Kind op komst, betrouwbare occassion gezocht (€5000-€7000)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 26-05 22:53
Variant op een bekend thema hier op het forum, maar aangezien ik er met behulp van de lopende topics nog niet helemaal uit kwam besloten m'n eigen te starten:

Half april verwachten mijn vriendin en ik ons eerste kindje :) Naast de nodige baby-uitzet zijn we daarom ook weer met frisse tegenzin op zoek naar een auto. Sinds de bak van onze Punto twee jaar geleden in de soep liep hebben we het een tijd zonder gedaan, wat ons eigenlijk wonderwel goed af ging. Met de komst van een baby hebben we besloten dat een auto toch wel erg veel gemak biedt (onmisbaar is?), en daarom mag ik als heer des huizes op zoek. De ervaring met de Punto heeft voor een klein trauma gezorgd, daarom staat betrouwbaarheid dit maal voorop.

Eisen/details:

- Verwacht aantal kms per jaar: 10.000-15.000 (vooral uitstapjes en zo nu en dan woon-werk verkeer. Ik woon 120km van mijn werk, doe dit het liefst met ov maar als de wagen daarvoor ingezet wordt tikt het wel gelijk aan).
- Ruim genoeg om twee lange volwassenen + kind met volledige bepakking te vervoeren.
- Betrouwbaar!
- Bouwjaar liefst 2006 of jonger
- KM stand het liefst onder de 200.000
- Enigszins comfortabel (airco is wel een vereiste)
- Budget ligt tussen de € 5000 en de € 7000

Collega’s (allen auto liefhebbers, allen zonder kinderen) schreeuwen allemaal om het hardst dat ik voor een station moet gaan. Zelf ben ik niet 100% van overtuigd maar ik heb ook gezien wat er allemaal ingeladen gaat moeten worden voor een baby en met het oog op de toekomst misschien toch wel handig.

Op basis van bovenstaande ben ik bij de volgende modellen uitgekomen:

Toyota Avensis Wagon: Heb in het verleden wel eens in de Avensis gereden en vind het een prima wagen die veel waar biedt voor geld.

Mazda 6 station: Schijnt qua techniek erg betrouwbaar te zijn maar ik lees wel zorgwekkende dingen over roestproblemen.

Honda Civic 8: De enige hatchback tot nu toe maar wel ruim. Uiterlijk van deze heeft in het verleden wellicht publiek aangetrokken dat de neiging tot aftrappen heeft (?), motorisering dan weer niet.

Ik zit dus op dit moment te denken aan een Japanner (betrouwbaarheidcliché..) maar sta open voor suggesties. Verder zou ik graag horen welke aandachtspunten ik in de gaten moet houden en welke motoren ik beter kan vermijden. We zijn bereid een behoorlijk bedrag voor onderhoud te reserveren, we kopen de auto niet met de insteek deze ‘op’ te rijden tegen de laagst mogelijke kosten. Alvast bedankt voor de hulp!

Beste antwoord (via Jean-Bob op 12-02-2019 10:34)

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-05 07:05
@Jean-Bob Ik ben net iets kleiner en zit er wel prima in. Maar als je veel lange ritten denkt te doen dan wil je misschien iets meer luxe.

Zo'n Avensis zal het prima doen. Maar het kost toch allemaal wat en het verbruikt. Ik zou toch even kijken naar een Prius, want die rijdt gewoon heel veel zuiniger (1 op 20 versus 1 op 12 zal het denk ik zijn) en zal toch ook genoeg ruimte bieden.
Alternatief is de Auris station hybrid maar die zit boven je budget.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-05 18:35
Toen onze eerste eraan kwam hebben we een Avensis station (2005) aangeschaft. Ik had geen zin om in de regen te staan klooien met een kofferbak waar net geen kinderwagen in past. Qua ruimte echt ideaal. Ogen dicht en volgooien en dan nog ruimte over. Ook met de tweede erbij kon je rustig een weekendje weg zonder na te denken wat je thuis moest laten. En qua rijden een heerlijke wagen. Tot 250k mee gereden en niks geks mee gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
Dat soort stationwagens zijn wel ruim maar zijn ook wel wat duurder om te rijden.
Je kunt ook naar een Yaris kijken of een Prius, dan rijdt het tenminste nog zuinig, en nog steeds betrouwbaar.

Station is opzich wel handig maar absoluut niet noodzakelijk. Wij krijgen onze kinderwagen ook gewoon achterin de Yaris. En het is veeeeeeel goedkoper om een dure slimme inklapbare kinderwagen te kopen dan een station wagen (als je dus even de maandelijkse kosten en verbruik meeneemt)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:16
Allereerst gefeliciteerd :)

In mijn vriendenkring heeft eigenlijk maar 1 vriend een kind. We gaan met z'n allen wel eens wat doen en ze hebben geen station. Het is niet alleen een kwestie van een kinderwagen maar ze lopen vaak met hele tassen vol en dat moet ook allemaal in de wagen :). Als ik een kind zou krijgen zou ik zeer zeker ook voor een station gaan.

Zal ook eens mee zoeken al ben ik eerder iemand die zelf ook een topic zou aanmaken om advies te vragen. Ben je nog gebonden aan een bepaalde regio/postcode?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
@Lord Sheep had je een benzine of een diesel? De Avensis staat nu toe boven aan mijn lijstje, precies om de redenen die jij aangeeft.

@!null eens dat een station wellicht overkill is maar de ruimte is me ook wel wat waard. Yaris is wel echt aan de krappe kant aangezien ik met 1.95 ook op de langere ritten nog comfortabel wil zitten.

@wodkabuikje thanks! wij wonen zelf in Utrecht dus ik zit vooral in het midden van het land te kijken nu.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Jean-Bob Ik ben net iets kleiner en zit er wel prima in. Maar als je veel lange ritten denkt te doen dan wil je misschien iets meer luxe.

Zo'n Avensis zal het prima doen. Maar het kost toch allemaal wat en het verbruikt. Ik zou toch even kijken naar een Prius, want die rijdt gewoon heel veel zuiniger (1 op 20 versus 1 op 12 zal het denk ik zijn) en zal toch ook genoeg ruimte bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:04
Wat is er mis met de Toyota Corolla station? K heb hem zelf ook, geen gezeur gehad.

https://www.autowereld.nl...sol-29399182/details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
!null schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:32:

Prius zal ik toevoegen aan het lijstje, ben ik ook wel benieuwd naar!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:55
En een kleine station?
- Peugeot 207 sw / Renault Clio / Seat Ibiza?

Rijd je niet gelijk in een slagschip maar heb je vaak wel een mooie bagageruimte. Zo hebben wij de kinderwagen periode van onze twee kinderen met een 207 sw gedaan..

Clip kan je met 1000 extra bijna 't nieuwe model. Heb je een courant model.
https://www.autotrack.nl/tweedehands/renault/clio/42067819

[ Voor 22% gewijzigd door caspervc op 11-01-2019 20:48 ]

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:22
Qua ruimte kan ik een station zeker aanraden. Het kan absoluut ook wel met een kleinere auto, maar wat ruimte is gewoon heel praktisch en comfortabel.

Als je daarnaast zelf lang bent is een D segmenter wel erg fijn. Mijn suggestie: Renault Laguna III. Erg ondergewaardeerde auto door het slechte imago van de Laguna II. De III is echter een bovengemiddeld goede auto.

Dit vind ik zelf een hele mooie. Ook van eerste particuliere eigenaar. Maar er staan er meer binnen jou criteria.

http://link.marktplaats.n...ttons&utm_content=app_ios

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Sheep
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-05 18:35
Jean-Bob schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:27:
@Lord Sheep had je een benzine of een diesel? De Avensis staat nu toe boven aan mijn lijstje, precies om de redenen die jij aangeeft.
Dat was een diesel en ik reed woon werk toch soms 1/19 (max 110 km/uur, 100 km / dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Diesel lijkt me niet handig. Wegenbelasting zal alleen maar toenemen en je rijdt niet veel kilometers. Hybride is dan net zo zuinig maar lagere kosten in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04
@Jean-Bob ik lees dat je vooral in het midden van NLD wilt zoeken. Kijk ook naar de randstad, auto’s zijn daar door het hogere aanbod vaak net iets goedkoper! En Utrecht is niet eens zo ver 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-05 18:00

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Geen kind hier, maar qua comfort en formaat zijn we best blij met onze Skoda Fabia Station.
(Alleen is het een diesel en achteraf met de huidige hetze tegen diesel in Duidslant vragen we ons af of het wel een goede keuze is geweest qua brandstof. Verder is het een prima auto.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:04
Diesel kan uit wanneer je 30K per jaar rijd, anders wordt het denk ik al snel een duurdere auto. Daarnaast is een diesel duurder in aanschaf en over een aantal jaar lastiger te verkopen dan benzine (dus minder waard)

Er zijn wel websites waar je e.e.a kan doorrekenen als je voor de keuze staat tussen benzine en diesel. Ik ben zelf erg te spreken over de ruimte welke je in de Skoda Octavia combi of fabia hebt (vooral voor langere mensen)

[ Voor 34% gewijzigd door Tribunus op 11-01-2019 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 25-05 18:00

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Tribunus schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 23:39:
Diesel kan uit wanneer je 30K per jaar rijd, anders wordt het denk ik al snel een duurdere auto.
Dat is niet per-sé waar. Bij ons lag het omslagpunt op 14K.
Daarnaast is een diesel duurder in aanschaf en over een aantal jaar lastiger te verkopen dan benzine (dus minder waard)
Dat is hét probleem. Diesel is uit de gratie en het sentiment is negatief. Het is een van de redenen waarom wij niet langer overtuigd zijn of onze Fabia Combi diesel wel de juiste keuze was qua brandstof. Qua formaat is het een prima auto.
Er zijn wel websites waar je e.e.a kan doorrekenen als je voor de keuze staat tussen benzine en diesel. Ik ben zelf erg te spreken over de ruimte welke je in de Skoda Octavia combi of fabia hebt (vooral voor langere mensen)
Zeker.
Wij hebben een ecodieseltje, die dingen zijn *spijkerhard* geveerd, maar ze rijden prettig. :) (Alleen verkeersdrempels die gemaakt zijn voor 30, ga je best met 20 overheen. Bij 30 kost het je je kunstgebit en je schokbrekers.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:02

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wij hebben een 308 hatchback uit 2015 en met 1 kind (1,5 jaar) gaat het prima. Zijn al een paar keer met vakantie geweest en alles kan mee, al zit het wel stampvol. Toen we deze auto kochten woonden we in 't centrum van een grote stad, dus een station was onpraktisch qua parkeren.
Als we nu een nieuwe auto zouden kopen zou het wel een station zijn, wat extra ruimte is wel fijn.

Kortom, wil je per se geen station dan zou ik het niet doen.

Tegenwoordig koop je voor een prikkie een Megane diesel uit 2012 /2013, destijds zat er veel subsidie op vandaar het grote aantal occasions. Wellicht een idee, al zou je dan iets vaker woon werk moeten rijden om de mrb eruit te halen. Restwaarde is nihil, dus rijd 'm gewoon op.

[ Voor 30% gewijzigd door Sport_Life op 12-01-2019 00:05 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Laatst online: 06-03 21:06

wickedm3n

Always having fun!

Je eisenpakket lijkt niet heel groot/specifiek. als ik het zo lees..
Zelf nu ook sinds een jaar een kleine en dus een station. En dat is echt puur voor het gemak want je doet de klep open gooit alle dingen erin en de klep gaat dicht. In een hatchback is het altijd passen en meten.
Ik had wat specifieke eisen en rij nu een ford focus rally edition uit 2006 naar alle tevredenheid. 15k km per jaar. Gemiddeld 1:12/13 dus goed te doen naar mijn mening. Misschien heb je er wat aan mijn info.

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
1 op 12 versus 1 op 19 is grofweg 700 euro per jaar verschil bij dit soort kilometrages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Let ook even op het autostoeltje dat je gaat kopen en de ruimte die over blijft voor de medepassagier zonder dat de voetjes van de kleine klem zitten over een jaartje.
Wij zijn van een Twingo naar een Megane station gegaan. Hatchback was ook een optie maar bij de station zit meer ruimte tussen achterbank en voorstoelen.
Regelmatig stap ik bij iemand anders in de auto en dan zit je voorin dubbelgevouwen omdat het stoeltje achterin staat. Geen moment spijt van de keuze voor een station ipv hatchback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:18
caspervc schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:42:
En een kleine station?

Rijd je niet gelijk in een slagschip maar heb je vaak wel een mooie bagageruimte. Zo hebben wij de kinderwagen periode van onze twee kinderen met een 207 sw gedaan..

Peugeot 207SW is aan de kleine kant. Past wel redelijk wat in de kofferbak, maar houdt niet over. Erger vind ik de achterbank. Maxi cosi past gewoon maar net met isofix, stoel staat dan bijna helemaal naar voren. Oudste zit ook altijd te klagen over beenruimte achter de bestuurdersstoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Corolla Verso, voor dat geld kun je best een aardige kopen met bouwjaar 2006- 2008 en km <175000.
Ruim, betrouwbaar en handig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:56
Oeps dubbel

[ Voor 96% gewijzigd door assje op 12-01-2019 09:17 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:56
Tja ruimte... wij hebben toen de kleine kwam een Kia Picanto private lease genomen. Stoeltje past achter bijrijder en kinderwagen in de achterbak. We gaan er zelfs mee op wintersport (snowboard elders in een dakkoffer).

Als je meer ruimte hebt zal je het heus wel kunnen gebruiken hoor maar nodig hebben bij slechts één kind? Zitten met >1,9m zal eerder het argument zijn lijkt me.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayazis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:17
Wij hebben bij de komst van onze eerste kind een Mazda Demio gekocht.. Zou je ook nog naar kunnen kijken. Ideale bak vind ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wij hebben onze eerste gedaan met een Ford Fiesta en dat wou prima. Het is ook zonde eigenlijk om specifiek voor een baby een SW te kopen, want de tijd dat je daadwerkelijk met veel spullen moet rondrijden (lees kinderwagen inclusief van alles) is maar heel kort. Vanaf een jaar kan een kind prima in een buggy.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wij hebben drie kinderen (jongste nu 4, oudste 8) en dit kan ik je ter overweging meegeven:
  • ja, zoek iets makkelijks om in te laden. Zeker de eerste 2 jaar loop je te zeulen met kinderwagen en weet ik wat al niet meer.
  • Om in en uit de autostoel halen (totdat ze zelf de riem kunnen vastmaken, bij ongeveer 5 jaar) is het handig dat je er goed bijkunt: ruime deuropening dus.
  • wij hebben daarom de Mazda 5 met schuifdeuren. Schuifdeuren zijn ideaal. Ik snap niet dat meer ouders schuifdeuren hebben. Als je bepakt en bezakt van een winkel op het parkeerterrein komt, kleine loopt te zeuren omdat hij/zij/het moe is, dan is het laatste wat je wil dat hij/zij/het de deur opengooit tegen een andere auto.
  • rond de 2 jaar gaan ze ook eten in de autostoel, zoals liga's en dergelijke. Kruimels everywhere.
-edit, over merkkeuze: dat is natuurlijk naar smaak. Een kind krijgen relativeert de rest van je spullen, het leven en Het Hele Universum een beetje. Ik kan me niet meer goed voorstellen hoe het was voordat de eerste er was, maar wel dat we totaal andere dingen deden en belangrijk vonden.

En als we toch bezig zijn, nog wat ongevraagd advies:
  • het eerste jaar kan (zeker voor vaders) een beetje saai zijn, maar daarna wordt het steeds leuker.
  • leestip: oei ik groei
  • Je krijgt van iedereen ongevraagd advies. Trek je er niks van aan. Zeker niet van het consternatieburo. Het enige wat telt is de intuïtie van moeders. Als zij denkt dat het goed of fout is, dan zit het ook goed of fout.

[ Voor 32% gewijzigd door Eusebius op 12-01-2019 09:36 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Eusebius schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 09:29:
- Om in en uit de autostoel halen (totdat ze zelf de riem kunnen vastmaken, bij ongeveer 5 jaar) is het handig dat je er goed bijkunt: ruime deuropening dus.
Dit. En met je 1.95 elke keer bukken in een normale wagen... Had 2 kleine en een V70/Mondeo. Top auto's om alle zooi in mee te nemen, maar dat bukken elke keer... Staat je auto op de weg en jij op de stoep, is je auto nog eens 15cm lager. En oudere auto's hebben geen isofix, dus zit je altijd te vloeken met de riemen. Echt een drama. Ze zijn absoluut niet sexy of stoer, maar kijk eens bij gaspedaal op auto's met schuifdeur en meer dan 4 zitplaatsen. Superhandig, CX-5 is wat duur maar een 5 kan wel: https://www.autowereld.nl...eur-28535596/details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:05
Iedereen zit zo’n beetje z’n eigen auto aan te raden, dus dan doe ik dat niet. Kies je vorm boven functie of functie boven vorm TS?

Je zegt namelijk dat je wellicht geen station wil: slim, want sedans liggen slechter in de markt en zijn vaak veel goedkoper. Een Mondeo sedan gooide ik onze kinderwagen vanaf een boogje in en pastte allemaal. Later een Cadillac CTS die helemaal idioot ruime kofferbak heeft. Nu de kinderwagen niet meer nodig is rijd ik een coupé, want zo vaak zitten de kinderen niet achterin en het oog wil ook wat 8)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Station noodzakelijk? Imho onzin. Als je het niet erg vindt om met de vakantie en de weekendjes weg met een volle wagen en eventueel een dakkoffer te rijden, zie ik geen enkele reden om een station te kopen. Handig in sommige gevallen? Natuurlijk. Maar noodzakelijk niet.

Wij hebben 1 dochter en hebben 2 jaar lang zonder problemen met een golf 4 rond gereden. Denk 10k per jaar, dus vergelijkbaar. Echt alle ruimte in de kofferbak. Complete maxi cosi kinderwagen met wiegbak, luiertas etc. Geen enkel probleem.

Met een 2e op komst hebben we een nieuwere Golf van 2010 gekocht met 85k op de teller is hij vooral nieuwer, completer, zuiniger en iets ruimer. Maar dat maakt niet veel uit verder.

Bij een station betaal je een stuk meer per maand en de aanschaf is duurder. Maar voor ons was dit het niet waard. Kosten t.o.v. gemak.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 12-01-2019 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-05 00:09
Een station is ook handig voor andere zaken dan een kinderwagen. Af en toe naar de vuilstort mis ik mijn station nog wel eens. Daarbij vind ik soms een station vaak mooier dan de sedan versie, maar gezien de suggesties in dit topic is het uiterlijk niet echt iets waar rekening mee gehouden wordt. ;)

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:38
Wij verwachten hier over een maandje onze eerste en ik moet een andere auto gaan kiezen. Ik ga bewust niet voor een station, maar blijf bij een hatchback. Hoe meer ruimte je hebt, hoe meer zooi je meeneemt :+ Is dat soms onhandig? Vast. Net zoals een station soms onhandig is omdat hij te groot is voor dat laatste plekje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als je budget zou verhogen dan heb je wel een iets veiligere auto en ook iets nieuwer. Dat zou ook in je onderhoudskosten kunnen schelen. Als voorbeeld zou je ook kunnen kiezen voor een Honda Jazz Hybride. Het is een ouwe l@llenbak maar je kan een plant van 1,5 meter rechtop meenemen, achterstoelen recht zetten, surfboard in kwijt, veel ruimte, zuinig, automaat. De auto zie je niet heel veel maar is betrouwbaar, veilig, goede en makkelijke instap etc. Vaak zijn er een hoop opties aanwezig.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@Eusebius Een station of zelfs een MPV met schuifdeuren, ja heel praktisch maar zeg je er ook even bij dat het dan zo 2x zo duur is in de maand om te rijden?

En de TS doet nu zonder auto. Wij doen ook de meeste dingen zoals boodschappen enzo zonder auto. Als je de auto eerst niet nodig had gaat hij waarschijnlijk ook niet iedere dag gebruikt worden. Dan is een MPV met schuifdeuren een beetje overdreven voor die paar ritjes als je daar zo 150 euro meer in de maand aan kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:05
@!null ben het met je eens: meeste advies is meer wij van wc eend dan dat men de feitelijke vraag van TS heeft gelezen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:26

-tom-562

Oliesjeik

Met dat budget en jou eisen zou ik idd gaan voor het de auto's uit je lijstje, de Avensis wagon of de Mazda 6 wagon. Die zien er ook niet meteen zo 'kijk mij kinderen hebben' uit :P
Ik zou wel even gaan proefzitten. Ik heb een Avensis gehad, maar ik kon niet wennen aan de zitpositie, relatief hoog voor zo'n auto, plus ik vond het niet fijn dat ik het stuur niet ver genoeg naar mij kon trekken (ik was wel verwend, ik kwam uit een Volvo). Ik heb het idee dat de 6 wat lager zit (zelf nooit in gezeten, maar dat denk ik aan de hand van foto's).
Technisch erg goede auto's, wel hebben ze alle twee wat kleine dingetjes. De eerste modellen Mazda 6 zijn roestgevoelig, en de Avensis wilt soms wel eens problemen geven met lambdasensoren, maar daarvan rijdt de auto niet minder en komt ook gewoon door de APK (alleen gaat sporadisch je motormanagement lampje branden). Dat Avensis kwaaltje komt bij alle Toyota's voor met hetzelfde (serie) direct ingespoten benzine blok.

[ Voor 27% gewijzigd door -tom-562 op 12-01-2019 11:11 ]

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Je had een B-segment auto (ik vind hem bijna tussen A en B in zitten die punto, geen fijne auto vind ik het)...en nu kijk je meteen naar een D-segment.

Een C-segment station gaat zeker voldoen en scheelt je zo 200+ kilo aan auto en dus belasting/verbruik en C-segment auto's zijn gemiddeld gezien goedkoper in onderhoud.

Een Ford Focus station, Renault Megane station of Skoda Octavia (station) vind ik allemaal logische en goede keuzes....logischer dan een Toyo Avensis, die echt flink zuipt en zwaar is.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
!null schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:02:
@Eusebius Een station of zelfs een MPV met schuifdeuren, ja heel praktisch maar zeg je er ook even bij dat het dan zo 2x zo duur is in de maand om te rijden?

En de TS doet nu zonder auto. Wij doen ook de meeste dingen zoals boodschappen enzo zonder auto. Als je de auto eerst niet nodig had gaat hij waarschijnlijk ook niet iedere dag gebruikt worden. Dan is een MPV met schuifdeuren een beetje overdreven voor die paar ritjes als je daar zo 150 euro meer in de maand aan kwijt bent.
Ik neem aan dat TS zelf kan beslissen op basis van de input die hem gegeven wordt. Daarbij, hij schuift zelf de Mazda 6 en Avensis naar voren, die in dezelfde gewichtsklasse zitten. Dus wat is precies het probleem :S

En 150,- per maand? Zeker, een zwaardere auto kost meer dan een kleinere of niks. 150,- ben ik niet kwijt hoor, ook niet met onderhoud. Wel als ik veel rijd, maar dat zijn de (variabele) benzinekosten. Nu hebben wij wel een model uit 2006, dus ik weet niet precies hoeveel dit scheelt

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hier_ben_ik
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Kijk eens naar een Volvo V50 (en dan niet de 1.6). Gewoon goede, veilige en comfortabele auto's.

Ze zijn er vanaf 2004 en je kunt er weinig mis mee doen. Bouwjaar/km en prijs lopen evenredig met elkaar op dus je kunt het zo duur maken als je wil.

Qua kinderwagen (als je die al gebruikt, de onze is nog nagenoeg nieuw omdat draagdoeken veel fijner zijn) gewoon een stevige kopen i.p.v. zo'n ding wat heel klein op te vouwen. Dat zijn doorgaans van die gammele rotdingen met mini wieltjes waar je niet eens mee door het bos kunt lopen. Net als heel de wandelwagen uit elkaar halen, wielen eraf etc., niet voor kiezen want dan sta je elke keer te kloten in de regen.

Voor dat laatste kan ik je tevens ten zeerste een base voor de maxi cosi aanraden. "Klik, vast" is een stuk handiger dan steeds met de gordels de maxi cosi in de auto vast maken. Die bases zijn niet goedkoop maar je komt er vanzelf achter hoe vaak je de maxi cosi in en uit de auto gaat halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Seat Leon ST
Ruim, rijdt lekker, en goede prijs/kwaliteit, echt een aanrader!

De ruimte die een station biedt is met een kind wel echt handig. Als je bijvoorbeeld een weekend naar familie gaat en je hebt de kinderwagen en alle kinderspullen mee, dan is het prettig dat je ook nog iets voor jezelf mee kunt nemen ;)

Na de Leon een tijdje een Golf GTE gehad en dat was echt dramatisch want als de kinderwagen ingeklapt in de kofferbak zat, dan was ie vol. Nu weer een Seat maar dan de Ateca, ook lekker ruim :)

[ Voor 100% gewijzigd door Sanderrr op 12-01-2019 12:12 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
@Hier_ben_ik wat een aanname over kinderwagens.
Wij hebben overigens een Joolz die aardig plat opvouwt en daarom nog genoeg hebben aan een Yaris als gezinswagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoozeWooz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 31-12-2020
- Verwacht aantal kms per jaar: 10.000-15.000 (vooral uitstapjes en zo nu en dan woon-werk verkeer. Ik woon 120km van mijn werk, doe dit het liefst met ov maar als de wagen daarvoor ingezet wordt tikt het wel gelijk aan).
- Ruim genoeg om twee lange volwassenen + kind met volledige bepakking te vervoeren.
- Betrouwbaar!
-Qua km'ers:
Als het verkeer meezit kun je ook overwegen om een LPG (of conversie) te pakken en met je auto naar werk( km vergoeding ?) ; even rekenen of dat opweegt. Sowieso scheelt een Prius een hoop (1:20), CVT automatische bak (vooral handig mocht je veel in files rijden...)

-Ruim genoeg
Zou sowieso rondneuzen bij dealers/occassions, om een gevoel te krijgen voor de auto's en hoe ze rijden. Hebt twee soorten ruim: dat er veel spullen in passen, en, of je er ergonomisch in kan zitten. Een auto is ook meer dan alleen specs.

- Betrouwbaar!
Honda / Toyota

Is allemaal goed te doen. Als je nog geld wilt besparen kun je naast de Prius ook nog kijken naar de:

- Honda Insight
- HOnda civic hybrid
Wel goed research naar doen, sommige modellen hadden problemen in de batterij/cvt. Zijn over het algemeen ook iets minder zuinig dan de prius. Prius is over het algemeen beter maar ook een stuk duurder.

Ter indicatie:
Prius 100k 2008 - 7k euro https://www.autodealers.n...?aid=3066395&herkomst=gpl
Prius 190k 2005 - 4k euro https://www.autowereld.nl...t-i-29562842/details.html
Insight 130k 2009 - 4.4k https://www.autotrader.nl...paign=listings-thirdparty
Civic 160k 2007 - 4.9k https://www.autotrader.nl...paign=listings-thirdparty

[ Voor 19% gewijzigd door BoozeWooz op 12-01-2019 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:29
Met de eerste zou je nog met een hatchback vooruit kunnen, immers kan de achterbank in delen uit elkaar. Ik heb pas bij mijn tweede dochter een station gekocht.

De keuze is toen gevallen op de Ford Focus (model uit 2007/2008). Die is niet belachelijk groot, best comfortabel en heeft een ruime vlakke laadruimte. Licht genoeg voor wegenbelasting, zuinig, en redelijke wegligging als je niet op banden bespaart. Zeer praktisch met een kinderbuggyboo wagen + boodschappen, of als semi-verhuiswagen om Ikea meubels op te halen. :)

Ik heb in al die jaren hooguit distributieriem, accu en bobine moeten vervangen. Wel begon de vering wat te kraken, en werd me de laatste twee jaren bij APK verteld dat volgend jaar de remschijven vervangen moeten (was een jaar later dan weer niet nodig?)...

Vorig jaar ingeruild, en toen waren ze nog tweedehands te koop voor rond de 5000 met gewenste km stand.

[ Voor 25% gewijzigd door Flozem op 12-01-2019 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Nomad schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:15:
Je had een B-segment auto (ik vind hem bijna tussen A en B in zitten die punto, geen fijne auto vind ik het)...en nu kijk je meteen naar een D-segment.

Een C-segment station gaat zeker voldoen en scheelt je zo 200+ kilo aan auto en dus belasting/verbruik en C-segment auto's zijn gemiddeld gezien goedkoper in onderhoud.

Een Ford Focus station, Renault Megane station of Skoda Octavia (station) vind ik allemaal logische en goede keuzes....logischer dan een Toyo Avensis, die echt flink zuipt en zwaar is.
Huh, wat lul jij nou :') een Avensis zit in dezelfde gewichtsklasse als een Octavia
https://www.autoweek.nl/a...-16v-vvt-i-d4-linea-luna/
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=43194

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 93248

-tom-562 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 11:09:
Met dat budget en jou eisen zou ik idd gaan voor het de auto's uit je lijstje, de Avensis wagon of de Mazda 6 wagon. Die zien er ook niet meteen zo 'kijk mij kinderen hebben' uit :P
Ik zou wel even gaan proefzitten. Ik heb een Avensis gehad, maar ik kon niet wennen aan de zitpositie, relatief hoog voor zo'n auto, plus ik vond het niet fijn dat ik het stuur niet ver genoeg naar mij kon trekken (ik was wel verwend, ik kwam uit een Volvo). Ik heb het idee dat de 6 wat lager zit (zelf nooit in gezeten, maar dat denk ik aan de hand van foto's).
Technisch erg goede auto's, wel hebben ze alle twee wat kleine dingetjes. De eerste modellen Mazda 6 zijn roestgevoelig, en de Avensis wilt soms wel eens problemen geven met lambdasensoren, maar daarvan rijdt de auto niet minder en komt ook gewoon door de APK (alleen gaat sporadisch je motormanagement lampje branden). Dat Avensis kwaaltje komt bij alle Toyota's voor met hetzelfde (serie) direct ingespoten benzine blok.
Volvo V70 for life jeweets :9
Ik ben ondertussen met mijn tweede V70 bezig, ik hoef voorlopig nog geen ander model. (overgestapt van benzine naar diesel ivm met woon-werk) Zuinig of goedkoop zijn ze niet maar wel zeer praktisch en comfortabel. Bijkomend voordeel is dat er niet van die afgeknepen prutsmotoren in liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 93248 op 12-01-2019 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Daarom hybride, dan heb je altijd koppel voorhanden maar rijdt wel zuinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Anoniem: 93248 schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Volvo V70 for life jeweets :9
Ik ben ondertussen met mijn tweede V70 bezig, ik hoef voorlopig nog geen ander model. (overgestapt van benzine naar diesel ivm met woon-werk) Zuinig of goedkoop zijn ze niet maar wel zeer praktisch en comfortabel. Bijkomend voordeel is dat er niet van die afgeknepen prutsmotoren in liggen.
V70 ziet er prima uit, bedoel meer auto's als een Corolla Verso of MPV met schuifdeuren :P
Met de kilometrage die de TS beschrijft zou ik niet echt op verbruik letten, maarja, dat ben ik :+ Dan kan je b.v. best een Avensis met een 2.4 liter automaat kopen

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Honda Civic 1.4 met 100pk is zuinig, tamelijk licht en ruim zat.

https://gaspedaal.nl/hond...min=5000&srt=df-a&trns=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnAbel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05 19:03
caspervc schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:42:
En een kleine station?

Daar zou ik persoonlijk niet zo snel voor kiezen. Ik heb een V50 en die stations die jij aangeeft zijn vrij vergelijkbaar met mijn Volvo en dan kom je vaak in de knoei met een redelijk normale kinderwagen. Tuurlijk het kan, maar bijvoorbeeld een Mazda 6 is een stuk ruimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93248

!null schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:55:
Daarom hybride, dan heb je altijd koppel voorhanden maar rijdt wel zuinig.
Volgende auto zou best wel eens een V60 D6 kunnen worden. Vond ze toen nog aardig aan de prijs, vooral voor de ruimte die ze bieden. Reed wel prima moet ik zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.Cremaster
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-04 16:43
Toyota Prius 2. Hebben wij vorig jaar gekocht, massive ruimte in de breedte achterin (drie kinderen passen ruim waarvan 1 brede maxi cosi) en de kofferbak is ook enorm ruim voor de kinderwagen. Daarnaast zuinig, betrouwbaar en comfortabel in rijgedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoidberg_AvG
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:26
Misschien ook handig om bij het zoeken te kijken of er isofix in de auto aanwezig is, dat maakt het een stuk makkelijker om een kinderstoel of basis voor maxi-cosi in de auto te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 07:23

bille

Don't call me Buff

VW Sharan nw model uit Duitsland importeren. Schuifdeuren, MEGA veel ruimte, rijdt goed. Zuinigheid is beperkt, maar bij 10k km is dat minder van belang. 7 zits is ook een zegen. Kan je met gemak opa en oma / vriendjes & vriendinnetjes meenemen.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arbitrator
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 28-04 07:42
Doe jezelf en je portemonnee een plezier en koop een (jonge) Toyota (hybride) de Prius en Auris zijn echt prima auto’s: zuinig, goedkoop in onderhoud en betrouwbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Wij hadden toen de jongens klein waren een Hyundai Getz. Dat is geen grote wagen (en ik kan 'm niet aanbevelen, nog voor de wagen 100k op de teller had, begon alles wat elektrisch was het af te laten weten), maar zelfs met twee kleine kinderen hadden we daar zelfs op vakantie voldoende ruimte mee.

Ik geef wel eerlijk toe dat onze eerste zoon per direct een gruwelijke hekel had aan de kinderwagen (wat reflux, dus te veel horizontaal slapen was sowieso niet ideaal), zodat die na een week of zo vervangen is door een draagdoek en later door een rugzak en nog later door een 2-wielige loopfiets. Niet iedereen zal het daar mee eens zijn, maar ik vond dat wel leuk. Geen gedoe met kinderwagens en buggies in de stad en in de auto, in ons geval een veel rustigere baby/peuter en hij sliep op verplaatsing gewoon tegen een van ons. En je moet een beetje uitkijken wat je doet natuurlijk, maar je hebt je twee handen vrij en moet je werk niet altijd laten liggen als er iets aan de hand is. En ook voor de rest kwamen wij met een tas wel toe voor alle babyspullen voor een weekendje weg.

Het zijn vooral kinderwagen(s) en kinderbedje(s) die maken dat je een grote wagen 'nodig' hebt. Wil je die grote wagen niet, dan kan je ook eens kijken of je vooral die kinderwagen echt wel wil. De babyuitzetwinkel zal je ongetwijfeld vertellen dat dat allemaal echt nodig is, maar wij hebben ze nooit gemist (allé, we hebben ons wel laten verleiden door een opvouwbaar babybed maar dat is een paar jaar later in nieuwstaat weer verkocht; de nooit gebruikte kinderwagen hadden we gelukkig voor een prikje tweedehands gekocht).

Voor de rest ben ik het wel eens met een aantal eerder gegeven adviezen: isofix is handig (maar riemen zijn echt niet onoverkomelijk als je een beetje handig bent en op je gemak uitzoekt hoe ze juist bevestigd moeten worden) en als je zelf groot bent, is de beenruimte achteraan zeker belangrijk, vooral als de kinderen iets groter zijn, want dan zitten hun voeten tussen de stoelen in plaats van onder de voorzetel zoals bij een volwassene.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maurice_l
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Jarenlang een Civic 1.4 uit 2008 gehad met twee kinderen. Deze auto juist genomen omdat ik (nog) geen station wilde maar wel lekker wat ruimte.

Kofferruimte is ruim voldoende voor dagelijks gebruik maar ook een vakantie. Tel daarnaast de betrouwbaarheid en rijgedrag op en je hebt een heerlijke auto.

Nu met drie monsters over gestapt op een Honda FR-V ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door maurice_l op 12-01-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:12
@Jean-Bob Geen idee of hij al is langs gekomen, dus ik spam toch ook maar weer onze keuze: De Skoda Octavia Station. Volgens mij in zijn segment geen ruimere en tevens relatief lichte auto te vinden. Heerlijke auto, inmiddels 332.000 km met veel plezier erop zitten. Zelfs volwassenen zitten heerlijk achterin. Ikzelf ben overigens 1.94m lang en kan in 1 ruk doorrijden naar Frankrijk zonder last te krijgen van mijn ledematen

Tip 2: koop een auto met isofix en dito stoeltjes. Zeer gemakkelijk te plaatsen en er is niets veiliger, wat ook wel fijn is. Een Maxi Cosi iso fix Family ofzo is heerlijk voor het snel plaatsen van de Maxi Cosi zelf. Geen gehannes met gordels en ook weer makkelijk te plaatsen en verwijderen. YouTube: Maxi-Cosi FamilyFix productvideo (NL/BE)

[ Voor 8% gewijzigd door BvZwolle op 12-01-2019 21:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 279475

Hier met 3 kids een passat station . En inderdaad.isofix en maxi cosi base ook wel families genoemd is heilig dat ding er in 3sec in en uit halen.

En nog een tip kijk maar donkere achternamen tegen de zon en warmte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Arbitrator schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:37:
Doe jezelf en je portemonnee een plezier en koop een (jonge) Toyota (hybride) de Prius en Auris zijn echt prima auto’s: zuinig, goedkoop in onderhoud en betrouwbaar.
Inderdaad een erg goede keuze, zeker Priussen zijn erg complete auto's voor het geld. Jammer genoeg niet heel ruim, maar voor 1 kind boeit dat echt niet. Mijn zus heeft het altijd gedaan met een 3 deurs Golf en dat ging ook goed.

Wil je toch groter? Een Primera kan dan leuk zijn, qua aanschaf zo'n beetje de goedkoopste in zijn klasse, erg betrouwbaar, overal erg ruim en erg compleet qua meuk die erop zit.

Alleen niet erg mooi, en niet de meest goedkope qua vaste lasten door zijn gewicht en verbruik.

[ Voor 21% gewijzigd door RobinHood op 12-01-2019 22:36 ]

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
@indigo79 Jij staat aan de andere kant van het spectrum ten opzichte van iemand die ik eens had gesproken. Die wilde namelijk 1 of andere grote Dacia kopen (niks tegen die auto's hoor) zodat hij zijn kinderwagen niet in hoefde te klappen en gewoon zo in de auto kon zetten 8)7

En een kinderwagen, als je hem al veel buiten de deur gebruikt (want veel gebruik is in ons geval om het huis heen) dan is het ook maar een relatief korte fase. Als ze een beetje baby af zijn (misschien vanaf 1 jaar ofzo) voldoet zo'n opklap buggy ook wel, en die kan je al op je fiets meenemen of in welke auto dan ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

BoozeWooz schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:24:
[...]

-[knip]
- Honda Insight
[knip]
Wel goed research naar doen, sommige modellen hadden problemen in de batterij/cvt. Zijn over het algemeen ook iets minder zuinig dan de prius. Prius is over het algemeen beter maar ook een stuk duurder.

Ter indicatie:
[knip]
Insight 130k 2009 - 4.4k https://www.autotrader.nl...paign=listings-thirdparty
[knip]
Oeps... :F
Afbeeldingslocatie: https://prod.pictures.autoscout24.net/listing-images/22d0a9cc-8623-454c-bd4b-4b8c8fe3b9ab_fc20ed95-b467-4e12-9f71-a631adc152d3.jpg/1280x960.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Laatst online: 06-03 21:06

wickedm3n

Always having fun!

!null schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 08:32:
1 op 12 versus 1 op 19 is grofweg 700 euro per jaar verschil bij dit soort kilometrages.
Dat snap ik. Het is maar net wat je belangrijk vind. Ik geef alleen aan wat ik heb gekocht en wat het doet. De topicstarter geeft niet op in de eisen dat de auto zuinig moet zijn toch? 😜

In progress: VW kever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Spotrepair en je bent klaar.... :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:48
Toyota Auris kun je overslaan met 1m95. Zelf 1m94 en zat bij proefrit met mijn hoofd tegen het dak aan.

Prius en Prius+ zijn prima qua ruimte.

Wij hebben een honda Jazz met 2 kids en die is ook heerlijk ruim. Kofferbak is kort dus kindereagen moet niet te groot zijn.

Was zelf ook aan het kijken naar wat groters, maar uiteindelijk toch nog maar bij de Jazz gebleven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
wickedm3n schreef op zondag 13 januari 2019 @ 07:17:
[...]

Dat snap ik. Het is maar net wat je belangrijk vind. Ik geef alleen aan wat ik heb gekocht en wat het doet. De topicstarter geeft niet op in de eisen dat de auto zuinig moet zijn toch? 😜
Dat is waar, je ziet heel vaak een aankoop budget maar of het dan maandelijks 100 euro of 500 euro moet kosten is vrijwel nooit gespecificeerd. Terwijl dat al gauw op een paar jaar belangrijker is dan een aankoopwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je station kan nooit groot genoeg zijn :) voor vakanties en zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:49
Ach, we begonnen met 1 kind met de Hyundai Matrix. Overgenomen van mijn ouders. Later overgestapt op de c4 grand Picasso.
Erg ruim enzovoorts, maar raadt Franse wagens (renault heeft tegenwoordig de typische problemen niet meer) zeer af.

Zelf ook gekeken naar de Prius en andere hybride. Echter, op een enkeling na mogen ze geen aanhangers trekken. Uitzondering suzuki baleno en Outlander ph-ev.
Als je geen aanhanger hoeft en wellicht wel een fietsenrek, dan kan dat prima met een Prius.

Zou nu gaan voor een mazda cx-5 of ford kuga. Maar dat is meer omdat de prijzen weinig verschillen van allerlei auto's in onze eisen zeg maar.
Denk echter dat het financieel gezien een Hyundai i40cw (station) gaat worden. De matrix is de goedkoopste auto geweest om te rijden. Mankeerde eigenlijk nooit iets en kwam fluitend (klinkt niet goed) door de keuringen heen.

[ Voor 27% gewijzigd door Arunia op 13-01-2019 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 17:01
@TS: FYI:
De Mazda 3 & 6 modellen van de eerste generatie (2003-2006 a 2007) hebben inderdaad last van roest. De 2e generatie (2008 / 2009 - 2012) heeft hier geen last van.

Ik spreek uit ervaring:
Rij nu een Mazda 3 TS+ 2.0 (benzine/hand) uit 2009 (nergens roest te bekennen - laatste APK + beurt was/kostte 290 euro)
Vorige auto was een Mazda 3 1.6 (benzine/hand) uit 2004, welke ik weggedaan heb vanwege de roest. Techniek 0,0 problemen en nooit gestaan - welke de nodige Ford's/renaults/Alfa's weggetrokken :P

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jean-Bob
Iedereen bedankt voor de input! Leuk om te zien dat iedereen de situatie weer anders beleeft/aanvliegt en dat ervaringen/adviezen uiteen lopen van kleine hatchbacks tot 7-zitter MPVs :D

Ik ga het advies mbt Isofix ook zeker meenemen, de voordelen zijn ons bij het laatste bezoekje aan de Prénatal gister nog even gedemonstreerd :P. Verder zie ik de Prius steeds meer opduiken en na wat research begrijp ik dat deze ook verrassend ruim moet zijn van binnen voor het model. Als ik de verhouding ov/auto voor woon-werk wat in de mix gooi is dit misschien helemaal niet zo'n onverstandige keus, ook wat betreft betrouwbaarheid. Voor de vakantie wordt het dan wellicht wel weer wat passen en meten..

Wat betreft maandelijkse kosten: dat klopt, ik ben naast dit project bezig het huishoudboekje aan te passen op de nieuwe situatie. Heb nu eerlijk gezegd nog niet helemaal duidelijk voor ogen wat we maandelijks apart willen gaan zetten voor de wagen qua onderhoud en afschrijving. Tijd dus om de cijfertjes naast elkaar te zetten. Ik neem de Octavia, Laguna en Focus iig ook mee als opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:48

rg-mohwa

Phoe Hé

Ikzelf was ook opzoek naar een Avensis maar na veel zoeken en kijken zijn we toch uitgekomen bij een Kia ceed sw, voor het geld van een Avensis kochten we een veel jongere en luxere Kia ceed sw. Daartegenover staat wel dat de Avensis een stuk mooier is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

En een stuk groter!

Wat betreft ISOFIX, vaak (zeker bij modernere auto's) kan de dealer gewoon ISOFIX inbouwen als de auto het nog niet heeft, of je kan het zelf doen. Vaak is het niet meer dan een paar beugels die met een paar bouten vastzitten. Voor mijn Volvo kost een ISOFIX beugel 25 euro bij de dealer, en het is met 5 minuten gemonteerd (2 bouten)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Prius heeft inderdaad genoeg ruimte, en rijdt veel zuiniger dan de rest. Mist ook nog eens een hele hoop onderdelen zoals koppeling, startmotor en dynamo en geen distributieriem wat gewoon enorm scheelt. Ook geen risico op hoge kilometerstanden.
Enige wat je niet moet doen is een Prius kopen met extreem lage kilometerstand of waarvan je weet dat hij al een jaar stilstaat.
Lijkt me ook voldoende ruimte voor een vakantie hoor en ook dan lekker zuinig.

[ Voor 9% gewijzigd door !null op 13-01-2019 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!null schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:37:
Prius heeft inderdaad genoeg ruimte, en rijdt veel zuiniger dan de rest. Mist ook nog eens een hele hoop onderdelen zoals koppeling, startmotor en dynamo en geen distributieriem wat gewoon enorm scheelt. Ook geen risico op hoge kilometerstanden.
Enige wat je niet moet doen is een Prius kopen met extreem lage kilometerstand of waarvan je weet dat hij al een jaar stilstaat.
Lijkt me ook voldoende ruimte voor een vakantie hoor en ook dan lekker zuinig.
Weet je zeker dat er.dis riem aan dat motorblok zit
Het is een hybride dus ook gewoon een verbranding motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Anoniem: 279475 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:54:
[...]

Weet je zeker dat er.dis riem aan dat motorblok zit
Het is een hybride dus ook gewoon een verbranding motor
Bij Toyota is bijna alles van 2000 en later met ketting (op een paar uitzonderingen na) maar Yaris en Prius enzo hebben een ketting. Scheelt allemaal weer behoorlijk in de kosten.
Zeker koppeling en distributieriem zijn van die kostenposten waarvoor je anders maandelijkse voor onderhoudskosten anders hoger meer zou moeten inleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!null schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:14:
[...]

Bij Toyota is bijna alles van 2000 en later met ketting (op een paar uitzonderingen na) maar Yaris en Prius enzo hebben een ketting. Scheelt allemaal weer behoorlijk in de kosten.
Zeker koppeling en distributieriem zijn van die kostenposten waarvoor je anders maandelijkse voor onderhoudskosten anders hoger meer zou moeten inleggen.
En ook die ketting is niet onderhouds vrij ..
Ik zou daar in elk val niet op gokken en ook die tijdig laten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Anoniem: 279475 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:18:
[...]

En ook die ketting is niet onderhouds vrij ..
Ik zou daar in elk val niet op gokken en ook die tijdig laten doen...
Nee hoor, hoef je helemaal niks aan te doen. Hij is gewoon onderdeel van het motorsysteem en draait in de motorolie mee.
Ik heb het ook op mijn Yaris, nu richting de 3 ton maar het maakt allemaal niks uit. Het scheelt gewoon een hoop geld.

Bij andere merken (Volkswagen, Seat etc) gaat er nog wel eens wat mis met de kettingen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!null schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:35:
[...]

Nee hoor, hoef je helemaal niks aan te doen. Hij is gewoon onderdeel van het motorsysteem en draait in de motorolie mee.
Ik heb het ook op mijn Yaris, nu richting de 3 ton maar het maakt allemaal niks uit. Het scheelt gewoon een hoop geld.

Bij andere merken (Volkswagen, Seat etc) gaat er nog wel eens wat mis met de kettingen ja.
Tot die wel knapt en dat kost het een hoop geld.. liever uit voorzorg vervangen. Maar dat moet je zelf weten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !null
@Anoniem: 279475 Zit nou niet zo onnodig angst te zaaien. Er rijden wereldwijd miljoenen Toyota's rond en er zijn nauwelijks problemen met die dingen. Er zijn zelfs Priussen die de miljoen kilometers halen zonder iets aan motor of accu te moeten doen.

En als je al iets volgens het boekje wil doen, moet je de interval van zo'n ketting opzoeken. En dat is dan iets van 300.000km of 500.000km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

!null schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:52:
@Anoniem: 279475 Zit nou niet zo onnodig angst te zaaien. Er rijden wereldwijd miljoenen Toyota's rond en er zijn nauwelijks problemen met die dingen. Er zijn zelfs Priussen die de miljoen kilometers halen zonder iets aan motor of accu te moeten doen.

En als je al iets volgens het boekje wil doen, moet je de interval van zo'n ketting opzoeken. En dat is dan iets van 300.000km of 500.000km.
Kennis van me Heeft een prius gehad waar van de motor geploft is door een ketting..
Dus de kans dat gebeurt is misschien niet groot maar is wel degelijk aanwezig .

Er rijden ook genoeg tsi' s rond zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Het is werkelijk de eerste keer dat ik hoor van het een ketting het begeeft op een Prius. Maarja alles kan kapot.

Mijn neef weet bij al het Volkswagen / Skoda spul, dat hij bij het starten moet luisteren hoe lang het duurt voordat ketting op spanning is. Duurt dit te lang dan is dat een indicatie dat hij binnenkort kapot gaat. Komt helaas vaak voor.

Zou je bij een Toyota preventief de ketting gaan vervangen, dan lijkt dat me niet lonen. Want dat is gewoon duur, en je voorkomt daarmee iets wat al bijna nooit voor komt.

De Prius is meerdere malen tot betrouwbaarste auto uitgeroepen die er gemaakt is, van het betreffende jaar of periode.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Laatst online: 02:30

Wuursj

want worst is al bezet

Ik had dezelfde vraag toen mijn dochter er aan kwam en na een behoorlijk uitgebreide zoektocht ben ik uiteindelijk bij de Ford Focus mk2 Station uitgekomen.

Zo'n beetje de lichtste auto in zijn maat (drukt de wegenbelasting) maar voor mij prima qua formaat. Station vind ik wel erg prettig, ik moet steeds erg veel zooi meenemen door die kleine. Kinderwagen, camping bedje en de nodige tassen passen er prima in. En deze auto is in aanschaf goedkoper dan veel kleinere auto's. De meesten hebben al Isofix en als dat er niet in zit, is de isofix beugel voor enkele tientjes te krijgen.

Ze rijden erg lekker en veilig getest destijds. Redelijk zuinig en komt goed uit betrouwbaarheidstesten (maar pech hebben kan altijd). Als je van Japans houdt: de 1.8 en de 2.0 zijn Mazda motoren en hebben distributie kettingen. Maar deze zijn wel wat onzuiniger dan de 1.6 van Ford zelf. De 1.6 maakt wel wat meer toeren op de snelweg. Futura en Titanium uitvoeringen zijn aardig compleet maar de Trend uitovering heeft ook het noodzakelijke wel aan boord.

Was destijds aardig populair en nu dus bij bosjes te vinden dus dat drukt de prijs nu vergeleken met de concurentie. Technisch veel gelijk aan de (al eerder genoemde) Volvo V50, alleen is die veel gewilder en dus duurder en ook wat zwaarder.
De pre-facelift vind ik persoonlijk mooier maar worden inmiddels wel een beetje oud. Met jouw budget is gemakkelijk een goede te krijgen.

In mijn ogen een goede prijs-kwaliteit verhouding en zou er weer een kopen als ik weer zou moeten. Maar met 12k per jaar, hoop ik dat ik nog ff door kan met deze.

[ Voor 3% gewijzigd door Wuursj op 14-01-2019 14:49 ]

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:42

servies

Veni Vidi Servici

!null schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:01:
@Hier_ben_ik wat een aanname over kinderwagens.
Wij hebben overigens een Joolz die aardig plat opvouwt en daarom nog genoeg hebben aan een Yaris als gezinswagen.
Da's best knap als jij zo'n Joolz met wieg achterin een Toyota Yaris krijgt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:42

servies

Veni Vidi Servici

Arunia schreef op zondag 13 januari 2019 @ 10:10:
Zelf ook gekeken naar de Prius en andere hybride. Echter, op een enkeling na mogen ze geen aanhangers trekken. Uitzondering suzuki baleno en Outlander ph-ev.
De Outlander PH-EV is dan ook geen hybride...
Dat is gewoon een benzineauto met een wat grotere accu om voor de schijn een vergrote startmotor te kunnen gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
servies schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:16:
[...]

Ja hoor, de wieg kan platgemaakt worden he. En ik druk er meestal 1 wiel af, hoeft niet, maar anders staat de hoedenplank omhoog.

Uiteraard is dat net wat meer handelingen waard dan bij een grote MPV waarbij de boel gewoon achterin smijt. Maar ik wilde niet te veel geld uitgeven aan de dagelijkse auto en hij moest ook nog zuinig zijn.

Of het slim is is een tweede, want zo'n Prius rij je dus net zo zuinig of zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

servies schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:16:
[...]

En dan kan er dus werkelijk niks meer bij handig voor op vakantie of boodschappen doen . Nou geef mij maar een grote station zo als een passat of superbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
Oh, ook wel weekendjes weg geweest of zelfs een kort weekje met de Yaris en 2 kids.
Boodschappen doen met de kinderen vinden we eigenlijk alleen maar onhandig, en doen we meestal niet met de auto (winkels dichtbij). Ieder zijn ding.

Vakantie is een wat beter argument voor een grotere auto, maar dan moet je dat ook wel zo gebruiken. Best vaak zie ik mensen een grote station kopen met eerste kind, en vervolgens vliegen ze ergens naar toe op vakantie of gaan ze alleen weekje weg in eigen land.

Maar goed, inmiddels al bijna 5 jaar lang, maar 18 euro wegenbelasting in de maand, verzekering ook zoiets. En dan 1 op 20 kunnen rijden. Verder bijna geen onderhoudskosten.
Heeft me een hoop geld bespaart (waarvan ik een deel weer aan andere minder nuttige auto's heb uitgegeven :+ )

[ Voor 22% gewijzigd door !null op 14-01-2019 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dannam ik toch liever voor mijn gezin een fijne luxe grote auto

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 279475 op 15-01-2019 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-05 02:15
Yarissen zijn heerlijke degelijke auto's, maar wat klein.
Zelf de 1,3A gehad en de 1,5TS.
De 1,5 is helaas in de soep gedraaid, maar door eigen toedoen destijds (Custom ECU, 8200TPM, stage 1)

De 1,3A snort nog elke dag rond door Tilburg en omstreken bij een vriend van mij, automaat doet het nog prima.

Enige aanmerkingspunt, het interieur is niet van de beste kwaliteit dus je kan hier en daar een rammeltje horen, maar hij zal het altijd doen.
Wat betreft het ketting probleem, dat is een van de delen waar Toyota het echt goed op doet, die dingen lopen VRIJWEL nooit kapot, uitzondering buitewege gelaten.

Met BMW beduidend meer zaakjes gehad, maar vind het alom wel fijnere auto's

Mazda kan je overwegen, maar kwalitatief vind ik ze zeer matig, hier in Ede rijden een paar van die MPS'jes, allemaal zo krokant als een Lu ontbijtcracker, waarvan eentje meen ik, uit 2010 was.

TS: Mondeo type 2000 tot 2007 geen optie? Momenteel erg betaalbaar en een degelijke solide auto.
Zowel als benzine, maar ook op dieselvlak voldoende keuze uit lekkere motoren.
Al is als ik het goed heb, de 2,0TDCI een oliezuipertje, maar verder degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo lang je de 1.6tdci van Ford maar links laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:25
Ik heb een tijdje een Ford Focus Station gereden, die dingen zijn bij bosjes gemaakt dus als je eens onderdelen nodig hebt zijn die ook niet duur.

//EDIT: Dit was een 1.8 benzine en als je normaal rijdt haal je makkelijk 1:14, de 1.6 is nog wat zuiniger.

[ Voor 27% gewijzigd door BernardV op 15-01-2019 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olghur
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:32
Opel Astra Station, niet spannend.
Wel lekker degelijk en voordeliger dan de merken waar je nu naar kijkt.

Station is wel lekker makkelijk met een baby,
Je sjouwt stiekem een hoop spullen mee en hoef je niet meteen je auto te verbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik zou ook is naar een Suzuki SX4 (of Fiat Sedici) kijken. De 1.6 benzine met 107 of 120 pk rijden prima.
Simpele techniek wat niet snel kapot gaat en qua onderhoudskosten ook niet superduur.

Mijn vriendin rijd er al een jaar probleemloos mee rond, enige wat eraan zit te komen zijn 2 bandjes en een stabilisator stangetje heeft speling.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:15
Als ik kijk naar mijn vriendin (en haar kleine auto), bak van de kinderwagen, inklappen, wielen eraf... Ja, het past. Maar dan ben ik wel enorm blij met mijn stationwagen. Daar kan ik de kinderwagen zo inzetten (enkel even inklappen).

Ik kan daarnaast ook ruim boodschappentassen neerzetten of iets ander spul.

Nee, zoals velen hier zeggen stationwagen is niet noodzakelijk. Nou, geef mij dat gemak wel maar.

Als je het geld ervoor over hebt, doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En als ze ouder worden met hobby's blijft die handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Jean-Bob schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 18:39:
Collega’s (allen auto liefhebbers, allen zonder kinderen) schreeuwen allemaal om het hardst dat ik voor een station moet gaan. Zelf ben ik niet 100% van overtuigd maar ik heb ook gezien wat er allemaal ingeladen gaat moeten worden voor een baby en met het oog op de toekomst misschien toch wel handig.
Ga voor een station :P

Maar als jullie beiden lang zijn, kijk dan ook naar MPV's. Ze zijn niet wellicht niet hip, maar wel erg praktisch.

Ik heb zelf een Toyota Auris hatchback uit 2014 gekocht. Met mijn lengte van 1m89 heb ik toch wat moeite met de zitpositie en wou dat ik een hogere auto had gekocht.

Dus mijn volgende auto gaat een hoger model worden. Wellicht iets om bij stil te staan.

Niks is irritanter dan een klein kind of in mijn geval inmiddels peuter van +10kg in een lage auto te tillen als je zelf lang bent. Meh.

Omdat ik niet zo diep kan bukken met mijn dochter in mijn armen, schuif ik haar min of meer onder het dak naar binnen en dan beoordeel ik daarna pas of het goed gegaan is 8)7

Hint: als je *dunk* hoort en er begint iemand te krijsen, dan heb je het verkeerd gedaan.

Ik kijk alleen om die reden soms al naar een Citroen Berlingo. Ideaal lijkt me dat. Schuifdeur open en kind gaat er met gemak in of uit. Maar ja, autorijden is dan wel een andere (windgevoelige en luidruchtige) ervaring.

[ Voor 20% gewijzigd door Lethalis op 15-01-2019 22:59 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lethalis schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:53:
[...]

Ga voor een station :P

Maar als jullie beiden lang zijn, kijk dan ook naar MPV's. Ze zijn niet wellicht niet hip, maar wel erg praktisch.

Ik heb zelf een Toyota Auris hatchback uit 2014 gekocht. Met mijn lengte van 1m89 heb ik toch wat moeite met de zitpositie en wou dat ik een hogere auto had gekocht.

Dus mijn volgende auto gaat een hoger model worden. Wellicht iets om bij stil te staan.

Niks is irritanter dan een klein kind of in mijn geval inmiddels peuter van +10kg in een lage auto te tillen als je zelf lang bent. Meh.

Omdat ik niet zo diep kan bukken met mijn dochter in mijn armen, schuif ik haar min of meer onder het dak naar binnen en dan beoordeel ik daarna pas of het goed gegaan is 8)7

Hint: als je *dunk* hoort en er begint iemand te krijsen, dan heb je het verkeerd gedaan.

Ik kijk alleen om die reden soms al naar een Citroen Berlingo. Ideaal lijkt me dat. Schuifdeur open en kind gaat er met gemak in of uit. Maar ja, autorijden is dan wel een andere (windgevoelige en luidruchtige) ervaring.
Mijn peuter klimt zelf in de auto. Hier dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 279475 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 23:43:
[...]

Mijn peuter klimt zelf in de auto. Hier dus geen probleem.
Zelfs dan moet je hem / haar nog vastmaken en met al die vervelende aflopende daklijnen anno nu is zelfs dat voor mij al lastig.

Maar goed. Niet iedereen heeft daar natuurlijk last van. Ik geef het alleen aan als aandachtspunt omdat TS aangeeft lang te zijn.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lethalis schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 07:16:
[...]

Zelfs dan moet je hem / haar nog vastmaken en met al die vervelende aflopende daklijnen anno nu is zelfs dat voor mij al lastig.

Maar goed. Niet iedereen heeft daar natuurlijk last van. Ik geef het alleen aan als aandachtspunt omdat TS aangeeft lang te zijn.
hier ook lang maar voor mij is het inderdaad geen punt.
rijden in en mpv is een aanslag voor je beurs aangezien die gemiddeld zwaarder zijn en dus meer verbruiken .

dus onder aan de steep kosten ze meer per maand ook iets waar je rekening mee moet houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Zie het topic net. Is een Kia Rio niet iets vanaf bouwjaar 2012? Dit zijn enorm betrouwbare auto's en hebben meer dan zat ruimte.

* mkleinman rijd een Kia Rio 1.4 diesel uit 2014, 220k op de teller, 0 problemen mee gehad.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mkleinman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:09:
Zie het topic net. Is een Kia Rio niet iets vanaf bouwjaar 2012? Dit zijn enorm betrouwbare auto's en hebben meer dan zat ruimte.

* mkleinman rijd een Kia Rio 1.4 diesel uit 2014, 220k op de teller, 0 problemen mee gehad.
meer dan zat ruimte volgens mij is dat nog steeds de klasse kleine autos .
en ik zou dus uberhaupt geen diesel meer willen hebben. die bfrandstof prijs gaat hellemaal door het plafond heen
Pagina: 1 2 Laatste