Ik zou endless Challenge> easy moeilijkheidsgraad doen. Het is compleet willekeur wat voor levels je krijgt, maar in de meeste gevallen kun je bijna niet dood gaan .Tinusvolkel schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:36:
Hier sinds gisteren dit spel, maar heeft er iemand nog leuke simpele levels voor jonge kinderen van 4, die pas net met de switch om kunnen gaan?
Idd zoiets zocht ikSméagol schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 13:55:
[...]
Ik gok dat ie specifieke codes zoekt voor dat soort 1-1 levels.
Ik heb wel een paar tradionele levels gemaakt, maar die zijn toch voor wat gevorderden, mensen die al bekend zijn met SMB1.
Ik denk dat 't makkelijkst is om een maker te zoeken die vooral dat soort levels maakt, anders blijf je bezig met codes invoeren.
Maar ze leren vrij snel dus kan het snel wat moeilijker maken
Niet al te moeilijkrelst89 schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:08:
Super Ball Grinder
SGY-7N2-SKF
20 seconds speedrun, niet al te moeilijk maar wel een redelijke strakke timer en dat zonder donuts
@Robkazoe en @Sméagol ben benieuwd naar jullie bevindingen

Moet zelf ook nog even inkomen maar kom steeds verder
Ps je kan toch niet zien hoeveel pogingen ik al gedaan heb?

Haha, ik heb nog niet gekeken maar teveel pogingen is niet goed voor m’n clearrateTinusvolkel schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:32:
[...]
Niet al te moeilijk![]()
Moet zelf ook nog even inkomen maar kom steeds verder![]()
Ps je kan toch niet zien hoeveel pogingen ik al gedaan heb?
Hoppa en weer een nieuwe speedrun
Twirl Twirl Castle
BTB-50D-SFG
Clear check time is 9,6 in een 10 second speedrun dus de timer is tight
Twirl Twirl Castle
BTB-50D-SFG
Clear check time is 9,6 in een 10 second speedrun dus de timer is tight
@relst89 Even snel; heb trouwens helaas geen videos gemaakt. Maar:
Super Ball Grinder
Op zich cool level en goeie eerste poging met de nieuwe power-up. Had persoonlijk meer level willen zien, en meer variatie in gebruik van de super ball, maar op zich tof. Die puzzel.. is op zich erg leuk, maar een beetje rot in speedrun context! Ik wil niet eerste een speedrun doen om vervolgens binnen een paar seconden een puzzel op te moeten lossen. Geen probleem als je ook hier, zoals in de rest van het level, een indicator had geplaatst. Wel tof hoe je hiermee de tijd hebt weten te vullen ipv donut blocks.. Past precies!
Twirl Twirl Castle
Ook op zich leuk. Zat eerste te denken dat ik niet zo blij was met die spike wall.. Maar dat viel uiteindelijk allemaal mee. Wel kritiek op weer een clear condition.. Die voegt niks toe. Ik geloof niet dat je überhaupt 't level kan uitspelen zonder die coins op te pakken. Wat 't wel doet.. is weer een hinderlijke melding aan 't begin, en in een 10s speedrun is dat zo'n beetje 10% van je run. Overigens zijn die coins zelf verder ook niet echt nodig als indicators in dit kleine overzichtelijke level, al kunnen ze ook geen kwaad verder.
En ook hier weer.. van mij mag ie wel iets langer.
Overigens heb ik zelf nog wat levels ge-upload gisteren. Nog geen trailers getweet.
A Ghost House A Ghost House
ID: LKG-6DR-XRG
Traditioneel ghost house level.. Qua platforming niet super moeilijk. Wel qua andere dingen haha.
A Test of Dexterity
ID: DG0-MNP-FVF
Een ehhh 30s "speedrun". Ook een tight timer. Maar niks voor jullie denk ik haha. Dit level heb ik zelf letterlijk langer gemaakt om de timer tight te maken!
Een work in progress
ID: J2R-NFT-R9G
Ik had zin in om een simpelere standaard level te maken. Hij's nog niet af, maar ik heb 'm ge-upload omdat ik een relaxte UK streamer vond die levels op request speelt. Hij streamt zaterdag weer, en als jullie interesse hebben, zal ik z'n details vrijdag posten.
edit:
@Tinusvolkel
Ik vond deze wel leuk: B01-96D-M2G
Als ik me goed herinner vond ik 'm nogal saai omdat je niet dood kon. 0,0 uitdaging. Wel een like gegeven want technisch en visueel indrukwekkend. Niet bepaald een 1-1 level, maar misschien ook leuk?
Edit 2: en als je 't leuk vind, dan die maker volgen, want makkelijke levels was volgens mij z'n ding.
Super Ball Grinder
Op zich cool level en goeie eerste poging met de nieuwe power-up. Had persoonlijk meer level willen zien, en meer variatie in gebruik van de super ball, maar op zich tof. Die puzzel.. is op zich erg leuk, maar een beetje rot in speedrun context! Ik wil niet eerste een speedrun doen om vervolgens binnen een paar seconden een puzzel op te moeten lossen. Geen probleem als je ook hier, zoals in de rest van het level, een indicator had geplaatst. Wel tof hoe je hiermee de tijd hebt weten te vullen ipv donut blocks.. Past precies!
Twirl Twirl Castle
Ook op zich leuk. Zat eerste te denken dat ik niet zo blij was met die spike wall.. Maar dat viel uiteindelijk allemaal mee. Wel kritiek op weer een clear condition.. Die voegt niks toe. Ik geloof niet dat je überhaupt 't level kan uitspelen zonder die coins op te pakken. Wat 't wel doet.. is weer een hinderlijke melding aan 't begin, en in een 10s speedrun is dat zo'n beetje 10% van je run. Overigens zijn die coins zelf verder ook niet echt nodig als indicators in dit kleine overzichtelijke level, al kunnen ze ook geen kwaad verder.
Overigens heb ik zelf nog wat levels ge-upload gisteren. Nog geen trailers getweet.
Traditioneel ghost house level.. Qua platforming niet super moeilijk. Wel qua andere dingen haha.
A Test of Dexterity
Een ehhh 30s "speedrun". Ook een tight timer. Maar niks voor jullie denk ik haha. Dit level heb ik zelf letterlijk langer gemaakt om de timer tight te maken!
Een work in progress
Ik had zin in om een simpelere standaard level te maken. Hij's nog niet af, maar ik heb 'm ge-upload omdat ik een relaxte UK streamer vond die levels op request speelt. Hij streamt zaterdag weer, en als jullie interesse hebben, zal ik z'n details vrijdag posten.
edit:
@Tinusvolkel
Ik vond deze wel leuk: B01-96D-M2G
Als ik me goed herinner vond ik 'm nogal saai omdat je niet dood kon. 0,0 uitdaging. Wel een like gegeven want technisch en visueel indrukwekkend. Niet bepaald een 1-1 level, maar misschien ook leuk?
Edit 2: en als je 't leuk vind, dan die maker volgen, want makkelijke levels was volgens mij z'n ding.
[ Voor 7% gewijzigd door Sméagol op 20-04-2020 02:22 ]
Make lovecraft not warcraft.
Thanks wederom voor de feedback, ik voel er hetzelfde over als jij. Geen indicator in de subworld was een bewussie want je krijgt hem praktisch cadeau, erg ingewikkeld is hij niet.Sméagol schreef op maandag 20 april 2020 @ 01:33:
@relst89 Even snel; heb trouwens helaas geen videos gemaakt. Maar:
Super Ball Grinder
De clear condition is een grap...69 coins...indicators waren helaas niet mogelijk i.v.m. Semi Solid Platforms als achtergrond. Maar goed ik had nog een uurtje over dus vandaar dit level en de lengteTwirl Twirl Castle
Ik ga ze proberen maar kan niet beloven dat ik ze clearOverigens heb ik zelf nog wat levels ge-upload gisteren. Nog geen trailers getweet.
A Test of Dexterity
Een work in progress
Dat world maker is echt super vet!
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Heel gaaf zeg! Die worlds gaan leuke dingen mee komen.
Jammer alleen dat ze zeggen dat het de final update is. (In hoeverre nog dingen kunnen worden toegevoegd)
Jammer alleen dat ze zeggen dat het de final update is. (In hoeverre nog dingen kunnen worden toegevoegd)
Inderdaad, waarschijnlijk geen Super Mario Bros 2 theme meer.Skinnyice schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:08:
Maar die worldmaker is wel mega vet
Holy WTF!!!
Dit is nog eens vette update
Dit is nog eens vette update
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Final Major Update...Skinnyice schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 09:08:
Betekend niet dat er geen kleine updates komen met wellicht nieuwe Power ups of stijlen...
Denk dat de kans daar heel klein op is. Kleine updates zou je eerder bugfixes enzo onder verstaan. Vziw hebben ze nooit eerder nieuwe spelelementen toegevoegd in kleine updates?relst89 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 11:14:
[...]
Final Major Update...
Betekend niet dat er geen kleine updates komen met wellicht nieuwe Power ups of stijlen...
Kleine updates verwacht ik meer dingen als nieuwe Ninji's, bugfixes. Misschien extra decoratie voor World Maker. Dat soort dingen. Geen spel ingrijpende veranderen.
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR
Oké, ik heb het spel pas sinds december dus de eerste update die ik meegemaakt heb was de Link update. Maar als je zegt dat ze geen andere stijlen releasen met kleine updates zal dat wel kloppen 
Ik ben overigens niet heel blij met al die extra “Bosses” gaat alleen maar meer garbage levels opleveren vrees ik.
Ik ben overigens niet heel blij met al die extra “Bosses” gaat alleen maar meer garbage levels opleveren vrees ik.
Zo cadeau vond ik 'm niet, moest 'm toch 3 of 4 keer over nieuw doen om de juiste plek te vinden. Dus 3 keer die speedrun voor niks. En indicator zorg er voor dat je niet in ieder geval hoeft te lopen zoeken, alleen dat je 't snel genoeg doet.relst89 schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:49:
[..]
Geen indicator in de subworld was een bewussie want je krijgt hem praktisch cadeau, erg ingewikkeld is hij niet.
Mjah, haha. <sigh>relst89 schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:49:
De clear condition is een grap...69 coins...
Maar goed, die "grap" werkt nog steeds zonder die clear condition. Je pakt die coins sowieso, dus je ziet het aantal op 't eind.
Verder benieuwd naar de update.
Wel bittersweet.. De laatste echte update, en 't lijkt er op dat er van m'n enorme wishlist dus niks gaat komen, waaronder ook enkele simpele dingen zoals 1-way pipes en infinite timers..
Maar de update zelf is tof.
Je valt naar beneden --> druk op B --> loopt naar links --> wacht even tot de laatste POW's geactiveerd is --> druk op B --> loopt naar rechts in de pijp en je bent bij de Pole....hoezo is dit geen cadeautje? Ik ben het met je eens dat een indicator prettig zou zijn maar dat was lastig i.v.m. de bounce en het raken van POW's dus het zat er niet in. En indicators maken in de schuine helling/plafond maakt het niet overzichtelijker vrees ik.Zo cadeau vond ik 'm niet, moest 'm toch 3 of 4 keer over nieuw doen om de juiste plek te vinden. Dus 3 keer die speedrun voor niks. En indicator zorg er voor dat je niet in ieder geval hoeft te lopen zoeken, alleen dat je 't snel genoeg doet.
Gelukkig is humor subjectief en neem het vooral met een korrel zout en niet te serieusMjah, haha. <sigh>
Maar goed, die "grap"
Werkelijk geen hond die daar naar kijkt zodra je een level afgerond hebt dus dan was mijn ''geweldige grap'' voor niets geweestJe pakt die coins sowieso, dus je ziet het aantal op 't eind.
No hard feelings BTW al het kritiek is welkom want meestal leer ik er ook iets van.
Ja, dat is dus niet zoals ik 'm deed, volgens mij, ik doe 'm wel even opnieuw en post een video, in ieder geval kostte 't dus een paar pogingen. Ja 't is een simpele puzzel, en een leuke zoals ik al zei, als je geen haast hebt, maar je krijgt maar 1 poging per keer (want je moet wachten tot die super ball despawned, maar je hebt daarna geen tijd meer). Dit is iets waar je beter naar moet kijken tijdens playtesten, want jij als creator kan 'm testen in de editor. Zonder de tijdsdruk dus.relst89 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 14:40:
[...]
Je valt naar beneden --> druk op B --> loopt naar links --> wacht even tot de laatste POW's geactiveerd is --> druk op B --> loopt naar rechts in de pijp en je bent bij de Pole....hoezo is dit geen cadeautje? Ik ben het met je eens dat een indicator prettig zou zijn maar dat was lastig i.v.m. de bounce en het raken van POW's dus het zat er niet in. En indicators maken in de schuine helling/plafond maakt het niet overzichtelijker vrees ik.
[...]
Gelukkig is humor subjectief en neem het vooral met een korrel zout en niet te serieusgewoon een running gag wat ik regelmatig bij Panga en Thabeast voorbij zie komen en hun zullen zeer waarschijnlijk niet de enige zijn...
[...]
Werkelijk geen hond die daar naar kijkt zodra je een level afgerond hebt dus dan was mijn ''geweldige grap'' voor niets geweest
No hard feelings BTW al het kritiek is welkom want meestal leer ik er ook iets van.
Ik moet eerst kijken wat er aan de hand is, dat is al poging één want voordat je 't door hebt is 't al te laat door de strakke timer.
Vervolgens dus de juiste plek weten te vinden. Poging 2 en 3 denk ik.
Dan vergeet je ook dat er nog een onderdeel is van de puzzel. Er komt een pow block uit de linker pijp.. Maar die komt er niet uit als je er vlak voor staat, wat ik dus deed, want ik keek eerst of ik er in kon. Poging 4.
Daarna had ik de juiste plek, maar ben vergeten hoeveel keer in er totaal over deed. Maar bij elke poging dus opnieuw de speedrun, wat dan neer komt op "wachten voor een nieuwe poging" dus.
Je moet je realizeren dat 't nog steeds een puzzel is die je niet in één keer kan oplossen.
En die grap: 't is niet de humor op zich, 't gaat me dus om 't feit dat je level ten koste gaat van die grap. Je wilt persé een clear condition toevoegen die absoluut niks toevoegt in dit level, en in fact zelfs hinderlijk is. En wat ik zeg, die coins zie je op 't eind ook wel. Grappig, want ik denk juist dat panga dat wel zou opvallen, afgaand op de videos die ik zo ver van 'm gezien heb.
Je hebt volledig gelijk hoor, het is voor de maker altijd makkelijker dan voor een speler en dat hij niet in één keer te clearen is was voor mij ook wel duidelijk toen ik hem uploadde. Trial and error zullen we maar zeggen.Dit is iets waar je beter naar moet kijken tijdens playtesten, want jij als creator kan 'm testen in de editor. Zonder de tijdsdruk dus.
Ik vrees dat er een hoop levels met clear condtion zijn die niets toevoegen maar goed, ik bedoel een Kaizo level met alleen maar shelljumps en dergelijke hebben 9 van 10 keer ook een clear condition (je mag de grond niet meer raken na een jump) die hebben ook allemaal geen nut want je valt of op spikes of in de afgrond. Een uitzondering is natuurlijk als je een grotere jump moet maken vlak voor de Pole na zo'n level maar meestal is dat niet het geval. Je kunt een hele hoop doen met clear conditions en tegelijkertijd kunnen ze ook hinderlijk zijn of overbodig. Ik wil in de toekomst misschien de clear condition dat je geen hit mag hebben gebruiken om damage boosting en andere cheese mogelijkheden de kop in te drukken.En die grap: 't is niet de humor op zich, 't gaat me dus om 't feit dat je level ten koste gaat van die grap. Je wilt persé een clear condition toevoegen die absoluut niks toevoegt in dit level, en in fact zelfs hinderlijk is.
Misschien wel, misschien niet ik persoonlijk denk het niet maar als iemand als Panga het van te voren te zien krijgt is hij wel gelijk getriggerdGrappig, want ik denk juist dat panga dat wel zou opvallen, afgaand op de videos die ik zo ver van 'm gezien heb.
Die streamer uit Engeland trouwens, heeft hij een YouTube kanaal of iets dergelijks? Dan kan ik eens kijken op m'n gemakje.
@Tinusvolkel check trouwens ook even het YouTube kanaal van Beard Bear YouTube: BeardBear daar komen met enige regelmaat zeer mooie en creatieve levels op die ook goed te doen zijn voor kinderen denk ik
[ Voor 7% gewijzigd door relst89 op 21-04-2020 15:50 ]
Dat zal best, geen idee. Ik speel eigenlijk nog niet eens zo veel levels, en al zeker geen Kaizo. Ik kan me voorstellen dat in dat geval de jumps net iets moeilijker worden nog..relst89 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 15:36:
Ik vrees dat er een hoop levels met clear condtion zijn die niets toevoegen maar goed, ik bedoel een Kaizo level met alleen maar shelljumps en dergelijke hebben 9 van 10 keer ook een clear condition
Maar ook als ze niks toevoegen, kijk, dat anderen 't doen, wil niet zeggen dat jij er ook maar mee weg kan komen.
En ik denk dat je 't nog steeds niet snapt. Die clear condition, specifiek in jouw level, voegt letterlijk niks toe aan je level. 't verandert niks. Die coins, verzamel je automatisch, want ze zitten op je pad. Je haalt die clear condition dus automatisch, ongeacht of je specifiek 'm als clear condition toevoegt of niet. Dus er is totaal niks anders aan dat level.
Wat 't wel doet, is een hinderlijke melding toevoegen aan 't begin, wat geen kwaad kan in een normaal level, maar in een 10s speedrun zit je al te jumpen met die melding nog op je screen. Een halve blind jump dus.
Edit:
Oh en dit is de streamer. Met welgeteld 3 mensen in de chat, waaronder ik die week.
YouTube: Hanakane
Maar hij kwam me relaxed over, dus ik check z'n volgende stream ook. Zeker met de update now,ik probeer nog wat nieuwe en oude levels te uploaden voor 't weekend.
[ Voor 12% gewijzigd door Sméagol op 21-04-2020 15:52 ]
Wie zegt dat ik het niet snap...? Vreemde conclusie moet ik zeggen, ik ben juist gaan inhaken op het feit dat het geen nut heeft met het voorbeeld over Kaizo levels.En ik denk dat je 't nog steeds niet snapt. Die clear condition, specifiek in jouw level, voegt letterlijk niks toe aan je level. 't verandert niks. Die coins, verzamel je automatisch, want ze zitten op je pad. Je haalt die clear condition dus automatisch, ongeacht of je specifiek 'm als clear condition toevoegt of niet. Dus er is totaal niks anders aan dat level.
Wat 't wel doet, is een hinderlijke melding toevoegen aan 't begin, wat geen kwaad kan in een normaal level, maar in een 10s speedrun zit je al te jumpen met die melding nog op je screen. Een halve blind jump dus.
Een beetje hetzelfde als ik zou zeggen dat ik denk dat jij nog steeds de grap niet snapt...zou ook een vreemde conclusie zijn toch?
Het hoeft ook geen nut te hebben het gaat om de trigger van 69 aan het begin, dat het dan vervolgens hinderlijk is voor jou (en misschien andere die het niet leuk vinden) neem ik op de koop toe.
In een uurtje dit level maken in een melige bui dan ontstaan zulke dingen nu eenmaal...niet te serieus allemaal
Jij vindt het niet leuk ik vond het wel grappig sommige dingen verschillen nu eenmaal
EDIT:
3 mensen! Wow ik weet niet of ik er dan tussen kan komen...
[ Voor 7% gewijzigd door relst89 op 21-04-2020 16:03 ]
Mjah, ik zat me af te vragen of jij misschien dacht dat 't wel functionaliteit toe zou voegen, hoe marginaal dan ook.relst89 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:00:
[...]
Wie zegt dat ik het niet snap...? Vreemde conclusie moet ik zeggen, ik ben juist gaan inhaken op het feit dat het geen nut heeft met het voorbeeld over Kaizo levels.
Een beetje hetzelfde als ik zou zeggen dat ik denk dat jij nog steeds de grap niet snapt...zou ook een vreemde conclusie zijn toch?
Het hoeft ook geen nut te hebben het gaat om de trigger van 69 aan het begin, dat het dan vervolgens hinderlijk is voor jou (en misschien andere die het niet leuk vinden) neem ik op de koop toe.
In een uurtje dit level maken in een melige bui dan ontstaan zulke dingen nu eenmaal...niet te serieus allemaal
Jij vindt het niet leuk ik vond het wel grappig sommige dingen verschillen nu eenmaal
EDIT:
3 mensen! Wow ik weet niet of ik er dan tussen kan komen...ik ga vanavond eens kijken of z'n content leuk is. Thanks!
Maar je hebt zeker niet door hoe hinderlijk die melding is voor zo'n korte level. Die grap zullen de meeste niet eens opvallen, die melding echter wel. Dit is één stap verwijdert van het gebruiken van de ghost house night theme voor dit level.
Edit:
Ghost house night theme speedrun.. Hmm.Brengt me op een idee.
[ Voor 3% gewijzigd door Sméagol op 21-04-2020 16:20 ]
Als jij levels maakt doe je dit dan in de stand modus of handheld modus? Ik persoonlijk altijd in de handheld modus dus ik maak, test en clear in handheld modus en ik heb geen last van die melding op dat kleine scherm...kan zijn omdat ik zelf de maker ben hoor maar. Ik zal hem straks nog een keer opstarten en kijken in hoeverre ik het zelf irritant vind. Maar ben bang dat als ik het zelf echt irritant vond ik wel er aan gedaan had tijdens het maken. Heb al eens vaker verteld dat ik geen expert ben in Mario, heck ik kan niet eens een shelljump dus als het mij lukt zonder irritatie moet het jou ook lukkenSméagol schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:06:
[...]
Mjah, ik zat me af te vragen of jij misschien dacht dat 't wel functionaliteit toe zou voegen, hoe marginaal dan ook.
Maar je hebt zeker niet door hoe hinderlijk die melding is voor zo'n korte level. Die grap zullen de meeste niet eens opvallen, die melding echter wel. Dit is één stap verwijdert van het gebruiken van de ghost house night theme voor dit level.

Alleen de timer was voor mij lastig zelfs een paar keer op de Axe een time out gehad

EDIT
Als je die doet en in perfectie uitvoert....pffff dat is wel een leveltje dan hoorGhost house night theme speedrun.. Hmm.Brengt me op een idee.
[ Voor 7% gewijzigd door relst89 op 21-04-2020 16:38 ]
Ja maar dat is dus het probleem.. Jij kent het level al, dus die melding boeit jou niet. Ik ken 't level niet de eerste keer, dus ik heb gewoon een half doorzichtige melding bij m'n eerste jump voordat ik weet wat de bedoeling is. Nogmaals, geen probleem bij normale levels waar je niet direct in actie hoeft te komen. Docked of handheld is verder niet relevant. 't is geen groot probleem verder, maar wel hinderlijk, en in doit geval totaal onnodig.relst89 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 16:25:
[...]
Als jij levels maakt doe je dit dan in de stand modus of handheld modus? Ik persoonlijk altijd in de handheld modus dus ik maak, test en clear in handheld modus en ik heb geen last van die melding op dat kleine scherm...kan zijn omdat ik zelf de maker ben hoor maar. Ik zal hem straks nog een keer opstarten en kijken in hoeverre ik het zelf irritant vind. Maar ben bang dat als ik het zelf echt irritant vond ik wel er aan gedaan had tijdens het maken. Heb al eens vaker verteld dat ik geen expert ben in Mario, heck ik kan niet eens een shelljump dus als het mij lukt zonder irritatie moet het jou ook lukken![]()
Alleen de timer was voor mij lastig zelfs een paar keer op de Axe een time out gehad
EDIT
[...]
Als je die doet en in perfectie uitvoert....pffff dat is wel een leveltje dan hoor
Hey @Sméagol, wat is precies het nut van dat checkpoint boven de muncher in je POW level? Afgezien van talloze deaths omdat ik niet van te voren een richting indrukte...?
Bijna niks anders dan om te trollen, en ééntje die je ver van te voren aan had kunnen zien komen haha.relst89 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:08:
Hey @Sméagol, wat is precies het nut van dat checkpoint boven de muncher in je POW level? Afgezien van talloze deaths omdat ik niet van te voren een richting indrukte...?
't geeft ook aan hoeveel tijd je echt kwijt bent. Als je 'm uitspeelt, dan is zonder CP jouw cleartime nagenoeg hetzelfde als m'n clearcheck time en die van anderen (want strakke timer). Al heeft degene die de first clear heeft daar omheen gewerkt door gewoon te restarten haha.
Ah, oké duidelijk dan strepen we die weg tegenover mijn clear condition of mijn donuts want het valt allemaal in de categorie “voegt niks toe” en je bent er nogal een fan van zag ik in meerdere levels. Mag jij kiezen welke weggestreept mag wordenSméagol schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 21:12:
[...]
Bijna niks anders dan om te trollen, en ééntje die je ver van te voren aan had kunnen zien komen haha.
't geeft ook aan hoeveel tijd je echt kwijt bent. Als je 'm uitspeelt, dan is zonder CP jouw cleartime nagenoeg hetzelfde als m'n clearcheck time en die van anderen (want strakke timer). Al heeft degene die de first clear heeft daar omheen gewerkt door gewoon te restarten haha.
Snow and Easy was zeer vermakelijk, heb helaas niet de true ending gezien met de red coins. Maar echt een tof level waar goed over nagedacht is
Behalve dan dan ik 'm bewust er in hebt gezet, en dat je deze gewoon kan ontwijken als je oplet, 't is een extra bewuste geplaatste obstakel, waar bij jou 't niet bewust geplaatst is maar een neven effect van de grap die je wilde maken.. Maar tuurlijk, je hoeft er geen fan van te zijn.relst89 schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 22:51:
[...]
Ah, oké duidelijk dan strepen we die weg tegenover mijn clear condition of mijn donuts want het valt allemaal in de categorie “voegt niks toe” en je bent er nogal een fan van zag ik in meerdere levels. Mag jij kiezen welke weggestreept mag wordendeal?
Snow and Easy was zeer vermakelijk, heb helaas niet de true ending gezien met de red coins. Maar echt een tof level waar goed over nagedacht is
En ja zeker, ik plaatst zo af en toe wel meer een troll in m'n levels, al heb ik deze niet eerder gebruikt, en jij hebt niet zo veel levels van mij gespeeld volgens mij, dus ik vraag me af wat je nog meer hebt gezien.
Oké vooruit dan maar, nog 1 antwoord:en jij hebt niet zo veel levels van mij gespeeld volgens mij, dus ik vraag me af wat je nog meer hebt gezien.
Stuk of 5 a 6 (uit m’n hoofd gezegd) waarvan 3 met een checkpoint op een troll locatie.
Je POW level
Anti soft lock (discutabel want het past enigszins in het level concept met soft lock maar je moet wel restarten of een hele hoop moeite doen om de mushroom te ontwijken)
Steady hands (discutabel want je kan via dat checkpoint gelijk op de wolk komen echter zit het ook direct boven een afgrond)
PS ik weet niet of je het door hebt maar ik probeerde met een dolletje deze eeuwigdurende discussie af te ronden...
[ Voor 12% gewijzigd door relst89 op 22-04-2020 10:15 ]
POW: dat is geen anti softlock, want de muncher is dood tegen de tijd dat je eventueel vast komt te zitten. Ik heb dat level wel opnieuw ge-upload om 2 anti-softlocks toe te voegen, oa die afgrond. Zoals ik al zei, die muncher is een extra obstakel, een trol voor degene die vanaf de CP starten, en een middel om de "echte" clear time te zien. Wuif die laatste reden niet weg, want dat is voor mij als maker wel handig om te weten, en zeker relevant voor speedrunners.relst89 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 07:48:
[...]
Oké vooruit dan maar, nog 1 antwoord:
Stuk of 5 a 6 (uit m’n hoofd gezegd) waarvan 3 met een checkpoint op een troll locatie.
Je POW level
Anti soft lock (discutabel want het past enigszins in het level concept met soft lock maar je moet wel restarten of een hele hoop moeite doen om de mushroom te ontwijken)
Steady hands (discutabel want je kan via dat checkpoint gelijk op de wolk komen echter zit het ook direct boven een afgrond)
PS ik weet niet of je het door hebt maar ik probeerde met een dolletje deze eeuwigdurende discussie af te ronden...
Steady Hands: begon ook als visuele grap ("wat doet die totaal zinloze CP daar?"), maar bleek tijdens playtesten wel handig, precies voor die reden die je opnoemt. Locatie was ook eerst anders. In tegenstelling tot die andere, was deze niet als potentiële fatale grap bedoelt, voor degene die niet opletten. Die afgrond was er eerst niet, en je kan er niet in vallen, tenzij je als malloot naar recht rent, wat in dit level niet de bedoeling is. Dus als dat gebeurt ligt 't echt aan jou. Die afgrond is ook voor een re-upload toegevoegd als anti-softlock, aangezien 't mogelijk is om zonder wolkje te zitten beneden.
PS. Ik weet niet of je 't door hebt, maar ik probeer je duidelijk te maken dat vrijwel alles wat ik doe bewust is.
Anyway, tijd om de update te checken.
Ik bedoelde je level Anti softlock...daarom staat het onder elkaar en niet achter elkaarPOW: dat is geen anti softlock, want de muncher is dood tegen de tijd dat je eventueel vast komt te zitten. Ik heb dat level wel opnieuw ge-upload om 2 anti-softlocks toe te voegen, oa die afgrond. Zoals ik al zei, die muncher is een extra obstakel, een trol voor degene die vanaf de CP starten, en een middel om de "echte" clear time te zien. Wuif die laatste reden niet weg, want dat is voor mij als maker wel handig om te weten, en zeker relevant voor speedrunners.
Checkpoint zit recht boven de afgrond dus als je zegt dat je alleen maar in de afgrond valt als je rechtstreeks naar rechts rent is gewoon niet waar. Je kan vanaf dat checkpoint regelrecht in die pit vallen (gebeurt je natuurlijk maar één keer want daarna weet je dat je op de wolk terecht kan komen) dus dat ligt niet aan mijSteady Hands: begon ook als visuele grap ("wat doet die totaal zinloze CP daar?"), maar bleek tijdens playtesten wel handig, precies voor die reden die je opnoemt. Locatie was ook eerst anders. In tegenstelling tot die andere, was deze niet als potentiële fatale grap bedoelt, voor degene die niet opletten. Die afgrond was er eerst niet, en je kan er niet in vallen, tenzij je als malloot naar recht rent, wat in dit level niet de bedoeling is. Dus als dat gebeurt ligt 't echt aan jou. Die afgrond is ook voor een re-upload toegevoegd als anti-softlock, aangezien 't mogelijk is om zonder wolkje te zitten beneden.
Alles zal zeker bewust zijn maar overthinking is ook echt een dingPS. Ik weet niet of je 't door hebt, maar ik probeer je duidelijk te maken dat vrijwel alles wat ik doe bewust is.
Inderdaad!Anyway, tijd om de update te checken.
Ah Softlock Salvation.relst89 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:45:
Ik bedoelde je level Anti softlock...daarom staat het onder elkaar en niet achter elkaar
Begon ook als visuele grap, net als steady hands, maar dat is inderdaad één waar je moet opletten want als je 't vergeet loop je waarschijnlijk verkeerd weer. Tijdens playtesten zelf ook een paar keer gedaan, en ik vond 't wel grappig, en past inderdaad in 't thema, dus zo goed mogelijk geprobeerd 'm er in te verwerken, 't was nogal lastig om alles wat ik wilde er in te passen. Zo moeilijk is die mushroom verder niet te ontwijken. Maar je vergeet even verder dat 't 2 seconden afhaalt van een 10s speedrun.. 't maakt dit level wel degenlijk makkelijker, dus wat dat betreft werkt 't ook als "gewone" CP.
Eh nee, deze ligt wel degenlijk aan jou, en je hebt 't duidelijk niet geprobeerd, of je doet iets verschrikkelijks verkeerd. Als je niet beweegt, kan je überhaupt niet in die afgrond vallen. Alleen als je naar rechts beweegt, wat in dit level geen haast heeft verder aan 't begin.relst89 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:45:
Checkpoint zit recht boven de afgrond dus als je zegt dat je alleen maar in de afgrond valt als je rechtstreeks naar rechts rent is gewoon niet waar. Je kan vanaf dat checkpoint regelrecht in die pit vallen (gebeurt je natuurlijk maar één keer want daarna weet je dat je op de wolk terecht kan komen) dus dat ligt niet aan mij
Ik vind 't juist tof om mechanische trucjes toe te passen waar dat kan en past..relst89 schreef op woensdag 22 april 2020 @ 16:45:
Alles zal zeker bewust zijn maar overthinking is ook echt een ding
En ik zal CP's blijven gebruiken, ook in dit soort kleine levels. Ook als ik ze niet als troll gebruik hebben ze gewoon onverwachte functionaliteit.
Was bezig met een level waar Mario’s nieuwe Frog Suit centraal staat voor mijn world toen ik erachter kwam dat dit echt wel potentie heeft voor een speedrun-achtig level.
Resultaat:
Froggy Mario’s Red Coins
VTL-RQ0-04G
30 second level waar het de bedoeling is om snel mogelijk door het water te manoeuvreren en de red coins te verzamelen.
Heb m’n best gedaan om hem @Sméagol proof te maken
Hoor graag wat jullie er van vinden.
De world update genereert een hoop plays op je levels vind ik, heb wat oude levels samen gedaan en een world gemaakt om te kijken hoe het allemaal werkt maar moet zeggen dat het resultaat echt goed is. Er zou eigenlijk wel op voorhand een rating systeem moeten zijn of iets dergelijks zodat je ongeveer weet wat je te wachten staat. Zo ben ik vol verwachting aan een world begonnen en bleken het allemaal muziek levels te zijn...hartstikke mooi natuurlijk maar als ik dat op voorhand had geweten had ik wel een andere gespeeld.
Resultaat:
Froggy Mario’s Red Coins
VTL-RQ0-04G
30 second level waar het de bedoeling is om snel mogelijk door het water te manoeuvreren en de red coins te verzamelen.
Heb m’n best gedaan om hem @Sméagol proof te maken
Hoor graag wat jullie er van vinden.
De world update genereert een hoop plays op je levels vind ik, heb wat oude levels samen gedaan en een world gemaakt om te kijken hoe het allemaal werkt maar moet zeggen dat het resultaat echt goed is. Er zou eigenlijk wel op voorhand een rating systeem moeten zijn of iets dergelijks zodat je ongeveer weet wat je te wachten staat. Zo ben ik vol verwachting aan een world begonnen en bleken het allemaal muziek levels te zijn...hartstikke mooi natuurlijk maar als ik dat op voorhand had geweten had ik wel een andere gespeeld.
Die UK streamer is nou aan 't streamen, voor degene die hun levels live willen zien!
YouTube: Hanakane Live Stream
Ik wist 't ook niet vantevoren.
YouTube: Hanakane Live Stream
Ik wist 't ook niet vantevoren.
@Sméagol hoe heb jij een 28.2 weggezet op Froggy Mario? Die run moest echt wel heel clean zijn dan
Hé, ja, heb je laatste 2 levels gedaan, maar nog geen commentaar geleverd, bij deze.relst89 schreef op maandag 27 april 2020 @ 08:41:
@Sméagol hoe heb jij een 28.2 weggezet op Froggy Mario? Die run moest echt wel heel clean zijn dan
't is een beetje.. saai.
Dus ja, na één poging snap je wel wat de bedoeling is, en dus een beetje de dpad mashen en dan kom je vanzelf aan die tijd. 3de poging voor een net iets snellere tijd, en 4de poging om langs die goal proberen te komen, maar dat ging niet.
Die race is min of meer hetzelfde verhaal, maar die heb ik als charity wel een like gegeven, aangezien ik weet dat multiplayer levels het lastig hebben wat dat betreft. Die worden niet beoordeeld op hun multiplayer kwaliteiten, en ik heb 'm niet in multiplayer gespeeld. Zag wel dat je 't einde zo had gemaakt dat je ook zonder rennen naar de goal kan, da's mooi. Want de eerste keer had ik die p-switch niet meegenomen!
Mash jij DPAD? Ik zwem stickHé, ja, heb je laatste 2 levels gedaan, maar nog geen commentaar geleverd, bij deze.
't is een beetje.. saai.Probleem is dat er niet echt obstakels zijn ofzo. 't grootste probleem voor de speler zo vlak na de update, is de mechanics leren.Ik had de frog suit nog niet meegemaakt in mario maker. En 't beviel niet helemaal..voelt een beetje raar aan, maar 't is lang geleden. Volgens mij is ie te snel. Maar dat terzijde.
Dus ja, na één poging snap je wel wat de bedoeling is, en dus een beetje de dpad mashen en dan kom je vanzelf aan die tijd. 3de poging voor een net iets snellere tijd, en 4de poging om langs die goal proberen te komen, maar dat ging niet.
Moet wel zeggen dat het bewust is geweest dat je niet dood kunt gaan (afgezien van de time out). Hij is in principe tight genoeg voor de meeste players en misschien juist een mooi level om de mechanics een beetje onder de knie te krijgen
Mijn eerste multiplayer level ooit, achterliggende gedachte was ook hier dat je (in het begin) niet dood kan gaan. Maar zodra je bij het ''Run'' gedeelte komt kun je elkaar wel in de grinders bumpen of je doet het jezelf aan. Vandaar ook het pad onder de grinders en het trapje uit het water inderdaadDie race is min of meer hetzelfde verhaal, maar die heb ik als charity wel een like gegeven, aangezien ik weet dat multiplayer levels het lastig hebben wat dat betreft. Die worden niet beoordeeld op hun multiplayer kwaliteiten, en ik heb 'm niet in multiplayer gespeeld. Zag wel dat je 't einde zo had gemaakt dat je ook zonder rennen naar de goal kan, da's mooi. Want de eerste keer had ik die p-switch niet meegenomen!
Weet niet hoe de rest het ervaart, maar ik ben ineens weer veel meer MM2 gaan spelen sinds die update uit is. Ik haakte eerst vrij snel af omdat ik lang zocht naar goede levels en binnen de levels zelf vrij snel opgaf.
Nu met world maker hoe je alleen nog een goede creator te vinden en vervolgens kun je lekker doorspelen. En omdat je niet verder kan totdat je een level haalt, geef ik een level nu ook veel minder snel op.
Wat mij betreft echt een top update!
Nu met world maker hoe je alleen nog een goede creator te vinden en vervolgens kun je lekker doorspelen. En omdat je niet verder kan totdat je een level haalt, geef ik een level nu ook veel minder snel op.
Wat mij betreft echt een top update!
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Hey, sind een kort tijdje ook een Switch en nu bezig (very early access) met een level maken met een hopelijk leuk idee/'hook'.
Kun je dat level met bijv. één iemand delen zonder dat 'iedereen' het kan spelen? Het op 'invisible' of zo zetten?
Om het te testen zeg maar?
(Heb nog geen Nintendo online geactiveerd.)
Kun je dat level met bijv. één iemand delen zonder dat 'iedereen' het kan spelen? Het op 'invisible' of zo zetten?
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Nope, dan is het alleen lokaal op jouw account/Switch te testen. Enige manier is online zetten en vervolgens verwijderen --> aanpassen --> opnieuw online zetten.The Chosen One schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 12:30:
Hey, sind een kort tijdje ook een Switch en nu bezig (very early access) met een level maken met een hopelijk leuk idee/'hook'.
Was er al bang voor. Dan maar wat verder afmaken, dan uploaden met “testtrack v0.2” snel code (hopelijk hier) delen, feedback verzamelen en aanpassen, en repeat if nodig.relst89 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 15:53:
[...]
Nope, dan is het alleen lokaal op jouw account/Switch te testen. Enige manier is online zetten en vervolgens verwijderen --> aanpassen --> opnieuw online zetten.
Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc
Nou weet ik 't niet zeker meer, omdat ik 't zelf nooit geprobeerd heb, maar 't dichts wat daarbij in de buurt komt is multiplayer spelen. Daarbij moet je dus beide in het level rondlopen, maar dan kan je wel lokaal opgeslagen levels kiezen als ik me goed herinner. Kan je wel "live" zien wat de speler probeert, maar je moet dus achter 'm aanlopen, en je moet rekeninghouden met de aanpassingen voor co-op en versus. Ik denk niet dat elk level zich daarvoor leent, zoals super strakke speedruns.The Chosen One schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 16:03:
[...]
Was er al bang voor. Dan maar wat verder afmaken, dan uploaden met “testtrack v0.2” snel code (hopelijk hier) delen, feedback verzamelen en aanpassen, en repeat if nodig.
Mja, ik kan hem in principe toch gewoon online zetten, iemand het level laten downloaden en dan weer verwijderen desnoods? Wat gebeurd er als iemand het level speelt en finished? Of moet het level online blijven staan?
Dat zou prima voldoen. Zodra het level iets verder is iemand zoeken die een level tig keer wilt spelen om te kijken of je jezelf vast zetten e.d. en dan via Steam of zo gewoon ff beetje chatten.
Dat zou prima voldoen. Zodra het level iets verder is iemand zoeken die een level tig keer wilt spelen om te kijken of je jezelf vast zetten e.d. en dan via Steam of zo gewoon ff beetje chatten.
[ Voor 22% gewijzigd door The Chosen One op 07-05-2020 21:05 ]
In principe wel, maar je vroeg in eerste instantie natuurlijk naar een gecontroleerde test omgeving. Die bereik je op die manier.The Chosen One schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:41:
Mja, ik kan hem in principe toch gewoon online zetten, iemand het level laten downloaden en dan weer verwijderen desnoods?
Dat voldoet prima denk ik. Zodra het level iets verder is iemand zoeken die een level tig keer wilt spelen om te kijken of je jezelf vast zetten e.d. en dan via Steam of zo gewoon ff beetje chatten.
Ik heb toevallig ook een WIP online gezet, met als doel feedback te krijgen etc. maar vond het voor dat level niet erg dat het ook door anderen gezien en gespeeld werd. heb dat wel eens eerder gedaan. Ik had voor andere levels echter ook graag alleen specifieke testers gewild.
Downloaden is inderdaad een optie maar online laten staan en door verschillende mensen (zelfs mensen die geen feedback geven) kan ook bruikbaar zijn. Er is namelijk een mogelijkheid om de deaths te bekijken en ook dat is bruikbare informatie vind ik. Plus als mensen heel erg boos zijn laten ze nog een comment achterThe Chosen One schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:41:
Mja, ik kan hem in principe toch gewoon online zetten, iemand het level laten downloaden en dan weer verwijderen desnoods? Wat gebeurd er als iemand het level speelt en finished? Of moet het level online blijven staan?
Ik denk dat multiplayer niet echt goed functioneert voor dit doeleinde om een aantal redenen:Sméagol schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 20:38:
[...]
Nou weet ik 't niet zeker meer, omdat ik 't zelf nooit geprobeerd heb, maar 't dichts wat daarbij in de buurt komt is multiplayer spelen. Daarbij moet je dus beide in het level rondlopen, maar dan kan je wel lokaal opgeslagen levels kiezen als ik me goed herinner. Kan je wel "live" zien wat de speler probeert, maar je moet dus achter 'm aanlopen, en je moet rekeninghouden met de aanpassingen voor co-op en versus. Ik denk niet dat elk level zich daarvoor leent, zoals super strakke speedruns.
- Je moet bij elkaar in de buurt blijven anders heb je geen volledige controle over je scherm
- Je moet verplicht in dezelfde pijp om een subworld te betreden (dus echte multiplayer levels kun je niet testen)
- Als één van de twee dood gaat komt hij/zij terug in een bubbel wat voor IF zorgt en daardoor kun je damageboosten door een bepaald stuk
- Speedrun levels zijn zoals je zelf al zegt al helemaal niet te doen
Ik speel met enige regelmaat lokaal multiplayer met mijn vrouw, gewoon simpele levels als tijdverdrijf en tegen die dingen loop je sowieso aan. Dus om een level te testen in multiplayer is lastig denk ik persoonlijk
[ Voor 43% gewijzigd door relst89 op 08-05-2020 10:16 ]
Sure sure, dat zal ik ook doen maar mijn level is echt early stages. De meeste feedback kan ik nu al wel verzinnen.
Veel teveel dezeflde blocks gebruikt e.d., dan komt later wel, zodra alles werkt zoals het hoort, aankleden e.d.
En ik zou nog stukken compleet kunnen verplaatsen e.d. het level gaat naar rechts en dan omhoog en weer naar links en je ziet alles zeg maar.
Moet nog uberhaupt de hele levelmaker tutorial nog bekijken, stukken 'ontzichtbaar' maken en zo.
En misschien kan ik sommige dingen/secties wel verplaatsen naar de main area, bovenin zeg maar en dan heb je wat meer spreiding tussen stukken e.d.
Straks uploaden, 1 persoon of zo testen of het werkt, verbeteren, testen, aankleden/verplaatsen, uploaden voor public beta, en dan de final version of zo.
En ik zou nog stukken compleet kunnen verplaatsen e.d. het level gaat naar rechts en dan omhoog en weer naar links en je ziet alles zeg maar.
Moet nog uberhaupt de hele levelmaker tutorial nog bekijken, stukken 'ontzichtbaar' maken en zo.
En misschien kan ik sommige dingen/secties wel verplaatsen naar de main area, bovenin zeg maar en dan heb je wat meer spreiding tussen stukken e.d.
Straks uploaden, 1 persoon of zo testen of het werkt, verbeteren, testen, aankleden/verplaatsen, uploaden voor public beta, en dan de final version of zo.
Nieuw level staat online:
Jeepers Creepers
Q0R-FTM-PXF
Een level waar (je raadt het al) Creepers centraal staan. Met behulp van de Propeller Box kom je het level door
Feedback is altijd welkom
Jeepers Creepers
Q0R-FTM-PXF
Een level waar (je raadt het al) Creepers centraal staan. Met behulp van de Propeller Box kom je het level door
Feedback is altijd welkom
De meeste SMM(2) fans zullen de video en zeker de maker wel kennen maar voor diegene die hem toch nog niet kennen hier een leuke video van een ddoor hem gemaakt troll level. P;lus gespeeld door tig streamer.
Hilarische videe, heb hem zelfs vaker dan 1 keer bekeken omdat... leedvermaak!
Weinig tijden gehad dat ik zo gelachen heb (na Monty Python, Red vs Blue en Whose Line is it Anyway)
YouTube: Best Reactions to My HORRENDOUSLY EVIL Level 😈
EDIT:
Mijn 1e level geupload, aub testen en feedback.
Mag ook via Steam: TcoNL
Hilarische videe, heb hem zelfs vaker dan 1 keer bekeken omdat... leedvermaak!
Weinig tijden gehad dat ik zo gelachen heb (na Monty Python, Red vs Blue en Whose Line is it Anyway)
YouTube: Best Reactions to My HORRENDOUSLY EVIL Level 😈
EDIT:
Mijn 1e level geupload, aub testen en feedback.
[ Voor 88% gewijzigd door The Chosen One op 23-05-2020 19:00 ]
@The Chosen One Carl sagan 42 is echt awesome en echt evil.
Vind hem super als level bouwer.
Als hij speelt: "I am dumb" als hij een foutje maakt.
Vind hem super als level bouwer.
Als hij speelt: "I am dumb" als hij een foutje maakt.
Ik baal een beetje van Mario Maker 2. Ik heb nu weer een nieuw (veel korter) level gemaakt welke prima gecleared zou moeten kunnen worden. Echter, ik heb simpelweg de tijd er niet voor om h het is clearen. Ik denk dat het mij een uur of 4 zou kosten om het level te clearen en dat heb ik simpelweg niet.
Deels ligt het ook aan mijzelf. Ik speel het spel te weinig dus ik ben niet goed genoeg. Om van mijn fouten te leren heb ik vaak 3 tot 4 keer nodig terwijl een beetje doorgewinterde speler veel eerder doorheeft wat er moet gebeuren en/of hoe hij zich moet aanpassen om wel het level door te komen. Heb nu al drie of vier keer een sessie van minimaal een uur gezeten om het te clearen maar dat is gewoon niet goed genoeg. En als je later weer een nieuwe sessie opzet, begin je weer bij het begin en loop je weer tegen dezelfde fouten aan.
Dat is wel echt het nadeel als je een beetje pittige levels wilt maken.
Deels ligt het ook aan mijzelf. Ik speel het spel te weinig dus ik ben niet goed genoeg. Om van mijn fouten te leren heb ik vaak 3 tot 4 keer nodig terwijl een beetje doorgewinterde speler veel eerder doorheeft wat er moet gebeuren en/of hoe hij zich moet aanpassen om wel het level door te komen. Heb nu al drie of vier keer een sessie van minimaal een uur gezeten om het te clearen maar dat is gewoon niet goed genoeg. En als je later weer een nieuwe sessie opzet, begin je weer bij het begin en loop je weer tegen dezelfde fouten aan.
Dat is wel echt het nadeel als je een beetje pittige levels wilt maken.
@Robkazoe er is een reden voor natuurlijk maar snap je punt overigens wel.
Je wilt moeilijke levels kunnen maken voor anderen waarbij je zelf niet goed genoeg bent om hem te clearen.
Wat Nintendo wil voorkomen is dat een level niet uit te spelen is. Vandaar dat ze dit doen.
Blijft een moeilijk punt natuurlijk. Het is ook niet dat je iemand anders op afstand je level kunt laten clearen.
Je wilt moeilijke levels kunnen maken voor anderen waarbij je zelf niet goed genoeg bent om hem te clearen.
Wat Nintendo wil voorkomen is dat een level niet uit te spelen is. Vandaar dat ze dit doen.
Blijft een moeilijk punt natuurlijk. Het is ook niet dat je iemand anders op afstand je level kunt laten clearen.
Ik snap de clear check wel. Je wilt geen levels hebben die niet uit te spelen zijn. Maar je ziet zat levels voorbij komen die troep zijn en makkelijk te halen zijn, ook met een clear check. En dan heb ik nu twee levels gemaakt:Arunia schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 23:29:
@Robkazoe er is een reden voor natuurlijk maar snap je punt overigens wel.
- 1 heel lang level met gemiddelde moeilijkheid maar doordat hij zo lang is en je hem van vanaf het begin moet halen, niet te clearen.
- 1 heel moeilijk technische platformer die eenvoudig lijkt maar best wat diepgang heeft en die ik niet even in een uur clear.
Maar beide levels zijn haalbaar. Met het vele unit testen durf ik daar mijn handen wel in het vuur voor te steken. Maar unit testen =/ clearen en dus zit ik met twee levels die nooit het daglicht gaan zien. En ondertussen wordt Mario Maker 2 volgebaggerd met Mario 1-1 remakes of startscherm levels die amper aangepast worden en geupload worden.
Misschien maar beter om het spelen te verwijderen en de gedachte van een goed level uploaden uit mijn hoofd te zetten. Met mijn huidige leven kan ik niet even vier uur vrij fixen om een leveltje te uploaden.
@Robkazoe Ik denk dat je 't niet helemaal snapt helaas. Ondanks dat je zelf zegt: "testen ≠ clearen".
Het hele punt is juist dat je de moeilijkheidsgraad moet beoordelen op het hele level, niet op alle kleine stukjes die je individueel test. Vergeet ook niet dat het level voor jou als maker makkelijker is.
Dus als 't desondanks toch te moeilijk is om te clearen.. Dan is je level waarschijnlijk gewoon te moeilijk. Goeie levels hoeven niet persé ingewikkeld en / of moeilijk te zijn, dus ik stel voor dat je 't wat simpeler houdt. In ieder geval tot je zelf meer ervaring hebt (met zowel spelen als bouwen). En als je de levels wilt houden zoals ze zijn, dan zit er niks anders op dan te bikkelen en er goed voor gaan zitten.
Ik ben zelf geen pro, maar maak graag wat moeilijkere levels (al kan het echt nog veel moeilijker ook), maar je hebt er wat van uitgespeeld, dus met je skills zit het wel goed. Ik denk dat 't dus aan je bouw ervaring ligt, en dat je nog niet echt objectief naar je levels in aanbouw kan kijken.
Al ben ik nou wel echt benieuwd wat nou die levels zijn.
Edit:
Vergeet bijna commentaar @relst89 .
Ik vond je laatste redelijk leuk. Moest even inkomen maar was op zich leuke obstacle course. Ik denk dat 't misschien minder strak had gekund en wat meer indicatie geplaatst moest worden. Die propellorhead is niet super accuraat, of om precies te zijn, erg finicky. ëén frame later en je zit al op een andere hoogte. Plus dat die indicators niet super accuraat zijn, waar ik zelf ook al ervaring mee had. Dus het was nogal trial en error om te zien hoe ikdoor je level heen moest, vooral die laatste jump (constant te hoog of te laag). Maar hij was kort genoeg, dus ging niet vervelen, en was uiteindelijk wel leuk als je 't eindelijk voor elkaar kreeg.
Het hele punt is juist dat je de moeilijkheidsgraad moet beoordelen op het hele level, niet op alle kleine stukjes die je individueel test. Vergeet ook niet dat het level voor jou als maker makkelijker is.
Dus als 't desondanks toch te moeilijk is om te clearen.. Dan is je level waarschijnlijk gewoon te moeilijk. Goeie levels hoeven niet persé ingewikkeld en / of moeilijk te zijn, dus ik stel voor dat je 't wat simpeler houdt. In ieder geval tot je zelf meer ervaring hebt (met zowel spelen als bouwen). En als je de levels wilt houden zoals ze zijn, dan zit er niks anders op dan te bikkelen en er goed voor gaan zitten.
Ik ben zelf geen pro, maar maak graag wat moeilijkere levels (al kan het echt nog veel moeilijker ook), maar je hebt er wat van uitgespeeld, dus met je skills zit het wel goed. Ik denk dat 't dus aan je bouw ervaring ligt, en dat je nog niet echt objectief naar je levels in aanbouw kan kijken.
Al ben ik nou wel echt benieuwd wat nou die levels zijn.
Edit:
Ik vond je laatste redelijk leuk. Moest even inkomen maar was op zich leuke obstacle course. Ik denk dat 't misschien minder strak had gekund en wat meer indicatie geplaatst moest worden. Die propellorhead is niet super accuraat, of om precies te zijn, erg finicky. ëén frame later en je zit al op een andere hoogte. Plus dat die indicators niet super accuraat zijn, waar ik zelf ook al ervaring mee had. Dus het was nogal trial en error om te zien hoe ikdoor je level heen moest, vooral die laatste jump (constant te hoog of te laag). Maar hij was kort genoeg, dus ging niet vervelen, en was uiteindelijk wel leuk als je 't eindelijk voor elkaar kreeg.
[ Voor 24% gewijzigd door Sméagol op 10-05-2020 03:19 ]
Indicators spot on krijgen is vrijwel onmogelijk daarom moet het ook een indicatie voorstellen[b]Sméagol in "[Switch] Super Mario Maker 2"Sméagol schreef op zondag 10 mei 2020 @ 03:07[/message
Weet je trouwens nog dat je grapte over een speedrun in het donker...
Introducing:
Your Worst Nightmare
267-195-3DG
20 seconden speedrun met een strakke timer in SMW Ghosthouse Night theme
@Robkazoe Mijn persoonlijke ervaring met lange levels waar veel tijd in zit...krijgen niet de aandacht die ze verdienen. Ik heb in mijn SuperWorld expres twee lang(ere) levels in het begin gezet om verschillende redenen. Ze zijn niet al te moeilijk en op die manier krijgen ze aandacht en plays. Neem als voorbeeld mijn level Boom Boom's Dungeon. Ik ben zeker 6 uur bezig geweest met dat level maken staat het eindelijk online 3 plays in 1 week...Nu is het mijn eerste level in de SW en staat het inmiddels op ruim 30 plays. Hetzelfde geldt voor The Monster In The Well. Speedruns slaan veel beter en makkelijker aan bij mensen is mijn idee dus ik leg daar ook meer mijn focus op. En verder sluit ik me aan bij wat @Sméagol zei, volgens mij heb je veel meer skills dan je denkt gezien je track-record
[ Voor 23% gewijzigd door relst89 op 11-05-2020 09:07 ]
Afgelopen paar dagen nagedacht hoe Nintendo liquids (water etc..) aan de game zou kunnen toevoegen.
https://www.reddit.com/r/...ding_water_to_your_level/
https://www.reddit.com/r/...ding_water_to_your_level/
8WB-2FK-Q0G
Mijn 1e (beta) level geupload, aub testen en feedback.
edit; 2e versie van het level, code veranderd.
edit; 2e versie van het level, code veranderd.
[ Voor 183% gewijzigd door The Chosen One op 18-05-2020 19:33 ]
Staat hij nog online? Dan wil ik vanavond wel even kijkenThe Chosen One schreef op zondag 17 mei 2020 @ 18:27:
G6S-Y29-PMF
Level is nu soort van beta. Bijna het level af op 1 sectie na, wat ik voor nu ff verwijderd heb (boven de brug).
Beetje aangekleed, ook nog niet af.
En hopelijk snap je het idee van het "unieke?" idee. ;p
Laat weten wat lukt, niet lukt, of alles duidelijk is. Heb wat pijltjes en muntjes rond gestrooid, hopelijk werkt dat. Ook hoe snel je het gedaan hebt e.d.
Ik wil de speler zeker genoeg tijd geven maar ook niet gelijk de max.
edit; verbeterde versie is al 'in the works'. Meer tijd met 1e vallende plant, claw sectie (veel) makkelijker, (te makkelijk?), anticheese ergens toegevoegd, lange on/off gedeelte verminderd, iets makkelijker/duidelijker hopelijk.
Yup, nog wel. Een verbeterde (?) versie kan geupload worden dus je kan of die spelen of deze of beide.relst89 schreef op maandag 18 mei 2020 @ 15:38:
[...]
Staat hij nog online? Dan wil ik vanavond wel even kijkenben wel benieuwd.
@relst89 Ik denk dat je mijn verbeterde level moet/wilt spelen, daar worden precies al een paar van die punten aangepakt. Even clear check doen, die uploaden en dan kijken we verder wat er dan verandert kan/moet.
Code: 8WB-2FK-Q0G <- nul
@relst89 Zag wel dat (een small time streamer) dat 2e gedeelte hard nu kan cheesen door via de clouds te springen naar boven nu het on/off gedeelte zo open is.
En mensen rushen nog steeds te snel daar om te zien dat je 4 keer mooet on/offen.
Misschien toch maar 4 on/off switches maken, 1 coin erboven en de snake naar een langzame veranderen en dan de challenge iets verplaatsen naar kanonnen (van de zijkant of zo).
[ Voor 57% gewijzigd door The Chosen One op 19-05-2020 10:33 ]
Heb even snel het eerste gedeelte intensief getest zodat ik in ieder geval nog iets kan meegeven:The Chosen One schreef op maandag 18 mei 2020 @ 17:18:
[...]
Yup, nog wel. Een verbeterde (?) versie kan geupload worden dus je kan of die spelen of deze of beide.
De munchers hebben geen toegevoegde waarde na de conveyer belts (ik snap dat je ze daar gelegd hebt want met yoshi kun je eroverheen lopen en met alleen Mario niet) echter gok ik erop dat je 1 yoshi krijgt die je door heel het level moet begeleiden en het is je clear condition. Om iets te overbruggen naar een volgende sectie kun je het prima gebruiken maar je zit eigenlijk nog in dezelfde sectie (on/off). Nu zorgt het er alleen maar voor dat er een kans bestaat dat Mario op de munchers komt.
Ik was ook een keer te snel waardoor ik je troll muncher niet kon ontwijken en dat voelde ook niet fair vind ik.
De spineys bovenop de on/off switches hebben ook geen nut. Je kunt spin jumpen of de snakeblock volledig volgen en dan ontwijk je ze altijd. Om de flow erin te houden zou ik de snakeblock horizontaal laten eindige zodat de speler zelf een jump maakt en zijn/haar weg vervolgd richting yoshi. Dan kan ook de Pokey weg want die heeft ook niet heel veel nut daar. De kanonnen vormen al een redelijke uitdaging voor een start van een level dus zou het niet verder gecompliceerder maken dan nodig desnoods nog een paar kanonnen verticaal plaatsen?
Heb het ook tot twee keer toe voor elkaar gekregen om het 4 keer te raken maar iets te snel ofzo want yoshi staat niet klaar
@The Chosen One Vanochtend even snel gekeken en het loopt al gelijk een stuk soepeler
[ Voor 3% gewijzigd door relst89 op 19-05-2020 08:49 ]
Deze week Splatoon 2 via Marktplaats geruild voor Mario Maker 2. Vandaag even kort de story mode gespeeld, daar zitten al een paar uitdagende levels bij. Binnenkort maar eens zelf aan de slag gaan / online naar levels zoeken
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Graag jullie mening over onderstaande levels:
Your worst nightmare 2
JK1-H2X-W7G
Het tweede deel uit de dark speedlevel serie. Iets minder licht maar nog wel overzichtelijk en een paar verassingen die niet helemaal goed belicht zijn.
Thwomp Run
2N4-LLD-2YF
Absolute chaos zoals je zou verwachten als er her en der Thwomps uit de lucht vallen
SMB2 Spike speedrun
22T-Y0J-5FG
Staat op de nominatie om offline te gaan, ik vind hem zelf ook niet echt leuk. Hij is te strak qua bewegingen van de speler...
PowerUP Special
J13-QK5-DJF
3D World speedrun met alle nieuwe PowerUPs. Verschillende keren aangepast maar nog steeds niet helemaal tevreden...
Laat maar weten!
Your worst nightmare 2
JK1-H2X-W7G
Het tweede deel uit de dark speedlevel serie. Iets minder licht maar nog wel overzichtelijk en een paar verassingen die niet helemaal goed belicht zijn.
Thwomp Run
2N4-LLD-2YF
Absolute chaos zoals je zou verwachten als er her en der Thwomps uit de lucht vallen
SMB2 Spike speedrun
22T-Y0J-5FG
Staat op de nominatie om offline te gaan, ik vind hem zelf ook niet echt leuk. Hij is te strak qua bewegingen van de speler...
PowerUP Special
J13-QK5-DJF
3D World speedrun met alle nieuwe PowerUPs. Verschillende keren aangepast maar nog steeds niet helemaal tevreden...
Laat maar weten!
It's here!!!
YouTube: Best Reactions to my EVIL LEVEL 3.0 😈😈😈
edit; Je moet natuurlijk altijd een clear check doen. Als je een level maakt met keys en checkpoints dan moet begin je zonder keys bij de checkpoints right?
Dus je moet terug kunnen om de keys te pakken of key -> deur -> checkpoint > key -> deur -> checkpoint -> key deur doen?
edit; Je moet natuurlijk altijd een clear check doen. Als je een level maakt met keys en checkpoints dan moet begin je zonder keys bij de checkpoints right?
Dus je moet terug kunnen om de keys te pakken of key -> deur -> checkpoint > key -> deur -> checkpoint -> key deur doen?
[ Voor 52% gewijzigd door The Chosen One op 28-05-2020 14:46 ]
Zeker weten doe ik het niet maar afgaande op wat ik gezien bij o.a. Ryukahr als er een CP in een regulier level waar Red Coins in zitten zijn ze meestal niet verplicht. Dat zal inderdaad te maken hebben met de clearcheck vanaf een CP. Of je moet vanaf je CP terug naar het begin om de eerste Red Coins te halen. Maar omdat dat niet fair is is het niet gebruikelijk. Het beste is dan om geen gebruik te maken van een CP.The Chosen One schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:33:
Het is natuurlijk een ander verhaal als je een specifiek Red Coin level maakt want dan gebruik je twee CP's vlak na elkaar zodat ze herbruikbaar zijn echter weet ik niet goed hoe je dat in elkaar moet zetten. Sowieso 1 in een Subworld en 1 vlak voordat je weer in de ruimte komt waar je de Red Coins deuren/pipes kunt vinden...
Je kunt het beste ervoor zorgen dat het gedeelte waar je de coins moet collecten of voor de checkpoint of na de checkpoint plaatsvind. Als de coins verspreid zijn over je level zorg dan dat die ook na de checkpoint nog kunt collecten.The Chosen One schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 15:33:
It's here!!!
Dus dan je dood na het CP en moet je vervolgens helemaal terug anders kun je het level niet uitspelen...? Dat is echt niet user friendly hoor.Zeror schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 09:09:
[...]
Als de coins verspreid zijn over je level zorg dan dat die ook na de checkpoint nog kunt collecten.
Ik persoonlijk zou daar nooit voor kiezen, in mijn optiek heb je deze opties:
- Of alles voor een CP / na een CP (het idee is dat je eerst de coins in een room moet verzamelen om vervolgens progressie te maken en dan een CP om die progressie te saven of na een CP een Red Coin hunt en als die niet lukt je dan vervolgens vanaf je CP opnieuw kunt proberen)
- Gebruik maken van herbruikbare CP's (Red Coin met verschillende rooms level only)
- Geen CP in je level (dan kun je ze verplicht maken door bijvoorbeeld de goal af te sluiten en alleen toegankelijk middels een key door)
[ Voor 25% gewijzigd door relst89 op 29-05-2020 11:27 ]
Klopt. Daarom is het beter om voor mijn eerste optie te gaan. Dus de coins of voor of na de checkpoint.
EensZeror schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 11:27:
Klopt. Daarom is het beter om voor mijn eerste optie te gaan. Dus de coins of voor of na de checkpoint.
Of gewoon geen CP zodat je ze een key door bij de goal kunt gebruiken. Afhankelijk wat de bedoeling van je level is.
Ik was om één of andere reden m'n bookmark kwijt dus wist niet dat hier nieuwe reacties waren.
@The Chosen One Ik speel je level later, waarschijnlijk pas na volgende week.
@relst89 Ik geef later nog wat uitgebreider commentaar, maar je zal al gezien hebben dat ik (volgens mij) alle nieuwe levels heb gespeeld! Alleen een korte opmerking: die SMB2 speedrun: de SMB2 power-up voegt letterlijk niks toe. De rest vond ik leuk! (waarom overigens comments uitgezet?)
@The Chosen One Ik speel je level later, waarschijnlijk pas na volgende week.
@relst89 Ik geef later nog wat uitgebreider commentaar, maar je zal al gezien hebben dat ik (volgens mij) alle nieuwe levels heb gespeeld! Alleen een korte opmerking: die SMB2 speedrun: de SMB2 power-up voegt letterlijk niks toe. De rest vond ik leuk! (waarom overigens comments uitgezet?)
Niet bewust gedaan? Het enige wat de SMB2 PowerUP toevoegt is dat je over de vijanden heen kunt lopen maar zoals ik zelf al eerder zei ik vind het level zelf ook niet leuk.Sméagol schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:40:
Ik was om één of andere reden m'n bookmark kwijt dus wist niet dat hier nieuwe reacties waren.
Ik gebruik altijd de volgende graadmeter: als ik de volgende dag net wakker ben en binnen 10 pogingen m’n eigen level nog kan clearen is hij oké...bij dit level lukt dat dus niet

Inmiddels staat deel 3 van de Dark Speedrun series online. Ditmaal in SMB stijl:
https://twitter.com/eleve.../1266696452530561025?s=21
[ Voor 7% gewijzigd door relst89 op 30-05-2020 14:22 ]
Jullie mening over de nieuwe Ninji Speedrun? Ik heb hem net even snel een paar keer gedaan en zit nu op 49.139. Ik vind hem echt wel tof maar hij is compleet anders dan alle andere ninjis tot nu toe.
Leuke Ninji. Was ergens wel te verwachten dat ze P-balloon zouden gebruiken. Maar een Mario Kart level is best tof.
PB is 0:45.260sec momenteel.
PB is 0:45.260sec momenteel.
welke code is dat?relst89 schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:57:
Jullie mening over de nieuwe Ninji Speedrun? Ik heb hem net even snel een paar keer gedaan en zit nu op 49.139. Ik vind hem echt wel tof maar hij is compleet anders dan alle andere ninjis tot nu toe.
Ninji's hebben geen code. Die kun je via de course world benaderen. Zijn levels van Nintendo.
Heb ook een uurtje of 2 of 3 zitten grinden: 42.824. eerste bocht was ruk en laatste rondje was ook niet best. Maar de rest ging als een speer. Vind het voor nu wel weer even goed geweest. #3825 voor nu.
Normaal kijk ik nog wel eens naar wat speedrun records maar heb deze helemaal zelf uitgevogeld. Tis best een lastige track en vind het echt een heel goed level. Dit is echt een level waar je veel beter in kunt worden.
Edit: nog een laatste poging gedaan: 42.716. nu ben ik er echt klaar mee.
[ Voor 6% gewijzigd door Robkazoe op 05-06-2020 22:30 ]
Je hebt soms van die runs die echt voor geen meter lukken en soms runs die fantastisch zijn hèRobkazoe schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 22:22:
[...]
Heb ook een uurtje of 2 of 3 zitten grinden: 42.824. eerste bocht was ruk en laatste rondje was ook niet best. Maar de rest ging als een speer. Vind het voor nu wel weer even goed geweest. #3825 voor nu.
Normaal kijk ik nog wel eens naar wat speedrun records maar heb deze helemaal zelf uitgevogeld. Tis best een lastige track en vind het echt een heel goed level. Dit is echt een level waar je veel beter in kunt worden.
Edit: nog een laatste poging gedaan: 42.716. nu ben ik er echt klaar mee.
Ik heb vanochtend nog wat gespeeld en zit nu op een 41.8 voor mij is dit echt de max, weet zelf niet eens hoe ik dat voor elkaar gekregen heb

:strip_exif()/f/image/8cxaD2hZOphRiQveTYRJ5hRe.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door relst89 op 06-06-2020 11:51 ]
Omdat ik de laatste Ninji Speedrun zeer vermakelijk vond en ook steeds meer MarioKartachtige levels zie wil ik er zelf ook één gaan maken.
Om een beetje onderscheidend te zijn met de rest wil ik wel een Lap-counter toevoegen d.m.v. one-ways,10 coins en een clear condition.
Voorlopig heb ik alleen een ruwe schets in mijn hoofd maar sta open voor jullie ideeën en suggesties...
Hieronder een voorbeeld van hoe de Lap-counter eruit komt te zien, en dan 3 stuks naast elkaar dus 3 rondes.
| V | | V | | V |
| O | | O | | O |
| V | | V | | V |
Om een beetje onderscheidend te zijn met de rest wil ik wel een Lap-counter toevoegen d.m.v. one-ways,10 coins en een clear condition.
Voorlopig heb ik alleen een ruwe schets in mijn hoofd maar sta open voor jullie ideeën en suggesties...
Hieronder een voorbeeld van hoe de Lap-counter eruit komt te zien, en dan 3 stuks naast elkaar dus 3 rondes.
| V | | V | | V |
| O | | O | | O |
| V | | V | | V |
[ Voor 22% gewijzigd door relst89 op 22-06-2020 12:18 ]
Iemand zin om mijn jungle levels te spelen? Ben net begonnen en ben benieuwd of ze onderhoudend genoeg zijn. Heb zelf al een aantal van jullie gespeeld waaronder die van Zeror en zijn Tree Tops dacht ik? Heb daar zelfs wat inspiratie van opgedaan (klauteren via klimop) dus ik zal meer levels gaan spelen die hier genoemd worden.
Jungle Trouble: QRY-DVL-7QF
Voor beginners dus vrij eenvoudig maar wel voldoende variatie hoop ik.
Pitfall Mario: LCG-CGK-63G
Iets uitdagender en verkennen wordt meer beloond.
@Sméagol @Arunia @Zeror @Robkazoe en alle andere natuurlijk 
Vraagje: ik was driftig bezig met een nieuw mariokart level en ik dacht waarom gebruik ik geen oud mariokart level en dan vervolgens de “opslaan als” functie? Dat scheelt een hoop bouwwerk, echter omdat het eerder gebruikte level al geüpload is kan ik deze niet uploaden? Iemand enig idee of dit op te lossen is? Level is nu natuurlijk al compleet en werkend op wat styling en decoratie na...
Vraagje: ik was driftig bezig met een nieuw mariokart level en ik dacht waarom gebruik ik geen oud mariokart level en dan vervolgens de “opslaan als” functie? Dat scheelt een hoop bouwwerk, echter omdat het eerder gebruikte level al geüpload is kan ik deze niet uploaden? Iemand enig idee of dit op te lossen is? Level is nu natuurlijk al compleet en werkend op wat styling en decoratie na...
Ik heb ooit twee losse levels gemaakt en ze beide niet kunnen clearen. Dus ik weet het niet. Ben meer player dan creator.relst89 schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 20:11:
@Sméagol @Arunia @Zeror @Robkazoe en alle andere natuurlijk
Ik heb gister mijn eerste level geupload, was vooral wat dingetjes aan het proberen, en ben nog een beetje aan het wennen aan de building controls. Ik ben qua design vooralsnog een beetje inspiratieloos maar dat komt omdat ik eigenlijk meteen iets origneels wil maken dus dan maak ik het mezelf wel meteen moeilijk.
Het is een beetje een skill/timing level, niet alles tegelijk maar je zult hem waarschijnlijk niet in 1x clearen (hij is nu 40x gespeeld en 2x gecleared
)
Je kunt hem spelen via code: 0RY-TJT-MWF
Tips zijn welkom. Zo ben ik er nog niet achter waarom onderaan de trap het groene schild blijft liggen en niet doorgaat en daardoor als je hem weer wegschopt de verkeerde kans op bounced.
Het is een beetje een skill/timing level, niet alles tegelijk maar je zult hem waarschijnlijk niet in 1x clearen (hij is nu 40x gespeeld en 2x gecleared

Je kunt hem spelen via code: 0RY-TJT-MWF
Tips zijn welkom. Zo ben ik er nog niet achter waarom onderaan de trap het groene schild blijft liggen en niet doorgaat en daardoor als je hem weer wegschopt de verkeerde kans op bounced.
[ Voor 17% gewijzigd door iwaarden op 09-09-2020 13:20 ]
Jungle Trouble heb ik in 2x gehaald, aan het begin was ik in het water gevallen maar er is geen mogelijkheid meer om eruit te komen? en bij dat stukje met de stormram kun je ook bovenop de stormram springen en dan omhoog boven die klimop maar daar is verder niks, misschien daar nog iets leuks plaatsen.D. Ninjai schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 21:34:
Iemand zin om mijn jungle levels te spelen? Ben net begonnen en ben benieuwd of ze onderhoudend genoeg zijn. Heb zelf al een aantal van jullie gespeeld waaronder die van Zeror en zijn Tree Tops dacht ik? Heb daar zelfs wat inspiratie van opgedaan (klauteren via klimop) dus ik zal meer levels gaan spelen die hier genoemd worden.
2de level kan die niet vinden.
Mijn 2de level is ook af, deze keer echt wat inspiratie gehad en volgens mij wel wat origineels neergezet. Hij is een beetje pittig om door te krijgen denk ik maar als je hem door hebt vlieg je er zo doorheen.
Boom Boom’s Air Force
NTM-0RN-T7G
Boom Boom’s Air Force
NTM-0RN-T7G
Your worst nightmare 2relst89 schreef op zondag 24 mei 2020 @ 08:36:
Graag jullie mening over onderstaande levels:
Your worst nightmare 2
Thwomp Run
PowerUP Special
Laat maar weten!
Qua platforming Iets minder uitdagend dan de eerste vond ik, wel wat vaker nodig om van een precieze plek te springen (die stapel spikes na de deur laat je psychologisch te vroeg springen haha). Erg krap qua timing, ~4x doodgegaan op de finish mast (komt door de deuren denk ik)
Thwomp Run
Qua platforming redelijk simpel, voornamelijk timing, vond de timing puzzel bij de deur en de finish leuk.
PowerUP Special
Ik krijg de bullit bill powerup niet aan de praat, maar dat ligt aan mij denk ik

Dooie mus modus:
De 35 snelste US spelers in de aankomende Ninji speedrun krijgen een speciale coin:

Nintendo Europa of Nederland heeft zover ik weet deze plannen nog niet.
De 35 snelste US spelers in de aankomende Ninji speedrun krijgen een speciale coin:
Show you’re the fastest player around in the #SuperMarioMaker2 Ninji Speedrun Online Challenge! From 11/17-11/24, the 35 players with the fastest times on the event course, 35th Anniversary Auto-Mario, receive a commemorative #SuperMario35 coin!
— Nintendo of America (@NintendoAmerica) 14 oktober 2020
Register: https://t.co/YoqiwdUE42 pic.twitter.com/mDp03W9udC
Nintendo Europa of Nederland heeft zover ik weet deze plannen nog niet.
[ Voor 36% gewijzigd door Zeror op 14-10-2020 21:50 ]
*Stoft het topic even af*
@Zeror @Robkazoe @Sméagol
Ik heb echt even wat feedback nodig op deze Course:
A Happy Meal For Creepers
T37-B4L-TRF
Is hij jank of gewoon moeilijk? (1 clear in 400 pogingen at the time of writing)
De timing van de Creepers is soms wat lastig omdat ze op en neer gaan maar als je in 1 vloeiende beweging door het course heen gaat moet het goed komen...
T37-B4L-TRF
Is hij jank of gewoon moeilijk? (1 clear in 400 pogingen at the time of writing)
De timing van de Creepers is soms wat lastig omdat ze op en neer gaan maar als je in 1 vloeiende beweging door het course heen gaat moet het goed komen...
Het heeft mij 66 pogingen gekost om hem te halen. Het is een pittig level. Aan de andere kant, ik probeer altijd de 3D World levels een beetje te ontwijken en ik heb mij eigenlijk nog nooit in de propeller cap (of welke andere cap dan ook) echt verdiept. Dus dan is ie wel te doen hoor en valt hij wat mij betreft onder moeilijk.relst89 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:57:
T37-B4L-TRF
Er zijn wel "verschillende manieren" om tot het einde van het level te komen. En dan bedoel ik niet zozeer qua pathfinding maar meer qua timing van de planten. Je kan zelf wel het één en ander manipuleren om de planten de juiste kant op te laten staan. Het is overigens wel goed dat je de timer op 30 seconden gezet hebt en niet 29 seconden. Ik denk dat ik weet hoe jij je level gecleared heb maar die manier is veel lastiger uit te voeren (bij de allereerste sectie raak jij de eerste plant vermoed ik).
Thanks voor de feedback! Ik ben ook geen mega fan van 3D World maar deze hat vind ik wel grappig. Persoonlijk speel ik ook liever SMW levelsRobkazoe schreef op woensdag 11 november 2020 @ 13:50:
[...]
Het heeft mij 66 pogingen gekost om hem te halen. Het is een pittig level. Aan de andere kant, ik probeer altijd de 3D World levels een beetje te ontwijken en ik heb mij eigenlijk nog nooit in de propeller cap (of welke andere cap dan ook) echt verdiept. Dus dan is ie wel te doen hoor en valt hij wat mij betreft onder moeilijk.
Er zijn wel "verschillende manieren" om tot het einde van het level te komen. En dan bedoel ik niet zozeer qua pathfinding maar meer qua timing van de planten. Je kan zelf wel het één en ander manipuleren om de planten de juiste kant op te laten staan. Het is overigens wel goed dat je de timer op 30 seconden gezet hebt en niet 29 seconden. Ik denk dat ik weet hoe jij je level gecleared heb maar die manier is veel lastiger uit te voeren (bij de allereerste sectie raak jij de eerste plant vermoed ik).
Wat betreft de verschillende manieren, de timing kan inderdaad verschillend zijn. Ligt er geheel aan wanneer je de Creeper op het scherm spawnt. Als je vlak voor de eerste clear pipe al een beetje naar rechts wijkt kan je de eerste paarse Creeper al spawnen volgens mij. Dit maakt het collecten van de eerste coin iets makkelijker waardoor je wat tijd kunt besparen. Ik wilde juist het cheesen (het springen op de Creepers in dit geval) voorkomen vandaar dat ik voor de Red Coins ben gegaan. Nu moeten spelers wel de hat gebruiken
En voor de rest deed ik ook aan timesaven d.m.v. de downbutton gebruiken waardoor je sneller naar beneden gaat. Komt ook nog eens bij dat als ik playtest ik altijd vanaf het begin van de level start, dus ook als ik iets aan het einde gemaakt heb dus ik heb best vaak mijn eigen course gespeeld op deze manier kan ik de flow blijven monitoren 78)7
Ben in ieder geval blij dat hij niet jank is want daar vreesde ik wel voor!
Ehh, ik heb 't nou een uurtje geprobeerd denk ik..relst89 schreef op woensdag 11 november 2020 @ 10:57:
T37-B4L-TRF
In plaats van een heel verhaal te vertellen (waarvan een deel volgens mij herhalend zou zijn van een reactie op één van je eerdere levels met de propellor power-up), vraag ik je mijn level "bouncing on red balls of fury" te spelen.
Ik gok dat je precies hetzelfde van mijn level vind als ik die van jou, en voor precies dezelfde redenen.
Misschien dat ik 'm later nog 'ns probeer te optimizen, maar voor nu ga ik verder met The Witcher 3 als je 't niet erg vind!

Yeah I know, indicators. Maar het probleem is niet zo zeer de indicator maar de trigger button die moet je doseren. Maar hoe geef je dat dan aan? En laten we eerlijk zijn als er helemaal geen indicators waren zijn is het totaal niet duidelijk wat je moet doen. Het blijft een duivels dilemmaSméagol schreef op maandag 16 november 2020 @ 21:03:
[...]
Ehh, ik heb 't nou een uurtje geprobeerd denk ik..
In plaats van een heel verhaal te vertellen (waarvan een deel volgens mij herhalend zou zijn van een reactie op één van je eerdere levels met de propellor power-up), vraag ik je mijn level "bouncing on red balls of fury" te spelen.
Ik gok dat je precies hetzelfde van mijn level vind als ik die van jou, en voor precies dezelfde redenen.
Misschien dat ik 'm later nog 'ns probeer te optimizen, maar voor nu ga ik verder met The Witcher 3 als je 't niet erg vind!
Ik heb maanden geleden een blik geworpen op jou bouncing level en het zweet brak me toen uit
Ga vanavond eens kijken of ik inmiddels al iets meer skills heb om hem te redden maar die is behoorlijk lastig. Jouw tech levels zijn nog een beetje too much voor mij over het algemeen. De maandelijkse Nintendo levels daar in tegen kan ik nog wel hebben, die laatste met de Acorn Power-UP was erg vermakelijk en heb ik lopen grinden om het WR te hebben, kwam nog steeds te kort t.o.v. jouw clear time..
De Mario 35th anniversary Ninji is online. Veel succes iedereen!
Een hele bump na ongeveer een 3 jaar, maar wilde toch even mijn Super World laten zien voor de mensen die het nog spelen (of wellicht zo af en toe nog doen)
Heeft wel wat jaren gekost want niet altijd even veel creativiteit of zin om levels te maken, maar mijn Superworld, voornamelijk bestaande uit puzzles/traditionele levels is eindelijk af.
Wel een leuke trailer erbij gemaakt, al was het alleen maar voor de lol!
Heeft wel wat jaren gekost want niet altijd even veel creativiteit of zin om levels te maken, maar mijn Superworld, voornamelijk bestaande uit puzzles/traditionele levels is eindelijk af.
Komende week heb ik vakantie. Misschien kan ik me er dan eens op storten.Akaendra schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:39:
Een hele bump na ongeveer een 3 jaar, maar wilde toch even mijn Super World laten zien voor de mensen die het nog spelen (of wellicht zo af en toe nog doen)
[YouTube: Super Eiganjo World Trailer]
wel misschien he. ‘t kind heeft ook vakantie 😉
Het is op t moment een paar weken terug. Maar speel nog geregeld hoor
Vooral spelen, heel weinig maken.
Sta nog altijd in de top 500 voor Endless Normal.
Expert iets (/flink) verder gezakt
Volg op Youtube ook af en toe nog een paar spelers. DGR, Panga, PooBear, Kirbs, etc
Zeker niet alle dagelijkse video’s, maar soms wel vermakelijk om te kijken hoe ze bezig zijn
Leeg - Sinds 20180907
Kan ik een maandje online nemen om wat levels te downloaden? Mijn zoontje wel graag smm2 om samen levels te bouwen, maar geen zin om daarom online te nemen.
Let op:
We hebben een course/maker database waar je jouw Course ID of Maker ID kunt toevoegen en die van andere Tweakers kunt checken!
We hebben een course/maker database waar je jouw Course ID of Maker ID kunt toevoegen en die van andere Tweakers kunt checken!