Toon posts:

Jaarrekening in tweeën gedeeld, probleem voor salderen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AWitteveen
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 22-10 19:21
Afgelopen week kreeg ik de eindrekening van mijn energieleverancier. Deze gaat over de periode 13 december 2017 t/m 12 december 2018. Halverwege dit jaar heb ik zonnepanelen laten plaatsen op mijn huis (mei 2018). Nu saldeert de energieleverancier mijn opgewekte energie alleen over de periode NA het plaatsen van mijn zonnepanelen. Hierdoor moet ik de energie van december 2017 tot mei 2018 gewoon betalen. Ik vraag me af of dit mag?

De wet zegt namelijk over salderen het volgende:

Voor afnemers als bedoeld in artikel 95a, eerste lid, die duurzame elektriciteit invoeden op het net, berekent de leverancier het verbruik ten behoeve van de facturering en inning van de leveringskosten door de aan het net onttrokken elektriciteit te verminderen met de op het net ingevoede elektriciteit, waarbij de vermindering maximaal de hoeveelheid aan het net onttrokken elektriciteit bedraagt.

Hierbij word nergens genoemd dat dit niet van toepassing is op de energie die is geleverd voordat je begint met energieopwekking. Het moet volgens mij per facturering worden gezien en die is (in dit geval) per jaar.

Iemand hier ervaring mee?

Beste antwoord (via AWitteveen op 17-01-2019 11:45)

• ik222
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online
In deze link staat het vrij helder uitgelegd inclusief de stappen die je moet nemen: https://www.consuwijzer.n...van-mijn-rekening-mag-dat

Dus korte samenvatting, hetgeen de energieleverancier nu probeert te doen mag niet.

Alle reacties

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee