Tot hier aangepast! Bedankt voor het doorgeven!
download: Google Chrome 108.0.5359.72
Tekst gaat over Chrome 98 (en niet 108), incl link naar changelog (op een 3rd party site?) uit februari dit jaar.
De juiste changelog op de externe site laat een van de drie "blokjes" met changes zien. Artikel is een complete wirwar geworden van notes over 98 en 108.
Tekst gaat over Chrome 98 (en niet 108), incl link naar changelog (op een 3rd party site?) uit februari dit jaar.
De juiste changelog op de externe site laat een van de drie "blokjes" met changes zien. Artikel is een complete wirwar geworden van notes over 98 en 108.
[ Voor 33% gewijzigd door Hmmbob op 02-12-2022 07:47 ]
Sometimes you need to plan for coincidence
Ik geef het door aan @Drobanir. Thanks!Hmmbob schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:43:
nieuws: EU handhaaft strengere energielabels die volgens fabrikanten 8k-tv's ...
Hier kan ik geen soep van maken...
"Feit is dat bij 8k-tv's moet het backlight harder moet worden doordat er minder licht door de schermen komt."
Hier kan ik geen soep van maken...
"Feit is dat bij 8k-tv's moet het backlight harder moet worden doordat er minder licht door de schermen komt."
nieuws: Tesla levert zijn eerste elektrische Semi-vrachtwagens
die in feite vergelijkbaar is al met de Plaid-versies
Mijn reviews al gezien?
Edit: Excuses, ik had de post van @PeacekeeperNL gemist.
Deze zin loopt niet helemaal lekker.Voor de aandrijving worden drie elektromotoren gebruikt die in feite vergelijkbaar is al met de Plaid-versies van de Model S en Model X.
Edit: Excuses, ik had de post van @PeacekeeperNL gemist.
[ Voor 7% gewijzigd door duke99 op 02-12-2022 10:58 ]
Canon 80D | Sigma 17-50 mm F2.8 EX DC OS HSM | Canon EF-S 55-250mm F4-5.6 IS STM | Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Firmware-update: Apple iOS 16.1.2
Deze update bevat belangrijke beveiligingsupdates en de volgende verbeteringen:
iOS 16.1.2iOS 16.1.1
nieuws: EU handhaaft strengere energielabels die volgens fabrikanten 8k-tv's ...
Volgens?Volgend de organisatie leiden de nieuwe regels ertoe dat er straks geen 8k-tv's meer verkocht mogen worden in de EU.
Funny story... Normaal gesproken haal ik mijn informatie over de veranderingen in Google Chrome van https://blog.chromium.org/, echter die is sinds eind september niet meer bijgewerkt en ben ik dus naar een andere bron uitgeweken. In dat artikel bij Chrome Unboxed wordt gelinkt naar een eerder artikel over Chrome 98 en daar moet ik per ongeluk op geklikt hebben en die informatie vervolgens gebruikt voor mijn artikel. Anyways... ik heb het inmiddels aangepast. Excuses voor het misslaan van de plank.Hmmbob schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 07:43:
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
"Rapper Ye ziet af van overname socialemediaplatform Parler"
nieuws: Rapper Ye ziet af van overname socialemediaplatform Parler
Het is niet Ye die afziet van overname, Parler en Ye zijn "mutually" (dus: wederzijds) tot deze beslissing gekomen.
nieuws: Rapper Ye ziet af van overname socialemediaplatform Parler
Het is niet Ye die afziet van overname, Parler en Ye zijn "mutually" (dus: wederzijds) tot deze beslissing gekomen.
Beter zou zijn: Rapper Ye en Parler zien af van de beoogde verkoop van Parlers socialemediaplatformParlement Technologies would like to confirm that the company has mutually agreed with Ye to terminate the intent of sale of Parler.
ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE
de maximale verbruik → het maximale verbruik (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=verbruik)Voor het berekenen van de maximale verbruik conform de vereisten mag een zuinige standaardmodus gebruikt worden waarin de tv wordt geleverd, waarbij het gemiddelde vermogen gedurende 10 minuten maatgevend is.
met → aanWaarschijnlijk betekent dat dat fabrikanten naast een algehele verbetering van de energie-efficiëntie wellicht ook iets zullen moeten doen met het verbruik in de standaardinstelling in sdr waarin de televisies geleverd worden; het is wel toegestaan dat het verbruik toeneemt in andere, minder zuinige beeldmodi.
vergelijkbaar is al → al vergelijkbaar zijnVoor de aandrijving worden drie elektromotoren gebruikt die in feite vergelijkbaar is al met de Plaid-versies van de Model S en Model X.
Tesla ging ook specifiek in op de eerdere claim dat een bereik van ruim 800km met een volle lading mogelijk is.
Die rit begon met een lading van 97 procent en eenmaal op het eindpunt was er nog 4 procent over.
Op een korte weergave is te zien hoe een met spullen geladen Semi met een gewicht van 36.287kg op een bergweg met een stijgingspercentage van 6 procent schier eenvoudig een reguliere dieselvrachtwagen inhaalt.
@Koekiemonsterr: In bovenstaande voorbeelden wordt telkens lading (of een soortgelijk woord) gebruikt en wordt de ene keer acculading en de andere keer belading bedoeld, heel verwarrend! Alleen het derde voorbeeld geeft het duidelijk aan. In de eerste twee voorbeelden gaat het mijns inziens over acculading en in de laatste twee over belading.Vijf jaar geleden werd gezegd dat een volledig volgeladen Semi in 20 seconden van stilstand naar 100km/u kan accelereren, maar deze informatie werd nu niet herhaald.
nieuws: Platformcertificaten van meerdere Android-fabrikanten zijn gebruikt v...
tegen 9to5Google en een verklaring gegeven → aan 9to5Google een verklaring gegevenGoogle heeft inmiddels tegen 9to5Google en een verklaring gegeven
download: Apple iOS 16.1.2
Middenin artikel bij de changelogs in vetgedrukt “iOS 16.1.1” vervangen door “iOS 16.1.2”
Middenin artikel bij de changelogs in vetgedrukt “iOS 16.1.1” vervangen door “iOS 16.1.2”
De foutjes zijn verbeterd. Bedankt allemaal!
nieuws: FCC laat Starlink 7.500 nieuwe satellieten lanceren, forst minder dan...
forst minder dan verzocht Ik denk fors minder
forst minder dan verzocht Ik denk fors minder
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
nieuws: FCC laat Starlink 7.500 nieuwe satellieten lanceren, forst minder dan...
Ik denk dat het “fors” minder moet zijn ipv forst
Ik denk dat het “fors” minder moet zijn ipv forst
.geek: Valve geeft Team Fortress 2 ondersteuning VScript voor nieuwe modmogel...
"waaronder Couter-Strike: Global Offensive" -> Counter-Strike
"waaronder Couter-Strike: Global Offensive" -> Counter-Strike
@DeComponeur Het begint buiten koud te worden, maar van forst is nog niet te spreken 
Bedankt voor de feedback allemaal!
Bedankt voor de feedback allemaal!
nieuws: Kabinet stuurt tijdelijke wet cyberonderzoek inlichtingendiensten naa...
Een tweede 'het' weggestreept.Er wordt daarbij naar landen als China en Rusland gewezen, maar ook op voorbeelden zoals het het stelen van gevoelige informatie of het saboteren van vitale infrastructuur.
nieuws: WSJ: Netflix wil previewprogramma naar tienduizenden gebruikers uitbr...
"paarduizend" verwijderen.een focusgroep van momenteel zo'n tweeduizend paarduizend gebruikers uit de VS.
.geek: Valve geeft Team Fortress 2 ondersteuning VScript voor nieuwe modmogel...
plugins → plug-ins (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=plug-in en https://woordenlijst.org/leidraad/12/1, regel 12.B, artikel d, @YannickSpinner)Dankzij de implementatie van VScript kunnen gebruikers zonder plugins of andere omwegen een eigen draai aan Team Fortress 2 geven, wat volgens Valve tot dusver altijd 'ongelofelijk ingewikkeld en vervelend' was.
lievelust → hartenlust (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=hartenlust; het woord lievelust bestaat helemaal niet voor zover ik kan zien en het lijkt dan ook een contaminatie van lieve lust en hartenlust te zijn. De betekenissen van lieve lust en hartenlust liggen wel erg dicht bij elkaar, maar de uitdrukkingen waarin de termen gebruikt worden zijn dat het een lieve lust is, respectievelijk naar hartenlust.)Dit maakt het volgens de ontwikkelaar mogelijk om gamemodi naar lievelust aan te passen.
nieuws: WSJ: Netflix wil previewprogramma naar tienduizenden gebruikers uitbr...
anonieme betrokken → anonieme betrokkenen (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=betrokkene)Netflix wil het previewprogramma voor het testen van nieuwe content fors uitbreiden, zo melden anonieme betrokken tegen The Wall Street Journal.
tegen → aan (volgens mij is het zeggen tegen of vertellen tegen en melden aan)Netflix wil het previewprogramma voor het testen van nieuwe content fors uitbreiden, zo melden anonieme betrokken tegen The Wall Street Journal.
Tot hier aangepast. Bedankt voor het doorgeven!
review: Ken VanDine van Canonical: 'Ubuntu is Linux voor gewone mensen'
een dergelijk releasecyclus → een dergelijke releasecyclus (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=cyclus)Ik zeg niet dat we in de toekomst nooit een dergelijk releasecyclus zouden overwegen, maar momenteel is dat niet iets waar we aan werken.
download: FRITZ!Box 7590 7.50
vinden, dit → vinden; ditAVM heeft de firmware een update gegeven met Fritz!OS 7.50 en uitgebreide informatie over de verbeteringen daarin is op deze pagina te vinden, dit zijn de belangrijkste
nieuws: Brave Search gaat reclame tonen en krijgt premiumoptie
“Brave Software schrijft dat de advertenties worden duidelijk gelabeld”
worden duidelijk → duidelijk worden
“Brave Software schrijft dat de advertenties worden duidelijk gelabeld”
worden duidelijk → duidelijk worden
nieuws: Brave Search gaat reclame tonen en krijgt premiumoptie
bètafase. Daarom → bètafase, daaromDe functie bevindt zich momenteel nog in de bètafase. Daarom is er een bètalabel aan het pictogram bevestigd.
betafase → bètafase (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=b%C3%A8ta; in de rest van het artikel wel correct geschreven)Tijdens de betafase wordt er alleen op tekstreclame getoond op Brave Search.
Een 'op' weggestreept.Tijdens de betafase wordt er alleen op tekstreclame getoond op Brave Search.
nieuws: Duitsland gaat niet voor algemeen verbod op Chinese telecomapparatuur
een vergelijkbaar → een vergelijkbaar verbod (?)Reuters heeft aan het Duitse ministerie van Economische Zaken gevraagd of het een vergelijkbaar wil laten invoeren.
Bovenstaande dingen zijn aangepast. Bedankt!
Verwijderd
nieuws: Google test eind-tot-eindversleuteling van RCS-berichten in groepscha...
Verder schrijft het Google over de voordelen van RCS en benadrukt dat 'alle grote mobiele providers en fabrikanten RCS als standaard aangenomen, behalve Apple'.
In 2020 kwam Googles implementatie van RCS via de Messages-app is wereldwijd beschikbaar.
In download: NixOS 22.11
Donderdag is versie 22.05 van NixOS uitgekomen en de belangrijkste veranderingen die daarin zijn aangebracht zijn hieronder voor je op een rijtje gezet.
s/22.05/22.11/
Donderdag is versie 22.05 van NixOS uitgekomen en de belangrijkste veranderingen die daarin zijn aangebracht zijn hieronder voor je op een rijtje gezet.
s/22.05/22.11/
nieuws: Google test eind-tot-eindversleuteling van RCS-berichten in groepscha...
Een 'het' weggestreept.Verder schrijft het Google over de voordelen van RCS en benadrukt dat 'alle grote mobiele providers en fabrikanten RCS als standaard aangenomen, behalve Apple'.
als standaard aangenomen → als standaard hebben aangenomenVerder schrijft het Google over de voordelen van RCS en benadrukt dat 'alle grote mobiele providers en fabrikanten RCS als standaard aangenomen, behalve Apple'.
Een 'is' weggestreept.In 2020 kwam Googles implementatie van RCS via de Messages-app is wereldwijd beschikbaar.
download: NixOS 22.11
gebruik → gebruiktOnder de motorkap gebruik Nix een functionele programmeertaal waarmee het systeem of de configuratie kan worden gedefinieerd.
nieuws: Zwitserland overweegt verbod op EV's, spelcomputers en streaming bij ...
Niveau's moet zijn: niveaus (komt meerdere malen voor in het artikel)
Niveau's moet zijn: niveaus (komt meerdere malen voor in het artikel)
Dank allemaal, we zijn weer bij!
https://tweakers.net/nieu...witcher-blood-origin.html
gerefereerd naar aan
of:
gerefereerd verwezen naar
gerefereerd naar aan
of:
gerefereerd verwezen naar
Hm, nog nooit van gehoord, maar Google geeft je gelijk, weer wat geleerdDelpozo schreef op vrijdag 25 november 2022 @ 08:54:
[...]
Nee, maar de vakterm 'broodtekst' kan hier ook wel gemist worden.
review: Monitor Best Buy Guide - December 2022
Gamingschermen, dat wil zeggen, schermen met een maximale refreshrate van 120Hz of hoger
Neem aan dat maximale minimale moet zijn
Gamingschermen, dat wil zeggen, schermen met een maximale refreshrate van 120Hz of hoger
Neem aan dat maximale minimale moet zijn
"Sinds de release van de telefoon in juli zijn er in totaal vermoedelijk ongeveer 500 miljoen smartphones wereldwijd geleverd, waardoor het marktaandeel uitkomt op 0,1 procent."
miljoen moet hier duizend zijn neem ik aan.
nieuws: Nothing heeft 500.000 exemplaren geleverd van Phone (1)
According to my calculations the problem doesn't exist.
nieuws: Italiaanse webwinkel: Nvidia GeForce RTX 4070 Ti komt begin januari uit
amper een uurtje geleden schrijft hij een artikel dat de adviesprijzen zijn aangepast en dan staan in dit nieuwe artikel nog de oude prijzenAdviesprijs 1959 euro 1469 euro

Aangepast, bedankt!egelalexander schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:40:
"Sinds de release van de telefoon in juli zijn er in totaal vermoedelijk ongeveer 500 miljoen smartphones wereldwijd geleverd, waardoor het marktaandeel uitkomt op 0,1 procent."
Ook aangepast!dasiro schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:47:
nieuws: Italiaanse webwinkel: Nvidia GeForce RTX 4070 Ti komt begin januari uit
[...]
amper een uurtje geleden schrijft hij een artikel dat de adviesprijzen zijn aangepast en dan staan in dit nieuwe artikel nog de oude prijzen
49", die → 49"; die (zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma)Daarin komen supergrote en extra brede ultrawides aan de orde met een zeer riante schermdiagonaal van 38" tot 49", die laatste hebben een spanwijdte van meer dan een meter.
zo'n goede responstijden → zulke goede responstijden (zo'n is een verkorting van zo een, dus dit kun je nooit combineren met meervoud, @deepvreezo)Net als veel andere VA-schermen heeft die niet zo'n goede responstijden als onze aanrader, en de resolutie in combinatie met de beelddiagonaal zorgt voor een nogal lage pixeldichtheid.
het door ons geteste sample → de door ons geteste sample (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=sample)Daarbij moet worden opgemerkt dat het gaat om een momentopname van het door ons geteste sample.
het meest gebruikelijk → het gebruikelijkst (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=gebruikelijk)Een diagonaal van 27 inch is voor een wqhd-gamingmonitor het meest gebruikelijk.
Iiyama → iiyama (in de rest van het artikel voor het grootste deel wel met kleine letters geschreven, dus inconsequent)Hoewel groter, is het scherm van Iiyama ook een stukje goedkoper dan de MSI hierboven.
Iiyama → iiyamaEen tegenvaller bij de Iiyama G-Master GB3271QSU-B1 is de relatief hoge inputlag op full hd, de vertraging voordat een binnenkomend beeld daadwerkelijk wordt getoond op het scherm.
Ons testsample → Onze testsampleOns testsample had een nogal slechte uniformiteit.
Iiyama → iiyamaZoek je meer een allrounder die ook geschikt is voor games en entertainment, dan is de Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B1 een goede optie.
het geteste sample → de geteste sampleDe helderheidsuniformiteit van het geteste sample had wel wat beter mogen zijn.
loopt → lopen (want 'minimale en maximale helderheid' is onderwerp en meervoud)De minimale en maximale helderheid van de geteste schermen loopt nogal uiteen.
het door ons geteste sample → de door ons geteste sampleDat kan net iets zijn van het door ons geteste sample, want deze eigenschap verschilt van exemplaar tot exemplaar.
meest ultieme → ultiemste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=ultiem)Heb je de ruimte en het geld, dan behoren superwides zowel voor zakelijk gebruik als voor gaming tot de meest ultieme schermen op de markt.
De 38WP85C ook → De 38WP85C heeft ookDe 38WP85C ook geen ethernet of kvm, en de twee USB-poorten zitten in tegenstelling tot bij de 40WP95C op een slecht bereikbare plek achter op de monitor.
teaste → teasede (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=teasen en https://woordenlijst.org/leidraad/12/2)MSI teaste op zijn beurt recent een 49"-ultrawidemonitor met QD-oledpaneel en 240Hz-refreshrate.
nieuws: Analistenbureau: wereldwijd stijgen leveringen goedkope smartwatches
eenderde → een derde (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=een%20derde en https://taaladvies.net/aa...an-telwoorden-algemeen/#3, @arnoudwokke)Meer dan eenderde van de leveringen zijn nu basale smartwatches.
nieuws: OnePlus werkt met Keychron aan mechanisch toetsenbord
voor toetsenbord → voor het toetsenbordEr moeten verschillende keycaps en mechanische switches voor toetsenbord beschikbaar komen.
Thanks @richy3908, ik heb alles verwerkt.
Iiyama → iiyamaEen tegenvaller bij de Iiyama G-Master GB3271QSU-B1 is de relatief hoge inputlag op full hd, de vertraging voordat een binnenkomend beeld daadwerkelijk wordt getoond op het scherm.
Iiyama → iiyamaZoek je meer een allrounder die ook geschikt is voor games en entertainment, dan is de Iiyama ProLite XCB3494WQSN-B1 een goede optie.
Aangepast, bedankt @richy3908!

[ Voor 98% gewijzigd door mathijsvdberg op 06-12-2022 10:47 . Reden: Was geen fout ]
nieuws: IT-systemen van Stad Antwerpen zijn getroffen door een cyberaanval
ransomewareaanval -> ransomware-aanval (koppelteken t.b.v. leesbaarheid)
Er is geen koppelteken nodig, want er is geen klinkerbotsing. Zie https://woordenlijst.org/leidraad/7/1.ericje627 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:34:
Het is misschien niet nodig, in verschillende media zie ik dat de samenstelling vaak met koppelteken geschreven wordt. Wel zie ik dat in verschillende artikelen op Tweakers beide vormen gebruikt worden (ransomware-aanval en ransomwareaanval).MoniqueVdB schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 12:56:
[...]
Er is geen koppelteken nodig, want er is geen klinkerbotsing. Zie https://woordenlijst.org/leidraad/7/1.
Los van het koppelteken staat er nog een spelfout in ransomewareaanval. De 'e' na 'ransom' hoort er niet.
Wij houden het Groene Boekje aan qua spellingsregels en kijken niet naar andere media. We gebruiken een koppelteken dus alleen als het nodig is. Het is inderdaad beter om consequent te zijn, maar het zou veel werk zijn om artikelen uit voorgaande jaren met terugwerkende kracht aan te passen. Mocht er in een recent artikel 'ransomware-aanval' staan, dan pas ik dit aan naar 'ransomwareaanval'.ericje627 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:13:
[...]
Het is misschien niet nodig, in verschillende media zie ik dat de samenstelling vaak met koppelteken geschreven wordt. Wel zie ik dat in verschillende artikelen op Tweakers beide vormen gebruikt worden (ransomware-aanval en ransomwareaanval).
Los van het koppelteken staat er nog een spelfout in ransomewareaanval. De 'e' na 'ransom' hoort er niet.
De 'e' hoort inderdaad niet in dat woord thuis.
nieuws: Adobe laat onder bepaalde voorwaarden AI-gegenereerde afbeeldingen to...
Meerdere bedrijven die stockfoto's aanbieden hebben het afgelopen jaar hun richtlijnen veranderd wegens de toename aan van AI-gegenereerd beeldmateriaal.
Kop en inleiding: Stad Antwerpen -> stad Antwerpen (geen hoofdletter in 'stad')
Kop en inleiding: Stad Antwerpen -> stad Antwerpen (geen hoofdletter in 'stad')
Beide aangepast, bedankt voor het melden!
nieuws: Microsoft bevestigt tienjarige COD-licentie aan Sony te hebben aangeb...
Brad Smith is niet de CEO van Microsoft.
Brad Smith is niet de CEO van Microsoft.
Ook aangepast, dank voor het opmerken swtimmer!
nieuws: IT-systemen van stad Antwerpen zijn getroffen door een cyberaanval
Deze lijkt er tussendoor te glippen.
Inleiding, eerste zin: "De IT-systemen van de Stad Antwerpen zijn gehackt." Stad -> stad (hoofdletter)
Deze lijkt er tussendoor te glippen.
Inleiding, eerste zin: "De IT-systemen van de Stad Antwerpen zijn gehackt." Stad -> stad (hoofdletter)
Ook aangepast, bedankt!
download: Rust 1.65.0
onder ander → onder andereHet wordt ingezet door onder ander Cloudflare, OVH, Mozilla, Deliveroo, Coursera, AppSignal en Threema.
nieuws: Apple breidt Self Service Repair uit naar acht Europese landen, waaro...
meest veelvoorkomende reparaties → meest voorkomende reparatiesHiermee kunnen gebruikers die dat willen zelf 'de meest veelvoorkomende reparaties' uitvoeren met hetzelfde gereedschap en dezelfde handleidingen die Apple zelf ook gebruikt bij het repareren van hardware.
download: Data Crow 4.4
aanpassingen in → aanpassingen aanHet programma is opensource en in Java geschreven, en het is dan ook eenvoudig om aanpassingen in het uiterlijk of de functionaliteit te maken.
nieuws: Staatssecretaris: ontbreken loggegevens Belastingdienst bemoeilijkt o...
na aanleiding van → naar aanleiding van (zie ook https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/aanleiding, @Robert Zomers)De staatssecretaris Fiscaliteit en Belastingdienst geeft daarmee antwoord op Kamervragen die werden gesteld na aanleiding van een artikel in NRC, waaruit naar voren kwam dat corruptie bij de Belastingdienst lastig is te traceren.
bleek uit een strafrechtelijk onderzoek → uit een strafrechtelijk onderzoek bleekEerder dit jaar meldde het Parool dat bleek uit een strafrechtelijk onderzoek dat er 920.000 euro cash gevonden is bij een belastingambtenaar.
boeten → boeteOnderdeel van de onderbouwing voor deze boeten was het ontbreken van voldoende logging en goede controle op de logsystemen.
download: FreeBSD 12.4
release notes → releasenotes (zie ook download: Bitcoin Core 24.0, download: MAME 0.250 en download: qBittorrent 4.5.0, om maar een paar voorbeelden te noemen)Uitgebreide release notes kunnen op deze pagina worden gevonden, dit zijn in het kort de belangrijkste veranderingen
gevonden, dit → gevonden; ditUitgebreide release notes kunnen op deze pagina worden gevonden, dit zijn in het kort de belangrijkste veranderingen
Deze zijn bijgewerkt. Dank voor het melden.
nieuws: Dwarf Fortress verschijnt op Steam met muisondersteuning en grafische update
Voorheen kon de game alleen bestuurt worden met een toetsenbord
bestuurt -> bestuurd
Voorheen kon de game alleen bestuurt worden met een toetsenbord
bestuurt -> bestuurd
nieuws: Meta mag bekende mensen niet langer voortrekken van eigen toezichtraad
staan. In → staan, inDe toezichtraad oordeelt dat schadelijke berichten van mensen op deze lijst veel te lang online blijven staan. In sommige gevallen dagen of zelfs maanden nadat de berichten waren aangemerkt als schadelijk.
nieuws: Dwarf Fortress verschijnt op Steam met muisondersteuning en grafische...
stopte → stopten (want de broers is onderwerp en meervoud)In 2006 verscheen een eerste versie van de game, maar daar stopte de broers niet met het doorontwikkelen.
zelfs → zelfVerder doen deze dwergen ook vooral waar ze zelfs zin in hebben.
bestuurt → bestuurd (want het is een voltooid deelwoord; zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=besturen. Update: oeps, al gemeld door @clannad)Voorheen kon de game alleen bestuurt worden met een toetsenbord.
nieuws: Facebook Dating-gebruikers in de VS kunnen leeftijd verifiëren via ge...
Titel is fout: het zijn niet de gebruikers die verifiëren maar Facebook Dating.
Titel is fout: het zijn niet de gebruikers die verifiëren maar Facebook Dating.
nieuws: 'Apples zelfrijdende auto krijgt toch een ontwerp met stuur en padelen'
padelen in de titel , moet waarschijnlijk pedalen zijn.
padelen in de titel , moet waarschijnlijk pedalen zijn.
Zelfde artikel, "Dat betekent niet alleen dat een stuurwiel en padelen afwezig zullen zijn [...]"
Aanwezig
Aanwezig
De titel "Amazon sluit EU-deal en geeft derde producten dezelfde behandeling in buy box" mist een n en heeft een spatie over: "Amazon sluit EU-deal en geeft derdenproducten dezelfde behandeling in buy box"
download: Winamp 5.9.1 build 10021 RC 1
Bento Browser tab → Bento Browser-tabIn versie 5.9 is onder meer de codebase van VS2008 naar VS2019 gemigreerd, is ondersteuning voor Windows 11 en afspelen van https-streams toegevoegd en afscheid genomen van de Bento Browser tab.
Is aangepast. Bedankt!
'Uiteenlopendere' is de vergrotende trap van 'uiteenlopende' en is hier correct.Philo Melos schreef op woensdag 7 december 2022 @ 15:09:
nieuws: Apple maakt uiteenlopendere prijzen mogelijk in App Store
Uiteenlopendere? Uiteenlopende!
https://tweakers.net/revi...hen-in-de-webbrowser.html
Het woord opdrachtregel is heel letterlijk vertaald hier. Ik weet zelf eigenlijk ook niet wat de correcte Nederlandse benaming hiervoor is.
Het woord opdrachtregel is heel letterlijk vertaald hier. Ik weet zelf eigenlijk ook niet wat de correcte Nederlandse benaming hiervoor is.
[ Voor 4% gewijzigd door jarco5000 op 07-12-2022 17:01 ]
Ik wel: opdrachtregel.jarco5000 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:49:
Zie ook:
- vertaling van command line volgens DeepL Translate
- vertaling van command line volgens Google Translate
- vertaling van command line volgens Bing Microsoft Translator
[ Voor 3% gewijzigd door richy3908 op 07-12-2022 19:50 ]
nieuws: 'Apples zelfrijdende auto krijgt toch een ontwerp met stuur en pedalen'
hoogste → hoogst (dus een bijwoord dat iets zegt over gepositioneerde i.p.v. een bijvoeglijk naamwoord dat iets zegt over Mac-processors; hoogste Mac-processors lijkt me duidelijk niet de bedoeling van de auteur geweest)De prestaties zouden gelijk zijn aan vier van de hoogste gepositioneerde Mac-processors.
nieuws: 'Amazon sluit EU-deal en geeft derdenproducten dezelfde behandeling i...
Een 'de' weggestreept.Of ze daarna komen te vervallen of dat er andere elementen voor de in de plaats komen, is onbekend.
nieuws: Apple trekt stekker uit iCloud-scanner die kindermisbruik moet detect...
Experten? Speciaal voor de Belgische lezers? Alhoewel dit grammaticaal correct is, is het meervoud van expert in het Nederlands experts.
Experten? Speciaal voor de Belgische lezers? Alhoewel dit grammaticaal correct is, is het meervoud van expert in het Nederlands experts.
Apple trekt stekker uit iCloud-scanner die kindermisbruik moet detecteren
2e alinea, meervoud van expert is echt experts niet experten
Apple breidt e2e-versleuteling uit in iCloud en komt met nieuwe securityfuncties
3e alinea
Apple breidt e2e-versleuteling uit in iCloud en komt met nieuwe securityfuncties
3e alinea
Is niet een simpel verschil van mening over stijl, maar echt fout NederlandsDaar wordt ook meegegeven dat Apple niet meer aan bij de data zal kunnen eenmaal wanneer deze versleuteling is geactiveerd.
Snelle google; @JayStout komt uit BelgieLa1974 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:21:
nieuws: Apple trekt stekker uit iCloud-scanner die kindermisbruik moet detect...
Verwijderd
Leer Vlaams 👍Elorad schreef op woensdag 7 december 2022 @ 22:22:
Apple trekt stekker uit iCloud-scanner die kindermisbruik moet detecteren
nieuws: EU-ministers zijn akkoord met wet voor reguleren van kunstmatige inte...
rechtsorders → rechtsordes/rechtsorden (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=rechtsorde, @Koekiemonsterr)In principe werkt een verordening rechtstreeks door in de nationale rechtsorders van lidstaten, maar er zullen waarschijnlijk nationale wetten moeten worden aangepast ten gunste van de AI Act.
nieuws: Telegram maakt gebruik berichtendienst zonder simkaart mogelijk
Topics, dat zijn themagerelateerde groepsgesprekken binnen een groep → Topics; dat zijn themagerelateerde groepsgesprekken binnen een groep (of anders Topics, dat themagerelateerde groepsgesprekken binnen een groep zijn; zie ook https://onzetaal.nl/taalloket/puntkomma, @JayStout)Het ontwikkelteam achter Telegram introduceert ook nieuwe functies voor Topics, dat zijn themagerelateerde groepsgesprekken binnen een groep.
op te volgen → te volgen (weet je heel zeker dat je opvolgen bedoelt, Jay? Of bedoel je toch volgen, wat mijn sterke vermoeden is?)Deze Topics zijn nu ook beschikbaar voor groepen met meer dan 100 leden en gebruikers krijgen dankzij de update een nieuwe interface te zien waardoor het nog eenvoudiger is om verschillende Topics-gesprekken op te volgen.
download: Ivanti Endpoint Manager Mobile 11.8.0.0
van afstand → op afstand (van een afstand is taaltechnisch ook mogelijk, maar betekent dat waar je naar kijkt zich binnen het gezichtsveld bevindt, terwijl op afstand in deze context betekent dat je je ook aan het andere eind van de wereld kan bevinden, @Qwerty-273)Daarnaast kan het worden gecombineerd met andere producten om de functionaliteit uit te breiden, zoals Sentry voor beveiligde dataoverdracht en de Secure Workspace-apps met onder andere Help@Work, waarmee bijvoorbeeld een helpdesk van afstand kan meekijken op het scherm van een iOS- of Android-toestel.
Van een vierkante micron heb ik nog nooit gehoord, en tot mijn verbazing herkent de woordenlijst van Firefox 'stadsvervuiling', en ook al zou er een rood lijntje onder komen zou dat een reden zijn om nog eens extra naar dat woord kijkenDe Zone-koptelefon bevat een mondstuk met elektrostatische filters; hiermee zou volgens Dyson '99 procent van de deeltjesvervuiling' met een omvang van tot 0,1 micron² uit de lucht opgevangen worden. Tevens zitten er 'met kalium verrijkte koolstoffilters' in die zure gassen uit de lucht zouden filteren. Onder meer stikstofdioxide en zwaveldioxide worden geassocieerd met standsvervuiling, wat de luchtfilter zou bestrijden.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
https://tweakers.net/revi...maandelijks-salderen.html
4e alinea:
4e alinea:
moet zijn:waarmee Rienzilla beduidend verderging dan bijvoorbeeld een
waarmee Rienzilla beduidend verder ging dan bijvoorbeeld een
'Opdrachtregel' is een correcte vertaling van 'command line', maar ik kan me voorstellen dat sommigen het liever onvertaald zouden laten.jarco5000 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 16:49:
nieuws: Dyson deelt specificaties Zone-koptelefoon met luchtzuiveringsmondstuk
@YannickSpinner: standsvervuiling → stadsvervuiling (?)Onder meer stikstofdioxide en zwaveldioxide worden geassocieerd met standsvervuiling, wat de luchtfilter zou bestrijden.
We zijn weer bij. Bedankt allemaal!
Dit topic is gesloten.