Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Openelec Kodi LAN probleem shares

Pagina: 1
Acties:

• flopdoc
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-03 17:08
Hallo

Ik gebruik al jaren naar tevredenheid Kodi Openelec in mijn LAN om muziek en film van Windows netwerkshares af te spelen. Mijn andere windows pc in het netwerk "zien elkaar" ook goed.Bestanden kunnen na ingeven van wachtwoord gewoon ingezien worden.

Ik heb nu een andere pc in elkaar gezet met ook weer Kodi Openelec, werkt prima, kan ook via internet andere skin te downloaden. Maar het lukt niet om de windows shares te zie;, en mijn Synology NAS wordt wel herkend maar daar krijg ik melding dat openen niet is toegestaan (ik krijg geen vraag om user en password). Als ik druk op zoek SMB shares dan loopt Kodi zelfs vast.

Zie ik bij de installatie iets over het hoofd? Ik heb de laatste stabiele versie gebruikt, en daarna de Legacy versie 7. Moet er in mijn router nog iets ingesteld worden bv?

8)7 8)7

iRacing Profiel | Mijn Wordpress Blog

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:12

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Het zou helpen als je het stuk log van Kodi kan geven. Maar aangezien er wordt aangegeven dat je bij je NAS niet mag komen, lijkt het erop dat er iets extra nodig is op je OpenElec omgeving om fatsoenlijk met SMB shares om te kunnen gaan. Heb je de wiki van hun gevolgd hiervoor?

Spekkies | Commandline FTW

• flopdoc
Ik zal de wiki op dit punt nog doornemen. Ik vind het domweg vreemd dat het nu niet lukt, terwijl ik de afgelopen jaren probleemloos veelvuldig diverse Kodi Openelec versies heb geinstalleerd zonder deze problemen.

EDIT: ik heb dit geprobeerd:

""When sharing folders from a Windows 10 host that you need to connect to with Kodi, you may repeatedly
get the message "Connection Timed Out" from Kodi when trying to connect. This may be because SMB 1.0/CIFS File Sharing Support is not enabled in Windows.

Check by typing Turn Windows features on or off in the Type here to search box in your taskbar (on the server that you're sharing folders from) and select the best match: "

Maar in Windows kan ik de Turn Windows features functie helemaal niet vinden mbv het zoekvenster...

Toevoegen Windows computers aan homegroup: dat is al jaren het geval.

EDIT 2: Ik lees net ergens dat Kodi Openelec niet meer aanbeveelt, maar Librelec. Die ga ik misschien maar proberen.

Ik zal de log file proberen te zoeken.

flopdoc wijzigde deze reactie 14-01-2019 16:54 (67%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Ah, ja, dat was mij even ontschoten. OpenElec is "opgevolgd" door LibreElec. Als je trouwens advies krijgt om SMBv1 in te schakelen. weet je dat je met oudere software te maken hebt en eigenlijk een betere oplossing moet zoeken. Vooral ook omdat op een punt SMBv1 gewoon niet meer beschikbaar wordt gemaakt in Windows.

• 8088
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

• flopdoc
Hero of Time schreef op maandag 14 januari 2019 @ 17:16:
Ah, ja, dat was mij even ontschoten. OpenElec is "opgevolgd" door LibreElec. Als je trouwens advies krijgt om SMBv1 in te schakelen. weet je dat je met oudere software te maken hebt en eigenlijk een betere oplossing moet zoeken. Vooral ook omdat op een punt SMBv1 gewoon niet meer beschikbaar wordt gemaakt in Windows.
Ik kreeg die melding niet, het is wat ik op de verouderde Kodi wiki vond als mogelijke oplossing.

• flopdoc
Ik kan die optie nergens vinden als ik rechtsklik op een map. Ook niet bij een gedeelde map. En ook niet als NFS aanvink in de Windows onderdelen toevoegen of verwijderen (ik heb de optie eindelijk gevonden).

• 8088
  • Niet online
Een snelle zoektocht leverde onder andere dit op: [How To] Add NFS server capabilities to Windows (free). Verder kan ik je helaas niet helpen, want ik heb geen Windows en geen Synology.

8088 wijzigde deze reactie 14-01-2019 19:58 (5%)

• flopdoc
8088 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:57:
Een snelle zoektocht leverde onder andere dit op: [How To] Add NFS server capabilities to Windows (free). Verder kan ik je helaas niet helpen, want ik heb geen Windows en geen Synology.
Thnx, ik ga kijken. Apart dat t kennelijk niet al in Windows zit ingebouwd maar dat er een apart programmaatje voor nodig is?

flopdoc wijzigde deze reactie 14-01-2019 20:00 (12%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Die link heeft het over NFS server, dus dat je bestanden beschikbaar stelt via NFS, op Windows. Niet dat je met Windows een NFS locatie kan benaderen. De client zit wel in Windows, die moet je alleen apart inschakelen. Ik heb mijn twijfels over de werkbaarheid van een aparte tool voor NFS server op Windows. Gewoon SMB werkt ook, als het OS dat je gebruikt als client maar de juiste versie ondersteunt en niet met libraries van >10 jaar geleden zit.

Ik verwacht dan ook dat als je LibreElec gebruikt, je al wat verder zal komen.

• 8088
  • Niet online
In LibreElec 8.2.x kun je de Samba client in ieder geval dwingen SMB2 of SMB3 te gebruiken.

8088 wijzigde deze reactie 14-01-2019 23:01 (3%)

• flopdoc
Ik heb net nu werkend met Openelec en op de WIndows PC SMB1 actief.... ja dat wordt afgeraden.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

En nu eens met LibreElec zonder SMBv1 aan in Windows. ;)

• flopdoc
Hero of Time schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 11:20:
En nu eens met LibreElec zonder SMBv1 aan in Windows. ;)
Ga ik proberen. Heb nu de luxe van 2 HTPC geschikte pc's , een Zotac box die aan receiver hangt, en een i3 PC. Dus kan op 1 testen.

• flopdoc
Draait Libreelec alleen maar vanaf een micro sd ? Ik heb nu Openelec op een SSD draaien, dat gaat lekker vlot, alleen is de Zotac wat underpowered voor afspelen van HD content, kleine schokjes als je oplet, bv als je constante regen in beeld hebt en camera draait langzaam zie je dat. Maar mijn bedoeling is niet dat het menu bv trager wordt als ik vanaf een micro sd draai.

Enfin, gewoon maar uitproberen.

EDIT: al gevonden, dit ga ik proberen.

https://nucblog.net/2016/...libreelec-kodi-intel-nuc/

flopdoc wijzigde deze reactie 16-01-2019 08:55 (11%)

• flopdoc
Ik heb Libreelec geinstalleerd, i3-530 en Radeon HD6850. Full HD formaat speelt uitstekend af, maar 720x5?? ziet er erg beroerd uit, soort blokkerig. Ik heb al deinterlace uit/aan geprobeerd, verschillende decoding settings, maar zie geen verschil. (misschien moet ik een apart topic aanmaken?)

flopdoc wijzigde deze reactie 17-01-2019 08:39 (8%)

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator NOS/CSA

There is only one Legend

Dat lijkt iets in Kodi te zijn. Je zou er in [ervaringen] Kodi - deel XVI voor terecht kunnen.

Resolutie van een DVD is 720x576 trouwens. ;)

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True