Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Siemens wasmachine minder deugdelijk dan verwacht

Pagina: 1
Acties:
  • 8.346 views

Vraag

• darkdesign
  • Registratie: augustus 2003
  • Niet online
Een ruime week geleden heb ik een Siemens WM16W4G2NL wasmachine aangeschaft via een bekende webshop. Deze is een dag later geleverd en geplaatst. Dezelfde dag nog heb ik een 90 graden was gedraaid. Wat mij opviel toen in halverwege het programma ging kijken naar de wasmachine was dat er een behoorlijke hoeveelheid stoom uit de handgreep van het zeepbakje kwam. Dit zorgde er tevens voor dat de voorkant van de machine nat was en er een plasje water onder lag. Dit door het condenseren van de stoom die tegen zeepbakje. Ook stinkt de hele bovenverdieping naar wasmiddel.

De temperatuur in de badkamer was 18 graden, mijn inziens een vrij normale temperatuur in een woonhuis. Mocht de wasmachine in een bijkeuken hebben gestaan op een houten vloer zou zulke enorme hoeveelheid condensvorming schade geven aan de vloer, dus ik vermoedde dat er iets mis was met het apparaat. De webwinkel vond het ook niet normaal en heeft de wasmachine omgeruild. Echter had deze machine exact hetzelfde probleem. Ik heb Siemens gecontact. Zij vertelde mij dat het een fout was die alle wasmachines van dat model hebben en dat ze er een reparatieset voor hebben samengesteld.

Opzich wel vreemd dat er pas iets aan wordt gedaan als de klant erom vraagt. Ik had namelijk niet voor deze machine gekozen als ik geweten had dat er meteen een reparatie moest worden uitgevoerd. Maar oké, als dit het probleem oplost ben ik ook tevreden.

Maar nog voordat de reparateur is langsgekomen deed zich tijdens welgeteld de tweede was die ik draaide met de nieuwe wasmachine zich het volgende voor. Ik had een handdoeken was van ongeveer 3 a 4 kilo gedraaid, met als resultaat dat na deze wasbeurt het manchet gebobbeld is op meerdere plekken. Ik heb de was gedraaid zoals wordt aangegeven in de handleiding en er zat geen was klem tussen de deur tijdens het starten van het programma.

Volgens de vele reviews op vergelijkingsites moet het een geweldig apparaat zijn. Dit strookt totaal niet met mijn eerste bevindingen. Is het normaal dat dit gebeurt? Is Siemens niet zo degelijk als dat ik dacht? Of is het gewoon pech?

Alle reacties

• Japidoff
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21-01 01:36
zou je een foto kunnen tonen van het "gebobbelde manchet"?

gang is alles

• kabeltjekabel
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 06:33
"Normaal" wast er niemand meer op 90 graden.

Vraag eens aan Siemens of zij dit euvel hebben doorgegeven aan het verkoopkanaal.

Vergelijkingssites beperken zich veelal tot bediengemak en exterieur..

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Nu online
Zeepbakje staat gewoon in open verbinding met de trommel bij de meeste machines. Had laatst twee dweilen in de machine, beetje wasmiddel erbij, kort programma en ook waterballet via het zeepbakje. Een van de dweilen zat nog sopje met allesreiniger in, dat ging schuimen als een dolle en kon maar 1 kant op: door het zeepbakje uit de machine.

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online
kabeltjekabel schreef op maandag 18 februari 2019 @ 01:42:

Vraag eens aan Siemens of zij dit euvel hebben doorgegeven aan het verkoopkanaal.

Is gewoon een niet deugdelijk product. Ik was af en toe handdoeken op 90, zodat de trommel een beetje schoon in. En als het niet zou kunnen, moeten ze het er niet op zetten.

Terugsturen als dat nog kan. Ga je alleen maar problemen mee blijven houden.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik zou er ook niet meer moeite in steken en het nog terugsturen indien dat mogelijk is. Je verwachtingen zijn redelijk vind ik.

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Het gedrag dat jij hier schetst is niet normaal en zoals jezelf al schrijft lijkt er een productiefout te zijn. Misschien is het beter om de wasmachine niet te gebruiken voordat de reparatie doorgevoerd is, want de gevouwen manchet kan wel eens samenhangen met het gebrek dat jij schetst.
kabeltjekabel schreef op maandag 18 februari 2019 @ 01:42:Normaal" wast er niemand meer op 90 graden.
Dat is juist de oorzaak van veel problemen bij wasmachines, net zoals het gebruik van vloeibare wasmiddelen.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• BazzH
  • Laatst online: 07:41

BazzH

Kei-goed...

Peatsmoke schreef op maandag 18 februari 2019 @ 05:51:
Het gedrag dat jij hier schetst is niet normaal en zoals jezelf al schrijft lijkt er een productiefout te zijn. Misschien is het beter om de wasmachine niet te gebruiken voordat de reparatie doorgevoerd is, want de gevouwen manchet kan wel eens samenhangen met het gebrek dat jij schetst.

[...]

Dat is juist de oorzaak van veel problemen bij wasmachines, net zoals het gebruik van vloeibare wasmiddelen.
Dit dus. Regelmatig een keer op 90 en poeder. Beste voor de machine.

Als er na de eerste wasbeurt een plas water voor de machine ligt en bij een vervangende machine weer.... dan had ik 'm weer teruggestuurd. Onze machine staat zonder lekbak op goedkoop laminaat, dus die doet dat zeker niet. Dan had ik dat echt gezien aan het laminaat.

Think smart........ Act stupid........

• MrRonnie
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 15-01 13:09
Ik heb gehoord dat het wassen op 90 graden niet goed is voor de wasmachine, dit omdat het vet wat in de lager zit dan heet wordt en er uit loopt. dit zal de levensduur van de wasmachine aanzienlijk verkorten.

Zo nu een dan een keer om zeepresten te verwijderen kan wel maar zeker niet voor dagelijks gebruik is het advies wat ik heb gekregen.

• Cybje
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 26-01 21:14

Cybje

First Post!

Ik was 1x per 2 weken op 95 graden Celsius en mijn wasmachine (AEG) werkt al ruim 14 jaar storingsvrij. Ik doe dat vooral om het apparaat schoon te houden / wasluis tegen te gaan. Het is belachelijk als een wasmachine hier niet tegen kan, dan moet die functie gewoon uitgeschakeld worden of er moet een duidelijke waarschuwing worden getoond (of in de handleiding staan).

Wat ruist er door het struikgewas

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 27-01 21:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FWIW: Wij hebben ook een Siemens, en die heeft een apart trommelreinigingsprogramma. Houdt zelf bij wanneer dat nodig is en geeft dat aan. Wat ie dan feitelijk doet is er een 90 graden was doorheen jagen met een lege trommel en zonder zeep. Dus daar moet ie gewoon tegen kunnen imho :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 01:35

Sorry? echt wel. beddengoed etc gaat hier gewoon op 90c. Dit is voor de hygiëne belangrijk , zeker als je eventueel huisdieren hebt die op bed slapen (honden , katten). nu is dat hier niet zo , maar in zo'n situatie ook heel wenselijk om op 90c te draaien.

MSI B350M PC Mate / Ryzen 5 1600 / 16gb DDR4 / Nvidia GeForce GTX 1070-TI

• chriistiix
  • Registratie: maart 2014
  • Nu online
Sorry? echt wel. beddengoed etc gaat hier gewoon op 90c. Dit is voor de hygiëne belangrijk , zeker als je eventueel huisdieren hebt die op bed slapen (honden , katten). nu is dat hier niet zo , maar in zo'n situatie ook heel wenselijk om op 90c te draaien.
60c is ook al voldoende voor dat. Valt veel over te lezen overigens.

• mustisen
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 27-01 14:35
Ik heb deze van Siemens: WM16W672NL. Eens in de twee weken was ik op 90 graden om witgoed goed schoon te krijgen en eens per twee á drie maanden draai ik een lege was met dat schoonmaakspul van Dr. Beckman op 90 graden. Mijn wasmachine heeft in ieder geval nergens last van. Ook die van mij staat zonder lekbak op goedkoop laminaat, dus als er lekkages waren geweest had ik het wel gemerkt (eerste dag, niet door wasmachine, maar door niet goed aansluiten waterkraan).
Heel raar dat je geen was op 90 graden mag wassen. Een normaal wasmachine moet hier toch echt tegen kunnen. Persoonlijk is dit mijn derde huishoudelijk apparaat van het merk Siemens en geen van de apparaten is tot nu toe vroegtijdig stuk gegaan of heeft kuren getoond.
Volgens de vele reviews op vergelijkingssites moet het een geweldig apparaat zijn.
Daar kijk ik al tijden niet meer naar. Te rooskleurig. Een negatieve review van mij over een fornuis dat in vier jaar vijf keer is stuk gegaan werd simpelweg niet geplaatst op kieskeurig.nl. En ik gebruikte geen scheldwoorden of iets dergelijks. Gewone, normale taal. Ik luister liever naar ervaringen van vrienden/collega's/familie.

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 07:49
darkdesign schreef op zondag 17 februari 2019 @ 23:58:
met als resultaat dat na deze wasbeurt het manchet gebobbeld is op meerdere plekken.
Mijn Bosch had hetzelfde vlak na aanschaf. Enkele jaren later was het manchet lek...
Deze heb ik vervangen, na een wasje zat-ie weer gebobbeld, en binnen 2 jaar was-ie weer lek. Ik heb hem opnieuw vervangen, ondertussen 3 jaar en een kleine 1000 wasjes geleden, en het manchet zit nog altijd goed zonder bobbels. Bij de laatste montage viel me op dat er "nokjes" aan zitten die in een gaatje vallen, zodat-ie niet kan draaien. Ik ga er nu dus vanuit dat deze zowel vanuit de fabriek als bij mijn eerste eigen reparatie niet goed zat.
MrRonnie schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:00:
Ik heb gehoord dat het wassen op 90 graden niet goed is voor de wasmachine, dit omdat het vet wat in de lager zit dan heet wordt en er uit loopt. dit zal de levensduur van de wasmachine aanzienlijk verkorten.
De lagerindustrie heeft geen enkel moeite met het produceren van lagers die bestand zijn tegen zulke LAGE temperaturen.

Compact Flash kaartjes als stille IDE harddisk gebruiken. Gebruik kortingscoupon "ship4free" voor gratis verzenden.

• NeFoRcE
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 07:29

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Wij wassen ongv 1 op de 3 wasjes op 90 graden. Het is goed voor je machine, en je witte handdoeken etc blijven spierwit. Sokken, ondergoed, handdoeken, washandjes, vaatdoeken alles gaat daar in.

Rest op 40 graden. _/-\o_

Professioneel Heftruck Syndroom

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 08-01 18:20
NeFoRcE schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:56:
[...]

Wij wassen ongv 1 op de 3 wasjes op 90 graden. Het is goed voor je machine, en je witte handdoeken etc blijven spierwit. Sokken, ondergoed, handdoeken, washandjes, vaatdoeken alles gaat daar in.

Rest op 40 graden. _/-\o_
Inderdaad . Zal k mijn werk kleding kok eens op 40 graden draaien ... kijken of het er dan ook uit gaat ..hahah

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

@darkdesign dit lees je in de handleiding als 1e keer in gebruik nemen, alvorens je gaat wassen

mochten er defecten zijn, kun je dat melden bij de verkoper

Programma zonder wasgoed draaien:
1. Apparaat inschakelen.
2. Vuldeur sluiten (trommel niet vullen
met wasgoed!).
3. Programma
Trommel reinigen 90 °C instellen.
4. Wasmiddellade openen.
5. Ca. 1 liter water in compartiment II
gieten.
6. Waspoeder in compartiment II doen.
Aanwijzing: Ter voorkoming van
schuimvorming slechts de helft van
de door de wasmiddelproducent
aanbevolen hoeveelheid wasmiddel
gebruiken. Gebruik geen wol- of
fijnwasmiddel.
7. Wasmiddellade sluiten.
8. Toets Ü kiezen.
9. Aan het einde van het programma
apparaat uitschakelen.
Uw wasautomaat is nu gebruiksklaar.

Hackus wijzigde deze reactie 18-02-2019 12:23 (4%)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 01:35
chriistiix schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:05:
[...]

60c is ook al voldoende voor dat. Valt veel over te lezen overigens.
Ben ik het niet mee eens. Mijn simpele Proline wast trouwens prima op 90 , dus moet voor de Siemens van TS zeker geen issue zijn.

MSI B350M PC Mate / Ryzen 5 1600 / 16gb DDR4 / Nvidia GeForce GTX 1070-TI

• Montaner
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 22:04
Dus.. wacht nu op de monteur, vraag hem wat zijn ervaring is met de reparaties van deze machines, en stuur hem daarna eventueel retour als ondeugdelijk en koop een ander merk/type/whatever.

• kabeltjekabel
Hoho, rustig. Natuurlijk moet dat ding wasjes van 90 graden overleven. Dat staat natuurlijk los van het feit dat dat met huidige wasmiddelen gewoon niet meer nodig is.

Inderdaad; indien te veel gezeur; gewoon direct terug.

Van mijn part bestel je hetzelfde ding ergens anders en krijg je een goed exemplaar. Ook de beste fabrikanten hebben gaten in de QC.

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 18-02-2019 21:41 (23%)

• TommyboyNL
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
mikerosauer schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:48:
[...]

Inderdaad . Zal k mijn werk kleding kok eens op 40 graden draaien ... kijken of het er dan ook uit gaat ..hahah
Ik ben oprecht benieuwd naar het resultaat daarvan, het zou mij niks verbazen als dat gewoon goed gaat.

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 08-01 18:20
TommyboyNL schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:03:
[...]

Ik ben oprecht benieuwd naar het resultaat daarvan, het zou mij niks verbazen als dat gewoon goed gaat.
ik kan je vertellen dat op 90 graden de eneige optie is .

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• darkdesign
  • Niet online
Het advies om de wasmachine terug te sturen heeft me doen besluiten om de machine te retourneren. De desbetreffende winkel komt hem ophalen en stort het aankoopbedrag terug.

Nu heb ik dus al bijna twee weken niet echt een wasmachine gehad en heb bij familie moeten wassen. Niet heel handig, dus ik zoek eigenlijk snel een andere.

Heeft iemand advies over welke wasmachine degelijk is en zijn werk naar behoren doet? Mijn wensen:
- koolborstelloze motor
- temperatuur en centrifuge snelheid in te stellen
- extra spoelen functie
- functie om de snelle variant van een programma te draaien, bijvoorbeeld 1u ipv 2,5u wasduur

Ik zit te denken aan een bedrag van zo'n 600 a 700 euro. Minder mag ook, meer als het echt een goede meerwaarde biedt hooguit 800 euro.

• wimpie007
  • Laatst online: 27-01 17:37
darkdesign schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:40:
Het advies om de wasmachine terug te sturen heeft me doen besluiten om de machine te retourneren. De desbetreffende winkel komt hem ophalen en stort het aankoopbedrag terug.

Nu heb ik dus al bijna twee weken niet echt een wasmachine gehad en heb bij familie moeten wassen. Niet heel handig, dus ik zoek eigenlijk snel een andere.

Heeft iemand advies over welke wasmachine degelijk is en zijn werk naar behoren doet? Mijn wensen:
- koolborstelloze motor
- extra spoelen functie
- functie om de snelle variant van een programma te draaien, bijvoorbeeld 1u ipv 2,5u wasduur

Ik zit te denken aan een bedrag van zo'n 600 a 700 euro. Minder mag ook, meer als het echt een goede meerwaarde biedt hooguit 800 euro.
Hoeveel Kilo moet erin?

Ik heb zelf al jaren een Bosch, bevalt prima

Zoiets is het volgens mij

https://www.coolblue.nl/product/571055/bosch-waw32461nl.html

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 23:10
mikerosauer schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:32:
[...]

ik kan je vertellen dat op 90 graden de eneige optie is .
Dat is grappig, want 20 jaar geleden lukte het met mijn bakkerskleding met Shout op de vlekken op 60 °C prima...
Kwart tot een half zakje Reckitt Bleu erbij. En het bleef stralend wit.

iRacing Profiel

• darkdesign
  • Niet online
wimpie007 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 01:08:
[...]

Hoeveel Kilo moet erin?

Het liefst 8 a 9 kilo.

Bosch en Siemens zijn hetzelfde had ik begrepen. Heeft de machine die jij hebt geen problemen met stoom uit het zeepbakje bij 90 graden wassen?

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 16:15
darkdesign schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 07:44:
[...]

Het liefst 8 a 9 kilo.

Bosch en Siemens zijn hetzelfde had ik begrepen. Heeft de machine die jij hebt geen problemen met stoom uit het zeepbakje bij 90 graden wassen?
Waarom download je niet gewoon de pdf van de laatste Nederlandse en de laatste Duitse Consumentenbond? Ipv hier naar N=1 ervaringen vragen voor een vervangende..

• darkdesign
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:05:
[...]

Waarom download je niet gewoon de pdf van de laatste Nederlandse en de laatste Duitse Consumentenbond? Ipv hier naar N=1 ervaringen vragen voor een vervangende..
Omdat ik mijn keuze had gebaseerd op de pdf van de consumentenbond. Maar duurzaamheid is geen onderdeel van de test. Daarnaast kon ik daarin lezen dat een stuk of 5 Siemens en Bosch machines in de top van de lijst van de binnenkant identiek zijn. Van online reviews kun je ook niet uit gaan.

• cactusman
  • Laatst online: 09:25

cactusman

nu met extra naalden

MrRonnie schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:00:

Zo nu een dan een keer om zeepresten te verwijderen kan wel maar zeker niet voor dagelijks gebruik is het advies wat ik heb gekregen.
Wat een onzin....

Dat vet zit netjes in een gesloten 2RS lager.. dat gaat nergens heen zeker niet al bij 90 graden.. daarnaast zit er ook nog een seal ring om te voorkomen het vet ontsnapt.

@ TS het lijkt wel of je machine echt kookt..100+/-graden (tis geen puur water dus ergens rond 100).. wat me niet de bedoeling lijkt... de rubber manchetten mogen niet vervormen... bij keertje 90 graden was, ook die enorme hoeveelheid condens lijkt me niet normaal.

en TS schaf gewoon een miele aan.. heb je best mogelijke machine zonder gezeur..

cactusman wijzigde deze reactie 20-02-2019 08:26 (4%)

euhmmmm

• Jazco2nd
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 25-01 16:15
darkdesign schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:17:
[...]

Omdat ik mijn keuze had gebaseerd op de pdf van de consumentenbond. Maar duurzaamheid is geen onderdeel van de test. Daarnaast kon ik daarin lezen dat een stuk of 5 Siemens en Bosch machines in de top van de lijst van de binnenkant identiek zijn. Van online reviews kun je ook niet uit gaan.
Heb zelf de Siemens WM14Q363NL werkt perfect maar als ik jouw ervaring had zou ik inderdaad geen Bosch/Siemens meer nemen. Dan maar de volgende uit de lijst. Ik had indertijd (jaar geleden) ook de Duitse erbij gepakt.

Volgens mij was een bepaalde Samsung of LG ook goed, als je niet de Mielehoofdprijs wil betalen. Ik houd niet van die Koreaanse melodieën wanneer de machine klaar is.
En anders een Beko. Die dingen gaan eeuwig mee en zijn gewoon goed. Bizar voor de lage prijs.

Trouwens dat wassen op 90 graden.. met alle respect maar dat kan prima op 60 om je machine schoon te houden. Ook flink zonde van je stoffen om het op 90 te doen.
Beddengoed gaat hier om de 2 weken op 60° met wasverzachter (puur voor de wasmachine, douche altijd voor het slapen gaan en geen huisdieren, met 40° zou het beddengoed ook schoon zijn) sport, ondergoed, deel sokken op 40° zonder wasverzachter en de rest op 30° met. Gebruik hooguit 2x per jaar een Beckmann reiniger. Nergens last van.
Het hok zit ook de vloerverwarming verdeler in dus is wat warmer dan de rest van het huis. Wasmachine stinkt niet en geen schimmelgroei in het zeepbakje (maak ik 1x per jaar schoon). Ik gebruik de Formil ultra Plus Color poeder van de Lidl, 3x beste koop ofzo.

90 graden is absoluut niet slecht maar ook echt niet nodig. Is volgens mij ook onderzoek naar gedaan want Ik verzin dit niet zelf, heb me er ooit in verdiept. De wasmachines die ik heb ervaren (Siemens 15 jaar, Beko 10 jaar werkt nog steeds prima en nu een Siemens 1 jaar) gaan zo prima mee (afkloppen want de Siemens is nog nieuw).

• flo-rist
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 21:42
Heb sinds twee weken een Siemens WM14T463NL. Had hiervoor een AEG, maar die gaf deels de geest na bijna 9 jaar, met zo'n 11 á 12 wassen/week (waarvan 1 op 90 graden ). Valt me wel op dat de Siemens wat meer plasic-fantastic is. De AEG voelde aan alle kanten steviger qua materiaal. Ook het sluiten van de wasmiddel lade en de deur gaf wat meer "Mercedes-gevoel".

90 graden is overigens geen probleem bij mijn Siemens.
Keuze voor de Siemens trouwens voortgekomen uit testen. Wilde geen Samsung ("eco-trouble") of LG vanwege "de verhalen" Miele vond ik te duur. Bleven dus AEG en Siemens/Bosch over...

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 26-01 17:27
Ik lees dat je 'm al hebt teruggestuurd.

Ik heb de IKEA wasmachine in huis staan, al sinds 2012. Goede prijs en nog nooit problemen mee gehad.

https://www.ikea.com/be/n...entoestellen/wasmachines/

Ik heb ook een Samsung droger gehad en dat was zoveel gezeik dat ik 'm na 2 jaar heb verkocht, vlak nadat-ie voor de 3e keer was gerepareerd. Sinds 2015 een Miele staan en die doet het prima, maar mieles zijn denk net wat boven je budget.

Gamebuster wijzigde deze reactie 20-02-2019 09:51 (188%)

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Nu online

OmeJoyo

This is me

Gamebuster schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 09:44:
Ik lees dat je 'm al hebt teruggestuurd.

Ik heb de IKEA wasmachine in huis staan, al sinds 2012. Goede prijs en nog nooit problemen mee gehad.

https://www.ikea.com/be/n...entoestellen/wasmachines/
Alle recente IKEA apparatuur komt bij de Electrolux groep vandaan, Zoals AEG, Zanussi en Electrolux uiteraard.

Zijn inderdaad prima machines, heb er jaren aan gesleuteld en ook op basis van die ervaring ook mijn eigen apparatuur van dat merk gekocht. (Vaatwas Ikea, was/droog AEG) Maar ik ken ook mensen die daar vreselijke ervaringen mee hebben gehad, eigenlijk ken ik de verhalen positief en negatief van elk merk.

Consumentenbond test, heel eerlijk geen enkele waarde. Die hebben wel eens PRECIES dezelfde machine getest in de Bosch uitvoering en de Siemens uitvoering met een totaal ander resultaat. Natuurlijk kan dit ook betekenen dat je een Maandagochtend model hebt gehad van 1 van de 2, maar ze hadden zelf beter onderzoek moeten doen waarom dat verschil er was en desnoods hertesten met 2 nieuwe machines.

Mijn persoonlijke mening is blijf uit de buurt van Whirlpool, Indesit, Candy, Beko, Haier. Als je aan die machines sleutelt voelt alles goedkoop aan en heb je niet het idee dat je aan een degelijke machine werkt.

Iemand noemde hier eerder Miele, maar ook die hebben series gehad die om te huilen waren! Ondanks dat dit over het algemeen één van de degelijkste merken is, geeft dat gewoon geen garantie.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Gamebuster
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 26-01 17:27
OmeJoyo schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:01:
[...]
Maar ik ken ook mensen die daar vreselijke ervaringen mee hebben gehad, eigenlijk ken ik de verhalen positief en negatief van elk merk.
Dan maar een merk nemen waarbij je (tenminste) 5 jaar garantie krijgt. Zoals IKEA :D

Maar je hebt natuurlijk gelijk; iedereen heeft slechte ervaringen met ieder merk gehad; gewoon maar kijken naar features & garantie dan?

Gamebuster wijzigde deze reactie 20-02-2019 10:03 (16%)

Ontwikkelaars omg. Hoofddorp gezocht! PM voor details! Freelance, loondienst, thuiswerk, Model-3 lease, ruim salaris & winstuitkering/aandelen

• Wren
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 08:25

- koolborstelloze motor
- extra spoelen functie

Of zoiets:

https://www.coolblue.nl/p....html#product-information

Zelfs 9kg trommelinhoud. Turbowash om programma's te verkorten. En lekker stil

• YourMom
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 24-01 16:04

YourMom

I put the p in pool.

Wij hebben deze:
https://www.bosch-home.be...FG?breadcrumb=frontloader

Heel tevreden over en heeft alle eigenschappen die je zoekt. (t.e.m. 8 kilo, dat is net gepast voor gezinnetje met één kind)
bestaan goedkopere versies van ook.

ook: Bosch = zeer goeie elektromotoren.

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 27-01 18:52
Wren schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:32:
[...]

Of zoiets:

https://www.coolblue.nl/p....html#product-information

Zelfs 9kg trommelinhoud. Turbowash om programma's te verkorten. En lekker stil
In 2007 kocht ik een LG. Las na een jaar heel veel verhalen over versleten lagers. Vervangen kostte 300 euro, dus een nieuwe machine was bijna goedkoper. Meeste mensen spraken schande over LG garantiebeleid, iedereen ontevreden
Ik begon al geluiden aan mijn wasmachine te horen, dus ik vreesde het ergste.
Nu, 9 jaar later, heb ik nog steeds dezelfde wasmachine. O+ O+ O+ Was 5 keer per week, meestal 30 of 40 katoen.

Ervaringen zijn maar persoonlijk. Het gaat natuurlijk over de 'massa'. En dan kun je alsnog geluk of pech hebben :)

• mashell
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21-11-2019
...Nu heb ik dus al bijna twee weken niet echt een wasmachine gehad en heb bij familie moeten wassen. Niet heel handig, dus ik zoek eigenlijk snel een andere.
...
Ik vraag me al een tijdje af of een strategie met twee goedkope wasmachines niet verstandiger is dan eentje met een enkele "goede" wasmachine.

• _JGC_
  • Nu online
@Cis Soms kan je geluk hebben. De LG machine die mijn vriendin kocht in 2010 heeft het tot 2015 gewoon prima gedaan. Geen idee of ie het nog steeds doet, we hebben hem op 3 hoog in een flat zonder lift laten staan toen we gingen samenwonen.

Enige merk dat je moet mijden voor witgoed is Samsung. Als er iets ontworpen is om net buiten de garantie te sterven is het een Samsung wasmachine.

• darkdesign
  • Niet online
Wat ik op internet een beetje lees is dat Beko, Bosch, Siemens, Miele en AEG aangeraden wordt qua merken.

Graag zou ik een Bosch of Siemens nemen, maar ik weet dan niet zeker welke modellen dezelfde problemen geven als ik had met de teruggestuurde wasmachine. Beko is voor mijn gevoel dan weer een budget merk, en als de prijs laag is vermoed ik dat er misschien ergens concessies zijn gedaan op het gebied van kwaliteit. Miele zou een instapmodel worden, dat is dan een wasmachine met weinig mogelijkheden gok ik. Blijft over AEG, die maken iets meer herrie las ik.

Wat een lastige keuze. De eerste keer was ik er binnen korte tijd uit, nu twijfel ik door dat gedoe wat ik ermee heb gehad. :)

• _JGC_
  • Nu online
Beko is de koning onder de low budget machines.
Verder, wat wil je aan mogelijkheden? Die machine van mij heb ik 8 jaar inmiddels, ziet alleen 30, 40, 60 katoen en 20min/30 kort programma. Zo nu en dan een vaatwastablet erin op 90 graden, maar meer programma's gebruik ik niet.

• darkdesign
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 11:58:
Beko is de koning onder de low budget machines.
Verder, wat wil je aan mogelijkheden? Die machine van mij heb ik 8 jaar inmiddels, ziet alleen 30, 40, 60 katoen en 20min/30 kort programma. Zo nu en dan een vaatwastablet erin op 90 graden, maar meer programma's gebruik ik niet.
- extra spoelen
- fijne was
- wol
- wol zijde
- voorwas
- 30 tm 90 graden
- lange programma's die verkort kunnen worden na circa 60 min

Eigenlijk ook een waar ik een kleed van onze hond in kan gooien zonder dat de haren die erin zitten de machine meteen sloopt.

darkdesign wijzigde deze reactie 21-02-2019 12:09 (10%)

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:06
darkdesign schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:07:
[...]

- extra spoelen
- fijne was
- wol
- wol zijde
- voorwas
- 30 tm 90 graden

Eigenlijk ook een waar ik een kleed van onze hond in kan gooien zonder dat de haren die erin zitten de machine meteen sloopt.
Er zijn natuurlijk een heleboel goede wasmachines dus mijn ervaring is een beetje persoonlijk: Ik heb al 14 jaar een Asko die alles kan wat jij opnoemt (inclusief een optie om 7 keer te spoelen na het wassen). Enkele punten die voor ons de doorslag hebben gegeven zijn: het ontbreken van koolborstels, geen contragewicht maar een soort schokdempers en het ontbreken van een manchet waardoor de trommel makkelijker toegankelijk is. Hij wordt echt heel intensief gebruikt (10+ keer/week) en heeft ons nog niet in de steek gelaten. Enige reparatie ooit is een nieuw filter van €15,= geweest omdat ik de oude had gesloopt bij een poging hem met een tang uit de machine te halen. Hij begint nu sinds een half jaar wat tekenen van slijtage te vertonen (maakt wat meer lawaai bij het centrifugeren), is waarschijnlijk op te lossen maar ik denk dat we als hij er mee op houdt gewoon weer een nieuwe Asko kopen.

• _JGC_
  • Nu online
darkdesign schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:07:
[...]

- extra spoelen
- fijne was
- wol
- wol zijde
- voorwas
- 30 tm 90 graden

Lijken me heel normale wasprogramma's die op zo ongeveer elke machine wel te vinden zijn.

Bij uitgebreide opties denk ik aan automatisch doseren of sensoren die automatisch verkorten als het spoelwater schoon is.
Dat laatste heeft mijn Siemens vaatwasser, een programma met tetrisvulling van 2:45 is na 1:30 meestal wel klaar.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• darkdesign
  • Niet online
Ik had nog niet gereageerd hoe het uiteindelijk gelopen is en welke wasmachine het geworden is.

Na de tweede defecte wasmachine van Siemens retour te hebben gestuurd zou het aankoopbedrag teruggestort worden. Helaas kreeg ik in plaats daarvan een week later een mail met de track en trace code voor de derde Siemens wasmachine die verzonden was naar mij. :') ;(

De webshop had een fout gemaakt en kon dat niet meer ongedaan maken. Ik moest de machine weigeren als de koerier voor de deur stond. Daarna moest ik wachten tot ze de wasmachine terug hadden voordat ik het aankoopbedrag teruggestort zou krijgen. :')
Uiteindelijk is dat gebeurd.

Na de pech met het Siemens apparaat heb ik gekozen voor een AEG L8FE96ES ÖKOMix wasmachine. Deze draait inmiddels al zo'n twee weken en ik ben erg te spreken over deze wasmachine. Prettige bediening, goede wasresultaten, stoomfunctie, instelbaarheid wasduur enz enz.

• kabeltjekabel
wimpie007 schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 01:08:
[...]

Hoeveel Kilo moet erin?

Bosch en Siemens komen uit dezelfde toko.

Bij de koelkasten is het zelfs helemaal exact hetzelfde, behalve dat de 'E' in het typenummer van plek veranderd.

Is allebei BSH (Bosch Siemens Hausgeräte) ;)

kabeltjekabel wijzigde deze reactie 19-03-2019 19:13 (5%)

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 05:46
bszz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:55:
[...]

Er zijn natuurlijk een heleboel goede wasmachines dus mijn ervaring is een beetje persoonlijk: Ik heb al 14 jaar een Asko die alles kan wat jij opnoemt (inclusief een optie om 7 keer te spoelen na het wassen). Enkele punten die voor ons de doorslag hebben gegeven zijn: het ontbreken van koolborstels, geen contragewicht maar een soort schokdempers en het ontbreken van een manchet waardoor de trommel makkelijker toegankelijk is. Hij wordt echt heel intensief gebruikt (10+ keer/week) en heeft ons nog niet in de steek gelaten. Enige reparatie ooit is een nieuw filter van €15,= geweest omdat ik de oude had gesloopt bij een poging hem met een tang uit de machine te halen. Hij begint nu sinds een half jaar wat tekenen van slijtage te vertonen (maakt wat meer lawaai bij het centrifugeren), is waarschijnlijk op te lossen maar ik denk dat we als hij er mee op houdt gewoon weer een nieuwe Asko kopen.
Ik heb een totaal andere ervaring met Asko, hier staan een wasmachine en een droger, die droger is niks mis mee, doet gewoon prima zijn werk en ziet er na 10 jaar nog uit als nieuw.
Daarnaast staat een Asko wasmachine en dat is werkelijk een roestig brok ellende.
Regelmatig overstromingen en zo'n beetje alles is destijds al onder garantie vervangen maar omdat het frontpaneel gewoon keihard roest, dusdanig dat het wasmiddelbakje niet eens meer opengaat en de bedienknop die erboven zit niet meer werkt gaat deze binnen zeer korte termijn vervangen worden door iets wat niet Asko is.

Ooit had ik een tig jaar oude wasmachine (een erfstuk) die in een enorm vochtige badkamer stond en letterlijk regelmatig meedouchte en geen spatje roest vertoonde en hoewel deze energie vrat gewoon bleef werken. Daarna een Samsung direct drive gehad, ook totaal geen probleem mee.

Deze Asko evenwel roest boven het wasmiddelenbakje dusdanig dat de witte verflaag er gewoon afvalt en het plastic van de bedieningsknop aangetast lijkt door het wasmiddel (spontane barst en nauwelijks reageren van die knop), en er wordt hier niet met extreem agressieve of rare wasmiddelen gewassen, gewoon standaard spul van Unilever of Lidl.
Bij nadere inspectie zag ik ook dat boven in het wasmiddelbakje, aan de binnenkant een plakkaat roest zit waar een Alfa Romeo uit de jaren 70 jaloers op zou zijn.
Het enige wat daar komt zijn in principe wasmiddelen dus je zou verwachten dat dat gedeelte van de machine daar wel tegen bestand zou zijn.
Dergelijke fouten in het ontwerp en een beroerde materiaalkwaliteit verwacht je niet bij een dusdanig prijzige machine als een Asko.

DnB is Liquid

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:06
PalingDrone schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:10:
[...]

Ik heb een totaal andere ervaring met Asko, hier staan een wasmachine en een droger, die droger is niks mis mee, doet gewoon prima zijn werk en ziet er na 10 jaar nog uit als nieuw.
Daarnaast staat een Asko wasmachine en dat is werkelijk een roestig brok ellende.
Regelmatig overstromingen en zo'n beetje alles is destijds al onder garantie vervangen maar omdat het frontpaneel gewoon keihard roest, dusdanig dat het wasmiddelbakje niet eens meer opengaat en de bedienknop die erboven zit niet meer werkt gaat deze binnen zeer korte termijn vervangen worden door iets wat niet Asko is.

Ooit had ik een tig jaar oude wasmachine (een erfstuk) die in een enorm vochtige badkamer stond en letterlijk regelmatig meedouchte en geen spatje roest vertoonde en hoewel deze energie vrat gewoon bleef werken. Daarna een Samsung direct drive gehad, ook totaal geen probleem mee.

Deze Asko evenwel roest boven het wasmiddelenbakje dusdanig dat de witte verflaag er gewoon afvalt en het plastic van de bedieningsknop aangetast lijkt door het wasmiddel (spontane barst en nauwelijks reageren van die knop), en er wordt hier niet met extreem agressieve of rare wasmiddelen gewassen, gewoon standaard spul van Unilever of Lidl.
Bij nadere inspectie zag ik ook dat boven in het wasmiddelbakje, aan de binnenkant een plakkaat roest zit waar een Alfa Romeo uit de jaren 70 jaloers op zou zijn.
Het enige wat daar komt zijn in principe wasmiddelen dus je zou verwachten dat dat gedeelte van de machine daar wel tegen bestand zou zijn.
Dergelijke fouten in het ontwerp en een beroerde materiaalkwaliteit verwacht je niet bij een dusdanig prijzige machine als een Asko.
[Afbeelding: Askoroest]
Grappig dat je juist nu reageert, net nu mijn Asko de geest heeft gegeven, na 14,5 jaar zeer intensief (minimaal 10 x per week!) gebruikt te zijn geweest. Altijd probleemloos, maar nu zijn zowel schokbrekers als trommellager versleten. Gezien het intensieve gebruik komt er nu eentje met een 9 kg trommel.....niet van Asko deze keer maar van Siemens (erg goede reviews en een stuk betaalbaar der dan Asko).

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Dat zat ook op je Bosch machine, toch? :O

• dehardstyler
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 09:26
cactusman schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:25:
en TS schaf gewoon een miele aan.. heb je best mogelijke machine zonder gezeur..
Dat fabeltje mag je ook achterwegen laten. Die zijn ook zeker niet meer wat het geweest is.

Miele wasmachine(net) na garantieperiode defect,waar melden?

• cactusman
  • Laatst online: 09:25

cactusman

nu met extra naalden

dehardstyler schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:09:
[...]

Dat fabeltje mag je ook achterwegen laten. Die zijn ook zeker niet meer wat het geweest is.

Miele wasmachine(net) na garantieperiode defect,waar melden?
Op basis van 1 machine die stuk is hier op het forum? (wat overigens nog best netjes is opgelost door miele)

Ik heb zelf ervaring zat met Miele als monteur en Miele hebben nog steeds een ver ver bovengemiddeld standtijd als je het vergelijkt met andere merken.

Ja ook Miele is minder geworden als vroeger... maarja die machine`s liepen 40+ jaar... wat een beetje overkill is.

euhmmmm

• Leipi35
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18-01 22:06
Bij de nieuwe serie wasmachines van bosch en Siemens zit er in de slang van zeepbak naar kuip geen zwanehals meer.
Hierdoor kan onder bepaalde ongunstige omgevings temperaturen en hoge was temperaturen condens ontstaan .
En dit kan een klein plasje voor de machine tot gevolg hebben.
Meestal is hier wel een reparatie set voor leverbaar met een slang waar wel weer een zwanehals in zit

• tweakmember
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 11-12-2019
Siemens is 1 van de hoogst kwaliteit merken die er bestaat net als Liebherr.
Duitsers leveren gewoon hoge kwaliteit materiaal.
Maar in elke productie lijn van de 100.000 stuks zit er natuurlijk een mindere tussen en toevallig heb jij de pech net zo 1 te te krijgen.

Om nou de wasmachine te retourneren en geld terug te vragen is beetje overdreven, je had gewoon om een nieuw wasmachine moeten vragen. Dan had je gezien dat die het perfect deed de komende 20+ jaar (want hoge kwaliteit)
Zoals in dit topic al vermeld is zijn er hier meerdere mensen die dezelfde type wasmachine hebben en geen problemen hebben.
Dus gewoon weer nieuwe bestellen van hetzelfde type.

Bosch, lg, en alles wat niet uit duitsland komt is gewoon laag kwaliteit rommel en zou ik vermijden als de pest.

• darkdesign
  • Niet online
tweakmember schreef op woensdag 6 november 2019 @ 00:26:
Siemens is 1 van de hoogst kwaliteit merken die er bestaat net als Liebherr.
Duitsers leveren gewoon hoge kwaliteit materiaal.
Maar in elke productie lijn van de 100.000 stuks zit er natuurlijk een mindere tussen en toevallig heb jij de pech net zo 1 te te krijgen.

Om nou de wasmachine te retourneren en geld terug te vragen is beetje overdreven, je had gewoon om een nieuw wasmachine moeten vragen. Dan had je gezien dat die het perfect deed de komende 20+ jaar (want hoge kwaliteit)
Zoals in dit topic al vermeld is zijn er hier meerdere mensen die dezelfde type wasmachine hebben en geen problemen hebben.
Dus gewoon weer nieuwe bestellen van hetzelfde type.

Bosch, lg, en alles wat niet uit duitsland komt is gewoon laag kwaliteit rommel en zou ik vermijden als de pest.
Wat een nutteloze post van een Siemens verkoper die het topic duidelijk niet gelezen heeft. Ik heb een nieuwe gekregen met dezelfde problemen, met als extra probleem een verdraaid manchet.

• _JGC_
  • Nu online
@tweakmember Je weet dat Siemens en Bosch gewoon dezelfde apparaten verkopen? Als Siemens zo goed is, waarom is Bosch dan rotzooi volgens jou?

• Glashelder
  • Registratie: september 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Omdat hij van het type mens is dat een Audi of BMW rijdt want Duits, maar ondertussen niet doorheeft dat die oude Duitse degelijkheid al een jaar of 10/20 niet meet bestaat.

Onder de motorkap zitten al de Duitse wasmachines (Miele) vol met dezelfde componenten als die andere ‘goedkope troep’, want ook in Duitsland hebben ze door dat ze op die manier meer centjes kunnen verdienen. Ondertussen wel flink meer betalen voor zo’n machine want ‘premium’ he. Voor bouwkwaliteit geldt dit vaak nog wel, maar wat heb je aan een auto of wasmachine met een hoge ‘bouwkwaliteit’ waar de elektronica van kapot is? Juist: niets.

Tom - zegt (18:41)
omg nog ff en ik doe rm -r *kerst* op mn mp3 map :@ doet winamp expres kerstmuziek nu ofzo

• thespeed
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 08:05
Wat mij opvalt is dat bepaalde onderdelen tegenwoordig nogal snel kapot gaan.
De plastic handgreep van de Bosch wasmachine was ook al vroegtijdig overleden.
Een stukje plastic drukt als hefboom op een stuk aluminium om de deur te openen.
Je raad het al dat stuk plastic was afgebroken doordat je een keer iets te hard trekt.

Bij de Bosch vaatwasser van 11 jaar oud zat er een plastic schoepje op de circulatiepomp die uit 2 delen bestaat en aan elkaar gesmolten zijn.
Je raad het al deze bestond uiteindelijk weer uit 2 delen.
Vervangen met een revisieset en het werkt weer prima (=-80 euro)

Bij mijn ouders Bosch vaatwasser +-4 jaar oud lekkage bij de vaatwasser en daarbij was een revisie set met een rubberen O-ring nodig omdat hij aan de onderzijde lekte.

Onze Bosch warmtepomp droger werkte slecht en je kunt met moeite bij de zelfreinigende condensor komen. (gelukkig met een waterspuit en een compressor krijg je hem redelijk schoon ;) )
Een optie is een revisiekit waarbij je aan de voorzijde een stuk eruit kunt breken en er dan er een klepje voor kunt monteren :X

De spullen worden tegenwoordig niet meer ontworpen om lang mee te gaan.
Of om er toch nog geld aan te verdienen door de revisie onderdelen.
Voor je gevoel lijkt dit vaak bewust te gebeuren en gebeurd dat bij de duurdere en goedkope merken ;-)

• Zebby
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08:44

Zebby

Gamed

Heb nu bijna 6 jaar een Miele wasmachine en droger, beide werken nog als nieuw zonder enige kuren. Waren ook niet de duurste modellen, dus geen fratsen en de gebruikelijke plastic knopjes.
Keukenspul heb ik nu Pelgrim, wat ook Atag/AEG is. Mijn ouders hebben al jaren Siemens en al ziet dat er erg strak uit met veel functies, het heeft ook aardig wat kuren gehad. En zij zijn zuinig op hun dingen, net als ik. Het zal ook gewoon beetje pech hebben zijn?

• PalingDrone
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 05:46
_JGC_ schreef op woensdag 6 november 2019 @ 07:51:
@tweakmember Je weet dat Siemens en Bosch gewoon dezelfde apparaten verkopen? Als Siemens zo goed is, waarom is Bosch dan rotzooi volgens jou?
geef zo 'n troll maar geen voer, zijn posthistorie bestaat voornamelijk uit een combinatie van geklier, luiheid en onwaarschijnlijk domme posts.

DnB is Liquid

• 680x0
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 02:49

Er wordt anders nog steeds aangeraden minstens 1x per maand een 90 graden was te draaien ivm. Salmonella en om andere rotzooi te neutraliseren.. Alleen wassen op 30 graden is onvoldoende om je machine netjes en proper te houden.

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 09:24

Standeman

Moderator Witgoed

Prutser 1e klasse

Ik denk dat de TS niet echt geholpen is met de discussie over welke machines uit welke fabriek komt en wat de kwaliteit van de onderdelen is aangezien hij nu een nette AEG heeft voor z'n vuile was.

Daarom gaat dit topic ook dicht.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True