https://www.distinctly-di...-care/schoenspanners.htmlfrankyboy707 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:56:
Een veelvoorkomende tip is dus schoenspanners. Hebben jullie tips voor goede schoenspanners en waar ik die kan kopen? Dan kan ik ze meteen gebruiken in mijn nieuwe van Liers
Serieus? Gooi gewoon 'schoenspanners' in Google.
Mja dat had ik natuurlijk ook al gedaanJazzy schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 09:45:
Serieus? Gooi gewoon 'schoenspanners' in Google.
Maar ik las hier al dat iemand zei, je moet er niet zo een met een veer nemen, een ander zei je moet cederhout nemen.
Dus ik zag door de cederbomen het bos niet meer helemaal.
Daarom dacht ik, wellicht kan iemand me een paar aanraden..
Ik ben nu in ieder geval aan het kijken naar de spanners die @Heerst noemt. Maar mochten anderen nog goede tips hebben houd ik me natuurlijk aanbevolen.
Ik gebruik altijd cederhouten spanners, kosten iets van 20 euro per paar als je er meerdere haalt. Verder is, zoals hier al vaker opgemerkt, het erg belangrijk dat de schoenen rust krijgen (en kunnen drogen als je zweetvoeten hebt). Ik heb 10+ paar schoenen en ik zorg dat een paar nooit 2x per week draag. Het is een kleine investering, maar per saldo gaat het je niets extra kosten omdat de schoenen veel langer meegaan. Goed onderhoud helpt ook, ik hou ze schoon en smeer ze vaak in met bijenwas houdende crème, kost je een minuutje per schoen.
Ik heb in de afgelopen jaren 1 paar Floris van Bommels versleten omdat de neus kapot ging door veel stoten en 1 paar van Lier die lang als kroegschoenen werden gebruikt.
Ik heb in de afgelopen jaren 1 paar Floris van Bommels versleten omdat de neus kapot ging door veel stoten en 1 paar van Lier die lang als kroegschoenen werden gebruikt.
Ik koop m'n schoenspanners bij Bexley. Als je 5 paar koopt is het aanzienlijk goedkoper dan elders. Is 5 teveel vraag aan je vrienden/collega's of ze ook interesse hebben.
Adidas OG Samba, doe er al +/- 2,5jaar mee. Stukken langer als de nikes. Daar had ik elk jaar wel een nieuw paar van nodig.
Mijn Ziengs Outfielder schoenen zijn aan het einde van de tweede winter echt op, en in de zomer heb ik ze niet aangehad. Met Scapino schoenen hebben we altijd hetzelfde hoewel het ook een beetje geluk hebben is. Wat ik vroeger in de VS kocht, zoals Timberland, ging jaren mee en schoenen zijn daar de helft of meer goedkoper.
Misschien heb ik de verkeerde indruk, maar ik heb het idee dat er veel wegwerpschoenen worden geproduceerd op het moment.
Misschien heb ik de verkeerde indruk, maar ik heb het idee dat er veel wegwerpschoenen worden geproduceerd op het moment.
Dat hangt echt van het soort schoenen af. Met alle respect voor de Scapino, maar gezien de prijzen zullen dat inderdaad sneller wegwerp schoenen zijn. Ik heb zelf voornamelijk Magnanni's en met een beetje onderhoud gaan deze schoenen jaren mee.
@frankyboy707 De schoenspanners die @Heerst noemt heb ik zelf in al mijn schoenen zitten, zijn van prima kwaliteit en ruiken lekker
@frankyboy707 De schoenspanners die @Heerst noemt heb ik zelf in al mijn schoenen zitten, zijn van prima kwaliteit en ruiken lekker
To dare is to do
Ik kan Hanwag zeker beamen. Al jaren mijn go-to schoenen merk. Er zit wel een duidelijk verschil tussen hun 'echte' wandelschoenen en de wat meer dagelijkse look schoenen, "Travel" zoals ze het zelf groeperen. Maar zelfs die laatste categorie gaan ontzettend lang mee. Ik loop redelijk naar binnen, hiermee versleet ik merken als Nike, Adidas, Converse, etc. al snel binnen een maand of 6 - 12. En ondanks dat ik de laatste jaren aanzienlijk meer ben gaan wandelen (tot met regelmaat 20+ km wandelingen) heeft het ruim 3 jaar en een geschatte 2500 km op dat schoenenpaar geduurd voor ik door de buitenste zoollaag gesleten was.Vettigedennis schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:26:
Ik loop het liefst op zware bergschoenen.
Heb de Meindl Perfect / Hanwag Bergell Top en de Hanwag Alaska GTX. Loop nu al een jaar op deze schoenen en ze zien er nog als nieuw uit. Ook de zolen zien er nog als nieuw uit.
Nike’s en dergelijke sneakers zijn rotzooi. M’n laatste Nike Air Max schoenen waren in een tijd van niks lekgestoten.
Ik geef liever eenmalig 380€ uit aan een paar Hanwag’s waarmee ik 5 tot 8 jaar mee vooruit kan ipv ieder jaar nieuwe sneakers. Dan ben je meer kwijt en het loopt lang niet zo lekker.
Alleen als je slechts 3 maanden met een paar schoenen doet klopt er toch iets niet. Gooi je je sneakers elke week in de wasmachine ofzo ?
De echte Hanwag wandelschoenen zijn een en al zool. Mijn oudste paar is inmiddels ruim 7 jaar oud. Zitten een absurd aantal versleten kilometers in. Maar de zolen zijn nog prima in orde. De binnenvoering laat het langzamerhand een beetje afweten. Maar ongekend hoe lang dat deze schoenen mee gaan. De prijs/kwaliteit verhouding is op termijn uitstekend. Bovendien zitten ze ook gewoon erg comfortabel als je een wat bredere wreef hebt.
Indien het qua stijl je smaak is, zeker een merk om eens te proberen.
Mijn eigen laatste Hanwags lopen in ieder geval weer prima, de Cameros Wide:

Ga er vast weer jaren gebruik van kunnen maken.
[ Voor 5% gewijzigd door psychodude op 03-03-2019 13:22 ]
Mijn broer heeft een paar Meindls die hij al meer als 5 jaar heeft en dier er nog goed uit zien (type weet ik even niet). Hij draagt ze niet elke dag. Ik heb zelf ook een paar Meindl Perugia's en die gaan ook nog goed mee, maar waren met 180 euro redelijk aan de prijs. Ik heb ze gekocht omdat ik brede voeten heb en een goed zittend paar moeilijk kan vinden.
Ik heb ook nog een paar imitatie timberlands in de uitverkoop gekocht voor nog geen 20 euro en ik heb ze dagelijks gedragen ongeveer 4 jaar lang, ze zijn nu 10 jaar oud en ik draag ze nog voor buitenwerk. Ze zijn nog heel, en ik heb een keer de zool laten lijmen.
Echte leren schoenen lijken me duurzamer dan synthetische. Over het algemeen zijn sneakers rommel.
Ik heb ook nog een paar imitatie timberlands in de uitverkoop gekocht voor nog geen 20 euro en ik heb ze dagelijks gedragen ongeveer 4 jaar lang, ze zijn nu 10 jaar oud en ik draag ze nog voor buitenwerk. Ze zijn nog heel, en ik heb een keer de zool laten lijmen.
Echte leren schoenen lijken me duurzamer dan synthetische. Over het algemeen zijn sneakers rommel.
Met enige verbazing lees ik dat mensen relatief dure leren schoenen elke dag dragen. Een beetje fatsoenlijke schoenenwinkel zal je uitleggen dat dat funest voor je leren schoenen is.
Dat heeft niks met de kwaliteit te maken maar is inherent aan leer. Leer wordt nat en zet uit, schoenen die elke dag gedragen worden raken uit vorm en slijten veel sneller.
Een paar tips waarmee ze jaren mee kunnen:
- 1 dag dragen, 1 dag drogen met een houten schoenenspanner, een goede kost op Amazon.de +- 25 euro en is gemaakt van cederhout.
- Dit betekent dat je minimaal 2 paar schoenen moet hebben, zodat je ze om en om kan dragen.
- Gebruik ALTIJD een schoenlepel om ze aan te doen, het hielstuk is het kwetsbaarst.
- Verzolen hoort er gewoon bij, ook dit heeft niet per se iets met de kwaliteit te maken. Een goede schoenzool is gebaseerd op een Blake of Goodyear constructie. Deze laten zich goed verzolen.
Dat heeft niks met de kwaliteit te maken maar is inherent aan leer. Leer wordt nat en zet uit, schoenen die elke dag gedragen worden raken uit vorm en slijten veel sneller.
- 1 dag dragen, 1 dag drogen met een houten schoenenspanner, een goede kost op Amazon.de +- 25 euro en is gemaakt van cederhout.
- Dit betekent dat je minimaal 2 paar schoenen moet hebben, zodat je ze om en om kan dragen.
- Gebruik ALTIJD een schoenlepel om ze aan te doen, het hielstuk is het kwetsbaarst.
- Verzolen hoort er gewoon bij, ook dit heeft niet per se iets met de kwaliteit te maken. Een goede schoenzool is gebaseerd op een Blake of Goodyear constructie. Deze laten zich goed verzolen.
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
.
[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:24 ]
Welk model van Xiaomi was dat en slijt de achterkant (zool) minder snel af zoals bij new balance bijvoorbeeld?cco schreef op maandag 18 februari 2019 @ 15:27:
Ikzelf heb goede ervaringen met Xiaomi sneakers: slijtvaste zool, en schoen blijft heel. Minpuntje: elastische bovenschoen is vrij fris in de winter.
Daarentegen erg slechte ervaringen met:
- Björn Borg sneakers, de zool sleet zo hard dat er na 2 maanden een nieuwe onder moest. Is bij een schoenmaker gebeurd. Ook de veters knapten binnen no-time.
- Hush Puppies sneakers. Die desintegreerden aan alle kanten. zowel binnenzool(laat los en delamineert), veters, buitenzool(scheuren door tot binnen aantoe) en in de hiel.
Verwijderd
Oud topic, maar goed tips. Thanks voor de infoMGSNK schreef op zondag 3 maart 2019 @ 14:14:
Met enige verbazing lees ik dat mensen relatief dure leren schoenen elke dag dragen. Een beetje fatsoenlijke schoenenwinkel zal je uitleggen dat dat funest voor je leren schoenen is.
Ik heb niet het hele topic doorgelezen, maar mijn schoenen gaan erg lang mee.
Zoals eerder vermeld is het niet verstandig om 1 paar schoenen telkens te gebruiken. Ik wissel niet dagelijks af, maar ik wissel toch om de enkele dagen tot enkele weken af.
Ik koop misschien eens per 1/2 jaar nieuwe schoenen, en omdat mijn schoenen lang mee gaan heb ik hierdoor nu ongeveer 7 paar schoenen .
Ik ben niet extra voorzichtig met mijn schoenen, maar denk wel twee keer na alvorens ik met mijn witte leren schoenen door de modder ga lopen.
Mijn goedkoopste schoen ( 30 euro ) van pedro gaat nu zeker 2 jaar mee en heb ik destijds in Singapore gekocht.
Mijn duurste schoen is een schoen van mason garments x franzel en heb ik zo'n 6 jaar geleden gekocht voor 200 euro ( afgeprijst van 280 ) en is nog steeds in goede staat. Je ziet wel wat gebruikerssporen als je er echt op let. Deze schoen had ik destijds wel 1 jaar lang dagelijks gebruikt though. De laatste jaren alleen tijdens de zomer.
Als je vlekken hebt ook beter dezelfde dag schoonmaken, anders krijg je ze er moeilijker uit.
Zoals eerder vermeld is het niet verstandig om 1 paar schoenen telkens te gebruiken. Ik wissel niet dagelijks af, maar ik wissel toch om de enkele dagen tot enkele weken af.
Ik koop misschien eens per 1/2 jaar nieuwe schoenen, en omdat mijn schoenen lang mee gaan heb ik hierdoor nu ongeveer 7 paar schoenen .
Ik ben niet extra voorzichtig met mijn schoenen, maar denk wel twee keer na alvorens ik met mijn witte leren schoenen door de modder ga lopen.
Mijn goedkoopste schoen ( 30 euro ) van pedro gaat nu zeker 2 jaar mee en heb ik destijds in Singapore gekocht.
Mijn duurste schoen is een schoen van mason garments x franzel en heb ik zo'n 6 jaar geleden gekocht voor 200 euro ( afgeprijst van 280 ) en is nog steeds in goede staat. Je ziet wel wat gebruikerssporen als je er echt op let. Deze schoen had ik destijds wel 1 jaar lang dagelijks gebruikt though. De laatste jaren alleen tijdens de zomer.
Als je vlekken hebt ook beter dezelfde dag schoonmaken, anders krijg je ze er moeilijker uit.
Ik vervang mijn Mephisto’s gewoon door nieuwe Mephisto’s..
Meestal heb ik een paar dat ik gewoon elke dag draag, en die kunnen daar gewoon tegen. Ze gaan makkelijk 3 jaar mee, en zitten enorm comfortabel.
Als ik een keer iets anders koop, dan heb ik daar na een week al spijt van.
Spanners heb ik nog nooit gehad.
Meestal heb ik een paar dat ik gewoon elke dag draag, en die kunnen daar gewoon tegen. Ze gaan makkelijk 3 jaar mee, en zitten enorm comfortabel.
Als ik een keer iets anders koop, dan heb ik daar na een week al spijt van.
Spanners heb ik nog nooit gehad.
Sony A7 iv en wat recycled glas
Schoenen hebben rust nodig, die moeten een dag of wat de tijd hebben om het zweet te laten drogen etc.
Ik moet vanwege m'n enkels gewoon degelijke schoenen hebben. Ik kocht altijd Lowa Renegade's het middenmodel (laag-middel-hoog). Kosten ~130 euro, heb er 8 paar van versleten, gingen anderhalf jaar mee. Maar die droeg ik dan ook op kantoor, met scouting, met veldtochten, met uitgaan, naar festivals, avondvierdaagse etc.
Ik wilde schoenen die iets normaler ogen voor op kantoor en degelijkere schoenen voor het overige. Dus loop nu al 2 jaar, 5 dagen in de week op Lowa Torro II GTX. In het weekend hebben de Torro's rust.
Naar scouting, veldtochten, festivals etc. heb ik nu Lowa Tibet GTX, kost wat, maar ik heb nog nooit zo moeiteloos lange tochten gelopen daarmee.
Beide schoenen zitten nu aan de 2e set veters maar verder nog in top conditie. De Tibet GTX heeft ook een vervangbare zool. Als die versleten is ga je naar de schoenmaker, nieuwe zool eronder plakken en door.
Lang verhaal kort: meerdere schoenen, ik heb ook wel eens van die sportschoentjes gehad, allemaal pruttel. En zorg dat je ze onderhoud. De Tibet maak ik regelmatig schoon, behandel het leer etc.
Ik moet vanwege m'n enkels gewoon degelijke schoenen hebben. Ik kocht altijd Lowa Renegade's het middenmodel (laag-middel-hoog). Kosten ~130 euro, heb er 8 paar van versleten, gingen anderhalf jaar mee. Maar die droeg ik dan ook op kantoor, met scouting, met veldtochten, met uitgaan, naar festivals, avondvierdaagse etc.
Ik wilde schoenen die iets normaler ogen voor op kantoor en degelijkere schoenen voor het overige. Dus loop nu al 2 jaar, 5 dagen in de week op Lowa Torro II GTX. In het weekend hebben de Torro's rust.
Naar scouting, veldtochten, festivals etc. heb ik nu Lowa Tibet GTX, kost wat, maar ik heb nog nooit zo moeiteloos lange tochten gelopen daarmee.
Beide schoenen zitten nu aan de 2e set veters maar verder nog in top conditie. De Tibet GTX heeft ook een vervangbare zool. Als die versleten is ga je naar de schoenmaker, nieuwe zool eronder plakken en door.
Lang verhaal kort: meerdere schoenen, ik heb ook wel eens van die sportschoentjes gehad, allemaal pruttel. En zorg dat je ze onderhoud. De Tibet maak ik regelmatig schoon, behandel het leer etc.
[ Voor 6% gewijzigd door FastFred op 10-07-2020 11:51 ]
Verwijderd
Goede keuze, ik heb ook Lowa's als wandelschoenen gehad, kan met niet meer herinneren welk typeFastFred schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:48:
Schoenen hebben rust nodig, die moeten een dag of wat de tijd hebben om het zweet te laten drogen etc.
Ik moet vanwege m'n enkels gewoon degelijke schoenenhebben. Ik kocht altijd Lowa Renegade's het middenmodel (laag-middel-hoog). Kosten ~130 euro, heb er 8 paar van versleten, gingen anderhalf jaar mee. Maar die droeg ik dan ook op kantoor, met scouting, met veldtochten, met uitgaan, naar festivals, avondvierdaagse etc.
Lang verhaal kort: meerdere schoenen, ik heb ook wel eens van die sportschoenen gehad, allemaal pruttel. En zorg dat je ze onderhoud. De Tibet maak ik regelmatig schoon, behandel het leer etc.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2020 08:25 ]
@Verwijderd De Toro's zijn eigenlijk ontworpen voor veel kilometers op asfalt/verharde ondergrond, maar ik kan er niet meer dan een km of 10 op lopen.
Met de Tibet's loop ik rustig 20-25km met bepakking ongeacht het terrein, mijn conditie is dan de beperking
Met de Tibet's loop ik rustig 20-25km met bepakking ongeacht het terrein, mijn conditie is dan de beperking
Ecco schoenen kan ik je niet aanbevelen. Ik weet dit topic is wat ouder maar de waarheid mag ook eens verteld worden over Ecco schoenen. er wordt een premium prijs gevraagd, maar na 6 a 10 maanden beginnen de zolen te scheuren wanneer je de schoenen dagelijks gebruik. Bij mij is het al 8x bij verschillende type schoenen overkomen (Byway, Irving, ATH-1, ST-1 Lite) in der loop der jaren. Ik ben nu met Ecco in conclaaf want dit lijkt gewoon op geplande slijtage en bij de klant extra geld uit zijn zakken te kloppen terwijl het product niet deugd. De Ecco winkel zegt dat ik niet de juiste schoenen koop en dat ik Outdoor schoenen moet kopen maar dit is gewoon een drogreden. Je kan zeggen waarom blijf je dan Ecco schoenen kopen na 8x korte levensduur...
Ik ben iemand met autisme en vind verandering heel moeilijk. De Irving zitten goddelijk zonder ooit blaren ervan gekregen te hebben. Maar ook voor mij komt er nu een punt dat ik ga stoppen met Ecco. Ecco zegt zelf dat het schoenen voor het leven zijn, maar dat is gewoon marketing onzin. Echter wil ik alleen maar instappers en zodoende geen veterschoenen en dan is de keuze niet reuze daarin , zeer zeker als je een fysieke winkel omgeving Middelburg of Vlissingen bezoekt.
Kortom wil je schoenen waarvan de zool scheurt zeg tussen 6 a 10 maanden koop gegarandeerd Ecco schoenen.
:strip_exif()/f/image/zw7SQ6VyFEFexYtcalJqAwCG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f7B7ltZ27Bhj5hMX4dFQYfCe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TOsN5UNygUlPpTG5bkGtPQ9g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D391kmbABedK73iP8P9ijCLU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XffeDPPW6lpjAfRn6HOPcpNU.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben iemand met autisme en vind verandering heel moeilijk. De Irving zitten goddelijk zonder ooit blaren ervan gekregen te hebben. Maar ook voor mij komt er nu een punt dat ik ga stoppen met Ecco. Ecco zegt zelf dat het schoenen voor het leven zijn, maar dat is gewoon marketing onzin. Echter wil ik alleen maar instappers en zodoende geen veterschoenen en dan is de keuze niet reuze daarin , zeer zeker als je een fysieke winkel omgeving Middelburg of Vlissingen bezoekt.
Kortom wil je schoenen waarvan de zool scheurt zeg tussen 6 a 10 maanden koop gegarandeerd Ecco schoenen.
:strip_exif()/f/image/zw7SQ6VyFEFexYtcalJqAwCG.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/f7B7ltZ27Bhj5hMX4dFQYfCe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TOsN5UNygUlPpTG5bkGtPQ9g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/D391kmbABedK73iP8P9ijCLU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XffeDPPW6lpjAfRn6HOPcpNU.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Usk6ACmPII2l1gog1JCavQja.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 45% gewijzigd door aliberto op 19-03-2025 15:41 ]
Kennis begint met informatie vergaren.
Ik heb uiteindelijk na sneakers ook maar bewust gekozen voor goede leren schoenen. Ik heb zelf Paraboot gekocht, kost je wel een rib. Maar het zijn kwalitatief en esthetiek hele mooie schoenen. En wat ik hier boven ook al eens las, draag ze écht niet iedere dag. Is echt funest voor je schoenen.
Je kan beter wat meer geld uitgeven en ze goed verzorgen.
Je kan beter wat meer geld uitgeven en ze goed verzorgen.
n=1aliberto schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:34:
Ecco schoenen kan ik je niet aanbevelen. Ik weet dit topic is wat ouder maar de waarheid mag ook eens verteld worden over Ecco schoenen. er wordt een premium prijs gevraagd, maar na 6 a 10 maanden beginnen de zolen te scheuren wanneer je de schoenen dagelijks gebruik. Bij mij is het al 8x bij verschillende type schoenen overkomen (Byway, Irving, ATH-1, ST-1 Lite) in der loop der jaren. Ik ben nu met Ecco in conclaaf want dit lijkt gewoon op geplande slijtage en bij de klant extra geld uit zijn zakken te kloppen terwijl het product niet deugd. De Ecco winkel zegt dat ik niet de juiste schoenen koop en dat ik Outdoor schoenen moet kopen maar dit is gewoon een drogreden. Je kan zeggen waarom blijf je dan Ecco schoenen kopen na 8x korte levensduur...
Ik heb Ecco's die ik 7 jaar draag (niet dagelijks, maar alles bij elkaar geteld toch wel tegen de 2 jaar dagelijks) en nauwelijks enige slijtage vertonen.
n = 1aliberto schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:34:
Maar daarnaast komt: hoe vaak draag je ze? En hoe veel loop je er dan mee.
Als jij ze elke dag draagt en veel loopt, dan is dat sowieso niet goed voor die schoen. Geef ze rust, koop desnoods 2 paar van dezelfde en draag ze om en om.
Geef ze rustPat911 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:02:
[...]
n = 1
Maar daarnaast komt: hoe vaak draag je ze? En hoe veel loop je er dan mee.
Als jij ze elke dag draagt en veel loopt, dan is dat sowieso niet goed voor die schoen. Geef ze rust, koop desnoods 2 paar van dezelfde en draag ze om en om.
En het advies om 2 paar te kopen en die om en om te dragen vind ik ook zo'n wassen neus. Ja, natuurlijk doe je 2x zo lang ermee als je ze maar de helft van de tijd gebruikt, maar het is ook 2x zo duur... En je doet er niet daadwerkelijk langer mee als je het hebt over het aantal keer gebruiken.
Voor beide bovenstaande: n=1 in de zin van één persoon, maar hij benoemt dat het bij 8 verschillende paar schoenen is gebeurd, dus dat begint toch wel een duidelijk patroon te worden.henri86 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:00:
[...]
n=1
Ik heb Ecco's die ik 7 jaar draag (niet dagelijks, maar alles bij elkaar geteld toch wel tegen de 2 jaar dagelijks) en nauwelijks enige slijtage vertonen.
Maar uiteraard is jouw gebruik zijn gebruik niet. Misschien loop jij 3.000 stappen per dag buiten op de droge stoep en aliberto 10.000 stappen per dag door het bos en ander ruig nat terrein.
The devil is in the details.
Ja, rust. Dan kan het vocht uit je schoen trekken.Hahn schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:08:
[...]
Geef ze rustHet zijn schoenen, geen dieren.
-knip-
Voor beide bovenstaande: n=1 in de zin van één persoon, maar hij benoemt dat het bij 8 verschillende paar schoenen is gebeurd, dus dat begint toch wel een duidelijk patroon te worden.
Een patroon van 1 persoon inderdaad. Dus als bij hem een schoen snel kapot gaat en bij een ander niet, dan ligt het misschien niet aan de schoen.
[ Voor 44% gewijzigd door Pat911 op 19-03-2025 16:11 ]
Aaah, zeg dan gewoon 'laat je schoenen drogen'Pat911 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:10:
[...]
Ja, rust. Dan kan het vocht uit je schoen trekken.
Dat is precies wat ik ook zei in de zin erna, die je weg hebt gelatenEen patroon van 1 persoon inderdaad. Dus als bij hem een schoen snel kapot gaat en bij een ander niet, dan ligt het misschien niet aan de schoen.
Mijn gebruik is dat ik de schoenen voor boodschappen gebruik en geregeld naar de horeca gaat. Normaal gebruik zou ik zeggen. Ik loop meestal 1 paar schoenen op en begin dan pas aan de nieuwe variant. Echter wanneer ik Ecco schoenen heb gekozen koop / kocht ik altijd nog een paar omdat deze de zool van deze schoenen snel scheuren. Het is triest dat je extra schoenen als back-up moet kopen bij Ecco.Hahn schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 16:08:
[...]
Geef ze rustHet zijn schoenen, geen dieren.
En het advies om 2 paar te kopen en die om en om te dragen vind ik ook zo'n wassen neus. Ja, natuurlijk doe je 2x zo lang ermee als je ze maar de helft van de tijd gebruikt, maar het is ook 2x zo duur... En je doet er niet daadwerkelijk langer mee als je het hebt over het aantal keer gebruiken.
[...]
Voor beide bovenstaande: n=1 in de zin van één persoon, maar hij benoemt dat het bij 8 verschillende paar schoenen is gebeurd, dus dat begint toch wel een duidelijk patroon te worden.
Maar uiteraard is jouw gebruik zijn gebruik niet. Misschien loop jij 3.000 stappen per dag buiten op de droge stoep en aliberto 10.000 stappen per dag door het bos en ander ruig nat terrein.
Kennis begint met informatie vergaren.
Maar 1 paar schoenen hebben lijkt mij vrij uniek eerlijk gezegd. Ik ben echt geen modepop, maar ik heb zelf al denk ik 6 paar schoenen (en dan laat ik mijn hardloopschoenen, werkschoenen, klompen en werklaarzen buiten beschouwingaliberto schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 17:15:
[...]
Mijn gebruik is dat ik de schoenen voor boodschappen gebruik en geregeld naar de horeca gaat. Normaal gebruik zou ik zeggen. Ik loop meestal 1 paar schoenen op en begin dan pas aan de nieuwe variant. Echter wanneer ik Ecco schoenen heb gekozen koop / kocht ik altijd nog een paar omdat deze de zool van deze schoenen snel scheuren. Het is triest dat je extra schoenen als back-up moet kopen bij Ecco.
Vaak bu'j te bang!
Als je echt een modepop bent, dan is 6 paar schoenen best weinig-tom-562 schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:01:
[...]
Maar 1 paar schoenen hebben lijkt mij vrij uniek eerlijk gezegd. Ik ben echt een modepop, maar ik heb zelf al denk ik 6 paar schoenen (en dan laat ik mijn hardloopschoenen, werkschoenen, klompen en werklaarzen buiten beschouwing)
Ik gebruik ook meestal maar één paar schoenen voor een langere tijd. Betekent niet dat ik geen andere schoenen heb, maar die draag ik minder graag. En ik zit eigenlijk ook altijd wel door m'n schoenen heen (meestal Nike of Adidas) na 4 tot 6 maanden.
Correct, typfout. Het moet geen zijnHahn schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 19:13:
[...]
Als je echt een modepop bent, dan is 6 paar schoenen best weinigOf bedoelde je te zeggen dat je geen modepop bent?
Ik gebruik ook meestal maar één paar schoenen voor een langere tijd. Betekent niet dat ik geen andere schoenen heb, maar die draag ik minder graag. En ik zit eigenlijk ook altijd wel door m'n schoenen heen (meestal Nike of Adidas) na 4 tot 6 maanden.
Vaak bu'j te bang!
De kick lijkt eerder een rant dan een ervaring posten. Ik denk dat als dit topic nodig is, er tzt een nieuwe kan komen.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Dit topic is gesloten.