Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:07
Kon er verder niets over terugvinden, dus ik dacht ik zet het hier even neer voor degenen die er mee geholpen zijn.

Op zoek naar een kleine elektrische radiator voor een klein kamertje (6m2) op zoek gegaan naar een wifi elektrische radiator. Ik heb er al een van Eurom, die gaat op het Tuya netwerk.
Werkt kwa vermogen uiteraard prima, alleen kwa aansturing is dat een te eenvoudig ding. Je hebt ze bovendien alleen in 1000, 1500 en 2000W. Ondanks een externe sensor, 'doet het ding maar wat' is mijn ervaring. Bijv. Als ik het 16 wil hebben zie ik het zo doorwarmen tot 19. Slaat nergens op.
Als je dat niet wil, dan kun je hem op continu verwarmen zetten, in 3 stappen. (Vermogen/3)*stand.
1000W is denk ik alleen nog steeds veel te veel voor een dergelijke ruimte, en verwacht daarom warm koud warm koud.

Na het nodige googlen heb ik een paneel besteld van Millheat. Die is er namelijk in (o.a.) 600W, en de laatste generatie (Wifi3) heeft een PID regelaar. O+
Via Tibber shop en wat shoptegoed slechts 109 euro voor betaald dus eigenlijk een nobrainer.

De App zit echt zeer goed in elkaar en je kan ontzettend veel instellen. Programma's, lerend vermogen hoe lang een opwarming duurt, snelle of trage PID regeling, en hij 'calibreert' de software adhv het vermogen van het paneel. Ik was wat sceptisch hierover, maar het werkt eigenlijk heel erg goed :D
Voorbeeld: het is 20.3, ik stel in op 20.5. Ik zie 2 vermogensstreepjes oplichten, en hij trekt inderdaad maar 150W _/-\o_
Dat heeft wat mij betreft echt zo enorm veel meerwaarde!

De sensor zit zo te zien onder het paneel, en wordt schijnbaar softwarematig keurig gecorrigeerd; de meting klopt namelijk best heel erg goed. Ik zie weinig afwijking tov een nest V3.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Geh. De PID werkt uitstekend:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nt9tOaRULpp0a1ErzUBMU-K7d5k=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zibngC2LFdZALwo4zC7UsmOz.jpg?f=fotoalbum_large
Ik tel zo al 8 “standen”

edit:
nee het is echt helemaal aan de PID regeling zo te zien. Opgenomen vermogen zit all over the place.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PByrNC06ryV2dFia0KSDWh3CS_g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P9KsdTvWnBylqyfSjKqnisdW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 37% gewijzigd door paQ op 14-01-2023 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hannibal2206
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 02:30
Welke model heb je ?

15kW solar, 800 Ltr hygiëneboiler, 80 Heatpipes, 2 * L/L, Pana monoblock 5F en 5J, HR++/+++ , gasloos sinds Feb 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
De staal wifi3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:55
En werkt die app lokaal of zit je vast aan cloud ellende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Wilke schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:10:
En werkt die app lokaal of zit je vast aan cloud ellende?
Dat weet ik niet.
Je kan in HA iig kiezen of je lokaal of met cloud wil verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ze hebben ook de “Sense”
Met TVOC :o

79 euro
Edit:
Ook meteen maar besteld. Mijn Awair Mint is er mee genokt.

[ Voor 39% gewijzigd door paQ op 14-01-2023 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Sensor is ook binnen.
Sja het ziet er allemaal keurig uit. De CO2 en TVOC moeten wel 72 uur calibreren :S. Dus dat gaat nog even duren.
https://www.millstore.nl/product/mill-sense/

Ze werken op een accu, meegeleverd USB > USBC kabeltje.
Afhankelijk van de ingestelde interval trekt ie de accu sneller leeg uiteraard. Nu zat mijn Awair Mint permanent aan de muur gevoed met USB C, dus voor mij geen issue.
Wat erg mooi is, is dat er een zelfklevende muurplaat bij zit, waar je de sensor magnetisch aan vast koppelt. Dus als je tijdelijk elders wilt meten (of opladen) pak je hem gewoon van de muur O+

Via HA weer in Homekit gekregen, helaas via de cloud. Ik vind in de log van mijn router de sensor ook terug, maar hij zal per ingestelde interval even connecten met wifi om de waardes naar de cloud te sturen neem ik aan. (Nog niet getest of hij wifi benaderbaar is als de voeding eraan zit)

Je kan de LED laten refereren aan een status van de luchtkwaliteit (kleur) en je mag zelf de drempelwaardes aanpassen.

Kan verder nog niets zeggen dus over TVOC meting of CO2. Weet ook niet of het een echte CO2 meting is of een benaderde gecalculeerde uit de TVOC. (Er staat bij estimated CO2)

edit:
ah
ECO2

eCO2 refers to the estimated concentration level of carbon dioxide (CO2) in the air. Moderate to high levels of CO2 can cause headaches and fatigue, and higher concentrations can produce nausea, dizziness, and vomiting. The eCO2 measurement is calculated from the VOC measurement – if there are substantial concentrations of VOCs present, a eCO2 reading will be higher than the actual CO2 level. Good ventilation and regular ventilation are important to maintain a recommended eCO2 level. Recommended eCO2 level: <1200 ppm.

[ Voor 25% gewijzigd door paQ op 15-01-2023 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-05 07:37
Haha, ik had exact hetzelfde met een Eurom kachel, wat een troep. De thermostaat had een differentiatie van 3 a 4 graden. Ik heb vermogen en temperatuur gelogd. Thermostaat op 20c gezet met externe voeler ver weg van de kachel, stookt vervolgens naar 21 en ging dan uit om de volgende dag ergens pas weer aan te slaan als de temperatuur 17 ofzo was. Dus eigenlijk zat je op het 21c moment na de hele dag in de kou tot ergens de volgende dag.

Had hem ook gekocht speciaal ivm het moduleren in 3 stappen, dat is gunstiger voor je eigen verbruik als de saldering van de panelen eraf gaat.

Hem hem retour gedaan en een heel meetverslag met grafieken naar Eurom gestuurd over de slechte functionerende thermostaat. Nooit antwoord gehad.

Voor mij geen Eurom meer….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
Wel super interessante kachel trouwens met die PID regeling. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stokertje
Is de kachel ook volledig te bedienen zonder app? Dus aanzetten en temperatuur instellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Stokertje schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:37:
Is de kachel ook volledig te bedienen zonder app? Dus aanzetten en temperatuur instellen?
yep

zit gewoon bedienpaneeltje aan de bovenkant (achter dekseltje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Stokertje schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:27:
Haha, ik had exact hetzelfde met een Eurom kachel, wat een troep. De thermostaat had een differentiatie van 3 a 4 graden. Ik heb vermogen en temperatuur gelogd. Thermostaat op 20c gezet met externe voeler ver weg van de kachel, stookt vervolgens naar 21 en ging dan uit om de volgende dag ergens pas weer aan te slaan als de temperatuur 17 ofzo was. Dus eigenlijk zat je op het 21c moment na de hele dag in de kou tot ergens de volgende dag.

Had hem ook gekocht speciaal ivm het moduleren in 3 stappen, dat is gunstiger voor je eigen verbruik als de saldering van de panelen eraf gaat.

Hem hem retour gedaan en een heel meetverslag met grafieken naar Eurom gestuurd over de slechte functionerende thermostaat. Nooit antwoord gehad.

die 3 standen is continue aan.
op stand 1, 2, of 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
paQ schreef op zondag 15 januari 2023 @ 16:01:
[...]

die 3 standen is continue aan.
op stand 1, 2, of 3.
In de M mode is dat inderdaad zo, maar als kachel in de P mode stond deed hij het vermogen verminderen of vermeerderen naar gelang de warmtevraag, dan werd dus stand 1, 2, of 3 gebruikt. Ik heb hem ook daadwerkelijk zien schakelen van stand 3 naar 2 na bereiken temperatuur. Alleen omdat de temperatuur regeling zo slecht was had je niks aan die kachel.

Hieronder de Eurom beschrijving over de P-stand.

Maar PID is uiteraard een stuk beter en subtieler.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Do2qIablQYREGZF9XbC_XuWnxJU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gIbGLBPJ0552YOnTeACecg3.jpg?f=fotoalbum_large

Ps. Ik had de Alutherm Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Nou sinds een week wordt de mill heater 'echt' gebruikt in een klein kantoortje. (noordzijde van het huis op een hoek)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fU8qwlLvzNauCZc7LpOCxCvUhvI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/z5TdHam0KjzpjBmrta7ikZzN.png?f=fotoalbum_large

Totaal opgenomen vermogen 2.68 kWh. (vandaag ca 70 cent)
Op zich niet heel gek voor een COP1 kacheltje. Hij blijft supermooi op temperatuur, en je ziet gedurende de dag dat ie steeds minder vermogen nodig heeft om op temperatuur te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Regelt mooi zo te zien. Moduleert terug tot ongeveer 100watt als minimum zo te zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Stokertje schreef op maandag 6 februari 2023 @ 21:18:
Regelt mooi zo te zien. Moduleert terug tot ongeveer 100watt als minimum zo te zien?
Yep, maar zou ik de doeltemperatuur lager instellen, dan gaat ie ook rustig rond 40W zitten ofzo hoor. Het mooie is dat ie er keurig op anticipeert. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stokertje
Deze kachel is een goede kanshebber voor ons aankomende winter voor 1 ruimte. Door het terugmoduleren blijf je makkelijker onder de eigen opwek van de zonnepanelen = minder afname uit het net. Beter voor na de afschaffing salderingsregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matomatisch
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 13-06 12:05
Bedankt voor dit topic, ik zocht een elektrisch kacheltje voor onze WC/wasruimte. Ook ongeveer 6m2. Ga mij later ook dit merk aanschaffen als ik de boel heb afgewerkt!

Het reguleren van vermogen spreekt mij erg aan. In onze badkamer hebben wij een elektrische handoekradiator die alleen aan/uit kan. Maar ik zie dat Mill geen handdoekradiatoren heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Interessant. Ik ben bezig met het opknappen van onze zolder tot slaapkamer, voor onze zoon van nu 9 jaar. Zoiets als dit is daarbij wel een uitkomst als het gaat om verwarming, voor die enkele keer dat dat daar nodig is. Ik hou 'm in het achterhoofd, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 07:01
Ik heb opgezocht wat PID regeling betekend...hogere wiskunde :o maar wat betekend dat voor de het verwarmen? wat kun je met deze kachel met PID wat anders niet kan?
Wil zelf een ir kachel gebruiken in de douche, met de warmtepomp en vloerverwarming wordt het daar niet warm genoeg.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Nu online
Het is allemaal COP1 alleen lijkt deze wat slimmer te reageren op de daadwerkelijke omgevingstemperatuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
natural colour schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:39:
Ik heb opgezocht wat PID regeling betekend...hogere wiskunde :o maar wat betekend dat voor de het verwarmen? wat kun je met deze kachel met PID wat anders niet kan?
Wil zelf een ir kachel gebruiken in de douche, met de warmtepomp en vloerverwarming wordt het daar niet warm genoeg.
Een PID regeling zet de heater een keer of 10 per sec (bijv, kan ook veel vaker zijn) uit en aan. Dus per (hele) seconde heb je dan veel minder opgenomen vermogen.
In een dergelijk geval kun je dus 10 keer per seconde besluiten of hij wel of niet moet verwarmen.
Gaat hij maar 2 x 0,1s aan, dan verbruikt ie dus ook maar 20% van continu aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dapdodo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:16
paQ schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 17:56:
[...]

Een PID regeling zet de heater een keer of 10 per sec (bijv, kan ook veel vaker zijn) uit en aan. Dus per (hele) seconde heb je dan veel minder opgenomen vermogen.
In een dergelijk geval kun je dus 10 keer per seconde besluiten of hij wel of niet moet verwarmen.
Gaat hij maar 2 x 0,1s aan, dan verbruikt ie dus ook maar 20% van continu aan.
Je PID bepaald hoeveel % die moet verwarmen. P=lineair, I=integrerend, D=differentierende versterkingsfactoren. Waarmee je de snelheid van je regeling bepaald.
Wat je omschrijft is PWM. Puls breedte modulatie. Een manier om de % die de PID vraagt te behalen.
Je kunt dit ook doen met fase-aansnijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
I stand corrected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-06 14:43
Toevallig heb ik hier de Mill aan de muur hangen op mijn kantoor. Aan de ene kant als experiment en aan de andere kant als bijverwarmer voor de radiator (stadsverwarming). Wat ik wil proberen is het volgende: Gezien de COP van 1 moet ik qua stroomkosten onder de 17 cent per kWh inkoop betalen om goedkoper uit te zijn dan bij stadsverwarming. Dit komt door de hoge efficiëntie van stadverwarming. De sturing hiervan wil ik gaan doen met Home assistant.

Home assistant zal voor mij dus de afweging moeten gaan maken welke van de 2 verwarming methodes op dat moment het goedkoopste is om mee te verwarmen. Ook wil ik de Mill gebruiken om af te fakkelen als de stroomprijs negatief is aankomende zomer.

Kosten stadsverwarming: 1GJ is 278kWH en een prijsplafond van 47,39 euro per GJ. In deze berekening ga ik er vanuit dat de Mill constant 1kWh uit de muur trekt en niet moduleert zoals hierboven wordt aangegeven.

Bevalt mij ook erg goed en blend mooi in de kamer gelukkig. (let niet op de stofzuiger ernaast)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4dcdBUo7frpWzE7N4xljeSJreUg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CKnV7eFoxMTuNwajJKD4LTd5.png?f=fotoalbum_large
Een bijkomend voordeel is dat de kamer een stuk sneller op temperatuur is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Haha affakkelen met een kacheltje in de zomer, is het dan al niet warm genoeg binnen 8)7
Dan zou ik liever een boiler opwarmen die ik later kan gebruiken :)

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-06 14:43
Speedy-Andre schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:46:
Haha affakkelen met een kacheltje in de zomer, is het dan al niet warm genoeg binnen 8)7
Dan zou ik liever een boiler opwarmen die ik later kan gebruiken :)
Je moet wat als de stroomprijs negatief is en je moet betalen voor de teruggeleverde stroom. Dan is het vollebak wasmachine, droger, kachel aan en auto aan de lader.

Elektrische boiler lijkt me overigens ook erg interessant maar geen idee hoe ik daarmee moet beginnen met stadsverwarming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 16:39
Klopt het dat Mill alleen paneel verwarming heeft met een PID? Of zie ik een ander type over het hoofd?

Het lijkt me namelijk prachtig werken gezien alle ervaring in dit topic (waarvoor dank _/-\o_ ). Alleen ik zoek iets wat ik ook makkelijk kan verplaatsen naar een andere ruimte, en dus niet hoef op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Silvan schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:24:
Klopt het dat Mill alleen paneel verwarming heeft met een PID? Of zie ik een ander type over het hoofd?

Het lijkt me namelijk prachtig werken gezien alle ervaring in dit topic (waarvoor dank _/-\o_ ). Alleen ik zoek iets wat ik ook makkelijk kan verplaatsen naar een andere ruimte, en dus niet hoef op te hangen.
Ze hebben ze ook op wieltjes toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 16:39
paQ schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 19:45:
[...]

Ze hebben ze ook op wieltjes toch?
Ja alleen zonder PID volgens mij? Want zoiets zou dan mooi zijn idd: https://www.millstore.nl/...ie/mill-convector-kachel/

Website is redelijk onduidelijk daar over en zie volgens mij alleen bij de paneelverwarming staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-06 11:20
Stokertje schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:27:

Even een klein schopje :X Ik werd op dit topic gewezen. Heb namelijk ook een Eurom en exact dit probleem ook. Werkt gewoon niet fijn :-(

@paQ Bevalt jouw Millheat nog steeds goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rohem schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:21:
[...]

Even een klein schopje :X Ik werd op dit topic gewezen. Heb namelijk ook een Eurom en exact dit probleem ook. Werkt gewoon niet fijn :-(

@paQ Bevalt jouw Millheat nog steeds goed?
In de logeerkamer heb ik een Eurom met wifi.
Die is of 3 standen aan
of op de ingebouwde thermostaat en die is ronduit ruk. Het wordt zo 18 graden als ik die op 15 instel bijv. Met of zonder de externe voeler, maakt niet uit.

De PID versie van Mill is nog steeds de bom wat mij betreft.
En zit er ook over te denken om de Eurom te vervangen voor een 1200W Mill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
paQ schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 10:40:
[...]

In de logeerkamer heb ik een Eurom met wifi.
Die is of 3 standen aan
of op de ingebouwde thermostaat en die is ronduit ruk. Het wordt zo 18 graden als ik die op 15 instel bijv. Met of zonder de externe voeler, maakt niet uit.

De PID versie van Mill is nog steeds de bom wat mij betreft.
En zit er ook over te denken om de Eurom te vervangen voor een 1200W Mill.
Heel herkenbaar wat je zegt. Hij stookt of juist veel te hard, of juist niet hard genoeg. Heb hem al 2,5 jaar hangen. Maar dit is de eerste winter dat het echt storend is.. Was er altijd best tevreden over.

Ben blij te horen dat de Mill je nog altijd goed bevalt. Misschien dat ik mijn Eurom dan toch ook maar vervang door een Mill. Want de problemen met de Eurom heb je dus absoluut niet met de Mill? En de warmte van de Mill. Wordt die aan de bovenkant uitgestoten, of juist via het paneel (hence te name :+ ) aan de voorzijde zeg maar.

Hopelijk kaap ik niet je topic, dat is zeker niet de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
@Rohem Element zal een beetje same same zijn verwacht ik.
Voorkant wordt wel echt warm, maar gros komt aan de bovenkant er uit.

Je kunt in de mill app ook nog vanalles kalibreren en instellen mocht het nodig zijn.
Hun app is dik voor mekaar hoor :Y (en uitgebreid)

en met de mill echt no way overshoot (of undershoot)

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 17-01-2024 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
paQ schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 11:19:
@Rohem Element zal een beetje same same zijn verwacht ik.
Voorkant wordt wel echt warm, maar gros komt aan de bovenkant er uit.

Je kunt in de mill app ook nog vanalles kalibreren en instellen mocht het nodig zijn.
Hun app is dik voor mekaar hoor :Y (en uitgebreid)

en met de mill echt no way overshoot (of undershoot)
Ok. Dan zie ik het nu als volgt;
  • Mill heeft betere thermostaat tov de eurom en daardoor beter op temperatuur.
  • Mill is zuiniger (ik moet dan een 800W hebben voor een ruimte van 12,2 m2) tov de eurom. Die heb ik nu aan op de middelste stand en dan trekt hij gewoon 1400w
Dan neig ik toch wel neer de Mill op dit moment eigenlijk. Is wel stuk duurder met 200 euro, maar de betere thermostaat en verbruik is me dat wel waard.

Thnx voor je reactie in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rohem schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:15:
[...]

Ok. Dan zie ik het nu als volgt;
  • Mill heeft betere thermostaat tov de eurom en daardoor beter op temperatuur.
  • Mill is zuiniger (ik moet dan een 800W hebben voor een ruimte van 12,2 m2) tov de eurom. Die heb ik nu aan op de middelste stand en dan trekt hij gewoon 1400w
Dan neig ik toch wel neer de Mill op dit moment eigenlijk. Is wel stuk duurder met 200 euro, maar de betere thermostaat en verbruik is me dat wel waard.

Thnx voor je reactie in ieder geval!
dan zou ik idd voor de 900W mill gaan :Y
En als het maar 2 tientjes duurder is bijv, voor de 1200. Dan heb je iig headroom. Als het niet nodig is verbruikt ie het toch niet.

edit:
Je kunt hem in app zelfs beperken tot een max aan opgenomen vermogen.

editedit:
Coolblue verkoopt de 2000 voor 220 euro (ook)
https://www.coolblue.nl/p...mill-pa2000wifi3-wit.html
Zelfde prijs als elders voor de 1200 (en soms 900)
Je kunt er in de app van maken wat je wil. een 900, een 1400...

[ Voor 16% gewijzigd door paQ op 17-01-2024 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
paQ schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 15:16:
[...]

dan zou ik idd voor de 900W mill gaan :Y
En als het maar 2 tientjes duurder is bijv, voor de 1200. Dan heb je iig headroom. Als het niet nodig is verbruikt ie het toch niet.

edit:
Je kunt hem in app zelfs beperken tot een max aan opgenomen vermogen.

editedit:
Coolblue verkoopt de 2000 voor 220 euro (ook)
https://www.coolblue.nl/p...mill-pa2000wifi3-wit.html
Zelfde prijs als elders voor de 1200 (en soms 900)
Je kunt er in de app van maken wat je wil. een 900, een 1400...
De 900 :? 800W is genoeg dan toch, of ben ik gek?

Handig dat je max vermogen zelf kunt instellen, dat is wel handig! Goede tip _/-\o_

Zit intussen even te kijken en zie ze bij Bol en Coolblue ook staan. Al laat de productinfo bij Bol ernstig te wensen over als het gaat om de m2 |:( Dus dan maar vertrouwen op de site van Mill zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-06 21:53
Stokertje schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 12:09:
Deze kachel is een goede kanshebber voor ons aankomende winter voor 1 ruimte. Door het terugmoduleren blijf je makkelijker onder de eigen opwek van de zonnepanelen = minder afname uit het net. Beter voor na de afschaffing salderingsregeling.
Alleen jammer als de zonnepanelen amper iets doen als juist de kachel nodig bent, ik maak het zelden mee dat de zonnepanelen de energievraag kunnen dekken met de warmtepomp die een lager verbruik heeft dan een COP 1 kachel, werkt alleen in het tussenseizoen als er nauwelijks warmtevraag is.

De hoek van de zonnepanelen zijn vrijwel nooit idiaal in de winter, ook dan is het rond 30% van vollast op zon momenten, pas in april/mei wanneer het niet meer hoeft wil het.

Stop de stroom/warmte in een geisoleerde boiler zodat je savonds warm kan douchen en niet afhankelijk bent wanneer de zon schijnt.

[ Voor 40% gewijzigd door mr_evil08 op 17-01-2024 16:57 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Rohem schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 16:35:
[...]

De 900 :? 800W is genoeg dan toch, of ben ik gek?

Handig dat je max vermogen zelf kunt instellen, dat is wel handig! Goede tip _/-\o_

Zit intussen even te kijken en zie ze bij Bol en Coolblue ook staan. Al laat de productinfo bij Bol ernstig te wensen over als het gaat om de m2 |:( Dus dan maar vertrouwen op de site van Mill zelf.
Ik weet niet of je 12m2 op 21 krijgt in afzienbare tijd met -5 bijv. Hangt erg van je warmteverlies af natuurlijk.

Ik had voor 3x2,5m eerst een 600 maar schiet net te kort. 900 volstaat prima.
Maar als ik zie dat je bij CB voor hetzelfde geld een 2000 koopt is dat wmb een no brainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohem
paQ schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 17:43:
[...]

Ik weet niet of je 12m2 op 21 krijgt in afzienbare tijd met -5 bijv. Hangt erg van je warmteverlies af natuurlijk.

Ik had voor 3x2,5m eerst een 600 maar schiet net te kort. 900 volstaat prima.
Maar als ik zie dat je bij CB voor hetzelfde geld een 2000 koopt is dat wmb een no brainer.
Ah zo redeneer je. Ja dat is wel logisch, dan kan ik beter stapje hoger gaan gezien de matige isolatie op dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Rohem schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 11:42:
[...]

Ah zo redeneer je. Ja dat is wel logisch, dan kan ik beter stapje hoger gaan gezien de matige isolatie op dit moment.
En als dat gedonder geeft met overbelasting, stel je hem eenvoudigweg lager in op een lager maximaal vermogen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbeeke
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 04-10-2024
En de adax convectors? Hebben geen PID. Maar blijken erg goed en nauwkeurig. Is wel de prijs naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rickbeeke schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 17:20:
En de adax convectors? Hebben geen PID. Maar blijken erg goed en nauwkeurig. Is wel de prijs naar.
destijds ook naar gekeken, want best wel mooi, maar dan krijg je ook weer heet koud heet koud heet koud.
Een modulerende regelaar is dan toch wel erg nice hoor :Y

Pagina: 1