Nieuwe Amp Voor Fl 3000.-

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 1.874 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Hiya,

Na de aanschaf van mijn nieuwe speakers (Infinity Kappa 6.2i S2) ben ik nu klaar om een nieuwe versterker te gaan kopen (binnen nu en 4 weken).

Mijn budget is 3000,-, ik zoek een stereo versterker omdat ik slechts met 2 speakers werk, veel ingangen zijn ook niet nodig aangezien ik er slechts 2 nodig heb (Cd & Computer).

Ik heb merken als NAD,Rotel,Musical Fidelity,Teac,Marantz,Aaron al gehoord dus aan opmerkingen als "ga eens naar NAD luisteren!" heb ik helaas niets :)

De muziek die ik ga draaien is metal en de versterker moet genoeg stroom kunnen leveren aangezien die kappa's niet makkelijk aan te sturen zijn.

Mijn vraag is dus welke forumgebruikers hebben enig advies voor me??

Tenslotte wat eye-candy :)

Musical Fidelity X-A100R
Afbeeldingslocatie: http://www.musical-fidelity.co.uk/products/xafamily/images/xa100rf_750.jpg

Vincent sv233
Afbeeldingslocatie: http://www.dieboxhifi.de/media/vincent/sc233frei(500).jpg

Verwijderd

Geen interesse in Harman Kardon ?

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Wat dacht je van REGA!

Een engels merk met een warm en solide geluid.

Kijk eens op www.joenit.com

Daar staat er meer over.

Ik heb een mira in combinatie met een stel Dynaudio speakers ( nuance ) en dat is zeer strak.

Maar de grootste TIP die ik wil geven is: Ga eerst eens lekker luisteren met je eigen speakers en het liefst bij je zelf thuis.

Succes

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• mbvisiontt
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 05:11
Op maandag 23 juli 2001 21:57 schreef drLiter het volgende:
Goed merk, ik vind het alleen zó lelijk... |:(

.... Ik weet het ook niet

• JT
  • Laatst online: 12:01

JT

VETAK y0

Afbeeldingslocatie: http://www.marantz.com/image/product/hifi/large/pm-14mkIIg_ftr.jpg

[url="http://javascript:popmess2('/h_product_specs2.jsp?product=PM14mkIIKI&id=499')"]Marantz PM 14 MK2 KI[/url]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Sphinx Myth 5, momenteel in de aanbieding bij RAF. Zeker goed voor speakers die moeilijk aan te sturen zijn. Oh w8, straks is ie uitverkocht en dan kan ik m niet meer kopen, laat maar ;)

Verwijderd

Heb je accuphase al eens beluisterd? Zeker de moeite waard.
Vergeet niet goede interlinks erbij aan te schaffen. Niet zomaar kopen maar er een stel mee naar huis nemen en al luisterd een set interlinks en speakerkabel er bij zoeken.
Het is heel moeilijk je goed advies te geven aangezien een versterker toch een groot del van je klank gaat bepalen. En dat is zoals je weet weer heel persoonlijk.

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Op maandag 23 juli 2001 23:30 schreef JcaG het volgende:
Heb je accuphase al eens beluisterd? Zeker de moeite waard.
...
Dat wordt wel tweede-hands, ze starten bij f6000,-.
Cambridge was voorheen zeer goed(de 8000) maar die is niet meer :'(
Audio analogue mooi Italiaans maar niet super stabiel.
Cyrus ofwel Mission volgens mij, heb ik ook thuis gehad maar verloor wel van de Accuphase.

No news is bad news.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

hehe, deze opsomming hadden we nog niet gehad :).

Ik zou zelf voor 3000 gulden zeker weten een Arcam alpha10 kopen, of de afgeleide Diva D85i (oid).

Maar dat is echt mijn persoonlijke keuze. Ga er eens naar luisteren. Zie topic van Jag voor nog meer suggesties in die prijsklasse (en het verhaal over die amp).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:17
Goede 2e hands Audiolab 8000C voorversterker met 8000P/8000PX eindversterker => zeer neutraal geluid, genoeg power ( 2x100W @ 8ohm) en rechtoe rechtaan uiterlijk
Afbeeldingslocatie: http://www.artech-electronics.com/prod_images/audiolab/8000c.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.artech-electronics.com/prod_images/audiolab/8000px.jpg

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 23:48 schreef universal creations het volgende:

Goede 2e hands Audiolab 8000C voorversterker met 8000P/8000PX eindversterker => zeer neutraal geluid, genoeg power ( 2x100W @ 8ohm) en rechtoe rechtaan uiterlijk.
ja, inderdaad. waarom niet 2e-hands? als je toch opzoek bent naar wat kwaliteit. relatief gezien dan.
ik heb zelf een Krell KAV 300i gekocht, 2e-hands. ziet eruit als nieuw en belangrijker, het speelt ook als nieuw. scheelde me de 1/2 van de nieuwprijs (4000,=)

Afbeeldingslocatie: http://www.electroland.com/Kav300i.jpg

PS: van de (pre)amp van Audiolab kan ik niet veel zinnigs vertellen. wel van de cd-speler, de 8000CD.

Afbeeldingslocatie: http://www.artech-electronics.com/prod_images/audiolab/8000cd.jpg

prima apparaat. mooi helder geluid, alleen wat kieskeurig mbt mindere cd's/opnames.

• Ritch
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10
Op maandag 23 juli 2001 23:03 schreef JT het volgende:
[afbeelding]

[url="http://javascript:popmess2('/h_product_specs2.jsp?product=PM14mkIIKI&id=499')"]Marantz PM 14 MK2 KI[/url]
Die levert te weinig stroom, ook de PM17 trekt het niet...
Op maandag 23 juli 2001 21:57 schreef drLiter het volgende:
Hmm, daar heb ik er samen met hervaz 1 van geluisterd (wel een veel minder krachtigere dan nodig) en daarmee misten we veel in de muziek. Dat was trouwens wel op chario boxen en niet op infinity's

• Ritch
Op maandag 23 juli 2001 23:46 schreef JvS het volgende:
Ik zou zelf voor 3000 gulden zeker weten een Arcam alpha10 kopen, of de afgeleide Diva D85i (oid).
We wouden bij hobo in enschede arcam gaan luisteren, maar die arrogante zak daar negeerde ons een beetje en na de opmerking "Wat kan ik voor jullie jongens inpakken? Niks? Ok, doei!" waarna die met een andere verkoper tv ging kijken zijn we maar gaan, daar kom ik denk ik niet weer...
(hierbij raad ik trouwens iedereen af om naar hobo in enschede te gaan, een andere kameraad van mij had ook al erg slechte ervaringen met diezelfde verkoper)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 24 juli 2001 00:59 schreef Ritch het volgende:

[..]

We wouden bij hobo in enschede arcam gaan luisteren, maar die arrogante zak daar negeerde ons een beetje en na de opmerking "Wat kan ik voor jullie jongens inpakken? Niks? Ok, doei!" waarna die met een andere verkoper tv ging kijken zijn we maar gaan, daar kom ik denk ik niet weer...
(hierbij raad ik trouwens iedereen af om naar hobo in enschede te gaan, een andere kameraad van mij had ook al erg slechte ervaringen met diezelfde verkoper)
Wat een ongelooflijke eikel... Waarom heb je dat niet tegen hem gezegd? :(.

* JvS heeft ook 1,5 jaar in een so called "arrogante" winkel gewerkt, maar ik vond het altijd het leukst om mensen met een bij elkaar geschraapte 2000-5000 piek aan een leuke set te helpen. :)

Beter dan de arrogante kwal, die je even kwam vertellen dat-ie 20.000 gulden kwam besteden, wel wist hoe het er in de "audo buisness" (:r) aan toegaat, en dat-ie graag eigenlijk gelijk de baas wilde spreken voor een mooie set (niet luisteren dus, nee gewoon je laten zeggen wat je moet hebben). En dan gewoon schuiven... Maar dat zal wel een beetje met H'sum/'t Gooi te maken hebben ofzo. :(

Verwijderd

Infinity? -> zware versterker -> Vincent e.v+v.v combi

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
We wouden bij hobo in enschede arcam gaan luisteren, maar die arrogante zak daar negeerde ons een beetje en na de opmerking "Wat kan ik voor jullie jongens inpakken? Niks?
Precies hetzelfde voor Hobo in Amersfoort. Die kun je dus ook meten overslaan. (in dat soort zaken moet je bijna entreegeld betalen om duidelijk te maken dat je wat te besteden hebt)

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

2 dingen:
1. waar kun je in NL vincent componenten kopen? Want er is een goedkope Vincent versterker getest in de Sterepoplay die keihard meedeed in 150% van zijn prijs-klasse. Wekt mijn nieuwsgierigheid toch wel op. Het plaatje dat gepost is zal van een dure zijn, maar ben toch nieuwsgierig naar het uiterlijk.
2. Ik wilde even melden dat ik over de lokale Hi-fi keten, genaamd Hi-Fi Team absoluut niet te klagen heb qua service.
Ik kwam daar in mijn Dixons uniformpje en werd behandeld alsof ik in mijn Armani kwam. Prijzen vallen alleen nogal tegen :) 400 piek verschil t.o.v. RicherSounds op een Nad cd-speler van 1100 gulden is nogal wat. :'(

Verwijderd

Nog even tussendoor, in relatie tot m'n topic, ik heb 5000 gulden wat moet ik ermee:

Ik weet nog niet hoe het klinkt maar ik denk dat ik voor de Vincent SV-233 i.c.m. met de CD-S3 ga. Heb ik nog geen boxen, maar ik ga er wel gewoon naar staan kijken. O+

PS. Om relevant te blijven: als je 3000 hebt voor een versterker, ren snel naar een winkel waar ze vincent apparatuur verkopen.

• Ritch
Bij hifi studio city in enschede hadden ze in een luister ruimte wel 2 vincent compenenten staan, maar die waren een beetje duur (zo duur dat ik de prijs maar vergeten ben :))
Op dinsdag 24 juli 2001 01:06 schreef JvS het volgende:

[..]

Wat een ongelooflijke eikel... Waarom heb je dat niet tegen hem gezegd? :(.
Omdat die druk bezig was een chinese tv zender op een "komische" manier te "vertalen" :P
Voor ons was een ouwe kerel die 2 infinity delta 30's + een infity delta center speaker (handig he? geen surround, geen stereo) aangesmeerd kreeg voor 1400(!!) piek. Die verkoper had blijkbaar niet door dat ons budget samen bijna 6000 was, jammer voor hem, koop het wel ergens anders waar ik wel normaal geholpen wordt (wat dus bij hifi studio city zeker het geval was)

Verwijderd

bij "lastige" speakers is Krell natuurlijk een schot voor open doel(we kennen het apogee-verhaal wel.. :) )

Verwijderd

[quote]Op dinsdag 24 juli 2001 03:44 schreef Ritch het volgende:
Bij hifi studio city in enschede hadden ze in een luister ruimte wel 2 vincent compenenten staan, maar die waren een beetje duur (zo duur dat ik de prijs maar vergeten ben :))
[..]

Ik heb gekeken, maar alleen de duurste transistor pre/power combo is echt 'duur'. Alhoewel je reteveel waar voor je geld krijgt. Neem nou die SV 233, van de pic. Heb ik gezien voor 1630 DM. Ik ga m halen als dat kan. ( De NL importeur staat op de site met zijn mobiel nr. :))

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Ga voor een zelfbouw buizen versterker, scheelt je heel hoop geld en je weet wat voor qualiteit er in zit

8 )

• hetisik

hetisik

oh en niet te vergeten, buizen is veel mooier dan transistoren vooral het geluid, een klasse A zelfbouw buizen versterker

8 )

• hervaz
Naja dat hobo verhaal laten we maar vergeten, ik geloof dat ik nog nooit zo damn onbeschoft ben "geholpen"", en inderdaad 2dehands zou ook kunnen hoewel ik voor een krell nog wel ff door mag sparen.

Vincent is inderdaad helemaal niet duur, deze set kost 9999.- mark, als je ziet wat je er voor krijgt ongeloofelijk.
Afbeeldingslocatie: http://www.vincent-tac.de/sp991bg.jpg

Alleen waar te verkijgen in nederland? Ik zou het echt niet weten.

• hetisik

hetisik

oh en nog iets, als je naar zo'n echte hobby zaak gaat die wordt gerund door geluis gestoorde, dan weet je zeker dat je niet opgelicht wordt!!

8 )

• hetisik

hetisik

oh en natuurlijk, een goeie buizen versterker gaat 100 jaar mee, dus of hij nou tweede hads is of niet, het maakt helemaal niks uit.

eb je bent nog wat vergeten te vragen, kabels zijn ook heel heel belangrijk, de moster 100I is een hele mooie serie, kost maar 200 gulden per meter, tijdverbeterende pure kope kabel met elke stukje koper apert geisoleerd.
het is mischien een kleinbeetje oftopic maar wel zo belangrijk!!!

8 )

• hervaz
Qua interlinks kan ik even vooruit, zitten oehlbach interlinks tussen, de luidsprekerkabel is atm 2x3 meter dikke koperkabel van fl. 10,- de meter, die ga ik als ik de amp heb staan ook nog veranderen. :)

Verwijderd

hallo

de infinity kappa is met de meeste amps niet aan te sturen,een amp moet veel vermogen kunnen leveren op elke impedantie die kappa's
gaan erg diep zeker in "extended mode"

weet wel waar je aan begonnen bent? je hebt de kappa's waarschijnlijk voor het mooie laag gekocht he? de speakers waren niet zo duur maar een amp er voor word wel vrij prijzig
als je echt laag wild is er maar een oplossing ...Krell, daarmee haal je het onderste uit de kan
wat betreft het laag

kijk eens naar de krell eindversterkers
ksa 100,150,200 zijn 2ehands nog wel eens te krijgen.ik zou er nog maar eens goed over na denken..met een krell ben je wel tussen de 200-500 pm aan stroom kwijt

andere opties zijn bryston, mark levinson
,nad (silverline),Jeff Rowland,

ik zou geen marantz,denon,onkyo enz nemen
want die zijn niet stabiel genoeg

ook geen accuphase,is wel stabiel genoeg maar klinkt wat duf op de kappa's (heb er zelf een gehad)accuphase is een beter match met electro/magneto staten

heb zelf de kappa 9.2i sII dus ik weet waar ik over praat

• hervaz
Ik weet wat er uit de speakers te halen is, en daarom wil ik eigenlijk geen andere, nu moet ik dus een zeer goeie versterker kopen om ze goed aan te sturen en die uitdaging wil ik wel aangaan :)

Krell kan ik helaas niet betalen, dan was ik idd direct van m'n problemen af, de gigantische hoop stroom die ze vreten nog buiten beschouwing gelaten.

Wat heb je zelf staan dan om die 9.2 aan te sturen? (dat is pas een bakbeest trouwens :) )

Verwijderd

hallo

een 2ehands is nog wel te betalen hoor
voor een krell ksa 200 betaal je ongeveer 5500 voor ik weet dat er bij www.mijnhifi.nl
nog een 2hands krell ksa 100 staat voor 3500
ik denk dat dat wel wat voor je is!!
ik zou geen zwaarder model nemen tenzij je de stroom kosten voor lief neemt

ik ben zelf nu ook op zoek voor een nieuwe
waarschijnlijk word het een Krell ksa 250
of 2 Jeff Rowland mono's model 6(

maar ik ben er nog niet helemaal uit
want de Jeff Rowlands zijn 2x zo duur als de krell maar de Krell zuipt stroom (max 5000 watt) en je hebt een dedicated 30 amp stop/groep nodig voor de krell

ja die 9.2 zijn flinke jongens..

ook al ff aan het blazen geweest met je kappa's?

dan weet je pas wat echt laag is..
aleen je moet een big amp hebben om het laag
gekotroleert te krijgen ..met een "normale" amp word het laag rommelig en het hoog erg sisserig op hoog volume (herken je zeker wel?)

• hervaz
Als ik erg hard zet wordt inderdaad de laagcontrole minder, ik vind het ook geweldige speakers, ik vraag me af of een rotel voor/eind de klus zou klaren, die staan toch ook bekend als zeer krachtig (maar natuurlijk minder mooi dan een krell)

Verwijderd

rotel zou ik niet doen veel te scherp geluid
met de electrostaten voor hoog en hoog/mid van de kappa's rotel is normaal al wat scherp
dus niet doen

kijk dan liever eens naar de 2e hands krell ksa 100
of een bryston 3bst of 4bst
verder zijn er niet veel mogelijk heden
voor 3000 ..je moet zoiezo naar 2ehands gaan kijken ander lukt het nooit

Krell & Infinity gaan perfect samen

• hervaz
Dat alleen een krell de handel perfect kan aansturen hoop ik toch niet :)

Ik vond die rotel voor/eind nou niet bijzonder scherp klinken, maar ik moet die handel gewoon eens hier thuis horen.

Dan moet ik toch maar eens vincent beluisteren, dat wordt het high end koopje genoemd op andere fora

Verwijderd

er zijn wel meer merken die het perfect aan kunnen sturen dan Krell namelijk.Mark Levinson,Jeff Rowland,Classè

zoals je ziet dat zien niet de goedkoopsten
maar hebben ze je wel goed voor gelicht in de zaak waar je die kappa's gehaald hebt?
hebben ze het wel over een amp gehad?
ik weet het het is moeilijk om ze weg te doen
als je ze eenmaal hebt gehoort

nogmaals de Kappa 6.2i is een hele moeilijke luidspreker om aan te sturen. Het rendement is niet al te hoog, maar vooral de impendantie- en fasekarakteristieken vertonen meer gelijkenis met een Himalayalandschap dan met het polderlandschap waarin we hier doorgaans leven. Hetgeen grote eisen stelt aan de stabiliteit van de versterkers. Komt nog bij dat de behuizing (alhoewel zwaar) niet al te stijf is, de woofers een relatief grote bewegende massa hebben, en ook nog een flinke gaten in de kast zit bij wijze van basreflex. Dat zorgt voor een behoorlijke portie kleuring en onbalans in het laag, tenzij de versterker een goed en constant dempingsgedrag vertoont. Even resumeren: de versterker heeft een behoorlijk vermogen nodig (100 watt of meer), moet even vrolijk een 1-Ohms als een 100-Ohms impendantie aansturen, zich niets aantrekken van 60 graden fasedraaiing, en dan liefst nog een beetje aardig klinken. Er zijn niet veel versterkers die aan al deze kwalificaties voldoen. Bryston zou kunnen, alhoewel die wellicht nog niet audiofiel genoeg van karakter zijn. Sphinx versterkers kunnen er ook heel aardig mee overweg. Maar wil je daadwerkelijk horen wat de speaker écht kan, dan moet er een Krell op! Vanaf dat moment is het gedaan met het sissende hoog, en het (gelijk de Etna-vulkaan) rommelende laag.

vincent heb ik geen ervaring mee
weet je een internet site van hun?

• Raymond
  • Laatst online: 14-08 08:55
vincent homepage

Volgens mij is dit de homepage van vincent. Het telefoonnummer van de nederlandse dealer staat er ook wel op. Ik denk dat wanneer je die belt je er wel achter komt waar je dat merk kan kopen. Ik weet dat het in nl wel te koop moet zijn, ik ken namelijk iemand met zo'n versterker.

review van de sv233 Leef je uit!

• hervaz
Ik heb bij hifistudiocity ook nog een voor/eind combo van aaron beluisterd, kent iemand deze?

Verwijderd

Aragon bedoel je
heeft wel de power om de kappa's aan te sturen.. maar is naar mijn mening wat
hard en helder en mist wat detail

het kan wel ja als je niet te veel wild uitgeven zou het een optie kunnen zijn

Verwijderd

mischien wel intresant voor je

deze kerel heeft zijn vincent spul te koop

===========================================

Voor-eindversterker met transistor-buizen techniek (hybride). De versterker is uiterst stabiel, 2*440 Watt aan 4 ohm. Hij is nog nieuw in doos. Wegens omstandigheden te koop. Nieuwprijs is 2800,-. Mijn prijs is 500,- minder: 2300,- Altijd te beluisteren!

Murat
Telefoon: 06-14313085

======================================

Verwijderd

ik kan marrantz en demon van harte aanbevelen. Onkyo is ook zeer goed.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 18:17 schreef neographikal het volgende:
ik kan marrantz en demon van harte aanbevelen. Onkyo is ook zeer goed.
ja het is wel ok.. maar lang niet stabiel genoeg voor de kappa's

• hervaz
Met standaard spullen kom je er inderdaad niet meer nee, ik ga eerst ff 3 weken wat meer werken om m'n budget rond te krijgen, maar meer dan 3250,- wou ik eigenlijk niet uitgeven, ik ga wel de aaron en de rotel voor/eind beluisteren, deze zijn beide 2dehands, dus ze kunnen ook al verkocht zijn over 4 weken :(

Pics v/d rotel:

Afbeeldingslocatie: http://www.audiovision-shop.de/Preise/Hifi/Vorstufen/RHC-10/rhc10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.audiovision-shop.de/Preise/Hifi/Endstufen/RHB-10/rhb10.jpg

Verwijderd

en die krell ksa 100 voor 3500 bij mijnhifif nix voor je??

• hervaz
Op dinsdag 24 juli 2001 18:57 schreef Rwesselius het volgende:
en die krell ksa 100 voor 3500 bij mijnhifif nix voor je??
Heb je daar wat info over misschien? en een pic? >:)

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.teylingen-1.myweb.nl/pictures/poweramps/ksa100.jpg

2x 200 watt 4ohm (zal wel meer zijn,krell kenende)

Power Consumption:

Idle 100 watt

Full Power 1400 watt

• hervaz
Pics invoegen is easy, zie de FAQ :)

Verwijderd

Thanx voor de faq

en? lijkt het je wat??

Verwijderd

Speaker&Co in Rotterdam is dealer van Vincent, zag er vandaag een paar bij hun staan.

• hervaz
Natuurlijk lijkt het me wat, maar er moet ook nog een voorversterker bij en dan blaas ik m'n budget op :)

Verwijderd

zonde van je geld als je alleen naar metal luistert, is geen flame :)

Verwijderd

hoeft niet perse je kan ook eerst een sony es
cdplayer kopen die kan je zo op de krell aansluiten

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 19:19 schreef Booman het volgende:
Speaker&Co in Rotterdam is dealer van Vincent, zag er vandaag een paar bij hun staan.
Ik dank u, ga deze week nog ff naar Rotterdam als het kan *D

• aatos
  • Laatst online: 04:10
Op dinsdag 24 juli 2001 12:03 schreef Rwesselius het volgende:
kijk eens naar de krell eindversterkers
ksa 100,150,200 zijn 2ehands nog wel eens te krijgen.ik zou er nog maar eens goed over na denken..met een krell ben je wel tussen de 200-500 pm aan stroom kwijt
500 pm aan stroom? dat lijkt me wel erg veel.
stel een kwh kost 35 cent, dan trekt die versterker gemiddeld 500/.35/30/24= 2kw aan stroom. dan wordt het behoorlijk warm in de kamer, de meeste straalkachels zijn ook rond de 2kw.

Verwijderd

Op dinsdag 24 juli 2001 19:23 schreef rob van den broek het volgende:
Agree :)

• hervaz
Of het ja/nee onzin is staat buiten deze discussie mensen :)

Verwijderd

je vergeet ook idl een krell moet aan blijven staan dus hij cooked 24/7
bij de ksa 250 is het 600 watt in idl

klopt die dingen worden heeeeeet
is niet uit te houden in de zomer

een vriend van mij heeft de krell ksa 250
die is ongeveer 500 kwijt aan stroom aleen voor de krell

Verwijderd

hier nog een plaatje van mijn kappa's

Afbeeldingslocatie: http://markt.hifi.nl/suite/classifieds/default/pictures/13001.jpg

Verwijderd

sony sux wat versterkers betreft. Of je moet die versterker ex-tuner van 4700 hebben dies lekker maar de rest is dus gewone consumentenelectronica. Als denon ofzow al neit goed genoeg is, dan sony zekerz niet. althans de rest van de versterkers.

• JT

JT

VETAK y0

Op dinsdag 24 juli 2001 19:23 schreef rob van den broek het volgende:
Als het akoestisch is, zeker niet.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• 4POX
  • Laatst online: 07:06

4POX

Everybody is wired

Ojeeeh.. Het BOEM BOEM BOEM BOEM volk is weer binnen

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Hehe,
wat bedoel je daar precies mee? ;)

• aatos
Op dinsdag 24 juli 2001 20:03 schreef Rwesselius het volgende:
je vergeet ook idl een krell moet aan blijven staan dus hij cooked 24/7
bij de ksa 250 is het 600 watt in idl

klopt die dingen worden heeeeeet
is niet uit te houden in de zomer

een vriend van mij heeft de krell ksa 250
die is ongeveer 500 kwijt aan stroom aleen voor de krell
ik heb rekening gehouden met 24/7 2kw continu. als ie 600 watt trekt idle en je draait per dag 6 uur muziek, trekt ie dus 6.2 kw als je muziek draait. lijkt me erg veel.. dat is 27A, te veel voor een hele stopcontactgroep. draait die krell op krachtstroom ofzo?

Verwijderd

nee dat niet maar je moet wel een aparte groep met een 30 ampere stop hebben

die vriend van mij wil er nu 2 krell mono's gaan kopen (goede klant voor de nuon)

plaatje (voeding is groter dan je eigen hoofd
!!) lijkt wat klein op het plaatje maar is het absoluut niet, is 85kg

Afbeeldingslocatie: http://www.teylingen-1.myweb.nl/pictures/poweramps/ksa%20300%20inside.jpg

plaatje van de wereldberoemde kps 25c cd speler van 75 mile
Afbeeldingslocatie: http://www.teylingen-1.myweb.nl/pictures/cd%20players/kps25sc%20BIG.jpg

Verwijderd

CD speler van 75.ooo, errug duur, ook al komt er zoon elite niet normaal super geluid uit, ik vind het voor een cd speler VEEL te duur.

• Ritch
Op woensdag 25 juli 2001 11:54 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
CD speler van 75.ooo, errug duur, ook al komt er zoon elite niet normaal super geluid uit, ik vind het voor een cd speler VEEL te duur.
Dat is vrij normaal dat je dat vind, lopen ook maar weinig mensen rond die zo audiofiel zijn dat ze zoveel voor en cd speler neer willen (en kunnen) leggen :)

Verwijderd

Misschien geen audiofiele opmerking, maar voor 75 mille vind ik tcoh echt dat ie er wat beter uit had mogen zien. Bv. als de Aphrodite van TAG McLaren.

• aatos
30A stoppen zijn er niet, 25A wel. blijft het feit dat een normaal stopcontact/stekker geen 27A te verstouwen mag krijgen. en bij 500/maand zouden de pieken nog wel hoger zijn dan 27A, aangezien de muziek niet de hele tijd op hetzelfde niveau staat.

je plaatje is trouwens een ksa-300, geen 250

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 25 juli 2001 14:40 schreef AvaMan het volgende:
Misschien geen audiofiele opmerking, maar voor 75 mille vind ik tcoh echt dat ie er wat beter uit had mogen zien. Bv. als de Aphrodite van TAG McLaren.
hij klinkt wel 10 x zo goed als de aphrodite. Als je design wil, moet je B&O nemen, betaal je alleen 10 x teveel voor.

Ecodan warmtepomp

• hervaz
Het is niet dat ik die krell spullen lelijk vind maar dan moet ik een 0 achter m'n budget zetten (en een bank beroven).

Maar qua krell spullen lijkt me de kav 150 en 300 2dehands betaalbaar, de rest is echt te duur.

Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag, want ik wil de kruistocht om de infinity's te laten klinken zoals ik wil toch winnen >:)

Verwijderd

bryston 3bst of 4bst laatst nog een 3bst met preamp gezien voor 3100

================
klopt je het plaatje is de ksa 300 maar die ziet er bijna het zelfde uit van binnen (was niet een van de ksa 250)

• hervaz
Waar zie je zulke dingen? (op internet of in winkels)

Verwijderd

een vriend van me wou zijn set verkopen
ik weet niet of of ie het nog heeft.
maar kijk anders eens op www.hear.nl

• nixan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-08 19:11

nixan

and then?

Kijk hier eens naar: http://jkacoustics.hear.nl/producten.html#Ultimate
Ik heb alleen geen idee van de prijs, zal wel wat boven de 3000 liggen.

where is my car?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43

[..]

meel ff naar het hoofdkantoor van Hobo shit wedden dat die gast er de volgende keer niet meer is >:) BTW hobo in Hlem zijn aardige mensen

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• P5ycho
  • Nu online

[..]

ga dan even langs Acoustique op de Kuipersdijk 85... heb daar zelf azterdag 2 Quadral Aurum Vulkan's opgehaald voor 2500/stuk (showmodellen van de importeur, in perfecte staat, alleen klein hoekje verf eraf achterop... zwarte stift eroverheen en je ziet er niks meer van :))

Ik had die gast dus echt wel ff gewezen op zjin arrogantie, en ook even zijn baas erbij gehaald, om die dan ff te melden dattie flink wat omzet gemist heeft dankzij die arrogante zak van een verkoper... en tevens dattie het eventueel nog wel goed zou kunnen maken met een kortinkje ofzo... (Y))maar dattik dus niet zo behandeld wens te worden.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• hervaz
Hobo hifi mag van mij naar de hell gaan ofzo, ik koop er helemaal nix. >:)

Prachtige speakers btw die Quadral's!, waar stuur je die mee aan?

• Ritch
Op woensdag 25 juli 2001 19:19 schreef P5ycho het volgende:
ga dan even langs Acoustique op de Kuipersdijk 85... heb daar zelf azterdag 2 Quadral Aurum Vulkan's opgehaald voor 2500/stuk (showmodellen van de importeur, in perfecte staat, alleen klein hoekje verf eraf achterop... zwarte stift eroverheen en je ziet er niks meer van :))
Euh, is aqoustique niet "only sony"? Dat staat er tenminste op de gevel en ook binnen zag ik 1-2-3 alleen sony spul, veel tv's en van die kant-en-klare mini setjes enzo. Ben niet eens naar binnen geweest, hebben ze verder wel boeiend spul dan? Moet ik daar toch nog maar eens langs...

Verwijderd

aqoustique heeft 3 winkels, 1 is een only sony

• P5ycho
  • Nu online
dat is niet de goede acoustique, ze hebben (hadden? laatste keer waren ze aan het verhuizen/verbouwen ofzo) 2 vestigingen. de ene is high-end en de ander is only sony jah.

Ik stuur ze aan met een Denon PMA-2000R, bi-wired met oehlbach 4mm2 koper kabels.

edit: verrek 3, waar zit die 3de dan?

Heb net een Nightwish ceedeetje erbij gepakt... (Wishmaster) en ik moet zeggen dat ik zeer tevree ben :)
Heb nog niet eens de tijd gehad om er goed voor te gaan zitten, flink veel werken laatste week, en als ik dan weer eens thuis ben dan slapen de kids van de buren al... die liggen recht tegen mijn kamer helaas.

• P5ycho
  • Nu online
Plaatjes:
Afbeeldingslocatie: http://www.oehlbach.de/oehlbach/img/produktbilder/1010.jpg
Oehlbach 2x4mm2 Loudspeaker cable

Afbeeldingslocatie: http://elec.denon.co.jp/asia/images/pma2000rmkiii.jpg
Denon PMA-2000R (dit is Japanse versie, zij hebben geanodiseerder koelribben, ik blank)

Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/aurum/vulkan/res/bild.gif
Quadral Aurum Vulkan, mijne zijn Kersen-afgewerkte uitvoeringen.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 25 juli 2001 20:01 schreef P5ycho het volgende:

[afbeelding]
Denon PMA-2000R (dit is Japanse versie, zij hebben geanodiseerder koelribben, ik blank)
Zal ik het zeggen? Zal ik het zeggen?

Ik denk dat die denon ontploft als je die op de speakers betreffende dit topic aansluit. Verder: No comment, ik hoop dat je er tevreden mee bent. :X

• Ritch
Op woensdag 25 juli 2001 19:39 schreef Rwesselius het volgende:
aqoustique heeft 3 winkels, 1 is een only sony
Hmm, hun site zegt 2 :)
Heb net ff op lokatienet gekeken en ze zitten nog vlak bij elkaar ook nog, praktisch dezelfde weg, we zijn er bijna langs gelopen toen :(
Binnenkort maar weer naar enschede, hard langs hobo heen en dan op weg naar de goeie acoustique en hifi studio city :)

• P5ycho
  • Nu online
Op woensdag 25 juli 2001 20:08 schreef JvS het volgende:

[..]

Zal ik het zeggen? Zal ik het zeggen?

Ik denk dat die denon ontploft als je die op de speakers betreffende dit topic aansluit. Verder: No comment, ik hoop dat je er tevreden mee bent. :X
Ik raad em ook niet aan voor 'de speakers betreffende dit topic' hoor...
waar slaat die "eek" smilie nou op dan?

• mjhzenden
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-02-2025

mjhzenden

... vooral stilte ...

Wat een onzin wordt hier allemaal geschreven.. het lijkt wel een run op "zware" versterkers.. geen idee wat dat trouwens zijn... iedereen roept ook dat bepaalde versterkers zoals de Marantz of een Denon jou luidsprekers niet aan kunnen sturen!! En dat zien ze dan aan het "vermogen"..... jammer dat er zoveel mensen zijn die denken er verstand van te hebben...

Ik draai zelf met een Sugden voor en eind trap (A21p) van "maar" 25 watt klasse A. Deze sturen moeiteloos mijn Magnepans aan.

Je zal met je budget moeten kijken wat je wilt. Uiteraard zal een duurdere beter kunnen klinken. Maar dat is niet altijd zo. Ik ben zelf erg gecharmeer van Musical Fidelity. En dit is ook nog redelijk betaalbaar.

Succes met je keuze.

Greetz.

Marcel

Verwijderd

Op woensdag 25 juli 2001 20:17 schreef mjhzenden het volgende:
Wat een onzin wordt hier allemaal geschreven.. het lijkt wel een run op "zware" versterkers.. geen idee wat dat trouwens zijn... iedereen roept ook dat bepaalde versterkers zoals de Marantz of een Denon jou luidsprekers niet aan kunnen sturen!! En dat zien ze dan aan het "vermogen"..... jammer dat er zoveel mensen zijn die denken er verstand van te hebben...

Ik draai zelf met een Sugden voor en eind trap (A21p) van "maar" 25 watt klasse A. Deze sturen moeiteloos mijn Magnepans aan.

Je zal met je budget moeten kijken wat je wilt. Uiteraard zal een duurdere beter kunnen klinken. Maar dat is niet altijd zo. Ik ben zelf erg gecharmeer van Musical Fidelity. En dit is ook nog redelijk betaalbaar.

Marcel
Inderdaad, Ik weet niet wat die kappa 6.2i 's vragen maar heb hier een aantal 90's staan aan een denon AV-versterker van een 140W bij 6ohm (impedantie speakers) en deze trekt het tot een behoorlijk volume tot ze gaan vervormen. Iedergeval zover dat je niet meer in je kamer wil zitten. Dus ik denk dat je met een denon 2000R stereo versterker een heel end komt, doet geloof ik iets van 160W op 4ohm. Tenzij je een takke hekel hebt aan je buren en je toch altijd gehoorbescherming draagt.

Verwijderd

hallo

ik heb ook een denon gehad (avc 10se) en die trok mijn kappa's totaal niet, ook mijn accuphase trok het niet(heb hem daarom ook weg gedaan)

ik weet zeker dat je Sugden er niet mee overweg kan,ook denon marnatz ed is gewoon niet stabiel genoeg,mijn kappa's hebben inpedantie curves in extended mode tot 2ohm
er zijn gewoon weinig amps die dat aan kunnen

Verwijderd

Op maandag 23 juli 2001 23:03 schreef JT het volgende:
[afbeelding]

Mmm we hebben het hier over een budget van F 3000,- niet over een budget van F 7000,-. Als ik jou was dan zou ik de nieuwe Marantz PM17 MKII nemen die is iets meer dan F 3000,-.Levert 50watt per kanaal aan 8 Ohm. Heb zelf de voorganger ervan de PM17, echt hele goeie versterker. Ik zou je geen Denon, Yamaha, NAD of Sony adviseren bij de luidsprekers die jij hebt, omdat deze versterkers vrij vet in het laag zitten. De Marantz is veel opener en levert dus een helderder geluid. Hoop dat je hier wat mee kunt.

Greetz

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Ik heb geen idee wat ze tweede-hands doen in Nederland; een paar Restek Exponent monoblokken. Maar hier leidt ik uit af dat ze niet zo duur zijn.
Qua vermogen vergelijkbaar met de M-1000 van Accuphase, genoeg om van menig luidspeaker een friteuse te maken.(iets van 2500W/4ohm :? )
Ze stammen ook uit de periode begin '90.

No news is bad news.

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Op donderdag 26 juli 2001 03:11 schreef Rwesselius het volgende:
hallo

ik heb ook een denon gehad (avc 10se) en die trok mijn kappa's totaal niet, ook mijn accuphase trok het niet(heb hem daarom ook weg gedaan)

ik weet zeker dat je Sugden er niet mee overweg kan,ook denon marnatz ed is gewoon niet stabiel genoeg,mijn kappa's hebben inpedantie curves in extended mode tot 2ohm
er zijn gewoon weinig amps die dat aan kunnen
Dat zal best kunnen hoor. Ik ken de Kappa's niet persoonlijk. Maar de stabiliteit kun je niet aflezen van het wattage! :)
Ik weet in ieder geval zeker dat ik dit soort speakers nooit zou kopen. Veel te kieskeurig zo te horen :( .

Greetz,

Marcel

Verwijderd

die kappa's zijn idd niet makkelijk aan te sturen...maar ze zijn wel de moeite.. >:)

btw het zou me niet verwonderen als dat Sugden-setje het leuk zou doen op die kappa's...alleen een beetje te weinig vermogen om ze flink los te trekken(die kappa's hebben een beroerd rendament)...

• Ritch
Op donderdag 26 juli 2001 09:58 schreef Celeron_clocker het volgende:

[..]

Mmm we hebben het hier over een budget van F 3000,- niet over een budget van F 7000,-. Als ik jou was dan zou ik de nieuwe Marantz PM17 MKII nemen die is iets meer dan F 3000,-.Levert 50watt per kanaal aan 8 Ohm. Heb zelf de voorganger ervan de PM17, echt hele goeie versterker. Ik zou je geen Denon, Yamaha, NAD of Sony adviseren bij de luidsprekers die jij hebt, omdat deze versterkers vrij vet in het laag zitten. De Marantz is veel opener en levert dus een helderder geluid. Hoop dat je hier wat mee kunt.

Greetz
De PM17 trekt alleen die kappa's niet.
* Ritch gaat toch iets makkelijker aan te sturen speakers halen dan hervaz :P

Verwijderd

klopt ja ze zijn erg kieskeurig,
aan het aantal watt kan je wel zien voor wat voor speakers het apparaat bedoelt is, aleen deze merken,Krell,Mark Levinson,Jeff Rowland,Accphase,Classe hebben de power en de stabiliteit en klinken ook nog goed
die kappa's werken het beste met zoveel mogelijk vermogen

die marantz pm17 gaat het nooit redden
ga dan voor losse eindblokken van marantz
daar heb je meer aan

mischien moet eens bij raf kijken daar verkopen ze ook sphinx een paartje pj 12's(of hoger) zou mischien wel wat zijn

• hervaz
Een voor/eind combi of een voor/2 monoblokken combi zal het idd wel worden, in de aanbieding of 2dehands is er vast wel wat moois te vinden.

Die marantz pm14/17 trekt het idd niet, ik heb nog wel een aanbieding gehad van 4 monoblokken van marantz + een kleine marantz voortrap, deze bruggen en dan zijn de kappa's goed aan te sturen, ik hoor alleen wat mindere verhalen over bruggen (verlies in mid/hoog enzo).

Maar ik wil het zeker een keer beluisteren >:)

Verwijderd

wat voor amp gebruik je nu dan?

• hervaz
Ik gebruik nu (schrik niet) een Teac 8250 reciever. :)

Dit is echter wel een gigantische beul van een reciever dan, 5x130 watts aan 8 ohm, hij doet het verassend goed (beter dan menig versterker).

Enkel bij hoge volume's wordt vooral het laag slecht (totaal gebrek aan controle), op de wat lagere volume's doet ie het heel goed, maar ik wil nu dus echt naar een mooie stereo amp (die reciever kon ik erg goedkoop aankomen).

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Mijn vader heeft dezelfde speakers. En die hangen aan een Sony 630 ESD.
Versterker is al 10 jaar oud ofzo. Maar voor een echte versterker maakt dat niet uit.

Geen inspiratie

Verwijderd

heeft die teac geen pre out??
dan kan je daar gewoon een eindbak(en) op aansluiten

• hervaz
Er zit inderdaad een preout subwoofer en center op ja.

Maar ik wil er eigenlijk gewoon van af, ding is me veel te fancy :)

• Ritch
Op donderdag 26 juli 2001 12:46 schreef hervaz het volgende:
Maar ik wil er eigenlijk gewoon van af, ding is me veel te fancy :)
Cum on, 100 knoppen die je niet gebruikt is c00l :o

• mjhzenden

mjhzenden

... vooral stilte ...

Deze ad heb ik gezien op hifi.nl :

Sphinx project 2 voorversterker met Siltech modificatie (zonder phono) en project 12 monoblokken. Kan d.m.v. bijgeleverde optische kabel op stand-by stand gezet worden.
In zeer goede staat, compleet in originele verpakking en gebruiksaanwijzing.
Prijs: HFL 3750,=

Ik denk dat dit wel wat voor je is!! Kijk even naar deze site.. ;)

Greetz.

Marcel

• hervaz
Op donderdag 26 juli 2001 14:43 schreef mjhzenden het volgende:
Deze ad heb ik gezien op hifi.nl :

Sphinx project 2 voorversterker met Siltech modificatie (zonder phono) en project 12 monoblokken. Kan d.m.v. bijgeleverde optische kabel op stand-by stand gezet worden.
In zeer goede staat, compleet in originele verpakking en gebruiksaanwijzing.
Prijs: HFL 3750,=

Ik denk dat dit wel wat voor je is!! Kijk even naar deze site.. ;)

Greetz.

Marcel
Ik heb ze gezien ja (de add) het is zeker interresant.

Maar ik koop het liefste in een winkel daar een inruiler of overjarig model, stel je voor dat er iets kapot gaat...en ik moet eerst nog 3 weken werken nu...te druk om hem daadwerkelijk te kopen...na die 3 weken kan ik door het land om nog meer te beluisteren.

(en uiteraard hier verslag) :)
Pagina: 1 2 Laatste