Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-04 22:01
saviour schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 22:12:
Zelf ook maar eens een level gemaakt en geüpload. Ik ben benieuwd hoevaak dat gespeeld wordt, want het aanbod is groot zeg.
Zal ik ook eens checken dan! Wat ik zelf leuk vind is m'n level submitten aan streamers op Twitch die viewer levels spelen; leer ik ook veel van om te zien hoe mijn level gespeeld word en waar de mindere punten of fouten zitten.

Leuk om weer wat activiteit hier te zien. Ik speel het spel zelf nog bijna elke dag (vooral levels bouwen) - hoe zit dat bij de rest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:30
Er staat 55+ uur op de teller maar laatste paar weken komt er weinig van. Komt ook door vakantie, moet ik er wel bij zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:42
Kun je dat ergens terugzien..?

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raem
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:51
Chillz schreef op donderdag 7 november 2019 @ 16:15:
[...]

Kun je dat ergens terugzien..?
Je kunt bij je profiel een lijst zien met welke games je gespeeld hebt en hoe lang.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Thanks
Nooit geweten :)

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Even bezig geweest de laatste dagen.. Ik heb vandaag een level afgemaakt, en nog wat trailers gemaakt van oudere levels. En ik heb toch maar de moeite genomen om Story mode af te maken haha. Klik op de videos voor trailers. Ik maak ze wat aan de moeilijkere kant, maar de SMB levels zijn wat makkelijker.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34

RayNbow

Kirika <3

Nieuwe update:

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:55
Zitten wat leuke dingetjes in. Eens kijken of ik weer eens wat inspiratie op kan doen om wat meer te creeeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
altijd leuk, nieuwe gameplay mogelijkheden

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jori040
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 22:42
De gameplay met Link is nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:31
Tijd om Mario Maker weer op te pakken dus. Nice update. :D

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik vind het een beetje teleurstellend! Leuk op zich, maar veel te weinig. Ik heb een enorme waslijst aan wensen.. Voor de geïnteresseerden, ik heb ze hier in het Engels opgenoemd en toegelicht:
https://forum.n-europe.co...=comments#comment-1839335

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Sméagol schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:08:
Ik vind het een beetje teleurstellend! Leuk op zich, maar veel te weinig. Ik heb een enorme waslijst aan wensen.. Voor de geïnteresseerden, ik heb ze hier in het Engels opgenoemd en toegelicht:
https://forum.n-europe.co...=comments#comment-1839335
Natuurlijk had ik zelf ook veel meer dingen verwacht.

Mijn ideeën:
- Mushroom + Door = Big Door
- Oneway Pipes + Doors
- Warp vines.
- On/off or P-switch activated Oneways
- Water/Lava/Poison/Quicksand tiles
- Block grouping/sticking to move chunks as one incl. on-track placement
- More symbols under Arrow-sign: Adding numbers 0-9, letters A-D, !, ?
- P-switch colors (like Switch palaces) <-- Zeker nu met de nieuw aangekondige P-block
- Dialog/Message Blocks for storytelling (max 140 chars like twitter had).

[ Voor 4% gewijzigd door Zeror op 02-12-2019 23:26 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Zeror schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:21:
[...]

Natuurlijk had ik zelf ook veel meer dingen verwacht.

Mijn ideeën:
- Mushroom + Door = Big Door
- Oneway Pipes + Doors
- On/off or P-switch activated Oneways
- Water/Lava/Poison/Quicksand tiles
- Block grouping/sticking to move chunks as one incl. on-track placement
- More symbols under Arrow-sign: Adding numbers 0-9, letters A-D, !, ?
- P-switch colors (like Switch palaces) <-- Zeker nu met de nieuw aangekondige P-block
Haha. Heb je m'n post via die link gelezen? Veel overeenkomsten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Sméagol schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:24:
[...]

Haha. Heb je m'n post via die link gelezen? Veel overeenkomsten..
Veel overeenkomsten idd, maar deze had ik zelf nog ergens staan. :)

oh en ik vergeet nog er eentje; Warp vines.

[ Voor 8% gewijzigd door Zeror op 02-12-2019 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Zeror schreef op maandag 2 december 2019 @ 23:25:
[...]

Veel overeenkomsten idd, maar deze had ik zelf nog ergens staan. :)

oh en ik vergeet nog er eentje; Warp vines.
Je bedoelt die je naar de bonus area brengen? Ja die had ik ook graag gewild inderdaad. Zal die aan m'n lijstje toevoegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
En natuurlijk dit als nieuwe gamestyle:
Zeror schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 23:39:
Screenshot van de 6e gamestyle gelekt!!!! _/-\o_ 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AwHYpVL8EsUcsCTwOvsTqn5U/full.jpg

Just kidding. :+ Dit heb ik ff gephotoshopped. Dit mag van mij de 6e gamestyle worden. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Die Ninji Speedruns is natuurlijk gewoon Nintendo's iteratie van Mario Battle Royale:

Afbeeldingslocatie: https://www.invader.be/wp-content/uploads/2019/06/Mario-Royale.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34

RayNbow

Kirika <3

Zeror schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 12:24:
[...]

Die Ninji Speedruns is natuurlijk gewoon Nintendo's iteratie van Mario Battle Royale:

[Afbeelding]
Nou, niet echt. Ninji speedruns is een ghost time trial, alleen dan met meerdere ghosts.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Vandaag de Switch maar weer eens aan geslingerd. Ben bij een level terecht gekomen die ik na ruim een uur eindelijk heb uit kunnen uitspelen.

Naam: Falling is not a Failure
Code: 0Q0-T0T-KXF
Maker: Olidinho

Ik heb het level wel ge-boo-ed omdat er twee stukjes in zitten die de pure definitie van het kwaad zijn, maar de rest is wel erg uitdagend en leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
En nog ééntje. Zelf nog niet gespeeld maar Super Discord World 2 is uitgebracht. Via een online website kun je de wereld verkennen en zo de 50+ Super Mario World levels spelen.

https://www.reddit.com/r/...d_2_sdw2_a_collaborative/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
De nieuwe update is live schijnbaar. Zie al een hoop reacties op Reddit voorbij komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-09 15:21
Robkazoe schreef op woensdag 4 december 2019 @ 17:28:
En nog ééntje. Zelf nog niet gespeeld maar Super Discord World 2 is uitgebracht. Via een online website kun je de wereld verkennen en zo de 50+ Super Mario World levels spelen.

https://www.reddit.com/r/...d_2_sdw2_a_collaborative/
Wow, dit is heel gaaf! Wat een werk heeft daar ingezeten.
Ga deze zeker oppakken dit weekend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillz
Vet!
Echt tof dat ze er zo een hele wereld, map en thema's omheen hebben bedacht

Die ga ik binnenkort ook eens spelen

(er had toch iemand hier ook eens zo'n plan geopperd?

[ Voor 23% gewijzigd door Chillz op 06-12-2019 11:33 ]

Leeg - Sinds 20180907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-08-2021
Hey hallo allemaal!

Even snel mijn verhaal:
Iets meer dan een jaar geleden kreeg ik een nieuwe baan, niet heel veel later kwam ik erachter dat ik helaas voor een oplichter bleek te werken en vlak voor de kerstdagen klapte heel de B.V. In de 10 maanden dat ik thuis kwam te zitten was m’n leven heel saai en eentonig, ik kan je vertellen dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Afgezien van m’n onwijs lieve vrouw en lieve hond werd mijn wereld vrij klein. Behalve veel sollicitaties ga je ook je dag maar vullen met YouTube en andere dingen. Ik kwam een andere onverwachte rots in de branding tegen op YouTube de voor jullie vast wel bekende Ryu. Nu ik sinds september weer gelukkig op de arbeidsmarkt te vinden ben stond 1 ding hoog op m’n verlanglijst...de Nintendo switch met Mario Maker 2 en sinds deze week is hij er!!

M’n eerste level is online, kostte me ongeveer 4 uur om te maken en net zo lang om te clearen 😂 je kunt hem terug vinden in de lijst. De tweede is in de maak en die gaat iets luchtiger worden...heb m’n lesje wel geleerd als beginnende Mario Maker speler 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
@relst89 wow, wat een verhaal. Fijn dat je er uit bent gekomen.

Om nog een andere favoriete youtuber te plaatsen, DGR. ook super goed. En is een plezier om naar te kijken.

Ik heb net de ninji speedrun gedaan. Een sticker gekregen. Maar vraag me af hoe je de rest van de stickers krijgt of zou dit per event een nieuwe zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Arunia schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:36:
Ik heb net de ninji speedrun gedaan. Een sticker gekregen. Maar vraag me af hoe je de rest van de stickers krijgt of zou dit per event een nieuwe zijn?
Eén per voltooide Ninja Speedrun. Dus op de rest van de sticker/outfit items moet je nog even wachten tot Nintendo meer levels aan de Ninja Speedruns toevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relst89
Arunia schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:36:
@relst89 wow, wat een verhaal. Fijn dat je er uit bent gekomen.

Om nog een andere favoriete youtuber te plaatsen, DGR. ook super goed. En is een plezier om naar te kijken.

DGR ken ik ook, vooral zijn Trolled serie is wel leuk inderdaad :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
relst89 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:08:
Hey hallo allemaal!

Even snel mijn verhaal:
Iets meer dan een jaar geleden kreeg ik een nieuwe baan, niet heel veel later kwam ik erachter dat ik helaas voor een oplichter bleek te werken en vlak voor de kerstdagen klapte heel de B.V. In de 10 maanden dat ik thuis kwam te zitten was m’n leven heel saai en eentonig, ik kan je vertellen dat gaat je niet in de koude kleren zitten. Afgezien van m’n onwijs lieve vrouw en lieve hond werd mijn wereld vrij klein. Behalve veel sollicitaties ga je ook je dag maar vullen met YouTube en andere dingen. Ik kwam een andere onverwachte rots in de branding tegen op YouTube de voor jullie vast wel bekende Ryu. Nu ik sinds september weer gelukkig op de arbeidsmarkt te vinden ben stond 1 ding hoog op m’n verlanglijst...de Nintendo switch met Mario Maker 2 en sinds deze week is hij er!!

M’n eerste level is online, kostte me ongeveer 4 uur om te maken en net zo lang om te clearen 😂 je kunt hem terug vinden in de lijst. De tweede is in de maak en die gaat iets luchtiger worden...heb m’n lesje wel geleerd als beginnende Mario Maker speler 😉
Spikes speedfun heeft de potentie om een leuk moeilijk level te zijn. Maar het feit dat je elke fucking keer moet wachten op de p-switch haalt bijna het hele level onderuit.

Om maar even uit te stippelen: tot het eerste echt moeilijke gedeelte:
- 0:56 p switch indrukken
- begin van seconde 0:46: door linker deur
- begin van seconde 0:40: door de eerste pijp heen

Ik kan het allemaal blind uitrekenen en weer al meteen of ik snel of langzaam ben. En dat alleen maar omdat je:
1. Precisiejump
2. P switch 9 seconden wachten
3. Rennen en op tijd afremmen
4. Vine beklimmen
5. Tweede p switch moet indrukken en de pijp in gaat.

En daarna begint het rete moeilijke gedeelte pas.

Edit: in je tweede level "over the roof", zitten de indicaties voor de triple jump verkeerd. En als je het punt mist waar je de vuur bloem moet halen, mag je weer alles opnieuw spelen. Dat is niet echt fair.

[ Voor 20% gewijzigd door Robkazoe op 10-12-2019 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Robkazoe schreef op maandag 9 december 2019 @ 23:31:
[...]

Spikes speedfun heeft de potentie om een leuk moeilijk level te zijn. Maar het feit dat je elke fucking keer moet wachten op de p-switch haalt bijna het hele level onderuit.

Om maar even uit te stippelen: tot het eerste echt moeilijke gedeelte:
- 0:56 p switch indrukken
- begin van seconde 0:46: door linker deur
- begin van seconde 0:40: door de eerste pijp heen

Ik kan het allemaal blind uitrekenen en weer al meteen of ik snel of langzaam ben. En dat alleen maar omdat je:
1. Precisiejump
2. P switch 9 seconden wachten
3. Rennen en op tijd afremmen
4. Vine beklimmen
5. Tweede p switch moet indrukken en de pijp in gaat.

En daarna begint het rete moeilijke gedeelte pas.

Edit: in je tweede level "over the roof", zitten de indicaties voor de triple jump verkeerd. En als je het punt mist waar je de vuur bloem moet halen, mag je weer alles opnieuw spelen. Dat is niet echt fair.
Hi Robkazoe!

bedankt voor de feedback, die P-Switch zit er eigenlijk alleen maar in om je initieel wat bedenktijd te geven welke deur je gaat kiezen en daarna om de stress een beetje op te voeren (terwijl dat niet nodig is), mijn cleartime was 42 seconden en je hebt 60 seconden de tijd voor het level. Maar ik neem het mee voor volgende levels!

Kun je me vertellen waar de indicatie voor de triple jump moet zitten? Ik ben zeker wel een half uur bezig geweest om het uit te lijnen en ik dacht hem goed te hebben? Wat betreft het punt waar je de vuurbloem moet halen, ik speel het spel sinds vorige week donderdag en ik heb hem nog nooit gemist dus in mijn ogen is het vrij makkelijk hem op te pikken. Heb er meerdere gezet voor het geval je hem verliest zodat je niet alles opnieuw hoeft te doen en de timer is 500 seconden...ik persoonlijk vind dit wel fair maar dat neemt niet weg dat jij het niet fair mag vinden natuurlijk :). Zou een indicatie om te op tijd te stoppen helpen denk je? Dan val je in ieder geval niet door de opening heen? Ik moet het toch aanpassen om de triple jump indicatie aan te passen en ik ben achteraf gezien ook niet tevreden over die Thwomps..die hebben daar niks te zoeken. Die zaten er initieel alleen om weer als kleine Mario door de opening te kunnen mocht je de vuurbloem verliezen onderweg. Dat is aangepast door die muntjes in de ijsblokken voor de Munchers. Excuses voor de rookie mistakes, maar ik wil ze graag aanpassen om het level te verbeteren :)

Derde level staat inmiddels ook online mocht je interesse hebben...heb de lvl ID in de lijst gezet :)

Heel erg bedankt voor het spelen en nogmaals bedankt voor de feedback :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
relst89 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:18:
[...]

Hi Robkazoe!

bedankt voor de feedback, die P-Switch zit er eigenlijk alleen maar in om je initieel wat bedenktijd te geven welke deur je gaat kiezen en daarna om de stress een beetje op te voeren (terwijl dat niet nodig is), mijn cleartime was 42 seconden en je hebt 60 seconden de tijd voor het level. Maar ik neem het mee voor volgende levels!
Het zijn drie deuren/opties. Om dit level uit te spelen heb je minimaal 50 pogingen nodig. Na drie keer had ik door wat welke deur was. Dat betekent dat je minimaal 47x 9 seconden loopt te wachten.
Kun je me vertellen waar de indicatie voor de triple jump moet zitten? Ik ben zeker wel een half uur bezig geweest om het uit te lijnen en ik dacht hem goed te hebben? Wat betreft het punt waar je de vuurbloem moet halen, ik speel het spel sinds vorige week donderdag en ik heb hem nog nooit gemist dus in mijn ogen is het vrij makkelijk hem op te pikken. Heb er meerdere gezet voor het geval je hem verliest zodat je niet alles opnieuw hoeft te doen en de timer is 500 seconden...ik persoonlijk vind dit wel fair maar dat neemt niet weg dat jij het niet fair mag vinden natuurlijk :). Zou een indicatie om te op tijd te stoppen helpen denk je? Dan val je in ieder geval niet door de opening heen? Ik moet het toch aanpassen om de triple jump indicatie aan te passen en ik ben achteraf gezien ook niet tevreden over die Thwomps..die hebben daar niks te zoeken. Die zaten er initieel alleen om weer als kleine Mario door de opening te kunnen mocht je de vuurbloem verliezen onderweg. Dat is aangepast door die muntjes in de ijsblokken voor de Munchers. Excuses voor de rookie mistakes, maar ik wil ze graag aanpassen om het level te verbeteren :)
Met de triple jump gaat eigenlijk een paar dingen mis voor mijn gevoel. Ten eerste heb je al een jump nodig om bij die sectie te komen. Wat mij daardoor nog wel eens overkwam is dat de tweede jump al de hoge triple jump was omdat hij de jump over het gat al als eerste jump zag. Oplossing: een iets langere aanloop naar de spikes zorgt ervoor dat dit niet meer gebeurt.

Qua plaatsing: ik vermoed (maar ben zelf geen nsmb expert) dat ze een blokje eerder moeten zijn. Als ik de tweede coinblok nu raak, dan eindig je automatisch in de spikes.
Derde level staat inmiddels ook online mocht je interesse hebben...heb de lvl ID momenteel niet bij de hand maar zal hem vanavond in de lijst zetten hier op Tweakers.

Heel erg bedankt voor het spelen en nogmaals bedankt voor de feedback :>
derde level zal ik ergens deze week wel spelen. N/p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Robkazoe schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:22:
[...]

Het zijn drie deuren/opties. Om dit level uit te spelen heb je minimaal 50 pogingen nodig. Na drie keer had ik door wat welke deur was. Dat betekent dat je minimaal 47x 9 seconden loopt te wachten.

[...]

Met de triple jump gaat eigenlijk een paar dingen mis voor mijn gevoel. Ten eerste heb je al een jump nodig om bij die sectie te komen. Wat mij daardoor nog wel eens overkwam is dat de tweede jump al de hoge triple jump was omdat hij de jump over het gat al als eerste jump zag. Oplossing: een iets langere aanloop naar de spikes zorgt ervoor dat dit niet meer gebeurt.

Qua plaatsing: ik vermoed (maar ben zelf geen nsmb expert) dat ze een blokje eerder moeten zijn. Als ik de tweede coinblok nu raak, dan eindig je automatisch in de spikes.

[...]
derde level zal ik ergens deze week wel spelen. N/p
Wat je zegt over die triple jump is bij mij nog niet voorgekomen, de loopafstand naar het eerste coinblock leek mij voldoende maar ik kan heel die initiële jump er wel uithalen. Dus dan loop je gewoon richting die triple jump ipv die grote jump. Waarschijnlijk zal dat een hoop oplossen tezamen met de indicatie opnieuw instellen. Ben je het eens over de oplossing voor het platform waar je de vuurbloem moet ophalen of zal enkel een indicator niet voldoende zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
relst89 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:55:
[...]

Wat je zegt over die triple jump is bij mij nog niet voorgekomen, de loopafstand naar het eerste coinblock leek mij voldoende maar ik kan heel die initiële jump er wel uithalen. Dus dan loop je gewoon richting die triple jump ipv die grote jump. Waarschijnlijk zal dat een hoop oplossen tezamen met de indicatie opnieuw instellen. Ben je het eens over de oplossing voor het platform waar je de vuurbloem moet ophalen of zal enkel een indicator niet voldoende zijn?
De indicator is op zich prima, maar wel een lapmiddel. Dit probleem wordt volgens mij ook uitgelegd bij de tutorials en oefening met de duif. In essentie komt het neer op het volgende:

Jouw level moet je twee keer helemaal doorlopen. Eén keer als kleine Mario en één keer als Vuur Mario. Dat is op zich prima wat voor te zeggen. Alleen zit er in jouw level één stukje wat heel bepalend is voor jouw level. En dat is de krappe jump bovenlangs naar de vuurbloem toe. En de uitkomst van deze soms is vrij eenvoudig:
- Je speelt als kleine Mario het level 1x uit, je haalt de jump en je speelt hem uit als Vuur Mario voor de tweede keer en je bent klaar.
- Je speelt als kleine Mario het level 1x uit, je haalt de jump niet, je moet nogmaals als kline Mario het level 1x uitspelen, hopen dat de jump nu wel lukt en dan moet je het level nog een keer verslaan als Vuur Mario. Dat betekent bij 1x de jump missen, dat je hem drie keer moet uitspelen (2x klein + 1x vuur). Bij 2x missen kom je op vier keer uit (3x klein + 1x vuur) en in het ergste geval als het 5x mislukt, dan moet je het level zes keer uitspelen (5x klein + 1x vuur).

Volgens mij kun je dat op twee manieren netjes oplossen.

Makkelijke voor de speler
Je haalt de vuurbloemen bovenop het platform weg. In plaats daarvan hang je een pijp aan de onderkant. Direct onder de pijp hang je on/off blokken. En uit de pijp laat je een vuurbloem vallen. Je zet de on/off switch aan het einde (dus helemaal links) aan de bovenkant van jouw level (dus vlak voor de jump).

Als de speler langs komt, ramt hij de knop in. Valt naar beneden en daar valt dan de vuurbloem uit. Dat heeft een aantal voordelen:
- Je bent niet afhankelijk van de jump. De speler zal altijd de on/off switch indrukken want hij weet dat er iets uit de pijp moet komen.
- Mocht de speler geraakt worden door de Goomba's of Piranha planten, dan hoef je maar maximaal een kwart terug (begin van het level) om je powerup te halen want er zal gewoon een nieuwe uit de pijp spawnen. Dat is qua gebruikerservaring een heel stuk beter dan weer het hele rondje opnieuw moeten spelen.

Uitdagender voor de speler
Wil je de jump er specifiek inhouden, dan kan dat. Maar laat de speler dan niet opnieuw dat rondje lopen. Dus je moet dan een systeem maken dat:
- Of je haalt de jump en je pakt de bloem en je kunt doorgaan.
- Of je haalt de jump NIET en valt meteen dood in een paar spikes ofzo.
Dus in deze oplossing maak je een spikebed eronder van 2 of 3 spikes (in het verlengde van het platform links ervan). En om eventueel de speler te beschermen als Vuur Mario, zou je er een One Way neer kunnen plaatsen van rechts naar links direct links van de spikes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Robkazoe schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 14:15:
[...]

Makkelijke voor de speler
Je haalt de vuurbloemen bovenop het platform weg. In plaats daarvan hang je een pijp aan de onderkant. Direct onder de pijp hang je on/off blokken. En uit de pijp laat je een vuurbloem vallen. Je zet de on/off switch aan het einde (dus helemaal links) aan de bovenkant van jouw level (dus vlak voor de jump).

Als de speler langs komt, ramt hij de knop in. Valt naar beneden en daar valt dan de vuurbloem uit. Dat heeft een aantal voordelen:
- Je bent niet afhankelijk van de jump. De speler zal altijd de on/off switch indrukken want hij weet dat er iets uit de pijp moet komen.
- Mocht de speler geraakt worden door de Goomba's of Piranha planten, dan hoef je maar maximaal een kwart terug (begin van het level) om je powerup te halen want er zal gewoon een nieuwe uit de pijp spawnen. Dat is qua gebruikerservaring een heel stuk beter dan weer het hele rondje opnieuw moeten spelen.
Dit is wel een mooie oplossing inderdaad en ik ga hem vanavond aanpassen en clearen :>

Thanks!

Edit:
Aangepast en online! Hij staat ook in de sheet, de vorige mag verwijdert worden :)

Edit 2:
Spikey Speedfun is zojuist gecleared door een Japanner in 5 pogingen 8)7 en twee nieuwe levels zijn online, codes zijn te vinden in de sheet

[ Voor 10% gewijzigd door relst89 op 11-12-2019 18:32 ]

• Zeror
Waar zijn jullie geëindigd in de ninji speedrun?

Ik heb de gold medal met 0:20.096s.

• Robkazoe
Zeror schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:24:
Waar zijn jullie geëindigd in de ninji speedrun?

Ik heb de gold medal met 0:20.096s.
Ik zat ook 20 laag, maar dat was wel goed voor een 25.000ste plek ofzo. Maar had het na 5x wel gezien. Vond
het wel best. Netjes en gefeliciteerd!
relst89 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 15:34:
[...]

Dit is wel een mooie oplossing inderdaad en ik ga hem vanavond aanpassen en clearen :>

Thanks!

Edit:
Aangepast en online! Hij staat ook in de sheet, de vorige mag verwijdert worden :)

Edit 2:
Spikey Speedfun is zojuist gecleared door een Japanner in 5 pogingen 8)7 en twee nieuwe levels zijn online, codes zijn te vinden in de sheet
WTF, dat is wel erg netjes. Ik moet het van het weekend nog maar eens spelen.

[ Voor 50% gewijzigd door Robkazoe op 12-12-2019 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
0.20.700, goed voor plek 65.000 ofzo (tijdens het halen nog 14.000).
Moet toegeven dat ik na die tijd niet veel pogingen meer heb gewaagd. Ben benieuwd met welk level ze nu komen!

• smellysock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 08:00
Iemand een idee wanneer de tweede speedrun komt?

Er zijn al 20 mystery items te unlocken maar als de runs zo lang op zich laten wachten heeft de helft van de spelers afgehaakt voordat ze er 10 hebben :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relst89
@smellysock Die staat inmiddels online volgens mij, ik zag dat Panga een filmpje op Youtube had gezet want hij heeft/had het wereldrecord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smellysock
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-05 08:00
Hey Relst,

Thnx. Dat is goed nieuws zo voor het weekend 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Kwam dit tegen:

Een level waarin je als Play Together moet spelen en zodoende Luigi te escorteren naar het einde. Heel cool gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Zeror schreef op zondag 22 december 2019 @ 11:32:
Kwam dit tegen:

[YouTube: 2 Bros 1 Controller! Solo Co-op Master! Super Mario Maker 2]

Een level waarin je als Play Together moet spelen en zodoende Luigi te escorteren naar het einde. Heel cool gedaan.
Wat mij betreft mogen hier wel meer levels van komen. Ik neem mijn Switch nog wel eens mee naar vrienden maar als je play together speelt wordt het meestal chaos en de meerwaarde is ook echt minimaal om samen te spelen in de meeste levels. Ik zou eigenlijk één van deze twee dingen graag willen zien om locale multiplayer interessant te houden:
- Splitscreen: Dan zou je multiplayer vs ook tegen elkaar lokaal kunnen spelen.
- Een aparte categorie levels: Mulitiplayer Together waar bovenstaande levels in kunnen vallen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Robkazoe schreef op maandag 23 december 2019 @ 14:14:
[...]

- Splitscreen: Dan zou je multiplayer vs ook tegen elkaar lokaal kunnen spelen.
Stel je even voor dat je gewoon op een gezellig avond samen met vrienden een mega irritant level in elkaar flanst om vervolgens met een paar man elkaar te kunnen vervelen...dat zou inderdaad echt een toevoeging zijn.

Maar ze zullen wel bewust gekozen hebben om dat niet te doen?

Ik zou het ook een geweldige toevoeging vinden :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Er staat weer een nieuwe Ninji Run klaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
Ik sleutel eigenlijk aan best wat leveltjes, maar op een of andere manier maak ik die nooit af :+
Daar is vandaag verandering in gekomen. Ik heb een leveltje gemaakt. Eigenlijk nagemaakt van een level uit Super Mario Land 2 (GB).

Super Mario Land 2 Treezone
LT7-R8B-C2H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Zeror schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 19:03:
Er staat weer een nieuwe Ninji Run klaar :)
Heb hem gespeeld, maar hier ga ik weinig tijd in stoppen. Er is eigenlijk maar een echt goede manier om hier een hele snelle tijd te maken en dat is met precieze wall jumps. En dat vind ik nou net het minst boeiende in SMM2. 29,112. Ik vind hem goed zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik zit nu op 24.062 sec voor die ninji run. Ik krijg ook niet meer sneller dan dit. Ik weet wat ik nog kan verbeteren, maar het lukt mij gewoon niet. Misschien dat ik vanavond of morgen nog even probeer, maar ben anders best tevreden met mn tijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Gisteren een level gespeeld, maar niet af kunnen krijgen. Het was een waterlevel in Mario 1 stijl. In totaal moest je 4 obstakels overwinnen (naast wat klein grut):
1. 1UP halen (was verplichte conditie) wat tussen twee munchers inzat, eruit vissen.
2. 1UP halen (was verplichte conditie) wat tussen twee spikes inzat, eruit vissen.
3. Rood muntje halen wat tussen twee spikes inzat.
4. De laatste 1UPs halen in deze constructie:

SPIKE (niets) SPIKE
SPIKE (1UPS) SPIKE
SPIKE Vraagtekenblok SPIKE
SPIKE (niets) SPIKE

En om het nog iets moeilijker te maken zat er nog zo'n beest op een rail die heen en weer bewoog en ballen op je gooide aan de onderkant. Ik zit zat te spelen en te spelen en te spelen. Het lukte voor geen meter vanwege de beroerde hitboxes. Dus ik in de comments kijken of er nog wat tips in stonden, waren de comments niet te lezen. Ik verlaat het level, is het level pleite, waarschijnlijk opgedoekt door Nintendo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
@Robkazoe klinkt ook wel als een echt ''hot garbage'' level 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ja, of in de comments stonden beledigingen naar de maker en heeft de maker het level zelf offline gehaald. Iets met kort lontje enzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Er staat nog een speedrun klaar voor een paar dagen. Met een uurtje oefenen heb ik er een tijd van 34.373 seconden uit weten te krijgen wat net buiten de top 5000 zit.

Vind deze wel weer erg leuk. Beter dan degene van ruim een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

2 nieuwe levels.

(klik de link voor een trailer)

En eentje die ik voor Ryukahr's "Power Hour" challenge probeerde te maken.
Ik was wat liberaler met de tijd, wilde niet stoppen met polish puur vanwege de tijdslimiet, en heb er inclusief polish en het zetten van een acceptabele cleartime zo'n.. 2,5 uur over gedaan denk ik. Geen trailer gemaakt nog.

Kuribo Shashlik ID: Y2T-F54-FXF
Al had ik nog steeds wat nitpicks dus misschien upload ik nog een andere versie later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Sméagol schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:24:
2 nieuwe levels.

[Twitter]

Ik was wat liberaler met de tijd, wilde niet stoppen met polish puur vanwege de tijdslimiet, en heb er inclusief polish en het zetten van een acceptabele cleartime zo'n.. 2,5 uur over gedaan denk ik. Geen trailer gemaakt nog.

Al had ik nog steeds wat nitpicks dus misschien upload ik nog een andere versie later.
Zal hem eens proberen te spelen de komende tijd. Ik heb gisteren trouwens voor het eerst de Power Hour level van Ryukahr gespeeld. Heeft mij iets van 3 uur gekost (vooral de drie jumps bij de Goombrats kreeg ik lange tijd niet voor elkaar + de laatste Snow Pokey was een ramp). Maar in dat level zit een behoorlijk stukje "cheese" in. Dat is dan weer het nadeel dat je binnen een uur het af wilt hebben, dan glipt dat er tussendoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
Omdat ik dat Power Hour een superleuk concept vind heb ik op Twitter gezocht en heb er toch wel een aantal kunnen vinden.

De link is: https://pastebin.com/HtdXamhV

Of als je op Tweakers wil blijven:

FV1-KWR-0VG
B68-44V-1RG
0KD-C18-QKF
LJR-5NN-2DG
PGR-JPN-87G
9XM-5WL-87G
WK9-Y33-1NF
NX3-94N-QNF
CTF-TLK-N0G
MKK-L8M-NDG
PL5-DDG-GKG
R3C-YHQ-DYF
FN4-8H2-24G
RRT-YN3-PDG
PDJ-7SM-HKF
YSX-WDP-RHG
12D-T86-DPG
TBN-VBG-P5G
LS6-38D-QCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Sméagol schreef op zondag 16 februari 2020 @ 13:24:
2 nieuwe levels.

[Twitter]

Design: 10
Idee: 10
Uitvoering / plezier: 1.

Sorry, maar wat een bout level. Vooral het einde is echt te kut voor woorden. Beetje balanceren op de zaag en dan een net te hoog geplaatste boor. Als je eenmaal door hebt, zal het ongetwijfeld een makkelijk level zijn. Maar ik ben er nog niet langs gekomen. Ik snap de timing niet. Je kan er niet met schoen bovenop komen. Dus je moet jumpen. Maar je blijft vaak aan de muur plakken waardoor je geen momentum naar voren hebt. En balanceer je teveel op de linker kant van de zaag, dan schiet je terug naar de linker zaag. En als je dan obstakel 1 en 2 na de checkpoint meerdere keren moet doen waar soms ook een beetje mazzel in zit. Ik word er een beetje ongelukkig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ha, sla die eerste maar over dan, die heeft meer issues, is veel moeilijker maar vooral veel langer ook.
Vanwege de issues zal ik die aanpassen en reuploaden later, al zal ik 'm niet veel makkelijker maken.

Die Kuribo Shaslik had ik dus ook wat nitpicks en dingetjes die ik wil toevoegen, maar zal ik qua moeilijkheid überhaupt niet aanpassen. Die laatste sprong bv, heb ik in een nieuwe (nog niet geuploade versie) bv één tile naar rechts geplaatst, dat de sprong wat vloeiender maakt, maar hij's prima te doen in z'n huidige vorm. De hoogte is prima. De enige andere dingen die ik aanpas zijn visuele dingetjes en big coins die ik heb toegevoegd.

Één tip voor als je het toch nog een keer wil proberen: speedrunnen helpt met de timings. Voor alle jumps geldt dat als je springt terwijl je de skewer voor het eerst ziet, dit qua timings altijd perfect is. Skewer trekt zich altijd terug als ie net onscreen is. Bij die eerste en tweede jump na de CP komt dan ook überhaupt geen mazzel bij kijken. Die eerste doe ik zelf consistent inmiddels, die tweede is ook puur ervaring. Gewoon op tijd naar rechts gaan, niet te laat, maar ook niet te vroeg, je mag die muur niet raken als je hoog genoeg wil springen. Maar die timing is wat lastiger.

Overigens zijn al m'n levels aan de moeilijke kant, tenzij ik ze bewust makkelijker maak. Wat wat tegenstrijdig is aangezien ik zelf niet zo'n pro player ben haha.

Edit: Maar bedankt voor het commentaar!

[ Voor 19% gewijzigd door Sméagol op 17-02-2020 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Misschien ben ik dan ook wat hard geweest met mijn kritiek en had ik in het achterhoofd moeten houden dat het level een gevalletje expert/super expert is. Dat de first cycle de beste was had ik inderdaad ook al door.

Als ik dan nog een paar kleine verbeteringen mag opdragen. De "blinde" val naar beneden (de een na laatste actie). Ik zou de cointrail helemaal links laten beginnen.
code:
1
2
3
4
5
6
X  |
X  |
X  |
X  |    XX
 X    X    _______
   X

Met (meer) momentum naar rechts toe is hij veel makkelijker te halen dan wanneer de cointrail in het midden zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Robkazoe schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:46:
Misschien ben ik dan ook wat hard geweest met mijn kritiek en had ik in het achterhoofd moeten houden dat het level een gevalletje expert/super expert is. Dat de first cycle de beste was had ik inderdaad ook al door.

Als ik dan nog een paar kleine verbeteringen mag opdragen. De "blinde" val naar beneden (de een na laatste actie). Ik zou de cointrail helemaal links laten beginnen.
code:
1
2
3
4
5
6
X  |
X  |
X  |
X  |    XX
 X    X    _______
   X

Met (meer) momentum naar rechts toe is hij veel makkelijker te halen dan wanneer de cointrail in het midden zitten.
Ha, ik vind zo'n coin trail direct tegen de muur lelijk, en doe die nooit tenzij het niet anders kan (1 tile gap), en ja, dat speelt serieus een factor! Moet bekennen dat ik die coin trail niet precies gematcht heb met de jump, was meer ter indicatie van "ja, hier moet je heen". Verder is ie niet blind natuurlijk. Maar ik zal 'ns kijken hoe die jump er precies in de editor uitziet. En ik kan me voorstellen dat die jump makkelijker is als je verder links begint, raar genoeg nooit zelf geprobeerd, ik doe die jump redelijk zoals de huidige coin trail. Maar dat zal ik ook 'ns proberen.

En wat "harde kritiek" betreft, je vind 'm leuk of niet. Alle kritiek is welkom, al weet ik zelf al dat m'n levels aan de moeilijke kant zijn (inmiddels, na redelijk wat levels geupload te hebben, de failure points checken is een grote hobby haha). 't ook een kwestie natuurlijk van player preference, 'k heb van andere mensen gehoord dat ik met dat level net goed zit qua moeilijkheid, maar dat andere level is gewoon te moeilijk.

En verder blijft 't ook enigzins een kwestie van maker preference. Soms wil ik gewoon iets. Ik heb een level met een 0% clearrate, die ik echt niet van plan ben aan te passen. Omdat ik 'm zelf leuk vond om 'm zo te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Wat makkelijkers voor de verandering..

Maar als je toch wat moeilijkers wilt;

ID: 2DT-MHL-LBG

't is een 1 screen spike maze met een Lakitu cloud. Kort dus, maar erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

De nieuwe Ninji speedrun is een leuke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skinnyice
Het is wel een pittige. Dat verticale is altijd lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Mooie Ninji challenge weer. Ik zit nu iets boven 30 seconden. Eens kijken of ik nog sneller kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Deze is weer rete-moeilijk:

En na geklaag dan maar weer een makkelijke gemaakt. Maar ik kon 't niet laten om toch nog een moeilijke alternatieve route erin te stoppen, dus ga niet de pijpen in.

Voor de geïnteresseerden, dat eerste level was een inzending voor een maandelijkse Mario Maker challenge die ik probeer te organiseren op een andere site. Het thema was"Spikes". Dit zijn de codes voor de andere inzendingen:
  • A Seriously Spiky Situation ID: J3F-RSG-PCG
  • Spike's Very Own Level! ID: 8FN-389-KWF
  • Spike's Silly Prickly Puzzles ID: XM4-8SX-1GG
  • A Spike up Butt! ID: BXP-0GW-RQG
  • The SPIKE castle ID: 2LX-FDG-KRG
  • Don't drink Spiked drinks! ID: DWV-HBF-TKG
Persoonlijk kan ik de bovenste 2 aanraden, en A Seriously Spiky Situation lijkt de winnaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Er is een nieuwe speedrun beschikbaar. Ziet er goed te doen uit (als in: volgens mij moet je hier makkelijk 3 sterren kunnen halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Robkazoe schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:05:
Er is een nieuwe speedrun beschikbaar. Ziet er goed te doen uit (als in: volgens mij moet je hier makkelijk 3 sterren kunnen halen).
21.987 is het voor nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Ik probeerde 'm zelf maar ben gestopt bij 22+, goed voor goud waarschijnlijk. Maar na wat videos bekeken te hebben, probeer ik 't later nog 'ns denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Sméagol schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 15:05:
Ik probeerde 'm zelf maar ben gestopt bij 22+, goed voor goud waarschijnlijk. Maar na wat videos bekeken te hebben, probeer ik 't later nog 'ns denk ik.
Zit nu jouw Trouble with Thwomps level te spelen en heb hem uitgespeeld. Vind het echt een heel vermakelijk level wat goed in elkaar zit. Moeilijk maar niet te lastig. In het eerste gedeelte was de tweede blind Gall lastig maar als je daar eenmaal een goede manier voor gevonden hebt, goed te doen. De up pipe voor CP1 moet je een beetje mazzel mee hebben. Tot aan CP2 was hij goed te doen.

Daarna het gedeelte na CP2. De beklimming was echt lastig maar hoe langer je hem speelt, hoe meer verborgen handigheidjes te vinden was. Kwestie van goed platformen, juist timen. Als je niet de damage neemt na de sleutel dan maak je het jezelf wel erg lastig. :De

Het level had denk ik wel een CP3 kunnen gebruiken (kan niet, ik weet). Ik had de baas in drie pogingen verslagen en dat was een beetje mazzel hebben. Als je de mushroom de kamer in weet te krijgen is het wel goed te doen. Alleen de beklimming/sleutel verkrijgen na CP2 is al zo inspannend dat CP3 wel gerechtvaardigd was. Jammer dat de game dat niet ondersteunt.

Ga nu verder met de rest van de levels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
De SMB2 1-3 remake was wel aardig. Als je die eenmaal doorhebt is ie goed te doen. Toen dacht ik erover om deze te gaan speedrunnen maar toen al snel erachter gekomen waarom het eigenlijk best een rot level was. Was toen in smb2 al het geval.

Net klaar met cool off (classic). De mindfuck als je de pijp door gaat en je geen mushroom hebt was leuk gedaan. Het platformen in de ijswereld was super vermakelijk (en zelfs voor jouw standaard aan de makkelijke kant). Alleen de laatste icicle voor de pijp... Daar ga ik nog nachtmerries van krijgen. Daar heb ik mij toch een partij op vastgezeten.

Was erg frustrerend dat gedeelte vooral omdat de eerste 99% erg makkelijk was en dan eindigt het met zon verschrikkelijk rottige jump. Ik had liever gezien dat de eerste 99% iets moeilijker was en de laatste jump een tandje minder moeilijk was.

Het voordeel van zo vaak doodgaan is wel dat ik een hele mooie afsnijd route gevonden heb en nu het wereldrecord in handen heb. Morgen maar eens kijken naar de rest van de levels.

[ Voor 61% gewijzigd door Robkazoe op 21-03-2020 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

@Robkazoe Haha, leuk dat je door m'n oudere levels bent gegaan, en bedankt voor de comments. Maak je zelf levels eigenlijk? Dan ga ik daar morgen 'ns naar kijken als ik 't niet te druk heb met Animal Crossing en/of Slay the Spire. Als je levels hebt, en graag comments wilt voor specifieke levels, moet je 't maar even zeggen.

Trouble with Thwomps was m'n allereerste level. Ik had geen WiiU en dus ook geen MM1, dus dit was écht m'n allereerste level. Inspiratie kwam volgens mij van GDQ, waar ze een SMB3 "all fortress run" deden, dus ik wilde een redelijk traditionele, maar iets moeilijkere fortress level maken. De main gimmick waren de verticale shafts waar je door heen moest, meestal naar beneden, maar dan dus die éne als een puzzel naar boven. Als je groot blijft kan je die puzzel skippen. En ja 't is bijna niet te doen als je groot bent, vandaar inderdaad die spike trap, maar als je doorzet en 't wel zo doet is de reward een fireflower. Met veel oefening kreeg ik dat redelijk voor elkaar uiteindelijk. Ik was er zelf erg tevreden mee als eerste level, en zal 'm ook zo laten als ie is. Een eerdere versie was wat makkelijker en had die puzzel niet, je hoefde alleen naar boven.

Cool off classic was gemaakt voor één van die wedstrijden van Nintendo NL. "Afkoelen" was het thema, daarom dat je in de desert theme begint. Grappig dat je dit voor het grootste gedeelte makkelijk vind, aangezien een eerdere versie echt een heel stuk moeilijker was. Of is, want die versie heb ik nog steeds, maar is niet ge-upload. Ik ben vaak lange tijd bezig met 't clearchecken van m'n levels omdat ik ze aan 't speedrunnen ben voor een redelijke cleartime, en die versie was al normaal moelijk, laat staan om te speedrunnen. Heb dus een makkelijkere versie gemaakt voor de doelgroep. Dat is ook de "classic" in de naam, ik was van plan dat te gebruiken als aanduiding dat de moeilijkheidsgraad wat dichter bij tradionele levels lag, want ik was oorspronkelijk van plan die andere versie ook te uploaden (en misschien doe ik dat nog 'ns ooit). Zo was ik ook van plan van die Trouble with Thwomps de makkelijkere versie af te maken en te uploaden, aangeduid met classic in de titel, maar 't is er niet van gekomen, hoewel ik daar ook nog een onafgemaakte versie van heb.

Wat Cool off betreft, ik zal je tijd 'ns vergelijken met de cleartime. Speedrun tips: de meest voor de hand liggende tip is om de mushroom te houden zodat je meteen door naar 't einde kan. Vanaf de checkpoint kan je meteen naar de andere snake springen. Op die snake, die onder de icicles, kan je als je je aanloop goed timed, direct naar de overkant springen voordat de snake omhoog gaat.Wat die icicle betreft, 't is makkelijker tegen de muur aan te springen dan op de icicle zelf te landen.

Wat die SMB 1-2 rmx betreft.. Dat is dan weer jammer dat je die een like geeft haha. Ik was eigenlijk van plan om 'm te deleten aangezien ik pas een paar dagen geleden nog een fout zag ik dat level, eentje die er is ingeslopen tijdens de laatste revisie, waar ik dus iets gesloopt heb blijkbaar. Ik had dat level ('t is m'n 2de) toendertijd (in Juli dus) al 2 keer ge-reupload voor verschillende dingen, en er waren zelf al andere dingen die ik wou aanpassen voor de 3de revisie. Maar door jouw like hebben nu verschillende andere mensen dit level weer gespeeld. Er is één ding die ik moet fixen.. Er is geen key door (die heb ik dus blijkbaar gesloopt), en ik wou één troll weghalen, en één troll een stuk duidelijker maken. Dus dat ga ik binnenkort doen. Voor de rest was ik er erg tevreden mee. Ik wilde eerst 1-1 doen, maar ik zag dat niet gebeuren met de Mario Maker restricties. 1-2 leek me wat haalbaarder.

Ik had 't al gepost, maar van m'n laatste levels is Spike's spectaculair house of fu waarschijnlijk te moeilijk, al ben ik er zelf erg blij mee. Wat meer puzzel geörienteerd dan mijn andere levels, en wat meer trolls erin, maar nog steeds een normaal level op zich, maar ook behoorlijk lang.

Snow & Easy was weer in reactie op het "geklaag" dat bovenstaand level te moeilijk was, dus ik heb een redelijk tradioneel SMW level gemaakt. True ending is een stuk moeilijker, en dan heb je de red coins nodig, maar level zelf is makkelijk. Ook makkelijk en snel te speedrunnen als je de route weet. Cleartime was iets van.. 25 seconden? Niet m'n persoonlijke favoriet, maar weer 'ns "een level voor de doelgroep" haha.

Some tight holes was dat eigenlijk ook, een level express wat makkelijker gemaakt, maar met een bepaalde gimmick waar mensen toch weer moeite mee blijken te hebben (maar dat gezegd, de gemiddelde MM speler heeft moeite met alles, blijkbaar). Maar hier was ik wel erg tevreden mee. Level vind ik persoonlijk makkelijk, maar de speedrun is behoorlijk lastig met wat tricky jumps. 'k heb wel een cool einde gemaakt voor de speedrunners, waar je de snake kan skippen. Plus een erg moeilijke easteregg / true ending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Sméagol schreef op zondag 22 maart 2020 @ 05:10:
@Robkazoe Haha, leuk dat je door m'n oudere levels bent gegaan, en bedankt voor de comments. Maak je zelf levels eigenlijk? Dan ga ik daar morgen 'ns naar kijken als ik 't niet te druk heb met Animal Crossing en/of Slay the Spire. Als je levels hebt, en graag comments wilt voor specifieke levels, moet je 't maar even zeggen.

Trouble with Thwomps was m'n allereerste level. Ik had geen WiiU en dus ook geen MM1, dus dit was écht m'n allereerste level. Inspiratie kwam volgens mij van GDQ, waar ze een SMB3 "all fortress run" deden, dus ik wilde een redelijk traditionele, maar iets moeilijkere fortress level maken. De main gimmick waren de verticale shafts waar je door heen moest, meestal naar beneden, maar dan dus die éne als een puzzel naar boven. Als je groot blijft kan je die puzzel skippen. En ja 't is bijna niet te doen als je groot bent, vandaar inderdaad die spike trap, maar als je doorzet en 't wel zo doet is de reward een fireflower. Met veel oefening kreeg ik dat redelijk voor elkaar uiteindelijk. Ik was er zelf erg tevreden mee als eerste level, en zal 'm ook zo laten als ie is. Een eerdere versie was wat makkelijker en had die puzzel niet, je hoefde alleen naar boven.

Cool off classic was gemaakt voor één van die wedstrijden van Nintendo NL. "Afkoelen" was het thema, daarom dat je in de desert theme begint. Grappig dat je dit voor het grootste gedeelte makkelijk vind, aangezien een eerdere versie echt een heel stuk moeilijker was. Of is, want die versie heb ik nog steeds, maar is niet ge-upload. Ik ben vaak lange tijd bezig met 't clearchecken van m'n levels omdat ik ze aan 't speedrunnen ben voor een redelijke cleartime, en die versie was al normaal moelijk, laat staan om te speedrunnen. Heb dus een makkelijkere versie gemaakt voor de doelgroep. Dat is ook de "classic" in de naam, ik was van plan dat te gebruiken als aanduiding dat de moeilijkheidsgraad wat dichter bij tradionele levels lag, want ik was oorspronkelijk van plan die andere versie ook te uploaden (en misschien doe ik dat nog 'ns ooit). Zo was ik ook van plan van die Trouble with Thwomps de makkelijkere versie af te maken en te uploaden, aangeduid met classic in de titel, maar 't is er niet van gekomen, hoewel ik daar ook nog een onafgemaakte versie van heb.

Wat Cool off betreft, ik zal je tijd 'ns vergelijken met de cleartime. Speedrun tips: de meest voor de hand liggende tip is om de mushroom te houden zodat je meteen door naar 't einde kan. Vanaf de checkpoint kan je meteen naar de andere snake springen. Op die snake, die onder de icicles, kan je als je je aanloop goed timed, direct naar de overkant springen voordat de snake omhoog gaat.Wat die icicle betreft, 't is makkelijker tegen de muur aan te springen dan op de icicle zelf te landen.

Wat die SMB 1-2 rmx betreft.. Dat is dan weer jammer dat je die een like geeft haha. Ik was eigenlijk van plan om 'm te deleten aangezien ik pas een paar dagen geleden nog een fout zag ik dat level, eentje die er is ingeslopen tijdens de laatste revisie, waar ik dus iets gesloopt heb blijkbaar. Ik had dat level ('t is m'n 2de) toendertijd (in Juli dus) al 2 keer ge-reupload voor verschillende dingen, en er waren zelf al andere dingen die ik wou aanpassen voor de 3de revisie. Maar door jouw like hebben nu verschillende andere mensen dit level weer gespeeld. Er is één ding die ik moet fixen.. Er is geen key door (die heb ik dus blijkbaar gesloopt), en ik wou één troll weghalen, en één troll een stuk duidelijker maken. Dus dat ga ik binnenkort doen. Voor de rest was ik er erg tevreden mee. Ik wilde eerst 1-1 doen, maar ik zag dat niet gebeuren met de Mario Maker restricties. 1-2 leek me wat haalbaarder.

Ik had 't al gepost, maar van m'n laatste levels is Spike's spectaculair house of fu waarschijnlijk te moeilijk, al ben ik er zelf erg blij mee. Wat meer puzzel geörienteerd dan mijn andere levels, en wat meer trolls erin, maar nog steeds een normaal level op zich, maar ook behoorlijk lang.

Snow & Easy was weer in reactie op het "geklaag" dat bovenstaand level te moeilijk was, dus ik heb een redelijk tradioneel SMW level gemaakt. True ending is een stuk moeilijker, en dan heb je de red coins nodig, maar level zelf is makkelijk. Ook makkelijk en snel te speedrunnen als je de route weet. Cleartime was iets van.. 25 seconden? Niet m'n persoonlijke favoriet, maar weer 'ns "een level voor de doelgroep" haha.

Some tight holes was dat eigenlijk ook, een level express wat makkelijker gemaakt, maar met een bepaalde gimmick waar mensen toch weer moeite mee blijken te hebben (maar dat gezegd, de gemiddelde MM speler heeft moeite met alles, blijkbaar). Maar hier was ik wel erg tevreden mee. Level vind ik persoonlijk makkelijk, maar de speedrun is behoorlijk lastig met wat tricky jumps. 'k heb wel een cool einde gemaakt voor de speedrunners, waar je de snake kan skippen. Plus een erg moeilijke easteregg / true ending.
Ik heb zelf twee levels in de pijplijn liggen. Maar dat liggen ze al maanden. En daarnaast nog een derde idee maar zag dat dat idee ondertussen al meerdere malen door andere is uitgevoerd dus geen idee of ik daar nog een eigen creatieve twist aan mee kan geven.

Qua level ideeën:
- Mijn grootste project is een soort Zelda achtige NES dungeon te maken. Dit idee had ik al voordat de Linkupdate in SMM2 zat. Het level is eigenlijk helemaal af en ben daar voor 95% wel tevreden over. Alleen het level is te lang en te moeilijk. :o Het moeilijkste punt zit halverwege en de eindbaas. Heb na het moeilijkste punt halverwege wel een checkpoint gemaakt. Ik ben nog niet bij CP1 gekomen in dat level. Maar volgens mij als je dood gaat na CP1, moet je toch weer helemaal overnieuw beginnen? Alternatief is om het level te splitsen in twee losse levels.
- Tweede level is een multiplayer versus level met wat semi serieuze platform elementen.
- Derde level is was een bomb-omb timer reset via deuren level maar dat is al duizend keer uitgevoerd. Dat idee had ik veel eerder af moeten maken...

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de originele Cool off level. Mocht je nog tijd hebben, upload hem als je wilt. :P

Qua SMB2 remake level: Door mijn "hartje" wordt het level vaker gespeeld? Hoe komt dat? Waar ik in dat level het vaakst tegenaan liep was een random hit van de Sun. Er zijn twee plekken waar ik grote stukken vallend naar beneden aflegde en dan had ik vaak een random hit van de zon die langs zoefde. :X

De rest van de levels moet ik nog spelen, maar daar zal ik binnenkort mijn reactie wel op geven. Tot nu toe leuk om je tanden in te bijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik heb hem nu op 23.011sec. Ik vind het wel goed zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Zeror schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:32:
[...]

Ik heb hem nu op 23.011sec. Ik vind het wel goed zo. :)
Ik vermoed dat je voor 3 sterren tussen de 21 en 24 seconden moet scoren.
Mocht je nog willen optimaliseren: Ik zou het YouTube kanaal van PangaeaPanga even bezoeken. Dan kom je al vrij makkelijk aan een lage 22-er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
Ik volg deels zijn strat inderdaad, maar 2 dingen doe ik ietsjes anders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lk3XiLqweAWIsrlc6My6CRbj7h8=/f/image/1RoPNgW0axiFdoGMXIymbT66.jpg

1. Ik ga niet onderlangs via de crane, maar spring op de koopa-stack.
2. Ik ga wederom niet onderlangs, maar spring via de koopa-stack op het platform en doe daar aan het einde een bijna full long jump, zodat je precies in de crane beland bij het zigzag punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Dat is dus wat ik zelf deed voor sub 23, maar ik keek wat videos zoals ik al zei, o.a. Pangea zoals Rob noemt.. Ze gaan allemaal onderdoor. Volgens mij is 't inderdaad sneller. Als je 't goed doet, ga je via de claws sneller namelijk (met 't risico dat als je 't slecht doet, juist langzamer gaat). de claws trekken je enigzins aan namelijk, dus je moet mikken voor net iets er voor en iets er onder.

Edit:
Robkazoe schreef op zondag 22 maart 2020 @ 16:10:
[...]
De rest van de levels moet ik nog spelen, maar daar zal ik binnenkort mijn reactie wel op geven. Tot nu toe leuk om je tanden in te bijten.
Haha, Corona hé? ;)

Als ik die Cool off upload, krijg ik gegarandeerd allemaal Boos haha. Volgens mij was 't het moeilijkste level dat ik gemaakt had, er zaten echt idiote jumps in, en dat was zonder speedrunnen. Maar ik zal 'ns kijken.

Ik heb geen feiten voor je, maar ik ben er vrij zeker van dat een like een level wat vaker naar de endless rotatie stuurt. Puur door observatie van m'n notifications. Een level wordt vaker gespeeld wanneer ie net nieuw is, maar hoe ouder, hoe minder. Maar soms komt ie nog 'ns keer voorbij. Als ie dan toevallig weer een like krijgt, krijg je weer een opleving, en zie je daarna weer wat meer plays.

Overigens is die angry sun natuurlijk totaal niet random, hij volgt een vast patroon, dus je kan er zeker wat aan doen. Er zijn inderdaad wat "traps" als ik me goed herinner, maar niks waar je geen rekening mee kan houden als je 't weet. Verder vond ik 'm zelf redelijk te speedrunnen eigenlijk, die val naar beneden was eigenlijk 't makkelijkst.

Voor jouw levels:
Eh ga er voor zou ik zeggen.
Die bomb reset level: ik ken 't niet. Ik zag iemand 't gebruiken in een level waar dat niet de bedoeling was, maar een specifieke bomb reset level heb ik zelf niet gezien. Denk er aan dat er echt belachelijk veel spelers zijn, en ze zijn allemaal anders, en lang niet iedereen heeft misschien zo'n level gezien, hoeveel er ook van zijn. Doe wat je leuk vind, maak wat je leuk vind. Ik heb ook wat dingen gedaan die waarschijnlijk duizenden keren gedaan zijn, maar ik vind 't leuk om levels te maken. Verder heb je natuurlijk vele sub communities binnen de algemene MM community. Als je 'm hier post, zullen in ieder geval de Tweakers hier 'm te zien krijgen.

Dat Zelda level.. Ja dat is 't moeilijke aan design. je zal harde keuzes moeten maken, en zonder 't level gezien te hebben, kan ik je daarbij niet echt helpen. Waar je checkpoints plaatst is één van die moeilijke dingen in lange en moeilijke levels. Het hangt af van wat je probeert te bereiken met puzzels, want sowieso zorgt een CP er natuurlijk voor dat je verder op in een level begint als je dood gaat, en sowieso moet een level uit te spelen zijn vanaf het begin en elke CP. Dat is nodig om 'm te clearchecken, dus je zult zelf je level vanaf 't begin moeten kunnen uitspelen zonder dood te gaan. Als je dat niet kan, dan wat ik zeg, zal je harde keuzes moeten maken. Als je gebruik maakt van red coins: die worden gesaved door CPs. Maar niet als je een key hebt, dus hou daar rekening mee. Je zal ook rekening moeten houden met switch states. Wanneer je begint (vanaf de start of CP, maakt niet uit), staat ie altijd standaard op "on". Dus je kan geen CP plaatsen die wordt geblokkeerd door switch blocks zonder mogelijkheid om 'm te switchen.

Als je specifieke problemen hebt, kan ik daar wellicht mee helpen, anders kan ik alleen algemene tips geven.

De laatste algemene tip: het is voor sommige mensen lastig, maar als je iemand je level kan laten spelen, doe dat dan. Voor mij is 't ook lastig, m'n oudersheb ik niks aan, en m'n broer gamet ook niet vaak meerdelaatste tijd, en is vaak bezig met anderedingen. maar die enkele keer dat ie wel een level uitprobeert, dat is echt waardevol. 't is echt handig om te zien hoe iemand jouw level speelt zonder jou kennis. Dus als je die mogelijkheid hebt, maak er gebruik van.

[ Voor 81% gewijzigd door Sméagol op 22-03-2020 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Zeror schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:11:
Ik volg deels zijn strat inderdaad, maar 2 dingen doe ik ietsjes anders.

[Afbeelding]

1. Ik ga niet onderlangs via de crane, maar spring op de koopa-stack.
2. Ik ga wederom niet onderlangs, maar spring via de koopa-stack op het platform en doe daar aan het einde een bijna full long jump, zodat je precies in de crane beland bij het zigzag punt.
Ben wel benieuwd of het veel uitmaakt, zal jouw strategie ook nog wel eens proberen. De claws geven je zo'n zwiep naar voren toe, dat dat volgens mij niet handmatig te realiseren is met Koopa sprongen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Heb 'm nou met min of meer m'n eigen route toch sub 22 weten te krijgen.. Ik probeerde (en probeer) die route die andere streamers gebruiken, maart die's erg lastig.

Edit: Toch die route weer geprobeerd maar iets getweaked zodat ie makkelijker is, ik hou 't op 21.628. Ik zit nu in de top 2000.

[ Voor 29% gewijzigd door Sméagol op 23-03-2020 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
Sméagol schreef op maandag 23 maart 2020 @ 22:09:
Heb 'm nou met min of meer m'n eigen route toch sub 22 weten te krijgen.. Ik probeerde (en probeer) die route die andere streamers gebruiken, maart die's erg lastig.

Edit: Toch die route weer geprobeerd maar iets getweaked zodat ie makkelijker is, ik hou 't op 21.628. Ik zit nu in de top 2000.
Ik loop jouw level It blinks te spelen. Mag ik CP1 nomineren voor waardeloze checkpoint? Had die veel liever gezien na de vallende Koopa want dat stuk is verdomd moeilijk. Die haal ik niet consistent. Met als gevolg dat het tweede gedeelte daarna (wall jumps richting up pipe) slecht te oefenen valt.

Moet je de twee blokken echt van de bovenkant ground pounden? Want ik kom elke keer net niet uit qua timing?

NVM, je moet niet de vallende Koopa opvangen. Dat is bijna niet te doen. Als je de stretch blok nogmaals pakt, kom je veel beter uit. First clear!

[ Voor 7% gewijzigd door Robkazoe op 28-03-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Robkazoe schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 16:25:
[...]

Ik loop jouw level It blinks te spelen. Mag ik CP1 nomineren voor waardeloze checkpoint? Had die veel liever gezien na de vallende Koopa want dat stuk is verdomd moeilijk. Die haal ik niet consistent. Met als gevolg dat het tweede gedeelte daarna (wall jumps richting up pipe) slecht te oefenen valt.

Moet je de twee blokken echt van de bovenkant ground pounden? Want ik kom elke keer net niet uit qua timing?

NVM, je moet niet de vallende Koopa opvangen. Dat is bijna niet te doen. Als je de stretch blok nogmaals pakt, kom je veel beter uit. First clear!
Ah crap, die vond ik wel mooi eigenlijk, op een 0% clearrate! :P

Geloof het of niet, ook dat level was eerst een stuk moeilijker, in dat het veel meer fouten afstraft, maar ik heb bij veel dingen wat meer safety platforms geplaatst onder. Onder andere onder die jump challenge die je boven beschrijft. Dat was één van de twee moeilijkste obstacles in het level. Je weet welke de andere is, die heb ik precies gelaten zoals ie is haha. Dat was de moeilijkste. Die andere moet je ook snel zijn, maar kan je opnieuw proberen als 't niet lukt.

Ben wel benieuwd hoe je 'm gedaan hebt, want 't niet super duidelijk volgens mij in het begin, ik heb de coins en arrows zo goed mogelijk geplaatst, maar 't is lastig als je ergens 2 x langs moet. Ben benieuwd wat je met die Koopa van plan was, want dat was gewoon één van de 3 enemy obstacles in het spel (en een beetje een troll afhankelijk van je timing). Ik kan wel een video maken van hoe ik 'm doe. Ook van andere dingen, dan moet je even specifiek aangeven wat je wil zien.

Die originele Cool off zal ik misschien volgende week uploaden. Heb 'm weer zitten spelen, en gewoon uitspelen kostte me al wat moeite weer.. Speedrunnen zal een dagtaak zijn (want dat ga ik wel doen als ik 'm upload).

Ben voor nu even met andere levels bezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Sméagol schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 19:14:
[...]

Ah crap, die vond ik wel mooi eigenlijk, op een 0% clearrate! :P

Geloof het of niet, ook dat level was eerst een stuk moeilijker, in dat het veel meer fouten afstraft, maar ik heb bij veel dingen wat meer safety platforms geplaatst onder. Onder andere onder die jump challenge die je boven beschrijft. Dat was één van de twee moeilijkste obstacles in het level. Je weet welke de andere is, die heb ik precies gelaten zoals ie is haha. Dat was de moeilijkste. Die andere moet je ook snel zijn, maar kan je opnieuw proberen als 't niet lukt.

Ben wel benieuwd hoe je 'm gedaan hebt, want 't niet super duidelijk volgens mij in het begin, ik heb de coins en arrows zo goed mogelijk geplaatst, maar 't is lastig als je ergens 2 x langs moet. Ben benieuwd wat je met die Koopa van plan was, want dat was gewoon één van de 3 enemy obstacles in het spel (en een beetje een troll afhankelijk van je timing). Ik kan wel een video maken van hoe ik 'm doe. Ook van andere dingen, dan moet je even specifiek aangeven wat je wil zien.

Die originele Cool off zal ik misschien volgende week uploaden. Heb 'm weer zitten spelen, en gewoon uitspelen kostte me al wat moeite weer.. Speedrunnen zal een dagtaak zijn (want dat ga ik wel doen als ik 'm upload).

Ben voor nu even met andere levels bezig.

Filmpje is in een paar clips geknipt want de Switch kan maar maximaal 30 seconden opnemen. Eerste gedeelte is wel redelijk optimaal.

Bij de checkpoint (seconde 29) kom ik wat ongelukkig uit. Want als het rode blokje net aanstaat, is het optimale moment om te gaan. Maar zoals je ziet in clip 1 (en dat geldt tot nu toe voor elke keer dat ik hier kom), haal je dat net niet en moet je een volledige cycle wachten. Clip 2 is van een andere video vanaf het checkpoint. Vanaf het checkpoint als je dood bent kun je meteen gaan.

Daarna als je door de pijp gaat (seconde 41), in mijn oorspronkelijke run kon je nog een halve seconde staan op het rode platform en dan door springen. Daar bespaar je ook bijna een volledige cycle ten opzichte van naar beneden gaan. Enige daarna wat suboptimaal was (maar wel gehaald) was bij de groen Koopa die je moet verzamelen. Maar dat kwam weer door de 30 seconden limiet van de Switch en moest snel even het knopje weer indrukken.

Edit: die multiplayer troll levels heb ik geprobeerd maar die speel je ook niet voor je lol. Mag hopen dat die niet in de multiplayer roulatie komt want dat wordt een draw... En Steady Hands in 12 seconden. Wat voor een input software gebruik je?

[ Voor 44% gewijzigd door Robkazoe op 28-03-2020 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Cool, het is echt superleuk om te zien hoe iemand anders m'n level speelt, wat ik zeg, voor 't uploaden is dat waardevolle info, maar deze leek me te moeilijk voor m'n broer, dus heb ik zonder external playtesting ge-upload. Zoals jij dat stuk met die walljumps naar die clearpipe in 't plafond doet, daarhad ik niet aan gedacht.

'k heb op 't moment geen editing software (kan bovendien ook wel een capture kaart gebruiken), maar dit is zoals ik 'm zelf (min of meer) doe:

Dat einde zoals jij 'm deed, da's dus de speedrum methode. Dat einde kan op 3 manieren.
Robkazoe schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 20:23:
[...]
En Steady Hands in 12 seconden. Wat voor een input software gebruik je?
Een launch day pro controller, met een shit Dpad, en driftende stick. :P
Maar ja, die is simpelweg een kwestie van héél snel en héél precies zijn.

En die troll races tjah. Ik zat er inderdaad aan te denken dat die timer misschien op z'n max moet, maar ik kan niet testen in een multiplayer omgeving. 't leek me leuk om races te maken waar iedereen elkaar kan zien, maar dan zit je dus met een max van 3 tile lanes voor elke speler. Maar ik vond 't leuk opm specifiek challenges met die beperking te maken, en ik heb genoeg materiaal voor nog een 3rde of zelfs 4de te maken. Maar misschien zijn ze te moeilijk als races ja, al hebben beide maar 2 echt moeilijke obstacles, de rest ik wel redelijk te doen als je 't eenmaal weet. Maar ik zal er ook één maken die wat minder dodelijk is.

Overigens komen multiplayer levels helaas niet in de multiplayer rotatie als ze niet al een paar likes hebben gehad in singleplayer. Da's dus shit want levels worden niet be-oordeeld op hun multiplayer kwaliteiten. M'n populairste level in multiplayer is een level dat niet voor multiplayer geschikt is..

Oh overigens, hoe de fuck heb je Super Sméagol Bros 1-1 bijna een halve seconde sneller dan m'n cleartime gedaan? Ik ben nooit gestopt! Haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Sméagol schreef op zondag 29 maart 2020 @ 00:01:
Oh overigens, hoe de fuck heb je Super Sméagol Bros 1-1 bijna een halve seconde sneller dan m'n cleartime gedaan? Ik ben nooit gestopt! Haha.

En ik denk dat hij nog dichter tegen de 20 seconden aan kan zitten, misschien wel sub 20 seconden. Overigens heb ik hier drie clips voor moeten gebruiken ivm het lange laden op het einde. Dat merk je ook na een seconde of 3 na het checkpoint (zit een kleine skip in).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• relst89
Zo, de week vakantie zit erop. Even solidair met mijn vrouw (die werkzaam is in de horeca) zijn. De dagen voor haar kruipen voorbij helaas.

Gaf mij wel mooi de gelegenheid om lekker in de tuin weer eens met Mario Maker bezig te zijn. Zie hieronder het resultaat:

Boom Boom's Dungeon
KFL-HB3-RHG

Ik wilde eens experimenteren met verschillende kamers en een indicatie in welke kamer je bent. Het level zelf is vrij gemakkelijk en er zit best veel tijd in qua maken.

Ice Ice Baby
20 Seconden Speedrun. Na een val naar beneden moet je zo snel mogelijk naar boven om de Fireflower te halen zodat je kunt ontsnappen.

Have We Started The Poison
937-3XN-MDG

20 Seconden Speedrun. Timer is best tight bij deze, alles moet in 1 keer goed gaan anders ben je de klos.

Freefalling
MS3-YXP-PNF

30 Seconden Speedrun. Timer is best lean bij deze, echter is het verplicht om je mushroom door heel het level te behouden anders kun je hem niet clearen.

The Monster In The Well
PYT-YHQ-7MF

Traditioneel level en mijn eerste level in het donker maar heb mijn best gedaan om het zo overzichtelijk mogelijk te maken.

Oudere levels die nog bekend waren hier maar zeker wel de moeite waard om te bekijken:

Donut Diving
XTW00-LQ9-KYF

30 Seconden Speedrun. Zoals de titel al verraad staan donuts centraal in dit level.

10 Second of Fame
RRW-416-SMG

10 Seconden Speedrun. Timer is best tight bij deze en samen met Donut Diving mijn twee populairste Speedrun levels met 130 plays verdeeld over de twee.

Spin till you win
8L8-XSX-N0H

Mijn oudste nog niet geclearde level 0 uit 110 pogingen.

Monty Mole infestation
SB4-0WT-6NG

Traditioneel level maar wel met een tight P-Switch Timer in het midden.

Iets teveel level codes? Gebruik dan mijn Maker ID: T4M-SCH-VMF

Feedback en likes worden gewaardeerd :) @Robkazoe kom er maar in ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Reacties inline
relst89 schreef op maandag 13 april 2020 @ 09:02:
Zo, de week vakantie zit erop. Even solidair met mijn vrouw (die werkzaam is in de horeca) zijn. De dagen voor haar kruipen voorbij helaas.

Gaf mij wel mooi de gelegenheid om lekker in de tuin weer eens met Mario Maker bezig te zijn. Zie hieronder het resultaat:

Boom Boom's Dungeon
KFL-HB3-RHG

Ik wilde eens experimenteren met verschillende kamers en een indicatie in welke kamer je bent. Het level zelf is vrij gemakkelijk en er zit best veel tijd in qua maken.
Heb zelf ooit een megagroot level gemaakt die ook best moeilijk was (en daardoor niet te uploaden was). Daarin had ik ook een map gemaakt om je te navigeren. Leuk om te zien dat andere mensen dat idee ook hebben. Leuk en vermakelijk level.
Ice Ice Baby
20 Seconden Speedrun. Na een val naar beneden moet je zo snel mogelijk naar boven om de Fireflower te halen zodat je kunt ontsnappen.
Leuke korte speedrun. Het einde is alleen een beetje tricky om bij de pole te komen. Vooral als je de snelste tijd wilt hebben. Maar uiteindelijk gelukt. :P
Have We Started The Poison
937-3XN-MDG

20 Seconden Speedrun. Timer is best tight bij deze, alles moet in 1 keer goed gaan anders ben je de klos.
Dat deze nog maar één keer gecleared was... Timer is inderdaad krap maar dit is wel een level waarin als je het goed speelt. hij makkelijk te halen is. Ik zat op 18,9 seconden geloof ik. Was wel mijn favoriet.
Freefalling
MS3-YXP-PNF

30 Seconden Speedrun. Timer is best lean bij deze, echter is het verplicht om je mushroom door heel het level te behouden anders kun je hem niet clearen.
Leuk concept en leuk level. Kon op één of andere manier alleen niet opbrengen om hier het world record voor te pakken, daar is hij te tricky voor.
The Monster In The Well
PYT-YHQ-7MF

Traditioneel level en mijn eerste level in het donker maar heb mijn best gedaan om het zo overzichtelijk mogelijk te maken.
Dat deze niet gecleared was. Zo lastig was hij nou ook weer niet. Ook een erg leuk level. Inderdaad traditioneel maar wel goed in elkaar gezet. En voor een donker level best overzichtelijk. Ik vond hem leuk.
Oudere levels die nog bekend waren hier maar zeker wel de moeite waard om te bekijken:

Donut Diving
XTW00-LQ9-KYF

30 Seconden Speedrun. Zoals de titel al verraad staan donuts centraal in dit level.

10 Second of Fame
RRW-416-SMG

10 Seconden Speedrun. Timer is best tight bij deze en samen met Donut Diving mijn twee populairste Speedrun levels met 130 plays verdeeld over de twee.

Spin till you win
8L8-XSX-N0H

Monty Mole infestation
SB4-0WT-6NG

Traditioneel level maar wel met een tight P-Switch Timer in het midden.

Iets teveel level codes? Gebruik dan mijn Maker ID: T4M-SCH-VMF

Feedback en likes worden gewaardeerd :) @Robkazoe kom er maar in ;)
Had al een deel van jouw oude levels gespeeld. Maar zal je toevoegen en mogelijk nog wat oudjes spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Robkazoe schreef op zondag 29 maart 2020 @ 11:53:
[...]

[Vimeo: Super Sméagol Bros 1-1]
En ik denk dat hij nog dichter tegen de 20 seconden aan kan zitten, misschien wel sub 20 seconden. Overigens heb ik hier drie clips voor moeten gebruiken ivm het lange laden op het einde. Dat merk je ook na een seconde of 3 na het checkpoint (zit een kleine skip in).
Ah uiteraard, de bonus room.. Dat dat ook echt geen enkele keer is opgekomen bij mij haha. Enjoy your victory!

Nieuw level:

Dit was weer voor de maandelijkse challenge.. Thema was simpelweg "autoscroll". Hier zijn de andere 2:
  • Magikoopa's Molten Madness ID: F9K-CN5-3VG
  • Autoscroll Antics ID: 784-4ND-5MF
En nog een level, voor wie graag wat moeilijkers wilt:

[..]

<levels>
Ik heb even snel je Corona levels gespeeld.

In het algemeen leuke levels. Op één ding na.. Je lijkt nogal fan te zijn van de donut blocks time waster traps. Daar ben ik dus totaal geen fan van als ze niet een specifiek doel hebben, maar ze zijn er echt alleen om je te laten wachten voordat je de finish mag bereiken. Ik bedoel, ik ben er persoonlijk geen fan van, maar dit zijn speedruns, en speedrunners houden over het algemeen niet van wachten, dus ik ben bang dat de gemiddelde speedrunner mijn mening deelt. Stop er mee haha.
Spin till you win
8L8-XSX-N0H

Nou vooruit, pak ik deze ook mee.

Ehm.. er waren nogal wat kleine irritante dingertjes in dit level, maar dat was gedeeltelijk omdat ik de verkeerde instelling had. Ik speelde hiervoor dus je Corona levels die voornamelijk speedruns waren.. En dit level is verschrikkelijk om te speedrunnen. Je had dit level wat moeten tweaken zodat de flow wat beter was naar mijn mening. De jump direct na de 2de switch block b.v., is totaal niet intuïtief. Grootste issue is echter dat sommige dingen niet consistent zijn, dat had je beter moeten playtesten. Soms vallen spinies en munchers niet goed op hun plek. Maar goed.. Allemaal niet verschrikkelijk, totdat..

En dat is waarom deze een "Boo" kreeg haha.

't level had beter geweest zonder clear conditions ook denk ik.. Die melding zit in het begin echt hinderlijk in de weg, en je zit toch al vooral in de lucht, behalve waar jij me laat wachten.

Maar goed, ik heb even die first clear voor je gepakt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robkazoe
Ik vond die laatst kaizo blok best vermakelijk :D maar ik heb het level ook niet gespeeld. :P

[ Voor 30% gewijzigd door Robkazoe op 14-04-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
@Robkazoe en @Sméagol thanks voor het spelen, de feedback en de likes (zelfs die ene Boo ;))

Alle feedback wordt opgeslagen en gebruikt in toekomstige levels :>

Ik moest wel een klein beetje in mijn vuistje lachen om je filmpje :+ @Sméagol maar ik snap de frustratie heel goed, ik zal in het vervolg minder Panga-achtige Kaizo blocks vlak voor het einde doen.

Voortaan nog maar maximaal 3 donuts om te de timer tight te maken oké? ;) En om 1-ups uit te delen want dat is de tweede voornaamste functie waarvoor ik ze gebruik.

Wat betreft de flow en playtesting, ik ben geen pro Mario speler sterker nog ik ben van nature niet eens een gamer...de laatste Mario die ik speelde was nog op de NES en de Gameboy (Mario Kart niet meegeteld) alles wat ik maak en doe probeer ik zo goed mogelijk te doen en op basis van alles wat ik zie op YouTube en dergelijke platformen. Dat is voor mij dus erg lastig waardoor er inderdaad soms iets kan zijn wat niet perfect is maar al doende leert men.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

relst89 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 09:10:
Ik moest wel een klein beetje in mijn vuistje lachen om je filmpje :+
Leedvermaak is het beste vermaak! :w
ik zal in het vervolg minder Panga-achtige Kaizo blocks vlak voor het einde doen.
Blijf ze vooral gebruiken, maar weet waar en wanneer je ze kan plaaten. Ik gebruik ze ook gewoon, en ook zelfs boven een afgrond.. Ik bedoel ze zitten ook gewoon in de originele SMB game.
Maar dit is geen troll level, dus 't was niet echt wat ik had verwacht. Je snapt natuurlijk zelf wel dat ik eigenlijk dat level toen al had kunnen clearen..
Voortaan nog maar maximaal 3 donuts om te de timer tight te maken oké? ;) En om 1-ups uit te delen want dat is de tweede voornaamste functie waarvoor ik ze gebruik.
Nou ja, 't liefst gewoon totaal niet als ze niks toevoegen behalve als filler voor je timer.. En nogmaals, ik heb geen cijfers, maar ik vermoed dat de meerderheid 't hier met me eens is.

Je gebruikt zo ook een heel klein beetje om de jump naar de goal wat lastiger te maken, ok, prima, plaats er één. Als je de speler moet laten wachten voor een bepaalde set-up, ook prima. Maar dat is hier niet het geval. Er er zijn natuurlijk betere manieren om 1-UPs uit te delen. Als je specifiek een tight timer wil.. Dan hoef je echt je level niet om te gooien. Gewoon strategisch wat extra blokken toevoegen, veel testen, en dan moet je makkelijk je level 2 seconden langer maken. Of anders gewoon accepteren dat je level wat meer marge heeft.. Daar zullen de spelers niet wakker van liggen (wordt misschien wel meer gewaardeerd ook). Maar ik snap het wel.. Ik heb voor m'n eigen speedruns ook liever een tight timer haha. Maar ik gebruik geen donut blocks om de tijd te rekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relst89
Sméagol:
Als je specifiek een tight timer wil.. Dan hoef je echt je level niet om te gooien. Gewoon strategisch wat extra blokken toevoegen, veel testen, en dan moet je makkelijk je level 2 seconden langer maken.
Niet eens aan gedacht maar dat zal inderdaad ook wel goed functioneren, thanks.

Volgend level is SMB weer aan de beurt, ik wil heel graag een speedrun-achtig level maken waar je gebruik moet maken van de Powerball 8). Eerst maar eens wat inspiratie opdoen en wat testen.

Ik zat naar The most infuriating thing in 2020 te kijken, man man man...daar ga ik me niet aan wagen 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robkazoe
Sméagol schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 13:53:
[...]

Leedvermaak is het beste vermaak! :w

[...]

Blijf ze vooral gebruiken, maar weet waar en wanneer je ze kan plaaten. Ik gebruik ze ook gewoon, en ook zelfs boven een afgrond.. Ik bedoel ze zitten ook gewoon in de originele SMB game.
Maar dit is geen troll level, dus 't was niet echt wat ik had verwacht. Je snapt natuurlijk zelf wel dat ik eigenlijk dat level toen al had kunnen clearen..
Zoals GrandPooBear altijd zegt: "Kaizo blocks: Always funny and original" (en dat dan zeggen als een boer met kiespijn). Ik ben het overigens niet eens met jouw uitleg.

Kaizo blocks niet alleen bij troll levels maar ook bij pittige levels. Dat zie je in SMM2 en ook in de Super Mario World romhacks die tot de lastige categorie horen. En wat zijn IMO goede kaizo blocks? Degene die makkelijke dingen moeilijker maken en/of degene die je niet ziet aankomen. In dit geval voldoet hij aan beide voorwaarden. Daarnaast heeft de maker neem ik aan niet het hele level bezaaid met dit soort blokken zodat het level onspeelbaar wordt.

Dat je boos en pissig bent na zo'n moeilijk level: Helemaal mee eens, zou ik ook zijn. Dat je hem disliket, ook fair. Maar ik vind de keuze wel gerechtvaardigd.
[...]

Nou ja, 't liefst gewoon totaal niet als ze niks toevoegen behalve als filler voor je timer.. En nogmaals, ik heb geen cijfers, maar ik vermoed dat de meerderheid 't hier met me eens is.

Je gebruikt zo ook een heel klein beetje om de jump naar de goal wat lastiger te maken, ok, prima, plaats er één. Als je de speler moet laten wachten voor een bepaalde set-up, ook prima. Maar dat is hier niet het geval. Er er zijn natuurlijk betere manieren om 1-UPs uit te delen. Als je specifiek een tight timer wil.. Dan hoef je echt je level niet om te gooien. Gewoon strategisch wat extra blokken toevoegen, veel testen, en dan moet je makkelijk je level 2 seconden langer maken. Of anders gewoon accepteren dat je level wat meer marge heeft.. Daar zullen de spelers niet wakker van liggen (wordt misschien wel meer gewaardeerd ook). Maar ik snap het wel.. Ik heb voor m'n eigen speedruns ook liever een tight timer haha. Maar ik gebruik geen donut blocks om de tijd te rekken.
Hier moet ik je wel gelijk in geven. Ik zou ook minder donuts plaatsen.
- Ups kun je op een andere manier geven
- Plaats ze alleen als het echt iets toevoegt (zoals bij de ice speedrun, de laatste sprong wordt wel echt lastiger daardoor)
- Als je wilt dat een speedrun lastiger wordt, voeg dan meer level toe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
En wat zijn IMO goede kaizo blocks?
Diegene die netjes aangegeven worden d.m.v. tracks? Die variant eb ik ook met enige regelmaat voorbij zien komen bij Thabeast en Panga op YouTube. Dan weet je dat je boven die lijn moet blijven. Waren dan ook wel voornamelijk levels met de clearcondtion don't touch the ground after leaving...

Ik heb ze bij mijn Poison level gebruikt als anti cheese voor het geval mensen dachten het on/off gedeelte te kunnen skippen >:) daar vind ik ze ook wel bruikbaar voor en bij dit level is het gelijk instant karma wat resulteert in een fail.

Een paar moet kunnen, maar het moet geen Hot Garbage worden door overmatig gebruik. Als je bij iedere jump van het ene platform naar het andere eerst voorzichtig moet gaan polsen of er geen Kaizo blocks zijn is de lol er al heel snel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Robkazoe schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:54:
[...]
Zoals GrandPooBear altijd zegt: "Kaizo blocks: Always funny and original" (en dat dan zeggen als een boer met kiespijn). Ik ben het overigens niet eens met jouw uitleg.

Kaizo blocks niet alleen bij troll levels maar ook bij pittige levels. Dat zie je in SMM2 en ook in de Super Mario World romhacks die tot de lastige categorie horen. En wat zijn IMO goede kaizo blocks? Degene die makkelijke dingen moeilijker maken en/of degene die je niet ziet aankomen. In dit geval voldoet hij aan beide voorwaarden. Daarnaast heeft de maker neem ik aan niet het hele level bezaaid met dit soort blokken zodat het level onspeelbaar wordt.

Dat je boos en pissig bent na zo'n moeilijk level: Helemaal mee eens, zou ik ook zijn. Dat je hem disliket, ook fair. Maar ik vind de keuze wel gerechtvaardigd.
Punt is, dit is geen kaizo level. Als hij 't level had bezaait met kaizo blocks, dan wist ik eerder waar ik aan toe was. Hij maakt de finish ook niet moeilijker, die's toch al makkelijk, maar hij zorgt er net voor dat ik weer een nieuwe poging moet doen omdat ik de level toevallig onverwacht niet kan finishen op de manier die ik van plan was. Da's gewoon een dick move.

In een kaizo level: prima. Normale moeilijke levels, ook weer, gebruik ze wat vaker zodat ik eerder weet waar ik aan toe ben, als je op die manier bepaalde jumps moeilijker wilt maken.

Kijk, af en toe zijn ze leuk inderdaad, als ze onverwacht zijn en grappig in de context. Da's natuurlijk subjectief en afhankelijk van designer skill.

Om even een specifiek voorbeeld te noemen: ik weet helaas niet meer welk level 't was, maar zo werd een kaizo block gebruikt: volgens mij was 't een speedrun. Speler rende.. Sprong over een afgrond.. En kaizoblock. Echter blijkt nou net de goal in die afgrond verstopt te zitten, dus het level was klaar. Kijk, da's grappig.
relst89 schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:29:
Volgend level is SMB weer aan de beurt, ik wil heel graag een speedrun-achtig level maken waar je gebruik moet maken van de Powerball 8). Eerst maar eens wat inspiratie opdoen en wat testen.
Overigens ben ik hier wel benieuwd naar.

[ Voor 8% gewijzigd door Sméagol op 14-04-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Sméagol schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 17:16:
Overigens ben ik hier wel benieuwd naar.
Als het zover is drop ik hem zeker hier maar het kan nog wel even duren, moet eerst Story Mode verder voltooien om de Powerball vrij te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

relst89 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:12:
[...]

Als het zover is drop ik hem zeker hier maar het kan nog wel even duren, moet eerst Story Mode verder voltooien om de Powerball vrij te spelen.
Oh haha, ja daar had ik in 't begin ook niet zo'n zin in.. Heb 'm direct met launch lang genoeg gespeeld om de 2 power-ups te unlocken in een paar dagen, maar daarna maanden niet aangeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Sméagol schreef op woensdag 15 april 2020 @ 15:03:
[...]

Oh haha, ja daar had ik in 't begin ook niet zo'n zin in.. Heb 'm direct met launch lang genoeg gespeeld om de 2 power-ups te unlocken in een paar dagen, maar daarna maanden niet aangeraakt.
Ben sinds gisteravond alweer wat verder, purple Toad is in ieder geval al in het verhaal dus nu de jobs nog doen en hopelijk is de Super Ball dan snel beschikbaar...kunnen die gewoon achter elkaar of zit er echt nog een hoop tijd en jobs tussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

relst89 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:14:
[...]

Ben sinds gisteravond alweer wat verder, purple Toad is in ieder geval al in het verhaal dus nu de jobs nog doen en hopelijk is de Super Ball dan snel beschikbaar...kunnen die gewoon achter elkaar of zit er echt nog een hoop tijd en jobs tussen?
Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee meer.. Ben blij dat ik ervan af ben, en ben 't meerendeel al weer vergeten haha.
Al zaten er wel enkele leuke levels en ideeën tussen.

Ik weet alleen dat je lang niet alles hoeft te doen. Volgens mij moet je 't kasteel afmaken. Nee wacht.. Welke power-up kreeg je eerst? Hmm. In ieder geval, je zou ze alle 2 moeten hebben wanneer 't af is, daarna kan je de rest van de jobs doen voor wat extra costumes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relst89
Sméagol schreef op woensdag 15 april 2020 @ 16:43:
[...]

Ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee meer.. Ben blij dat ik ervan af ben, en ben 't meerendeel al weer vergeten haha.
Al zaten er wel enkele leuke levels en ideeën tussen.

Ik weet alleen dat je lang niet alles hoeft te doen. Volgens mij moet je 't kasteel afmaken. Nee wacht.. Welke power-up kreeg je eerst? Hmm. In ieder geval, je zou ze alle 2 moeten hebben wanneer 't af is, daarna kan je de rest van de jobs doen voor wat extra costumes.
Got it! Ik was gelukkig al een aardig eind op weg. Drie jobs van de gele Toad en 3 van de paarse Toad.

Het experimenten kan beginnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-09 10:15
Hier sinds gisteren dit spel, maar heeft er iemand nog leuke simpele levels voor jonge kinderen van 4, die pas net met de switch om kunnen gaan?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:43
@Tinusvolkel zou dan denken aan wereld 1 level 1 van Mario 1 zeg maar.
Die is opgebouwd om je te laten leren hoe het spel werkt.
Niet voor niets dat de eerste goomba de meeste slachtoffers heeft gemaakt van zo'n beetje alle spellen. :p
Maar kijk maar eens goed naar de opbouw van de level. Een jump zonder echt gat. Daarna wel met gat enzovoorts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Arunia schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:51:
@Tinusvolkel zou dan denken aan wereld 1 level 1 van Mario 1 zeg maar.
Die is opgebouwd om je te laten leren hoe het spel werkt.
Niet voor niets dat de eerste goomba de meeste slachtoffers heeft gemaakt van zo'n beetje alle spellen. :p
Maar kijk maar eens goed naar de opbouw van de level. Een jump zonder echt gat. Daarna wel met gat enzovoorts.
Ik gok dat ie specifieke codes zoekt voor dat soort 1-1 levels.

Ik heb wel een paar tradionele levels gemaakt, maar die zijn toch voor wat gevorderden, mensen die al bekend zijn met SMB1.

Ik denk dat 't makkelijkst is om een maker te zoeken die vooral dat soort levels maakt, anders blijf je bezig met codes invoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• relst89
Super Ball Grinder
SGY-7N2-SKF

20 seconds speedrun, niet al te moeilijk maar wel een redelijke strakke timer en dat zonder donuts ;)

@Robkazoe en @Sméagol ben benieuwd naar jullie bevindingen
Pagina: 1 ... 6 7 Laatste

Let op:
We hebben een course/maker database waar je jouw Course ID of Maker ID kunt toevoegen en die van andere Tweakers kunt checken! ;)