Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur
Opel Ampera-e (2020)
nekende?
Ik ken wel : negende, bekende of nakende, maar nekende?
om hoeveel mensen worden ontslagen → om hoeveel mensen het gaat -of- hoeveel mensen worden ontslagenDaarbij zegt hij niet om hoeveel mensen worden ontslagen, maar The New York Times schreef eerder deze week dat het mogelijk om 10.000 werknemers gaat.
"...dat Discord-gebruikers soms hoorbaar waren in spraakgesprekken terwijl ze dachten dat ze het gesprek hadden verlaten."
Spraakgesprekken.
@LFranxWind Aanvulling hierop:netgrazer schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:36:
Franse privacytoezichthouder legt Discord AVG-boete van 800.000 euro op
"...dat Discord-gebruikers soms hoorbaar waren in spraakgesprekken terwijl ze dachten dat ze het gesprek hadden verlaten."
Spraakgesprekken.
Laatste zin van het artikel:
vanwege de grote hoeveelheid gegevens die Discord verwerkt en bewaardt en 'het feit dat veel minderjarigen gebruikmaken van de dienst'.
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect
2.62.1 → 3.62.1Versienummer 2.62.1
zijn account → het account (kan ook van een vrouw zijn namelijk)Het mag alleen in uitzonderlijke situaties worden gebruikt, zoals in het geval waarbij de nabestaanden van een overleden gebruiker toegang willen tot zijn account.
Het gebruik Oops → Het gebruik van OopsHet gebruik Oops zou de afgelopen jaren zijn gestegen van 22.000 keer in 2017 tot 50.270 keer in 2020, schrijft The Wall Street Journal.
dat het Meta → dat MetaWel zegt een woordvoerder tegen Engadget dat het Meta 'passende maatregelen blijft nemen tegen iedereen die binnen het bedrijf frauduleuze diensten verkoopt'.
alphafase → alfafase (niet in het GB en ook niet in de Dikke Van Dale, maar alfaversie staat wel in de DVD, dus analoog hieraan is het ook alfafase en niet alphafase, @JayStout)Notion AI bevindt zich momenteel in een alphafase en kan worden uitgetest door gebruikers.
spellingscontrole → een spellingscontroleDe assistent kan ook spellingscontrole uitvoeren en tekst vertalen, naar onder andere het Nederlands.
alphafase → alfafaseMomenteel bevindt de assisstent zich in een alphafase en is deze gratis te gebruiken.
openbare aanklager → openbaar aanklager (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=openbaar%20aanklager, @JayStout)Volgens de openbare aanklager hebben de twee auteurs, uitgeverijen en boekenwinkels schade berokkend.
auteurs, uitgeverijen → auteurs uitgeverijenVolgens de openbare aanklager hebben de twee auteurs, uitgeverijen en boekenwinkels schade berokkend.
openbare aanklager → openbaar aanklagerDe Amerikaanse openbare aanklager Breon Peace meent dat de twee verdachten op illegale wijze hebben geprofiteerd van de werken die ze hebben gestolen.
gestolen intellectuele eigendom → gestolen intellectueel eigendom (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=intellectueel%20eigendom)Volgens Michael Driscoll, de assistent-directeur van de Amerikaanse inlichtingendienst FBI, zouden de twee meer dan tien jaar lang een website hebben gerund die erop uit was om gestolen intellectuele eigendom te verspreiden.
Een 'ook' weggestreept (want tautologie).De verdachten worden bovendien ook aangeklaagd voor het witwassen van geld en fraude.
op vraag van → op verzoek van (Vlaamstalige uitdrukking volgens de Dikke Van Dale en Franse leenvertaling van à la demande de)De twee Russen zijn toen gearresteerd in Argentinië op vraag van de Amerikaanse overheid.
Als je je beent breekt ...
@TijsZonderH
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
langs komt → langskomt (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=langskomen, @TijsZonderH)Dan bel je een incidentresponseteam dat met een laptop vol handige tools langs komt.
om handen → omhanden (zie ook https://www.vandale.nl/gr...rlands/betekenis/omhanden)Een ransomware-infectie betekent in 2022 vrijwel altijd dat je ook een datalek om handen hebt.
met het onderzoek meewerken → aan het onderzoek meewerkenEen bedrijf dat dan bijvoorbeeld door de Autoriteit Persoonsgegevens wordt onderzocht, kan met een goed forensisch rapport met het onderzoek meewerken.
maakte vorige maand een framework genaamd Dissect open source beschikbaar → heeft vorige maand een framework genaamd Dissect open source beschikbaar gesteldFox-IT maakte vorige maand een framework genaamd Dissect open source beschikbaar.
- V.t.t.: zie ook https://taaladvies.net/we...oltooide-tijden-algemeen/
- Ten tweede betekent beschikbaar maken volgens de Dikke Van Dale: door betalingen van een som gelds uit het bezit van iem. brengen. Een andere betekenis dus dan hier bedoeld.
vervangen met -> vervangen door
"patentaanvragen" moet zijn "design patent aanvragen".
Het betreft hier bescherming van vormgeving (=design), geen techniek (=patent/octrooi). Dat dit in de VS Design Patent heet, is wellicht verwarrend..
Ik vermoed dat daar verkocht had moeten staan ipv gekocht.wat betekent dat het processors betreffen die nog niet worden gekocht of grootschalig geproduceerd
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
energieverbruik → energiegebruik (uit de Wet van behoud van energie vloeit voort dat energie niet verbruikt kan worden, maar alleen omgezet in een andere vorm van energie, @sabineschults)Op het energieverbruik van een mobiel apparaat let ongeveer 10 procent van de ondervraagden.
@willemdemoor Ligt moet licht zijn.De ASUS ProArt is nog helderder, maar desondanks is het een imposante bak ligt.
[ Voor 20% gewijzigd door Degrader op 19-11-2022 07:03 ]
@JayStout VMware dient met twee hoofdletters geschreven te worden, niet met 3. Dit gaat vaker fout in artikelen op tweakers. Volgens mij schrijft de tweakers stijlgids voor om er of 'Vmware' van te maken of de correcte casing 'VMware' te gebruiken
[ Voor 38% gewijzigd door spone op 19-11-2022 11:53 ]
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Besloten, beslist de voltooide tijd van beslissen, niet van besluiten en heeft een andere betekenis.Afgelopen zomer had Microsoft beslist om te stoppen met de ontwikkeling en....
De laatste zin:
@JayStout Denk dat het moet zijn: gaf geen concrete datum mee.De Nederlandse telecomoperator gaf wel geen concrete datum mee.
Misschien hier even Tagjes Glasvezel en Internettoegang toevoegen...
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
mac → Mac (zoals in de rest van het artikel)Als Windows gedraaid wordt op een mac met Apple-silicon, is er enkel ondersteuning voor OpenGL 4.3.
1e zin, VMware heeft versie 12.2 van Fusion uitgebracht, versie nummer klopt niet
"aangetoond dat er geen afdoende risico’s zijn"
risico = kans * gevolg.
Wat moet ik me voorstellen bij een afdoende risico? Is dan de kans toereikend of is er voldoende gevolg??
'Afdoende' hoort bij een mitigerende maatregel ofwel: de risico-maatregel die kans en/of gevolg voldoende reduceert om het risico acceptabel te maken.
Denk dat deze zin moet worden herschreven.
macOS-machine → macOS-machinesHet programma maakt het mogelijk om virtuele machines aan te maken op macOS-machine.
meest vruchtbare → vruchtbaarste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=vruchtbaar en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @Kevinkrikhaar)De twee besloten dat de horeca de meest vruchtbare grond is om te starten met een oplossing.
vak → bak (?)Door het eten vervolgens in de afvalbak te gooien, kan het toegenomen gewicht van de vak worden bepaald en de ingrediënten worden berekend.
machinelearning-technologie → machinelearningtechnologie (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=machinelearning; een koppelteken mag, maar is mijns inziens echt niet nodig)Van machinelearning-technologie was nog geen sprake; de oprichters analyseerden en annoteerden de foto's handmatig.
meest tijdrovende → tijdrovendste (als je al per se meest wil gebruiken, schrijf dan meest belangrijke en tijdrovende)Genoeg foto's maken en ervoor zorgen dat deze goed geannoteerd worden, was de belangrijkste en meest tijdrovende stap in de ontwikkeling, vindt Van Arnhem.
enorme lang → enorm langDat probeerden we vanaf het begin al door zaken als kruisvalidatie goed op te zetten, maar dan nog duurt dit enorme lang.
over-datum → over datumHet was belangrijk dat het neurale net niet alleen het voedsel kon herkennen, maar ook de staat van het voedsel: gaat het bijvoorbeeld om restjes van de klant, is het in de keuken geprepareerd maar nooit gebruikt, of zit het nog in de verpakking en is het over-datum?
machinelearning-modellen → machinelearningmodellenOm de nauwkeurigheid zo hoog mogelijk te houden, gebruikt de start-up vijf machinelearning-modellen, zegt Van Arnhem.
machinelearning-framework → machinelearningframeworkDe modellen maken dan ook allemaal gebruik van hetzelfde machinelearning-framework en dezelfde machinelearing-pipeline, en ze worden op eenzelfde manier getraind.
machinelearing-pipeline → machinelearningpipeline (dus niet alleen aan elkaar, maar ook learning i.p.v. het foutieve learing)De modellen maken dan ook allemaal gebruik van hetzelfde machinelearning-framework en dezelfde machinelearing-pipeline, en ze worden op eenzelfde manier getraind.
overtuigd → overtuigendDesondanks weet het model 'slechts' zeventig procent van het voedsel overtuigd te herkennen.
machinelearning-model → machinelearningmodelNaarmate we groeien en uitbreiden naar andere landen, komen we steeds meer nieuwe ingrediënten tegen die het machinelearning-model nog niet herkent.
Niet taalkundig van aard en ik gebruik Custom CSS uit de karmastore, maar onderstaande tekst heeft bij een witte achtergrond met donkere letters. Misschien is het intentioneel, maar misschien is er iets fout gegaan met een HTML-class o.i.d. toekennen aan het stuk tekst:
Als het al intentioneel is, dan horen de aanhalingstekens aan het eind niet bij de stuk tekst, maar bij de tekst die erop volgt.Het oorspronkelijk houten kastje werd door het team vervolgens vervangen door een plastic versie die het zelf heeft gemaakt, gemaakt, en die is daadwerkelijk bij een veertigtal klanten opgehangen. De opvolger ervan moest de massaproduceerbare versie worden. Daarvoor werd het visuele ontwerpbureau Studio Mango ingeschakeld. "
Een 'gemaakt, ' weggestreept.Het oorspronkelijk houten kastje werd door het team vervolgens vervangen door een plastic versie die het zelf heeft gemaakt, gemaakt, en die is daadwerkelijk bij een veertigtal klanten opgehangen.
lcd-paneel, dat → lcd-paneel; dat (of anders lcd-paneel, dat we in deze versie geïntegreerd hebben)We gebruikten bijvoorbeeld een extern pcb voor de aansturing van het lcd-paneel, dat hebben we in deze versie geïntegreerd in ons eigen pcb.
fool proof → foolproof (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=foolproof)Het modulair maken is dus niet zo heel moeilijk, zegt Van Arnhem, maar het fool proof maken van de hardware wel.
belichting . → belichting.De pcb bevat onder meer een 4G-module (omdat wifi volgens de start-up te instabiel bleek), sensoren, microcontroller, camera-aansturing en artificiële belichting .
Ook hier weer een stuk tekst met bij mij een witte achtergrond en donkere letters:
Ze zeggen sneller: 'Ik heb geen zin om de restjes van gisteren alsnog op te eten, ik koop wel gewoon een nieuwe maaltijd.'
techniek → technologie (deze is gevoelsmatiger van aard als ik de betekenissen van techniek en technologie met elkaar vergelijk)Ervoor zorgen dat men echt luistert naar de data en onze adviezen, is een nog grotere uitdaging dan het ontwikkelen van de techniek.
ons reviewsample → onze reviewsample (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=sample)En om de pc compleet te maken, leenden we zelf ons reviewsample van de AMD Ryzen 9 7950X-processor uit.
In de tabel met tabblad Cinebench 23 - Multi:
score → Score (zoals de andere kolomkoppen)score in punten (hoger is beter)
Een 'games' weggestreept.In de games racegames F1 2021 en Forza Horizon 5 komen we zelfs uit op meer dan 100fps, en mocht je het om wat voor reden dan ook houden bij 1080p op Medium, dan haal je in F1 maar liefst 517fps.
In alle tabellen onder de kop Far Cry 6:
framerate → Framerate (zoals de andere kolomkoppen)framerate in fps (hoger is beter)
In alle tabellen onder de kop Cyberpunk 2077:
framerate → Framerate (zoals de andere kolomkoppen)framerate in fps (hoger is beter)
In alle tabellen onder de kop Forza Horizon 5:
In alle tabellen onder de kop Total War: Warhammer III:
In alle tabellen onder de kop Raytracing:
https://tweakers.net/downloads/62490/almalinux-91.html
In het artikel staat tweemaal versie 9.0.
machinelearingpipeline → machinelearningpipelineDe modellen maken dan ook allemaal gebruik van hetzelfde machinelearningframework en dezelfde machinelearingpipeline, en ze worden op eenzelfde manier getraind.
Ik zie nog steeds onderstaande tekst met een bij mij witte achtergrond en donkere letters. Dat het nu zijn eigen alinea heeft gekregen, verandert niets, behalve het feit dat deze afwijkende opmaak nu te zien is tot en met de aanhalingstekens aan het begin van de volgende alinea.
Het oorspronkelijk houten kastje werd door het team vervolgens vervangen door een plastic versie die het zelf heeft gemaakt en die is daadwerkelijk bij een veertigtal klanten opgehangen. De opvolger ervan moest de massaproduceerbare versie worden. Daarvoor werd het visuele ontwerpbureau Studio Mango ingeschakeld.
"
foolproof → foolproof (het feit dat ik in mijn vorige post m.b.t. dit artikel bewust in mijn suggestie de letters niet cursief had gemaakt, was intentioneel, want het feit dat het woord voorkomt in het GB suggereert dat de NTU vindt dat het leenwoord ingeburgerd is en dus hoeft het niet cursief gemaakt te worden om aan te geven dat het een leenwoord is. Bovendien zie ik zowel in Merriam-Webster als in Cambridge Dictionary het geschreven worden als foolproof en niet als fool proof.)Het modulair maken is dus niet zo heel moeilijk, zegt Van Arnhem, maar het foolproof maken van de hardware wel.
Ook hier nog steeds een stuk tekst met afwijkende opmaak:
Ik heb de tekst met afwijkende opmaak vet gedrukt in een poging om inzichtelijk te maken dat als het al intentioneel is (wat ik betwijfel), het inconsistent is gedaan, want de aanhalingstekens aan het begin die bij de tekst horen, hebben niet deze afwijkende opmaak en de afwijkende opmaak loopt door tot en met de spatie (maar vet gedrukt ziet die er hetzelfde uit als niet vet gedrukt) voor Ze van de volgende zin. Bovendien houdt het stuk tekst tussen aanhalingstekens pas op aan het einde van de alinea en dan is het al helemaal inconsistent, want dan zou je verwachten dat de afwijkende opmaak doorloopt tot helemaal het einde van de alinea en dat doet het niet."Ze zeggen sneller: 'Ik heb geen zin om de restjes van gisteren alsnog op te eten, ik koop wel gewoon een nieuwe maaltijd.' Ze
Ik weet dat redacteurs de tekst in dit soort tabellen niet kunnen aanpassen, dus helemaal prima. Ik blijf dit soort zaken wel gewoon doorgeven in de verwachting dat in ieder geval iemand bij Tweakers dit wel kan aanpassen en dat het in de toekomst mogelijk wordt gemaakt dat redacteurs wel tekst in dit soort tabellen kunnen aanpassen.LFranxWind schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:20:
Aangepast! @richy3908 Ik heb je opmerkingen over de tekst in de tabellen even doorgegeven aan de auteur, want ik weet niet hoe ik deze zelf kan wijzigen.
Ik weet niet precies hoe ik de opmaak goed krijg, dus ik zet de vraag even uit bij de eindredactie. De andere foutjes zijn wel vebeterd.richy3908 schreef op zondag 20 november 2022 @ 10:27:
nieuws: Techuitdagingen van start-ups - Voedselverspilling monitoren met beel...
[...]
machinelearingpipeline → machinelearningpipeline
Ik zie nog steeds onderstaande tekst met een bij mij witte achtergrond en donkere letters. Dat het nu zijn eigen alinea heeft gekregen, verandert niets, behalve het feit dat deze afwijkende opmaak nu te zien is tot en met de aanhalingstekens aan het begin van de volgende alinea.
[...]
[...]
foolproof → foolproof (het feit dat ik in mijn vorige post m.b.t. dit artikel bewust in mijn suggestie de letters niet cursief had gemaakt, was intentioneel, want het feit dat het woord voorkomt in het GB suggereert dat de NTU vindt dat het leenwoord ingeburgerd is en dus hoeft het niet cursief gemaakt te worden om aan te geven dat het een leenwoord is. Bovendien zie ik zowel in Merriam-Webster als in Cambridge Dictionary het geschreven worden als foolproof en niet als fool proof.)
Ook hier nog steeds een stuk tekst met afwijkende opmaak:
[...]
Ik heb de tekst met afwijkende opmaak vet gedrukt in een poging om inzichtelijk te maken dat als het al intentioneel is (wat ik betwijfel), het inconsistent is gedaan, want de aanhalingstekens aan het begin die bij de tekst horen, hebben niet deze afwijkende opmaak en de afwijkende opmaak loopt door tot en met de spatie (maar vet gedrukt ziet die er hetzelfde uit als niet vet gedrukt) voor Ze van de volgende zin. Bovendien houdt het stuk tekst tussen aanhalingstekens pas op aan het einde van de alinea en dan is het al helemaal inconsistent, want dan zou je verwachten dat de afwijkende opmaak doorloopt tot helemaal het einde van de alinea en dat doet het niet.
Verhip, er zijn/worden 2 links gebruikt voor tag:internettoegang, misschien die 2 ff samenvoegen danDeComponeur schreef op zaterdag 19 november 2022 @ 15:52:
nieuws: Kabinet wil dat elke Nederlander in 2030 toegang heeft tot gigabit-in...
Misschien hier even Tagjes Glasvezel en Internettoegang toevoegen...
Deze (categorie)link is/werd het meest gebruikt categorie: Internettoegang (zie toegevoegde karmalijst)
Deze nu? tag: Internettoegang
BE AT THE BEAT ♫ DeComponeur.nl
de CloudLinux → CloudLinuxNet als Red Hat die Enterprise Linux versie 9.1 heeft uitgebracht is ook de CloudLinux met versie 9.1 van AlmaLinux gekomen.
aanzette → aanzetten (die slaat op tweets en dat is meervoud)Het Twitter-account van Donald Trump werd op 9 januari 2021 permanent verbannen omdat de toen nog zittende Amerikaanse president tweets had gepost die volgens Twitter 'aanzette tot geweld'.
de link onder "WABetaInfo meldt" gaat gewoon naar de screenshot ipv het bronartikel:
https://wabetainfo.com/wh...ward-media-with-a-caption
besturingssystemen → app winkelsOok heeft Epic Games meerdere lopende rechtszaken met Apple om vergelijkbare redenen; Google en Apple zouden een monopoliepositie forceren met hun respectievelijke besturingssystemen en daarmee onterecht hoge commissies vragen via respectievelijk de Play Store en App Store.
Enterprise Linux besturingssysteem → Enterprise Linux-distributie (dus niet alleen distributie i.p.v. besturingssysteem, maar ook een koppelteken, omdat het een samenstelling betreft)Red Hat heeft versie 9.1 uitgebracht van zijn Enterprise Linux besturingssysteem, waarmee het zich richt op de zakelijke markt.
Het is niet gratis, maar je betaalt in ieder geval niet met je data en er wordt ondersteuning aangeboden als je dit wenst.
Ebay → eBay (zie ook https://www.ebay.nl/)Deze heb ik voor een leuke prijs meegenomen naar huis, en later wilde ik van deze vintage Apple-apparatuur een deel via Ebay verkopen.
Ebay → eBayOmdat het een nichemarkt is en ik dus internationaal bereik wilde hebben, maakte ik een account aan op Ebay.
Ebay → eBayIk had nog nooit iets via Ebay verkocht.
gebanned → geband (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=bannen, 2e betekenis en https://woordenlijst.org/leidraad/12/2, @arnoudwokke)Wat mij het meest stoort, merk ik, is dat ik niet weet en nooit zal weten waarom ik gebanned ben.
betaald → betaalt (tweede persoon enkelvoud o.t.t.; edit: al aangegeven door @D-Three)Het is niet gratis, maar je betaald in ieder geval niet met je data en er wordt ondersteuning aangeboden als je dit wenst.
The answer is 42.
Ik geef het door, thanks!DeComponeur schreef op zondag 20 november 2022 @ 11:05:
[...]
Verhip, er zijn/worden 2 links gebruikt voor tag:internettoegang, misschien die 2 ff samenvoegen dan![]()
Deze (categorie)link is/werd het meest gebruikt categorie: Internettoegang (zie toegevoegde karmalijst)
Deze nu? tag: Internettoegang
"Ongeveer vijftig minuten na de lancering wordt de tweede trap gebruikt om Orion uit die aardbaan te stuwen en op weg te brengen naar de maan. Het is de eerste keer dat NASA zijn enorme, nieuwe raket lanceert."
Beide zinnen impliceren alsof het nog plaats moet gaan vinden maar het heeft al plaatsgevonden.
Dich bis echt unne foëzen haas
Verder is het 'aan meteorologen om uiteindelijk uit te zoeken hoe de atoomtijd en de zonnetijd met minder kopzorgen moeten worden vereffend'.
Daar waar meteoroloog staat wordt metroloog (zie metrologie) bedoeld.
meest recente → recentste (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=recent en https://taaladvies.net/om...an-vergelijking-algemeen/, @arnoudwokke)Disney+ draait bovendien nog steeds verlies, zo bleek tijdens de meest recente kwartaalcijfers.
Daarmee is staat deze tv
omschrijving 2e LG OLED TV 77"
In de laatste alinea gaat het ineens over het jaar 2135 ipv 2035.
Deze klopt; zie ook het bronartikel3ssen schreef op maandag 21 november 2022 @ 20:33:
https://tweakers.net/nieu...ing-schrikkelseconde.html
In de laatste alinea gaat het ineens over het jaar 2135 ipv 2035.
De rest is bijgewerkt, bedankt voor het melden allemaal!Resolution D calls for U.T.C. to go uninterrupted by leap seconds from 2035 until at least 2135
gaat verder niet in detail → treedt verder niet in details (dit is een contaminatie van in details treden en erop ingaan, vermoed ik)Thakur vertrekt volgens Gelsinger omdat hij 'andere kansen' wil aangrijpen, maar de ceo gaat verder niet in detail.
Een 'onder meer' weggestreept vanwege het 'onder meer' even verderop in de zin.Daarvoor bouwt het bedrijf onder meer nieuwe chipfabrieken, onder meer in Amerikaanse staten Arizona, Ohio en Duitse stad Maagdenburg.
roadmap Intel → roadmap van IntelDe roadmap Intel Foundry Services
woledpanelen → oledpanelenWe zijn al een aantal jaar op de markt met de woledpanelen van LG Display.
Intel Foundry services → Intel Foundry ServicesIntel Foundry services werd begin vorig jaar aangekondigd als onderdeel van Intels nieuwe IDM 2.0-strategie.
In de video heeft hij het over white-oled.Bux666 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 00:55:
nieuws: TP Vision overweegt Philips-televisies met QD-oledpaneel uit te brengen
[...]
woledpanelen → oledpanelen
Aangepast!Bux666 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 01:05:
nieuws: 'Hoofd van Intels nieuwe foundrydivisie neemt ontslag'
[...]
Intel Foundry services → Intel Foundry Services
Daar zal toch "afhankelijk" bedoeld worden.waardoor mensen minder onafhankelijk van één netwerk zouden zijn.
nieuws: Providers Nederland nemen elkaars bel- en sms-verkeer bij storing nie...
Google stelt dat het normaliter ongeveer drie dagen duurt om een app te migreren van een aab-installatiebestand naar een apk-installatiebestand.
Dat moet andersom zijn.
"baat aan" → "baat bij"Slimme tv's hebben vaak weinig opslag. Volgens Google gaat het gemiddeld om 8GB opslag, tegenover 64GB voor smartphones. Daarom hebben volgens het bedrijf juist Google TV en Android TV baat aan aab-bestanden, wat de reden is dat Google dit nu voor alle tv-apps verplicht gaat stellen.
https://www.woorden.org/woord/baat
[ Voor 33% gewijzigd door P_Tingen op 22-11-2022 15:19 ]
... en gaat over tot de orde van de dag
Ik zie dat je er 'treedt verder niet in detail' van hebt gemaakt. Ik ken die uitdrukking ook met 'detail' als enkelvoud, maar in zowel de Dikke Van Dale, als het gratis woordenboek van Van Dale als woorden.org staat de uitdrukking vermeld als 'in details treden', dus meervoud. Vandaar ook dat mijn suggestie meervoud was. Misschien kun je het nog aan de eindredactie voorleggen, want mijn taalgevoel zegt wat anders, maar alles wat ik kon vinden had het toch echt over een meervoudige uitdrukking.AverageNL schreef op maandag 21 november 2022 @ 23:03:
Allebei aangepast, bedankt voor het melden richy
En heb je deze misschien over het hoofd gezien, of vind je twee keer zo kort op elkaar 'onder meer' ook niet alleen erg lelijk, maar als je naar de betekenis kijkt dat de eerste 'onder meer' gerust weggelaten kan worden zonder betekenisverschil? Ik vermoed het eerste, vanwege het woord 'allebei', terwijl het drie suggesties betreft …
Een 'onder meer' weggestreept vanwege het 'onder meer' even verderop in de zin.Daarvoor bouwt het bedrijf onder meer nieuwe chipfabrieken, onder meer in Amerikaanse staten Arizona, Ohio en Duitse stad Maagdenburg.
[ Voor 4% gewijzigd door richy3908 op 22-11-2022 19:29 ]
'en vanaf dinsdag 22 november kunnen speler de game niet meer spelen.'
=> en vanaf dinsdag 22 november kunnen spelers de game niet meer spelen.
De 's' mist bij spelers
'ontwikkelaars die hiervoor werkte aan games als Star Wars: Galaxies,'
=> ontwikkelaars die hiervoor werkten aan games als Star Wars: Galaxies,
N mist bij werkten
[ Voor 24% gewijzigd door mitchken op 22-11-2022 20:57 . Reden: extra fout gevonden ]
In de titel mist een 'y' in Hyperkin!
De rest is bijgewerkt. Dank voor het (snelle) melden weer.
Dat laatste moet 15.9 zijnVersie 16.0 van het cd-, dvd- en blu-ray-brandprogramma BurnAware is uitgekomen. Een mooi rond nummer, maar niets meer dan de logische opvolger van 14.9.
Aangepast!bresjt schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:00:
download: BurnAware 16.0
[...]
Dat laatste moet 15.9 zijn
'In details treden' lijkt inderdaad de voorkeur te hebben.richy3908 schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:27:
[...]
Ik zie dat je er 'treedt verder niet in detail' van hebt gemaakt. Ik ken die uitdrukking ook met 'detail' als enkelvoud, maar in zowel de Dikke Van Dale, als het gratis woordenboek van Van Dale als woorden.org staat de uitdrukking vermeld als 'in details treden', dus meervoud. Vandaar ook dat mijn suggestie meervoud was. Misschien kun je het nog aan de eindredactie voorleggen, want mijn taalgevoel zegt wat anders, maar alles wat ik kon vinden had het toch echt over een meervoudige uitdrukking.
En heb je deze misschien over het hoofd gezien, of vind je twee keer zo kort op elkaar 'onder meer' ook niet alleen erg lelijk, maar als je naar de betekenis kijkt dat de eerste 'onder meer' gerust weggelaten kan worden zonder betekenisverschil? Ik vermoed het eerste, vanwege het woord 'allebei', terwijl het drie suggesties betreft …
[...]
Een 'onder meer' weggestreept vanwege het 'onder meer' even verderop in de zin.
Titel: Deux Ex ipv Deus Ex
foutje in de video op de grafiek van cinebench 23 single threaded waar ipv AMD Ryzen 5 7600X er Intel Core i5-13700K staat
Ik geef het door aan het videoteam, thanks!dasiro schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:17:
video: AMD Ryzen 7000 vs. Intel 13th Gen Core: De definitieve conclusie
foutje in de video op de grafiek van cinebench 23 single threaded waar ipv AMD Ryzen 5 7600X er Intel Core i5-13700K staat
MG heeft de Nederlandse prijzen bekendgemaakt van de 4 Electric. De auto komt in drie versies met twee accupakketten, waarmee 350, 450 of 435km te rijden is. Deze versies kosten respectievelijk 30.785, 34.285 en 36.285 euro.
Lijkt me gezien de prijzen niet te kloppen..
O schijnbaar klopt het wel, maar is het de luxury versie. My bad
[ Voor 6% gewijzigd door Fairy op 23-11-2022 13:51 ]
[ Voor 87% gewijzigd door Droxz op 23-11-2022 14:50 ]
Als er een prijs gegeven zou worden voor luiheid, dan zou ik waarschijnlijk iemand anders sturen om hem op te halen
algmeen -> algemeenHet nieuwe regels betreffen echter server van derden voor Rockstar-spellen in het algmeen, dus ook GTA V.
Volgens mij is "op" hier het verkeerde voorzetsel (in combinatie met tijd). Ik zou er "in" van maken.
Dit, best wel beschamend dat iemand überhaupt op "op" uitkomt.Janbraam schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:57:
nieuws: 'God of War Ragnarök is op zeven dagen tijd meer dan 5,1 miljoen keer...
Volgens mij is "op" hier het verkeerde voorzetsel (in combinatie met tijd). Ik zou er "in" van maken.
In België is dat anders heel gewoon om te zeggen. Dus ik snap best wel dat de Belgische auteurs hier op uit komen.computerjunky schreef op woensdag 23 november 2022 @ 18:13:
Dit, best wel beschamend dat iemand überhaupt op "op" uitkomt.
NOFI, maar ik vind het dan eerder beschamend dat daar niet echt rekening mee wordt gehouden...
[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 23-11-2022 18:36 ]
'op zeven dagen' -> 'in zeven dagen'
Of is dit dialect dat ik niet herken?
Edit: Oeps, dubbelop.
[ Voor 3% gewijzigd door Whizzer191 op 23-11-2022 19:03 ]
Zie de reactie boven je.Whizzer191 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 19:00:
Of is dit dialect dat ik niet herken?
niet doorgevoerd moeten worden → niet doorgevoerd hoeven te worden (zie ook https://taaladvies.net/hoeven-moeten-in-ontkennende-zin/, @AverageNL)Volgens de techgigant betekent dit dat WSL voortaan sneller updates krijgt, omdat updates voor de Store-versie niet doorgevoerd moeten worden via OS-updates voor Windows zelf.
het optionele WSL-component → de optionele WSL-component (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=component)Gebruikers die een distro gebruiken met de originele WSL-versie, moeten handmatig het optionele WSL-component voor Windows installeren.
van Tarantulanevel → van de TarantulanevelOnlangs legde de telescoop ook de Pillars of Creation en nieuwe beelden van Tarantulanevel vast.
kreeg de titel Acceleration Increase mee → heeft de titel Acceleration Increase meegekregenDe abonnementsformule kreeg de titel Acceleration Increase mee en moet het koppel en het maximale vermogen van een Mercedes EQ-wagen doen verhogen.
EQE en EQS-modellen → EQE- en EQS-modellenHet abonnement is volgens Mercedes van toepassing op bepaalde EQE en EQS-modellen.
rijden → accelererenVia het abonnement zou bij elk van deze wagens ook de acceleratiesnelheid verder toenemen waardoor de wagens sneller van 0 naar 100 km/u kunnen rijden.
naar nieuwe operator → naar een nieuwe operatorBelgen die gebruikmaken van een prepaidkaart zullen vanaf 2023 naar nieuwe operator kunnen overstappen zonder dat ze dan het resterende beltegoed bij hun vorige operator verliezen.
gebruik maken → gebruikmaken (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=gebruikmaken)Hoeveel Belgen er in 2022 nog gebruik maken van zo’n herlaadkaart is volgens De Sutter moeilijk te zeggen.
Dit topic is gesloten.