Dat soort borrelverhaaltjes zijn niet voor niets borrelverhaaltjes. Als de suggestie wordt gewekt dat het wel degelijk om semafoons gaat dan staat de koper zeker wel in zijn of haar recht. Als ik een gesealde auto verkoop en ik stel nergens dat het een gok is of hij nog rijdt, dan mag je impliciet aannemen dat het om een werkende auto gaat. Ik kan me voorstellen uit het verhaal van TS dat het ook zeker niet om een prijs ging van een eventueel defect domotica-systeem. En nergens maak ik op dat er duidelijk gewaarschuwd is met "geen idee of hij het nog doet, eigen risico, werking onbekend". TS verschuilt zich vooral achter "ja kon ik ook niet weten, zat ja in seal", wat ik een vrij zwak betoog vind en een verzaking van je verkopersplicht.liberque schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 13:50:
[...]
Ken je het oude folklore verhaaltje nog over de "zak met piepers"? (voor de iets jongeren onder ons: piepers as in semafoons). Je koopt op de markt een zak met piepers voor 50 euro. De verkoper stelt : "het is een zak met piepers". Jij geeft 50 euro en je maakt de zak niet open. Je komt thuis en je maakt aldaar de zak wel open en het is een zak met aardappels. (Jah dit zijn ook piepers). Ga jij dan de verkoper op de markt aanklagen omdat jij dacht dat er semafoons in zaten? De rechter lacht zich rot: "u heeft een zak met piepers gekocht en die gekregen - als u de zak direct had open gedaan dan had u kunnen weten dat het aardappels waren en geen semafoons zoals u veronderstelde. De verkoper heeft u nooit gezegd dat het semafoons waren. Dus het is conform aankoop geweest.". Vijftig euro leergeld voor de koper (en de juridische kosten).
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn