Verwijderd
Ik dank u, ga deze week nog ff naar Rotterdam als het kanOp dinsdag 24 juli 2001 19:19 schreef Booman het volgende:
Speaker&Co in Rotterdam is dealer van Vincent, zag er vandaag een paar bij hun staan.
500 pm aan stroom? dat lijkt me wel erg veel.Op dinsdag 24 juli 2001 12:03 schreef Rwesselius het volgende:
kijk eens naar de krell eindversterkers
ksa 100,150,200 zijn 2ehands nog wel eens te krijgen.ik zou er nog maar eens goed over na denken..met een krell ben je wel tussen de 200-500 pm aan stroom kwijt
stel een kwh kost 35 cent, dan trekt die versterker gemiddeld 500/.35/30/24= 2kw aan stroom. dan wordt het behoorlijk warm in de kamer, de meeste straalkachels zijn ook rond de 2kw.
Verwijderd
AgreeOp dinsdag 24 juli 2001 19:23 schreef rob van den broek het volgende:
zonde van je geld als je alleen naar metal luistert, is geen flame
Verwijderd
Als het akoestisch is, zeker niet.Op dinsdag 24 juli 2001 19:23 schreef rob van den broek het volgende:
zonde van je geld als je alleen naar metal luistert, is geen flame
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
ik heb rekening gehouden met 24/7 2kw continu. als ie 600 watt trekt idle en je draait per dag 6 uur muziek, trekt ie dus 6.2 kw als je muziek draait. lijkt me erg veel.. dat is 27A, te veel voor een hele stopcontactgroep. draait die krell op krachtstroom ofzo?Op dinsdag 24 juli 2001 20:03 schreef Rwesselius het volgende:
je vergeet ook idl een krell moet aan blijven staan dus hij cooked 24/7
bij de ksa 250 is het 600 watt in idl
klopt die dingen worden heeeeeet
is niet uit te houden in de zomer
een vriend van mij heeft de krell ksa 250
die is ongeveer 500 kwijt aan stroom aleen voor de krell
Verwijderd
die vriend van mij wil er nu 2 krell mono's gaan kopen (goede klant voor de nuon)
plaatje (voeding is groter dan je eigen hoofd
!!) lijkt wat klein op het plaatje maar is het absoluut niet, is 85kg

plaatje van de wereldberoemde kps 25c cd speler van 75 mile
Verwijderd
Dat is vrij normaal dat je dat vind, lopen ook maar weinig mensen rond die zo audiofiel zijn dat ze zoveel voor en cd speler neer willen (en kunnen) leggenOp woensdag 25 juli 2001 11:54 schreef Kluif_DBZfreak het volgende:
CD speler van 75.ooo, errug duur, ook al komt er zoon elite niet normaal super geluid uit, ik vind het voor een cd speler VEEL te duur.
Verwijderd
je plaatje is trouwens een ksa-300, geen 250
hij klinkt wel 10 x zo goed als de aphrodite. Als je design wil, moet je B&O nemen, betaal je alleen 10 x teveel voor.Op woensdag 25 juli 2001 14:40 schreef AvaMan het volgende:
Misschien geen audiofiele opmerking, maar voor 75 mille vind ik tcoh echt dat ie er wat beter uit had mogen zien. Bv. als de Aphrodite van TAG McLaren.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel
Maar qua krell spullen lijkt me de kav 150 en 300 2dehands betaalbaar, de rest is echt te duur.
Als iemand nog tips heeft hoor ik ze graag, want ik wil de kruistocht om de infinity's te laten klinken zoals ik wil toch winnen
Verwijderd
================
klopt je het plaatje is de ksa 300 maar die ziet er bijna het zelfde uit van binnen (was niet een van de ksa 250)
Verwijderd
ik weet niet of of ie het nog heeft.
maar kijk anders eens op www.hear.nl
Ik heb alleen geen idee van de prijs, zal wel wat boven de 3000 liggen.
where is my car?
meel ff naar het hoofdkantoor van Hobo shit wedden dat die gast er de volgende keer niet meer isOp dinsdag 24 juli 2001 00:59 schreef Ritch het volgende:
[..]
We wouden bij hobo in enschede arcam gaan luisteren, maar die arrogante zak daar negeerde ons een beetje en na de opmerking "Wat kan ik voor jullie jongens inpakken? Niks? Ok, doei!" waarna die met een andere verkoper tv ging kijken zijn we maar gaan, daar kom ik denk ik niet weer...
(hierbij raad ik trouwens iedereen af om naar hobo in enschede te gaan, een andere kameraad van mij had ook al erg slechte ervaringen met diezelfde verkoper)
Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day
ga dan even langs Acoustique op de Kuipersdijk 85... heb daar zelf azterdag 2 Quadral Aurum Vulkan's opgehaald voor 2500/stuk (showmodellen van de importeur, in perfecte staat, alleen klein hoekje verf eraf achterop... zwarte stift eroverheen en je ziet er niks meer vanOp dinsdag 24 juli 2001 00:59 schreef Ritch het volgende:
[..]
We wouden bij hobo in enschede arcam gaan luisteren, maar die arrogante zak daar negeerde ons een beetje en na de opmerking "Wat kan ik voor jullie jongens inpakken? Niks? Ok, doei!" waarna die met een andere verkoper tv ging kijken zijn we maar gaan, daar kom ik denk ik niet weer...
(hierbij raad ik trouwens iedereen af om naar hobo in enschede te gaan, een andere kameraad van mij had ook al erg slechte ervaringen met diezelfde verkoper)
Ik had die gast dus echt wel ff gewezen op zjin arrogantie, en ook even zijn baas erbij gehaald, om die dan ff te melden dattie flink wat omzet gemist heeft dankzij die arrogante zak van een verkoper... en tevens dattie het eventueel nog wel goed zou kunnen maken met een kortinkje ofzo... (Y))maar dattik dus niet zo behandeld wens te worden.
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Prachtige speakers btw die Quadral's!, waar stuur je die mee aan?
Euh, is aqoustique niet "only sony"? Dat staat er tenminste op de gevel en ook binnen zag ik 1-2-3 alleen sony spul, veel tv's en van die kant-en-klare mini setjes enzo. Ben niet eens naar binnen geweest, hebben ze verder wel boeiend spul dan? Moet ik daar toch nog maar eens langs...Op woensdag 25 juli 2001 19:19 schreef P5ycho het volgende:
ga dan even langs Acoustique op de Kuipersdijk 85... heb daar zelf azterdag 2 Quadral Aurum Vulkan's opgehaald voor 2500/stuk (showmodellen van de importeur, in perfecte staat, alleen klein hoekje verf eraf achterop... zwarte stift eroverheen en je ziet er niks meer van)
Ik stuur ze aan met een Denon PMA-2000R, bi-wired met oehlbach 4mm2 koper kabels.
edit: verrek 3, waar zit die 3de dan?
Heb net een Nightwish ceedeetje erbij gepakt... (Wishmaster) en ik moet zeggen dat ik zeer tevree ben
Heb nog niet eens de tijd gehad om er goed voor te gaan zitten, flink veel werken laatste week, en als ik dan weer eens thuis ben dan slapen de kids van de buren al... die liggen recht tegen mijn kamer helaas.
Zal ik het zeggen? Zal ik het zeggen?Op woensdag 25 juli 2001 20:01 schreef P5ycho het volgende:
[afbeelding]
Denon PMA-2000R (dit is Japanse versie, zij hebben geanodiseerder koelribben, ik blank)
Ik denk dat die denon ontploft als je die op de speakers betreffende dit topic aansluit. Verder: No comment, ik hoop dat je er tevreden mee bent.
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Hmm, hun site zegt 2Op woensdag 25 juli 2001 19:39 schreef Rwesselius het volgende:
aqoustique heeft 3 winkels, 1 is een only sony
Heb net ff op lokatienet gekeken en ze zitten nog vlak bij elkaar ook nog, praktisch dezelfde weg, we zijn er bijna langs gelopen toen
Binnenkort maar weer naar enschede, hard langs hobo heen en dan op weg naar de goeie acoustique en hifi studio city
Ik raad em ook niet aan voor 'de speakers betreffende dit topic' hoor...Op woensdag 25 juli 2001 20:08 schreef JvS het volgende:
[..]
Zal ik het zeggen? Zal ik het zeggen?
Ik denk dat die denon ontploft als je die op de speakers betreffende dit topic aansluit. Verder: No comment, ik hoop dat je er tevreden mee bent.
waar slaat die "eek" smilie nou op dan?
Ik draai zelf met een Sugden voor en eind trap (A21p) van "maar" 25 watt klasse A. Deze sturen moeiteloos mijn Magnepans aan.
Je zal met je budget moeten kijken wat je wilt. Uiteraard zal een duurdere beter kunnen klinken. Maar dat is niet altijd zo. Ik ben zelf erg gecharmeer van Musical Fidelity. En dit is ook nog redelijk betaalbaar.
Succes met je keuze.
Greetz.
Marcel
Verwijderd
Inderdaad, Ik weet niet wat die kappa 6.2i 's vragen maar heb hier een aantal 90's staan aan een denon AV-versterker van een 140W bij 6ohm (impedantie speakers) en deze trekt het tot een behoorlijk volume tot ze gaan vervormen. Iedergeval zover dat je niet meer in je kamer wil zitten. Dus ik denk dat je met een denon 2000R stereo versterker een heel end komt, doet geloof ik iets van 160W op 4ohm. Tenzij je een takke hekel hebt aan je buren en je toch altijd gehoorbescherming draagt.Op woensdag 25 juli 2001 20:17 schreef mjhzenden het volgende:
Wat een onzin wordt hier allemaal geschreven.. het lijkt wel een run op "zware" versterkers.. geen idee wat dat trouwens zijn... iedereen roept ook dat bepaalde versterkers zoals de Marantz of een Denon jou luidsprekers niet aan kunnen sturen!! En dat zien ze dan aan het "vermogen"..... jammer dat er zoveel mensen zijn die denken er verstand van te hebben...
Ik draai zelf met een Sugden voor en eind trap (A21p) van "maar" 25 watt klasse A. Deze sturen moeiteloos mijn Magnepans aan.
Je zal met je budget moeten kijken wat je wilt. Uiteraard zal een duurdere beter kunnen klinken. Maar dat is niet altijd zo. Ik ben zelf erg gecharmeer van Musical Fidelity. En dit is ook nog redelijk betaalbaar.
Marcel
Verwijderd
ik heb ook een denon gehad (avc 10se) en die trok mijn kappa's totaal niet, ook mijn accuphase trok het niet(heb hem daarom ook weg gedaan)
ik weet zeker dat je Sugden er niet mee overweg kan,ook denon marnatz ed is gewoon niet stabiel genoeg,mijn kappa's hebben inpedantie curves in extended mode tot 2ohm
er zijn gewoon weinig amps die dat aan kunnen
Verwijderd
Mmm we hebben het hier over een budget van F 3000,- niet over een budget van F 7000,-. Als ik jou was dan zou ik de nieuwe Marantz PM17 MKII nemen die is iets meer dan F 3000,-.Levert 50watt per kanaal aan 8 Ohm. Heb zelf de voorganger ervan de PM17, echt hele goeie versterker. Ik zou je geen Denon, Yamaha, NAD of Sony adviseren bij de luidsprekers die jij hebt, omdat deze versterkers vrij vet in het laag zitten. De Marantz is veel opener en levert dus een helderder geluid. Hoop dat je hier wat mee kunt.Op maandag 23 juli 2001 23:03 schreef JT het volgende:
[afbeelding]
[url="http://javascript:popmess2('/h_product_specs2.jsp?product=PM14mkIIKI&id=499')"]Marantz PM 14 MK2 KI[/url]
Greetz
Qua vermogen vergelijkbaar met de M-1000 van Accuphase, genoeg om van menig luidspeaker een friteuse te maken.(iets van 2500W/4ohm
Ze stammen ook uit de periode begin '90.
No news is bad news.
Dat zal best kunnen hoor. Ik ken de Kappa's niet persoonlijk. Maar de stabiliteit kun je niet aflezen van het wattage!Op donderdag 26 juli 2001 03:11 schreef Rwesselius het volgende:
hallo
ik heb ook een denon gehad (avc 10se) en die trok mijn kappa's totaal niet, ook mijn accuphase trok het niet(heb hem daarom ook weg gedaan)
ik weet zeker dat je Sugden er niet mee overweg kan,ook denon marnatz ed is gewoon niet stabiel genoeg,mijn kappa's hebben inpedantie curves in extended mode tot 2ohm
er zijn gewoon weinig amps die dat aan kunnen
Ik weet in ieder geval zeker dat ik dit soort speakers nooit zou kopen. Veel te kieskeurig zo te horen
Greetz,
Marcel
Verwijderd
btw het zou me niet verwonderen als dat Sugden-setje het leuk zou doen op die kappa's...alleen een beetje te weinig vermogen om ze flink los te trekken(die kappa's hebben een beroerd rendament)...
De PM17 trekt alleen die kappa's niet.Op donderdag 26 juli 2001 09:58 schreef Celeron_clocker het volgende:
[..]
Mmm we hebben het hier over een budget van F 3000,- niet over een budget van F 7000,-. Als ik jou was dan zou ik de nieuwe Marantz PM17 MKII nemen die is iets meer dan F 3000,-.Levert 50watt per kanaal aan 8 Ohm. Heb zelf de voorganger ervan de PM17, echt hele goeie versterker. Ik zou je geen Denon, Yamaha, NAD of Sony adviseren bij de luidsprekers die jij hebt, omdat deze versterkers vrij vet in het laag zitten. De Marantz is veel opener en levert dus een helderder geluid. Hoop dat je hier wat mee kunt.
Greetz
* Ritch gaat toch iets makkelijker aan te sturen speakers halen dan hervaz
Verwijderd
aan het aantal watt kan je wel zien voor wat voor speakers het apparaat bedoelt is, aleen deze merken,Krell,Mark Levinson,Jeff Rowland,Accphase,Classe hebben de power en de stabiliteit en klinken ook nog goed
die kappa's werken het beste met zoveel mogelijk vermogen
die marantz pm17 gaat het nooit redden
ga dan voor losse eindblokken van marantz
daar heb je meer aan
mischien moet eens bij raf kijken daar verkopen ze ook sphinx een paartje pj 12's(of hoger) zou mischien wel wat zijn
Die marantz pm14/17 trekt het idd niet, ik heb nog wel een aanbieding gehad van 4 monoblokken van marantz + een kleine marantz voortrap, deze bruggen en dan zijn de kappa's goed aan te sturen, ik hoor alleen wat mindere verhalen over bruggen (verlies in mid/hoog enzo).
Maar ik wil het zeker een keer beluisteren
Dit is echter wel een gigantische beul van een reciever dan, 5x130 watts aan 8 ohm, hij doet het verassend goed (beter dan menig versterker).
Enkel bij hoge volume's wordt vooral het laag slecht (totaal gebrek aan controle), op de wat lagere volume's doet ie het heel goed, maar ik wil nu dus echt naar een mooie stereo amp (die reciever kon ik erg goedkoop aankomen).
Versterker is al 10 jaar oud ofzo. Maar voor een echte versterker maakt dat niet uit.
Geen inspiratie
Maar ik wil er eigenlijk gewoon van af, ding is me veel te fancy
Cum on, 100 knoppen die je niet gebruikt is c00lOp donderdag 26 juli 2001 12:46 schreef hervaz het volgende:
Maar ik wil er eigenlijk gewoon van af, ding is me veel te fancy
Sphinx project 2 voorversterker met Siltech modificatie (zonder phono) en project 12 monoblokken. Kan d.m.v. bijgeleverde optische kabel op stand-by stand gezet worden.
In zeer goede staat, compleet in originele verpakking en gebruiksaanwijzing.
Prijs: HFL 3750,=
Ik denk dat dit wel wat voor je is!! Kijk even naar deze site..
Greetz.
Marcel
Ik heb ze gezien ja (de add) het is zeker interresant.Op donderdag 26 juli 2001 14:43 schreef mjhzenden het volgende:
Deze ad heb ik gezien op hifi.nl :
Sphinx project 2 voorversterker met Siltech modificatie (zonder phono) en project 12 monoblokken. Kan d.m.v. bijgeleverde optische kabel op stand-by stand gezet worden.
In zeer goede staat, compleet in originele verpakking en gebruiksaanwijzing.
Prijs: HFL 3750,=
Ik denk dat dit wel wat voor je is!! Kijk even naar deze site..
Greetz.
Marcel
Maar ik koop het liefste in een winkel daar een inruiler of overjarig model, stel je voor dat er iets kapot gaat...en ik moet eerst nog 3 weken werken nu...te druk om hem daadwerkelijk te kopen...na die 3 weken kan ik door het land om nog meer te beluisteren.
(en uiteraard hier verslag)
Ik koop altijd tweedehands en het is bij mij nog nooit gebeurd
Succes.
Marcel
Verwijderd
http://www.quad-hifi.co.uk/products.htm
Ik weet alleen niet of het in je budget valt , ik heb de site niet echt bekeken.
en die 99 serie blinkt nou ook niet _echt_ uit, IMHO...Op donderdag 26 juli 2001 16:32 schreef hervaz het volgende:
Quad is erg duur geloof ik...
ziet er nog eens lelluk en plastic uit ook... Nah, die ouwe quadjes waren voor de tijd nog wel wat, maar dat nieuwe ben ik niet zo'n fan van...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Ik vraag me alleen af of die aaron er nog staat als ik ga kopen, was een nederlands merk, overjarig model van 3750,- voor 2500,- in de opruiming, heel erg krachtig en erg plain was deze voor/eind.
Verwijderd
http://www.centrecircleaudio.com.my/html/products.html

Onbetaalbaar i guess
3000 piek.... Ik zou sowieso toch voor losse voor-eind gaan. Die Kappa's trekken zwaar aan je voedingen, en dan kun je er beter twee aanzetten dan een.
Als je wilt mag je mijn harman/kardon PA2200 eindversteker uitproberen (is in de verkoop), maar die zal waarschijnlijk toch wat worstelen met het laag.
De beste optie voor heavy werk zou ik zeggen is: Rotel (heb ik zelf ook: 2x RB970 mkII ev., past net in het budget met een vv. erbij, en dan kun je laag en hoog apart aansturen), je zou Immortal eens moeten horen knallen!
of anders:
- Naim. Is dat merk al genoemd? Echt een merk voor het zware werk. Ga voor een zwaardere Naim combinatie, het beste 2ehands, bijvoorbeeld bij http://www.studio107.nl.
of anders:
- Densen Beat. Met een heel hoog 'air-guitar' sound.
tenslotte:
- Bryston.
Hou me op de hoogte. Ik heb jaren spullen vergeleken die goed waren voor heavy werk. M'n lekkerst klinkende speakers waren nog altijd oudere Infinity's RS300 en daarna ook een tijdje Infinity Delta 40's.
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Bi-ampen is dan inderdaad ook een optie, ik kan ook eerst een voor/eind combinatie kopen en later een 2de eindversterker aan m'n setup toevoegen, dan komt het laag écht los denk ik.
Beluisterd heb ik de Vincent SV233.

Deze kost ongeveer 2750 pieken.
Ik heb dit beluisterd op infinity kappa 8.2i speakers op een marantz cd 6000 OSE.
Om kort te zijn, dit is tot nu toe een van de mooiste versterkers die ik gehoord heb, de kappa's staan bekend als zeer moeilijk aan te sturen, maar de vincent had hem strak onder controle, dat mag ook wel want er zit een ringkerntrafo van 1000 watt in, verder zeer goede dure elco's en de interne opbouw is zeer goed te noemen. (wel een beetje gejat van ML maar goed)
Ik had de volgende cd's bij me:
-Metallica - ...And justice for all
-Slayer - Diabolus in musica
Vooral de slayer cd is erg complex maar de vincent redde zich er makkelijk uit, de supergrote kappa's had ie 100% onder controle, de bas was droog en totaal niet boemerig, de emit-r tweeter en polydome midrange klonken ook geweldig, de rotel 1070 voor/eind werd makkelijk verslagen naar mijn mening.
Het viel me vooral op dat die rotel echt keihard kon en zuiver bleef maar toch erg veel details miste, ik hoorde nu echt details in een mate die ik niet gewend was, ik heb er een hele tijd naar geluisterd maar ik kreeg totaal geen last van luistermoeheid, ik wou juist dat ik nog meer cd's had meegenomen want hij klonk meesterlijk naar mijn mening.
Over het uiterlijk verder niets dan lof, een gigantische kast is het met ook al zeer grote koelribben en zeer stevig afgewerkt.
(hij woog ongeveer 25 kilo schat ik zo)
Als alles goed gaat haal ik hem volgende week op voor een uitgebreide test thuis.
* Thefirstikke agrees 100%!!!Op dinsdag 24 juli 2001 08:20 schreef hetisik het volgende:
oh en nog iets, als je naar zo'n echte hobby zaak gaat die wordt gerund door geluis gestoorde, dan weet je zeker dat je niet opgelicht wordt!!
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++
Ook al eens in andere thread geropen. Hier is je Vincent versterker een kleine 1000 piek minder duur
Verwijderd
Shit, sorry, foutje het was 1600,- ff verkeerd onthouden. Er staan ook combies in van 1100,- pond. Maar da's natuurlijk ook weer te gek. Lekker nuttige post dit
Ik dacht namelijk die Myrad MP100/MA240 combo lijk me wel wat voor je...
http://www.poortmusic.nl/apparatuur/aanraders/vincent.htm
Prijs 1000 voor de pre en 1900 voor de 150/300watt@8/4 ohm eindamp, zal wel Euro zijn (staat er niet bij)?
Verder is misschien AVM wat (hier en daar 2e hands te koop), oa. bij http://www.diest-audio.com/Stock.htm#Mainamp en http://www.studio107.nl/
(nieuw info: http://www.klangpunkt.de/elektronik/avm/avm.htm )
Ten slotte zelfbouw voor 2500 piek?: http://www.audio.nl/indexned.html
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
DM 1.636,00 Aktionspreis! voor de sv233Op zondag 12 augustus 2001 12:56 schreef Lampje het volgende:
dieboxhifi
Ook al eens in andere thread geropen. Hier is je Vincent versterker een kleine 1000 piek minder duur
hij heeft hem voor 1800 meegenomen vanmiddag, dus scheelt nauwelijks wat...
DM 1.347,00 Aktionspreis! voor de sv231
die heb ik vanmiddan voor 1100 meegenomen
Zeer goed naar mijn mening, komt onkyo niet aan mee denk ik, niet gehoord namelijk.
Zoals je in m'n laatste post kunt lezen, vincent ook best wel (wel demo modellen maar goed, voor die 2 kleine krasjes helemaal achterop ga ik niet 775 piek meer betalen...)Op dinsdag 14 augustus 2001 18:22 schreef Mr_MorphiuS het volgende:
2 woorden Denon, Onkyo
= betaalbare topklasse
Ik heb de 8.2 niet met Sony amps gehoord, maar de 231 en 233 van vincent konden ze aansturen. Weet niet of de sony wel het uiterste uit deze speakers haalt.Op dinsdag 14 augustus 2001 19:20 schreef Mries! het volgende:
M'n pa heeft kappa 8.2's aan een Sony FA5-ES hangen...is dat een beetje normaal?
Vind btw dat die 8.2 een beetje overdreven speakers zijn, wel heel erg grote woofer en ook nog een extra midrange waarvan me het nut ontgaat. Polydome is zat naar mijn mening.
Ik heb zelf de geïntegreerde versterker staan, (de 551) en die trekt een luidspreker als de monitor audio studio 2 moeiteloos, waar een Rega volledig de weg kwijt raakt.
Volgens mij hebben ze nog steeds twee 605 monoblokken staan!
Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...
Verwijderd
als je die niet hebt mis je wel wat...
die 12" IMG woofers zijn niet overdreven maar echt super aleen je hebt een ZWARE amp nodig om die ondercontrole te houden in mijn 9.2 zitten er 2 van in
wat zit er eigelijk in je 6.2?
Meer dan genoeg voor mijn hok
Verwijderd
ze moeten trouwens min 1 meter vrij van de achterwand staan anders word het "boomerig"
die midrange een echte midrange
de polydome is een hoog\mid
dus je hebt op de 8.2
emit= hoog
polydome= hoog\mid
16.5cm IMG= midrange
30cm IMG= laag
=====================
en voor de 9.2 nog een 30cm IMG
De vincent kan wel genoeg stroom leveren, bass wordt ook niet rommelig of boomerig, maar ik vind die 30cm woofer een beetje overdreven, maarja smaak he
Heeft de 9.2 trouwens niet 2 net iets kleinere woofers??
Ennuh als je iets beter gelezen had
Heerlijk om te lezen over de kappa-fans die beesten van versterkers kopen om ze te sturen....
Ik heb kappa 7.2i's (wat is dat SII????) aan een marantz AV500 (pre) en aura PA100 (eind) hangen... Werkt als de gesmeerde bliksem in mijn opinie. Aura PA100 is een versterker van B&W (in licentie ofzo geloof ik), klasse A tot 10 W meen ik uit het hoofd (100 Watt aan 8 Ohm)....
Is de stroom-honger van 6.2i's niet wat overdreven weergegeven hier? Het is de kleinste in de reeks zuil-kappa's. Hebben in ieder geval heel wat minder honger dan de 9.2i's met dubbele (30cm???) woofer lijkt me zo....
ik ben benieuwd wat jullie vinden van mijn combi tevens...
Speaker-kabrel Nordost flatline, ik geloof Super Flatline Mark II (is alweer een tijdje geleden).
Zin.
Verwijderd
dat die vincent genoeg stroom kan leveren zou kunnen maar dan aleen als de kappa's op normal staan (dus 1 spoel werkt per woofer)
in extended word het al snel minder
mijn oude accuphase kon het ook niet echt
hebben op hoog volume (kappa's op extended)
lees maar reviews over de vincent..hij ziet er leuk uit maar is echt niet te vergelijken met de top merken (kan ook niet voor die prijs) maar het uiterlijk doet vermoeden dat
hij met de toppers mee kan komen
SII betekent series II
de stroom honger van de 6.2 is inderdaat wel wat overdereven hier zelf dacht ik dat er een 30 cm IMG woofer in zat maar dat was ook niet het geval maar het was een 20 cm
dus dat valt wel mee ....daar kan die vincent
wel mee overweg
maar voor de 9.2 met dubbele 30 cm
is dat echt niet voldoende
Natuurlijk is de vincent geen krell ofzo (alhoewel ze wel aardig van ML hebben geleend lijkt het), maar voor de prijs is het toch zeker geen slechte versterker imho, ben er zeer tevreden over. Moet er alleen nog goeie speakers bij hebben, heb nu B&W 602 s1's te leen en dat klinkt nou niet echt geweldig...
Verwijderd
Een ding is alleen zeker als je wil knallen en kicked op Laag
moet ook een amp bij die daar goed in is en er is maar een autoriteit in het laag en dat is KRELL.
klopt ja gipsen muurtjes is niet echt super met kappa's
ben je opzoek naar nieuwes speakers dan?
van wat voor sound hou je?
6.2: 1 meter hoog, 20 cm woofer, 3 weg
7.2: 1.1 meter hoog 25 cm woofer, 3 weg
8.2: 1.3 meter hoog 30 cm woofer, 4 weg
9.2: 1.5 meter hoog, 2*30 cm woofer, 4 weg
Dit is uit het hoofd. Linkje kwijt, zal thuis even kijken of ik ergens nog iets heb.
De duurdere zullen ook wel mooiere crossover-filters hebben. De mid-toner en tweeter zijn verregaand gelijk meen ik door de serie heen (corrigeer indien fout).
Door de steeds grotere (ook bredere) kasten en de vettere woofers wordt het laag door de serie heen steeds heftiger... Tussen de 6.2's en 7.2's zat een behoorlijk verschil. Vandaar dat ik de 7.2's heb gescoord.
Indertijd dat ik ze kocht ging ik eigenlijk al heen voor kappa's. Ik heb ze bij hifimasters vandaan (www.hifimasters.de)
Hier hadden ze de hele serie (6.2 t/m 9.2, de center en de kleinere boekenplankversie geloof ik ook).
De 8.2's vond ik al retegroot. De 9.2's hadden ze daar boven de deur hangen. IMMENS. Maar wel erg cool. Blij dat ik die 8.2's niet heb gedaan, hadden niet in de auto gepast
Ik vond de kappa 7.2's het mooist klinken (8.2 en 9.2 niet beluisterd) t.o.v. magnat vector 77, hele serie canton ergo's, kappa 6.2 en een paar dynaudio's (dynaudio waren even mooi maar ook heel end duurder).
Ook had ik gelezen dat de 8.2's en 9.2's heel botte versterkers eisen. Kan je je wel voorstellen...
Ook de 7.2 heeft heel botte woofers, ik heb ze er wel eens uit geschroefd... Liet 'm bijna uit m'n poten flikkeren zo zwaar
Nu ik steeds groter ga wonen vind ik het ook wel fijn dat ik wat reserve heb (vroeger ook in een hokkie) met m'n speakers. Deze kunnen nog wel wat grotere ruimtes aan ook. En het is toch een uitgave waar je wel een tijdje mee wilt leven toch?
Zin.
Geen flame naar rotel, die 1070 set vond ik echt geweldig klinken maar de vincent is gewoon beter, en aan vermogen ook geen gebrek, in m'n sv 233 zitten 2 ringkerntrafo's van 500 watt. En de 2x200W op 8 ohm is ook niet mis.
Het ultieme doel is later (in een grote kamer) een mooie set van classe,krell of mark levinson te hebben, maar da's nog een eind weg, ben tenslotte nog maar 20 jaar
Verwijderd
had ook kar nodig om ze te vervoeren, zijn ook vrij zwaar (75kg)
bel eens met harman klardon die weten vast wel een paar zaken
Zin.
Zin.
Verwijderd
yep deze heb ik ook (aleen in het zwart)Op donderdag 16 augustus 2001 21:02 schreef Redheinz het volgende:
Ze zijn toch erg lekker hoor.... Die heftige kappa's http://ht.napurano.com/kappa.jpg
maar hier op het plaatje staan ze volgens mij wel erg dicht op de achter wand
moet eigelijk >1 meter zijn
Verwijderd
Precies.Op dinsdag 24 juli 2001 00:55 schreef Ritch het volgende:
[..]
Die levert te weinig stroom, ook de PM17 trekt het niet...
[..]
Dat figuur zegt dat het 9.1's zijn. Hadden die niet zo'n band-tweeter?
Zin.
http://follgott.tripod.com/
Hier staan alle kappa's van 9.2 tot 5.1
Mooi die Suggested price (pair): 3200 $ voor kappa 7.2's
HAHA. Indertijd voor 700 DM het stuk gescoord....
Ik vind het toch wel jammer dat ze deze serie niet meer maken. Ik vind ze heel wat mooier tonen dan de kappa 60.....100 serie. En nu is het bijna onmogelijk geworden de droom-surround met 8.2's en 7.2's te maken.
Voor de liefhebber is de center trouwens nog wel te krijgen van deze serie.....
Ik heb ze in de lichte variant, Rwesselius. Heb ook een lichte kamer dus dat past wel goed, komen ze ook wat minder groot over...
Jij hebt ze dus aan een krell hangen?
De SII heeft dus de baspoort aan de achterkant en de SI aan de voorkant, dat is het verschil?
Zin.
Weet iemand of er nog ergens een Kappa 5.1 te krijgen is? Of misschien tweede hands ofzo? Wil hem zeker een keer horen...
Verwijderd
volgens mij zitten ze bij alle kappa modellen achter.
ik heb er nu nog een accuphase aanhangen
maar dat bevalt me niet meer dus ben ik naar een aantal
krell's gaan luisteren......en tot de conclusie gekomen
KRELL heeft veel meer dynamiek, het geluid spat de kamer in
ten opzichte van de accuphase die erg rustig is.
en dan de laag controle van de KRELL is SUPER!!! echt heel
mooi gekontroleert en diep wat ik bij geen enkele versterker
ooit gehoort heb. en Power van hier tot tokio het maakt de
krell niet uit uit hoe hard je hem ook zet hij geeft geen kik....ben aleen nog ff aan het uitvogelen welke ik ga kopen
tot nu toe staat de KSA 250 boven aan die heeft een erg mooi mid wat ik gehoort heb hebben dat maar 2 modellen de
KSA 250 (7.000 2ehands) en de FPB 600(20.000+ 2ehands)
dus ik denk dat het de KSA 250 word want de FPB 600 is natuurlijk wel mooi maar wel een beetje een overkill op mn kappa's. ga later wel eens andere Infinity's (de RS 1B) halen maar daar kan de ksa 250 ook prima mee overweg
als iemand Infinity's, in het bijzonder de "oude" series heeft of gaat kopen zou ik eens eens op krell
luister dan weet je wat je mist
wat betreft de 5.1 ik zou niet weten of die nog ergens te koop zijn. er zijn wel kappa surrounds uit de nieuwe serie
die zou je ook kunnen nemen.
iemand de allerniewste kappa serie al gezien (www.infinity.de) .. G*D ze hebben de hele serie vern*ukt
wat een oerlelijke dingen
kijk ook maar eens op de site van www.gen-tech.com
dat is het nieuwe bedrijf van Arie Nudell, dat was een van de oprichters van Infinity di door is gegaan met het maken van high end speakers
na dat harman kardon infinity heeft overkocht
de kappa's MOETEN niet zo dicht op de muur(staat ook in de manual)
anders word het veel te boemerig en de achterwand
begint de trillen...probeer het maar eens
Ongetwijfeld klinkt een Krell fantastisch, echter minimaal 7 ruggen voor een versterker is me op dit moment ff te gortig en voor mijn gevoel een beetje uit balans, als ik naar de rest van mijn set kijk (Pioneer 505 CD, kenwood 9020 MD). Upgraden komt nog wel een keer, maar dan waarschijnlijk Acurus voor/eind combi (AC3/DTS). Bovendien lijkt het me op het moment even handig af te wachten wat het gaat maken, SACD of DVD-A.
Zin.