voldoende videokaarten op voorraad om de getroffen modellen om te ruilen.
Het lidwoord hoort hier niet.

• Delpozo

• GoldenBE
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 27-10 15:32
nieuws: Red Hat wil in de komende jaren werken aan betere hdr- en vrr-onderst...

"Tijdens de hackathon zijn niet alleen ontwikkelaars van Red Hat aanwezig, maar ook van Valva, Intel, AMD en Nvidia en van KDE."

Valva -> Valve denk ik?

• Opblaaskrokodil
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
nieuws: Roborock brengt drie S8-robotstofzuigers uit met dweilfunctie en 6000Pa zuiging

Tweede zin: "De Robosock S8, S8 Plus en S8 Ultra hebben meer zuigkracht dan de voorgaande modellen."
Robosock → Roborock

Vond 't wel een heel leuke verspreking! ;)

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Opblaaskrokodil schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:58:
nieuws: Roborock brengt drie S8-robotstofzuigers uit met dweilfunctie en 6000Pa zuiging

Tweede zin: "De Robosock S8, S8 Plus en S8 Ultra hebben meer zuigkracht dan de voorgaande modellen."
Robosock → Roborock

Verder ook:
De S8 en de Plus- en Pro Ultra-varianten
Dacht iig dat er 3 modellen waren aangekondigd, geen 4 ;)
Maar, kijk even of het de Pro Uktra of de Ultra is. Iets eerder staat ie als Ultra benoemd, verderop Pro Ultra
goedkoopste model de dezelfde zuigkracht.

[ Voor 12% gewijzigd door PeacekeeperNL op 06-01-2023 20:29 ]

Mijn reviews al gezien?

• TijsZonderH
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21:55

TijsZonderH

Nieuwscoördinator
Opblaaskrokodil schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 19:58:

Robosock → Roborock

Samen met GoldenBE in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..." kun je je afvragen waar m'n hoofd vanavond zat lol. Is aangepast iig.
PeacekeeperNL schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:13:
[...]

Verder ook:

[...]

Dacht iig dat er 3 modellen waren aangekondigd, geen 4 ;)
Maar, kijk even of het de Pro Uktra of de Ultra is. Iets eerder staat ie als Ultra benoemd, verderop Pro Ultra

[...]
Dat ding heet dus echt de S8 Pro Ultra, welk marketinggenie dat er doorheen heeft gekregen heeft z'n kerstbonus niet verdiend imo maar ik heb het in ieder geval aangepast in het stuk.

Thanks allemaal!

Deze handtekening kan worden opgenomen voor trainingsdoeleinden.

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

TijsZonderH schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:54:
[...]

Samen met GoldenBE in "Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* ande..." kun je je afvragen waar m'n hoofd vanavond zat lol. Is aangepast iig.

[...]

Dat ding heet dus echt de S8 Pro Ultra, welk marketinggenie dat er doorheen heeft gekregen heeft z'n kerstbonus niet verdiend imo maar ik heb het in ieder geval aangepast in het stuk.

Thanks allemaal!
Tijd voor weekend heet dat ;)

Maar dan dus deze:
De Plus- en Ultra-modellen kunnen worden geïntegreerd in een automatisch afvalsysteem en kunnen ook dweilen.
+Pro 8)7

offtopic:
wat een naam... Zullen ze wellicht inspiratie hebben opgedaan bij Apple ofzo

Mijn reviews al gezien?

• 2_05
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04-11 13:26
https://tweakers.net/nieu...ie-en-6000pa-zuiging.html
De robots hebben ook alledrie dezelfde afmeting: 350x353x965mm.
Ik zie dat het zo ook op de site van Roborock zelf staat, maar deze robots zijn dus echt geen 965mm hoog. Eerder 96.5mm.

• Bladerider
  • Laatst online: 17-06-2024

Bladerider

Speed Freak

nieuws: Roborock brengt drie S8-robotstofzuigers uit met dweilfunctie en 6000...

De dweil kan ook 5mm van de grond worden opgestold ? voor als de stofzuigers over vloerkleed of tapijt rijdt.

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

nieuws: Amazon gaat data in S3-buckets op AWS voortaan standaard versleutelen

voldoen een compliance-eisen —> voldoen aan compliance-eisen

Overigens is (regulatory) compliance “voldoen aan wet- en regelgeving”, dus je compliance-eisen zijn eisen om te voldoen aan wetten en regels, dat is een beetje een overbodige formulering.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

TijsZonderH schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:54:
@TijsZonderH Ik doe er nog een schepje bovenop :P

nieuws: Roborock brengt drie S8-robotstofzuigers uit met dweilfunctie en 6000...
De S8 en de Plus- en Pro Ultra-varianten zijn opvolgers dan de S7
dan → van
In de nieuwe S8-serie heeft zelfs het goedkoopste model de dezelfde zuigkracht.
de dezelfde → dezelfde
De dweil kan ook 5mm van de grond worden opgestold voor als de stofzuigers over vloerkleed of tapijt rijdt.
opgestold → opgerold (zoals reeds gemeld door @Bladerider)
rijdt → rijden (want stofzuigers is meervoud)
en hebben maximale draaitijd van 180 minuten
een maximale draaitijd
Dat is wel érg hoog, een robot van bijna een meter hoog :+ Moet 96,5mm zijn, denk ik.
Stofzuigers komen in maart uit in Europa.
De stofzuigers

Geniet van je weekend. ;)

• Bladerider
  • Laatst online: 17-06-2024

Bladerider

Speed Freak

''De dweil kan ook 5mm van de grond worden (opgerold? of opgetild?) voor als de stofzuigers over vloerkleed of tapijt rijdt.''

@Bergen Ik vermoed dat ''rijdt'' wel klopt maar dat de ''s'' achter stofzuiger weg moet. (Anders klopt de rest van de zin ook niet echt)

Abit nf7-s v2.0 - 2600+ Barton @2300mhz - 2x 256 pc3200 infineon - 60gig ata133 80/120 ata100 - MSI gf4ti4200 128mb - iIlyama 452pro - - - - En nog een paar bakken:)

• richy3908
nieuws: LG stelt GeForce NOW beschikbaar voor tv's uit 2020
LG Electronics heeft tijdens de CES-beurs in Las Vegas bekendgemaakt dat Nvidia's gamestreamingdienst GeForce Now naar LG-televisies uit 2020 komt.
GeForce Now → GeForce NOW (zoals in de titel en in de eerste link in het artikel)
GeForce Now krijgt volgens LG later dit jaar een upgrade van 1080p naar 4k60, al is dat beperkt tot een aantal niet nader genoemde modellen.
GeForce Now → GeForce NOW

• richy3908
Alledrie de modellen hebben verder een accu van 5200mAh en produceren 67dB aan geluid.
Alledrie → Alle drie (zie ook https://taaladvies.net/al...ee-alledrie-of-alle-drie/, https://woordenlijst.org/#/?q=alledrie en https://onzetaal.nl/taalloket/alledrie-alle-drie, @TijsZonderH)
Alledrie → Alle drie

• richy3908
nieuws: Amazon gaat data in S3-buckets op AWS voortaan standaard versleutelen
In de praktijk betekent dat dat alle nieuwe objects die naar een Simple Storage Service- of S3-bucket op Amazon Web Services worden geupload, automatisch worden versleuteld aan de serverkant.
geupload → geüpload (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=uploaden, @TijsZonderH)
Server side encryption voor S3, ook wel SSE-S3 genoemd, was al sinds 2011 optioneel te gebruiken in AWS-buckets.
Server side encryption → Server-side encryption (zie ook https://aws.amazon.com/bl...s-new-objects-by-default/, maar tevens cursief, omdat het Engelstalig is)
In het verleden kwamen er regelmatig grote datalekken naar buiten, zoals toen onderzoekers een onbeveiligde bucket vonden met honderden gigabytes aan data, of in 2019 toen data van 22.000 Facebook-gebruikers op een onbeveiligde AWS-server te vinden waren.
waren → was (zoals eerder in het artikel; tevens heeft de Tweakers-redactie ervoor gekozen om data in de betekenis van gegevens te beschouwen als enkelvoud)

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01:04

Santford

FP PowerMod
nieuws: Ming-Chi Kuo: Apple annuleert plannen voor iPhone SE 4
Apple zou daarom bij wijze van proef diens modem willen testen bij een lagere telefoonsegment, alvorens te bepalen of deze ook gebruikt gaat worden in de iPhone 16.
bij een lagere telefoonsegment -> in een lager telefoonsegment

• Gwaihir
  • Niet online

Titel zelf: zuiging
Suction == zuigkracht, zoals later ook gebruikt.

De zuiging bijv. van een schip is in onze taal toch net wat anders.

• tomaat23
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10 09:35
review: Samsung QD-oled en qled 2023 - Extra heldere oleds en qleds met hoger...

Inconsistent hoofdlettergebruik
qled
vs.
QLED

en

QD OLED
vs.
QD-oled
vs.
qd-oled (wat niet gebruikt wordt maar consistenter zou zijn met qled)

en

Neo
vs
NEO

Titel: Samsung QD-oled en qled 2023 Preview
Eerste alinea: NEO QLED-televisies. De lagere qled-modellen
Kop: QN95C Neo QLED

Fotocollage: Samsung S95C QD OLED (1 / 5)

Verwijderd

@Kevinkrikhaar

.geek: Schrijver van 'einde' van Minecraft zegt dat Microsoft dat einde niet ...
De schrijver van het 'Endgedicht' van Minecraft, dat verschijnt nadat spelers de Enderdraak hebben verslaan en de game hebben 'uitgespeeld'
Verslaan = Verslagen
Pagina: 1 ... 207 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.