Monitor kopen zonder recensies... doen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:14
Ik wil de pricewatch: LG 32UK550 Zwart kopen maar kan nergens betrouwbare reviews vinden :(

Even losgekoppeld van mijn andere topic aangezien dit een losstaande vraag is. Doen of niet? Ik kan natuurlijk gewoon uitproberen en terug sturen maar vind dat niet fair maar webwinkel.

Waar ik over twijfel:

- HDR gaat dat wel goed over dp 1.2 en is de helderheid wel voldoende voor HDR?
- kwaliteit panel

Wat zouden jullie doen? Hij is nu voor 347 euro te krijgen ivm deal mediamarkt t/m zondag

Beste antwoord (via TweakerVincent op 26-01-2019 16:24)

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05:27
Hahn schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:09:
[...]

Waar baseer je dat op? Zo'n beetje elke monitor die ik bekijk heeft een helderheid van 300-350 cd/m2. Plus hoeveel mensen zullen 'm op 100% helderheid zetten? Ik heb mijn monitoren op 20% helderheid staan.
Voor normaal gebruik zeker geen issue, maar het idee van HDR is dat je bepaalde zones van het scherm heel licht of donker kunt maken voor meer contrast. En met een helderheid van 300cd/m2 haal je heel licht niet. Dan ga je eerder richting de 400-450cd/m2. Juist als je graag een HDR scherm wil is de maximale helderheid heel belangrijk. Anders valt het contrast enorm tegen en kun je bijna net zo goed een goedkopere monitor zonder HDR kopen.

Alle reacties

• iAdema
Hier toch iets meer info te vinden:
https://www.monitornerds.com/lg-32uk550-review/

Vooral de 300cd/m2 helderheid maken dat ik dit niet zou kopen voor HDR. Dat is niet fel genoeg...

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

iAdema schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:05:

Vooral de 300cd/m2 helderheid maken dat ik dit niet zou kopen voor HDR. Dat is niet fel genoeg...
Precies, eerste beste zoekresultaat op google en het geeft al duidelijk antwoord.
Het leven kan zo makkelijk zijn met wat inzet.

39

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
iAdema schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:05:

Waar baseer je dat op? Zo'n beetje elke monitor die ik bekijk heeft een helderheid van 300-350 cd/m2. Plus hoeveel mensen zullen 'm op 100% helderheid zetten? Ik heb mijn monitoren op 20% helderheid staan.

The devil is in the details.

Acties:
  • Beste antwoord

• iAdema
Hahn schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:09:
[...]

Voor normaal gebruik zeker geen issue, maar het idee van HDR is dat je bepaalde zones van het scherm heel licht of donker kunt maken voor meer contrast. En met een helderheid van 300cd/m2 haal je heel licht niet. Dan ga je eerder richting de 400-450cd/m2. Juist als je graag een HDR scherm wil is de maximale helderheid heel belangrijk. Anders valt het contrast enorm tegen en kun je bijna net zo goed een goedkopere monitor zonder HDR kopen.

• TweakerVincent
Fietsbel schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:06:
[...]

Precies, eerste beste zoekresultaat op google en het geeft al duidelijk antwoord.
Het leven kan zo makkelijk zijn met wat inzet.
Die link kende ik uiteraard maar als je hem goed leest is het meer een preview recensie, geen echte

• SinSin
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-01 09:30
Hoi T-Vincent.
Reviews zijn nooit betrouwbaar, probeer de rode lijn te vinden in diverse review forums. Wanneer ik Google, komt dit als eerste hits naar boven; guru3d, anandtech, monitornerds.

Uitproberen en terug sturen niet fair? . Niets mis met terug sturen.Dit is de kern van online handelen.

Trouwens is 32"niet aan de kleine kant is 34"niet veel gebruikelijker?

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:03
SinSin schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:23:

34" zie je alleen bij ultrawide monitoren, dit is een normale 16:9-monitor.

The devil is in the details.

• TweakerVincent
SinSin schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:23:
Hoi T-Vincent.
Reviews zijn nooit betrouwbaar, probeer de rode lijn te vinden in diverse review forums. Wanneer ik Google, komt dit als eerste hits naar boven; guru3d, anandtech, monitornerds.

Uitproberen en terug sturen niet fair? . Niets mis met terug sturen.Dit is de kern van online handelen.

Ik ken die sites en heb alle reviews gelezen gisteravond. Maar als je die lijks bekijkt zie je dat het geen reviews zijn maar reviews over specs. Geen enkele site heeft hem daadwerkelijk getest.
iAdema schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 14:11:
[...]

Na wat posts onder reviews gelezen te hebben en jouw (en andere tweakers) input gelezen te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat deze monitor zeker niet geschikt is voor HDR en dat je eigenlijk van een scam kan praten.

300 en HDR EN DP 1.2 (10 bit panel) is geen HDR.

Probleem is dat ik volgens mij helemaal geen HDR scherm voor een prijs <900 euro kan kopen. Of inputlag is niet goed of het is helemaal geen HDR.

Moet ik dan mijn verwachting bijstellen en niet voor een HDR scherm gaan? Leek me super tof...

Update 2:

Toch maar besteld kan altijd terug als het niet bevalt. Ik zie geen alternatieven en voor deze prijs is hij interessant, mss alleen met SDR

[ Voor 48% gewijzigd door TweakerVincent op 26-01-2019 18:48 ]

• rbrt
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-01 13:51
Als ik me niet vergis heb je dit scherm nu zo'n 3 weken in huis? hoe bevalt het?
De prijzen van dit scherm liggen inmiddels een stuk hoger maar hij staat desondanks in mijn lijstje dus ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn :*)

dino-vrij! Kia EV6 GT-Line 77kWh, 10.200 WP op Fronius 7kW, Panasonic 9kW T-CAP warmtepomp voor de bollenschuur

• TweakerVincent
rbrt schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:29:
Als ik me niet vergis heb je dit scherm nu zo'n 3 weken in huis? hoe bevalt het?
De prijzen van dit scherm liggen inmiddels een stuk hoger maar hij staat desondanks in mijn lijstje dus ik ben benieuwd wat je ervaringen zijn :*)
NIET kopen! Ik heb hem terug gestuurd. Zeer slecht panel. Ik zal nog een review schrijven.

Ik ga voor ultrawide alienware 34 inch

Nooit meer VA voor mij
Pagina: 1