Vraag

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Een nieuwe smartphone

Wat is je budget?
Niet zo heel erg van belang aangezien het icm een abonnement gekocht gaat worden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
de standaard dingen mee te doen. Ik weet dat ik daar niet echt een high-end toesetl voor nodig heb, maar in de praktijk koop ik dat toch vaak wel.

Wat heb je zelf al gevonden?
Pocophone F1 (rood of armoured edition)
Huawei Mate 20 Pro
OnePlus 6T

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik heb al ruim 20 jaar mobiele telefoons. Voorheen was dat echt een hobby en versleet ik er zeker 5 per jaar (kopen, verkopen....). In het tijdperk voor Android/iOS was mijn favoriete gsm de Nokia E50. Smal, van metaal en Symbian. En eigenlijk is dat wat ik zoek: niet te breed (<70mm) en liefst een metalen unibody. Maar dat is bijna niet meer te vinden, schermen worden groter en alles is van glas. En van glas wil ik eigenlijk wegblijven als dat kan. Het design van telefoons is prachtig, maar wat heeft dat voor nut dat als het zo breekbaar is dat je het in een lelijk hoesje moet stoppen? Andere belangrijke gewenste eigenschappen: notificatie LED, goede standby, prima camera, AMOLED scherm, min 6Gb werkgeheugen, min 64GB opslag+SD of 128Gb zonder SD en goede processor.

Ik weet, die telefoon betsaat helaas niet, dus ik zal een compromis moeten zoeken. Wie herkent dit dilemma en hoe heb je dit opgelost? Of heeft iemand dezelfde drie telefoons overwogen en waar ben je voor gegaan en waarom?

Bedankt alvast!

Beste antwoord (via Batsu op 30-01-2019 18:33)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:57
Dus de Mate Pro 20 voldoet wel, de andere zijn goedkoper en voldoen niet, en budget is niet van belang zeg je, wat let je dan de Huawei te nemen die alles heeft wat je hartje begeert?

Alle reacties

• swhnld
De 3 toestellen die je gekozen hebt zijn op zich prima toestellen, maar missen allemaal punten uit je eisen, dus je zou moeten aangeven waarom deze 3 wel en bijvoorbeeld een iPhone XS niet in je lijstje zit.

Je zou om jezelf te helpen in de Pricewatch kunnen filteren op je eisen, en daar ook het formaat en bijvoorbeeld OLED schermtechniek opgeven (wat de Pocophone niet heeft, net als geen notificatie leds).
Het helpt om daar doorheen te gaan en laat je gelijk nadenken over andere opties zoals wel of geen NFC doordat je daar op kan selecteren.
categorie: Smartphones

Ikzelf heb uiteindelijk geaccepteerd om een glazen telefoon te nemen met beschermhoes en ook een groter toestel dan ik van plan was (Samsung Note 8 geworden). Gezien de dunne bezels helpt het hoesje met het vasthouden en ben ik gewend aan het grotere formaat en nu al 1,5 jaar tevreden ermee waar ik voorheen jaarlijks wisselde.

• Batsu
Bedankt voor je antwoord!

Ik weet het, geen van allen voldoen ze volledig aan mijn wensend. Een iPhone wil ik niet, principekwestie. Het filteren, dat ken ik en heb ik ook gebruik van gemaakt, net als degene op gsmarena, welke ik nog iets fijner vind werken.

• swhnld
Ok, maar gezien je 3 toestellen hebt gekozen welke niet aan je eisen voldoen, de vraag waarom deze 3 dan? Waar twijfel je over om de knoop door te happen?

Ervaringen zijn te vinden in de topics daarover op het forum:
[Pocophone F1] Ervaringen & Discussie
[Huawei Mate 20 (Pro)] Ervaringen & Discussie
[OnePlus 6T] Ervaringen & Discussie

• Batsu
swhnld schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:38:
Ok, maar gezien je 3 toestellen hebt gekozen welke niet aan je eisen voldoen, de vraag waarom deze 3 dan? Waar twijfel je over om de knoop door te happen?

Ervaringen zijn te vinden in de topics daarover op het forum:
[Pocophone F1] Ervaringen & Discussie
[Huawei Mate 20 (Pro)] Ervaringen & Discussie
[OnePlus 6T] Ervaringen & Discussie
Deze voldoen aan:

recent (2018+2019 en recente android)
6 Gb ram
Top processor
Genoeg opslag (min 64GB)
Minimaal Full HD scherm
Niet te breed (max 74)

Dan kom ik op 18 toestellen:

https://www.gsmarena.com/...00&sChipset=31,27,1,30,24

Een hele reeks valt af (enkel in China te verkrijgen bv).
Daarnaast vallen er enkele af op basis van Merk.

Je zal zien dat de Poco en de OnePlus er niet bij staan. Die heb ik erbij gezet vanwege de value for money.
P20 Pro viel af omdat de MATE beter is. Samsung heb ik nu (S8) en wil eens wat anders

Acties:
  • Beste antwoord

• swhnld
Dus de Mate Pro 20 voldoet wel, de andere zijn goedkoper en voldoen niet, en budget is niet van belang zeg je, wat let je dan de Huawei te nemen die alles heeft wat je hartje begeert?

• Batsu
swhnld schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:14:
Goede vraag! Ik denk enkel dat de glazen body me doet twijfelen nog.

Ik zal denk ik ook wachten tot de MWC, kijken wat daar gepresenteerd wordt!

Toch bedankt voor je hulp!!

• swhnld
Alsjeblieft, en als je toch helemaal metaal wil kun je nog naar de Nokia 7 plus kijken, volgens mij een van de laatste metalen unibody modellen gemaakt.

• Batsu
swhnld schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 14:20:
Alsjeblieft, en als je toch helemaal metaal wil kun je nog naar de Nokia 7 plus kijken, volgens mij een van de laatste metalen unibody modellen gemaakt.
Klopt, leuk toestel ook, met helaas wel enkele nadelen!
Heb ook de Honor Play bekeken maar die is het ook net niet
Pagina: 1