Hallo, ik ben voornemens een nieuwe tv te kopen. mijn voorkeur ligt bij Samsung, echter sluit ik andere merken ook niet uit. budget is ongeveer 2000 euro en formaat minimal 70 inch. tijdens mn zoektocht kwam ik uit bij de samdung UE75NU8000L, kost ongeveer 1800 euro. op een vergelijkingssite staat bij de release datum 2011. het lijkt me niet dat dat klopt. anyway. zou dit een geode koop zijn qua prijs /kwaliteit of zijn er nog andere kandidaten in deze prijsklasse.
Vraag
Alle reacties
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Tsja, wat wil je gaan kijken? Wat voor eisen stel je aan de beeldkwaliteit? Resolutie? Als ik zo in de pricewatch kijk: (link met filters) dan kom je eigenlijk gelijk uit op LCD's, en dan niet bepaald de super goeden... er zijn een paar van ~€1800 met "HDR", maar met een íetsie gaarder VA paneel, en maar iets van 8 local dimming zones, en een max helderheid die nérgens gedocumenteerd is (maar volgens reviews: laag ligt...).
Afhankelijk van wat je wilt doen, is het niet de moeite waard om een 65" OLED/high-end LCD te overwegen, of, als je toch zo groot wil gaan: een beamer?
Wat je wilt doen, waar je er naar kijkt, wat je eisen zijn aan beeldkwaliteit bepaald nogal wat mogelijk is. Een budget van €2000 + een wens voor minimaal 70" maakt dat er compromissen gesloten moeten worden...
Afhankelijk van wat je wilt doen, is het niet de moeite waard om een 65" OLED/high-end LCD te overwegen, of, als je toch zo groot wil gaan: een beamer?
Wat je wilt doen, waar je er naar kijkt, wat je eisen zijn aan beeldkwaliteit bepaald nogal wat mogelijk is. Een budget van €2000 + een wens voor minimaal 70" maakt dat er compromissen gesloten moeten worden...
Eens. Voor € 2.600 staat een Sony 75XF9005 in de pricewatch. Daar valt vast wel iets over de onderhandelen en de XF90 (ook wel X900F) reeks van Sony betreft een van de betere LCD tv's. Sowieso een betere LCD TV dan de Samsung NU8000 (opzich ook een prima ding voor het geld). Als je overweegt om € 2.000 uit te geven voor een tv, dan zou ik niet zomaar gaan voor de goedkoopste 75". Lijkt me ook een goed idee om eens bij een winkel binnen te lopen om dergelijke tv's te ervaren. Tip: doe dat dan niet bij de mediamarkt.Umbrah schreef op maandag 14 januari 2019 @ 08:56:
Kijk ook eens op rtings.com voor wat reviews van tv's, daarnaast wat @Fraggert zegt. Check dat topic!
[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 14-01-2019 13:10 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
dank voor de reacties. heb het aanbevolen topic doorgelezen. de tv is voor woonkamer gebruik, zit er 5 meter vanaf. er hangt nu een Samsung full HD scherm van 55 inch. heb even gekeken en ik zou de ING actie voor de 65 inch OLED kunnen nemen (indien weer voorradig). echter twijfel ik of de 10inch vooruitgang in grootte t.ov. 20 inch, opweegt tegen de beeldkwaliteit van OLED. in de winkels vergelijken vind ik lasting. aangezien je daar overspoeld word met schermen naast elkaar en ze allemaal 4k beelden showen.
Op die afstand zou ik zeer zeker voor het grootst mogelijke gaan dat mogelijk is qua ruimte/budget.
Zit hier op een kleine 3 meter van een 65" maar de volgende tv zal eigenlijk een stukje groter "moeten". Formaat went echt heel snel. Op 5m is het verschil tussen 55 en 65 inch inderdaad verwaasloosbaar
Zit hier op een kleine 3 meter van een 65" maar de volgende tv zal eigenlijk een stukje groter "moeten". Formaat went echt heel snel. Op 5m is het verschil tussen 55 en 65 inch inderdaad verwaasloosbaar
Nickname does not reflect reality
@jasper7878
kijk ook nog even naar de tip van @Umbrah
Als je geen rekening hoeft te houden met WAF, dan kun je met een budget van 1800 ook heel leuk FullHD gaan projectoren om een knettergroot formaat. Ik zie je geen eisen plaatsen met betrekking tot 4K, HDR, etcetera, etcetera.
Zeker gezien je kijkafstand van 5 meter zou ik 65" laten varen en groter gaan.
+1 voor @Brad Pitt
Als je geen rekening hoeft te houden met WAF, dan kun je met een budget van 1800 ook heel leuk FullHD gaan projectoren om een knettergroot formaat. Ik zie je geen eisen plaatsen met betrekking tot 4K, HDR, etcetera, etcetera.
+1 voor @Brad Pitt
[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 14-01-2019 15:11 ]
+1 voor goeie fullHD / faux K beamer. Denk dat 65" te klein is op die afstand.
als ik het aan mn vrouw overlaat dan staat er een 40inch. beamer heb ik destijds gehad, maar niet praktisch met dagelijks gebruik. 4k is wel een must. verder geen echte must haves. ben gisteren wezen kijken bij de mediamarkt, helaas hadden ze een verbouwing waardoor niet het hele assortiment er stond.Fraggert schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:11:
@jasper7878
+1 voor @Brad Pitt
wel duidelijk het verschil in grootte gezien. er stond een 75 inch naast een 65 inch. tsja dan ziet die 65 er opens toch wel klein uit. echter de 75 inch was een of andere sony, en ik moet zeggen dat ik het beeld erop niet fantastisch vond. ook vond ik de tv nogal aan de dikke kant. keuzes. keuzes. keuzes.....
Dan zou ik gaan voor een tv met goede HDR weergave. HDR > 4K. Uiteraard zijn alle HDR tv's ook 4K compatible, maar 4K is verwaarloosbaar ivm HDR.jasper7878 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:14:
[...]
praktisch met dagelijks gebruik. 4k is wel een must.
Welke tv's hebben goede HDR weergave? Voornamelijk High-end LCD's en OLED's.
Welke tv's heb je met elkaar vergeleken? Een midrange LCD verbleekt natuurlijk bij de beeldkwaliteit van een OLED.
De Sony die ik hierboven aanhaalde is een knappe LCD tv met goede HDR weergave. € 2.600 voor 75" valt mij nog mee qua prijs. Daar zit ook vast nog wel wat rek in, maar ik weet natuurlijk niet wat je er aan uit wilt geven.
[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 15-01-2019 08:39 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ok, helderjasper7878 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 08:14:
[...]
als ik het aan mn vrouw overlaat dan staat er een 40inch. beamer heb ik destijds gehad, maar niet praktisch met dagelijks gebruik. 4k is wel een must. verder geen echte must haves. ben gisteren wezen kijken bij de mediamarkt, helaas hadden ze een verbouwing waardoor niet het hele assortiment er stond.
wel duidelijk het verschil in grootte gezien. er stond een 75 inch naast een 65 inch. tsja dan ziet die 65 er opens toch wel klein uit. echter de 75 inch was een of andere sony, en ik moet zeggen dat ik het beeld erop niet fantastisch vond. ook vond ik de tv nogal aan de dikke kant. keuzes. keuzes. keuzes.....
mocht het toch 65 inch worden (of er 75" oled's komen) dan is het OLED-prijzen-topic handig te weten voor je:
[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2
Daar vind je de scherpste prijzen die buiten de pricewatch en andere vindplaatsen te realiseren zijn.
gisteren nog even naar een andere MM geweest. heb hier de 65inch LG gezien. prachtig beeld, maar er zit zo een rare glazen rand aan de onderkant. hier komt de voet in, als je hem wilt neerzetten. maar ik wil de tv ophangen. weet iemand of die rand te verwijderen is? vind het namelijk geen gezicht.
Mijn advies is voor zon sort bedrag goede OLED 65 inch kopen. Maat van TV is naturlijk afhanjelijk van jouw kamer en wat je ga doen.
Goede prijs en kwaliteit met nieuwe producten heeft deze tweaker/marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/verkopers/5332365.html
Goede prijs en kwaliteit met nieuwe producten heeft deze tweaker/marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/verkopers/5332365.html
is het inbranden van OLED echt een issue? de verkoper melde me dat het in de praktijk wel mee viel..
Daarom is het ook een verkoper:-). Zelf meegemaakt. Een namiddag op babytv en het logo van baby tv niet meer weg te krijgen. Ingebrand. Heel erg mee opletten.
jasper7878 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:20:
is het inbranden van OLED echt een issue? de verkoper melde me dat het in de praktijk wel mee viel..
dat zijn vragen voor hier: [LG OLED] Ervaringen & Discussiejasper7878 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:45:
gisteren nog even naar een andere MM geweest. heb hier de 65inch LG gezien. prachtig beeld, maar er zit zo een rare glazen rand aan de onderkant. hier komt de voet in, als je hem wilt neerzetten. maar ik wil de tv ophangen. weet iemand of die rand te verwijderen is? vind het namelijk geen gezicht.
Luister en kijk eerder naar onderbouwde informatie, en niet naar roepers van "heb ik vreselijk last van"jasper7878 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:20:
(halverwege de pagina, youtube link naar RTings bevindingen)
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
en verder gewoon hier lezen:
[LG OLED] Ervaringen & Discussie
Pagina: 1