Rig: AMD Ryzen 9950X3D, 96GB DDR5 6000Mhz, MSI Ventus X3 OC RTX5090
https://www.reddit.com/r/...tendo_uses_course_themes/
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
YouTube: I made a level... and I want YOU to play it! ongv 7,5 minuut, dat was..pittig..

0.42% clear rate atm
[ Voor 6% gewijzigd door Themperror op 02-07-2019 20:43 ]
Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh
Ik heb er net 20 minuten over gedaan, maar uiteindelijk dus wel gelukt. En hij noemt dit dan “niet al te moeilijk” 😅Themperror schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 20:42:
woah net dit nieuwe level van Ryukahr gehaald:
YouTube: I made a level... and I want YOU to play it! ongv 7,5 minuut, dat was..pittig..
[Afbeelding]
0.42% clear rate atm
Goeie tip! Thx!
Ik begin er niet eens aan.McLovinB schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 01:40:
[...]
Ik heb er net 20 minuten over gedaan, maar uiteindelijk dus wel gelukt. En hij noemt dit dan “niet al te moeilijk” 😅
Goeie tip! Thx!
Dan hoor je hem na het uitspelen van een erg pittig level dat hij nog even het wereldrecord gaat halen.
Course ID: WS2-3K4-D5G
Feedback welkom
Het viel me trouwens op dat de sun/moon niet beschikbaar is in het 3D world thema?
Voor de consument lag het spel vanaf de 28e in de winkel.Mortalboy[NL] schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 12:19:
...
Gisteravond heb ik een youtube video bekeken met de eindcredits, en hier stond als score 00006262019 (engelse notatie). 26-06-2019 is een wat vreemde datum, weet niet wat daar mee bedoeld word. Het spel is namelijk uitgekomen op 28-06-2019.
Dat wil niet zeggen dat niemand het al eerder had natuurlijk
Zo waren er genoeg reviewers die het eerder hadden; daarbij wel onder strikte voorwaarden dat ze pas vanaf de 28e dingen naar buiten mochten brengen.
Uitspelen op de 26e was voor zulke mensen goed mogelijk...
Leeg - Sinds 20180907
Game Devs
21Q-LXQ-DMF - Freedom Planet Director
T4S-TJG-LVF - Sable dev
4QV-FFQ-YNF - Doki Doki Literature Club Dev
LK2-2BQ-L0H - Stanley Parable Dev
QW4-P23-L0H - Iconoclasts Dev
DB4-S2B-X2G - Kuso Dev
80G-TYK-F7G - Kyle and Lucy Programmer
6W4-FW5-6MG - Flinthook Designer
6KP-4WN-LVF - Charmlings Dev
TK3-1YX-SQG - Slime-san Dev
9X4-916-XMG - Commander Keen Designer
JVY-3W4-11H - Celeste Dev
Youtubers
LY4-XVK-WYF - Nitro Rad
0G5-N12-X8G - Alpharad
NJ3-FW5-RJF - The Completionist
GT5-RWR-9XG - 8 Bit Drummer
FBJ-JFK-15G - Dunkey
405-052-WSF - RubberRoss
6KM-PGR-CXF - Vinny Vinesauce
SG1-F9D-42G - GrandPooBear
DNW-1QQ-JXG - Ceave
X22-PHD-PPF - Myself!
7DW-LXC-WRF - Matthew Matosis
Ant trooper kan ik bijvoorbeeld nog nergens zien?
Je kan Nintendo kennende toch niet zoeken op naam?Zeror schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 22:26:
Panga gaat in SMM2 door het leven als PePanga. Voor wie Panga levels zoekt
[ Voor 36% gewijzigd door Akaendra op 03-07-2019 22:37 ]
Wel een aardig recht toe recht aan level, dat ik als speedrun opgepakt hebt. Misschien dat je de timing daar nog iets aan kunt aan passen (als dat je bedoeling was).Venom2005 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:37:
Voor als er iemand nog een world first wil halen, ik heb ook een level gemaakt. Beetje classic SMB3 level:
Feedback welkom
Het viel me trouwens op dat de sun/moon niet beschikbaar is in het 3D world thema?
Wel ff de snelste tijd neer gezet 😊
Verwijderd
Zo'n muziekding heeft een radius. Loop je daarbuiten dan stopt de muziek. Zag daar gisteren een plaatje van op reddit maar kan hem niet meer terugvinden. Even proberen dus na hoeveel hokjes je een nieuwe moet plaatsen zodat ze blijven overlappen.Kaasje123 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:33:
Even een vraagje. Als je een level maakt en je wil bijvoorbeeld muziek van mario sunshine in je level dan heb ik gelezen en zelf getest dat je dat muziek icoontje op mario zelf moet slepen in de editor omdat de muziek anders na 10 seconden stopt. Dit werkt inderdaad, maar hoe doen mensen dat als die muziek alleen maar in een bepaald deel van het level afspeelt? Ik krijg dat niet voor elkaar bij mij stopt die muziek dan weer na tig seconden. Ik sta echt perplex. En met Mario maker 2 kan je andermans levels niet meer editten dus kan het niet zien hoe ze dat doen.
Aha ok. Duidelijk dankjewel!Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 08:50:
[...]
Zo'n muziekding heeft een radius. Loop je daarbuiten dan stopt de muziek. Zag daar gisteren een plaatje van op reddit maar kan hem niet meer terugvinden. Even proberen dus na hoeveel hokjes je een nieuwe moet plaatsen zodat ze blijven overlappen.
Topkwaliteit!
9TP-VPW-83G
nothing stops this train
mijn zoontje vond het erg leuk en ging los met de stylus op het schermArunia schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:50:
@Kol Nedra Ga hem binnenkort proberen!Geheid dat ik er niet doorheen kom met mijn skillz.
nothing stops this train
Ik ga 'm vanavond even proberenKol Nedra schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:46:
mijn zoontje van 3 jaar heeft ook een lvl gemaakt
Topkwaliteit!![]()
9TP-VPW-83G
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Sorry, maar ik geef het op. Heb die sprong 2x gehaald maar daarna kwam ik niet voorbij dat blauwe ding... Zal vast aan mij liggen, maar zelfs die 1e spin-jump van dat laatste noteblock gaat 9 van de 10 keer mis. Een beetje een te onvergevingsgezind level voor mij 😊 (en ben toch echt geen beginner)Themperror schreef op dinsdag 2 juli 2019 @ 14:17:
[...]
spoiler:kijk goed naar de muntjes, die zitten 'voor' de noteblock ipv er boven, dus je slide gewoon en doet dan een full jump, dan raak je niet de switch en land je mooi op de noteblock, de rest gebeurt automatisch
Het is een puzzel level.
Alle feedback is welkom. Tnx
Dat is het verschil tussen mensen als Panga, GrandPoo, Ryuk etc, en andere level makers. Die weten een lastig level te maken, maar toch het gevoel te geven van progressie. Dat de fouten aan jezelf liggen.McLovinB schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:43:
[...]
Sorry, maar ik geef het op. Heb die sprong 2x gehaald maar daarna kwam ik niet voorbij dat blauwe ding... Zal vast aan mij liggen, maar zelfs die 1e spin-jump van dat laatste noteblock gaat 9 van de 10 keer mis. Een beetje een te onvergevingsgezind level voor mij 😊 (en ben toch echt geen beginner)
Het zijn totaal niet mijn levels (I wanna be the guy was al boven mijn skill level, dus Kaizo style levels al helemaal)
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Zojuist gespeeld. Nice level. Like gegevenVenom2005 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 08:37:
Voor als er iemand nog een world first wil halen, ik heb ook een level gemaakt. Beetje classic SMB3 level:
Feedback welkom
Klopt, is wel echt een vak, dat levels maken. Kaizo gaat mijn pet te boven, maar heb wel al heel wat expert levels kunnen halen. Precies dat gevoel van voortgang vind ik mooi en stimulerend om het toch weer een keer te proberen.corset schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:49:
[...]
Dat is het verschil tussen mensen als Panga, GrandPoo, Ryuk etc, en andere level makers. Die weten een lastig level te maken, maar toch het gevoel te geven van progressie. Dat de fouten aan jezelf liggen.
Het zijn totaal niet mijn levels (I wanna be the guy was al boven mijn skill level, dus Kaizo style levels al helemaal)
De levels van die Celeste creator zijn daar een perfect voorbeeld van; in het begin heb je geen idee wat je moet doen, dan ontdek je beetje bij beetje wat de bedoeling is, en je maakt steeds net genoeg progressie om beter te worden en steeds wat verder te komen. Dan vind ik het geen probleem om er uren mee bezig te zijn!
In dat kader zijn de levels van LF6-H53-1PF ook een aanrader. Niet al te moeilijke maar wel uitgebreide puzzel levels.
[ Voor 5% gewijzigd door McLovinB op 04-07-2019 17:54 ]
Nice level. Leuk idee, maar niet echt te doen. Of iets betere hints geven, of de timer wat ruimer zetten. Ik ben nu een paar keer uit de tijd gelopen, maar om dan steeds helemaal opnieuw te beginnen ging me iets te ver😊micla schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:23:
Hey mede mario makers, ik heb al een tijdje een level online staan, maar volgens mij is die nr 3.157.349 of zo in de lijst, want nog niemand heeft hem gespeeld.. zouden jullie eens een kijkje kunnen nemen ? Het level id is YWH-KR0-X4G
Het is een puzzel level.
Alle feedback is welkom. Tnx
Bedankt voor je reactie en het spelen. Over die timer heb ik lang nagedacht, maar toch besloten hem krap te houden. Je moet de level door via een bepaalde route. Na een paar keer spelen wordt deze wel duidelijk. Onze dochter van 14 heeft er een half uurtje over gedaan. Zonder voorkennis.McLovinB schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:22:
[...]
Nice level. Leuk idee, maar niet echt te doen. Of iets betere hints geven, of de timer wat ruimer zetten. Ik ben nu een paar keer uit de tijd gelopen, maar om dan steeds helemaal opnieuw te beginnen ging me iets te ver😊
En over die hints: de titel van het level is "these signs have 2nd thoughts". Dat is een hint. 😊
Nr 1: KR8-74Q-KPF
nr 2: 61B-8QG-11H
Mocht iemand nog een wereldrecord badge moeten halen..
Eerste level gehaald in 1.37... 12 keer over gedaandaveytje schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:00:
Mijn 1e 2 levels zijn ook een feit.
Leuk veld
Thx.micla schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:30:
[...]
Eerste level gehaald in 1.37... 12 keer over gedaan![]()
Leuk veld
Ik heb de jouwe gehaald... pff wat een buizen. Maar hij is uiteindelijk te doen.micla schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:33:
[...]
Bedankt voor je reactie en het spelen. Over die timer heb ik lang nagedacht, maar toch besloten hem krap te houden. Je moet de level door via een bepaalde route. Na een paar keer spelen wordt deze wel duidelijk. Onze dochter van 14 heeft er een half uurtje over gedaan. Zonder voorkennis.
En over die hints: de titel van het level is "these signs have 2nd thoughts". Dat is een hint. 😊
[ Voor 52% gewijzigd door daveytje op 04-07-2019 19:43 ]
heb even de moeite genomen om een play van men level te maken:McLovinB schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:43:
[...]
Sorry, maar ik geef het op. Heb die sprong 2x gehaald maar daarna kwam ik niet voorbij dat blauwe ding... Zal vast aan mij liggen, maar zelfs die 1e spin-jump van dat laatste noteblock gaat 9 van de 10 keer mis. Een beetje een te onvergevingsgezind level voor mij 😊 (en ben toch echt geen beginner)
oh excuseer de vertical video syndrome, maar ik heb geen phone holder ofzo of een manier om makkelijk videos te maken zonder de telefoon vast te houden, dus dan maar op de rand van de tafel leggen, en kan dan dus niet horizontaal
[ Voor 22% gewijzigd door Themperror op 04-07-2019 20:13 ]
2e level ook gehaald....na 32 pogingen. Waarvan zeker 25 keer tegen die 2e stralers hahahadaveytje schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:00:
Mijn 1e 2 levels zijn ook een feit.
Leuk veld.
micla schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:11:
[...]
2e level ook gehaald....na 32 pogingen. Waarvan zeker 25 keer tegen die 2e stralers hahaha
Leuk veld.
Leuk dat iemand eens de gameplay hier upload.Themperror schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:11:
[...]
heb even de moeite genomen om een play van men level te maken:[YouTube: SMM2 my level]
Ik heb het spel niet, maar ben altijd benieuwd wat voor levels jullie allemaal aan het maken zijn
Ik sta erg open voor feedback
D2K-2T1-NFG
“Course or maker not found”...Scoep schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 01:23:
Helaas nog door niemand gespeeld. Mocht je het eens willen proberen, graag!
Ik sta erg open voor feedback
D2K-2T1-NFG
Eastereggs voor SMM2. Vanaf 5:20min. geeft hij aan dat er spoilers komen, maar voor zover heeft dat te maken met de singleplayer. Wees gewaarschuwd.
[ Voor 26% gewijzigd door Arunia op 05-07-2019 09:16 ]
Level code: VF1-1MC-BHG
Vrienden code: 7990-7317-7985
XXQ-V6W-BJF
Hij hoopt op een reactie 😉
[ Voor 16% gewijzigd door jaydenjarno op 05-07-2019 20:17 ]
Mijn zoontje heeft nieuwe scheldwoorden geleerd. Elke keer als hij mist en opnieuw moet beginnen. Voor al het stuk met de turtle en dan die 2 treden haha hij heeft hem nog niet gehaald haha
Edit: hij is gehaald! Zeker een leuk en geslaagd level. De like is dit verdient
[ Voor 10% gewijzigd door jaydenjarno op 05-07-2019 20:48 ]
jaydenjarno schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:08:
Zoontje (zoon bedoel ik. Zoontje klinkt te klein zegt hij) heeft een level gemaakt. Heel benieuwd is hij wat jullie ervan vinden.
XXQ-V6W-BJF
Dank je wel. Gelijk een stuiterbal hier haha.PeevdTee schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 22:43:
Leuk! Je kunt hem half speedrunnen, dus dat is wel leuk. Speelt lekker weg
[...]
En gelijk 1 nieuwe gemaakt.is de laatste hoor die ik post haha
6F6-1PJ-SXG
[ Voor 14% gewijzigd door jaydenjarno op 06-07-2019 08:10 ]
Leuk level, goed om te speedrunnen! Net de snelste tijd neergezet: 27.068Sjaydenjarno schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:08:
Zoontje (zoon bedoel ik. Zoontje klinkt te klein zegt hij) heeft een level gemaakt. Heel benieuwd is hij wat jullie ervan vinden.
XXQ-V6W-BJF
Ook een leuk leveltje, ook maar even een WR gezet haha! 19.440Sjaydenjarno schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 07:26:
Dank je wel. Gelijk een stuiterbal hier haha.
En gelijk 1 nieuwe gemaakt.is de laatste hoor die ik post haha
6F6-1PJ-SXG
Even verteld dat 3 keer de max per dag is hier haha. Anders had die blijven maken haha
Tis een multi-course level, wat betekent dat om het helemaal te zien je minimaal 2 playthroughs nodig hebt
SG6-FJS-V6G SMW, Yoshi based.
verbetert, 19.187.thr0ne schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:38:
[...]
Ook een leuk leveltje, ook maar even een WR gezet haha! 19.440S
Maar tbh, design is ver te vinden in die levels van hem.
[ Voor 12% gewijzigd door Themperror op 06-07-2019 17:08 ]
Hij is net begonnen en 10 jaar. Hij doet zijn best. Maar kan meer voorstellen wat je zegt. Maar hij leert nog en wie weet snel weer betereThemperror schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:01:
[...]
verbetert, 19.187.
Maar tbh, design is ver te vinden in die levels van hem.
Dank voor het spelen
N4L-FLK-6NG
Het is een multiplayer level, genaamd "Some Mushrooms Smells Funny".
Code: 2W6-WBC-MYG
Je hebt Rotten Mushrooms die je chasen door het level.
*gooit er vervolgens paddenstoelen naar je kop alsof het niks is*daveytje schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:27:
Hij moet met 1 paddenstoel te halen zijn zonder dat je weer klein wordt.
N4L-FLK-6NG
en jezus eerste deel van het level vond ik nog wel OK, maar dan die kamer met die switches is puur artificial difficulty en vervolgens ook genaaid worden zonder reden...
Die ene val is lullig idd. Vandaar dat ik de muntjes nog heb toegevoegd.Themperror schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:33:
[...]
*gooit er vervolgens paddenstoelen naar je kop alsof het niks is*
en jezus eerste deel van het level vond ik nog wel OK, maar dan die kamer met die switches is puur artificial difficulty en vervolgens ook genaaid worden zonder reden...
De switchen heb ik uit andere speedlevels als inspiratie.
De vlag is doorkijken idd.
Dank voor het spelen
[ Voor 37% gewijzigd door daveytje op 06-07-2019 21:45 ]
Ik ben er zelf ook normaal van om wat lastigere levels te maken/spelen maar vergeet niet dat de intentie van je setups duidelijk moeten zijn, vaak goed te doen met coins en arrows, of met belts (Z / C enzo) en tenzij het een intentie is om een kaizo stage te worden ook geen hidden blocks of "haha je bent het pad waar je moest zijn ingelopen, nu ga je dood omdat je niet weet dat hier munchers staan"daveytje schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 21:39:
[...]
Die ene val is lullig idd. Vandaar dat ik de muntjes nog heb toegevoegd.
De switchen heb ik uit andere speedlevels als inspiratie.
De vlag is doorkijken idd.
Dank voor het spelenen voor je feedback. Kan ik altijd meenemen met nieuwe levels. Op een gegeven moment met testen vind je iets makkelijk en ga je verder kijken terwijl hij dan niet makkelijk is. Door het vele oefenen wordt hij makkelijk. Dat moet ik meenemen.
Die coins die je bijvoorbeeld had staan zeiden me inderdaad iets, maar een walljump was niet obvious aangezien er spikes aan de zijkant zaten en je amper de muur kan grabben van de andere kant. Hoe ik er voorbij ben gekomen is sliden en zodra de muur ophield, twirl en naar rechts.maar ik had dan een coin indicatie in de vorm van een C gemaakt zodat je wist dat je niet recht omlaag moest.
Lekker crossen door de wolken met on/off switches.
Eens zien wie hem weet te halen!
GCP-DXP-6SG
23L-FWV-C1G
gehaald in 11,761sjaydenjarno schreef op zondag 7 juli 2019 @ 08:15:
Speedrun. Hij kan onder de 23 seconden hoor ik.
23L-FWV-C1G
Celestial Castle Climb

Level code: QCM-6T1-QYG
Moeilijkheid: Redelijke standaard autoscroller met voldoende powerups tussendoor en checkpoints.
Optionele uitdaging: Probeer het einde van het level te halen met de fireflower.
Playthrough (spoilers):
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Als longtime Mario fan ben ik sinds de release van Super mario maker 2 ook van de partij (reden voor mij om een Switch te kopen).
Was ik vroeger nog SMW Roms aan het patchen om nieuwe levels te kunnen spelen (sommige erg goed overigens) is dit natuurlijk vele malen makkelijker. En met de Global Ranking methodiek ook nog eens leuk om te kijken hoe ver je kan komen.
Ik had alleen 2 vragen over de Endless Course mode:
1. Kan ik mijn voortgang opslaan. Een ander spel spelen op de switch en dan de volgende keer weer verder gaan waar ik gebleven was? De game is daar niet erg duidelijk ik vind ik.
2. Kan je per moeilijkheids graag een Endless course sessie gaande hebben waarbij je voortgang per moeilijkheidsgraad voortdurend wordt bewaard? (totdat je af bent natuurlijk).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Dat kan allebei ja, voor zover ik weet.Da_maniaC schreef op maandag 8 juli 2019 @ 08:52:
Hallo all,
Als longtime Mario fan ben ik sinds de release van Super mario maker 2 ook van de partij (reden voor mij om een Switch te kopen).
Was ik vroeger nog SMW Roms aan het patchen om nieuwe levels te kunnen spelen (sommige erg goed overigens) is dit natuurlijk vele malen makkelijker. En met de Global Ranking methodiek ook nog eens leuk om te kijken hoe ver je kan komen.
Ik had alleen 2 vragen over de Endless Course mode:
1. Kan ik mijn voortgang opslaan. Een ander spel spelen op de switch en dan de volgende keer weer verder gaan waar ik gebleven was? De game is daar niet erg duidelijk ik vind ik.
2. Kan je per moeilijkheids graag een Endless course sessie gaande hebben waarbij je voortgang per moeilijkheidsgraad voortdurend wordt bewaard? (totdat je af bent natuurlijk).
De eerste in ieder geval zeker.
Als je in Endless (per skilllevel) kiest voor Quit, dan onthoud hij waar je gebleven bent
---------
Mocht iemand zin hebben, mijn eerste probeerseltje: BHL-HK2-V6G
Vermoedelijk kost het wel een paar levens om de weg door te krijgen.
[ Voor 45% gewijzigd door Chillz op 08-07-2019 09:34 ]
Leeg - Sinds 20180907
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
1. Ja, je kan gewoon stoppen en hij blijft bijhouden hoeveel je gespeeld hebt. Daarna ga je weer verder waar je gestopt was mits je nog levens over hebt.. game over = restart vanaf level 1.
2. Ja je kan ze alle 4 starten als je wilt, het spel houd alles bij voor elk niveau.
Ook nog even wat schaamteloze zelfpromotie
Mijn 'latest' level: GKB Y2J XKF (heb 6 courses gemaakt atm)
SW-1682-5926-5204
+1Seroczynski schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:31:
Wat ik een beetje mis in deze game is een soort van 'Friends Feed', of Timeline, waarin ik enkel de levels zie die geupload zijn door mensen in mijn vriendenlijst. Kijk ik over deze feature heen, of is dit weer zo'n Nintendo dingentje?
Zou wel n leuke feature zijn
Leeg - Sinds 20180907
Course World > Courses. Daar kun je levels die je gespeeld hebt en die door je favoriete makers geupload zijn terugvinden. Iets van een vriendenlijst zit er helaas niet in, maar nu Nintendo weet dat men bijv. al met vrienden online multiplayer wil is de stap naar een vriendenlijst misschien niet zo heel groot meer.Seroczynski schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:31:
Wat ik een beetje mis in deze game is een soort van 'Friends Feed', of Timeline, waarin ik enkel de levels zie die geupload zijn door mensen in mijn vriendenlijst. Kijk ik over deze feature heen, of is dit weer zo'n Nintendo dingentje?
[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 08-07-2019 09:34 ]
TL;DR: Online is (nog) geen fijne ervaring, maar die enkele keren dat het goed werkt en het level er voor gemaakt is zijn wel heel tof.
SW-1682-5926-5204
Online Multiplayer is echt ontzettend leuk, maar die lag gooit wel erg veel roet in het eten. Beetje jammer.
-----
Over multiplayer gesproken:
Tof idee om een de spelers te forceren om elk een eigen pad te kiezen: https://imgur.com/a/SqXIRhV
[ Voor 16% gewijzigd door Zeror op 08-07-2019 11:53 ]
Ja, en dat is iets wat tegenwoordig eigenlijk niet meer mag voorkomen. Nintendo moet dat echt beter regelen.Arunia schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:54:
@Zeror Volgens mij als er één iemand lagt, lagt iedereen mee. Dat is iets wat vroeger ook vaak wel gebeurde, maar bijvoorbeeld bij Diablo kwam dat er op neer dat de host een trage verbinding had.
De vraag is alleen hoe? Moet de netcode op de schop (van lockstep naar predictive) zodat alles soepel lijkt te gaan maar dat spelers warpen? Dat wordt vooral leuk met dingen met P- en on/off-switches. Sorry, maar die sprong die je net maakte kan niet, want een andere speler raakte net een switch, dus je wordt nu hier in deze spike pit gedumpt?Zeror schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:03:
[...]
Ja, en dat is iets wat tegenwoordig eigenlijk niet meer mag voorkomen. Nintendo moet dat echt beter regelen.
Moet de matchmaking anders? Sterkere nadruk op low latency? Liever langer wachten op een goede match? Is de online SMM2 multiplayer spelerspoel daar groot genoeg voor?

Zoals de titel al verklapt, een puzzel waarbij de zon de sleutel is.
[ Voor 5% gewijzigd door RayNbow op 09-07-2019 06:26 ]
Leuk gedaan dezeRayNbow schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 06:26:
Gisteren kwam ik dit interessante level (4G9-04Y-SPG) tegen:
[Afbeelding]
Zoals de titel al verklapt, een puzzel waarbij de zon de sleutel is.
Leeg - Sinds 20180907
Blijf erbij, ik heb wel zin om troll levels te gaan doen. Spelen gaat al een stuk beter, dus dat zit wel goed. Nog wel stomme fouten, maar ook dat zie ik op YouTube ook regelmatig.
Mijn nieuwste level. Zeker niet moeilijk, leuk voor de wat jongere kinderen gok ik zo
Veel plezier!
Dat klopt want de game is Peer to Peer, er zit geen dedicated server in, Zelfde probleem is met Smash Bros Ultimate.Arunia schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:54:
@Zeror Volgens mij als er één iemand lagt, lagt iedereen mee. Dat is iets wat vroeger ook vaak wel gebeurde, maar bijvoorbeeld bij Diablo kwam dat er op neer dat de host een trage verbinding had.
Aan de ene kant is het goed want zo is het maken van frame perfect decisions makkelijker en klopt het visueel ook voor alle clients en heeft iedereen dezelfde data en kan daarop dus dezelfde keuzes maken.
met een Dedicated server heb je dus een host die bepaald hoe en wat en moet iedereen naar syncen, op dat moment run je ipc alleen een simulatie op basis wat de server bepaald, dit voelt dus minder fijn tenzij HEEL goed aangepakt (Overwatch bijv), dit zorgt er ook voor dat er acties predicted moeten worden en dat leid weer naar rare situaties.
Nja niet heel eerlijk want splatoon is niet direct van Nintendo, een ander bedrijf maakt die game en host daarvoor ook dedicated servers, daarom heb je er ook geen Nintendo Online voor nodigZeror schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 22:56:
Nintendo kan het wel hoor. Kijk maar naar Splatoon.
Splatoon wordt ontwikkeld door +- dezelfde groep devs in Nintendo's EAD divisie als Animal Crossing. Je hebt wel degelijk Nintendo Switch Online nodig voor Splatoon 2, en beide Splatoon games gebruiken peer-to-peer net zoals de meerderheid van consolegames.Themperror schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 23:06:
[...]
Nja niet heel eerlijk want splatoon is niet direct van Nintendo, een ander bedrijf maakt die game en host daarvoor ook dedicated servers, daarom heb je er ook geen Nintendo Online voor nodig
GC5-V1B-0RF
Ik ben bezig met 8 levels met een vergelijkbaar thema/story, ik vind het wel jammer dat ik niet story blocks er tussen kan doen ofzo.
Something something
Ik wil mijn Maker ID even delen.
Ik probeer eerlijke levels te maken die wel een uitdaging zijn. Dus een beetje ‘normal’.
Hopelijk checken jullie het, als je vragen hebt of tips wilt dan hoor ik het wel.
ID: 9N0-1PN-1RG
Groeten!
Ik vond m wel cool, vooral t pacman gedeelte, ik begreep niet alle iconische arcade games.Mortalboy[NL] schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:18:
Ik heb een level gemaakt met een paar iconische arcade games: 404-RT0-QYF
Something something

😅
Nieuwe Ceave video:
[ Voor 24% gewijzigd door RayNbow op 11-07-2019 21:24 ]

...terug naar de tekentafel.
In Super Mario Maker 2, it is possible to permanently add more power-up options to the menu that is displayed when the playable character is tapped in the Course Maker mode, by dragging one of the wearable shells onto the character while still in the editor. Details below. pic.twitter.com/zZXSUGgPT0
— Supper Mario Broth (@MarioBrothBlog) 14 juli 2019

Het eerste gedeelte was pacman inderdaad, het 2e gedeelte Donkey Kong (wat eigenlijk nog meer aankleding had moeten hebben, maar zat al best snel aan de block limit.) Het 3e gedeelte Donkey Kong Jr, en het 4e gedeelte was space invaders, maar sommige mensen zagen daar ook frogger in haha. Bij het space invaders had ik eigenlijk iets willen maken waarmee je zelf omhoog kan schieten, maar kon daar zo niet wat op vindenSeenD schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 22:11:
[...]
Ik vond m wel cool, vooral t pacman gedeelte, ik begreep niet alle iconische arcade games.
H96-R7B-F0H
In het kort, voordat ik details ga posten (althans zoals ik het voor me zie):
Een level dat samen gebouwd wordt door verschillende deelnemers. Ieder bouwt een stukje (of meerdere). Ik als de organisator bouw al die stukken na en stop ze bij elkaar.
Nogmaals, meer details als er interesse is.
Make lovecraft not warcraft.
Hoe wil je dat doen? Het was voor mezelf al veel werk om een eigen level uit SMM1 te documenteren (77 screenshots/notities aan elkaar geplakt tot ik een enkele png had van 16285x3628 pixels).Sméagol schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:14:
Een level dat samen gebouwd wordt door verschillende deelnemers. Ieder bouwt een stukje (of meerdere). Ik als de organisator bouw al die stukken na en stop ze bij elkaar.
We hebben een course/maker database waar je jouw Course ID of Maker ID kunt toevoegen en die van andere Tweakers kunt checken!