Spel- en tikfoutjes - en dus *geen* andere foutjes - deel 45 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 151 ... 250 Laatste
Acties:
  • 375.679 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22-09 09:45

AverageNL

Redacteur
Deze zijn verbeterd. Bedankt voor het melden allen :)

• richy3908
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:56
nieuws: Hooggerechtshof Nieuw-Zeeland verwerpt beroep tegen uitlevering Kim D...
De Hooggerechtshof van Nieuw-Zeeland heeft een van de beroepen tegen de uitlevering van Kim Dotcom aan de VS verworpen.
De Hooggerechtshof → Het Hooggerechtshof (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=hooggerechtshof)
"Wij zijn van mening dat het Hof niets meer hoeft te doen met betrekking tot de voorgestelde beroepen, gezien onze conclusie dat er geen sprake is van een gerechtelijke dwaling", concludeerde drie rechters van het Hooggerechtshof.
concludeerde → concludeerden (want 'drie rechters' is onderwerp en meervoud)

• richy3908
nieuws: OnLeaks toont renders van Moto G Stylus 2022 met plat 6,8"-scherm
Daar zit ook een USB-C-aansluiting, speakers en een 3,5mm-jack voor audio.
zit → zitten (want 'een USB-C-aansluiting, speakers en een 3,5mm-jack voor audio' is onderwerp en meervoud)

• richy3908
downloads: AdGuard Home 0.107.0
Adguard Home werkt op een machine met Windows, macOS, Linux of FreeBSD en is ook in staat om tegen phishing te beschermen en heeft het parental control.
heeft het → het heeft (zie ook https://taaladvies.net/tantebetjeconstructie/)
De complete changelog voor deze uitgave kan op deze pagina worden gevonden, dit zijn in het kort de belangrijkste verbeteringen die in versie 0.107.0 zijn aangebracht
gevonden, dit → gevonden; dit

• Delpozo
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 14:17
Is gecorrigeerd.

• richy3908
Wat is er gecorrigeerd? De taalfouten voor de drie artikelen waar ik suggesties voor heb aangedragen, zitten er nog steeds in.

[ Voor 71% gewijzigd door richy3908 op 23-12-2021 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
richy3908 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:47:
[...]

Wat is er gecorrigeerd? De taalfouten voor de drie artikelen waar ik suggesties voor heb aangedragen, zitten er nog steeds in.
Sorry richy3908, ik had de pagina niet ververst voordat ik 'gecorrigeerd' meldde, waardoor ik jouw opmerkingen (en die van AverageNL) miste. Komt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft mag van Europese Commissie Nuance overnemen
Eerder hadden Australië en de Verenigde Staten de overname al goedgekeurd meldt Reuters.
goedgekeurd meldt → goedgekeurd, meldt (zie ook https://taaladvies.net/komma-tussen-twee-werkwoordsvormen/, @Robert Zomers)

• richy3908
nieuws: Door storing bij Geldmaat was pinnen bij geldautomaten niet mogelijk ...
Geld dat wordt opgenomen maar niet wordt uitgekeerd, zal worden teruggestort belooft Geldmaat.
teruggestort belooft → teruggestort, belooft (idem dito als in mijn vorige reactie, @Robert Zomers)
Geld dat is opgenomen, maar niet is uitgekeerd door de automaat, wordt teruggestort meldt Geldmaat.
teruggestort meldt → teruggestort, meldt (en nog één, @Robert Zomers)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
geek: Spraakassistent Cortana had bijna Bingo geheten door oud-Microsoft-baas...
Microsoft's spraakassistent Cortana had bijna Bingo geheten.
Microsoft's → Microsofts
Hij leidde het productteam bij Microsoft en vertelt in de nieuwsbrief een anekdote over hoe spraakassisent Cortana werd geïntroduceerd.
spraakassisent → spraakassistent

• richy3908
nieuws: Google stopt in 2022 met ondersteuning eigen OnHub wifi-routers
Google stopt in 2022 met ondersteuning eigen OnHub wifi-routers
OnHub wifi-routers → OnHub-wifi-routers
Vanaf 2022 worden de OnHub routers niet meer ondersteund door de techgigant.
OnHub routers → OnHub-routers (even verderop weer wel correct geschreven, dus ook nog inconsequent)
De routers werden in 2015 geïntroduceerd door Google. De routers waren een samenwerking tussen de techgigant en twee de hardwarefabrikanten TP-Link en Asus.
twee de → de twee
Op de supportpagina adviseert Google om een nieuwe wifi-setup te nemen.
wifi-setup → wifi-set-up (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=set-up)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleip
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
nieuws: OM eist 4 maanden voorwaardelijke celstraf voor ddos-aanvallen op ove...

Tweede alinea: “Het OM daarom een geheel voorwaardelijke gevangenisstraf”

Het woordje ‘eist’ ontbreekt.

En niet echt een spelfout, maar toch nog iets. ‘Daarom’ heeft in deze zin geen functie omdat er eerder in de tekst geen reden wordt gegeven. Pas later in de tekst wordt aangegeven waarom het OM een geheel voorwaardelijke celstraf eist.

Zelfde zin: “van drie jaar, naast een taakstraf”. => De komma mag weg.

Derde alinea: “dat een gevangenisstraf een 'zeer ontwrichtende werking hebben” => Zou hebben.

Vierde alinea: “de Kennis- en Exploitatiecentrum Officiële Overheidspublicaties“ de => het (centrum)

[ Voor 6% gewijzigd door Sleip op 23-12-2021 12:48 ]

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Deze zijn ook verbeterd. Bedankt voor het melden! :)

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:15

Eagle Creek

Breathing security

@JayStout

Er wordt in het bronartikel nergens gesproken over "opnieuw plakken" maar slechts plakken.

nieuws: Opera werkt aan klembordbescherming voor browserversie 84
https://blogs.opera.com/d...-4274-0-developer-update/
Het ontwikkelteam achter de Opera-browser schrijft op een blogpagina dat ‘gevoelige data’ op het klembord ‘tijdelijk’ zal worden gecontroleerd op veranderingen. De monitoring stopt volgens Opera van zodra de ‘gevoelige data’ opnieuw wordt geplakt. Als de opgeslagen data door een derde applicatie wordt gewijzigd, verschijnt er een waarschuwingsmelding in de browser.
Opera has come up with a secure way to protect you from this. When you copy sensitive data in Opera, the data is monitored for changes for some time or until you paste the data. If the data is changed by an external application, a warning is displayed.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• Delpozo
Meegenomen.

• robbinkg
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 31-08 21:03

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Deze kan ik niet thuisbrengen. De rest is verbeterd. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MIB75
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 09:47
https://tweakers.net/revi...otica-en-thuisserver.html

Voor de doorgewinterde Tweaker zal dit niet als een verassing komen.

De klassieke fout: verassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Tot zover zijn we weer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: James Webb gaat eindelijk omhoog - Telescoop kijkt 13 miljard jaar t...
De binnenkort te lanceren ruimtetelescoop wordt, ook door de NASA, vaak als 'opvolger' van Hubble aangeduid, maar dat is eigenlijk onterecht.
Voor alle individuele stappen, inclusief beeldmateriaal, heeft de NASA een speciale webpagina online gezet.
Eerder constateerde de NASA dat een in november losgeschoten klemband, waardoor trillingen door de telescoop gingen, niet tot schade heeft geleid.
de NASA → NASA
Toen werd nog orïentatiesoftware uit de tijd van de Ariane 4 gebruikt.
orïentatiesoftware → oriëntatiesoftware
De telescoop kijkt dwars door stofwolken heen en de James Webb kan veel verder terug in de tijd kijken dan de Hubble-telescoop.
Geen taalfout, maar volgens mij is de tweede zin een beetje ongelukkig geformuleerd, @Koekiemonsterr, of ik snap er niks van. Als de Hubble wordt gericht op een fenomeen dat 13,75 miljard lichtjaar van ons verwijderd is, dan kijk je toch net zo goed 13,75 miljard jaar terug in de tijd? Dat de James Webb daar dan scherpere opnamen van kan maken (en ook in het infraroodspectrum, dus dwars door het meeste stof) is m.i. iets anders dan 'verder terug in de tijd kijken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

richy3908 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:16:
reviews: James Webb gaat eindelijk omhoog - Telescoop kijkt 13 miljard jaar t...

[...]

[...]

[...]

de NASA → NASA

[...]

orïentatiesoftware → oriëntatiesoftware

[...]

Geen taalfout, maar volgens mij is de tweede zin een beetje ongelukkig geformuleerd, @Koekiemonsterr, of ik snap er niks van. Als de Hubble wordt gericht op een fenomeen dat 13,75 miljard lichtjaar van ons verwijderd is, dan kijk je toch net zo goed 13,75 miljard jaar terug in de tijd? Dat de James Webb daar dan scherpere opnamen van kan maken (en ook in het infraroodspectrum, dus dwars door het meeste stof) is m.i. iets anders dan 'verder terug in de tijd kijken'.
De NASA i.p.v. NASA zou ik niet per se als fout willen betitelen. Ooit was bij ons intern min of meer het beleid om daar steeds 'de' voor te zetten. Volgens mij is dat nu min of meer losgelaten, dus je zal het misschien allebei wel zien, mede omdat het nog niet meevalt dat 'de' uit mijn systeem te krijgen :) Dat andere is verbeterd.

Dan over dat punt van 13,75 miljard jaar terug in de tijd. Ja klopt, als Hubble zich richt op een fenomeen op 13,75 miljard lichtjaar, doet het licht er 13,75 miljard jaar over om ons te bereiken en kijk je dus 13,75 miljard jaar in het verleden.
Die zin die je quote lijkt me verder niks mis mee, want dat gaat net over iets anders. Die zin is in feite in een notendop een afsluitende samenvatting van de grote troeven van James Webb, namelijk: door infrarood kijkt ie door stofwolken heen en door infrarood kan ie zich veel beter richten op langere golflengten en dus objecten die heel ver weg staan. Dat zijn inderdaad twee verschillende dingen, maar het zijn wel twee voordelen van infrarood. Dus je moet dat niet zozeer lezen alsof het een met het ander te maken heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMaI
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 09:56
nieuws: Amerikaanse Capital One-bank schikt voor 168 miljoen euro in zaak ove...

"doordat een voormalig werkgever van AWS ingebroken"

Lijkt me dat hier werknemer hoort te staan

echo c > /proc/sysrq-trigger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:38:
[...]

De NASA i.p.v. NASA zou ik niet per se als fout willen betitelen. Ooit was bij ons intern min of meer het beleid om daar steeds 'de' voor te zetten. Volgens mij is dat nu min of meer losgelaten, dus je zal het misschien allebei wel zien, mede omdat het nog niet meevalt dat 'de' uit mijn systeem te krijgen :) Dat andere is verbeterd.

Dan over dat punt van 13,75 miljard jaar terug in de tijd. Ja klopt, als Hubble zich richt op een fenomeen op 13,75 miljard lichtjaar, doet het licht er 13,75 miljard jaar over om ons te bereiken en kijk je dus 13,75 miljard jaar in het verleden.
Die zin die je quote lijkt me verder niks mis mee, want dat gaat net over iets anders. Die zin is in feite in een notendop een afsluitende samenvatting van de grote troeven van James Webb, namelijk: door infrarood kijkt ie door stofwolken heen en door infrarood kan ie zich veel beter richten op langere golflengten en dus objecten die heel ver weg staan. Dat zijn inderdaad twee verschillende dingen, maar het zijn wel twee voordelen van infrarood. Dus je moet dat niet zozeer lezen alsof het een met het ander te maken heeft.
Nou ja, 'min of meer'… Als ik het zo zie, werd het t/m februari 2020 consequent als 'de NASA' geschreven, niet 'min of meer als "de NASA"' en daarna consequent als 'NASA'. Maar je moet het zelf weten, het is jullie website.

En zelfs met je uitleg vind ik het nog steeds niet kloppen. Sterker nog, als ik met het blote oog kijk naar iets dat 13,75 miljard lichtjaar ver weg is, kijk ik nog steeds 13,75 miljard jaar in het verleden. Verder terugkijken kunnen we niet. Het maakt niet uit waarmee je kijkt. Met de James Webb kun je niet 'veel verder terug in de tijd kijken' (dat staat er letterlijk); zaken zullen alleen scherper zijn. Maar wie weet ben ik de enige die het vreemd geformuleerd vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 21jaaj
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 18-09 23:31
nieuws: Rusland legt Google boete op van circa 87 miljoen euro voor illegale ...
Rusland heeft Google een boete opgelegd van 7,2 miljard roebel
Aangezien Google Rusland in 2020 zo'n 85,4 miljoen roebel aan omzet boekte, beslaat de opgelegde boete zo'n 8,4 procent van de jaarlijkse Russische omzetcijfers van het bedrijf
In die tweede zin moet 'miljoen' miljard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:15

Hayte

Nieuwsredacteur
En we zijn weer bij, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Delpozo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:12:
[...]

Deze kan ik niet thuisbrengen. De rest is verbeterd. Thx!
In de tabel staat 3,7 GHz in plaats van 3,4 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
mrmrmr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 16:46:
[...]

In de tabel staat 3,7 GHz in plaats van 3,4 GHz.
Volgens Digitaltrends klopt 3,4GHz inderdaad, ik pas aan! (CC @AverageNL)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Oprichters achter Essential Phone komen in zomer 2022 met eerste smar...
In het gesprek met Android Police zegt Keats dat de telefoon niet voorzien gaat zijn van het modulaire accesoiressyteem van de Essential-phone, omdat dit de engineers van Essential 'de nodige kopzorgen bezorgde'.
accesoiressyteem → accessoiresysteem (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=accessoire; wel knap hoor, zowel 'accessoire' als 'systeem' fout spellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: LG introduceert 16:18-monitor met resolutie van 2560x2880 pixels
Volgens LG haalt heeft het scherm een helderheid van maximaal 300cd/m², een contrastverhouding van 1000:1 en een grijs-naar-grijsresponstijd van 5ms.
haalt heeft → haalt (of anders 'heeft')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
downloads: Sublime Text 4 build 4126
Sinds build 4107 zijn de volgede veranderingen en verbeteringen aangebracht
volgede → volgende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:26

PD2JK

ouwe meuk is leuk

@arnoudwokke
nieuws: Laptopschermen werden hoger en scherper in 2021

1920x1200 staat dubbel in de grafiek.

[ Voor 58% gewijzigd door PD2JK op 25-12-2021 08:50 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-09 11:26

arnoudwokke

Redacteur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:14
https://tweakers.net/nieu...ia-smartphonecameras.html

'IOS-versie Google Fit kan hartslag en ademhaling meten via smartphonecamera's'

IOS -> iOS?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Warpozio schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:52:
https://tweakers.net/nieu...ia-smartphonecameras.html

'IOS-versie Google Fit kan hartslag en ademhaling meten via smartphonecamera's'

IOS -> iOS?
In principe wel inderdaad, maar aan het begin van een zin maken wij er altijd alsnog een hoofdletter van. Dat gezegd hebbende: 'Google Fit voor iOS' vind ik eigenlijk mooier, dus ik heb dat nu in de kop gezet :)

Verder is ook alles bijgewerkt. Bedankt voor het melden en fijne kerstdagen allen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: DuckDuckGo werkt aan desktopversie van Privacy Browser-app
De desktop-app moet beschikbaar komen op verschillende besturingssystemen en maakt gebruik van de zoekmachine van het besturingssysteem, maar dan met ingebouwde privacyfeatures.
zoekmachine → renderingengine (geen taalfout, maar wel fout, zoals later in het artikel blijkt)
Edge is een browser op basis van Chromium, maar in plaats van bij een fork, waarbij gebouwd wordt op een al bestaande browser, gaat DuckDuckGo alles zelf moet bouwen dat niet in de rendering APIs zit, legt een woordvoerder aan The Verge uit.
gaat DuckDuckGo alles zelf moet bouwen → gaat DuckDuckGo alles zelf moeten bouwen (?)
Edge is een browser op basis van Chromium, maar in plaats van bij een fork, waarbij gebouwd wordt op een al bestaande browser, gaat DuckDuckGo alles zelf moet bouwen dat niet in de rendering APIs zit, legt een woordvoerder aan The Verge uit.
rendering APIs → rendering API's (als je de afkorting uitspreekt als 'a-pee-ie' dien je een apostrof te gebruiken, maar ook als je de afkorting uitspreekt als 'apie'; in beide gevallen zou de 'ie' nl. uitgesproken worden als 'ih' wanneer er geen apostrof gebruikt zou worden. Verder zou je kunnen overwegen een koppelteken tussen 'rendering' en 'API' te schrijven, afhankelijk van of je 'rendering' beschouwt als zelfstandig gebruikt of als bijvoeglijk gebruikt.)
Ook wordt de desktop-app voorzien van de Fire Button, die ook in de iOS- en Android-app zit, waardoor met een enkele klik alle data verwijderd wordt en alle browser tabbladen gesloten worden.
browser tabbladen → browsertabbladen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod
nieuws: 'Google Fit voor iOS kan hartslag en ademhaling meten via smartphonec...
Google lijkt nieuwe gezondheidsfuncties uit te rollen naar iOS-versie van Google Fit.
naar iOS-versie -> naar de iOS-versie
De app krijgt de opties gekregen om via camera's de ademhaling en hartslag van gebruikers te meten.
krijgt -> heeft
De ademhalingsfunctie gebruikt de selfiecamera van een smartphone om onder andere borstbeweginen te meten.
borstbeweginen -> borstbewegingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Ombudsman: AP gaat slecht om met klachten over klachtafhandelingen
Klagers die het niet eens zijn met een beslissing weten niet waar ze terecht kunnen.
terecht kunnen → terechtkunnen (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=terechtkunnen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Elektrische Polestar 2-auto's worden voorzien van Vivaldi-browser
Ook zegt het bedrijf dat er geen gegevens over het verkeer in de browser wordt opgeslagen door de auto.
wordt → worden (want 'gegevens' is onderwerp en meervoud)
Als de gebruiker ingelogd is met diens Vivaldi-account, dan kan data gedeeld worden tussen twee apparaten waar op ingelogd is, maar de data wordt niet gedeeld met Polestar.
waar op → waarop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Astronomen ontdekken grootste groep sterloze planeten ooit
Die zou lichtstralen op hen schijnen waardoor ze zichtbaar hadden geworden voor optische telescopen.
hadden geworden → waren geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: DigiD is door storing urenlang 'beperkt beschikbaar' - update
Daardoor kan een deel van de gebruikers geen gebruikmaken van bijvoorbeeld overheidsdiensten waar een DigiD-inlog voor nodig is.
geen gebruikmaken → geen gebruik maken (of anders 'niet gebruikmaken'; zie ook https://taaladvies.net/gebruikmaken-of-gebruik-maken/)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:14
nieuws: European Processor Initiative voor Europese chips voltooit eerste pro...

Het European Processor Initiative heeft de eerste fase van zijn project voltooit.

voltooid deelwoord van voltooien is uiteraard voltooid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Deze zijn ook verbeterd, bedankt voor het melden en nog een fijne kerst! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
AverageNL schreef op zondag 26 december 2021 @ 12:38:
Deze zijn ook verbeterd, bedankt voor het melden en nog een fijne kerst! :)
Ik denk dat je er eentje over het hoofd hebt gezien.

nieuws: Astronomen ontdekken grootste groep sterloze planeten ooit
Die zou lichtstralen op hen schijnen waardoor ze zichtbaar hadden geworden voor optische telescopen.
hadden geworden → waren geworden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

reviews: Round-up winter 2021 - Zeven games om het jaar mee af te sluiten
Alinea boven de conclusie mist het woord "je":
En net als Link heb je maar een beperkte hoeveelheid uithoudingsvermogen die bepaalt hoe hoog je kunt komen.

Juist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Ik was er inderdaad een vergeten en het andere foutje is ook aangepast. Wederom bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Techuitdagingen van start-ups - Een braillecontroller voor smartphones
Daarom hebben Talwar en het team besloten om de bluetoothmodule te gaan vervangen met losse componenten.
vervangen met → vervangen door (zie ook https://onzetaal.nl/taaladvies/vervangen-door-voor)
'Maar op het moment zelf dacht ik echt: wat de fuck ?
hé → hè (ik vermoed dat Talwar 'heh' wilde zeggen en niet 'hee', maar ik weet het niet zeker. Het is een veelgemaakte fout dat dan een accent aigu i.p.v. een accent grave wordt gebruikt.)
Hoe ik de controller nu zou gebruiken is dat ik oortjes in doe, de telefoon in mijn zak steek en bestuur met de Hable.
in doe → indoe (gek genoeg staat het niet in het Groene Boekje, maar uitdoen wel, dus analoog daaraan moet je m.i. 'indoen' ook aan elkaar schrijven)
''Dat is een erg ambitieus doel,'' beseft Talwar zich.
Een 'zich' weggestreept, want 'zich beseffen' bestaat niet (zie ook https://taaladvies.net/zich-beseffen-of-beseffen/)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Als je de verschillende Harvest Runs in After the Fall vaker speelt, zul je langzaam maar zeker een betere loadout bij elkaar krijgen en makkelijker de hogere niveaus aankunnen.
loadout → load-out (zie ook https://woordenlijst.org/leidraad/12/1, regel 12.B, artikel d)
Zoals gezegd, verbeter je je loadout als je meer runs speelt.
loadout → load-out (idem dito)
Dat vraagt echter wel wat toewijding, want hoe lang blijft het leuk om steed dezelfde levels opnieuw te spelen?
steed → steeds
Dat het leuk is, ligt natuurlijk aan de gameplay.
Dat → Of
Daarbij weegt trouwens ook mee op welk paltform je de game speelt.
paltform → platform
Het is daarbij knap dat de standalone-versie voor de Quest 2 alleen onder doet in grafische kwaliteit, niet in inhoud.
onder doet → onderdoet (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=onderdoen)
Je vindt eerst een pikhouweel, maar later krijg je beschikking over een Pistol, een SMG en een Rifle met een lekkere scope, en alle drie vergen andere munitie.
beschikking → de beschikking (zie ook https://www.vandale.nl/gr...nds/betekenis/beschikking)
De makers hadden vooral game voor ogen waarin het draait om de atmosfeer, en bovendien wilden ze wat puzzels in de game verwerken.
game → een game
Niet elke feature heeft voor elke gamer even veel impact.
even veel → evenveel (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=evenveel)
Dat gaat in Football Manager 2022 een stuk beter, zodat een formatie met een drie CV’s en wingbacks ineens een prima strategie is.
Een 'een' weggestreept (geen idee overigens wat een 'CV' is, behalve 'centrale verwarming' en 'curriculum vitae', maar dat zal wel aan mij liggen als niet-sportliefhebber)
Je strategie kun je zelf bepalen, of je kunt op adviezen van je technische staf af gaan.
af gaan → afgaan (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=afgaan)
Wellicht is dit onderhevig aan smaak, maar voor ons schiet de balans tussen zelf aan het werk zijn en overleggen met je staf iets teveel door naar dat laatste in FM22.
teveel → te veel (zie ook https://taaladvies.net/te...teveel-te-goed-of-tegoed/, @Paul Hulsebosch en @Tweakjur)
Teveel gesprekken en overleg
Teveel → Te veel (idem dito)
En net als Link heb je maar een beperkte hoeveelheid uithoudingsvermogen die bepaalt hoe hoog je kunt komen.
die → dat (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=uithoudingsvermogen)
Zo zijn er hier flinke barrières.
Een 'hier' weggestreept (want waar is 'hier'?).
Sable is daarmee een mooi comming-of-age-verhaal, al zal het niet voor iedereen zijn weggelegd.
comming-of-age-verhaal → coming-of-age-verhaal (zie ook https://www.merriam-webster.com/dictionary/coming-of-age)
Sanble is voor nog geen 20 euro te koop op Steam.
Sanble → Sable
Pokémon Shing Pearl - de versie die wij speelden - blijft dichtbij de leest van het origineel en begint zoals elke andere Pokémon-game.
Shing → Shining
Hoewel Pearl/Diamond duidelijk de basis is voor deze nieuwe game, heeft ontwikkelstudio her en der wel wat inhoudelijke veranderingen aangebracht.
ontwikkelstudio → de ontwikkelstudio
Ze kunnen bijvoorbeeld stenen kapot slaan of boompjes doormidden hakken om nieuwe paden te openen.
kapot slaan → kapotslaan (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=kapotslaan)
Als de minuut verstreken is, krijg je je score te zien en als die voldoende is, wordt je beloond met een bronzen, zilveren of gouden medaille, waarbij je bij elke kleur medaille ook nog een, twee of drie sterren kunt scoren.
wordt je → word je (want 'je' is onderwerp)
Er nog twee extra gradaties, maar die speel je pas vrij als je voldoende medailles gehaald hebt.
Er nog → Er zijn nog
Dat kunnen familie of vrienden zijn, maar je kunt ook online een willekeurige speler uitkiezen op basis het Ghost-ID dat de game je toewijst.
op basis het → op basis van het
De Ghost-modus is al veel leuker als solo spelen, maar Big Brain Academy komt pas echt tot leven als je de game in Party-modus speelt.
leuker als → leuker dan (zie ook https://taaladvies.net/groter-als-of-dan/)
Dan maakt het opeens minder uit dat de twintig minigames wat mager is.
de twintig minigames wat mager is → het aantal van twintig minigames wat mager is (mijn eerste gedachte was: "'is' moet 'zijn' zijn, want 'de twintig minigames' is onderwerp en meervoud", maar dan betekent het dat de minigames zelf mager zijn. De auteurs willen volgens mij zeggen dat je snel klaar bent met slechts twintig minigames. Maar ik hoor graag wat de auteurs er zelf van vinden, @Paul Hulsebosch en @Tweakjur.)
Met de concurrentie naast je op de bank is de game opeens zoveel spannender dat iedereen vanzelf de tijdsdruk veel meer gaat en dus hier en daar wat steken laat vallen.
veel meer gaat → veel meer gaat voelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa1970
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-08 17:57
nieuws: ESA lanceert met succes James Webb Space Telescope
ESA lanceert met succes James Webb Space Telescope

Paragraaf 1, zin 2:
"De lanceerwindow van"
Moet zijn:
Het lanceerwindow van

In deze zinsopbouw werkt "de" alleen voor de meervoudsvorm, niet in de enkelvouds vorm waarin de zin nu staat.

[ Voor 25% gewijzigd door Alfa1970 op 26-12-2021 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: European Processor Initiative voor Europese chips voltooit eerste pro...
Het initiatief heeft onder andere de specificatie van de aanstaande general purpose processor gereed.
specificatie → specificaties
Deze beschikt over verschillende soorten cores voor scecifieke berekeningen.
scecifieke → specifieke
Het initiatief laat een BMW X5-testauto zien dat beschikt over een dergelijk platform, bestaande uit onder meer een modular computing platform met een microcontroller en camerasystemen met AI-ondersteuning.
dat → die (want het verwijst naar 'auto', een de-woord)
De toekomstige versie zal ook plek bieden voor efpga's van Menta, RISC-V-accelerators, automotive-versies van de general purpose processors en andere chips.
plek bieden voor → plek bieden aan (alhoewel het gevoelsmatig is en ik het niet hard kan maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis74
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 21:54
reviews: Zo waarschuwt de overheid het bedrijfsleven voor kwetsbaarheden

Het gaat niet om een nieuwe voorstel, maar een uitbreiding van de bestaande Europese ->
Het gaat niet om een nieuw voorstel, maar een uitbreiding van de bestaande Europese

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:33
nieuws: Screenshots tonen Android 13-functies

3e alinea:
Verder wordt er een instellingen toegevoegd ... --> Verder wordt er een instelling toegevoegd ...

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
Alles is verbeterd. Dank voor jullie oplettendheid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdV
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-09 14:05
De beste camerasmartphone van 2021:

"... een van de duurste cameramerken op de markt: Hasselblad. Fotografen gelieerd aan het Duitse topmerk ..."

"Duitse" moet zijn: "Zweedse"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delpozo
WvdV schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:36:
De beste camerasmartphone van 2021:

"... een van de duurste cameramerken op de markt: Hasselblad. Fotografen gelieerd aan het Duitse topmerk ..."

"Duitse" moet zijn: "Zweedse"
Oei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Zo waarschuwt de overheid het bedrijfsleven voor kwetsbaarheden
Dat het is het Digital Trust Center.
Een 'het' weggestreept.
Sterker nog, de informatie wordt gedeeld via het Landelijk Dekkend Stelsel 'waarin het NCSC en het DTC samenwerken met publieke- en private organisaties om informatie en kennis uit te wisselen', schrijven de partijen.
publieke- → publieke (want het is een bijvoeglijk naamwoord, geen zelfstandig naamwoord, dus voluit is het 'publieke organisaties', niet 'publiekeorganisaties')
Het NCSC verzamelt die data niet allemaal zelf, al heeft het wel securityexperts in dienst die ze op waarde schatten.
ze → deze (de redactie van Tweakers heeft ervoor gekozen om 'data' in de betekenis van 'gegevens' als enkelvoud te beschouwen, dus een woord dat ernaar verwijst, dient ook enkelvoud te zijn, vandaar dat 'ze' incorrect is, want meervoud)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patjen69
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 10:46
reviews: Processor Best Buy Guide - De beste cpu's in december 2021

bij stroomverbruik gaming metro exodus lijkt de 5800X uit de grafiek verdwenen te zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Nederlands mobiel dataverbruik stijgt met 31 procent in jaar tijd
Het aantal mobiele aansluitingen is gestegen naar 22,9 miljoen aansluitingen, dit is 1,3 procent meer dan een kwartaal eerder, schrijft de ACM.
aansluitingen, dit → aansluitingen; dit (zie ook https://onzetaal.nl/taaladvies/puntkomma, @Hayte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdV
Koekiemonsterr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:38:
[...]

De NASA i.p.v. NASA zou ik niet per se als fout willen betitelen.
Sterker nog: NASA zonder lidwoord is een ordinair anglicisme. Het Engels kent de regel dat voor acroniemen die als een woord worden uitgesproken (NASA, NATO: niet letter voor letter uitgesproken) géén bepaald lidwoord komt, en voor afkortingen die letter voor letter worden uitgesproken (the FBI, the CIA, uitgesproken als F-B-I en C-I-A) juist wel.
Het Nederlands kent die regel niet, dus er is geen reden om wel "de FBI" te zeggen en niet "de NASA". De FBI is een Bureau en de NASA een Agency, en die hebben in specifieke context een bepaald lidwoord nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Laatst online: 17-09 18:54

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

WvdV schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:25:
[...]

Sterker nog: NASA zonder lidwoord is een ordinair anglicisme. Het Engels kent de regel dat voor acroniemen die als een woord worden uitgesproken (NASA, NATO: niet letter voor letter uitgesproken) géén bepaald lidwoord komt, en voor afkortingen die letter voor letter worden uitgesproken (the FBI, the CIA, uitgesproken als F-B-I en C-I-A) juist wel.
Het Nederlands kent die regel niet, dus er is geen reden om wel "de FBI" te zeggen en niet "de NASA". De FBI is een Bureau en de NASA een Agency, en die hebben in specifieke context een bepaald lidwoord nodig.
Ja ik zal dat nog een keer intern bespreken, want in principe deden we voorheen ook altijd 'de' ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
WvdV schreef op maandag 27 december 2021 @ 16:25:
[...]

Goeie, bedankt voor je aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayte

Hayte

Nieuwsredacteur
Patjen69 schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:59:
reviews: Processor Best Buy Guide - De beste cpu's in december 2021

bij stroomverbruik gaming metro exodus lijkt de 5800X uit de grafiek verdwenen te zijn?
@Tomas Hochstenbach?

Rest is gecorrigeerd, dank weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WvdV
richy3908 schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:11:
[...]

Goeie, bedankt voor je aanvulling!
Graag gedaan! Bedacht me net dat ik eigenlijk ook nog de Brexit had kunnen vermelden als een goed herkenbaar voorbeeld. Engelstaligen zetten daar geen lidwoord voor en wij wel - maar er ontstaat ook veel verwarring over. Toen er veel nieuws over verscheen, zag je het af en toe in de Nederlandse media zonder lidwoord - blijkbaar overgenomen uit Engelstalige berichten.
De Taalunie heeft trouwens ook een advies hierover, maar dat gaat meer over de versus het. Toch staat daar ook "Dit uitgangspunt geldt zowel voor initiaalwoorden (afkortingen die letter voor letter worden uitgesproken, zoals btw en OM) als voor letterwoorden (afkortingen die als een woord worden gelezen, zoals havo en NAVO).". Dus geen verschil tussen die twee gevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft: bug kan voor kleurproblemen zorgen bij hdr-beeldschermen
Het bedrijf zegt aan een fix voor de bug te werken, naar verwachting komt deze eind januari beschikbaar.
werken, naar → werken; naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Render toont vermeende 6nm-gpu Navi 24 voor in AMD Radeon RX 6500 XT
Deze wordt volgens geruchten op TSMC N6 geproduceerd worden en gebruikt worden in de vermeende Radeon RX 6500 XT.
wordt → zal
AMD heeft zelf nog niet bevestigt of het bepaalde chips gaat laten produceren op TSMC N6.
bevestigt → bevestigd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munchie
  • Niet online

Munchie

FP ProMod

Industria Pluspunten:
Gunstig gepriijsd
gepriijsd -> geprijsd
Hat kan dus best beter, maar noodzakelijk is het niet.
Hat -> Het
Chrorus brengt af en toe schitterende beelden op je scherm.
Chrorus -> Chorus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shai-Hulud
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
nieuws: Render toont vermeende 6nm-gpu Navi 24 voor in AMD Radeon RX 6500 XT
Verder krijgt de gpu volgens VideoCardz 16MB aan Infinity Cache en een 16bit-geheugenbus.
Moet dat niet 64 bit zijn?

mvg,
Erik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: OnLeaks: Samsung Galaxy S21 FE krijgt adviesprijs vanaf 759 euro
Die website sprak verder over 6GB of 8GB geheugen geheugen en 128GB of 256GB opslag, een plat 6,4"-amoledscherm op 120Hz en een 4500mAh-accu.
Een 'geheugen' weggestreept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Afbeeldingen tonen Lenovo ThinkPad Z-laptops in 13"- en 16"-varianten
Verder lijkt de Z16 en een 3,5mm-jack en een SD-kaartlezer te krijgen.
Een 'en' weggestreept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yisc
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 12:41
Render toont vermeende 6nm-gpu Navi 24 voor in AMD Radeon RX 6500 XT
Deze wordt volgens geruchten op TSMC N6 geproduceerd worden en gebruikt worden in de vermeende Radeon RX 6500 XT.
Heel veel wordt en worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
We zijn weer bij, bedankt voor het melden iedereen! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
nieuws: 'Apple adviseert providers VS zich voor te bereiden op telefoons met ...
Het bedrijf brengt zijn nieuwe iPhones doorgaans in september uit en dat valt gelijk met het tijdsbestek die werd genoemd in het vermeende document van MacRumors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AverageNL

AverageNL

Redacteur
Deze is ook verbeterd, bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: 'Apple adviseert providers VS zich voor te bereiden op telefoons met ...
Mogelijk betekent dit dat Apple op termijn met iPhones zonder fysieke simkaartslot komt.
fysieke simkaartslot → fysiekesimkaartslot (of anders 'fysiek simkaartslot', want 'slot' is onzijdig, maar volgens mij wil @AverageNL 'een slot voor een fysieke simkaart' zeggen en niet 'een fysiek slot voor een simkaart')
MacRumors schrijft dat de anonieme bron ook een 'legitiem lijkend' document aan de website heeft verstrekt, waarin tijdsbestek voor dit initiatief wordt beschreven.
tijdsbestek → een tijdsbestek
Kopers van dergelijke toestellen kunnen dan een eSIM-abonnement activeren door hun telefoon met wifi te verbinden en instructies op het scherm volgen.
volgen → te volgen
Mogelijk betekent dit initiatief dat Apple enkele van zijn komende iPhone 14-modellen niet langer van een fysieke simkaartslot voorziet, hoewel dit nog niet concreet is bevestigd.
fysieke simkaartslot → fysiekesimkaartslot (of anders …; zie boven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
De fouten zijn verbeterd.

Nog even over 'NASA' vs. 'de NASA' (of 'het NASA', want 'Agency' = 'Agentschap'). En toen kwam daar 'JAXA' vs. 'de JAXA' en we hadden al 'NRC' vs. 'de NRC' en 'ING' vs. 'de ING' enz. Kortom: ik ben niet overtuigd van de noodzaak van een lidwoord. Natuurlijk, we nemen een Engelstalige gewoonte over: so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:27

P_Tingen

omdat het KAN

nieuws: Riot Games schikt voor 100 miljoen dollar in zaak over discriminatie ...
Daarvoor sprak de publicatie met tientallen werknemers
De publicatie sprak niet zelf, dat deed Kotaku.

Twee inmiddels voormalige werknemers spanden in november 2018 een zaak aan tegen de Riot
Woordje "de" voor Riot kan weg.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quoth
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 31-12-2024
reviews: Een optelsom van kleine stappen - Telefoons van 2021 en 2022

"De percentielen kwamen uit op 14 uur en 10 minuten en 10 uur en 18 minuten. Een kwart van de telefoons hield het dus langer vol dan de Apple iPhone 13, die tot 14 uur en 10 minuten kwam."

Je noemt dit kwartielen, geen percentielen. Zie Wikipedia: Kwartiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loith
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-06 00:36

2e alinea, gaat over de positie van de telescoop en waarom deze op dit punt staat. Er staat dat de telescoop meegaat met de jaarlijkse baan van de aarde om de zon (oftewel een jaar). Maar de telescoop staat 1,5 miljoen km verder van de zon af, dus klopt de volgende zin niet:
James Webb zal automatisch op ongeveer dezelfde snelheid als die van de aarde om de zon draaien.
Je maakt de straal van de cirkel 1,5 miljoen kilometer groter, dan kan die niet met dezelfde snelheid als de aarde om de zon draaien in dezelfde tijd.

Daarnaast wordt de telescoop door zowel de aarde als de zon naar "binnen" getrokken, mocht de snelheid gelijk zijn aan die van de aarde dan zal de telescoop uit de L2 baan worden getrokken.

[ Voor 10% gewijzigd door Loith op 28-12-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
Delpozo schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 08:19:
De fouten zijn verbeterd.

Nog even over 'NASA' vs. 'de NASA' (of 'het NASA', want 'Agency' = 'Agentschap'). En toen kwam daar 'JAXA' vs. 'de JAXA' en we hadden al 'NRC' vs. 'de NRC' en 'ING' vs. 'de ING' enz. Kortom: ik ben niet overtuigd van de noodzaak van een lidwoord. Natuurlijk, we nemen een Engelstalige gewoonte over: so be it.
Oké, nou, bij deze…

De binnenkort te lanceren ruimtetelescoop wordt, ook door de NASA, vaak als 'opvolger' van Hubble aangeduid, maar dat is eigenlijk onterecht.
Voor alle individuele stappen, inclusief beeldmateriaal, heeft de NASA een speciale webpagina online gezet.
Eerder constateerde de NASA dat een in november losgeschoten klemband, waardoor trillingen door de telescoop gingen, niet tot schade heeft geleid.
de NASA → NASA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: Een optelsom van kleine stappen - Telefoons van 2021 en 2022
Dat is niet omdat telefoons in 2022 geen 5G meer zouden hebben, in tegendeel, maar omdat je je niet meer kunt onderscheiden door ergens 5G achter te zetten.
in tegendeel → integendeel (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=integendeel, @arnoudwokke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Ziggo test docsis 3.1-modem met 2,5Gbit/s-poort bij klanten
Inhoudelijke details geeft Ziggo niet: 'zodra er meer bekend is over een toekomstig aanbod, gaan wij dit uiteraard met onze klanten delen, aldus de woordvoerder.
niet: 'zodra → niet: 'Zodra
Inhoudelijke details geeft Ziggo niet: 'zodra er meer bekend is over een toekomstig aanbod, gaan wij dit uiteraard met onze klanten delen, aldus de woordvoerder.
delen, aldus → delen', aldus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
downloads: Media Player Classic - Black Edition 1.6.0
Nadat Gabest, de originele maker van MPC, de ontwikkeling staakte zijn verschillende projecten ontstaan op basis van de opensourcebroncode, waar Home Cinema en Black Edition de bekendste van zijn.
opensourcebroncode → opensourcecode (want 'source' is Engels voor 'bron', dus 'sourcebroncode' is dubbelop)
MPC - BE kan overweg met de meest gebruikte mediaformaten, heeft ondersteuning voor hardwareacceleratie en is in meer dan 25 talen te gebruiken.
meest gebruikte → meestgebruikte (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=meestgebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Riot Games schikt voor 100 miljoen dollar in zaak over discriminatie ...
Twee inmiddels voormalige werknemers spanden in november 2018 een zaak aan tegen de Riot, waarin ze de ontwikkelaar beschuldigden van discriminatie op grond van geslacht, seksuele intimidatie en wangedrag.
Een 'de' weggestreept.
De uitgever is in Californië aangeklaagd vanwege vanwege vergaand discriminerend en seksueel overschrijdend gedrag.
Een tweede 'vanwege' weggestreept.
De uitgever is in Californië aangeklaagd vanwege vanwege vergaand discriminerend en seksueel overschrijdend gedrag.
seksueel overschrijdend → seksueel grensoverschrijdend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-09 09:40
geek: LEGO brengt Sonic the Hedgehog-set in januari uit voor 70 euro
De set bestaat uit 1125 stukjes en een Sonic-minifiguur. Verder bevat de set een boubware Dr. Eggman en Eggmobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert Zomers
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08-07 13:07

Robert Zomers

Redacteur
Taal- en tikfouten tot hier weer bijgewerkt.

Inhoudelijke punten heb ik even laten staan voor de betreffende redacteuren.

Of er nu helemaal geen 'de NASA' meer mag staan, laat ik even over aan eindredactie.

Allen bedankt voor het melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richy3908
Robert Zomers schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:02:
Taal- en tikfouten tot hier weer bijgewerkt.

Inhoudelijke punten heb ik even laten staan voor de betreffende redacteuren.

Of er nu helemaal geen 'de NASA' meer mag staan, laat ik even over aan eindredactie.

Allen bedankt voor het melden.
Eentje over het hoofd gezien?

downloads: Media Player Classic - Black Edition 1.6.0
Nadat Gabest, de originele maker van MPC, de ontwikkeling staakte zijn verschillende projecten ontstaan op basis van de opensourcebroncode, waar Home Cinema en Black Edition de bekendste van zijn.
opensourcebroncode → opensourcecode (want 'source' is Engels voor 'bron', dus 'sourcebroncode' is dubbelop)
MPC - BE kan overweg met de meest gebruikte mediaformaten, heeft ondersteuning voor hardwareacceleratie en is in meer dan 25 talen te gebruiken.
meest gebruikte → meestgebruikte (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=meestgebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wernert
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 19:10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Remedy sluit deal met Tencent voor uitgeven free-to-play multiplayergame
De free-to-play co-op-multiplayershooter waar de Finse studio Remedy aan werkt onder de codenaam Vanguard, zal in Azië worden uitgegeven door de Tencent.
Een 'de' weggestreept.
Het gaat om een pve-shooter, waaronver verder geen details bekend zijn.
waaronver → waarover
Dat staat voor gratis games die langdurig worden onderhouden en omzet halen uit in-game-kopen.
in-game-kopen → in-game-aankopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Zes Nederlandse projecten krijgen subsidie voor vergroten cyberweerba...
Hij zal vanaf 1 januari twee dagen per week als hoofd onderzoek voor DIVD werken.
DIVD → het DIVD
Ook zijn onderzoekers van DIVD regelmatig betrokken bij de ontdekking van nieuwe kwetsbaarheden.
DIVD → het DIVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Alexa gaf tienjarig meisje de opdracht om gevaarlijke TikTok-challeng...
Hierbij wordt iemand uitgedaagd om telefoonlader half in het stopcontact te steken en een muntje tegen de pinnen aan te schuiven.
telefoonlader → een telefoonlader
Alexa is ontworpen om correcte, relevantie en handige informatie te geven aan klanten.
relevantie → relevante

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: LastPass-gebruikers krijgen melding van inlogpoging met master passwo...
Volgens LastPass gaat het om 'veel voorkomende bot-activiteiten' waarmee wordt getracht toegang te krijgen tot accounts met data die is gelekt door een hack bij een andere dienst.
veel voorkomende → veelvoorkomende (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=veelvoorkomend, @Robert Zomers)
LastPass schrijft dat er meerdere functies in de wachtwoordmanager zijn ingebouwd om dit soort inlogpogingen te laten mislukken. Waaronder het signaleren van inlogpogingen vanaf ongebruikelijke locaties.
mislukken. Waaronder → mislukken, waaronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
nieuws: Microsoft voegt games toe aan testversie van Edge-browser
Wanneer je op de knop klikt verschijnt er een menu met MSN games.
MSN games → MSN-games (eerder in het artikel wel correct geschreven, dus ook nog inconsequent)
De sectie toont 'trending games' en kan sorteren op genre.
kan sorteren → kan gesorteerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy3908
reviews: IKEA Symfonisk-tafellamp - Beter ontwerp, beter geluid
Muziek afspelen via een laptop of pc kan ook, al is het Sonos ecosysteem daar duidelijk niet voor bedoeld.
Sonos ecosysteem → Sonos-ecosysteem
Op zich is het vrij eenvoudig en neemt de app je mee door het installatieproces.
neemt de app → de app neemt
Wie de oude en nieuwe tafellamp naast elkaar zet en beluistert, zal opvallen dat de nieuwe rijker klinkt.
opvallen → bemerken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Delpozo
'Opvallen' is hier correct. 'Wie de oude en nieuwe tafellamp naast elkaar zet en beluistert' is meewerkend voorwerp en kan bijvoorbeeld worden vervangen door 'Hem'.

Alle overige zaken zijn verbeterd. Dank!

[ Voor 13% gewijzigd door Delpozo op 29-12-2021 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
nieuws: Xiaomi introduceert 12-, 12 Pro- en 12X-smartphones

In de tabel staat bij de normale 12 en 12x ook een 50MP telelens, dit is volgens mij alleen het geval bij de 12 pro, de andere 2 hebben een 5MP Telelens/Marco, oftewel een 0 teveel.

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
@SirRosencrantz

nieuws: Apache publiceert beveiligingsupdate voor nieuwe kwetsbaarheid in log4j

Deze zinnen lopen niet lekker:
Apache Software Foundation heeft een beveiligingsupdate uitgestuurd voor log4j en roept beheerders te updaten
De update pakt ook een kwetsbaarheid aan die een denial of service-aanval mogelijk maakt aan.
Typo? log4-tool
  • Een nieuwe kwetsbaarheid tot versie 2.17.0 --> tot en met 2.17.0 ?

[ Voor 26% gewijzigd door eNaSnI op 29-12-2021 10:36 ]

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirRosencrantz
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-03 09:07

SirRosencrantz

Steam Deck-user

Bedankt voor het taggen, ik heb het aangepast. @Only, Julian kijkt naar jouw opmerking. Wordt vervolgd.
Pagina: 1 ... 151 ... 250 Laatste

Dit topic is gesloten.