Siemens wasmachine minder deugdelijk dan verwacht

Pagina: 1
Acties:
  • 16.869 views

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
bszz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:55:
[...]

Er zijn natuurlijk een heleboel goede wasmachines dus mijn ervaring is een beetje persoonlijk: Ik heb al 14 jaar een Asko die alles kan wat jij opnoemt (inclusief een optie om 7 keer te spoelen na het wassen). Enkele punten die voor ons de doorslag hebben gegeven zijn: het ontbreken van koolborstels, geen contragewicht maar een soort schokdempers en het ontbreken van een manchet waardoor de trommel makkelijker toegankelijk is. Hij wordt echt heel intensief gebruikt (10+ keer/week) en heeft ons nog niet in de steek gelaten. Enige reparatie ooit is een nieuw filter van €15,= geweest omdat ik de oude had gesloopt bij een poging hem met een tang uit de machine te halen. Hij begint nu sinds een half jaar wat tekenen van slijtage te vertonen (maakt wat meer lawaai bij het centrifugeren), is waarschijnlijk op te lossen maar ik denk dat we als hij er mee op houdt gewoon weer een nieuwe Asko kopen.
Ik heb een totaal andere ervaring met Asko, hier staan een wasmachine en een droger, die droger is niks mis mee, doet gewoon prima zijn werk en ziet er na 10 jaar nog uit als nieuw.
Daarnaast staat een Asko wasmachine en dat is werkelijk een roestig brok ellende.
Regelmatig overstromingen en zo'n beetje alles is destijds al onder garantie vervangen maar omdat het frontpaneel gewoon keihard roest, dusdanig dat het wasmiddelbakje niet eens meer opengaat en de bedienknop die erboven zit niet meer werkt gaat deze binnen zeer korte termijn vervangen worden door iets wat niet Asko is.

Ooit had ik een tig jaar oude wasmachine (een erfstuk) die in een enorm vochtige badkamer stond en letterlijk regelmatig meedouchte en geen spatje roest vertoonde en hoewel deze energie vrat gewoon bleef werken. Daarna een Samsung direct drive gehad, ook totaal geen probleem mee.

Deze Asko evenwel roest boven het wasmiddelenbakje dusdanig dat de witte verflaag er gewoon afvalt en het plastic van de bedieningsknop aangetast lijkt door het wasmiddel (spontane barst en nauwelijks reageren van die knop), en er wordt hier niet met extreem agressieve of rare wasmiddelen gewassen, gewoon standaard spul van Unilever of Lidl.
Bij nadere inspectie zag ik ook dat boven in het wasmiddelbakje, aan de binnenkant een plakkaat roest zit waar een Alfa Romeo uit de jaren 70 jaloers op zou zijn.
Het enige wat daar komt zijn in principe wasmiddelen dus je zou verwachten dat dat gedeelte van de machine daar wel tegen bestand zou zijn.
Dergelijke fouten in het ontwerp en een beroerde materiaalkwaliteit verwacht je niet bij een dusdanig prijzige machine als een Asko.
Askoroest
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.