• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04 16:48
ik moet binnenkort over van Android naar iOS, gezien dat OS het strategisch smartphone OS is binnen ons bedrijf. Totnogtoe al eens een iPhone 6 gehad, maar heb nu een Samsung S7.

Ik heb al eens een Samsung S8 in mijn handen gehad, en vond de formfactor wel iets hebben, dus dan valt de iPhone 8 af.

Volgens de pricewatch liggen de X en de Xr 30 euro van elkaar, maar de oudere X lijkt me toch de betere telefoon, niet?

voordelen XR:
- meer kleurtjes : dit valt af, want ik mag het kleurtje toch niet kiezen
- betere batterij: is wel een groot voordeel, gegeven dat iPhones throttlen bij een oudere batterij
- snellere SOC: is dit zo een groot voordeel? ik speel geen spelletjes en het meest intensieve dat ik zal gebruiken is misschien videoconferencing / youtube.

voordelen X:
- OLED
- misschien net iets handzamer formaat?
- betere bouwkwaliteit (snel afgekeken van een website, niet echt zelf onderzocht)
- betere camera (hoewel die van de XR al ruimschoots goed genoeg is vermoed ik)

voor 30 euro extra lijkt me de keuze voor de X dan snel gemaakt. of mis ik iets?

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zou zeker een X pakken dan, de snellere SOC in de XR merk je niet enorm en het OLED scherm is echt een heel dik plusplunt!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
XR heeft een betere camera dan een X. Voor mij is LCD een voordeel ten opzichte van OLED omdat LCD rustiger kijkt.
XR heeft ook snellere faceID. Heb geen X gehad dus weet niet hoeveel langzamer dit is op de X.
Grootste nadeel van de XR is IMHO het gewicht. Dit is namelijk veel zwaarder dan een 7+.
Ik heb zelf de XR genomen vanwege de Dual SIM mogelijkheid (China versie). Dus ik ruil 2 iPhones in voor 1 XR.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:21

Grin

Ride si sapis.

Z___Z schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:25:
XR heeft een betere camera dan een X. Voor mij is LCD een voordeel ten opzichte van OLED omdat LCD rustiger kijkt.
XR heeft ook snellere faceID. Heb geen X gehad dus weet niet hoeveel langzamer dit is op de X.
Grootste nadeel van de XR is IMHO het gewicht. Dit is namelijk veel zwaarder dan een 7+.
Ik heb zelf de XR genomen vanwege de Dual SIM mogelijkheid (China versie). Dus ik ruil 2 iPhones in voor 1 XR.
Camera in de XR is idd iets beter in bepaalde lichtomstandigheden maar je mist een tweede lens voor 'tele'. Het scherm van de X is beter. Het kan zijn dat je een voorkeur hebt voor de LCD van de XR vanwege reden XYZ maar dat is een ander verhaal. FaceID is in de praktijk even snel op de X als de XR, tenminste dat is mijn ervaring in de winkel.
In wibra's geval zou ik voor de iPhone X kiezen. M2C.

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

met het prijsverschil vind ik het toch wel in het voordeel voor de XR uitvallen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik stond voor dezelfde keuze en ik ben uiteindelijk voor de X gegaan. De XR is voor mij net iets te groot om confortable in m;n broekzak te hebben. De gladde aluminum rand zoals ik ook had bij mijn iphone 6 is te glad, de stalen rand van de X geeft meer grip. Het scherm op de XR en X zijn beide prachtig, maar de X gaf mij net dat extra en is nog iets goedkoper dan de XR dat ik voor de X ben gegaan.
Gunner schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:56:

Hoe is een X goedkoper dan een XR?
Tijd voor weekend, ik heb een half warrig verhaal geschreven. :P

[Voor 22% gewijzigd door Fietsbel op 05-11-2018 13:02]

39

• DennusB
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:41:
met het prijsverschil vind ik het toch wel in het voordeel voor de XR uitvallen.
Maar dan zit je met een LCD die van die enorme bezels heeft? 8)7

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Toevallig zat ik hier vandaag ook over na te denken. Ik ben gegaan voor de X. Puur vanwege het uiterlijk.

Speakers waren beter op de X van wat ik hoorde.
Gunner schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:41:
Bij tele 2 scheelt het 1 euro per maand.

[Voor 58% gewijzigd door DeeSung op 05-11-2018 12:57]

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DennusB schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:54:
[...]

Maar dan zit je met een LCD die van die enorme bezels heeft? 8)7
Misschien is dat niet voor iedereen een probleem? Ik zie dat een X 140 euro duurder is dan de XR; dat vind ik zelf een belangrijkere reden om niet voor een X te gaan.
Fietsbel schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:50:
maar de X gaf mij net dat extra en is nog iets goedkoper dan de XR dat ik voor de X ben gegaan.
DeeSung schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:55:
Bij tele 2 scheelt het 1 euro per maand.
Ik heb een sim only. Daar heb ik dus niets aan.

[Voor 39% gewijzigd door Gunner op 05-11-2018 12:58]

• Z___Z
  • Niet online
Grin schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:37:
[...]

Camera in de XR is idd iets beter in bepaalde lichtomstandigheden maar je mist een tweede lens voor 'tele'. Het scherm van de X is beter. Het kan zijn dat je een voorkeur hebt voor de LCD van de XR vanwege reden XYZ maar dat is een ander verhaal. FaceID is in de praktijk even snel op de X als de XR, tenminste dat is mijn ervaring in de winkel.
In wibra's geval zou ik voor de iPhone X kiezen. M2C.
Volgens the Verge is de camera van de XS een enorme stap vooruit ten opzichte van de X. Aangezien de XR dezelfde camera heeft als de XS is de camera van de XR veel beter dan die van de X. Je mist wel de tele camera, of je die mist is een kwestie van of je wel of niet zoomt.

LCD vs OLED is inderdaad de consensus dat het OLED scherm beter is. Ik denk niet om de hogere resolutie, omdat het LCD scherm meer subpixels per cm^2 heeft, maar omdat het OLED scherm veel meer kleuren kan weergeven. Je mist dat pas zodra je het gehad hebt.

Ik zou voor de XR gaan tenzij je het gewicht of de rand te dik vind. In alle andere opzichte is de XR IMHO de betere telefoon.

• DeeSung
  • Niet online
[...]

Sim only kost dan evenveel en voor je mobiel betaal je dan 33 euro per maand. 792 euro voor de iphone X 64GB

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DeeSung schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:06:
[...]

Sim only kost dan evenveel en voor je mobiel betaal je dan 33 euro per maand. 792 euro voor de iphone X 64GB
Sorry ik wil geen abonnement. En ik wil niet maandelijks voor een mobiel betalen.

Maar het maakt allemaal niet uit. Heb net een XR gehaald bij Mediamarkt.

• DeeSung
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:07:
[...]

Sorry ik wil geen abonnement. En ik wil niet maandelijks voor een mobiel betalen.

Maar het maakt allemaal niet uit. Heb net een XR gehaald bij Mediamarkt.
Oke misschien is het voor de andere mensen die dit topic lezen interessant.

• wardjj
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:33
Duidelijk voor de X gaan, zeker als het prijsverschil nihil (30 euro) is. Perfect toestel, voelt veel meer premium als de XR en het OLED scherm is ook een dik pluspunt. (y)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb de XS en de XR even vergeleken bij de MM maar ik zag de fuzz niet zo over die OLED-schermen. Vind het wel goed zo.

• DeeSung
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:11:
Heb de XS en de XR even vergeleken bij de MM maar ik zag de fuzz niet zo over die OLED-schermen. Vind het wel goed zo.
Je merkt t alleen pas echt als het nacht wordt.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

DeeSung schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:17:
[...]

Je merkt t alleen pas echt als het nacht wordt.
Ah ok. Dan slaap ik. Nog een argument? :P

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:32
Ik zou altijd gaan voor de iPhone X.

Ben zelf in het bezit geweest van de iPhone X en gebruik nu de iPhone XS en de verschillen zijn echt verwaarloosbaar, waardoor je in mijn ogen weinig hebt aan de snellere processor van de iPhone XR. De iPhone X is snel, heeft een stalen frame, een mooier scherm, een telelens en een smallere bezel rondom het scherm. Is de accuduur belangrijk voor je, kies dan de iPhone XR.

[Voor 26% gewijzigd door NotSoSteady op 05-11-2018 14:27]

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-05 10:03

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Z___Z schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:00:
[...]

Volgens the Verge is de camera van de XS een enorme stap vooruit ten opzichte van de X. Aangezien de XR dezelfde camera heeft als de XS is de camera van de XR veel beter dan die van de X. Je mist wel de tele camera, of je die mist is een kwestie van of je wel of niet zoomt.

LCD vs OLED is inderdaad de consensus dat het OLED scherm beter is. Ik denk niet om de hogere resolutie, omdat het LCD scherm meer subpixels per cm^2 heeft, maar omdat het OLED scherm veel meer kleuren kan weergeven. Je mist dat pas zodra je het gehad hebt.

Ik zou voor de XR gaan tenzij je het gewicht of de rand te dik vind. In alle andere opzichte is de XR IMHO de betere telefoon.
Ik heb de foto's niet gezien, maar een enorme stap voorwaarts wil ik nog wel eens zien.
De X neemt prachtige fotos en hoewel camera's altijd verbeteren vraag ik me af wat het enorme verschil is.

Sinds de laatste jaren is elke camera ongeveer wel iets beter, maar met kleine stapjes en niet echt een groot verschil.

In het verleden waren telefoons echt slecht als het licht minder werd, maar sinds ongeveer de Galaxy S6 weten telefoons ook dat probleem redelijk goed aan te pakken.

De diepte camera op de X is wel leuk voor portretfoto's zodat je de achtergrond een beetje blurry kan laten zijn. Wel een leuk effect.

Voor echt goede foto's blijf je toch aangewezen op een camera, maar de X heeft mij toch mooie vakantiefoto's opgeleverd toen ik mijn normale camera kwijt was.

LCD en OLED vergelijken is vooral een verschil als je ze naast elkaar houdt. OLED heeft mijn voorkeur, maar als mijn X een LCD had gehad, had ik dat waarschijnlijk ook prima acceptabel gevonden. Kleurechtheid op een telefoon blijft ondergeschikt.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:03
[...]

Misschien is dat niet voor iedereen een probleem? Ik zie dat een X 140 euro duurder is dan de XR; dat vind ik zelf een belangrijkere reden om niet voor een X te gaan.

[...]

[...]

Het gaat nu heel even niet om jou maar om @wibra of is Wibra je 2e account? Want iets klopt hier totaal niet in het topic..

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-04 16:48
@LopendeVogel nee ik heb geen tweede account. waarschijnlijk vereenzelvigd @Gunner zich met mijn situatie, vandaar.

Echter, na mijn verhaal merkte ik dat Apple de X officieel niet meer verkoopt, dus de kans dat ik een X keuze zal krijgen +- eind deze maand is vrij laag. dan blijft enkel nog 8plus vs XR over, dus dan zal het wslk de XR worden - al naargelang hoeveel mijn baas subsidieert ... toch bedankt in de reacties die mijn gevoel sterken dat de X de betere keuze was. ik kan ook moeilijk geloven dat de XR een zoveel betere camera heeft dan de X.

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-05 11:20
Ikzelf heb ook veel reviews van de XR bekeken maar vond de resolutie/scherm + enkele camera een afknapper. Vorige week voor een leuke prijs de X op de kop kunnen tikken en ben helemaal tevreden van m'n keuze. Een toptoestel die een jaar oud is is nog steeds top. Verschil met de XS is miniem in mijn ogen.
XS was zoiezo buiten m'n budget. XS zal het wss volgend jaar worden...

PSN: extreme8eight

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

wardjj schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:09:
Duidelijk voor de X gaan, zeker als het prijsverschil nihil (30 euro) is. Perfect toestel, voelt veel meer premium als de XR en het OLED scherm is ook een dik pluspunt. (y)
DennusB schreef op maandag 5 november 2018 @ 12:04:
het OLED scherm is echt een heel dik plusplunt!
Grappig dat meerdere mensen hier net doen of dat het verschil tussen OLED en LCD zo'n enorm verschil is...
Heb toevallig gisteren bij de Media Markt de Xr en de X naast elkaar gehouden en een filmpje en wat foto's bekeken. Het verschil een weergave is werkelijk nihil.
Kleuren van OLED zijn net iets sprankelender.... maar dan ook echt minimaal.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wootism schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:47:
[...]

[...]

Grappig dat meerdere mensen hier net doen of dat het verschil tussen OLED en LCD zo'n enorm verschil is...
Heb toevallig gisteren bij de Media Markt de Xr en de X naast elkaar gehouden en een filmpje en wat foto's bekeken. Het verschil een weergave is werkelijk nihil.
Kleuren van OLED zijn net iets sprankelender.... maar ook met echt minimaal.
Precies wat ik eerder schreef inderdaad. Maar blijkbaar werkt het want mensen zijn er gevoelig voor.
LopendeVogel schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:24:
[...]

Het gaat nu heel even niet om jou maar om @wibra of is Wibra je 2e account? Want iets klopt hier totaal niet in het topic..
Wat is je probleem daarmee? Mag iemand anders daarom niet zijn mening en/of argumenten geven?

[Voor 23% gewijzigd door Gunner op 05-11-2018 14:52]

• DennusB
  • Niet online
[...]

[...]

Kleuren van OLED zijn net iets sprankelender.... maar ook met echt minimaal.
Tot je ze in het donker (in bed) naast elkaar houd, OLED prachtig mooi zwart, LCD 1 grote backlight light leak. Liever OLED dan hoor!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:49:
[...]

Precies wat ik eerder schreef inderdaad. Maar blijkbaar werkt het want mensen zijn er gevoelig voor.
OLED haalt de voordelen dan ook niet uit de helderheid (die Samsung oppoetst door kleuren met wat meer saturatie weer te geven), maar uit de donkerheid bij juist een gebrek aan kleur (zwart). OLED is daardoor voor veel toepassingen geschikter dan LCD, zoals minimale always-on informatie, of werken in het donker (niet alleen in bed, maar ook als je nog laat in de auto zit, of als je 's nachts bij een barbecue zit. En ook al zal je het niet al te vaak gebruiken, zit er wel echt voordeel aan op die momenten.

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01:03
wibra schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:41:
@LopendeVogel nee ik heb geen tweede account. waarschijnlijk vereenzelvigd @Gunner zich met mijn situatie, vandaar.

Echter, na mijn verhaal merkte ik dat Apple de X officieel niet meer verkoopt, dus de kans dat ik een X keuze zal krijgen +- eind deze maand is vrij laag. dan blijft enkel nog 8plus vs XR over, dus dan zal het wslk de XR worden - al naargelang hoeveel mijn baas subsidieert ... toch bedankt in de reacties die mijn gevoel sterken dat de X de betere keuze was. ik kan ook moeilijk geloven dat de XR een zoveel betere camera heeft dan de X.
Duidelijk, vond het al vreemd dat het topic spontaan door iemand anders met een totaal andere situatie gekaapt werd :P

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:11:
Ik had eens een Samsung P510, die had ook al een OLED scherm 16 colors 98 x 48 pixels :+ (een frsky lipo telemetrie module idem). Het argument was toen meen ik minder stroomverbruik en nu moeten we het hebben voor een betere weergave en iets kleinere randen om het scherm. Zo is er altijd wat in de vooruitgang der techniek en vooral marketing.

Intussen hebben de ipad pro's nog steeds lcd met 120hz "Pro Motion" (wat de iphone's met lcd vast ook zouden kunnen maarja het plan is anders).

Zelf overigens een xr aangeschaft en m'n vorige was een iphone 8. Bij ontvangst vond ik het best groot en blijkbaar ook iets dikker dan m'n 8 waardoor ik wel er meer grip op heb. Voor de 8 had ik een SE omdat ik na een nexus 5 juist wel weer een een kleinere smartphone wou.
De camera vind ik iets beter (weer een spapje dicherbij m'n sony a5300 die ik op vakantie niet eens mee had) en langere accuduur dan de andere modellen is mooi meegenomen.
De xs max heb ik ook nog overwogen om dan geen ipad meer te gebruiken. Aldus sommige reviewers op youtube is het scherm 'immersive' maar toch wat klein tov een ipad ;) Voorlopig wel weer tevreden en ik kijk uit naar waar apple en concurrenten over een jaar mee komen.

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 20:05
de XR krijgt langer support en updates (jaar nieuwer).

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 20:06

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Flipm0de schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:31:
de XR krijgt langer support en updates (jaar nieuwer).
Met de duur en het relatief minieme verschil tussen de X en XR (snellere Neural Engine hardwarematig) zou ik me over hoeveel jaar support ze krijgen al helemaal geen zorgen maken ;)

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 25-05 16:00
[...]

[...]

Kleuren van OLED zijn net iets sprankelender.... maar dan ook echt minimaal.
Ik zag ook oprecht geen verschil.

En de XR heeft wel degelijk een veel betere camera. Alleen al dat smart HDR. Vrijwel alle reviews die ik heb gezien van de XR/XS benoemen dat de camera heel wat beter is op die toestellen (vergeleken met de X). Verschil in kwaliteit foto's was erg goed zichtbaar.

Enige reden waarom ik persoonlijk iemand de X zou aanraden is als diegene wel echt een verschil ziet tussen LCD en OLED, de bezels op de XR als storend worden gezien, als je perse 3d Touch/Tele lens wil hebben, of wanneer je de XR te zwaar/groot vind. Ik vind het al met al, vrij opvallend hoeveel mensen op het internet nog steeds de X aanraden, terwijl de XR bijna op alle vlakken betere prestaties levert O+ En de XR is nog goedkoper ook.

• Z___Z
  • Niet online
Mensen zullen altijd aanraden wat ze zelf gekocht hebben om hun aankoop te verdedigen. Het is daarom moeilijk om op andermans mening iets te kopen. Je kan het beste alleen de voordelen en nadelen bekijken van elke optie en dan zelf een keus maken. Iedereen heeft andere punten die hij/zij belangrijk vindt.

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:31
eens...ik zelf was overtuigd van de xr...lcd of oled boeide me niet...zelfde als bezels...

toch heb ik een xs aangeschaft omdat de grootte mij tegenviel...komende van een SE...
de xs is tot nu toe ook nog te groot..ik hoop dat ik er snel aan wen..

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-05 11:53
Ik twijfel ook tussen de X (gebruikt) en de XR, ik heb nu een 6S Plus. Op basis van de discussie zou ik voor de X gaan. Als ik echter op Marktplaats naar de tweedehands toestellen kijk, zie ik de X heel vaak met een gebasten voor en/of achterscherm. (prima toestel, alleen laten vallen, 600 euro, dûh..).

Ik krijg de indruk dat de XR wat steviger is. De praktijk moet dat nog uitwijzen. Droptests op Youtube zeggen me te weinig. Iemand hier gedachtes over?

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 19:31
ondanks dat ik dus zelf de xs heb...( ik heb een filmpje gezien met een gele xr en x, die de xr won) daarnaast is de xr goedkoper te maken...en apple care is ook goedkoper..kortom alles wijst ri. xr...behalve het formaat in mijn ogen....ik hoop ook op een mini xr

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 11:45
Ik wil de discussie nieuw leven inblazen, omdat ik zelf ook twijfel en op dit moment kan ik zowel de X als de Xr voor dezelfde prijs bemachtigen, Ik heb zelf een Iphone 6s plus gehad en nu een SE.
Even een korte opsomming (waarschijnlijk niet compleet):

Iphone X:
-A11 processor, iets langzamer, maar niet echt merkbaar in het dagelijks leven
-5,8 inch, iets handzamer formaat.
-OLED scherm. Zeer mooie kleuren. ontzettend scherp. 458 ppi.
-naast standaard lens optische 2x zoomlens
-IP67 rating.

Iphone Xr:
-A12 processor, 10-15% sneller, verschil nauwelijks merkbaar in dagelijks leven.
-Veel snellere neural engine: Iets dat misschien in de toekomst voor toepassingen interessanter wordt.
-6.1 inch, iets minder handzaam.
-LCD scherm 326 ppi. Eerlijk is eerlijk, Als je OLED naast LCD naast elkaar legt zie je het verschil. En ik ben zelfs bijziend ( -9, -10). Maar is dit scherm slecht? Nee, het heeft nog steeds een hoger ppi dan een Ipad. En ik heb nog niemand over de Ipads horen klagen. OLED komt tot zijn recht in het donker, in bed etc. En zeker bij donkere scenes. Maar een telefoon i.t.t OLED televisie kijk je het grootste deel bij veel daglicht. Het verschil wordt dan een stuk minder.
- Snellere FaceID.
- 1 camera lens, maar wel een veel lichtsterkere chip, die dankzij de snellere neurale chip (SMART HDR) zeer scherpe (misschien nog wel scherpere dan de X) fotos maakt.
Voor het gemis van de zoomlens bestaan nog betere, maar niet zo een elegante oplossingen van bijvoorbeeld https://rhinoshield.io/pages/new-lens/4k-hd .
- IP67 rating

Ik neig naar de iphone XR , maar ik twijfel nog steeds. Zeker nu de prijs gelijk is.

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Als ik jou was zou ik voor de X gaan. Zelf ben ik een kleine 2 maanden geleden overgestapt van een 7 naar een XS. In eerste instantie zat ik ook een beetje te twijfelen, maar qua formaat wilde ik niet veel groter dan mijn 7.

Wel had ik eerst 128GB (waarvan ik +/- 25GB in gebruik had), dus ik ben deze keer voor 64GB gegaan. Het OLED scherm is erg mooi, maar geen wereld van verschil.

Ik heb een kleine 3 jaar met een 6 Plus (16GB) rondgelopen, maar ik vond hem te groot voor in m’n broekzak. Daarnaast vond ik 16GB erg krap. Verder vond ik het een erg fijn toestel.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:54
Trunksmd schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 02:04:
Ik wil de discussie nieuw leven inblazen, omdat ik zelf ook twijfel en op dit moment kan ik zowel de X als de Xr voor dezelfde prijs bemachtigen, Ik heb zelf een Iphone 6s plus gehad en nu een SE.
Even een korte opsomming (waarschijnlijk niet compleet):

Iphone X:
-A11 processor, iets langzamer, maar niet echt merkbaar in het dagelijks leven
-5,8 inch, iets handzamer formaat.
-OLED scherm. Zeer mooie kleuren. ontzettend scherp. 458 ppi.
-naast standaard lens optische 2x zoomlens
-IP67 rating.

Iphone Xr:
-A12 processor, 10-15% sneller, verschil nauwelijks merkbaar in dagelijks leven.
-Veel snellere neural engine: Iets dat misschien in de toekomst voor toepassingen interessanter wordt.
-6.1 inch, iets minder handzaam.
-LCD scherm 326 ppi. Eerlijk is eerlijk, Als je OLED naast LCD naast elkaar legt zie je het verschil. En ik ben zelfs bijziend ( -9, -10). Maar is dit scherm slecht? Nee, het heeft nog steeds een hoger ppi dan een Ipad. En ik heb nog niemand over de Ipads horen klagen. OLED komt tot zijn recht in het donker, in bed etc. En zeker bij donkere scenes. Maar een telefoon i.t.t OLED televisie kijk je het grootste deel bij veel daglicht. Het verschil wordt dan een stuk minder.
- Snellere FaceID.
- 1 camera lens, maar wel een veel lichtsterkere chip, die dankzij de snellere neurale chip (SMART HDR) zeer scherpe (misschien nog wel scherpere dan de X) fotos maakt.
Voor het gemis van de zoomlens bestaan nog betere, maar niet zo een elegante oplossingen van bijvoorbeeld https://rhinoshield.io/pages/new-lens/4k-hd .
- IP67 rating

Ik neig naar de iphone XR , maar ik twijfel nog steeds. Zeker nu de prijs gelijk is.
Zelf zowel de iPhone xr, x, en xs max in bezit gehad. Mijn conclusie: de xr biedt verreweg het meeste bang voor Buck. Overigens: OLED ppi en lcd ppi kun je qua scherpte slecht vergelijken. De xr oogt dus echt opvallend scherp naast een xs/x. Resolutie is dan alleen boeiend wat betreft de mogelijkheid om meer informatie te kunnen tonen. Voor mij is de doorslag de prijs en zeer goede accu van de xr.

• Alwayshappyz
  • Laatst online: 25-05 16:00
Ik zou ook de XR doen. De X heeft vrijwel als enige voordeel dat je een OLED scherm hebt (en een tweede camera lens als je veel zoomt). De XR heeft daarentegen een betere main camera (ja, merkbaar betere foto's dan de X), een heel wat betere batterijduur, snellere Face ID, een betere processor en nog steeds een prima scherm. Zelf zie ik het verschil tussen LCD en OLED maar amper. Niet genoeg om al die voordelen van de XR te compenseren zeg maar. OLED vind ik ook veel belangrijker op een tv. Op een telefoon is het verschil heel wat minder merkbaar. En minder kans op eye strain (OLED schermen hebben dat effect nog wel eens).

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Voor mij gaf het formaat van de XS de doorslag, maar dat is voor iedereen anders. Ik geloof best dat het scherm van een XR ook prima is, dus daar zul je geen spijt van krijgen. Verder is de XR weer een jaartje nieuwer dan de X en je kan voor een felle kleur kiezen. De rode vind ik zelf erg mooi.

[Voor 13% gewijzigd door syltheboy op 05-01-2019 14:21]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

X of XR is imho meer afhankelijk van het formaat. De XR was voor mij te groot, de XS te duur en de X was daarom een goede keuze. Het verschil van OLED en LCD is inderdaad maar klein en voornamelijk te zien als je er op gaat focussen.

39

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee