Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14:21
Hoi,

Zoals de titel al aangeeft zou ik graag de overstap willen maken van een Android telefoon naar een iOS telefoon. Ik heb niet veel eisen maar ik ben benieuwd welke keuze jullie zouden maken en waarom?

Ik twijfel tussen de XR en de X/XS vanwege het scherm. Ik heb nu een S8 die een PPI heeft van 571 (1440p, zit nu wel op de 1080P resolutie) waarbij de XR een fors mindere PPI heeft van 326.

Ik vroeg me af of ik veel zal merken van het LCD scherm op de XR, ik heb namelijk al in de MM de XR in de handen gehad en op het eerste gezicht merkte ik er niet veel van, maar dit zou natuurlijk naar verloop van de tijd kunnen veranderen.

Ik ben niet zo van de kleurtjes en als ik een XR zou nemen zou het een zwarte variant worden met 128 Gb, in tegenstelling tot de X/XS waarvan ik de 64 Gb variant zou nemen (ik heb eigenlijk al genoeg aan 64 Gb en 128 Gb is overkill :) )

Overigens is de grotere scherm op de XR wel leuk, maar daarentegen heeft de XS weer meer een 'premium' gevoel (dunnere bezels, andere materiaal, OLED scherm)

Zijn er ook mensen die de overstap hebben gemaakt naar een XR/XS vanaf een Galaxy S8/S9 en is de meerprijs tussen een XS en een XR het waard??

Bij voorbaat dank.

Alle reacties

Ik zou voor de X gaan ipv de Xr en anders de XS. Het probleem is dat dat een persoonlijke keuze is :P

• Tolga07
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 14:21
WhatsappHack schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:30:
Ik zou voor de X gaan ipv de Xr en anders de XS. Het probleem is dat dat een persoonlijke keuze is :P
Bedankt voor je reactie!

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je bent in ieder geval niet de eerste met deze vraag:Uiteindelijk is het een persoonlijke keuze of de meerprijs het waard is.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!”
宇多田ヒカル \o/

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Vanwege de voordelen die je opnoemt van de X/XS zou ik zeker voor een van die toestellen gaan. Voor mij speelde ook het kleinere formaat een grote rol.

Ik ben sinds 2 maanden overgestapt van een 7 naar een XS en ik heb geen spijt. Wel had ik eerst 128GB en nu ‘maar’ 64GB. Voor mij was die extra opslag overbodig.

syltheboy wijzigde deze reactie 17-01-2019 20:00 (40%)

• Katmi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 01:11
Ik had een S8 en heb de XR gekozen wegens de beste batterijduur van de nieuwe iPhones en ik vind die aluminium 7000 series zijkanten leuker voor de touch en het oog dan dat blinkend stainless steel rondom de XS/X.

Ik persoonlijk merk weinig tot niets van de drop in PPI van de S8 naar de XR, alles ziet er voor mij scherp uit op normale kijkafstand en voor een IPS LCD heeft Apple het wel heel goed gedaan qua kleuren en zelfs black levels, het is geen inkt black zoals een OLED maar het doet het toch heel goed.

Komende van een S8 storen zelfs de bezels me helemaal niet, wss omdat de S8 nog een bottom chin had ( een kleine maar toch een chin ) en de iPhone X/XS/XR eigenlijk niet, ik vind zelfs de bezels prima op een XR, natuurlijk zou ik het merken met een XS er net langs side by side maar ik ga nu niet met mijn XR naast een XS staan in de MM of zo dus jah :P

Ik persoonlijk mis het OLED scherm van de S8 niet, en vind de gekleurde aluminium sides van de XR leuker dan de stainless steel rand rond de X/XS en een tele photo lens heb ik nog nooit gebruikt op een telefoon dus kan ik ook niet missen dus voor mij was een XS de meerprijs niet waard tov een XR.

En een X wou ik niet omdat de XR toch een iets snellere CPU heeft, improved face ID net zoals de XS en toch een iets betere camera dan de X.
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True