Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Zzp’er heeft er een zooitje van gemaakt, wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 14:44
Een tijd geleden heb ik besloten om de badkamer aan te pakken. Er diende het een en ander te gebeuren:

- Leidingen verleggen voor andere plaats douche en nog te plaatsen bad;
- Afvoer aanleggen tbv bad;
- Vervangen douchegoot voor drain;
- Radiator leidingen verleggen omdat die op de plek van het nog te plaatsen bad stond;
- Muren voorbereiden voor het opnieuw tegelen.

Na wikken en wegen ook besloten om het uit te besteden. Het tegelen en plaatsen van het bad wilde ik zelf gaan doen.

Nu is er afgelopen week iemand geweest, een zzp’er, welke hier mee is begonnen. Hij is voordien wezen kijken, wilde graag beginnen en gaf aan twee dagen nodig te hebben.

Hij gaf aan dat hij om 08.30u zou beginnen. Uiteindelijk was hij er om 09.15u, zonder enig bericht. Begint al goed. De eerste dag stopte hij er mee om 13.30u terwijl er nog genoeg te doen was. Tweede dag was hij wel op tijd en stopte er mee om 15.30u.

Hieronder het resultaat:

http://i68.tinypic.com/fld05z.jpg

http://i68.tinypic.com/1zw7td.jpg

Bovenstaande ter illustratie, er zijn meer tegels beschadigd. Ik heb aangegeven dat hij nogal wat tegels had beschadigd en dat die er ook uit moesten. Daarop zei hij dat hij dat niet ging doen en ik dat zelf maar moest doen. Daarnaast is het gips veel te dik aangesmeerd, liggen de leidingen niet diep genoeg en is de vloer te hoog gevuld. Ook heb ik aangegeven dat de werkzaamheden hiermee niet af zijn en hij dient terug te komen, omdat ik hier niks mee en kan ik alsnog nagenoeg opnieuw beginnen.

Voor enige vorm van dossiervorming heb ik hem gemaild met de bevindingen en dat ik niet tevreden ben. Daarop kreeg ik terug dat hij vond dat het wel mee viel met de beschadigingen en hij geen mogelijkheid zag om terug te komen gezien hij donderdag een weekje op vakantie gaat. Nu heb ik wel het gevoel dat hij er helemaal geen zin in heeft om terug te komen, zijn vakantie als excuus gebruikt en ook geen alternatief aangeeft na zijn vakantie.

Eigenlijk wil ik hem helemaal niet terug hebben, maar ben ik wel afhankelijk geworden omdat ik nu dus geen bruikbare badkamer heb.

Wat kan/moet ik hiermee?

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23-04 08:10

MrBubbles

Ik mis je

De getekende offerte vergelijken met het tot nu toe verrichte werk. Per brief aangeven dat je niet tevreden bent, het niet conform de afspraken is en je soort van onthand bent omdat je geen bruikbare badkamer hebt. Daar had hij als professional rekening mee moeten houden, tussendoor op vakantie gaan is een teken van heel slechte planning en communicatie.

Als ik het zo zie zou ik een ander inschakelen, maar volgens mij moet je hem in de gelegenheid stellen om een en ander te repareren e.d.

Wellicht kun je voorstellen dat hij tijdens zijn afwezigheid zorgt voor vervanging die de gebreken / beschadigingen verhelpt en die er voor zorgt dat de badkamer conform de afspraken oplevert.

I didn't ask for this, I was chosen.

• Rgerr
Er is geen offerte getekend, hij is langsgekomen en mondeling de werkzaamheden besproken. Achteraf natuurlijk niet slim.

Nu heb ik reeds iemand gevonden welke vanavond al komt kijken en hopelijk morgenavond al kan beginnen. Maar ik zal voor de volledigheid hem per brief aanschrijven en verzoeken vervanging te regelen. Maar verwacht dat hij daar weinig mee zal doen, tot die tijd zit ik, formeel’ zonder bruikbare badkamer.

• FireAge
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 09:17
Je verlies nemen en dan op zoek naar een goede kracht, aangeraden door mensen uit de omgeving.

• Sibylle
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Ik begrijp dat er nog niet is betaald? Mooi, dan ook niet doen :)

Documenteer alles netjes. Je kunt bijvoorbeeld een e-mail sturen waarin je de werkzaamheden samenvat zoals die eerder mondeling zijn overeengekomen, en met foto's kun je aantonen dat die werkzaamheden niet zijn verricht naar redelijkheid.

Een week zonder badkamer is niet redelijk, wees hier helder in en vraag hem het in orde te maken binnen die week. Dat het zijn vakantie is, heeft er niks mee te maken en je hoeft geen oplossing daarvoor voor te stellen (daar moet hij zelf maar me komen).

In parallel kun je natuurlijk je eigen mannetje inhuren, maar als hij dan opeens toch op de stoep staat zal het wat lastiger worden om hem niet te betalen achteraf.

Sibylle wijzigde deze reactie 14-01-2019 07:44 (19%)

Ctrl+k

• Oogje
  • Registratie: oktober 2003
  • Niet online
FireAge schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:41:
Je verlies nemen en dan op zoek naar een goede kracht, aangeraden door mensen uit de omgeving.
Dat is het snelst ja en valt qua kosten mee?
———

Lees anders dit topic eens Juridisch geschil met schilder - expertise nodig

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• YaaD
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 13:13
Is er al betaald? Zo nee, dan kun je vaak nog wat eisen. Als er al is betaald dan kan het nog wel eens lastig worden om je geld terug te krijgen of dat ie terugkomt.

Als ik het zo inschat is dit een klusje van 2-3 dagen geweest? Ik denk dat ie voordat ie op vakantie ging nog wat tijd over had en dit tussendoor even voor je heeft gedaan.

Ik zou zoals hier boven al wordt genoemd je verlies nemen, het probleem oplossen en de boel zelf tegelen...

Je kunt nog een x als je rechts bijstand hebt daar een balletje opgooien maar ik zou er persoonlijk niet teveel tijd in steken

bl44t

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 14:29

LankHoar

Professionele amateur

Wil je snel een goede badkamer? In dat geval je verlies nemen en het zelf oplossen/een ander zoeken.

Wil je dat deze ZZP-er het oplost/er voor opdraait? Dan kan dat een lang en pijnlijk process worden. Lees bijvoorbeeld dit topic eens door: Juridisch geschil met schilder - expertise nodig

Succes.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 13:52
Als je als ZZP'er een klus aanneemt en dan de eerste dag maar net 4 uur willen vraag ik mij serieus af of je geschikt bent voor de job. Iedereen kan zien dat je tijd nodig hebt en zeker niet binnen vier uur klaar bent en dan moet je de tweede dag zo hard aan de slag dat je nooit gaat redden.
Nu met die tegels moet je veel meer werk verrichten dan de bedoeling was en daardoor schade hebt. Dit is voor aftrek van de rekening.
Dit is gewoon amateuristisch qua werk en ik zou snel een notitie van het gesprek en overeenkomst met datum maken. Dit voor het dossier. Verder als schriftelijk doen ipv mondeling.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• JJ16v
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12:19
Klopt die aansluiting van die douche goot wel? neem aan dat op de losse buis het bad komt maar mocht dan ooit de douche buis verstopt zitten loopt je hele badkamer onder als je het bad leeg laat.

Ook lijkt mij het cement veel te hoog zitten aangezien de rand van de goot gelijk zou moeten liggen met de bovenkant van de tegels die er omheen komen. De rand tussen de tegels en de goot moet ook met speciale 2 componenten kit/lijm afgewerkt worden om lekkages te voorkomen.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 14:35

Rukapul

Moderator General Chat
Als we het proberen te reduceren tot wat we objectief vast kunnen stellen dan is er toch sprake van een gebrek, namelijk de douchedrain die te laag ligt om fatsoenlijk omheen te tegelen, aldus mijn niet-bouwkundige oog?

De rest lijk je over te kunnen steggelen. Had topicstarter eerst alle tegels eraf gehaald dan was het evident geweest dat de muur na afloop vlak zou moeten zijn. Nu zou je moeten beargumenteren dat het ofwel vlak met de muur moet zijn, ofwel vlak met de bestaande tegels, maar niet er tussenin. Lastige discussie.

Het eerste punt lijkt me een valide punt om vast mee te houden. Dat kost aantoonbaar tijd om te herstellen.

Financieel draait het echter om 3x niks en dus zou ik het verlies nemen.

Rukapul wijzigde deze reactie 14-01-2019 09:12 (5%)

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 10:52
Rgerr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 07:38:
Er is geen offerte getekend, hij is langsgekomen en mondeling de werkzaamheden besproken. Achteraf natuurlijk niet slim.

Nu heb ik reeds iemand gevonden welke vanavond al komt kijken en hopelijk morgenavond al kan beginnen. Maar ik zal voor de volledigheid hem per brief aanschrijven en verzoeken vervanging te regelen. Maar verwacht dat hij daar weinig mee zal doen, tot die tijd zit ik, formeel’ zonder bruikbare badkamer.
Maar, je hebt hem dus nog niet betaald? want in dat geval heb je niks te verliezen, zo wel dan vrees ik dat je je verlies moet accepteren en voortaan ten alle tijden zoiets schriftelijk vast gaat leggen.

Ps, ik lees steeds vaker berichten van zzp'ers die er een puinhoop van maken. Komt dit steeds vaker voor of lijkt dat zo?

• EJlol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17-04 16:18
mugen4u1987 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:11:
[...]

Maar, je hebt hem dus nog niet betaald? want in dat geval heb je niks te verliezen, zo wel dan vrees ik dat je je verlies moet accepteren en voortaan ten alle tijden zoiets schriftelijk vast gaat leggen.

Ps, ik lees steeds vaker berichten van zzp'ers die er een puinhoop van maken. Komt dit steeds vaker voor of lijkt dat zo?
Geen idee of het steeds vaker voorkomt, maar mensen klagen tegenwoordig ook (terecht) eerder op internet, hierdoor lijkt het ook alsof het vaker voorkomt. ;)

Voor de beeldvorming, hoe kom je aan deze ZZPer? Werkspot?

EJlol wijzigde deze reactie 14-01-2019 09:27 (4%)

• Bansheeben
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 11:48

Bansheeben

There never was any cake...

EJlol schreef op maandag 14 januari 2019 @ 09:25:
[...]

Geen idee of het steeds vaker voorkomt, maar mensen klagen tegenwoordig ook (terecht) eerder op internet, hierdoor lijkt het ook alsof het vaker voorkomt. ;)
En er wordt nu een hoop aangepakt omdat het lekker gaat met de economie en sparen geen drol oplevert.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• caseyin
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 29-01 11:41
Begrijp ik het goed? Ben je al aan het tegelen begonnen terwijl de leiding nog gelegd moeten worden? Dat lijkt me ook een onjuiste volgorde. Eerst al het leiding werk doen, dan alles uitvlakken (gelijk maken) en dan pas de afwerking aanbrengen (tegelen e.d.). Nu krijg een ZZP de schuld van iets waarvan een amateur niet begrijpt hoe je een badkamer opbouwt. Bovendien heb je dus geen kimband aangebracht, dus zal deze badkamer lekvrij gemaakt moeten worden door de kit tussen de tegels. Heel erg slecht werk!!!

Wat moet je ermee? De badkamer laten maken door een professional en niet zelf gaan prutsen.

caseyin wijzigde deze reactie 14-01-2019 09:51 (29%)

• ASW1
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 15:07
Nee dat denk ik niet.

• yinnemans
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08-04 11:13
Zonder offerte (en zoals ik het lees, ' zwart '?) heb je juridisch weinig tot geen slagkracht. Beetje stom inderdaad.

Zoals eerder al gezegd hier, neem je verlies en huur een goed bedrijf / persoon met duidelijke referenties in.
Iets vertelt mij dat hier een beun aan het werk is geweest die ook niet de duurste was. Getuige zijn werk en werkhouding.

Ik ben een pessimist; een realist in de ogen van een optimist.

• Rgerr
Badkamer was reeds betegeld, er diende extra leidingen te worden gelegd. Daarom is de muur niet volledig gestript. Verder waren de werkzaamheden gewoon 'wit'. :)

Via via bij deze ZZP'er terecht gekomen, had prima reviews op een klussite. Vandaar dat ik er wel vertrouwen in had en ook zonder (papieren) offerte aan de slag heb laten gaan.

• caseyin
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 29-01 11:41
Hoi Rgerr, dit krijg je nooit mooi. Als je tegels weghaalt en er weer nieuwe opplakt kom je altijd hoger uit. Dat wordt een hele lastige renovatie. De ZZP-er valt zeker wat te verwijten. In ieder geval dat hij je hebt geholpen, want menig professional zou aan de klus niet beginnen omdat je weet dat het zo niet kan. Volgens mij kun je de ZZP-er hiervan ook niet alle schuld geven, hij heeft slechts de opgedragen werkzaamheden uitgevoerd. Dat het geheel niet werkt heeft vooral te maken met de keuze die gemaakt zijn. Die drain ligt te hoog, maar misschien kon deze ook niet dieper, dat probleem is er vaker. Daarom is de volgorde belangrijk. Eerst leidingwerk en dan alles afvlakken. Vaak moet er dan toch een cement vloer worden gestort om alles op hoogte te brengen. De ZZP-er heeft je in ieder geval niet goed geadviseerd. Wij (mijn zoon is aannemer) hadden dit zo niet gedaan en je dus ook niet geholpen in deze setting. Opnieuw beginnen is mijn (dure) advies.

• Rgerr
Betrokkene heeft het werk geïnspecteerd vorig jaar en zei zo te werk te willen gaan. Wie ben ik om een zogenaamde vakman in twijfel te trekken? Gezien ik enkel de opdracht geef om een aantal werkzaamheden, lijkt mij dat mij niks te verwijten valt. Enkel en alleen dat ik heb vertrouwd op een vakman welke geen vakman blijkt te zijn.

Afijn, ik heb betrokkene aangeschreven via de mail en foto’s bijgevoegd. Daarnaast verzocht om de schade binnen 5 werkdagen te herstellen, ondanks hij aangaf niet weer terug te komen. Logische volgende stap lijkt mij om de schade in kaart te brengen en te verminderen met zijn factuur. Of zie ik dat verkeerd?

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Nu online
Rgerr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:20:
Betrokkene heeft het werk geïnspecteerd vorig jaar en zei zo te werk te willen gaan. Wie ben ik om een zogenaamde vakman in twijfel te trekken? Gezien ik enkel de opdracht geef om een aantal werkzaamheden, lijkt mij dat mij niks te verwijten valt. Enkel en alleen dat ik heb vertrouwd op een vakman welke geen vakman blijkt te zijn.

Afijn, ik heb betrokkene aangeschreven via de mail en foto’s bijgevoegd. Daarnaast verzocht om de schade binnen 5 werkdagen te herstellen, ondanks hij aangaf niet weer terug te komen. Logische volgende stap lijkt mij om de schade in kaart te brengen en te verminderen met zijn factuur. Of zie ik dat verkeerd?
Ik zou die factuur niet eens accepteren. Eerst werk naar behoren opleveren, dan factuurtje pas betalen.. Zou een mooie zijn.. Zulk brolwerk opleveren en dan verwachten dat je er nog voor betaald worden ook.
Als ik een factuur zou krijgen voor zulk brolwerk, zou die factuur als eerste in de prullenbak verdwijnen..

• Rgerr
nextware schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:43:
[...]

Ik zou die factuur niet eens accepteren. Eerst werk naar behoren opleveren, dan factuurtje pas betalen.. Zou een mooie zijn.. Zulk brolwerk opleveren en dan verwachten dat je er nog voor betaald worden ook.
Als ik een factuur zou krijgen voor zulk brolwerk, zou die factuur als eerste in de prullenbak verdwijnen..
Zat net al even te lezen in het topic wat enkele posts (over de belabberde schilder) terug genoemd werdt, wat een puinhoop. Maar ben dan ook van gedachten veranderd. Ik betaal niks en zal nog eerder de herstelkosten op hem verhalen dan zijn factuur voldoen.

Rgerr wijzigde deze reactie 14-01-2019 14:46 (3%)

• Fietsbel
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ongeacht wat je gaat doen; alles documenteren!

39

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12:40

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Eens met @Fietsbel als het ooit een zaak ofziets word, heb je bewijs / documentatie nodig dat je die dingen ook echt hebt gedaan.

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• peltco
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23-04 19:40

Misschien niet zo netjes, maar als hij geen getekende offerte heeft op basis waarvan verwacht hij betaald te krijgen?

Herstel kosten word daarom ook al lastiger want dan moet je waarschijnlijk aantonen dat het niet volgens specificatie gebeurd is.

peltco wijzigde deze reactie 14-01-2019 15:06 (9%)

• twain4me
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 09:42
Rgerr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:45:
[...]

Ik betaal niks en zal nog eerder de herstelkosten op hem verhalen dan zijn factuur voldoen.
Zo werkt dat niet, je moet iemand in gebreken stellen en dan ruim de kans geven om het te herstellen.
Hier wordt alleen in zeer bijzondere omstandigheden uitzonderingen op gemaakt (bv in het geval van een handgemeen of als herstellen geen nut meer heeft denk dan aan een gebrek aan een poppodium voor een concert wat al is geweest. )

dus

Voordering (factuur) betwisten en in gebreken stellen.

Wil je hem niet meer in je huis zal je gewoon moeten betalen en je verlies nemen of er samen uitkomen (bv korting op de factuur)
Gewoon niet betalen is recht in eigen hand nemen (soms wel heel effectief:P )

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
Niet betalen mag volgens mij niet, want dan ben jij in gebreke. Wel mag je volgens mij (weet dus niet of dit ook echt zo is) een deel achterhouden om de schade te (laten) herstellen. Hoe hoog het in te houden bedrag is, is mede afhankelijk wat je in totaal hebt afgesproken en wat de "schade" is.

Vraag is dus: Wat heb je afgesproken voor het werk?

En als je toch geen offerte hebt en niet wilt betalen: Laat hem maar aantonen dat jullie een overeenkomst hadden en dat hij dit (pruts)werk heeft gedaan.

• eric.1
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 16-04 20:23
peltco schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:05:
[...]

Misschien niet zo netjes, maar als hij geen getekende offerte heeft op basis waarvan verwacht hij betaald te krijgen?
Mondelinge afspraken zijn ook gewoon bindend. Daarnaast heeft de TS de uren in dit topic mooi gedocumenteerd...
Hij gaf aan dat hij om 08.30u zou beginnen. Uiteindelijk was hij er om 09.15u, zonder enig bericht. Begint al goed. De eerste dag stopte hij er mee om 13.30u terwijl er nog genoeg te doen was. Tweede dag was hij wel op tijd en stopte er mee om 15.30u.
Op basis van de mondelinge afspraak i.c.m. de gemaakte 11 uur + 15 minuten (als ik goed tel :)) dus.

Weerleggen dat wat er gedaan is niet overeen komt met wat er afgesproken is lijkt me inderdaad aanzienlijk lastiger.

• Rgerr
Wij hebben afgesproken dat je het volgende zou doen:

- Verleggen waterleiding douchekraan naar andere muur;
- Verlengen waterleiding t.b.v. bad;
- Aanleggen afvoer t.b.v. bad;
- Verlengen radiatorleiding.

Aan de hand van deze informatie ben je wezen kijken op 15-10-2018. Daar heb je de situatie kunnen zien en heb ik je ook gezegd dat de badkamer zodanig diende worden afgemaakt dat er weer getegeld kon worden. Breek en sloopwerk hoort daar bij. Evenals de tegels die blijven zitten netjes te laten, anders kan er dus niet getegeld worden en zullen die tegels ook verwijderd moeten worden.

Aan de hand van bovenstaande informatie heb je de klus aangenomen en ga ik er van uit dat dit binnen het door jou gestelde termijn (van twee werkdagen) wordt gedaan. Dat is niet gelukt. Ik stel je hierbij in de mogelijkheid de werkzaamheden af te maken binnen redelijk termijn van vijf werkdagen, tellend vanaf dagtekening van deze e-mail, 14 januari 2018. Mocht dit niet lukken (vakantie is daarbij geen valide reden), zal ik iemand anders inschakelen welke de klus wél zal afmaken.

Naar alle redelijkheid, ben ik vrij flexibel geweest tegen je voor wat betreft werkdagen en tijden. Daarnaast is het gestelde termijn om het op te lossen wat mij betreft al te lang, gezien mijn huishouden reeds sinds afgelopen woensdag al geen gebruik kan maken van de badkamer en aangewezen is op andere voorzieningen waarbij zij afhankelijk zijn van anderen. Ik was mij wel voor een teiltje, dat kun je alleen niet zo lang verwachten van een heel gezin.

Gevoegd een aantal foto’s van de beschadigingen en zie je dat de leidingen niet diep genoeg zijn gelegd en de muur dus niet gereed is voor het tegelen.

Ik verwacht spoedig van je te horen hoe je dit verwacht op te lossen.

Met vriendelijke groet,
Wellicht geen juridische grondslag, maar denk dat er duidelijk is gemaakt wat er is afgesproken en word verwacht.

Las wel dat ik eventueel nog een aangetekende brief kan sturen voor wat betreft in gebreke stellen.

• Hokkie
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 23-04 07:07

Hokkie

Hello

Klopt, niet betalen mag niet. Maar opschorten van je prestatie (betaling) tot nader order wel >:) (art. 6:52 BW; verbintenissenrecht - opschortingsrechten)

 MacBook Pro 2017 15inch TouchBar  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 7 || Audio Research Unico P || Opera Mezza 2012 || Omega Seamaster || Philips HUE || Synology DS716+

• Rgerr
Zojuist bericht ontvangen van betrokkene, is zich uiteraard van geen kwaad bewust en zegt dat ie alleen de leidingen maar hoefde te doen en heeft het verder niet meer over de schade, vervolgens heb ik het volgende teruggestuurd.
Onderwerp: ingebrekestelling

Geachte heer xxxxxxxxxxx,

Op 15-10-2018 sloot ik met u een overeenkomst voor de opdracht renovatie in de badkamer. Helaas bent u de afspraken die ik met u heb gemaakt niet (volledig) nagekomen. Ik heb de volgende klachten:
- Beschadigingen diverse tegels, ondanks herhaaldelijk verzoek deze netjes te verwijderen;
- Leidingen zijn niet diep genoeg in de muur verwerkt;
- Gips op de muur is (veel) te dik aangebracht waardoor er opnieuw werkzaamheden aan dienen te worden verricht;
- Na aanbrengen drain, vloer te veel verhoogd waardoor er opnieuw werkzaamheden aan dienen te worden verricht;
- Muren en vloer zijn niet juist voorbereid om betegeld te worden, ondanks herhaaldelijk verzoek.

Ik heb u gevraagd uw verplichtingen na te komen. Tot nu toe heeft u dat niet gedaan. Met deze brief bied ik u voor de laatste keer de mogelijkheid om binnen 7 dagen alsnog aan uw verplichtingen uit de overeenkomst te voldoen.

Wanneer u dit niet doet, bent u in verzuim en kunt u de overeenkomst als ontbonden beschouwen. Bovendien stel ik u in dat geval nu alvast aansprakelijk voor alle schade die ik heb geleden en nog zal lijden.
Ik verzoek u vriendelijk binnen 7 dagen na de datum van deze brief schriftelijk te reageren.

Met vriendelijke groet,

• Rgerr
Vanavond is een aannemer geweest om het werk te bekijken, heb natuurlijk weinig zin om te wachten op dhr. B. Haas. Mede doordat betrokkene zelf heeft aangegeven “ik zal dan ook niet verdere werkzaamheden bij u uitvoeren.” heeft het voor mij geen zin om het redelijk gestelde termijn af te wachten.

De aannemer stond versteld, vond het maar een zootje en wees mij op andere fouten, waaronder een scheef liggende drain. Ook heb ik mijn rechtsbijstandverzekering op de hoogte gesteld van de situatie, morgen stel ik betrokkene op de hoogte dat het redelijke termijn komt te vervallen gezien hij zelf heeft aangegeven geen werkzaamheden meer te zullen uitvoeren. Daarbij zal ik hem informeren dat ik gezien zijn houding en nalatigheid de overeenkomst eenzijdig zal opzeggen.

Rgerr wijzigde deze reactie 14-01-2019 19:50 (7%)

• Grvy
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 23-04 22:04

Grvy

Bot

@Rgerr denk dat je daarmee een fout begaat. Je geeft hem niet de kans om e.a. te herstellen. Wat erg nadeling voor jouw kan uitpakken. Ik snap dat je haast hebt en hem niet langer wilt zien maar dan zul je toch echt iets moeten regelen.

Omdat het moet.

• Rgerr
Grvy schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:53:
@Rgerr denk dat je daarmee een fout begaat. Je geeft hem niet de kans om e.a. te herstellen. Wat erg nadeling voor jouw kan uitpakken. Ik snap dat je haast hebt en hem niet langer wilt zien maar dan zul je toch echt iets moeten regelen.
Nou ja, hij geeft zelf aan geen werkzaamheden meer te gaan uitvoeren hier. Dan heeft het toch geen zin om te gaan wachten?

• MrMonkE
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:36

MrMonkE

Fan of Bananarama

Rgerr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:50:
De aannemer stond versteld, vond het maar een zootje en wees mij op andere fouten, waaronder een scheef liggende drain.
Terecht of niet, maar dat zeggen ze eigenlijk altijd wel. O-)

Maar ik las eerder dat het een ZZP'r was en niet zwart of hobbybob.
Voor 70 Euro naar de KvK is Hobbybob ook gewoon ZZP'r!

Ik heb een kennis met 2 linkerhanden die een klussenbus is begonnen, om maar iets te noemen. :)

Incidious Ape of Peace

• peltco
Rgerr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:37:
[...]

Nou ja, hij geeft zelf aan geen werkzaamheden meer te gaan uitvoeren hier. Dan heeft het toch geen zin om te gaan wachten?
Dat hangt er van af of je wilt eindigen met ontbinding of schade verhalen.

Als je schade wilt verhalen moet je iemand (een redelijke) kans geven de schade te herstellen. Als je wilt gaan voor ontbinding kan je misschien een argument maken met ik verhaal de schade niet op jouw maar dan betaal ik je ook niet.

Maar rechtsbijstandsverzekering lijkt me zeker deskundiger dan een aantal random mensen op een forum ;)

• Rgerr
MrMonkE schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:43:
[...]

Terecht of niet, maar dat zeggen ze eigenlijk altijd wel. O-)

Maar ik las eerder dat het een ZZP'r was en niet zwart of hobbybob.
Voor 70 Euro naar de KvK is Hobbybob ook gewoon ZZP'r!

Ik heb een kennis met 2 linkerhanden die een klussenbus is begonnen, om maar iets te noemen. :)
Je mag toevallig niet zijn gegevens spammen zodat we die kunnen vermijden? ;)
peltco schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:45:
[...]

Dat hangt er van af of je wilt eindigen met ontbinding of schade verhalen.

Als je schade wilt verhalen moet je iemand (een redelijke) kans geven de schade te herstellen. Als je wilt gaan voor ontbinding kan je misschien een argument maken met ik verhaal de schade niet op jouw maar dan betaal ik je ook niet.

Maar rechtsbijstandsverzekering lijkt me zeker deskundiger dan een aantal random mensen op een forum ;)
Gaat er meer om dat ik voor mezelf helder heb dat ik wel (of niet) in mijn recht sta en of dit een normale gang van zaken is. Rechtsbijstand heb ik dus reeds geïnformeerd. Wat mij betreft is ontbinden al prima, schade verhalen schijnt nogal een heel lang traject te zijn. Daarnaast wil ik gewoon een badkamer waar ik in kan douchen en badderen.

Rgerr wijzigde deze reactie 14-01-2019 20:49 (21%)

• peltco
Rgerr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:48:
. Daarnaast wil ik gewoon een badkamer waar ik in kan douchen en badderen.
Nu word je wel heel veeleisend. Straks ga je ook nog een werkend toilet verwachten ;)

maar ik snap je gevoel. Is ook een beetje waarom ik terugkom van de random werkspot mensen.

peltco wijzigde deze reactie 14-01-2019 20:52 (14%)

• Rgerr
peltco schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:51:
[...]

Nu word je wel heel veeleisend. Straks ga je ook nog een werkend toilet verwachten ;)

maar ik snap je gevoel. Is ook een beetje waarom ik terugkom van de random werkspot mensen.
Daar doe ik ook niet (meer) aan. Je krijgt de meest wazige lui ‘aan de deur’, met alle respect voor de echte vakmannen. Het is gewoon bijzonder vervelend dat, in mijn optiek, niet de meest bekwame lui in een groeiende markt springen. Daar is de onwetende en vertrouwende consument de dupe van.

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 15:13
Als hij aangeeft niet meer langs te komen zou ik er gewoon op gokken dat 'ie zijn woord houdt, en gewoon de termijn laten verstrijken terwijl je ondertussen iemand anders het al laat fixxen.

zcflevo.nl

• Kaaswagen
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 23-04 23:30

Kaaswagen

Xj900F baby!

mcDavid schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:12:
Als hij aangeeft niet meer langs te komen zou ik er gewoon op gokken dat 'ie zijn woord houdt, en gewoon de termijn laten verstrijken terwijl je ondertussen iemand anders het al laat fixxen.
Dat lijkt me nogal een gok. Termijn stellen en niet afwachten is een enkeltje problemen later weer denk ik.

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.

• Rgerr
Allicht een gok, maar wel in het achterhoofd genomen dat hij aangeeft niet meer terug te komen en over twee dagen op vakantie gaat. Daar kan ik uiteraard niks aan doen, kwestie van plannen. Verwacht in elk geval niet dat hij nog terug komt. Komt ie wel, kan ie nog een halve dag zn best doen onder toeziend oog van ondergetekende. Ga er gewoon bij staan met peltor en stofkapje. ;)

Woensdagavond begint de andere aannemer, gezien de zzp’er zijn vakantie donderdag begint komt dat precies goed uit. Mocht de zzp’er nog mailen dat hij toch wil komen, heb ik daarmee ‘gewacht’ tot het laatste moment. Donderdag staat er een vliegvakantie op het programma, heb ik vorige week begrepen.

• Navi
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 23-04 20:27
Rgerr schreef op maandag 14 januari 2019 @ 21:09:
[...]

Daar doe ik ook niet (meer) aan. Je krijgt de meest wazige lui ‘aan de deur’, met alle respect voor de echte vakmannen. Het is gewoon bijzonder vervelend dat, in mijn optiek, niet de meest bekwame lui in een groeiende markt springen. Daar is de onwetende en vertrouwende consument de dupe van.
Toch is het vreemd, men kijkt toch naar de reviews? Die zijn dan kennelijk wel goed bij die wazige lui?

Hoe kan dat dan, worden de reviews niet gecheckt door de site? Zijn ze nep?

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:57
Het probleem bij deze man is tijd, chefke gaat eerder weg bij jou omdat hij de puinhoop van de vorige dag nog op moet ruimen. Ze zijn goedkoper maar moeten daardoor wel 100% facturabel zijn, een klein probleempje waardoor ze een halve dag langer nodig hebben en de hele planning kan het raam uit. Niet zo erg wanneer je een konijnenhok laat bouwen maar bij een badkamer kan je beter een bedrijf uitzoeken dat 24 busjes op de weg heeft.
Om op een wettelijke manier jouw gelijk te halen moet je ook tijd hebben, beetje heen en weer mailen, ultimatum stellen, eventueel contra expertise inzetten en je zit twee maanden zonder badkamer. Als je volgende week weer onder de douche wilt staan zit er niets anders op dan de beste man alsnog betalen, accepteren dat je geld weg gooit en iemand anders inhuren die het wel goed doet.

• Rgerr
Navi schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:15:
[...]

Toch is het vreemd, men kijkt toch naar de reviews? Die zijn dan kennelijk wel goed bij die wazige lui?

Hoe kan dat dan, worden de reviews niet gecheckt door de site? Zijn ze nep?
Ik vertrouw daar in elk geval niet meer op. Sowieso blijf ik ver weg van Werkspot.
jadjong schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 20:45:
Het probleem bij deze man is tijd, chefke gaat eerder weg bij jou omdat hij de puinhoop van de vorige dag nog op moet ruimen. Ze zijn goedkoper maar moeten daardoor wel 100% facturabel zijn, een klein probleempje waardoor ze een halve dag langer nodig hebben en de hele planning kan het raam uit. Niet zo erg wanneer je een konijnenhok laat bouwen maar bij een badkamer kan je beter een bedrijf uitzoeken dat 24 busjes op de weg heeft.
Om op een wettelijke manier jouw gelijk te halen moet je ook tijd hebben, beetje heen en weer mailen, ultimatum stellen, eventueel contra expertise inzetten en je zit twee maanden zonder badkamer. Als je volgende week weer onder de douche wilt staan zit er niets anders op dan de beste man alsnog betalen, accepteren dat je geld weg gooit en iemand anders inhuren die het wel goed doet.
Ik heb meneer in gebreke gesteld. Daar kreeg ik een mail op terug dat het allemaal wel mee viel en hij niet terug kwam. Prima, dan weet je overduidelijk niet wat het inhoud als iemand je in gebreke stelt. Termijn aangegeven en die verloopt a.s. maandag. Dan gooi ik de mail er uit dat hij het termijn heeft doen laten verstrijken en de overeenkomst is opgezegd. Als ik het goed begrijp, heb ik dan aan mijn kant alles gedaan wat zou moeten. En kan hij fluiten naar z’n centen.

• _JGC_
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:31
@jadjong Dan tref je een bedrijf dat 24 busjes met ZZP'ers heeft rijden. Mijn buren hadden dat, heeft anderhalf jaar geduurd voor hun badkamer helemaal naar wens was en alle problemen waren opgelost.
Buurman is handig en pietje precies, maar dacht "die badkamer kunnen de lui van de badkamer zaak vast beter en sneller, laat ik dat maar doen".

• NotSoSteady
  • Registratie: april 2010
  • Nu online
Rgerr schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 08:14:
[...]

Ik vertrouw daar in elk geval niet meer op. Sowieso blijf ik ver weg van Werkspot.

[...]

Ik heb meneer in gebreke gesteld. Daar kreeg ik een mail op terug dat het allemaal wel mee viel en hij niet terug kwam. Prima, dan weet je overduidelijk niet wat het inhoud als iemand je in gebreke stelt. Termijn aangegeven en die verloopt a.s. maandag. Dan gooi ik de mail er uit dat hij het termijn heeft doen laten verstrijken en de overeenkomst is opgezegd. Als ik het goed begrijp, heb ik dan aan mijn kant alles gedaan wat zou moeten. En kan hij fluiten naar z’n centen.
Ik vraag me wel af of jij persoonlijk mag bepalen of het werk wel of niet goed is uitgevoerd. Hij is het daar namelijk niet mee eens, lijkt me vreemd dat jij dan kan beslissen om de factuur niet te betalen

NotSoSteady wijzigde deze reactie 18-01-2019 02:53 (6%)

• Bossie
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 15:11

Bossie

PSN = Patje_b_

NotSoSteady schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 02:49:
[...]

Ik vraag me wel af of jij persoonlijk mag bepalen of het werk wel of niet goed is uitgevoerd. Hij is het daar namelijk niet mee eens, lijkt me vreemd dat jij dan kan beslissen om de factuur niet te betalen
Dat kan hij, of het correct is is een andere discussie.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

• Rgerr
Lijkt me niet zo moeilijk om te bepalen dat dit niet goed is:

http://i65.tinypic.com/2qbgfo3.jpg

• Slavink89
  • Registratie: april 2014
Hij heeft mooi werk afgeleverd.... De enige manier om dit goed te herstellen is overnieuw te beginnen. Oftewel muur weer open, leiding eruit, dieper infrezen, nieuwe leiding en daarna weer aansmeren.

Maar ik moet heel eerlijk zeggen dat je het jezelf ook wel lastig hebt gemaakt door te vragen om de bestaande betegeling te laten zitten en er alleen een paar tegels af te slopen. Het is echt extreem lastig om dat na de hand weer helemaal goed te herstellen. Toegegeven, je kan veel dichter in de buurt komen dan dat deze beunhaas is gekomen, maar toch. Je houdt altijd kans op kleur verschil van je voeg, kleine beschadigingen van de bestaande tegels, kleine hoogte verschillen en kans op kleur verschil in je tegelwerk als die uit een andere batch komen.

• Rgerr
Dat gaat nu ook gebeuren, alles dicht smeren, primer er overheen en twee muren opnieuw betegelen. Sinds woensdagavond geen reactie meer ontvangen, verwacht ook geen reactie meer. Ondertussen al wel 5 of 6 keer vriendelijk verzocht de schade te herstellen en werkzaamheden juist op te leveren.

Nog even wachten tot het termijn is verstreken met betrekking tot in gebreke stelling.

Rgerr wijzigde deze reactie 18-01-2019 08:08 (18%)

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
Wat ik nog mis en wat we hier niet goed kunnen zien maar als het goed is zit er ergens een centraal aardpunt (vereffening) in je badkamer, zit je goot daar nu netjes op aangesloten?

En is er koper of kunststof de muur in gegaan? Anders geldt daar dezelfde vraag.

https://hemmink.nl/nieuws...e-nen-1010-natte-ruimtes/

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• ThaStealth
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:18
0. Heb je rechtbijstand? Ja -> Schakel die in, ze kunnen je beter vertellen wat je wel/niet moet doen dan een aantal bureaustoel hobby advocaten ;) en stop dan met verder lezen van mijn bericht.
Nee -> Sluit een verzekering af, voordat je met een andere aannemer in zee gaat. Zoek je even eentje uit die geen wachttermijn heeft van X maanden, maar voor zaken geld die vanaf vandaag (gaan) spelen.

1. Je hebt hem een brief gestuurd om hem in gebreke te stellen, en hem gevraagd voor een (redelijke) termijn deze te herstellen. Of 5 dagen een redelijke termijn is valt te betwisten (vind het persoonlijk wat kort). Ik weet niet of deze brief aangetekend verstuurd is (Anders kan hij ontkennen dat hij ervan wist)
2. Stuur hem nog een 2e (aangetekende) brief waarin je hem nog X dagen de tijd geeft om de problemen op te lossen, en dat je anders de overeenkomst ontbind, en dat je dus ook in jou ogen geen betalingsverplichting meer hebt voor dit 'werk', eventueel kun je hier nog een stukje opnemen dat je je het recht houd om hem aansprakelijk te stellen voor eventuele schade (het extra werk wat het kost om zijn zooi weg te slopen bijvoorbeeld).
3. Als ik het goed begrijp is er nergens een overeenkomst waar je duidelijk omschreven staat wat het werk is, en wat de prijs is. Een eventuele factuur kun je dus weerleggen met het argument dat er nergens een afspraak is gemaakt (hem aansprakelijk stellen voor extra kosten is ook moeilijker). Zorg dat je met een volgende aannemer een duidelijke afspraak maak wat de werkzaamheden zijn. Desnoods zet jij het op papier en laat je hem het ondertekenen. Een mondelinge overeenkomst is ook bindend, maar zonder een 3e partij word het een welles/nietes verhaal, en zal zijn advocaat hem ook wel inlichten over de haalbaarheid (mocht hij wat willen gaan claimen).
4. Vraag die nieuwe aannemer of hij even op papier wil zetten wat hij aantrof en kwaliteit van het werk. Helemaal als er zaken zijn die niet conform de norm zijn.

Ik snap eigenlijk niet goed wat je wilde met betrekking tot de tegels, in eerste instantie dacht ik dat je hierover opnieuw ging tegelen, maar nu snap ik dat je de huidige tegelmuur wilt houden en dus bijtegelen waar nodig? De vraag is of je dat eigenlijk wel moet willen. Je zal denk ik ten alle tijden kleurverschil gaan zien (in ieder geval in de voeg). Ik denk dat je hiermee meer tijd kwijt bent dan alle tegels eraf te slaan (of gewoon eroverheen te tegelen) en de hele badkamer opnieuw te (laten) tegelen. Op je 1e foto zie ik ook 2 pluggen, lijkt me van de douchekophouder? Die krijg je toch niet fatsoenlijk weggewerkt?
Het zal wat duurder zijn, maar het eindresultaat is beter, nu is het alleen al een marteling om de tegels precies goed teruggeplaatst te krijgen, en het eindresultaat zal la-la zijn (alsof er alsnog een beunhaas bezig geweest is).

Als tijd een probleem is kun je denk ik hierover gaan tegelen, moet je alleen even kijken of je de kranen kan aansluiten, zullen wat koppelingen op moeten zodat ze wat verder uit de muur

Mess with the best, die like the rest

• Rgerr
OmeJoyo schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:50:
Wat ik nog mis en wat we hier niet goed kunnen zien maar als het goed is zit er ergens een centraal aardpunt (vereffening) in je badkamer, zit je goot daar nu netjes op aangesloten?

En is er koper of kunststof de muur in gegaan? Anders geldt daar dezelfde vraag.

https://hemmink.nl/nieuws...e-nen-1010-natte-ruimtes/
Geen idee waar het centraal aardpunt zit, overigens nog nooit van gehoord. :+

Maar er liggen kunstof leidingen in. Heb een half uur een slang in het badafvoer gelegd, aan de wastafelkraan en vol aan gezet. Water loopt, voor zo ver ik kan zien, goed weg.
ThaStealth schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:33:
0. Heb je rechtbijstand? Ja -> Schakel die in, ze kunnen je beter vertellen wat je wel/niet moet doen dan een aantal bureaustoel hobby advocaten ;) en stop dan met verder lezen van mijn bericht.
Nee -> Sluit een verzekering af, voordat je met een andere aannemer in zee gaat. Zoek je even eentje uit die geen wachttermijn heeft van X maanden, maar voor zaken geld die vanaf vandaag (gaan) spelen.

1. Je hebt hem een brief gestuurd om hem in gebreke te stellen, en hem gevraagd voor een (redelijke) termijn deze te herstellen. Of 5 dagen een redelijke termijn is valt te betwisten (vind het persoonlijk wat kort). Ik weet niet of deze brief aangetekend verstuurd is (Anders kan hij ontkennen dat hij ervan wist)
2. Stuur hem nog een 2e (aangetekende) brief waarin je hem nog X dagen de tijd geeft om de problemen op te lossen, en dat je anders de overeenkomst ontbind, en dat je dus ook in jou ogen geen betalingsverplichting meer hebt voor dit 'werk', eventueel kun je hier nog een stukje opnemen dat je je het recht houd om hem aansprakelijk te stellen voor eventuele schade (het extra werk wat het kost om zijn zooi weg te slopen bijvoorbeeld).
3. Als ik het goed begrijp is er nergens een overeenkomst waar je duidelijk omschreven staat wat het werk is, en wat de prijs is. Een eventuele factuur kun je dus weerleggen met het argument dat er nergens een afspraak is gemaakt (hem aansprakelijk stellen voor extra kosten is ook moeilijker). Zorg dat je met een volgende aannemer een duidelijke afspraak maak wat de werkzaamheden zijn. Desnoods zet jij het op papier en laat je hem het ondertekenen. Een mondelinge overeenkomst is ook bindend, maar zonder een 3e partij word het een welles/nietes verhaal, en zal zijn advocaat hem ook wel inlichten over de haalbaarheid (mocht hij wat willen gaan claimen).
4. Vraag die nieuwe aannemer of hij even op papier wil zetten wat hij aantrof en kwaliteit van het werk. Helemaal als er zaken zijn die niet conform de norm zijn.

Ik snap eigenlijk niet goed wat je wilde met betrekking tot de tegels, in eerste instantie dacht ik dat je hierover opnieuw ging tegelen, maar nu snap ik dat je de huidige tegelmuur wilt houden en dus bijtegelen waar nodig? De vraag is of je dat eigenlijk wel moet willen. Je zal denk ik ten alle tijden kleurverschil gaan zien (in ieder geval in de voeg). Ik denk dat je hiermee meer tijd kwijt bent dan alle tegels eraf te slaan (of gewoon eroverheen te tegelen) en de hele badkamer opnieuw te (laten) tegelen. Op je 1e foto zie ik ook 2 pluggen, lijkt me van de douchekophouder? Die krijg je toch niet fatsoenlijk weggewerkt?
Het zal wat duurder zijn, maar het eindresultaat is beter, nu is het alleen al een marteling om de tegels precies goed teruggeplaatst te krijgen, en het eindresultaat zal la-la zijn (alsof er alsnog een beunhaas bezig geweest is).

Als tijd een probleem is kun je denk ik hierover gaan tegelen, moet je alleen even kijken of je de kranen kan aansluiten, zullen wat koppelingen op moeten zodat ze wat verder uit de muur
Rechtsbijstand heb ik, slim dat ik dacht te zijn, afgesloten voordat betrokkene begon. Maar, inderdaad, een wachtperdiode van wel drie maanden...

Verder zal ik hem nogmaals berichten, morgen maar even voor gaan zitten. Heb trouwens een tegelzetter gevonden en die gaat beide muren vullen en opnieuw betegelen. Vond het ook pruts werk, zal eens vragen of ie daar wat van op papier wil zetten. Of wil tekenen. ;)

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
Rgerr schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:30:
[...]

Geen idee waar het centraal aardpunt zit, overigens nog nooit van gehoord. :+

Maar er liggen kunstof leidingen in. Heb een half uur een slang in het badafvoer gelegd, aan de wastafelkraan en vol aan gezet. Water loopt, voor zo ver ik kan zien, goed weg.

[...]

Rechtsbijstand heb ik, slim dat ik dacht te zijn, afgesloten voordat betrokkene begon. Maar, inderdaad, een wachtperdiode van wel drie maanden...

Verder zal ik hem nogmaals berichten, morgen maar even voor gaan zitten. Heb trouwens een tegelzetter gevonden en die gaat beide muren vullen en opnieuw betegelen. Vond het ook pruts werk, zal eens vragen of ie daar wat van op papier wil zetten. Of wil tekenen. ;)
Werp hier anders eens een blik:

Potentiaalvereffening badkamer

Je bent vanalles aan het platsen/verplaatsen dus het is een verplichting. Alle metalen delen zoals kranen, je douchegoot, CV moeten er zichtbaar op zijn aangesloten. En om eerlijk te zijn, als het niet verplicht is dan zou ik het nog doen. Ligt er wel een aardmat in? Er hoeft maar met 1 apparaat of aansluiting iets mis te gaan, hoeft is het geval van een appartement niet bij jezelf te zijn en de boel staat onder stroom.

Verder natuurlijk balen dat er zulk werk.is afgeleverd, ik heb ook de badkamer anderhalf keer moeten laten doen, wel na de eerste misser volledig opnieuw begonnen hier overigens.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Joepla
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:07

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

Het is misschien niet altijd waar, maar een vakman hoeft het niet te hebben van Werkspot-achtige constructies. Een goede tegelzetter/loodgieter/stukadoor komt tijd tekort. Vandaar dat ze na werken voor de baas ook 's avonds doorgaan :o
Via mond-tot-mond reclame vind je ze. Wie een puinhoop achterlaat, is snel klaar met klussen.

Ik zou toch je rechtsbijstandsverzekering eens bellen. Met wat geluk krijg je wel goed advies.

Live solarinfo op PVoutput [6,625 kWp]

• KopjeThee
  • Registratie: maart 2005
  • Niet online
Klinkt als een mooi foutenfestival. In de basis begint het al met vooraf de werkzaamheden schriftelijk overeen komen. Dat is voor beide partijen beter.

Vorvolgens voert de zzp-er de klussen wel uit, maar op een duidelijk ondeugdelijke manier.

Normaalgesproken moet je hem dan in de gelegenheid stellen de zaken te herstellen binnen een redelijke termijn. Dat heb je nu ook gedaan, hoewel de termijn vrij kort is. Echter heeft de man vooraf al aangegeven geen gebruik te willen maken van een mogelijkheid tot herstel. Dan is het zinloos om die optie te bieden, en het kan alleen maar tot discussie en vertraging leiden.

Gelukkig is inmiddels rechtsbijstand ingeschakeld. Dat zou moeten helpen.

Het lijkt mij dat je de zzp-er het volgende verschuldigd bent: kosten geleverde werkzaamheden minus kosten om geheel in overeengekomen staat te brengen.

Maar het zal wel een proces van de lange adem worden.

• ThaStealth
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 14:18
KopjeThee schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:52:

Maar het zal wel een proces van de lange adem worden.
Denk dat dat nog wel meevalt. Hij zal wel door hebben dat zijn truc niet gewerkt heeft en het lastig zal worden om geld los te krijgen. Ook omdat er weinig bewijs van een contract vanuit zijn kant is.
Hij zal meer geluk hebben bij leken die niet te ver kijken en meteen betalen als het werk af is volgens hem. Dit soort dingetjes kosten teveel tijd, en investering (advocaatkosten) en het heeft een te lage kans op slagen.

Rechtsbijstand doet trouwens niets actiefs door die 3 maanden wachtperiode, ze zullen wel (telefonisch) advies geven gok ik?

Mess with the best, die like the rest

• Rgerr
Heb de aannemer gevraagd om een document te tekenen met wat hij aantrof. Dat vond hij prima, daarnaast zou hij een factuur maken voor de herstelwerkzaamheden. Dat zet in elk geval kracht bij richting de zzp'er.

Gezien het gestelde termijn vandaag verloopt (en ik sinds laatste mail van afgelopen week geen reactie meer heb ontvangen) ben ik voornemens om vanmiddag/vanavond even de rechtsbijstand te bellen voor advies. Was eigenlijk al van plan om hem te berichten dat de overeenkomst is ontbonden zonder betalingsverplichting, maar wacht eerst even de rechtsbijstand af.

• Rgerr
Ter volledigheid en referentie: uiteindelijk na een hoop getouwtrek en heen en weer mailen de zaak afgedaan door 50% van de factuur de voldoen. Liefst had ik hem niks betaald (hooguit materiaalkosten), maar ben al blij dat ik uiteindelijk maar €50 meer kwijt was, inclusief herstelwerkzaamheden. :) Dank voor alle hulp/advies.

• Kek
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:15

Kek

3flix

Dat valt me ngo alles mee; 50 euro leergeld zullen we dan maar zeggen en in het vervolg, de juiste klusser inschakelen en gewoon netjes een offerte laten maken dus (ook leerzaam voor mij :P)

• Goudvis
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 07:38
Rgerr schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:04:
Ter volledigheid en referentie: uiteindelijk na een hoop getouwtrek en heen en weer mailen de zaak afgedaan door 50% van de factuur de voldoen. Liefst had ik hem niks betaald (hooguit materiaalkosten), maar ben al blij dat ik uiteindelijk maar €50 meer kwijt was, inclusief herstelwerkzaamheden. :) Dank voor alle hulp/advies.
Thanks voor de update. :)
Het lastige met zulke figuren is: hoe voorkomen we nu dat anderen zich aan deze kerel branden?
Heb je ergens een review kunnen achterlaten? Is meneer te vinden via de gebruikelijke klussites? (Werkspot, Marktplaats, Google Maps?).

Ikzelf heb een matige ervaring gehad met een aannemer die zei te kunnen tegelen. Lang verhaal kort: meneer moest ongeveer alle tegel-gerelateerde spullen aanschaffen vlak voor de klus en maakte vooral halve dagen. Uiteindelijk ook veel gedoe gehad, maar gelukkig wel een eerlijke review kunnen achterlaten op Google Maps. Helpt het niet, dan lucht het tenminste op.

Goudvis wijzigde deze reactie 05-02-2019 13:14 (3%)
Reden: niet = wel

• Gman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23-04 21:49
Dus volgende keer de wensen en opdracht kraakhelder op papier zetten?

• Rgerr
Kek schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:13:
Dat valt me ngo alles mee; 50 euro leergeld zullen we dan maar zeggen en in het vervolg, de juiste klusser inschakelen en gewoon netjes een offerte laten maken dus (ook leerzaam voor mij :P)
Tip voor de volgende keer: ALLES (laten) vastleggen. ;)
Goudvis schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 13:13:
[...]

Thanks voor de update. :)
Het lastige met zulke figuren is: hoe voorkomen we nu dat anderen zich aan deze kerel branden?
Heb je ergens een review kunnen achterlaten? Is meneer te vinden via de gebruikelijke klussites? (Werkspot, Marktplaats, Google Maps?).

Ikzelf heb een matige ervaring gehad met een aannemer die zei te kunnen tegelen. Lang verhaal kort: meneer moest ongeveer alle tegel-gerelateerde spullen aanschaffen vlak voor de klus en maakte vooral halve dagen. Uiteindelijk ook veel gedoe gehad, maar gelukkig wel een eerlijke review kunnen achterlaten op Google Maps. Helpt het niet, dan lucht het tenminste op.
Meneer is te vinden op diverse klussites, maar daar kun je alleen een review plaatsen als je de klus via die website hebt geplaatst e.d. Dus inderdaad maar een review op Google geschreven, die eigenlijk gelijk naar voren komt zodra je de naam van de klusser invoert. :) Dat stelt mij dan wel weer tevreden, hopelijk kan ik ander het leed besparen op deze manier.
Pagina: 1

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True