Toon posts:

Jaarrekening in tweeën gedeeld, probleem voor salderen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AWitteveen
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19-03 13:39
Afgelopen week kreeg ik de eindrekening van mijn energieleverancier. Deze gaat over de periode 13 december 2017 t/m 12 december 2018. Halverwege dit jaar heb ik zonnepanelen laten plaatsen op mijn huis (mei 2018). Nu saldeert de energieleverancier mijn opgewekte energie alleen over de periode NA het plaatsen van mijn zonnepanelen. Hierdoor moet ik de energie van december 2017 tot mei 2018 gewoon betalen. Ik vraag me af of dit mag?

De wet zegt namelijk over salderen het volgende:

Voor afnemers als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, die duurzame elektriciteit invoeden op het net, berekent de leverancier het verbruik ten behoeve van de facturering en inning van de leveringskosten door de aan het net onttrokken elektriciteit te verminderen met de op het net ingevoede elektriciteit, waarbij de vermindering maximaal de hoeveelheid aan het net onttrokken elektriciteit bedraagt.

Hierbij word nergens genoemd dat dit niet van toepassing is op de energie die is geleverd voordat je begint met energieopwekking. Het moet volgens mij per facturering worden gezien en die is (in dit geval) per jaar.

Iemand hier ervaring mee?

Beste antwoord (via AWitteveen op 17-01-2019 11:45)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
In deze link staat het vrij helder uitgelegd inclusief de stappen die je moet nemen: https://www.consuwijzer.n...van-mijn-rekening-mag-dat

Dus korte samenvatting, hetgeen de energieleverancier nu probeert te doen mag niet.

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:08

Tens

fits the description

je contract voor terugleveren is ingegaan op het moment van aansluiten van je PV en niet op 1 januari neem ik aan?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
In deze link staat het vrij helder uitgelegd inclusief de stappen die je moet nemen: https://www.consuwijzer.n...van-mijn-rekening-mag-dat

Dus korte samenvatting, hetgeen de energieleverancier nu probeert te doen mag niet.

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

. eerst ga ik de link ^^^ ff lezen

[Voor 88% gewijzigd door Tallguy op 17-01-2019 11:39]

specs | 3360wP met SE3000

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:10
Eens met @Tens en @Tallguy:
Heb je overigens ook een meterwissel gehad? Dit kan natuurlijk ook vershil maken, het misschien technisch niet eens mogelijk geweest terug te leveren tot mei. Dan is het nog logischer dat je vanaf mei saldeert en niet vanaf je startdatum van je contract.

• AWitteveen
JMaster schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:43:
Eens met @Tens en @Tallguy:
Heb je overigens ook een meterwissel gehad? Dit kan natuurlijk ook vershil maken, het misschien technisch niet eens mogelijk geweest terug te leveren tot mei. Dan is het nog logischer dat je vanaf mei saldeert en niet vanaf je startdatum van je contract.
Nee de meter is al die tijd hetzelfde gebleven.

• Tens

Tens

fits the description

ik222 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:38:

ik hoop het voor je, maar kan het nergens anders bevestigd vinden. ben bang dat het pas geldt vanaf het moment dat jij hebt aangegeven dat je terug wilt leveren (effectief een nieuw contract)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• AWitteveen
@Tens Kan jij me uitleggen waarom het een nieuw contract is? Het oude contract is niet opengebroken, en er is geen akkoord op een nieuw contract gegeven. Dus het op dat moment bestaande contract geld gewoon. Daarnaast is salderen een wettelijke verplichting voor energiebedrijven, dus contract of niet. Het moet gewoon.

• Tens

Tens

fits the description

AWitteveen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:12:
@Tens Kan jij me uitleggen waarom het een nieuw contract is? Het oude contract is niet opengebroken, en er is geen akkoord op een nieuw contract gegeven. Dus het op dat moment bestaande contract geld gewoon. Daarnaast is salderen een wettelijke verplichting voor energiebedrijven, dus contract of niet. Het moet gewoon.
Je bestaande contract, staat daar iets over terugleveren?
Niet opengebroken, wel aangevuld. = wijziging = vernieuwing
jij hebt gemeld dat je wilde salderen, en je leverancier heeft daarop de nodige wijzigingen gedaan.
Eerst had je een alleen leveringsovereenkomst, en nu is daar een teruglever overeenkomst bijgekomen.
Ben bang dat de leverancier daar sterk staat als het tot een zaak komt.

Weet niet of ze het mogen doen, maar bij telecom bedrijven gebeurt dit ook: bij wijziging in je abbo (van 1 naar 2 gig data bv) start je één jaarcontract op nieuw.

[Voor 3% gewijzigd door Tens op 17-01-2019 12:31]

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik weet niet helemaal hoe je het moet lezen. Enerzijds geef ik je gelijk dat je het maximale eruit wil halen, maar anderzijds zou je het ook zo kunnen zien...

Jij wil jouw na mei geleverde energie gebruiken om de voor mei gebruikte energie(kosten) te compenseren. Dat klinkt natuurlijk ook wel een beetje als 'met terugwerkende kracht'. Jij ziet energie als geld en gooit alles over het hele jaar op een grote hoop. De energieleverancier heeft natuurlijk voor mei niet het voordeel gehad dat hij een deel energie niet hoefde te transporteren over het net, omdat je het zelf opwekte.

En wat nu als je door jouw zonnepanelen ineens zoveel hebt geleverd, dat je zelfs nog wel een stuk van voorgaande jaren zou kunnen compenseren?

• AWitteveen
wolly_a schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:30:

...

En wat nu als je door jouw zonnepanelen ineens zoveel hebt geleverd, dat je zelfs nog wel een stuk van voorgaande jaren zou kunnen compenseren?
Het wetsartikel dat salderen beschrijft heeft het over facturering, dit gebeurd per jaar. Dus ik lees het zo dat je niks meer kan zeggen over de periode voor de periode waar nu over gefactureerd word.

• wolly_a
  • Niet online
AWitteveen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:35:
[...]

Het wetsartikel dat salderen beschrijft heeft het over facturering, dit gebeurd per jaar. Dus ik lees het zo dat je niks meer kan zeggen over de periode voor de periode waar nu over gefactureerd word.
Snap ik. Dit was meer als voorbeeld bedoeld om aan te geven dat je eigenlijk zou moeten kijken vanaf het moment dat je bent begonnen met terug leveren. Laat ik het anders stellen. Dit klinkt een beetje als iets kopen in de winkel, een maand later ontdekken dat het product in de aanbieding is en dan teruggaan om het verschil terug te vragen.

Nogmaals... Dit is zoals ik er met mijn 'boerenverstand' naar kijk. Juridisch kunnen dingen heel anders in elkaar zitten of zou je dingen heel anders kunnen lezen.

• AWitteveen
wolly_a schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:41:
[...]

Laat ik het anders stellen. Dit klinkt een beetje als iets kopen in de winkel, een maand later ontdekken dat het product in de aanbieding is en dan teruggaan om het verschil terug te vragen.
Absoluut! Maar niet geschoten is altijd mis :+

Daarnaast denk ik wel degelijk dat dit niet mag wat mijn energieleverancier doet.

[Voor 10% gewijzigd door AWitteveen op 17-01-2019 12:46]

• wolly_a
  • Niet online
AWitteveen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:43:
[...]

En daar moet ik je dan weer groot gelijk in geven. Kortom, gewoon proberen. Ik had even lopen zoeken, maar ik kon zo geen soortgelijke vragen op internet vinden. Ik denk dat ook heel veel mensen hier niet op zouden komen.

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:29
AWitteveen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:43:
[...]

Daarnaast denk ik wel degelijk dat dit niet mag wat mijn energieleverancier doet.
klopt dit mag gewoon weg niet.
en je energie leverancier is verplicht het per jaar gewoon weg te strepen tegen elkaar.
al doe je 3000kWh gebruiken en pleur je 3000kWh op alleen de laatste dag het net op.
dan nog steeds moeten ze het weg strepen tegen elkaar.
dit is gewoon zeer helder beschreven en hebben ze zich aan te houden.
(het kost hun ook geen geld, ze maken alleen een heel klein beetje minder winst.
dan mag je denken aan 0,1ct per kWh. ;)
hun winst zit in het vast recht wat je toch betaalt of je nu saldeert of niet.)

(heb je een slimme meter of een feraris(draaischijf)?
met een slimme meter kunnen ze dit wel zien met een feraris zien ze het niet eens.)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• AWitteveen
migjes schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:25:
[...]
(heb je een slimme meter of een feraris(draaischijf)?
met een slimme meter kunnen ze dit wel zien met een feraris zien ze het niet eens.)
Een ferarismeter, maar de netbeheerder heeft de stand aan ze doorgegeven die ik heb doorgegeven aan de netbeheerder bij het aanmelden van mijn installatie. Deze stand gebruiken ze om de 2-deling te maken.

• migjes
AWitteveen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 13:34:
[...]

Een ferarismeter, maar de netbeheerder heeft de stand aan ze doorgegeven die ik heb doorgegeven bij de netbeheerder bij het aanmelden van mijn installatie. Deze stand gebruiken ze om de 2-deling te maken.
lol, dan heb je een lullige situatie.
die kan gewoon gebeuren.

de software van je energie leverancier maakt hier een fout.
(dit is eigenlijk een bug, maar die komt zo weinig voor dat die op veel plaatsen niet opgelost word.)
gewoon even de helpdesk bellen en die kunnen het oplossen.
dit behoord geen probleem te zijn.
(ik weet het sommige helpdesken zijn bemand door mutsen, ben je dom genoeg dan mag je er werken.
dus vertel rustig en kalm je probleem en op een gegeven moment snappen ze het wel en word het opgelost.)

ik heb zelf ook een keer zo een lullige gehad.
gebruikte 3000kWh en had 3200kWh opgewekt.
leverancier dacht dus niet -200kWh gebruik, maar feraris geheel klokje rond gedraaid dus 99799 kWh gebruikt had.
dat geeft een hele dure rekening in plaats van goedkoop.
gewoon een belletje en het was opgelost binnen een week. ;)

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

• AWitteveen
Ik heb ze gister hier al over gebeld, de persoon waarmee ik sprak was het met mij eens. Maar hij moest het opnemen met de afdeling facturatie. Ik moet hier nog terugkoppeling van krijgen.

• migjes
AWitteveen schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 14:37:
Ik heb ze gister hier al over gebeld, de persoon waarmee ik sprak was het met mij eens. Maar hij moest het opnemen met de afdeling facturatie. Ik moet hier nog terugkoppeling van krijgen.
ze zullen waarschijnlijk een handmatige facturatie maken.
en daar zullen ze alles in recht zetten.
no prob. ;)

dus een weekje geduld.
(al het goede komt met wat geduld. ;) )

• Zypher
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-03 12:45
wolly_a schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 12:30:
Ik weet niet helemaal hoe je het moet lezen. Enerzijds geef ik je gelijk dat je het maximale eruit wil halen, maar anderzijds zou je het ook zo kunnen zien...

Jij wil jouw na mei geleverde energie gebruiken om de voor mei gebruikte energie(kosten) te compenseren. Dat klinkt natuurlijk ook wel een beetje als 'met terugwerkende kracht'. Jij ziet energie als geld en gooit alles over het hele jaar op een grote hoop. De energieleverancier heeft natuurlijk voor mei niet het voordeel gehad dat hij een deel energie niet hoefde te transporteren over het net, omdat je het zelf opwekte.
Als je deze redenatie volgt dan zou het hele salderen niet mogelijk zijn.
Mijn zonnepannelen wekken in de zomermaanden veel meer stroom op dan dat wij met ons gezin verbruiken in die maanden.
Mag dat dan ook niet gebruikt worden te salderen tegen energie die ik in de wintermaanden van het net opneem (omdat mijn pannelen dan veel minder opwekken dan wij verbruiken)? Want in de wintermaanden heeft de energieleverancier veel energie naar mij toe moeten transporteren.... :?

• wolly_a
  • Niet online
Zypher schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:18:
[...]

Als je deze redenatie volgt dan zou het hele salderen niet mogelijk zijn.
Mijn zonnepannelen wekken in de zomermaanden veel meer stroom op dan dat wij met ons gezin verbruiken in die maanden.
Mag dat dan ook niet gebruikt worden te salderen tegen energie die ik in de wintermaanden van het net opneem (omdat mijn pannelen dan veel minder opwekken dan wij verbruiken)? Want in de wintermaanden heeft de energieleverancier veel energie naar mij toe moeten transporteren.... :?
Dat is natuurlijk ook een doorn in het oog van de energieleverancier en daarom zul je in de toekomst ook waarschijnlijk niet meer op deze wijze mogen salderen. Dit was natuurlijk altijd al een lokkertje om je een grote berg zonnepanelen op het dak te laten leggen.

In het geval van TS is het nog een graadje erger. Die wil graag (begrijpelijk) salderen met zijn verbruik van voor het moment dat hij bij zijn leverancier heeft aangegeven (nieuwe overeenkomst) dat hij zonnepanelen had.

Neemt niet weg dat ik het TS van harte gun en als ik hem was zou ik ook gewoon meerdere malen naar de energieleverancier bellen om dit voor te leggen en aangeven dat je het er niet mee eens bent. Wie weet lukt het, maar ik vrees van niet.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:44
wolly_a schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:25:
[...]

In het geval van TS is het nog een graadje erger. Die wil graag (begrijpelijk) salderen met zijn verbruik van voor het moment dat hij bij zijn leverancier heeft aangegeven (nieuwe overeenkomst) dat hij zonnepanelen had.
Ho even...
Op het moment dat je zonnepanelen geplaatst hebt wil dat niet zeggen dat dat automatisch een nieuwe overeenkomst tot gevolg heeft met de energieleverancier?
Waarom zou hiervoor een nieuwe overeenkomst nodig zijn?
Sterker nog: eigenlijk heeft de energieleverancier hier helemaal niks mee te maken.
Je meldt de installatie aan bij de netbeheerder, en die geeft dat wel weer ergens administratief door.. maar een nieuwe overeenkomt is hier helemaal niet voor nodig. Toen ik mijn installatie aanmeldde is ook gewoon mijn normaal energiecontract doorgelopen.

(overigens, als je met je ferrarismeter die hele installatie niet eens aangemeld had, of pas aan het eind van het jaar, dan was alles gewoon automatisch goedgegaan en had je deze problemen nu niet gehad.. maar dat is achteraf natuurlijk)

/Edit/update:

Dit geval staat wel heel erg letterlijk en duidelijk in de eerste alinea van die link naar Consuwijzer hierboven:
"Saldering moet over het totale verbruik van uw jaar- of eindafrekening gaan. Dit betekent dat uw energiebedrijf moet kijken naar de elektriciteit die u in de periode waarover de rekening gaat hebt afgenomen. En de elektriciteit die u in diezelfde periode hebt teruggeleverd daarvan af moet trekken. Uw energiebedrijf mag dus niet uitgaan van een gedeelte van uw verbruik. Ook niet als u pas in de loop van de periode waarover de rekening gaat bent begonnen met terugleveren."
Dat is precies letterlijk wat de situatie is... :)

[Voor 22% gewijzigd door BrainCrash op 17-01-2019 15:34]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• wolly_a
  • Niet online
BrainCrash schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:32:
[...]

Ho even...
Op het moment dat je zonnepanelen geplaatst hebt wil dat niet zeggen dat dat automatisch een nieuwe overeenkomst tot gevolg heeft met de energieleverancier?
Waarom zou hiervoor een nieuwe overeenkomst nodig zijn?
Sterker nog: eigenlijk heeft de energieleverancier hier helemaal niks mee te maken.
Je meldt de installatie aan bij de netbeheerder, en die geeft dat wel weer ergens administratief door.. maar een nieuwe overeenkomt is hier helemaal niet voor nodig. Toen ik mijn installatie aanmeldde is ook gewoon mijn normaal energiecontract doorgelopen.

(overigens, als je met je ferrarismeter die hele installatie niet eens aangemeld had, of pas aan het eind van het jaar, dan was alles gewoon automatisch goedgegaan en had je deze problemen nu niet gehad.. maar dat is achteraf natuurlijk)
Ik snap je uitgangspunt. Echter TS heeft in dit geval een wijziging aangebracht in het hele proces van energie afnemen en leveren. Als een energieleverancier/internet- of tv-aanbieder/mobiele telecomboer etc. een wijziging maakt (ook al is het iets onbenulligs als een nooit bekeken tv-kanaal wijzigen) staan we gelijk te popelen om contracten open te breken om van de leverancier af te komen.

Zittende op de stoel van de consument willen we natuurlijk het maximale eruit halen en maximaal gebruik maken van al onze rechten. En uiteraard zijn energieleveranciers nare boeven, maar ik wil alleen maar aangeven dat 'we' hier niet willen dat de bal (de euro's) altijd richting ons rolt (rollen). :P

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Hoezo heeft TS een wijziging aangebracht? De prijzen per maand en kWh zijn nog steeds hetzelfde.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• wolly_a
  • Niet online
Erasmo schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:03:
Hoezo heeft TS een wijziging aangebracht? De prijzen per maand en kWh zijn nog steeds hetzelfde.
Even het verhaal verleggen naar bijv. een tv aanbieder. Die haalt TV Du PieleFrance uit het pakket en plaats TV DuPaturain terug. Heb je dan recht om je contract op te zeggen, terwijl je eigenlijk nog een half jaar moet?

• drielp
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
wolly_a schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 16:13:
[...]

Even het verhaal verleggen naar bijv. een tv aanbieder. Die haalt TV Du PieleFrance uit het pakket en plaats TV DuPaturain terug. Heb je dan recht om je contract op te zeggen, terwijl je eigenlijk nog een half jaar moet?
Dus als ik iets aanpas waardoor mijn elektra verbruik veranderd, dan mag de leverancier de voorwaarden wijzigen?

4085 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel

• wolly_a
  • Niet online
drielp schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:26:
[...]

Dus als ik iets aanpas waardoor mijn elektra verbruik veranderd, dan mag de leverancier de voorwaarden wijzigen?
Het lijkt me nogal een verschil of je alleen afneemt of ook teruglevert.

• drielp
  • Nu online
wolly_a schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:36:
[...]

Het lijkt me nogal een verschil of je alleen afneemt of ook teruglevert.
Dat verschil is er zeker. Maar alleen voor diegene met PV op het dak.

• wolly_a
  • Niet online
drielp schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:48:
[...]

Dat verschil is er zeker. Maar alleen voor diegene met PV op het dak.
Dat komt omdat je op dit moment het liefst de bril op wil hebben van consument. Dat snap ik heel goed. Ik denk dat we heel lang kunnen wellen en nieten, maar uiteindelijk zal TS misschien het enige antwoord kunnen geven door dit gewoon uit te proberen bij de leverancier.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:24
@wolly_a
Als ik van een HD ready tv naar een 4k scherm ga, dan kan toch ook mijn tv aanbieder mij niet meer kosten in rekening gaan brengen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• wolly_a
  • Niet online
Cobb schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 17:57:
@wolly_a
Als ik van een HD ready tv naar een 4k scherm ga, dan kan toch ook mijn tv aanbieder mij niet meer kosten in rekening gaan brengen?
Dat is natuurlijk niet hetzelfde. Je neemt bij je tv aanbieder bits en bytes af en dat wordt tv signaal, ongeacht je televisie. Het zou gekker worden wanneer je tv kanalen gaat terugleveren aan het net.

Maar we gaan nu eigenlijk de vraag van TS voorbij. Die wil alleen weten of hij kan salderen met het verbruik van het deel van het jaar voordat hij zonnepanelen heeft geplaatst.

• drielp
  • Nu online
wolly_a schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 18:26:
[...]

Dat is natuurlijk niet hetzelfde. Je neemt bij je tv aanbieder bits en bytes af en dat wordt tv signaal, ongeacht je televisie. Het zou gekker worden wanneer je tv kanalen gaat terugleveren aan het net.

Maar we gaan nu eigenlijk de vraag van TS voorbij. Die wil alleen weten of hij kan salderen met het verbruik van het deel van het jaar voordat hij zonnepanelen heeft geplaatst.
Die vraag was al beantwoordt. Salderen gaat per jaar. Wat de leverancier nu doet is niet juist.

• AWitteveen
Voor de nieuwsgierigen onder ons die nog willen weten hoe het afgelopen is. De energieleverancier had belooft een nieuwe eindrekening op te maken omdat ze zelf ook zagen dat het niet klopte (achteraf bleek er meer fout dan alleen het salderen). Op de nieuwe jaarrekening is mijn gehele terug levering gesaldeerd. :D

• Eldijomo
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 21-10-2022
Wij hebben jaren geleden panelen geplaatst en dit was net voor de zomer. Er vanuit gaande dat je een oude meter hebt en geen digitale zal de meter na plaatsing terug gaan draaien en dus zal het verbruik normaliter verminderen over het gehele jaar.

Dus op je rekening staat het aantal kWh echt verbruikt, en dat mogen ze in rekening brengen. Dus over het algemeen bespaar je op het gehele jaar. Zo is het bij ons ook op de rekening gegaan en zo gaat het nog steeds.

Ik heb dus vanaf plaatsing mijn energie bedrag meteen met ruim € 50 p/m verminderd.

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:25
wolly_a schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 15:25:
Dit was natuurlijk altijd al een lokkertje om je een grote berg zonnepanelen op het dak te laten leggen.
Ik dacht juist dat de salderingsregeling er niet toe aanzet om "een grote berg zonnepanelen" op het dak te leggen, maar juist zo min mogelijk zodat je ongeveer exact opwekt wat je ook gebruikt. Juist omdat door het salderen de terugverdientijd over de capaciteit die je niet kan salderen te lang zou zijn.

Chronia Lvl 60 Warlock Diablo 3

• junction00
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-04-2022
ik222 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:38:

De link werkte niet meer, maar hier kon je hem nog na-lezen:
http://web.archive.org/we...van-mijn-rekening-mag-dat
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee