... en gaat over tot de orde van de dag
In het einde van de elfde alinea:
als -> aan T-mobileVanaf 2017 ging Vodafone samen met kabelaar Ziggo. Als voorwaarde voor die fusie verkocht Vodafone zijn Thuis-tak als T-Mobile.
Dat had ik niet gezien, excuses. Raar dat Sony zelf dan de spelling verkeerd gebruiktDelpozo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 08:34:
[...]
We houden vooralsnog de spelling aan die Santa Monica Studios zelf gebruikt.
Verder is alles verbeterd. Dank voor jullie scherpte!

&
Ach, wat is verkeerd? Blijkbaar zijn er twee mogelijkhedenWeltschmerz schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 11:05:
[...]
Dat had ik niet gezien, excuses. Raar dat Sony zelf dan de spelling verkeerd gebruikt
nieuws: Logitech kondigt draadloos protocol Logi Bolt aan
Trackballl
Mijn reviews al gezien?
monocyrstalline -> monokristallijn of desnoods monocrystalline
[ Voor 61% gewijzigd door Brousant op 10-09-2021 16:41 ]
totaal oppervlak, of totale oppervlakteeen totaal zonnepanelenoppervlakte
quote: Tweakers"[Apple] mag hierbij permanent ontwikkelaars niet meer weerhouden van het gebruiken van metadataknoppen, externe links en andere oproepen om klanten naar andere aankoopmethoden te begeleiden."
Volgens mij behoort het woord metadata nog bij het eerste zinsgedeelte, namelijk dat Apple ontwikkelaars niet ervan mag weerhouden om knoppen, externe links en andere oproepen in apps of metadata te gebruiken. Ik heb deze zin nu ook meermaals gelezen en ik blijf het een rare formulering vinden.quote: broncitaat[Apple is] permanently restrained and enjoined from prohibiting developers from including in their apps and their metadata buttons, external links, or other calls to action that direct customers to purchasing mechanisms, in addition to In-App Purchasing ...
In dit geval gaat het om KPN's eigennaam van de service 'Internedservices'. Het is dus wel correct geschreven.T.C schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:35:
https://tweakers.net/nieu...nternedservices-hack.html
Volgens mij moet het internet zijn.
De Amerikaanse loskoppeling van woorden maakte het in dit geval erg onduidelijk. Het rechtbankdocument verwees inderdaad naar 'apps en metadata' waar de vermelde knoppen, links en andere verwijzingen naar verwezen. Zeer scherp! Edit: Nu ik het weet is het niet meer dan logischEitot schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 20:02:
nieuws: Amerikaanse rechter: Apple moet externe links voor betalingen in apps...
[...]
[...]
Volgens mij behoort het woord metadata nog bij het eerste zinsgedeelte, namelijk dat Apple ontwikkelaars niet ervan mag weerhouden om knoppen, externe links en andere oproepen in apps of metadata te gebruiken. Ik heb deze zin nu ook meermaals gelezen en ik blijf het een rare formulering vinden.
Verder zijn alle andere opmerkingen wederom verwerkt. Dank voor de feedback allemaal!
“ Dat komt doordat de Y een crossover is de daklijn een stuk hoger zit.”
http://tweakers.net/gallery/123027/sys
die... hemNiemand kan volgens de chatdienst zonder toestemming bij de sleutel, alleen de gebruiker, mits diegene kan bewijzen dat het account inderdaad van hen is.
Mist de komma.Dat komt doordat de Y een crossover is de daklijn een stuk hoger zit.
Een 'de' weggestreept.De kleurechtheid van de de schermen van de Fold3 is niet fantastisch, maar zeker niet verkeerd.
reviews: Samsung Galaxy Z Fold3 - De evolutie van een smartphonerevolutie
Een 'niet' weggestreept.Dat verschilt niet niet enorm van One UI 3.1.
reviews: Samsung Galaxy Z Fold3 - De evolutie van een smartphonerevolutie
de scherm → het scherm (zie ook https://woordenlijst.org/#/?q=scherm)De camera achter het scherm van de scherm aan de binnenkant is zelfs slechter geworden.
camer → cameraLos van de camerakwaliteit is de camer achter het scherm prettig bij het consumeren van multimedia.
"files" zijn wachtrijen van auto's
"bestanden" is denk ik een beter woord.
. Laat maar, er staat nu media
[ Voor 5% gewijzigd door BovenHond op 11-09-2021 13:14 ]
zou op 7 september zelf bij het OZ gemeld zou hebbendat de hacker zou op 7 september zelf bij het OZ gemeld zou hebben dat hij of zij binnen wist te dringen.
Het einde van de eerste zin is zoek: om de ontwikkeling te staken / te stoppen. Jagex gaf, maar de release hiervan werd uitgesteld nadat Jagex de modmaker verzocht om de ontwikkeling Jagex gaf daarbij aan dat
dat 'erg blij' is → dat * 'erg blij' is (* hij/zij/hen/die, ik waag me er niet aan en zou ervan maken: 117Scape meldt op Twitter 'erg blij' te zijn117Scape meldt op Twitter dat 'erg blij' is met de overeenkomst met Jagex
[ Voor 21% gewijzigd door zonder.h op 11-09-2021 15:21 ]
→ Op basis van de slide lijkt Intel begin volgend jaar met SOC1-videokaarten in het prijssegment tussen de 300 en 499 dollar te komen.Op basis van de slide lijkt Intel begin volgend jaar met SOC1-videokaarten in het prijssegment tussen de 300 en 499 dollar zou komen.
→ Deze SOC1-gpu's krijgen een tdp van 175W tot 225W en moeten concurreren met de GeForce RTX 3070, RTX 3060 TiDeze SOC1-gpu's krijgen een tdp van 175W tot 225W en moet concurreren met de GeForce RTX 3070, RTX 3060 Ti...
→ De slide noemt echter ook de Radeon RX 6500 XT, terwijl deze nog niet is officieel is aangekondigdDe slide noemt echter ook een onaangekondigde Radeon RX 6500 XT, hoewel deze nog niet is officieel aangekondigd
→ In plaats daarvan besteedt het bedrijf de productie uit aan TSMCIn plaats daarvan besteedt het bedrijf de productie uit naar TSMC
→ Een woordvoerder van het bedrijf claimt dat het probleem werd veroorzaakt door een 'technische fout', en zegt dat Facebook dat probleem 'proactief aan zijn partners heeft gemeld'. (2x “melden” in een zin is teveel)Een woordvoerder van het bedrijf claimt dat het probleem werd veroorzaakt door een 'technische fout', en meldt dat Facebook dat probleem 'proactief aan zijn partners hebben gemeld'.
→ compacter en leesbaarder: Facebook zegt dat het probleem werd veroorzaakt door een 'technische fout', en claimt het 'proactief aan zijn partners te hebben gemeld'.
→ Recent kwam The New York Times erachter dat het bedrijf een transparantierapport had achtergehouden, waarna Facebook het later alsnog publiceerde.Recent kwam The New York Times erachter dat het bedrijf een transparantierapport had achtergehouden, hoewel Facebook deze later alsnog publiceerde.
[ Voor 9% gewijzigd door torp op 12-09-2021 11:11 ]
Kratos en Atreus nemen het onder andere op tegen Freya En Thor -> en
Time Sweeney, de ceo van Epic Games, gaf al aan dat die uitspraak niet in het belang van ontwikkelaars of consumenten is.
Moet natuurlijk "Tim" zijn
Dat moet natuurlijk de "13 Pro Max" zijn.De iPhone 13 Pro en 13 Max zullen volgens Kuo[..]
nieuws: Kuo: iPhone 13 Pro en 13 Pro Max krijgen een 1TB-versie
Nederlandse overheid waarschuwt ook niet-vitale bedrijven voor digitale aanvallen
Unlimited is voor 2 jaar 35 euro en geen 36. Die 36euro is de prijs voor een 1 jarig abonnement.
Alle genoemde prijzen zijn voor 1 jaar. We gaan uit van de basisprijs, zonder kortingen.jongetje schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:03:
nieuws: T-Mobile biedt Datavrije Muziek niet meer aan en vergroot sommige dat...
Unlimited is voor 2 jaar 35 euro en geen 36. Die 36euro is de prijs voor een 1 jarig abonnement.
[ Voor 4% gewijzigd door Xtuv op 13-09-2021 12:04 ]
Die streepjes horen daar niet volgens mij, tenzij podcastsboeken en videoboeken dingen zijn en bedoeld wordenOok zegt T-Mobile dat het steeds moeilijker is om muziekdiensten datavrij aan te bieden, omdat dergelijke diensten steeds vaker uitbreiden met andere inhoud, zoals podcasts-, video- en audioboeken.
Gamertag: FinrazielNL
Moet zijn instellingen.financiële instellen
Virussen? Scan ze hier!
Misschien goed om erbij te zetten.Xtuv schreef op maandag 13 september 2021 @ 12:03:
[...]
Alle genoemde prijzen zijn voor 1 jaar. We gaan uit van de basisprijs, zonder kortingen.
Volgens de tmobile site betreft het een tijdelijke actie (banner bovenin beeld).
Hier is 'te zijn' juist weer teveel. Lijkt wel trending,gezien er meerdere meldingen over 'te zijn' al staan in dit topic.Dat is in strijd te zijn met Nederlandse wetgeving rondom netneutraliteit
[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 12:27 ]
Is hier niet echt nodig, als het al zou passen.Firestorm schreef op maandag 13 september 2021 @ 11:34:
Woord vergeten in de titel:
Nederlandse overheid waarschuwt ook niet-vitale bedrijven voor digitale aanvallen
Rest is gedaan.
Staat -> staan. Staat wordt meestal gebruik bij enkelvoud, eentje dus. Terwijl er nu over 160 gesproken wordt, dat lijkt me toch best behoorlijk meervoud.Er staat nog 160 zaken op de backlog.
[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 13-09-2021 15:34 ]
Volgens Olympus treft het icident een beperkt deel van de systemen van het EMEA-bedrijfsonderdeel.
Nee
Er is maar een 'dat' nodig.Door het vaak beperkte aantal HDMI 2.1-poorten op een tv betekent dat dat niet altijd alle apparaten aangesloten kunnen worden.
Mijn Sinterklaasspel voor de kids
Ik denk dat er een project ingestuurd kan worden.met supervisie van een leraar of mentor projecteren insturen
YoavVoor Yoaz was de bot een voltijdbaan.
De set bestaat uit een groot van LEGO-steentjes gebouwd vraagtekenblok, die eenmaal opengeklapt -> dat
Volgens mij klopt deze zin wel - de eerste 'dat' verwijst hier naar de voorgaande zinenigmafan schreef op maandag 13 september 2021 @ 17:56:
reviews: AV-receivers en 4k120-issue - Hoe staat het met de HDMI 2.1-bug?
[...]
Er is maar een 'dat' nodig.
De rest is verbeterd, bedankt allen!
.De zero-click exploit tegen iMessage werd door Citizen Lab aangetroffen op de iPhone van een Saoedische activist,
ApplesDe exploit, genaamd ForcedEntry, misbruikt Apple's beeldrenderbibliotheek en kan zonder dat het slachtoffer op een link hoeft te klikken toegang krijgen tot een Apple-apparaat.
hetzelfdeOp het zelfde moment heeft Apple CVE-2021-30858 geregistreerd, een Web Kit-kwetsbaarheid die remote code execution mogelijk maakt.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
iMessage is toch gewoon van Apple ?Apple heeft een beveiligingsupdate aangekondigd voor iOS, macOS en watchOS tegen een zero-day in iMessage van het Israëlische bedrijf NSO Group
Staat er nu beetje ongelukkig, gaat natuurlijk om de zero-day die van NSO group is.
Maar ik zou het anders verwoorden.
[ Voor 10% gewijzigd door DDX op 14-09-2021 11:13 ]
HTML 5 of en JavaScript
Banner van het artikel geeft aan "vanaf 40 euro", de helft van de games zijn rond de 20 euro
Leuk artikel verder
Maakt weinig uit: ze verlaten elkaar.DevWouter schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:09:
nieuws: World Community Grid verlaat IBM
Moet die titel niet precies andersom zijn?
Die prijs wordt door ons CMS automatisch uit onze eigen Pricewatch gedestilleerd. Het probleem is hier alleen dat niet alle games een prijs in de PW hebben, bijvoorbeeld omdat ze enkel via Steam (of elders online) te krijgen zijn. En die platformen zijn niet in de PW opgenomen. Ons CMS 'ziet' dus niet altijd de allergoedkoopste prijs, maar enkel de goedkoopste uit de PW.KilljoyNL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:53:
reviews: Round-up games zomer 2021 - Hades, Death's Door en meer
Banner van het artikel geeft aan "vanaf 40 euro", de helft van de games zijn rond de 20 euro
Leuk artikel verder
Technologiebedrijf Intuit heeft Mailchimp, een bedrijf voor e-mailmarketing, voor twaalf miljard dollar overgenomen. Intuit wil zich op kleine en middelgrote bedrijven richten en zegt Mailchamp onder meer hiervoor te willen inzetten.
Yesterday is history. Today is a gift. Tomorrow is mystery.
>Intuit wil zich op kleine en middelgrote bedrijven richten en zegt Mailchamp onder meer hiervoor te willen inzetten.
Mailchamp
"die we in de onderstaande video gaan bespreken." -> De video staat er niet onder maar boven...
Flexhosting > Flexwebhosting in de titel en het artikel.
[ Voor 7% gewijzigd door Napsju op 14-09-2021 17:01 ]
Lekker!
--> om het jaar in plaats van elke drie jaarKomende lts-releases komen om de twee in plaats van drie jaar beschikbaar.
Of
elke twee jaar in plaats van drie jaar
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
De schermen hebben, of het scherm van de iPhone 13 heeft.Het scherm van de iPhone 13's hebben
Spatie ontbreekt.tot 2,5 uur langer.De iPhone
[ Voor 14% gewijzigd door multiplexer op 14-09-2021 20:28 . Reden: Nog een foutje ]
In de iPad Mini tabel, onder 256GB Wi-Fi, staat 529 euro ipv 729 euro.
“De Watch SE en Watch 3 blijven ook in het assortiment, voor 199 en 279 dollar.”
Prijzen zijn andersom, de watch 3 is 199 dollar.
mecha-tactile-knoppen
en
mecha tactile-knoppen
Mijn reviews al gezien?
Het klokje 'later dit jaar' uit uit en kost minimaal 399 dollar.
De zin loopt volgensmij niet helemaal lekker
[ Voor 15% gewijzigd door Gadgetryer op 14-09-2021 21:34 ]
Volgens mij klopt de informatie in de tabel onderaan niet helemaal. Zie onderaan bij de camera info van de 13pro dit staan:
:strip_exif()/f/image/sGD1JSLIq7VpsHpLsuT7ncAq.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar dit is wat de apple website zegt:
:strip_exif()/f/image/NDheNBGBxTEKz8haWyFXyaso.jpg?f=fotoalbum_large)
Mensen zouden ook moeite kunnen hebben met het aanmaken van codes als ze de eerste prik niet bij de GGD hebben is gehaald
hebben/is = dubbelop.
Qhora-3021W moet de Qhora-301W zijn.
Overigens zie ik volgens mij Qhora staan in het gehele artikel, in de pricewatch is het geschreven als QHora.
[ Voor 34% gewijzigd door PeacekeeperNL op 15-09-2021 10:35 ]
Mijn reviews al gezien?
Euh, wat wordt hier bedoelt?Hij zegt dat inhoud de filedump bevestigd is.
Hij zegt dat de inhoud van de filedump bevestigd is.Hij zegt dat inhoud de filedump bevestigd is.
zo wil willen de twee bedrijven
Een aantal keer wordt hierin "CO2" genoemd, dit moet natuurlijk "CO2" zijn
Bla bla bla...
/f/image/kgHkaxA3Sv4kPXqa1joRcz7S.png?f=fotoalbum_large)
5 zinnen achter elkaar beginnen met 'De dongel' leest heel erg onprettig. De enige reden dat dat niet 8 keer is, is omdat één keer de naam van het product er tussen staat.
[ Voor 32% gewijzigd door Joolee op 15-09-2021 17:08 ]
door dubbelDestroy All Humans 2: Reprobed wordt gemaakt door door THQ en Black Forest Games.
[ Voor 33% gewijzigd door Munchie op 15-09-2021 20:11 ]
Daardoor begon het netwerk begon te 'forken'
nieuws: Gedecentraliseerde Solana-blockchain na zestien uur terug online dank...
gelijdelijk -> geleidelijkIn de uren daarop werden ook block explorers en andere systemen gelijdelijk aan weer online gebracht.
Dat hang af van de weersomstandigheden rondom Florida. -> Dat hangt af van ...
Hier loopt iets niet lekker
De eerste stoel werd geschonken aan Hayley Arceneaux, een voormalig St. Jude-patiënt huis die tegenwoordig werkt als doktersassistente bij het ziekenhuis.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
die (ik veronderstel namelijk dat het gaat over de mensen die gebeld worden)Zo kunnen multi-device-gebruikers geen mensen vanaf gekoppelde apparaten bellen wanneer zijn een oudere versie van WhatsApp op hun smartphone gebruiken.
dieGamers spelen als een mens genaamd Kris, dat samen met zijn klasgenoot Susie in de 'Dark World' is gevallen.
Volgens mij hoort 'huis' hier niet in de zin.De eerste stoel werd geschonken aan Hayley Arceneaux, een voormalig St. Jude-patiënt huis die tegenwoordig werkt als doktersassistente bij het ziekenhuis.
Die "terug" in de titel moet "weer" zijn.
https://vrttaal.net/taala...westie/terug-weer-opnieuw
Ook bij de elektriciteitsstations Westzaanstraat en Noord Papaverweg bij Amsterdam is de maximale capaciteit bereikt. Noord Papaverweg voorziet Amsterdam-Noord en delen van de gemeenten Oostzaan, Landsmeer en Waterland van elektriciteit. Station Westzaanstraat levert op zijn beurt elektriciteit aan Amsterdam West, een deel van Amsterdam Centrum en een deel van het westelijk havengebied.Ook bij de elektriciteitsstations Westzaanstraat en Noord Papaverweg bij Amsterdam is de maximale capaciteit bereikt. Dat eerstgenoemde station voorziet Amsterdam-Noord en delen van de gemeenten Oostzaan, Landsmeer en Waterland van elektriciteit. Station Westzaanstraat levert op zijn beurt elektriciteit aan Amsterdam West, een deel van Amsterdam Centrum en een deel van het westelijk havengebied.
Dubbele definitie van het eerste station, terwijl men bedoeld dat Westzaanstraat West doet, en de Papaverweg Noord. (Dat staat ook in het gelinkte bronbericht)
[ Voor 3% gewijzigd door DJSmiley op 16-09-2021 15:28 ]
In het Vlaams wordt terug vaak gebruikt.Jan VP schreef op donderdag 16 september 2021 @ 14:37:
nieuws: Solana-blockchain is na 16 uur terug online dankzij restart
Die "terug" in de titel moet "weer" zijn.
https://vrttaal.net/taala...westie/terug-weer-opnieuw
Welke bereik toen precies of nu mogelijk is met de techniek is onduidelijk.
Welk bereik, maar sowieso een beetje rare onduidelijke zin...
[ Voor 7% gewijzigd door Fairy op 16-09-2021 17:19 ]
Ik denk dat je reserveringen of voorverkoop bedoeld.De reservaties voor deze topuitvoering zijn afgesloten.
Reservaties is nochtans correct: https://vrttaal.net/taala...ie/reservatie-reserveringreadefries schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:31:
nieuws: Topuitvoering Lucid Air heeft rijbereik van 837 kilometer
[...]
Ik denk dat je reserveringen of voorverkoop bedoeld.
moet treindienstleiders zijn, denk ik.treinleiders
De Van Dale vindt van niet: https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/reservatie (toch nog steeds dé autoriteit voor wat betreft de Nederlandse taal).edeboeck schreef op donderdag 16 september 2021 @ 18:59:
[...]
Reservaties is nochtans correct: https://vrttaal.net/taala...ie/reservatie-reservering
Het is m.i. een Anglisme die de leesbaarheid niet bevorderd.
Allicht speelt het feit dat ik Belg ben mee in mijn aanvoelen. Opvallend dat in Nederland blijkbaar Van Dale als referentie gebruikt wordt, terwijl dat in België eerder het Groene Boekje is.readefries schreef op donderdag 16 september 2021 @ 19:08:
[...]
De Van Dale vindt van niet: https://www.vandale.nl/gr...ands/betekenis/reservatie (toch nog steeds dé autoriteit voor wat betreft de Nederlandse taal).
Het is m.i.mij een Anglisme die de leesbaarheid niet bevorderd.
Leuk om op een techsite ook wat meer fijngevoeligheden over de taal van de buren te weten te komen

waarinDat blijkt uit een blogpost waarop Microsoft ook aankondigt dat Office 2021 Long-Term Servicing Channel vanaf vandaag beschikbaar is voor bedrijven en overheden.
Deze organisaties kunnen dan een zogenaamde locked-in-time versie van de kantoorsuite aankopen waarbij eveneens de cloud- en ai-toepassingen van Office op worden gedeactiveerd.
Haha, goed mogelijk. Grappig dat het wél in het groene boekje staat.edeboeck schreef op donderdag 16 september 2021 @ 20:50:
[...]
Allicht speelt het feit dat ik Belg ben mee in mijn aanvoelen. Opvallend dat in Nederland blijkbaar Van Dale als referentie gebruikt wordt, terwijl dat in België eerder het Groene Boekje is.
Leuk om op een techsite ook wat meer fijngevoeligheden over de taal van de buren te weten te komen![]()
![]()
Ik heb een paar allergiën in de Nederlandse taal, zoals het gebruiken van anglisismen, hun i.p.v. zij en wilt i.p.v. wil.
De paragraaf waar "PAR2 clients update" boven staat, komt dubbel voor.
De controller zou meer stromen vragen dan de Joy-Cons en bevat een modelnummer dat in lijn ligt met de SNES-controller voor de Switch.
Mijn reviews al gezien?
Veel details zijn er niet bekend, buiten het feit dat de controller meer stroom vraagt dan de Joy-Cons: 3,5mW
Stroom is in A. mW is vermogen.
Noem me een zeurpiet maar ik vind het woord “ heropgestart” ook geen porum. Kies dan voor “herstart” of “opgestart” of “hervat”.
MT Venus 5.12KWh V151 - HW P1 - PV 2660Wp
Datelek moet datalek zijn
nieuws: ZX Spectrum-bedenker en uitvinder Clive Sinclair is overleden
Het is Sir Clive Sinclair.
Wikipedia: Clive Sinclair
Dit topic is gesloten.