Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Topicstarter
Hej,

Ik heb al jaren problemen met de levensduur van schoenen.
Ik heb goedkopere schoenen gehad (30 euro) tot redelijk dure (100-150 euro), sportschoenen, leren stappers etc..

Maar met bijna alle modellen is het wel klaar na 3-4 maanden.

Het grootste probleem zit hem in de knik tussen wreef en tenen (waarbij de schoen dus dubbelvouwt).
De zolen laten dan altijd na verloop van tijd los op dat punt.. :'(

Merkloze schoenen tot nike's of adidassen.. Geen verschil, al zit er soms een maandje verschil tussen.

Wat is de reele levensduur van een schoen??
Ik zet zeker 10-12k stappen per dag, en draag ze ook in weer en wind en heb ze gemiddeld 13-14 uur per dag aan..

Ben het een beetje zat om elke 3 maanden nieuwe schoenen te moeten kopen... :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

M'n vorige paar Nike Air Force 1 heb ik ruim drie jaar mee gedaan. Daarna begonnen ze wel aardige slijtage te vertonen. Ik vond dat wel prima, met een gemiddelde nieuwe auto heb ik minder lang gedaan :P

Nu heb ik nieuwe AF1's en na twee maand en die zien er nog steeds puik uit.

Maar daarom vind ik het wel knap dat jij het maar 3/4 maanden uithoudt op dat soort schoenen. Natuurlijk loop jij er wel veel op maar dan nog maar een tiende is wel het andere uiterste.

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 15-02-2019 14:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Van Bommel en van Lier.

260 dagen per jaar. 10 uur op de voeten en aan het lopen 15k op sommige dagen.

Mijn max was 3 jaar met 1 paar. Eigenlijk 2.5. Want na zijn 2 de jaar stond er een wissel paar klaar.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Anoniem: 320788 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:52:
Van Bommel en van Lier.

220 dagen per jaar. 10 uur op de voeten en aan het lopen 15k op sommige dagen.

Mijn max was 3 jaar met 1 paar. Eigenlijk 2.5. Want na zijn 2 de jaar stond er een wissel paar klaar.
+1, Ik koop alleen maar schoenen bij Van Lier en heb er nog nooit versleten. De enige reden waarom ik ooit nieuwe koop is omdat ik ze moe ben en wat anders wil. De truuk om dat stukje bij je tenen goed te houden is om er goede schoenspanners in te stoppen als je ze niet aan hebt en het leer af en toe eens te behandelen zodat het soepel blijft. Ook afwisselen helpt, ik roteer meestal een paar of 4 gedurende een week zodat ze ook allemaal wat rust krijgen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-04 14:24
Ik heb het gevoel dat je enkel schoenen haalt waar de zool "omgevouwen" over de schoen zit. zoals bij deze
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XBpjbEYi7A0KYhjQzQUzeFDK/thumb.jpg

Heb je al eens schoenen gehad met een zool die er alleen onder zit? Zoals de Hugo Boss Lighter. Deze bezit ik nu en lopen erg lekker (en kosten maar 150 ekkies)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/A9IRP9eO5HZCbdCNVfhxsX6c/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:17
Is het ook niet maar net hoe je loopt? Ikzelf verslijt mijn schoenen altijd bij de hiel, mijn vriendin (aangeboren handicap en loopt dus wat "anders" ) verslijt ze bij de punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
7Sins schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:56:
Ik heb het gevoel dat je enkel schoenen haalt waar de zool "omgevouwen" over de schoen zit. zoals bij deze
[Afbeelding]

Heb je al eens schoenen gehad met een zool die er alleen onder zit? Zoals de Hugo Boss Lighter. Deze bezit ik nu en lopen erg lekker (en kosten maar 150 ekkies)
[Afbeelding]
Echt omgevouwen niet, maar wel inderdaad omhoog zoals bij de bovenste schoen..
Ik zie dat van Bommel ook mooie sneakers heeft. Maar ook weer die hoge rand bij de zool..

https://www.vanbommelscho...loris-van-bommel-13466-02

Of zal dit echt gestikt zijn ipv gelijmd? En het beter uithouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Anoniem: 35872 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:49:
Het grootste probleem zit hem in de knik tussen wreef en tenen (waarbij de schoen dus dubbelvouwt).
Pattex Repair Gel?

Het lijkt me dat je "anders" loopt dan gemiddeld, want de meeste mensen hebben hier geen last van.
Je zou zwaardere wandelschoenen kunnen proberen, categorie C vouw je niet zomaar dubbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Stoffel schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:55:
[...]

+1, Ik koop alleen maar schoenen bij Van Lier en heb er nog nooit versleten. De enige reden waarom ik ooit nieuwe koop is omdat ik ze moe ben en wat anders wil. De truuk om dat stukje bij je tenen goed te houden is om er goede schoenspanners in te stoppen als je ze niet aan hebt en het leer af en toe eens te behandelen zodat het soepel blijft. Ook afwisselen helpt, ik roteer meestal een paar of 4 gedurende een week zodat ze ook allemaal wat rust krijgen.
Helemaal mee eens. Ben daar na 3 jaar mee begonnen.
Mijn max was 4 diensten aan een gesloten. Dus op het laatst had ik ook 4 paar staan... Je hebt maar 1 set voeten,. En die moeten best lang mee. Dus voor veel lopers/lang staan zijn goede schoenen hard nodig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:29
Dit hoeft niet in TL, maar kan gewoon in AZ. Move die kant op.

Wissel om de week je schoenen en beide paren gaan 1,5-2x langer mee. Nooit onder/bij een radiator leggen en ze drogen veel minder uit. Van Bommel is mijn goto schoenenmerk en je doet er jaren mee (en dan poets ik ze veel te weinig). Niet-gebruikte schoenen gelijk in de (houten!) schoenspanners en ze blijven strak.

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 15-02-2019 15:04 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:17
RemcoDelft schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:00:
[...]
Het lijkt me dat je "anders" loopt dan gemiddeld, want de meeste mensen hebben hier geen last van.
Je zou zwaardere wandelschoenen kunnen proberen, categorie C vouw je niet zomaar dubbel.
Of dat anders lopen (als het zo is) accepteren en gewoon goedkope schoenen kopen, wetende dat je ze toch verslijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Schoenen slijten gewoon nogal snel, vooral als je vaak loopt. Zelfs de meeste hardloopschoenen gaan maar 400/500km mee.

Ik doe gemiddeld 6 maanden tot 1 jaar met mijn schoenen. En dat zijn vaak adidas schoenen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:02

Rmg

Ik zou toch nog eens goed (na laten) kijken of je wel de juiste maat (lengte en breedte) schoenen koopt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anders lopen is het niet, de zool slijt gewoon "recht".

Het lijkt mij echt aan de kwaliteit te liggen dat de lijm snel los laat tussen de zool en de schoen op het punt waar je voet iets vouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Tsja, maar sneakers en sportschoenen zijn nou eenmaal niet van de lange levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:02
Mijn huidige 'comfy' schoenen zijn australian leren sneakers.
Gaan al zeker 3 jaar mee (misschien wel 5?), dat is ondanks goed onderhoud inmiddels wel te zien.
Maar geen gaten of loslatende zool.
Zeker meer dan 1000km mee gelopen.
De zolen zijn nu wel echt versleten.

Ben eigenlijk op zoek naar dezelfde (of tenminste vergelijkbare) maar deze lijken niet meer in productie.

Edit:
qua nette schoenen van Bommel en van Lier, maar daar loop ik niet veel kilometers op dus dat is geen eerlijke vergelijking.

[ Voor 14% gewijzigd door daan! op 15-02-2019 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Eens met @Emielvanputten en @Stoffel , ik heb dan Floris van Bommels, maar valt allemaal wel ongeveer in hetzelfde straatje. Het leer goed onderhouden, de hak kan nog vervangen worden en een enkele keer het leer weer laten lijmen aan de rand(rubber) die dan los laat omdat je precies hier je voet gestoten hebt.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Kan zij dat je verkeerd loopt. Bij mij slijten de zijkanten van de hak altijd. Waarschijnlijk doordat ik verkeerd loop. Wellicht eens een keer naar een hardloop-winkel gaan of naar de fysio en een ander looppatroon ontwikkelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal binnenkort eens een van Bommel winkel aandoen in mijn regio en hier mijn "probleem" beleggen.
Eens kijken wat hun zeggen en of hun schoenen hier wel "bestand" tegen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hej,

Ik heb al jaren problemen met de levensduur van schoenen.
Ik heb goedkopere schoenen gehad (30 euro) tot redelijk dure (100-150 euro), sportschoenen, leren stappers etc..

Maar met bijna alle modellen is het wel klaar na 3-4 maanden.

Merkloze schoenen tot nike's of adidassen.. Geen verschil, al zit er soms een maandje verschil tussen.

Wat is de reele levensduur van een schoen??
Ik zet zeker 10-12k stappen per dag, en draag ze ook in weer en wind en heb ze gemiddeld 13-14 uur per dag aan..

Van duurdere schoenen mag je meer verwachten (org. verkoopprijs). 3 mnd is niet normaal, en ik gebruik nooit 1 paar schoenen dagelijks. ik wissel af elke dag. soms nette schoenen, dan casual en tijdens lopen sportschoenen, en tijdens 'fitness' ook. ik gebruik dus een paar of 5 in de week.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 13:51
1 woord: schoenspanners. Dan kan je schoen tenminste fatsoenlijk drogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 11:50
van Lier en van Bommel +- 2 jaar en dan soms knap ik ze nog op bij de schoenmaker voor 20 euro.

Vans en Nike schoenen een half jaar tot 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:45

Typhone

Who Dares Wins

Señor Sjon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:02:
[mbr]Dit hoeft niet in TL, maar kan gewoon in AZ. Move die kant op.[/]

Wissel om de week je schoenen en beide paren gaan 1,5-2x langer mee. Nooit onder/bij een radiator leggen en ze drogen veel minder uit. Van Bommel is mijn goto schoenenmerk en je doet er jaren mee (en dan poets ik ze veel te weinig). Niet-gebruikte schoenen gelijk in de (houten!) schoenspanners en ze blijven strak.
Copy that. Ze gaan ooit kapot maar ik denk dat ik gemiddeld 3-4 jaar met die schoenen doe.
Dan heb ik wel altijd dit soort schoenen aan:

Afbeeldingslocatie: https://nl.florisvanbommel.com/on/demandware.static/-/Sites-mastercatalog/default/dw8c5be9c0/images/zoom/14370_00_1D.jpg

In 5 of 6 verschillende kleuren aanwezig bij mij en die draag ik afwisselend. Heb ook nog wat uitgesprokenere modellen maar die draag ik veel minder.

Pssst @Remko24
Wat is jouw regio? In Eindhoven de herenschoenenwinkel (dacht ik) als je ze daar koopt krijg je vaak een riem erbij (matchend). Die krengen kosten al snel €89 p/stuk dus dat is zelfs een tripje al waard als je twee paar koopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Typhone op 15-02-2019 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik las de TS en dacht gelijk: "ik heb daar met mijn van Liers helemaal geen last van". Meestal doe ik een paar jaar met een paar. Ik breng ze wel vaak 1 maal per jaar naar de schoenmaker en dan zeg ik doe maar wat er nodig is. Komt meestal neer op een nieuwe hak, nieuwe veters en een goede poetsbeurt. Ik koop ze vaak in de uitverkoop voor zo'n 110 euro, meestal koop ik nieuwe omdat ik ben uitgekeken op de oude, maar ik heb nu 3 paar in play die ik wissel met kleding, bui etc. Oudste paar is 4 jaar oud, jongste 2 jaar. Wordt tijd voor nieuwe! :)

e; Dit soort schoenen dus: https://www.vanlier.nl/pr...nschoen-in-gladleer-lucca

[ Voor 8% gewijzigd door MrAngry op 15-02-2019 15:22 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
7Sins schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:56:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Haha, nooit zo over nagedacht maar als ik nu terugdenk was het inderdaad altijd de zool die om de schoen ging wat het eerste kapot ging.

Verder koop ik meestal schoenen van 50-100 euro en dan gewoon zorgen dat je echt leer koopt en niet te dunne zool. Beetje goed onderhouden en schoon houden en ze gaan jaren mee.

Ook zorgen dat je gewoon 3-4 paar goede schoenen hebt zodat je ze kan afwisselen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ernemmer op 15-02-2019 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:55
Mijn ervaring is dat het ook afhangt van hoeveel je de voet laat rollen. Elk mens loopt anders en bij mij is dat ook een zwak punt. Bij alle schoenen. Het heeft er dus mee te maken dat ik mijn voet veel laat rollen en de schoen dus tijdens het lopen veel buig.

Overigens haal ik meestal wel een jaar met mijn schoenen. 3 a 4 maanden is wel erg snel. Ik gebruik meestal 2 paar per week; nette werkschoenen en casuals. En ja als je 4 paar afwisselt per week kun je er 4 jaar mee doen maar dan kost het nog steeds 1 paar per jaar.

Ik geloof best dat er wat verschil in kwaliteit maar dat gaat je geen verdubbeling van de levensduur opleveren.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Van Bommel en van Lier.

Idem. Koop ook al jaren Bommel, omdat ik (met 100kg) het meeste andere schoeisel kapot loop. Met Bommel doe je jaren, en nog langer als je ze goed behandeld (invetten, schoenspanner e.d.). Lijkt duur, maar als je met een paar 2-3 jaar doet, valt het per jaar nog allerzins mee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timwijn
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-05 22:09
Magnanni's! Qua prijsstelling íets duurder nog dan van Bommel, maar dubbel en dwars waard. Gaan jaren mee, erg slijtvast - beter imho dan van Bommel. En in tegenstelling tot van Bommel kreeg ik er geen blaren in toen ik ze net had

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:28
Ik heb voornamelijk van Bommel en Greve schoenen. Oudste paar is 12 jaar oud maar zijn wel bijna af. Die heb ik al een keer voor €80 laten opknappen en toen waren ze weer als nieuw. Ik draag ze maximaal 2x per week en inderdaad schoenspanners en regelmatig onderhoud. Maar ik heb dan ook geen baan waar ik veel moet lopen.

Goede schoenmaker maakt bij reparaties wel een wereld van verschil. De hakkenbar op de hoek van de winkelstraat is voor mij niet meer voldoende. Daar kon ik elke keer terugkomen omdat de lijm losliet of stiksels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Aan de andere kant zitten wij hier allemaal dure schoenen te roepen maar als je die kapot blijft lopen dan is de oplossing wellicht verstandiger: koop zo goedkoop mogelijke schoenen en pleur die na x-maanden weg.
4x 40 euro is altijd nog voordeliger dan 1x 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik koop gewoon elk jaar met black friday weer nieuwe, veelal 50/60 euro, per saldo weinig duurder dan schoenen van 150-200 euro waar je 3 jaar mee zou moeten doen.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

loeberce schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:33:
Ik heb voornamelijk van Bommel en Greve schoenen. Oudste paar is 12 jaar oud maar zijn wel bijna af. Die heb ik al een keer voor €80 laten opknappen en toen waren ze weer als nieuw. Ik draag ze maximaal 2x per week en inderdaad schoenspanners en regelmatig onderhoud. Maar ik heb dan ook geen baan waar ik veel moet lopen.

Goede schoenmaker maakt bij reparaties wel een wereld van verschil. De hakkenbar op de hoek van de winkelstraat is voor mij niet meer voldoende. Daar kon ik elke keer terugkomen omdat de lijm losliet of stiksels.
Dat is geld weggooien ja. kun je beter zelfreparatie set halen bij oa Hema :)

Er zijn een aantal vakkundige schoenherstellers, en die zijn ook 'erkend' door V Bommel. en gebruiken ook org. materiaal.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Jrz

––––––––––––

Misschien ligt het wel aan dat je ze in weer en wind draagt. Lijm kan niet zo goed tegen een combinatie van water, zout, en zand

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Wissel om de week je schoenen en beide paren gaan 1,5-2x langer mee.
^^ Ik heb een tiental paar schoenen, gewoon elke dag wat anders aantrekken :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door XWB op 15-02-2019 15:42 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:28
Hackus schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:39:
[...]

Dat is geld weggooien ja. kun je beter zelfreparatie set halen bij oa Hema :)

Er zijn een aantal vakkundige schoenherstellers, en die zijn ook 'erkend' door V Bommel. en gebruiken ook org. materiaal.
Helemaal waar. Die bleek dus praktisch om de hoek te zitten van de hakkenbar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-05 23:03

Deathchant

Don't intend. Do!

Nike staat er wel bekend om dat hun zolen in de plooien achter de bal van de voet breken. Het is ook zo gevormd dat het niet anders kan dan snel kapot gaan. Ik loop al sinds mijn 12e op Nike's en het komt elke keer terug. Het enige model waarbij ik dat niet heb gehad is de Nike Air Waffle Trainer:
Afbeeldingslocatie: https://images.esellerpro.com/2308/I/220/362/20247151%5Fz1.jpg

en de New Balance 576 red leather:
Afbeeldingslocatie: https://www.snkrs.com/14748-thickbox/576-red-leather-made-in-england.jpg
Overigens deze schoen heb ik in Londen gekocht en dit is de meest comfortabele en langstmeegaande sportschoen die ik ooit heb gehad. In 2013 gekocht, draag ze nu nog steeds regelmatig.

Ik heb een stuk of 4 paar schoenen die ik afwissel. Ik heb dan ook de Adidas ZX750 classic (full leather)
Afbeeldingslocatie: https://www.runningcn.com/images/adidas-zx-750-leather-black-white-610-1.jpg
die ook nog niet kapot zijn. Waar Adidas en Nike ook gezamenlijk last van hebben is dat het binnenwerk bij de hiel door wrijving erg snel kapot gaat.
Maar 3 maanden...dat is wel erg snel ja. Heb je ooit eens bij een podotherapeut gecontroleerd hoe je drukverdeling van je voeten werkt? Wellicht heb je door een verkeerde stand van je voeten te hoge druk ergens, waardoor ongelijkmatige slijtage ontstaat?

[ Voor 13% gewijzigd door Deathchant op 15-02-2019 16:08 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ongeveer een jaar als ik ze dagelijks draag, gemiddeld 6000 stappen per dag. Binnenshuis draag ik andere schoenen.

Schoenen van rond de 50 euro, nu Assics, die blijven trouwens wel lang goed. Heb die al meer dan een jaar bijna dagelijks aan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19
Typhone schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:18:
[...]

Copy that. Ze gaan ooit kapot maar ik denk dat ik gemiddeld 3-4 jaar met die schoenen doe.

[Afbeelding]

In 5 of 6 verschillende kleuren aanwezig bij mij en die draag ik afwisselend. Heb ook nog wat uitgesprokenere modellen maar die draag ik veel minder.

Pssst @Remko24
Wat is jouw regio? In Eindhoven de herenschoenenwinkel (dacht ik) als je ze daar koopt krijg je vaak een riem erbij (matchend). Die krengen kosten al snel €89 p/stuk dus dat is zelfs een tripje al waard als je twee paar koopt.
Mooie slijpers hoor maar imo loop je er totaal niet voor je comfort op, wie dat zegt, liegt.

Voor mn oude werk liep ik er ook op maar buiten dat het er netjes uitziet, is het comfort niet al te best en lever je dus comfort in voor duurzaamheid.

Ik heb zelf maar 47 waardoor ik casual schoenen doorgaans niet in de winkelstraat kan kopen.

Ik weet inmiddels dat Puma mij goed zit dus die koop ik dan online in mn maat, zit altijd goed maar daarnaast erg te spreken over de duurzaamheid of eigenlijk prijs/kwaliteit. Er zit wel eens een misser tussen maar doorgaans doe ik met 2 paar puma’s wel 2 jaar. Verschilt per model uiteraard.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:30
Ik zweer bij Mephisto.
Meestal heb ik 2 paar (zwart en bruin) die ik wat afwissel, en ik moet niet één paar per jaar vervangen.

Ik heb echt nood aan die zachtere zool en verende eigenschappen. Die harde Van Bommels, daar hou ik het geen volle dag op uit zonder pijn.

Als ik iets anders koop dan Mephisto heb ik daar na een week al weer spijt van.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

1nsane schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:13:
[...]

Mooie slijpers hoor maar imo loop je er totaal niet voor je comfort op, wie dat zegt, liegt.
Waarom vind je dit als ik vragen mag?

Wanneer ik hier werkgerelateerd op loop dan voldoen deze schoenen en kan ik ze makkelijk van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat dragen. Als ik langere stukken moet lopen (geen kilometers) maar bijv. in Luxemburg stad (paar maanden terug) dan heb ik totaal geen last om 4km te lopen op deze schoenen inclusief hoogteverschil.

Ze zitten bij mij dus wel comfortabel maar het zijn geen sneakers die ik in mijn vrije tijd aandoe. Ik kan ze echter wel probleemloos dragen de hele dag zonder last van mijn poten te krijgen. Maar wellicht is jouw insteek echt richting het comfortabele (zoals sportschoenen, sneakers etc.) en dan zou ik deze schoenen inderdaad niet kiezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik had eerst Champion & nog een merk van Bristol. Bij beide schoenen die zijkanten best snel kapot. Nu heb ik Borg, Kswiss & PME sneakers, allen met touwtjes om de rand (hadden die andere twee niet). Nu zijn de eerste twee nog steeds niet stuk, hebben alleen last van algemene slijtage. Die zijn dus een jaar oud. De PME laat op kleine stukken los, maar door het touw wordt het toch gecorrigeerd. De oude schoenen maakte ik met lijm, maar werd gewoon veet te lelijk.

Ik heb ook 2 paar nette schoenen die lang meegaan, 1 daarvan zijn veters, andere instappers. Ik wissel nu gewoon steeds van schoenen.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:50

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

timwijn schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:31:
Magnanni's! Qua prijsstelling íets duurder nog dan van Bommel, maar dubbel en dwars waard. Gaan jaren mee, erg slijtvast - beter imho dan van Bommel. En in tegenstelling tot van Bommel kreeg ik er geen blaren in toen ik ze net had
Daar heb ik ook een paar van voor als ik hele nette schoenen aan moet. Lopen inderdaad vanaf dag 1 al lekker.

En verder draag ik altijd Timberland's waar ik zowel lage nette schoenen van heb als wel de bekende houthakker boots. Lopen voor mij heerlijk vanwege de brede leest en gaan ook jaren mee.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:50
Jij zet ook wel bizar veel stappen per dag en hebt ze heel wat uren aan. Dat is bij mij een stuk minder in ieder geval.

Heb zelf ongeveer 20 paar schoenen waardoor je elke keer wat anders aan hebt en schoenen er na een jaar nog als nieuw uit kunnen zien. Gewoon schoenen in slaan in de sale ofzo en doorwisselen, kun je ze nog matchen met je outfit ook ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 16:19
Typhone schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:24:
[...]

Waarom vind je dit als ik vragen mag?

Wanneer ik hier werkgerelateerd op loop dan voldoen deze schoenen en kan ik ze makkelijk van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat dragen. Als ik langere stukken moet lopen (geen kilometers) maar bijv. in Luxemburg stad (paar maanden terug) dan heb ik totaal geen last om 4km te lopen op deze schoenen inclusief hoogteverschil.

Ze zitten bij mij dus wel comfortabel maar het zijn geen sneakers die ik in mijn vrije tijd aandoe. Ik kan ze echter wel probleemloos dragen de hele dag zonder last van mijn poten te krijgen. Maar wellicht is jouw insteek echt richting het comfortabele (zoals sportschoenen, sneakers etc.) en dan zou ik deze schoenen inderdaad niet kiezen :).
Nee oke, misschien was het wat gechargeerd wat ik zei maar als ik mn Van Liertjes vergelijk met m’n puma’s dan is dat het verschil tussen einde dag mn leren slijpers blij uitgooien vs. dit loopt prima, ik hou ze aan tot ik naar mn bed ga :-)

Daar dus aan toegevoegd, Puma is me qua comfort erg fijn bevallen. Je hebt ze met van die traagschuim binnenzolen (heerlijk maar minder duurzaam, gaan ook maar half jaar mee maar eerder doordat het laagje op het schuim dan stuk gaat waardoor op drukpunten het schuim uitslijt maar de normalere binnenzolen zijn prima zeker ook comfortabel en wél duurzaam).

Daar komt nog bij dat ik eigenlijk altijd in de online Sale shop. Regelmatig 2 paar voor onder de 100,- bij elkaar en soms zelfs goedkoper nog!

Dat gezegd hebbende, Puma past mij perfect omdat ik lange smallere voeten heb, ik kan me voorstellen dat dit voor de TS niet het geval is.

Edit: sale bij Puma is doorlopend, altijd dus leuke modellen voor afbraakprijzen, reken wel op ~2 tot 3 dagen levertijd uit Duitsland.

[ Voor 3% gewijzigd door 1nsane op 15-02-2019 17:43 ]

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dan neem je in één keer 3 of 4 paar mee, ben je voor het hele jaar klaar.

Ik zweer trouwens bij de hele lichte schoenen van Timberland. Lopen heerlijk en er is geen zool die los kan laten: https://www.timberland.nl...-in-zwart-a1xyn015#hero=0

Afbeeldingslocatie: https://images.timberland.com/is/image/TimberlandEU/A1XYN015-alt2?$VFDP-VIEWER-ZOOMVIEW-HERO$&id=IJHRx0&wid=540&hei=540&fmt=jpg

[ Voor 41% gewijzigd door sypie op 15-02-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Van Bommel en van Lier.

Dit dus.
Ik koop sinds een aantal jaar alleen nog maar van Bommels, ook de sneakers. Ik krijg ze niet versleten. Mijn favoriete paar is een jaar of 5 oud, en die begin ik nu wat minder te dragen omdat het leer minder mooi wordt (en dat komt eigenlijk alleen omdat het geschaafd/ruw leer is, en dat is inmiddels glad geworden).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:51
Aangezien er niet genoemd wordt om welke type schoen het gaat, maar vrijwel alle bergschoenen die ik bij de Bever heb gehaald doe ik 5 à 6 jaar mee, voorkeur voor Hanwag (~ € 250,- / € 40,- à € 50,- p/j). Die draag ik vaak de hele winter en herfst, ook naar het werk. De normale wandelschoenen gaan zo'n 2 à 3 jaar mee zoals mijn huidige van Salomon (~ € 100 / € 40,- à € 50,- p/j). Ze mogen nu overigens wel naar de schoenmaker voor de binnenkant hiel. Die schoenen draag ik ook gewoon naar het werk. Met de Salomons heb ik 2 jaar lang 100km per week gefietst en dat ging prima.

Voor feesten, partijen en sollicitaties heb ik overigens ook een paar Van Bommels. Maar die vind ik niet comfortabel genoeg voor naar het werk.

Koop overigens idealiter schoenen waarvan de zool aan de schoen gestikt zit en niet gelijmd. Die lijm laat vaak snel los. Sneakers zijn vrijwel altijd gelijmd. De genoemde schoenen van de Bever, maar ook de Van Bommels zijn gestikt. Dat is veel steviger.

[ Voor 14% gewijzigd door CurlyMo op 15-02-2019 19:54 ]

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

[Afbeelding]

Pssst @Remko24
Ik heb die thuis ook. :+ gewoon Black Friday of uitverkoop afwachten en ipv 250 betaal je 125-175 euro voor een paar.
1nsane schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 16:13:
[...]

Voor mn oude werk liep ik er ook op maar buiten dat het er netjes uitziet, is het comfort niet al te best en lever je dus comfort in voor duurzaamheid.

Ik heb zelf maar 47 waardoor ik casual schoenen doorgaans niet in de winkelstraat kan kopen.

Ik weet inmiddels dat Puma mij goed zit dus die koop ik dan online in mn maat, zit altijd goed maar daarnaast erg te spreken over de duurzaamheid of eigenlijk prijs/kwaliteit. Er zit wel eens een misser tussen maar doorgaans doe ik met 2 paar puma’s wel 2 jaar. Verschilt per model uiteraard.
Van Bommels lopen fantastisch en zijn door het leer (ademend) ook nog eens prima voor je voeten. Het is wel zonde om er dagelijks kilometers mee te lopen, maar voor mijn werk voldoen ze prima. Mocht het terrein hier weer onder de sneeuw of pekel liggen, dan gaan mijn Hanwag wandelschoenen aan (en een dikke F U op kantoor, ga niet mijn leren zooltjes slopen op die zoute meuk ;)).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:13

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Ik loop al jaren (7, 8, langer?) op twee paar Van Bommels, beiden met de ultrafit zool. Als de zool versleten is dan laat ik hem bij een goede schoenmaker voorzien van een nieuwe Van Bommel ultrafit zool en gaan we weer vrolijk door. :) Ook ik gebruik houten schoenspanners voor wanneer ik de schoenen niet gebruik.

De eerste keer dat ik mijn schoenen liet verzolen voelde ik me eindelijk helemaal volwassen. :)

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:16
Ik loop zelf 15-20 KM per dag(25.000-30.000 stappen) en heb mij er maar bij neergelegd dat ik wat vaker nieuwe schoenen moet kopen. Ik consumeer zelf geen dierlijke producten, dus heb vaak flynits achtige schoenen aan. Ben wel van plan binnenkort eens wat goede vegan wandelschoenen te kopen, ben benieuwd wat dat uit haalt(zoiets dus https://www.eco-vegan-sho...shoes/vegan-walking-shoes). Het uiterlijk staat me wel ietwat tegen, maar enfin.

[ Voor 17% gewijzigd door WolfsRain op 15-02-2019 21:30 ]

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:20
Ik zweer bij Mephisto's / Mobils. Zeer comfortabel, zeker met mijn wat bredere voeten. Ze maken tegenwoordig zelfs nette lederen sneakers.

Van Lier en Van Bommel heb ik beide geprobeerd, maar die zitten mij nooit lekker. Smal, keihard voetbed, en die zolen zijn na een half jaar al versleten.

Met Ecco's en Clark's heb ik wisselende ervaringen. Doorgaans comfortabel, maar sommige uitvoeringen slijten snel.

Mephisto's loop ik makkelijk twee jaar mee. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-05 16:57
+1 voor Van Bommel. Je hebt ze van hip (Floris) tot uiterst klassiek. Kosten wat, maar zijn ook nog eens te repareren bij een schoenmaker. Loop er zelf echt jaren op, keertje nieuwe zolen en/of hakken of een nieuwe hielvoering en je kan er zo weer een jaar tegenaan.

Ga eens naar een goede schoenenwinkel en laat je eens goed adviseren zou ik zeggen :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 13:41
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Fnc6Jga.jpg

Eurootje of 30 bij de karwei of praxis, kun je jaren op lopen zonder problemen.
Het hoeft allemaal niet zo moeilijk mensen :P

[ Voor 14% gewijzigd door Joeri.Bijlsma op 15-02-2019 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Laatst online: 17:36

TheBorg

Resistance is futile.

Zeker beter dan van Bommel maar ik ga altijd door de leren zool heen. Tegenwoordig heb je ook modellen met aan de voorkant een stuk rubber en dat gaat niet kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Als het je puur om comfort gaat en niet zozeer om looks kan ik de GoreTex schoenen van The North Face aanbevelen. Geen onderhoud nodig, waterdicht (behalve waar je voet erin gaat natuurlijk), comfortabele zool en ademt goed. Zoiets bijvoorbeeld:

Afbeeldingslocatie: https://mosaic04.ztat.net/vgs/media/pdp-gallery/TH/34/2A/03/VC/11/TH342A03V-C11@8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peukiemon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-05 13:33
Ik heb zelf altijd aan lange afstand wandelen gedaan 30km+.
Tot een jaar of 15 geleden altijd Karhu schoenen gehad totdat ze de productie gingen verplaatsen van Finland naar Korea.(Kwaliteit was enorm achteruit gegaan)
Sinds die tijd is het Mephisto of Lowa wat ik draag.
Goed comfort,slijten amper en wissel dagelijks van schoenen.
Oudste paar Mephisto is nu zo'n 6 jaar oud, wel een nieuwe zool gekregen in de tussen tijd.
De sportschoenen hebben wel een iets kortere levensduur dan de traditionele modellen, maar gaan toch zeker al 3 jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

Verwijderd1 schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 22:56:
Als het je puur om comfort gaat en niet zozeer om looks kan ik de GoreTex schoenen van The North Face aanbevelen. Geen onderhoud nodig, waterdicht (behalve waar je voet erin gaat natuurlijk), comfortabele zool en ademt goed. Zoiets bijvoorbeeld:

[Afbeelding]
Vergeleken met sommige modellen die ik hier langs heb zien komen is dit modieus te noemen.
Hier uitsluitend van Lier voor het werk, op je werk moet je een beetje netjes erbij lopen (kan ook casual overigens). Timberland (na 6 jaar maar eens nieuwe gehaald, maar was niet eens nodig nog steeds waterdicht en niet kapot) voor wandelen met de hond of sneakers van allerlei makelij, van van Lier tot H&M, heb eigenlijk al zeker 7 jaar geen "sportmerk" meer gehad als sneaker.
En binnen altijd schoenen uit, beter voor je voeten en beter voor je vloer.
Als je zo snel schoenen slijt ben je of veel te zwaar, of koop je alleen kartonnen schoenen of heb je een bijzonder afwijkende loop of een combinatie van die zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:45
Tot twee jaar terug altijd op Van Bommels per vijf jaar. Toen op een paar van €350 mijn voeten in een paar weken kapot gelopen. Nu terug naar iedere maand nieuwe sneakers. Ook wel leuk om te variëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-04 20:38
Oeh, deze ga ik even volgen.

Vergelijkbaar probleem.
ca 6 maanden met een paar (max een jaar). Inderdaad die knik die kapot gaat. Verder slijt ik door de binnenvoering aan de achterkant. Draag ze wel elke dag, meestal van 's ochtends tot 's avonds

Loop graag op iets van dit caliber:
Afbeeldingslocatie: https://www.vanlier.nl/content/products/1857202-680-17.png?width=1000
Nu ben ik benieuwd of die van (bijvoorbeeld) van Lier zoveel steviger zijn. Ze lijken vergelijkbaar opgebouwd.

Heb ook wel een paar magnanni's, prachtige (en dure) schoenen. Maar niet echt iets dat ik dagelijks aan doe naar werk, meer voor gelegenheden. Met die sneakers wandel ik ook rustig de werkplaats in of zit ik op mijn knieën in de kelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-05 18:49

PcDealer

HP ftw \o/

Ik had jaren Mexx geperforeerde creme leren instappers. Man, wat was ik daar trots op! Ik droeg ze zakelijk bijna dagelijks. Begin 2009 gekocht en pas in 2015 of zo echt gaar. Ik droeg ze door weer en wind (+plassen water) zonder enige verzorging.

Momenteel het derde jaar Van Lier's. Ze hebben pas een poetsbeurt gehad bij de vader van mijn "schoonzoon" :)

[ Voor 12% gewijzigd door PcDealer op 16-02-2019 02:13 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Heb voor leren schoenen altijd Van Lier, zitten direct perfect bij mij en gaan jaren mee.
Sneakers gaan een half jaar mee. Wissel vaak van merk, net wat ik een paar leuke vind.
Slijtage zit bij mij vooral in de binnenvoering bij de hak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:32
Zelf loop ik meestal op ecco's (maar ook van lier, adidas of merell). Wissel bijna elke dag. Een paar gaat meestal 5 tot 6 jaar mee. Nooit problemen met het scheuren van de zool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:41
Vraag me af, laten ze los van het lopen of van het zitten?? Staan je voeten recht op de grond als je zit of ......
Verder wisselde ik elke dag van schoenen en doe er jaren mee. Nu wissel ik niet meer zo vaak (pensioen) maar heb binnen nooit schoenen aan...

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathieu76
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-04 11:22
Ik zweer al meer dan 20 jaar bij ecco track II, gaan 2 jaar mee bij intensief gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-05 21:57
Hoeveel weeg je? En heb je snel natte voeten? Zeker als je die 3-4 maanden op slechts 1 paar loopt en snel vochtige voeten hebt kan dat de levensduur van schoenen snel beïnvloeden.

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:24

Sport_Life

Solvitur ambulando

RemcoDelft schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:00:
[...]

Pattex Repair Gel?

Cat a zou al stevig genoeg moeten zijn, mits van Meindl, Lowa, oid.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
De levensduur van een product wordt ook bepaald door de verwachting die er wordt geschept. Bij dure schoenen mag je meer verwachten dan bij een heel goedkoop paar. Zelfs dan ligt het nog aan de mededelingen die er zijn gedaan.

De verwachtingen die er worden geschept liggen aan een hoop factoren. Wat zegt de verkoper over het product, welk gebruik wordt er bedoeld en welk gebruik beoogt de koper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:55

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:07:
Tsja, maar sneakers en sportschoenen zijn nou eenmaal niet van de lange levensduur.
Dit. Bij sneakers en dergelijke 'modieuze' schoenen is de verwachting dat je er hooguit één seizoen mee doet en dan weer de nieuwe uit de catalogus wilt. Veel mensen wisselen die al in als ze er wat minder mooi uit zien en feitelijk nog lang niet versleten zijn. Fabrikanten spelen daar gewoon op in. :P
Bensimpel schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:05:
Schoenen slijten gewoon nogal snel, vooral als je vaak loopt. Zelfs de meeste hardloopschoenen gaan maar 400/500km mee.
Welnee, makkelijk het dubbele of drie keer zoveel. Hangt heel erg af van het type schoen en je eigen bouw.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik draag alleen Converse gezien ik hele lange smalle voeten heb (mt 43 als vrouw is geen pretje). Heb zo'n 10 verschillende kleuren en ze gaan bij mij jaren mee. Maar ik draag nooit 2 dagen achter elkaar dezelfde. Heb wel inderdaad de barstjes die je beschrijft waar mijn belachelijk lange tenen beginnen, maar dit breekt niet mijn zool of iets dergelijks.
Heb ooit 1x goedkope namaak Converse geprobeerd, die waren wel binnen een maand of 2 gebarsten tot aan de zool aan toe. Dus dat doe ik niet meer.

Verder heb ik voor de winter een paar Timberlands... die heb ik al zo'n 10 jaar en zien er nog steeds bijna als nieuw uit. Topdingen.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melniek
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-05 22:06
Zoals gezegd is onderhoud erg belangrijk voor leren schoenen. Zeker als je iets duurdere schoenen koopt en wilt dat ze wat langer meegaan dan één seizoen is het goed om ze niet meerdere dagen achtereen te dragen en na het dragen schoenspanners in de schoen te plaatsen. Liefst ook wat degelijke en niet van die dingen met een veer.

Mocht je voor een wat degelijkere schoen gaan, laat je dan informeren over de verschillende pasvormen. Kies vooral een schoen die qua vorm past bij je voeten, met een zool die past bij de ondergrond waar je op loopt. Dat laatste met name omdat je problemen met je zool lijkt te hebben.

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar schoenen met een Goodyear welt. Daarvan is de zool niet verlijmd, maar aan de schoen genaaid. Dat is ook weer van invloed op de prijs, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn zolen loslieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
LucyLG schreef op zondag 17 februari 2019 @ 21:06:
De levensduur van een product wordt ook bepaald door de verwachting die er wordt geschept. Bij dure schoenen mag je meer verwachten dan bij een heel goedkoop paar. Zelfs dan ligt het nog aan de mededelingen die er zijn gedaan.

De verwachtingen die er worden geschept liggen aan een hoop factoren. Wat zegt de verkoper over het product, welk gebruik wordt er bedoeld en welk gebruik beoogt de koper?
Je hebt showsneakers van duizenden dollars. Zogenaamde collectors items, maar die zouden net zo hard slijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Ik zweer zelf bij Floris van Bommel; in mijn ervaring kwalitatief beter dan de gewone Van Bommel. Ambachtelijke schoenmaker in de buurt was ook niet onder de indruk van de gewone Van Bommel toen ik ze een keer wegbracht.

Heb nu twee paar Floris van Bommel; één voor de zomer en één voor de winter. Zomerpaar is nu 8 jaar oud en de enige "schade" is dat ik bijna door de zool heen aan het lopen ben, het leer is nog perfect. Het is zo'n witte zool, dus ik weet niet goed of daar nog wat aan te doen is, het winterpaar is nu 5 jaar oud en heeft het iets zwaarder... het leer is niet meer helemaal mooi en de zolen hebben eigenlijk te weinig profiel voor de winterse weersomstandigheden.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Sinds ik steunzolen draag en schoenen van de juiste breedte en lengte slijten ze niet meer zo hard. Vroeger droeg ik vaak maat 39 ipv 38,5 en dan kreeg ik ook van die vouwen in m'n schoenen. Nu maar wat langer doorzoeken naar schoenen in mijn maat, blijven ze ook langer mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoi,

Even een weekend weg geweest en de reacties doorgenomen..
Iedereen bedankt daarvoor

Grappig om te zien hoeveel aannames er gedaan worden :).

Even resume:
- Geen overgewicht (85kg bij 1m87).
- Misschien een beetje grote voeten (maat 46)
- Geen probleem met slijten van de zool of binnenvoering, zool slijt gewoon recht af.
- Geen lichamelijke klachten of rare loop gewoontes..

Tot op heden kocht ik schoenen die lekker zaten bij diverse zaken (intersport, Scapino, Van Haren, Schoenenreus etc). Laatste 2-3 jaar toch steeds vaker de budget schoenen omdat ze al zo snel kapot leken te gaan. Beter 3 paar slijten in 1 jaar van 30 euro dan 1 paar van 200 euro dacht ik bij mezelf.

Het probleem zit hem vooral in de kwaliteit en misschien ook in de pasvorm waardoor ik de schoen misschien verkeerd belast, hoewel ik geen fysieke klachten heb met mijn voeten, vind de schoen het misschien niet zo fijn. :)

Aantal dingen waar ik nu rekening mee ga houden
- Beter letten op pasvorm
- Toch eens langs een "echte" schoenwinkel om me beter voor te laten lichten.
- Toch eens 2-3 paar schoenen nemen en wisselen ipv 1 paar die ik continu draag.
- Schoenspanners gebruiken
- Beter onderhouden (poetsen etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andyk125
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11-2024
Anoniem: 35872 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:34:
Hoi,

Even een weekend weg geweest en de reacties doorgenomen..
Iedereen bedankt daarvoor

Grappig om te zien hoeveel aannames er gedaan worden :).

Even resume:
- Geen overgewicht (85kg bij 1m87).
- Misschien een beetje grote voeten (maat 46)
- Geen probleem met slijten van de zool of binnenvoering, zool slijt gewoon recht af.
- Geen lichamelijke klachten of rare loop gewoontes..

Tot op heden kocht ik schoenen die lekker zaten bij diverse zaken (intersport, Scapino, Van Haren, Schoenenreus etc). Laatste 2-3 jaar toch steeds vaker de budget schoenen omdat ze al zo snel kapot leken te gaan. Beter 3 paar slijten in 1 jaar van 30 euro dan 1 paar van 200 euro dacht ik bij mezelf.

Het probleem zit hem vooral in de kwaliteit en misschien ook in de pasvorm waardoor ik de schoen misschien verkeerd belast, hoewel ik geen fysieke klachten heb met mijn voeten, vind de schoen het misschien niet zo fijn. :)

Aantal dingen waar ik nu rekening mee ga houden
- Beter letten op pasvorm
- Toch eens langs een "echte" schoenwinkel om me beter voor te laten lichten.
- Toch eens 2-3 paar schoenen nemen en wisselen ipv 1 paar die ik continu draag.
- Schoenspanners gebruiken
- Beter onderhouden (poetsen etc).
Pasvorm of niet, het gaat er toch om of je zelf de schoenen fijn vindt zitten? Zolang de schoenen niet te klein zijn zal dit niet veel uitmaken op de levensduur. Ik heb aardig brede voeten en bepaalde merken passen mij eenmaal beter dan anderen.

Onderhoud is zeker belangrijk, vooral bij leren schoenen. Bij sneakers vindt ik het vaak onzin (afhankelijk van het materiaal en hoe duur ze waren) maar deze zijn meestal sneller beschadigd dat bepaald onderhoud ook niet veel doet.
Ik had vroeger altijd maar 1 paar voor de zomer en een voor de winter. Meestal gingen de schoenen 1 a 2 seizoenen me. Maar sinds ik meerdere schoenen heb, merk ik dat dit veel beter voor mijn voeten en schoenen is. Je hebt veel minder last van zweetvoeten en de schoenen blijven veel beter. Mijn nette schoenen heb ik al een jaar of 4.

Duurdere schoenen zijn daarnaast ook niet altijd beter of nodig. Ik heb meestal 1 duurder paar en een of twee goedkopere schoenen. Belangrijkste vindt ik de zolen, zelfs met inlegzolen kun je goedkopere schoenen heel comfortabel maken.

Gezien je schoenmaat zou ik een goede schoenenwinkel wel aanraden. Als je eenmaal paar merken gevonden hebt die je goed past is het veel makkelijker om in de toekomst goede schoenen te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dostar
  • Laatst online: 11-07-2022
Een degelijke schoen bestaat meestal uit leer en stiknaden. Een niet degelijke schoen meestal uit kunststoffen en gelijmde zolen.
Kortom zoek een degelijke leren gestikte schoen.

Zelf heb ik heel lang op legerkisten gelopen. Als je deze goed onderhoud gaan ze erg lang mee (+/- 10 jaar op gelopen). Met onderhouden bedoel ik niet de spraytjes die je kan kopen bij de schoenwinkel, maar gewoon echt ouderwets schoensmeren. Sprays verstikken namelijk het leer, waardoor het niet kan ademen en sneller zal uitdrogen/scheuren.
Let tevens op dat de onder zool gemaakt is van rubberachtig materiaal en niet van hard plastic, want ook plastic zolen slijten sneller in mijn ervaring.
Wat sommige merken doen is een plastic onder zool met een nep stiknaad. Let hier ook op.

Ik heb momenteel een iets wat hoge schoen van Hush Puppies waar ik wel over te spreken ben en deze waren maar 60 euro toen ik ze kocht (aanbieding). Voelen stevig aan en schat er zeker 3 jaar op te kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Andyk125 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:07:
[...]

Pasvorm of niet, het gaat er toch om of je zelf de schoenen fijn vindt zitten? Zolang de schoenen niet te klein zijn zal dit niet veel uitmaken op de levensduur. Ik heb aardig brede voeten en bepaalde merken passen mij eenmaal beter dan anderen.

Onderhoud is zeker belangrijk, vooral bij leren schoenen. Bij sneakers vindt ik het vaak onzin (afhankelijk van het materiaal en hoe duur ze waren) maar deze zijn meestal sneller beschadigd dat bepaald onderhoud ook niet veel doet.
Ik had vroeger altijd maar 1 paar voor de zomer en een voor de winter. Meestal gingen de schoenen 1 a 2 seizoenen me. Maar sinds ik meerdere schoenen heb, merk ik dat dit veel beter voor mijn voeten en schoenen is. Je hebt veel minder last van zweetvoeten en de schoenen blijven veel beter. Mijn nette schoenen heb ik al een jaar of 4.

Duurdere schoenen zijn daarnaast ook niet altijd beter of nodig. Ik heb meestal 1 duurder paar en een of twee goedkopere schoenen. Belangrijkste vindt ik de zolen, zelfs met inlegzolen kun je goedkopere schoenen heel comfortabel maken.

Gezien je schoenmaat zou ik een goede schoenenwinkel wel aanraden. Als je eenmaal paar merken gevonden hebt die je goed past is het veel makkelijker om in de toekomst goede schoenen te vinden.
Pasvorm vind ik voor mezelf belangrijk dat het lekker zit.
Echter lees ik dat wanneer de schoen bijvoorbeeld te breed of te smal is dat de schoen verkeerd belast wordt op bepaalde punten waardoor naden of de zool sneller los kunnen laten..

En tot op heden heb ik nooit echt gekeken naar de pasvorm, alleen gevoeld of het lekker zit..
En niet verkeerd bedoeld maar van de dames van de scapino, van Haren etc verwacht ik eigenlijk ook weinig kennis. (Vaak zijn het gewoon studentes met een bijbaantje als verkoper)..

Daarom ook naar een "speciaalzaak" die, hoop ik, verstand heeft van zaken en mij van goed advies kan voorzien in welke pasvorm goed is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15:43

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Ik ben iemand die veel wandelt. Mijn laatste schoenen, die het langst zijn mee gegaan, waren Meindls. Ongeveer 10.000 km op versleten, ze kosten toen ook 260 euro. Maar in alle eerlijkheid, sneakers zijn niet gemaakt om lang mee te gaan. Daarvoor zijn ze gewoon te kwetsbaar. Ik ga met 3 maanden door de zool heen als ik op sneakers loop.

Er is een onderscheid tussen nette schoenen, sneakers en echt wandelschoenen. Alleen die laatste zijn gemaakt om lang mee te gaan als je veel loopt.
Andyk125 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 11:07:
[...]

Wat je fijn vindt zitten hoeft niet goed voor je voeten te zijn. Als je verkeerde schoenen hebt gedragen kan dat de vorm van je voet verpesten waardoor goede schoenen minder fijn lijken te zitten maar dat is gewenning tot je voeten zich weer hebben aangepast. De algemene consensus is altijd geweest dat sneakers eigenlijk helemaal geen goede schoenen zijn, al zitten ze wel erg lekker.

[ Voor 46% gewijzigd door RoamingZombie op 18-02-2019 11:39 ]

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik vind sneakers er gewoon mooi uitzien.
Deze zou ik graag in het echt willen zien/passen:
https://www.vanbommelscho...loris-van-bommel-13466-02

Mijn dagelijkse patroon:
- Fietsend naar mijn werk (weer/wind/regen).
- Op mijn werk loop ik veelal binnen,
- Tussen de middag een rondje wandelen van 2-3km.
- S'avonds op de fiets terug. (weer/wind/regen)
- Na evt boodschappen doen, of een ander klusje gaan de schoenen meestal rond 20:00 weer uit. (12-13 uur aan gehad).

Weekend is het voornamelijk binnenshuis en gewoon buiten gebruik, geen extreme afstanden lopen ofzo. Maar ook dan heb ik ze gemiddeld 9-10 uur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Let goed op de breedtematen. Je kan Van Bommels en andere duurdere schoenen ook in verschillende breedtematen krijgen. Dat heb ik bij sneakers nog nooit gezien.

Weer/wind/regen zijn sowieso killing voor schoenen buiten de bergwandelcategorie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-04 14:34
Heb met een paar Nike Dunk SB. Dat zijn eigenlijk skateschoenen. Echt paar jaar mee gedaan en toen heb ik ze weggedaan omdat ik er mee in de hondenstront was gelopen en geen zin had om ze schoon te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:16

Chiron

Moderator Discord
Bij Converse All Stars is het een bekend euvel dat de zool loslaat bij de 'knik'. Ik heb ook een paar en daar was het na 2 maanden al raak. Drupje Pattex powerfix lijm en het zat weer vast ;)

Je zou eens kunnen kijken naar skateschoenen met een soortgelijke zool. Mijn ervaring is dat bij de degelijkere skatemerken (ben zelf fan van Lakai), de kwaliteit van de stiksels en de lijm een stuk hoger is, omdat die schoenen ook echt bedoeld zijn om ermee te raggen.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggney
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:18

Soggney

Zeekomkommer

Ik heb ze zelf niet, maar deze GoST Barefoots lijken me wel lang meegaan

[Video: https://giant.gfycat.com/UnsightlyNimbleHeron.webm]

[ Voor 30% gewijzigd door Soggney op 18-02-2019 13:43 ]

Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik denk dat het vooral enorm gaat schelen als je meerdere paren om en om draagt ipv 1 paar constant tot het op is. Laat je ons over een tijdje weten hoe het bevallen is?

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 08-05 17:13

Jorissie87

No diggity

Ik koop veel verschillende soorten en merken schoenen. Ik heb altijd wel een stuk of 10 paar die ik rouleer. Omdat ik een specifiek paar schoenen daardoor niet iedere dag draag gaan ze vaak wel een paar jaar mee. Ik koop dan ook maar max 3 paar schoenen per jaar. Voor werk draag ik vaak nette (punt)schoenen, in mijn vrije tijd vrijwel altijd boots of sneakers. Als een paar sneakers bijna versleten is worden het schoenen die ik gebruik voor feestjes (uitgaan) of waarmee ik op straat ga voetballen (weekendjes weg met vrienden) o.i.d. Effectief draag ik een paar schoenen zeker 100-200 keer voordat ik ze vervang.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cco
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 25-09-2024

cco

UNOX: the worst OS

Ikzelf heb goede ervaringen met Xiaomi sneakers: slijtvaste zool, en schoen blijft heel. Minpuntje: elastische bovenschoen is vrij fris in de winter.

Daarentegen erg slechte ervaringen met:
- Björn Borg sneakers, de zool sleet zo hard dat er na 2 maanden een nieuwe onder moest. Is bij een schoenmaker gebeurd. Ook de veters knapten binnen no-time.
- Hush Puppies sneakers. Die desintegreerden aan alle kanten. zowel binnenzool(laat los en delamineert), veters, buitenzool(scheuren door tot binnen aantoe) en in de hiel.

[ Voor 0% gewijzigd door cco op 18-02-2019 15:29 . Reden: typefouten ]

hey google vertaal jij hebt koolmezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-05 18:20
[...]

[Afbeelding]
Vreselijke schoen. Het leer aan de hiel is zo stug. Na paar dagen lopen nog steeds hard en volop blaren. Nog nooit eerder meegemaakt met schoenen van Van Bommel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze zitten fantastisch anders? Heb nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Laatst online: 14:02

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Tip die ik nog niet heb gelezen voor leren schoeisel: het is in mijn ervaring beter ze nooit vaker dan één dag achter elkaar te dragen.
Met andere woorden: Laat ze na een dag te hebben belopen, altijd een dagje staan (al dan niet met een schoenspanner).

Ik kan best enorme zweetvoeten hebben, maar met deze methode loop ik niet langer leren stappers 'uit' binnen een jaar. Iets dat me eerder wel is overkomen.

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enermax
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:48
Zit je wel normaal op je stoel. Klem je je schoenen achter de stoelpoten of bureaustoel wielen? Spreekt uit ervaring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-05 18:31
Bommels "sneakers" gekocht a 230,- na 3 maanden totaal versleten zolen en zelfs scheuren er in. Doe kantoorbaan en loop dus niet echt veel. Wel 3 maanden lang elke dag gebruikt. Foto's gestuurd naar Van Bommel, enige reactie wat ik terug krijg is dat ik me moet melden waar ik ze gekocht heb. Waar ik ze gekocht heb geven aan, jammer slijtage kunnen niets doen. Van Bommel zegt, jammer dan....?!

Laatste keer van Bommel voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:25

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Loop hoofdzakelijk op (Floris) Van Bommel met een verdwaald paar Ecco/Clarks en Australian voor de zomer.

Tekenen van wat jij omschrijft zie ik hoofdzakelijk bij één van mijn schoenen. Mijn rechter voet is bijna een maat kleiner dan mijn linker en deze schoen buigt dus ook anders.

Ik zou eens en goede lengte en breedte meting laten doen.

Garmin FR245M + HRM-RUN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrParanoid
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-01-2022
@basjuhh jammer! Maar idd ook wat ik gemerkt heb, mag nu eindelijk na 10 jaar verplicht leren (nette dus niet te flashy) schoenen gedragen te hebben weer gewoon sneakers dragen dagelijks, en heb 1x van bommel sneakers gekocht omdat de leren schoenen mij altijd (met misvormde bochel op kleine teen) lang mee gingen. Bij mij dezelfde ervaring, en nooit weer. Sneakers hou ik lekker bij de sneakerbazen (nike/converse/puma is me te smal, maar kwaliteit is prima. Vooral adidas/vans dus, of nike&converse een maat te groot) en die houden het prima een 6-10 maanden dagelijks gebruik vol. Ga ook niet voor duurder of luxer dan van bommel trouwens, balenciaga en gucci zijn sneaker-wise ook complete bagger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heerst
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 28-04 14:53
Draag bij voorkeur een paar schoenen niet meerdere dagen achter elkaar. Wissel om de dag af met andere schoenen. Gebruik cederhouten schoenspanners zodra je de schoenen uittrekt.

Bij nette schoenen loop ik de teen van de zool er snel af, oplossing is om er embouts onder te laten plaatsen.

De constructie van de schoen draagt voor een groot deel bij aan de levensduur. Een goodyear welt is daarbij superieur aan een blake stitched of gelijmde zool. Zoek je schoenen in dat segment, sla de hollandse merken over en kijk eens bij Meermin of Carmina.

Verzorg het leer regelmatig en vervang de zolen indien nodig. Een goede schoen kan zijn eigenaar overleven, heb ik ooit iemand uit ervaring horen vertellen. :*)

[ Voor 5% gewijzigd door Heerst op 18-02-2019 19:42 . Reden: info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Getto
  • Laatst online: 05-05 19:28
Hier ook iemand die voornamelijk op van Lier/ Van Bommel schoenen loop en wat ik altijd doe na het kopen van schoenen is naar de schoenmaker gaan en dan laat ik er anti-slip zolen onderzetten en die laat ik vervangen zodra ze net niet versleten zijn.

Die gaan langer mee dan de originele zolen en je kan er ook fatsoenlijk op lopen als het een beetje glad is.
Ik heb nu zo'n 4 paar die ik afwissel en de schoenen zijn nu 4, 3,5 ,2 en 1 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Señor Sjon schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:08:
[...]

Je hebt showsneakers van duizenden dollars. Zogenaamde collectors items, maar die zouden net zo hard slijten.
Ja klopt en die zijn niet beter dan de goedkopere. Het gaat om verwachtingen maar toch een paar dure sneakers (en dan niet die collectorsitems van dat is enigszins duidelijk waarvoor je betaalt).

Zo zie je maar hoeveel omstandigheden een rol spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heerst schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:40:
Draag bij voorkeur een paar schoenen niet meerdere dagen achter elkaar.
Dit. Ik vermoed zelfs dat iedere dag dezelfde dragen grootste reden is tot slijtage.

Ik heb door een wat rare voetvorm altijd al moeite gehad om passende schoenen te vinden en sinds ik steunzolen draag (man, het begint hier een bejaardenforum te lijken :') ) heb ik al helemaal weinig keuze dus ben ik een stuk beter op gaan letten. In voorjaar 2015 vond ik een paar Lowa Renegade lichte wandelschoenen die zo goed pasten dat ik ze iedere dag droeg. Medio 2016 waren ze helemaal op - de zool was door, er kwamen scheuren in het leer etc. Toen in 6 maanden tijd twee paren gekocht. De oudste is dus nu ruim twee jaar oud en is nog lang niet versleten, de nieuwe krap twee jaar en idem - heb alleen de veters moeten vervangen. Die oudste paar is dus eveveel gedragen als de kapotgelopen schoenen, verschil is dat het heeft kunnen rusten. Dat scheelt.

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 19-02-2019 23:30 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cumberworld
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-01-2021
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cumberworld op 29-12-2020 01:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-05 21:45
Vettigedennis schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 00:26:
Ik loop het liefst op zware bergschoenen.

Heb de Meindl Perfect / Hanwag Bergell Top en de Hanwag Alaska GTX. Loop nu al een jaar op deze schoenen en ze zien er nog als nieuw uit. Ook de zolen zien er nog als nieuw uit.

Nike’s en dergelijke sneakers zijn rotzooi. M’n laatste Nike Air Max schoenen waren in een tijd van niks lekgestoten.

Ik geef liever eenmalig 380€ uit aan een paar Hanwag’s waarmee ik 5 tot 8 jaar mee vooruit kan ipv ieder jaar nieuwe sneakers. Dan ben je meer kwijt en het loopt lang niet zo lekker.

Alleen als je slechts 3 maanden met een paar schoenen doet klopt er toch iets niet. Gooi je je sneakers elke week in de wasmachine ofzo ?
Als je zo vettig bent als je naam, snap ik dat je geen sneakers aan wilt... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:14
Stoffel schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 14:55:
[...]

[mbr]Dit hoeft niet in TL, maar kan gewoon in AZ. Move die kant op.[/]

EQJim schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 15:13:
1 woord: schoenspanners. Dan kan je schoen tenminste fatsoenlijk drogen.

Jazzy schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 21:13:
Ik loop al jaren (7, 8, langer?) op twee paar Van Bommels, beiden met de ultrafit zool. Als de zool versleten is dan laat ik hem bij een goede schoenmaker voorzien van een nieuwe Van Bommel ultrafit zool en gaan we weer vrolijk door. :) Ook ik gebruik houten schoenspanners voor wanneer ik de schoenen niet gebruik.

De eerste keer dat ik mijn schoenen liet verzolen voelde ik me eindelijk helemaal volwassen. :)
Melniek schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:57:
Zoals gezegd is onderhoud erg belangrijk voor leren schoenen. Zeker als je iets duurdere schoenen koopt en wilt dat ze wat langer meegaan dan één seizoen is het goed om ze niet meerdere dagen achtereen te dragen en na het dragen schoenspanners in de schoen te plaatsen. Liefst ook wat degelijke en niet van die dingen met een veer.

Mocht je voor een wat degelijkere schoen gaan, laat je dan informeren over de verschillende pasvormen. Kies vooral een schoen die qua vorm past bij je voeten, met een zool die past bij de ondergrond waar je op loopt. Dat laatste met name omdat je problemen met je zool lijkt te hebben.

Je zou ook nog eens kunnen kijken naar schoenen met een Goodyear welt. Daarvan is de zool niet verlijmd, maar aan de schoen genaaid. Dat is ook weer van invloed op de prijs, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat mijn zolen loslieten.
Heerst schreef op maandag 18 februari 2019 @ 19:40:
Draag bij voorkeur een paar schoenen niet meerdere dagen achter elkaar. Wissel om de dag af met andere schoenen. Gebruik cederhouten schoenspanners zodra je de schoenen uittrekt.

Bij nette schoenen loop ik de teen van de zool er snel af, oplossing is om er embouts onder te laten plaatsen.

De constructie van de schoen draagt voor een groot deel bij aan de levensduur. Een goodyear welt is daarbij superieur aan een blake stitched of gelijmde zool. Zoek je schoenen in dat segment, sla de hollandse merken over en kijk eens bij Meermin of Carmina.

Verzorg het leer regelmatig en vervang de zolen indien nodig. Een goede schoen kan zijn eigenaar overleven, heb ik ooit iemand uit ervaring horen vertellen. :*)
Een veelvoorkomende tip is dus schoenspanners. Hebben jullie tips voor goede schoenspanners en waar ik die kan kopen? Dan kan ik ze meteen gebruiken in mijn nieuwe van Liers :)
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.