mkleinman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:58:
[...]
Er zijn ook meer dan zat 2e hands Kia Rio's te krijgen in benzine uitvoering die voldoen aan de door de TS gestelde eisen.
Mijn RIO zou bij inruil nu nog zo'n 5000 euro waard zijn, tel daar wat euro's bij op voor de verkoopprijs van de dealer en het valt prima in de range wat de TS zoekt.
De RIO is te vergelijken qua grootte met een VW golf, echter is de RIO ik weet niet hoe veel meer betrouwbaarder
* mkleinman heeft heel lang VAG groep gereden en veels te veel geld uitgegeven aan extra reparaties.
De betrouwbaarheid van de Rio kan ik beamen. Mijn ouders hebben er 8~ jaar lang eentje gehad op LPG. Het interieur verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar het is wel een innemende auto.

-tom-562 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:28:
En een stuk groter!
Wat betreft ISOFIX, vaak (zeker bij modernere auto's) kan de dealer gewoon ISOFIX inbouwen als de auto het nog niet heeft, of je kan het zelf doen. Vaak is het niet meer dan een paar beugels die met een paar bouten vastzitten. Voor mijn Volvo kost een ISOFIX beugel 25 euro bij de dealer, en het is met 5 minuten gemonteerd (2 bouten)
In geval van een iets nieuwere auto, hoef je zelfs niet te vragen of Isofix beschikbaar is:
5. Welke auto’s hebben Isofix?
De meeste nieuwe auto’s zijn momenteel met het Isofix-systeem uitgerust. Vanaf november 2012 zijn Isofix en Top Tether bevestigingspunt verplicht bij nieuwe automodellen en vanaf november 2014 moeten alle nieuwe auto’s die verkocht worden met Isofix en Top Tether bevestigingspunt uitgerust zijn.
De Isofix bevestigingspunten zijn meestal niet op alle zitplaatsen aanwezig. Ze zitten veelal op de buitenste zitplaatsen van de achterbank en in mindere mate op de passagiersstoel voor in de auto. Het is niet altijd goed zichtbaar of een auto Isofix heeft doordat de bevestigingspunten verstopt kunnen zitten tussen rugleuning en zitting. Tegenwoordig zien we vaak labels op de bekleding die de plek van Isofixpunten markeren. De oudere auto’s met Isofix hebben nog geen Top Tether bevestigingspunt, dit is van de laatste jaren. Soms is het mogelijk Isofix achteraf in te bouwen, raadpleeg hiervoor je dealer.
Bron:
Vijf vragen over Isofix (ANWB)
En verder OT: Leuk en voor ons relevant topic! Wij verwachten onze eerste begin april en rijden een Hyundai i10 van 2013 (met CC, trekhaak, 1.2-uitvoering) en hebben al eens voorzichtig rondgekeken. Eerste insteek is dat we 'het gewoon proberen' met dit bakkie, al betekent gebruik van het Isofix-zitje wel dat de bijrijder-stoel een stuk naar voren gezet moet worden.
Wij zouden voor de opvolger naar een i20 of i30 kijken (want goede ervaringen met Hyundai). Vrij betaalbare auto's in onderhoud is onze ervaring.
@TS: Ik zou meenemen in je berekening hoelang je (ong.) verwacht met de auto te willen/kunnen doen. Op basis daarvan ben je misschien voordeliger uit door (bijvoorbeeld!) een model uit 2012~ te nemen die iets kleiner doch groot genoeg voor 2 kinderen is, maar waar je wel een slok langer mee vooruit kunt.
Voor die twee langere uitjes per jaar biedt een dakkoffer dan misschien nog uitkomst, ondanks het hogere brandstofverbruik.
[
Voor 14% gewijzigd door
Goudvis op 16-01-2019 13:25
]