Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Overstappen van Android naar iOS

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• StefanKelevra
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-04 18:00
Aan het twijfelen:

In het bezit van een s9 plus en al jaren en jaren bij Android, eigenlijk nooit echt een iPhone gehad. Beetje aan het neuzen geweest naar smartwatches en de enige die ik mooi vind is de apple watch dus maar eens overstappen..

Mijn usecase: Surfen, informatie opnemen, af en toe youtube, foto's van 't gezin. Maar ben wel redelijk verslaafd aan de telefoon dus de batterij is ook wel degelijk belangrijk al lees ik dat alle toestellen hieronder een goede batterij zouden beschikken en zijn ze snel te laden met de ipad lader (welke ik al heb)

Vandaag in de winkel geweest en waar de XR veel waarde is voor je geld voelt hij..ja...goedkoop? En valt het scherm me wat tegen. Hij is echter 350 goedkoper dan de XS en 450 dan de XS max.. Lastig..

Nu heb ik de volgende overweging:

iPhone XS max (1150 euro nieuw) - Beste...maar 2x zo duur als de goedkoopste optie en 450 duurder dan xr?!

iPhone XR (700 euro nieuw) - Sneller, nieuwer, mooier design, face unlock ( scherm viel echt tegen en geen 3d touch...)

iPhone 8 plus (550 2ehands)- Bijna net zo snel, geen notch, vingerscanner, PREMIUM gevoel en scherm is in mijn ogen mooier dan de XR..

Ik weet de verschillen, kwa techniek.. maar kiezen is lastig. Om elke telefoon komt een spigen slim armor te zitten... Wie o wie heeft tips voor een android naar ios overstapper?

Alle reacties

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Geen moment over twijfelen! Als premium (wat het ook moge zijn) zo belangrijk voor je is dat je het met hoofdletters schrijft en je telefoon zo belangrijk voor je is, gaan voor de XS max. Daarmee kun je prachtige foto's van je gezinnetje maken en heb je als jonge vader het echte premium gevoel.
Iets om echt trots op te kunnen zijn. Ik zou niet twijfelen!

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• san.okk
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
Er zit natuurlijk wel een verschil in het formaat in deze toestellen. Persoonlijk denk ik dat de XR de meeste waarde bied en je hier lang plezier van zult hebben. Het scherm is natuurlijk wel iets (0,4 inch) kleiner als de xs max.. De iPhone 8 is toch al weer wat achterhaald qua design.

PSN: SAND3R-83

• grote_oever
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:59
Weinig over te zeggen; als je geld over hebt dan kun je beste voor de iphone XS max gaan. let wel op dat het scherm echt huge is vergeleken met de rest van de telefoons. FaceID geef je wel een vernieuwend gevoel.

Jet moet jezelf alleen afvragen; vertrouw ik mijzelf met een telefoon van meer dan 1000 euro? Als je in de vriendengroep bekend bent als de persoon die zijn telefoon om de drie weken laat vallen is dit misschien niet echt een goede koop.

Je usecase past op alle drie de types telefoons, maar de meeste premium gevoel krijg je inderdaad van de iphone XS max.

• StefanKelevra
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 17-04 18:00
Peatsmoke schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:18:
Als premium (wat het ook moge zijn)
Ik had het zelf ook niet verwacht maar de XR voelt in mijn handen gewoon goedkoop, alsof ik een smartphone van 10 jaar geleden in mijn handen heb. Een van de eerdere galaxy toestellen bijvoorbeeld.

De iPhone X is er natuurlijk ook nog, die was ik vergeten...

Verder snap ik dat het uiterlijk van de iPhone 8 plus is achterhaald, loop al een ruime tijd met een s9 plus echter als ik hem vast heb stoort het mij niet dat het een ouder ontwerp is maar wellicht omdat ik niet eerder een iPhone heb gehad ben ik die niet zat zeg maar... Als ik op youtube filmpjes kijk vind ik het verschil in performance tussen de a11 en a12 bionic maar minimaal..

Een iPhone wordt 5 jaar geupdate, correct? Er wordt hier in huis een iPad Air 2 gebruikt welke echt nog prima werkt.

StefanKelevra wijzigde deze reactie 16-12-2018 23:33 (38%)

• san.okk
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online
StefanKelevra schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:21:
[...]

Ik had het zelf ook niet verwacht maar de XR voelt in mijn handen gewoon goedkoop, alsof ik een smartphone van 10 jaar geleden in mijn handen heb. Een van de eerdere galaxy toestellen bijvoorbeeld.
Ik denk dat je je over de kwaliteit van de huidige generatie toestellen geen zorgen hoeft te maken. Het is vooral wennen t.o.v. de galaxy. Daarnaast hou je met de XR geld over voor de apple watch.

PSN: SAND3R-83

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
StefanKelevra schreef op zondag 16 december 2018 @ 23:21:
[...]

De iPhone X is er natuurlijk ook nog, die was ik vergeten...
En de iPhone XS niet te vergeten. Zelf heb ik dit toestel sinds een maandje en ik ben erg tevreden. Hij is erg handzaam en het scherm is schitterend, maar geen wereld van verschil t.o.v. de iPhone 7 die ik hiervoor had. Het schermformaat vind ik wel een stuk mooier. Verder vind ik het een mooier toestel.

De accu gaat meestal wel een hele dag mee, maar toch had ik liever een betere accuduur willen zien.

• Uniciteit
  • Registratie: maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik heb zelf ook een S9 Plus en heb sinds 2016 een Android toestel. Ook ik wil na een paar jaar weer wat anders, al is het niet nodig aangezien de S9 verder nog wel een top toestel is. Ik heb deze week een iPhone XR besteld.

De toestellen die ik heb overwogen zijn:
- iPhone XR
- iPhone X
- iPhone XS (Max)

De XS en XS Max vielen voor mij af vanwege de zeer hoge prijs. Het zijn absoluut mooie toestellen, maar als je kijkt naar wat je daadwerkelijk extra krijgt ten opzichte van de X, dan is dat in mijn ogen te weinig.

Dan werd het al snel vergelijken tussen de X en XR. Het grootste voordeel van de X is natuurlijk bekend: het OLED scherm met dunnere scherm randen. Het scherm van de XR is LCD á 326 ppi. Het is wat minder, maar in het algemeen zijn de LCD schermen van Apple wel uitstekend en behoren ze tot de beste. Daarentegen is het scherm van de XR qua grootte beter vergelijkbaar met wat ik al heb (de S9 Plus).

Wat betreft de camera had ik graag een tweede zoomlens gezien. Echter is de standaard camera van de XR wel weer een goede stap vooruit en ik denk dat de XR's camera zich beter dan de X's camera kan meten met de Galaxy S9. Belangrijk, want wat dat betreft wil ik niet achteruitgaan.

Dan zijn er hier en daar nog andere verbeteringen, zoals de nieuwe A12 chip. Ook relevant om mee te nemen: de XR heeft de langste accuduur.

De meest doorslaggevende factor is echter de prijs. De XR is goedkoper dan de X en flink goedkoper dan de XS en XS Max. De meerprijs die je gaat betalen voor de XS is het in mijn ogen niet waard voor wat je extra krijgt. :)

Nog een extra tip: veel providers zijn nu aardig aan het stunten met de prijs. Als je dus je abonnement kan verlengen, dan is het misschien handiger om je telefoon via een provider te scoren. Dat scheelt op dit moment zo nog eens 100-200 euro extra.

• BillSpaarbank
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
(jarig!)
Ik heb ook een XR besteld icm een verlenging en nu een weekje in gebruik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn best moet doen om mijn SIM niet weer in de s9 plus te stoppen. De XR is zeker een goed toestel met als grootste voordeel de betere camera en het iets minder lange toestel. Maar mijn voorkeur gaat denk ik toch uit naar de s9 plus. De XR gaat vermoedelijk naar de mevrouw in huis.

Waar ik me het meeste aan stoor is de verkleuring in het scherm bij de XR. Onderin is het scherm net wat geler/warmer. Nu is dit geen verrassing aangezien mijn iPhone 7 plus en 8 plus dit ook hadden in zekere mate. Het scherm van de s9 plus is in dat opzicht echt een stuk beter en veel meer uniform en scherper.

BillSpaarbank wijzigde deze reactie 17-12-2018 10:15 (28%)

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Alwayshappyz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 13:41
XR. Beste batterijduur, main camera die net zo goed is als de XS (je mist 2e lens alleen bij evt zoomen en geen portrait mode bij objecten anders dan een mensen gezicht), en heel wat beter dan die van de 8 en X. Betere processor, etc.

Scherm..tja, ik zie nauwelijks verschil tussen OLED en LCD op zo’n formaat scherm. Prijsverschil absoluut niet waard voor mij, maar dat is voor iedereen anders. Overigens is het scherm wel echt mooier dan de iPhone 8, maar oké.

XR is gewoon het meeste voor je geld. Vind hem ook niet goedkoop aanvoelen eigenlijk.

Maar als je het geld hebt en het duurste van het duurste wil hebben dan is de XS Max de beste koop.

• Runescom
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 12:06
BillSpaarbank schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:13:
Ik heb ook een XR besteld icm een verlenging en nu een weekje in gebruik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn best moet doen om mijn SIM niet weer in de s9 plus te stoppen. De XR is zeker een goed toestel met als grootste voordeel de betere camera en het iets minder lange toestel. Maar mijn voorkeur gaat denk ik toch uit naar de s9 plus. De XR gaat vermoedelijk naar de mevrouw in huis.

Waar ik me het meeste aan stoor is de verkleuring in het scherm bij de XR. Onderin is het scherm net wat geler/warmer. Nu is dit geen verrassing aangezien mijn iPhone 7 plus en 8 plus dit ook hadden in zekere mate. Het scherm van de s9 plus is in dat opzicht echt een stuk beter en veel meer uniform en scherper.
Nu heb ik precies het zelfde met mijn iPhone 7, wat was het toestel heerlijk klein en licht vergeleken met de XR.. |:(

Give 2 Get

• Ferret
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 20-04 11:06

Ferret

Mok, mok, mok...

Wat ik mis in deze is ook het OS. Hier hoor ik je niet over. Ik zelf ben al jaren aan de iPhone en moet noodgedwongen op m'n werk met een Huwaei met android werken en wat een drama... Ik kan er niet aan wennen. Met iOS kan ik lezen en schrijven en ik vind het puur gebruikersvriendelijk. Maar dat is dus een persoonlijke keuze.

Dus in hoeverre vindt je dat belangrijk?

• Canon_nl3
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 30-03 12:47
De feiten op een rijtje zetten zouden we je mee kunnen helpen, maar dat heb je zelf al gedaan.
De keuze moet je zelf maken, en dat vraag je aan ons.

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken. Maar ik heb een iPhone Xs en hij is gewoon heel fijn en mooi. Was zeer tevreden met mijn 7, maar omdat telefoons mijn hobby is, heb ik de Xs gekocht. En nog geen seconde spijt van gehad.

Je kan met een iPhone ook 3+ jaar doen zonder enig probleem he. Ik weet niet wat jouw toekomst plannen zijn, maar heel veel android toestellen wil/moet je vervangen na 2 jaar. Maar als jij er 3 jaar mee wilt doen zou ik gewoon ff jezelf trakteren op een Xs.

Maar als jij er iets minder om geeft, koop dan gewoon een Xr. Die is even snel en bijna even goed als de Xs en scheelt veel geld.

Jouw keuze.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True