Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Nieuwbouwkavel ligt veel lager dan omgeving, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• mikerosauer
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 22:28
Hsb-3 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:05:
Zijstapje: als je hinder gaat ondervinden van het water van het perceel de buren mag je ze er op aanspreken en moeten zij zorgen dat ze hun eigen water afvoeren.

Ik zou wel kijken of dit een fout is vanuit de gemeente. Misschien kan je iets bereiken ivm kosten.
Veel succes daar mee. Bij ons om de hoek is ook zo'n perceel die mensen hebben een soort dan want laten plaatsen zo foto zal morgen een foto maken

http://www.ettematuininrichting.nl/wp-content/uploads/2013/07/DSC08607-e1372860275950.jpg

leef vandaag,want niemand heeft je de morgen belooft.....

• SonicFC
  • Registratie: september 2010
  • Niet online
Wow, dank allen; veel reacties waar ik iets mee kan.

Een reden waarom ik graag de hele tuin op wil hogen is omdat wij in ons huidige huis ook een lage tuin hebben ten opzichte van de rest van de buurt, dus ondanks drainage altijd langdurig plassen bij regen. Dat willen we nu niet weer, zeker niet met een hoogteverschil dat nog veel groter is. Ik voorkom ook liever gedoe met de buren, ook al mag ik hen er op aanspreken.

Ik heb net in het hoogtebestand gekeken (goede tip!), onze kavel grenst aan de lage kant aan een oude sloot. Die sloot is niet meer zichtbaar, maar dat verklaart dus waarom wij aan die kant van de kavel zo'n eind zakken.

Verder gaan we ook zeker een gedeelte van het grondwerk zelf regelen, de eerste meter omhoog met opgegraven grond (klei bij ons in de regio) scheelt al gauw een flinke hap van de offerte van de hovenier. De laatste ~30cm aanvullen met teelaarde/zand/puin laat ik wel aan hem over. Ik moet alleen ff wachten tot de steigers om het huis weg zijn, anders kunnen we niet achter het huis komen met groot materieel. En inderdaad, met een aanhanger en 1m³ per keer aanvullen duurt me ff te lang.

Het idee van een zwembad/vijver is tof, maar dan komt de waterpartij precies tussen het huis en de schuur te liggen. Ik zal er over nadenken maar iedere dag zwemmen om m'n fiets uit de schuur te halen zal me misschien tegen gaan staan na een tijdje :p

Vanmiddag heb ik overleg met de gemeente, na een eerste kort contact leken ze gewillig om te helpen.

Edit: foto's:

Op deze foto's zie je dat de fundering aan één kant 'op' de bestaande grondlaag is gezet, aan de andere kant is een klein beetje grond afgegraven. De bulten grond die je ziet liggen is later gebruikt om tegen de fundering aan te werken. Dat was ook al niet voldoende, de aannemer heeft nog flink wat grond aan moeten laten voeren omdat ze anders geen 'standaard' steiger konden plaatsen

SonicFC wijzigde deze reactie 28-01-2019 09:59 (18%)
Reden: woorden, plaatjes

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True