• TrekVogel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-03 20:07
Matched: action
@T-8one Ik zit in dezelfde situatie. Mijn vrouw werkt en studeert thuis, terwijl ik vrijwel niet thuis ben. Het hele huis naar 20 graden verwarmen zie ik dan ook niet zitten. Beneden mag het gerust 17 of 18 graden zijn.

Het moet niet uit de klauwen lopen natuurlijk, maar aanschafprijs vind ik niet een enorm issue, anders zou ik wel gewoon een kachel bij de Action kopen. Maar dan wil ik wel graag dat het comfortabel en relatief zuinig is. Het gaat maar om een ruimte van krap 8 vierkante meter.

Wat mij erg aanspreekt aan infrarood is dat ventilatie beter mogelijk schijnt te zijn omdat je objecten verwarmt en niet alleen de lucht.

Mijn buurvrouw is ook bezig met infrarood. Ik zal bij haar eens informeren of ze ze al heeft en hoe dat bevalt.

• wie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23-07-2025

wie

5130Wp, Ecolution V.warmtepomp

Action verkoopt ook opeens smart infraroot panelen.
heeft iemand hier ervaring mee.

https://www.action.com/nl...ct-infrarood-panelheater/

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:29

ZiegoM

Yammie R1

wie schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 17:14:

Werkt prima, toevallig vandaag meteen gekocht toen ik hem zag staan in de Action. Hij is van metaal gemaakt en staat rechtop (portrait) op de poten. Ook een muurbeugel zit erbij. Wordt goed warm aan de voorkant en die straling is op 1,5 meter zeker voelbaar. App is een Tuya based app.

Deze is iig een stuk beter dan dat stuk gipsplaat van de Hornbach, die ik eerder heb gekocht (en geretourneerd). https://www.hornbach.nl/p...att-wit-met-wifi/10530794
Die werd aan de achterkant warmer dan de voorkant. Alleen op 10 cm voelbare warmte. Geen idee of dat wel echt IR was.

[ Voor 7% gewijzigd door ZiegoM op 13-01-2023 22:29 ]

\_Specs_/

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:47

paQ

Die omschrijving vind ik echt schandalig.
Alsof je met 500W "in een mum van tijd" heel je woonkamer op temperatuur zou hebben |:(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:29

ZiegoM

Yammie R1

ZiegoM schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 22:22:
[...]

Werkt prima, toevallig vandaag meteen gekocht toen ik hem zag staan in de Action. Hij is van metaal gemaakt en staat rechtop (portrait) op de poten. Ook een muurbeugel zit erbij. Wordt goed warm aan de voorkant en die straling is op 1,5 meter zeker voelbaar. App is een Tuya based app.

Deze is iig een stuk beter dan dat stuk gipsplaat van de Hornbach, die ik eerder heb gekocht (en geretourneerd). https://www.hornbach.nl/p...att-wit-met-wifi/10530794
Die werd aan de achterkant warmer dan de voorkant. Alleen op 10 cm voelbare warmte. Geen idee of dat wel echt IR was.
Ding gaat weer terug naar de Action. Hij doet nu al compleet niets meer (geen aanduiding meer op het schermpje, reageert nergens meer op). Lijkt wel of er een zekering in zit die doorgebrand is.

Ik ben klaar met goedkope IR en ga wel lekker door op een convectorkachel van 20 euro die wel werkt.

\_Specs_/

• paQ

paQ

ZiegoM schreef op maandag 16 januari 2023 @ 09:56:
[...]

Ding gaat weer terug naar de Action. Hij doet nu al compleet niets meer (geen aanduiding meer op het schermpje, reageert nergens meer op). Lijkt wel of er een zekering in zit die doorgebrand is.

Ik ben klaar met goedkope IR en ga wel lekker door op een convectorkachel van 20 euro die wel werkt.
Je kunt eens kijken naar MILL.
Heb nu wat spulletjes van ze gekocht en ben onder de indruk van bijv de PID regeling op de reguliere heaters.
Millheat verwarmingspaneel

Kwam net dit gesponsorde 'nieuwsbericht' tegen op nu.nl.
Spanplafonds zijn niet meer zo populair, dus plakken we er gewoon wat vloerverwarmings folie boven, en noemen we een paar keer gasloos, besparing en gasrekening.
https://www.nu.nl/adverto...oor-jouw-gasrekening.html

ow boy :F

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 16-01-2023 12:14 ]

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-03 18:36

4POX

Everybody is wired

De afgelopen dagen was de LSC action infrarood paneel in de aanbieding voor 60 euro. Na elke dag langslopen (Ze verkochten een pallet per dag kort na elke levering. Populair item. ) heb ik gisteren de laatste kunnen bemachtigen.

Of het paneel is stuk of ik heb te hoge verwachtingen ervan.

Ik heb het paneel de hele avond aangehad. De stalen plaat wordt in het midden warm (70-90 graden). De onderkant blijft koud en de zijkanten gaan naar 40 graden. Ik heb er met een krukje vlakvoorgezeten terwijl ik TV keek. Maar ik kreeg het niet warm. Vanochtend het paneel 50 cm vanaf een muur aangezet. De muur ging in een uurtje tijd van 14 graden naar 19 graden. Maar heel lokaal. Eerst dacht ik of er meerdere verwarmingselementen stuk zijn. Na een meting zie ik wel dat die 500 watt verbruikt. Geen idee waar die energie blijft, dan in een warme plaat staal.

Ik heb ook een 15 euro infrarood kachel met twee 400 watt lampen. Deze staat op het bureau. Heb ik het koud. Dan zet ik het apparaat aan en voel ik meteen de warmte.

Heb ik een kat in de zak gekocht of is het paneel stuk? Ik weet het niet.

AKA Rinkel weblog

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 15:47
4POX schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 10:19:
De afgelopen dagen was de LSC action infrarood paneel in de aanbieding voor 60 euro. Na elke dag langslopen (Ze verkochten een pallet per dag kort na elke levering. Populair item. ) heb ik gisteren de laatste kunnen bemachtigen.

Of het paneel is stuk of ik heb te hoge verwachtingen ervan.

Ik heb het paneel de hele avond aangehad. De stalen plaat wordt in het midden warm (70-90 graden). De onderkant blijft koud en de zijkanten gaan naar 40 graden. Ik heb er met een krukje vlakvoorgezeten terwijl ik TV keek. Maar ik kreeg het niet warm. Vanochtend het paneel 50 cm vanaf een muur aangezet. De muur ging in een uurtje tijd van 14 graden naar 19 graden. Maar heel lokaal. Eerst dacht ik of er meerdere verwarmingselementen stuk zijn. Na een meting zie ik wel dat die 500 watt verbruikt. Geen idee waar die energie blijft, dan in een warme plaat staal.

Ik heb ook een 15 euro infrarood kachel met twee 400 watt lampen. Deze staat op het bureau. Heb ik het koud. Dan zet ik het apparaat aan en voel ik meteen de warmte.

Heb ik een kat in de zak gekocht of is het paneel stuk? Ik weet het niet.
Ik ben ook wel benieuwd of er (andere) ervaringen met dit paneel zijn.
Ik weet wel dat ze bedoelt zijn voor hele kleine ruimtes maar direct ervoor zou je toch iets moeten ervaren.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-04 16:40
Heb het idee dat die Action/Aldi panelen om de paar weken voor bij komen met alleen maar negatieve ervaringen

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Een update.

Gisteren het paneel omgeruild bij de Action. Ik heb een andere doos gekregen. Kwaliteitscontrole is echt een drama want in de nieuwe doos missen de schroeven en de handleiding. Na een paar uur dit paneel aan te heben gehad voel ik nog steeds geen stralingswarmte. Alleen een hete plaat staal. Ik geef het op en breng het paneel terug. Het is nep.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/65PmNVZ-8Cb8NUaZY1z7FOxhRK4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/649mmYKW6jeWEOuyEBLVkvxS.jpg?f=user_large

AKA Rinkel weblog

• vso
  • Niet online

vso

tja...

4POX schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:49:
Een update.

Gisteren het paneel omgeruild bij de Action. Ik heb een andere doos gekregen. Kwaliteitscontrole is echt een drama want in de nieuwe doos missen de schroeven en de handleiding. Na een paar uur dit paneel aan te heben gehad voel ik nog steeds geen stralingswarmte. Alleen een hete plaat staal. Ik geef het op en breng het paneel terug. Het is nep.

[Afbeelding]
thx ik had zelf al de neiging om hem open te schroeven .. ik vind het weinig "IR" ..

overgens kreng verbruikt 496.8 W :( das niet 300W

Tja vanalles

• 4POX

4POX

Everybody is wired

hesselbeertje schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:47:
[...]

De door @4POX getoonde hete plaat is dus een prima IR straler. Niks fancy aan, maar dat is ook nergens goed voor.
Ik heb het action paneel 1,5 uur aangehad in mijn badkamer. Als ik er naakt voor sta moet ik dan warmte voelen of niet?

AKA Rinkel weblog

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01-04 16:40
4POX schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 08:13:
[...]

Ik heb het action paneel 1,5 uur aangehad in mijn badkamer. Als ik er naakt voor sta moet ik dan warmte voelen of niet?
Heb je 1,5 uur voor gestaan of ga je er na 1,5 uur voor staan ?

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@paQ Er is een markt voor ... dus verkoopt het...
Zelfs de Action doet mee.... lang niet alles van hen is slecht, maar IR-panelen zou ik er nooit kopen, ik zou het niet eens proberen. Een goed recht dat anderen er anders over denken om het te proberen... maar de conclusie is daar wel duidelijk (y)

[ Voor 6% gewijzigd door route99 op 28-01-2023 16:15 ]

• paQ

paQ

route99 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 16:14:
@paQ Er is een markt voor ... dus verkoopt het...
Zelfs de Action doet mee.... lang niet alles van hen is slecht, maar IR-panelen zou ik er nooit kopen, ik zou het niet eens proberen. Een goed recht dat anderen er anders over denken om het te proberen... maar de conclusie is daar wel duidelijk (y)
Daarbij zijn Duitsers (en Oostenrijkers???) niet zo van ventileren. Althans, niet zo van de ventilatieroosters of mechanisch, maar meer -van weleer althans- "Stoßlüften".
Kort alles tegen elkaar open, en de rest van de dag alles potdicht houden. Als je dat dan maar vaak genoeg nalaat, en niet afdoende stookt, gaat het vanzelf mis.
Recirculatie afzuigkappen doen ook lekker mee.

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 28-01-2023 16:42 ]

• Bitzer
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 20:50

Als je de app installeert geeft het aan ook met BT te werken, echter lukt het mij niet een BT verbinding te maken. Wel wil de app mijn wifi wachtwoord weten en dat zie ik niet zitten, straks is het opgeslagen ergens in China. Je hoeft hem in principe ook alleen maar aan en uit te zetten, dat kan ook zonder app.

Ik vind de werking niet overweldigend. Er komt warmte van af, niet heel veel vind ik, en alleen zo lang het aanstaat en je er voor staat (of zit). Het duurt ook even voor er warmte af komt, dus het is niet geschikt voor instant gebruik. Het voelt niet behaaglijk, en als je buiten de directe omgeving van het ding beweegt is het gelijk koud.

Als ik het vergelijk met mijn Eurom Alutherm 1500 convector verwarming, die zet ik op de laagste stand, er komt behaaglijke warmte van af en na verloop van tijd is het kamertje waar ik het gebruik voldoende warm om hem uit te kunnen schakelen. Ik denk dat dat efficiënter is.

• Jan121
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12-2025
Heb ook zo'n paneel bij de Action gekocht, en ben er wel tevreden over.

Kan bevestigen wat eerder in dit topic is opgemerkt:
- je moet het paneel vlakbij opstellen.
- verhit niet de lucht, maar alleen objecten er (vlak) voor geplaatst
- warm lichaam in koude kamer
- paneel is smart (Tuya Wifi), maar werkt prima zonder app.
- compleet geluidsloos

Dus bij de bank kan ie schuin voor of naast je op de grond, bij een hogere bureaustoel het paneel bijv op een bierkrat plaatsen, en ja da's ideaal. dan heb jij het warm en blijft het bier koud. ;)

500W maar in de praktijk schakelt ie uit om de paar minuten uit (ca 40%), dus iets van 300W gemiddeld.

Bij een kamertemperatuur van 13/14 graden zit jezelf comfortabel alsof het 18/19 graden is. De hele kamer warmt uiteindelijk ook wel een graadje of twee op.

Besparing? Ja, hier wel, hangt natuurlijk af van de stroomprijs t.o.v. de gas prijs, maar bespaar hier 1,5 tot 2 euro per dag, als ik het paneel gebruik t.o.v. de centrale (gas)verwarming. (plafondprijzen)

Let wel, de rest van de kamer en huis blijft koud.
Dat ding is gloeiend warm, dus oppassen met kinderen en huisdieren, en er zelf ook niet tegen aan stoten.

• Jan121
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-12-2025
mr_evil08 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 12:31:
Het zou prettig zijn als mensen eerlijk zijn over IR panelen,

Edit: voordat iemand begint over ja maar de zon, de zon straalt een groot oppervlakte en gaat ook uiteindelijk over naar convectie gezien het overal heen ketst in de ruimte, je muur warmt ook op en gaat niet alleen via de ramen.
Mee eens, heb dus goede ervaring met dat paneel van de Action, in tegenstelling tot anderen.
Hier werkt ie prima.

De verkoopomschrijving van de Action slaat natuurlijk nergens op en riekt naar misleiding/oplichting
In een mum van tijd warm jij je huiskamer, thuiskantoor of slaapkamer op met deze panelheater. Doe de stekker in het stopcontact, stel de gewenste sterkte in via de knoppen of de gratis app, en geniet snel van een warme ruimte.
Dat ding verwarmt de ruimte niet tot nauwelijks, wel is het fijn vlakbij het paneel te zitten.

Nu je het over de zon hebt, het is een beetje als buiten kunnen zitten in het voorjaar: op zich te koud maar uit de wind en in de zon kan het.

Zo'n paneel geeft van vlakbij een stralingswarmte die net als de zon gerieflijk is.

Voornamelijk gekocht als/uit gadget/nieuwsgierigheid, en ik heb hem dus gehouden. (En verdien hem in een maand terug met 2 euro per dag. ;) , maar dat wil niet zeggen dat ik het iedereen aanraad. Weer een ding in je kamer, en de CV hoger maakt het hele huis warmer, maar wel geschikt - zoals Milieu Centraal ook zegt - als bijverwarming)

[ Voor 6% gewijzigd door Jan121 op 10-02-2023 17:44 ]

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-03 17:41
Iemand ervaring met deze panelen? https://www.action.com/nl...ct-infrarood-panelheater/

We zouden deze afwisselen gebruiken op de badkamer en op de kamer van de jongste dochter indien het te koud wordt (aangezien cv uitstaat en we onder verwarmen met airco).

straalt zo'n paneel alleen recht vooruit of ook naar de zijkant? Oftewel onder welke hoek gaat de straling het paneel uit? Zie hieronder onze badkamer, paneel zou ik dan plaatsen waar de rode streep staat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8rTg_HpAGV7g8qk3oxNP-nITZc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eIVf6ykHDwy6z9rqfRMF1sSs.jpg?f=user_large

En misschien een gekke vraag :)
Maar ik heb mijn fiets in het tuinhuis staan, dat is goed verlucht en droog. Echter als ik de fiets gewassen heb bij fris weer droogt deze niet goed op en kan er dus op bepaalde delen roest komen. Zou ik dit paneel kunnen gebruiken om het droogproces van de fiets te versnellen? :)

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Ervaringen infraroodverwarming
Ja, dan heb je allemaal en geen selectie en tel dan het aantal echte goede ervaringen maar eens... :S
Niet alleen direct maar ook na een aantal dagen of maar weken. :?

[ Voor 17% gewijzigd door route99 op 15-04-2023 16:36 ]

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 23:23

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

We hebben zelf vorige winter als test de LSC infrarood panelheater gekocht van de Action, werd toen aangeboden als IR-heater maar volgens mij is het gewoon een verticale warmhoudplaat.

Hoewel die weliswaar warmt wordt, mis je het effect van stralingswarmte wat je verwacht bij een IR paneel. Maar hoe voorkom ik nu dat als ik ooit weer zoiets wil proberen dat ik weer een misser maak? Een glas-paneel kopen, ipv dit metalen paneel?

Vind het concept wel top, alleen is er blijkbaar een verschil tussen IR en IR.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:46
@NiGeLaToR Dat ding van Action is dikke nep: 4POX in "Ervaringen infraroodverwarming"

Gewoon een weerstandsdraad in een metalen doos, heeft niks te maken met IR.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik vraag me af: hoe kan je weten of een verwarmingsplaat echt een IR paneel is? aan de temperatuur van de plaat? of de opbouw? wat maakt een metalen raster zoals bij konigshaus het een IR paneel en een weerstandsdraad bij Action dat niet?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• paQ

paQ

@kmf Je hebt een hittebron nodig. De hitte geeft een straling af, en als je die straling ook nog een beetje een richting kunt geven, dan kun je die warmte ergens op 'projecteren'.
De 'winst' zit hem dus in het gericht de warmte ergens op af sturen.
Is daar geen sprake van, dan werkt iets van de bouwmarkt van 22,95 met een soortgelijk opgenomen vermogen hetzelfde.
Bij het paneel van Action hebben ze dat dus op die wijze proberen uit te voeren. We maken de voorkant heel heet, en plakken aan de achterkant een folie als 'reflector'. Alleen die folie wordt natuurlijk net zo heet als de voorkant van het paneel. En zo te zien sluit die folie op zelfs meer plekken aan dan de plaat aan de voorzijde. Dan plakt de folie fysiek ook nog eens vast aan de hele voorkant, dus... sja....

vergelijk het met een 3W LED lamp en 3W LED spot. Moet hetzelfde in, geeft evenveel licht, alleen de spot licht een object goed uit en alles er omheen niet. De LED lamp maar een beetje, en alles eromheen ook een beetje en komt daardoor -met noemenswaardige lichtopbrengst- minder ver.

offtopic:
Ga je de LED spot marketingtechnisch allerlei hocuspocus en magische krachten toekennen, dan kun je de spot voor veel meer geld verkopen dan de lamp.

[ Voor 64% gewijzigd door paQ op 26-10-2023 12:30 ]

• Blurk62
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-04 14:23
Joeri schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:53:
Heeft iemand ervaring met het merk Herschel? Hoe betrouwbaar is het merk en de kwaliteit?
En wellicht specifiek met het paneel "Herschel Select Under Desk HS220UD-EU" 220Watt

oa hier gezien:
https://www.elektrototaal...-infrarood-paneel-4179769

met voetbediening en smart app, klinkt best ideaal voor een bureauverwarming.
Dat Herschel paneeltje kost nagenoeg overal ongeveer 229 euro. Het is exact hetzelfde Chinese apparaat dat onder de naam Sundirect overal voor ongeveer 179 euro wordt aangeboden. Toen mijn zoektocht naar een simpel maar wel echt IR en geen Action nep-IR paneel voor onder mijn bureau vorig jaar ten einde kwam was de winter voorbij 8)7
Vorige week heb ik een Elion paneeltje gekocht, die waren vorige winter overal uitverkocht. Koreaans product, uit de (Chinese, waar anders) fabriek van Sunjoy. Hilarisch overigens, hier staat NEP voor New Excellent Product!
Ik ben hem nu aan het testen. Mijn thuiswerkplek is best ongunstig gelegen met vóór (en naast) mijn bureau een raam van 120 breed en 3 meter hoog. Daar komt 's winters altijd een bak kou vanaf en ik heb dan altijd koude benen en voeten (bureau ergens anders zetten kan helaas niet)
Het Elion paneel heeft twee standen van ongeveer 130 en 260 Watt bij temperaturen van volgens de specificaties resp. ongeveer 90 en 140 graden Celsius. Dat zijn ook temperaturen die nodig zijn om überhaupt IR straling op te wekken. Ik ben best verrast over hoe het paneel werkt of misschien moet ik zeggen, ik ben verbaasd over hoe infrarood warmte werkt. Als je je hand op 20cm van het paneel houdt voel je geen directe warmte zoals van een radiator. Maar als je je hand even stil houdt voel je hem wel opwarmen. Zo werkt het ook onder mijn bureau, ik voel geen warme luchtstroom zoals van het 1000/2000 Watt straalkacheltje dat ik wel eens gebruikte maar ik voel in de laagste stand al geen kou meer van het raam en mijn benen zijn warm. Laat de winter maar komen!
Disclaimer: wat voor mij werkt kan voor een ander tegenvallen ;)

• Joeri
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-04 15:41
Blurk62 schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:41:
[...]

Dat Herschel paneeltje kost nagenoeg overal ongeveer 229 euro. Het is exact hetzelfde Chinese apparaat dat onder de naam Sundirect overal voor ongeveer 179 euro wordt aangeboden. Toen mijn zoektocht naar een simpel maar wel echt IR en geen Action nep-IR paneel voor onder mijn bureau vorig jaar ten einde kwam was de winter voorbij 8)7
Vorige week heb ik een Elion paneeltje gekocht, die waren vorige winter overal uitverkocht. Koreaans product, uit de (Chinese, waar anders) fabriek van Sunjoy. Hilarisch overigens, hier staat NEP voor New Excellent Product!
Ik ben hem nu aan het testen. Mijn thuiswerkplek is best ongunstig gelegen met vóór (en naast) mijn bureau een raam van 120 breed en 3 meter hoog. Daar komt 's winters altijd een bak kou vanaf en ik heb dan altijd koude benen en voeten (bureau ergens anders zetten kan helaas niet)
Het Elion paneel heeft twee standen van ongeveer 130 en 260 Watt bij temperaturen van volgens de specificaties resp. ongeveer 90 en 140 graden Celsius. Dat zijn ook temperaturen die nodig zijn om überhaupt IR straling op te wekken. Ik ben best verrast over hoe het paneel werkt of misschien moet ik zeggen, ik ben verbaasd over hoe infrarood warmte werkt. Als je je hand op 20cm van het paneel houdt voel je geen directe warmte zoals van een radiator. Maar als je je hand even stil houdt voel je hem wel opwarmen. Zo werkt het ook onder mijn bureau, ik voel geen warme luchtstroom zoals van het 1000/2000 Watt straalkacheltje dat ik wel eens gebruikte maar ik voel in de laagste stand al geen kou meer van het raam en mijn benen zijn warm. Laat de winter maar komen!
Disclaimer: wat voor mij werkt kan voor een ander tegenvallen ;)
Toch het Sundirect paneel gekocht en geprobeerd.
Voldoet helaas niet aan de verwachting. Voor mij is het vermogen net wat te laag. De stralingswarmte komt niet verder dan ongeveer 40-50cm. Mijn voeten worden wel warm maar mijn knieën bijvoorbeeld niet.

Verder mijn bevindingen over het paneel:
Oppervlakte temperatuur wordt 95'C, gemeten met warmtebeeld camera.
Dit paneel kon ik ook koppelen aan een andere app dan de fabrikant app. Ik gebruikte de app Smart Life, omdat daar ook mijn wekker op gekoppeld zit en scheelt weer een app ;)
Het paneel heeft wel een vervelend piepje wat je niet kan uitzetten, dus bij elke instelling die je doet via de app geeft het paneel een piep. Ook bij fabrikant app.
Verder "vergeet" het paneel de thermostaat instellingen als je de voetschakelaar gebruikt, dan gaat hij terug naar maximaal (37'C).

Mocht je opzoekzijn naar een voeten warmer dan is het wel aangename warmte. Voorheen zat ik met een dekentje over mijn benen te werken, dat is niet meer nodig, maar het verhaal dat als je warme voeten hebt de rest van je lichaam ook opwarmt kan ik nog niet bevestigen/ondervinden. Helaas zit ik nog met hele koude handen te werken aan het bureau.
Omgevingstemperatuur 's ochtens bij begin van de dag op zolder is 18'C.

Ik ga opzoek naar een paneel die wat meer vermogen heeft.
Zijn er trouwens mensen die een verwarmde bureaulegger/mat gebruiken?

• kwaazaar
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 31-03 09:23
Prisma16 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 12:34:
[...]

Als je thuis werkt achter een bureau/tafel is dit, ik spreek uit ervaring, ideaal.

[Afbeelding]

Op veel plaatsen te koop, voorbeeld https://www.bol.com/nl/nl...rwarmer/9300000165525883/
Nu in de aanbieding bij de Action, maar dan 195W.
https://shop.action.com/n...warmingspaneel-inklapbaar

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goede tip, dank je wel!
Meteen besteld voor twee werkplekken op de slaapkamers onder het buro.
Kinderen begonnen te klagen dat het fris wordt op de slaapkamers nu met huiswerk maken en gamen.
Pagina: 1