Kind op komst, betrouwbare occassion gezocht (€5000-€7000)

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Mijn vrouw heeft onlangs de overstap gemaakt van een Nissan Pixo naar een Hyundai Tucson, is dat voor jou ook geen optie? Zijn best te vinden voor jou budget, zit lekker hoog, redelijk betrouwbaar en veel ruimte.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
servies schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:21:
[...]

De Outlander PH-EV is dan ook geen hybride...
Dat is gewoon een benzineauto met een wat grotere accu om voor de schijn een vergrote startmotor te kunnen gebruiken...
Als de Outlander geen hybride is dan is de Prius dat ook niet. De Outlander heeft niet eens een versnellingsbak omdat hij enkel op de snelweg de brandstofmotor de wielen kan aandrijven (fixed gear).

Overigens hebben wij geen enkel probleem gehad met de eerst in een Fiat Grande Punto en zijn met een Seat Ibiza zelfs wezen kamperen (met nachtvorst). Nu met drie kinderen op de achterbank wordt de Clio Estate wel té klein, maar die kofferbak is heerlijk. Voor dit budget haal je makkelijk een goed uitgeruste Clio die net uit de lease komt (100dkm / 48 maanden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psyBSD
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-01-2021

psyBSD

Hates 0x00 bytes

Wij hebben toen we 1 kleine hadden (en zelfs een tijd met twee kleine) een Peugeot 207 gehad (geen sw) en een Citroën C1.

Die laatste zou ik niet aanraden, als je een kinderwagen wilt meenemen dan gaat dat, maar het is wel puzzelen. Er past ook geen krat bier achterin.

Met een station kun je inderdaad vanaf een afstand je meuk in de auto gooien. Maar wees eerlijk tegen jezelf of je dat nodig hebt.

Edit:
Neem je kinderwagen mee als je een auto gaat kopen, je wilt weten of het past. En niet elke kinderwagen heeft dezelfde afmetingen als hij ingeklapt is.

[ Voor 16% gewijzigd door psyBSD op 16-01-2019 09:45 ]

| Olympus OM-D EM10 mk2 | m.Zuiko 14-42mm f/3.5-5.6EZ | m.Zuiko 40-150mm f/4-5.6 R | m.Zuiko 60mm f/2.8 | 2x Godox v860 | Godox X1 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooldevice
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-08 15:02
Gefeliciteerd!

Ik heb zelf ook een tijd geleden een topic gestart met dezelfde reden en met vergelijkbare eisen. Kreeg toen ook veel goede suggesties en tips en staan nu op het punt om binnenkort een Ford Focus te kopen (hatchback-13).

Hebben een aantal proefritten gemaakt (verschillende auto's) en de laatste keer zijn we gestopt bij vrienden om de hele baby uitrusting die ze gebruiken in de auto te proppen. Gaf ons een goed beeld van de ruimte die nodig/handig is. Wat ook al een keer was vermeld; je neemt na een tijd niet meer zoveel mee als in het begin.

Die ervaring in combinatie met de modellen die in ons budget vielen, kwamen we tot de conclusie dat voor ons de non station groot genoeg zou zijn. Verder merkte we dat de hatchback vaak jonger waren en luxer dan de grote broer.

“Creativity is a highfalutin word for the work I have to do between now and Tuesday.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dooxed
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 15:57
Ik zou een Ford Focus station ('combi') aanraden; in mijn ervaring betrouwbaar en ruim, veel voorkomende auto = makkelijker goede deal te vinden en voldoende goedkope reserve-onderdelen indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
servies schreef op maandag 14 januari 2019 @ 14:21:
[...]

De Outlander PH-EV is dan ook geen hybride...
Dat is gewoon een benzineauto met een wat grotere accu om voor de schijn een vergrote startmotor te kunnen gebruiken...
Géén hybride?!
Wat is het dan :?

Je hebt altijd mensen die niet actief laden en daardoor veel meer verbruiken, maar je wil niet weten wat het gemiddelde verbruik binnen ons bedrijf was van de Prius...
Dat was ook de reden dat wij geen benzine hybrides meeer mogen rijden.

Wij moeten diesel en dus rijd ik nu de V60 phev.
Dat ding is op diesel niet echt zuinig. Onder de 7l/100km ga je hem niet krijgen.

Maar doordat ik actief oplaad, zit ik op 4,2l/100km gemiddeld. En dat komt vooral door afgelopen vakantie, 6500km puur op diesel.

Vóór de vakantie zat ik rond de 2,9l/100km...

Woon werk verkeer doe ik meestal 100% elektrisch.

Verder ben ik het met iedereen hier eens die zegt station en focus!
Perfecte combi.

Met kinderen ben je blij met een station, mark my words. En zelfs dat is vaak niet voldoende ;)

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

dfrenner schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:06:
[...]

Géén hybride?!
Wat is het dan :?
Een nep hybride, alleen mogelijk gemaakt door de lagere bijtelling...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:18

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:14:
[...]

meer dan zat ruimte volgens mij is dat nog steeds de klasse kleine autos .
en ik zou dus uberhaupt geen diesel meer willen hebben. die bfrandstof prijs gaat hellemaal door het plafond heen
Er zijn ook meer dan zat 2e hands Kia Rio's te krijgen in benzine uitvoering die voldoen aan de door de TS gestelde eisen.

Mijn RIO zou bij inruil nu nog zo'n 5000 euro waard zijn, tel daar wat euro's bij op voor de verkoopprijs van de dealer en het valt prima in de range wat de TS zoekt.

De RIO is te vergelijken qua grootte met een VW golf, echter is de RIO ik weet niet hoe veel meer betrouwbaarder :)

* mkleinman heeft heel lang VAG groep gereden en veels te veel geld uitgegeven aan extra reparaties.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:12
Ben zelf ook weer aan het orienteren. Mag ik concluderen dat een Prius Wagon een uitstekende keus is kwa betrouwbaarheid en ruimte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mkleinman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:58:
[...]

Er zijn ook meer dan zat 2e hands Kia Rio's te krijgen in benzine uitvoering die voldoen aan de door de TS gestelde eisen.

Mijn RIO zou bij inruil nu nog zo'n 5000 euro waard zijn, tel daar wat euro's bij op voor de verkoopprijs van de dealer en het valt prima in de range wat de TS zoekt.

De RIO is te vergelijken qua grootte met een VW golf, echter is de RIO ik weet niet hoe veel meer betrouwbaarder :)

* mkleinman heeft heel lang VAG groep gereden en veels te veel geld uitgegeven aan extra reparaties.
dat wil dus lang niet zeggen dat die kia betrouwbaarder is. ik rijdt ook al jaren VAG en naast het regiuliere onderhoudt nog nooit wat gehad met verschillende autos

1.4TSI DSG 7 is voor sommige de gehate combi toch hebben wij daar dan geen klachten over. met ruim
200K op de klok

mijn collega heeft al tijden gezeur met haar kia en wordt niet geholpen door de dealer dus ook kijk je daar niet blind op

je kan geluk hebben of pech hebben met nieuw of gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:58
Ik rijdt nu vijf jaar een avensis wagon van 2009 zonder enige problemen. ruimte genoeg voor 2 volwassenen en 2 kinderen in een zitje. ik ben zelf 1,93 en moet de stoel nog iets naar voren zetten. achterin zou ik zo kunnen zitten zonder de stoel van de bestuurder aan te raken met mijn knieen.

In de zomer gaan we met 2 kinderen voor 2 weken in een stacaravan in Frankrijk en zelfs met campingbedje kan ik over de volledige breedte achteruit kijken.

Ik heb de 1.8 en rijd gemiddeld 1 op 15. naar Frankrijk 1 op 16

Hiervoor had ik een Audi A4 avant 2.0 (1 op 10) en had veel minder ruimte en veel problemen

[ Voor 8% gewijzigd door BlueSS50 op 16-01-2019 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 15:46

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

mkleinman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 10:58:
[...]

De betrouwbaarheid van de Rio kan ik beamen. Mijn ouders hebben er 8~ jaar lang eentje gehad op LPG. Het interieur verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar het is wel een innemende auto. :)
-tom-562 schreef op zondag 13 januari 2019 @ 14:28:
En een stuk groter!

Wat betreft ISOFIX, vaak (zeker bij modernere auto's) kan de dealer gewoon ISOFIX inbouwen als de auto het nog niet heeft, of je kan het zelf doen. Vaak is het niet meer dan een paar beugels die met een paar bouten vastzitten. Voor mijn Volvo kost een ISOFIX beugel 25 euro bij de dealer, en het is met 5 minuten gemonteerd (2 bouten)
In geval van een iets nieuwere auto, hoef je zelfs niet te vragen of Isofix beschikbaar is:
5. Welke auto’s hebben Isofix?
De meeste nieuwe auto’s zijn momenteel met het Isofix-systeem uitgerust. Vanaf november 2012 zijn Isofix en Top Tether bevestigingspunt verplicht bij nieuwe automodellen en vanaf november 2014 moeten alle nieuwe auto’s die verkocht worden met Isofix en Top Tether bevestigingspunt uitgerust zijn.

De Isofix bevestigingspunten zijn meestal niet op alle zitplaatsen aanwezig. Ze zitten veelal op de buitenste zitplaatsen van de achterbank en in mindere mate op de passagiersstoel voor in de auto. Het is niet altijd goed zichtbaar of een auto Isofix heeft doordat de bevestigingspunten verstopt kunnen zitten tussen rugleuning en zitting. Tegenwoordig zien we vaak labels op de bekleding die de plek van Isofixpunten markeren. De oudere auto’s met Isofix hebben nog geen Top Tether bevestigingspunt, dit is van de laatste jaren. Soms is het mogelijk Isofix achteraf in te bouwen, raadpleeg hiervoor je dealer.
Bron: Vijf vragen over Isofix (ANWB)

En verder OT: Leuk en voor ons relevant topic! Wij verwachten onze eerste begin april en rijden een Hyundai i10 van 2013 (met CC, trekhaak, 1.2-uitvoering) en hebben al eens voorzichtig rondgekeken. Eerste insteek is dat we 'het gewoon proberen' met dit bakkie, al betekent gebruik van het Isofix-zitje wel dat de bijrijder-stoel een stuk naar voren gezet moet worden.
Wij zouden voor de opvolger naar een i20 of i30 kijken (want goede ervaringen met Hyundai). Vrij betaalbare auto's in onderhoud is onze ervaring.

@TS: Ik zou meenemen in je berekening hoelang je (ong.) verwacht met de auto te willen/kunnen doen. Op basis daarvan ben je misschien voordeliger uit door (bijvoorbeeld!) een model uit 2012~ te nemen die iets kleiner doch groot genoeg voor 2 kinderen is, maar waar je wel een slok langer mee vooruit kunt.
Voor die twee langere uitjes per jaar biedt een dakkoffer dan misschien nog uitkomst, ondanks het hogere brandstofverbruik.

[ Voor 14% gewijzigd door Goudvis op 16-01-2019 13:25 ]

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:41:
[...]

dat wil dus lang niet zeggen dat die kia betrouwbaarder is. ik rijdt ook al jaren VAG en naast het regiuliere onderhoudt nog nooit wat gehad met verschillende autos
Okay toegegeven. n = 1 :)

Ik heb drie VAG auto's gehad achter elkaar, alle drie drama ( lease Skoda Octavia Station 1.9TDI, prive, Seat Leon 1.9TDI en een lease Seat Ibiza 1.2TDI ).

Alle drie drama auto's met heel veel extra onderhoud. De laatste Ibiza vergeleken met de Rio is echt extreem qua vergelijking. In de eerste 4 jaar van beide auto's ( vergelijkbare kilometers ) kostte de Ibiza ruim 7000 euro meer qua onderhoud dan de RIO.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:03
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2019 @ 22:40:
[...]

Tot die wel knapt en dat kost het een hoop geld.. liever uit voorzorg vervangen. Maar dat moet je zelf weten
Toyota schrijft voor dat distributiekettingen van hun auto's onderhoudsvrij (i.t.t. riemen) zijn mits je het onderhoud volgens schema laat uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Picaroon schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:54:
[...]

Toyota schrijft voor dat distributiekettingen van hun auto's onderhoudsvrij (i.t.t. riemen) zijn mits je het onderhoud volgens schema laat uitvoeren.
Dat roepen wel meer merken en toch gaan er geregelt van die kettingen kapot . Bij welk merk dan ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goudvis schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 13:23:

En verder OT: Leuk en voor ons relevant topic! Wij verwachten onze eerste begin april en rijden een Hyundai i10 van 2013 (met CC, trekhaak, 1.2-uitvoering) en hebben al eens voorzichtig rondgekeken. Eerste insteek is dat we 'het gewoon proberen' met dit bakkie, al betekent gebruik van het Isofix-zitje wel dat de bijrijder-stoel een stuk naar voren gezet moet worden.
Wij zouden voor de opvolger naar een i20 of i30 kijken (want goede ervaringen met Hyundai). Vrij betaalbare auto's in onderhoud is onze ervaring.
Vrienden van ons hadden eerst een Lupo en net voordat hun eerste kind kwam overgestapt naar een i20. Over de auto zijn ze goed te spreken, over de ruimte wat minder. Ze lopen toch regelmatig tegen 'problemen' aan, met de kinderwagen is de achterbak al goed gevuld en dan worden boodschappen of een middagje Ikea lastig ;)

Ze zijn net zoals wij fanatieke tent-kampeerders die alles zelf meenemen, voor de vakanties lenen ze dus de auto van haar ouders. Ik loop zelf altijd te proppen met een V70+dakkoffer maar voor mij is het dan ook een sport om zoveel mogelijk meuk mee te zeulen. (al zal dat dit jaar wel gaan meevallen aangezien we dan geen kinderwagen, campingbedje en ikea kinderstoel meer mee hoeven te nemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10-09 22:05
Ik heb niet de hele 5 pagina;s gelezen maar mss nog niet voorgesteld: Honda Jazz.
Is verassend erg ruim en binnen de budget en eisen.

Hier nog wat discussie over de ruimte https://www.autoweek.nl/forum/read.php?10,5260945
Door handige "magic seat" kun je de achterbank zodanig inklappen dat je opeens veel meer ruimte hebt.
Maar zelf zonder dat hoeft te doen heeft ie iig meer ruimte dan bijv een yaris.

https://www.autoweek.nl/c...a.php?id1=68955&id2=72413
337l vs 286l

Jazz
Afbeeldingslocatie: https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/styles/gallery_slide/public/honda-jazz-5.jpg?itok=lbIcGr2m

Yaris
Afbeeldingslocatie: https://images.caricos.com/t/toyota/2013_toyota_yaris_hybrid/images/1920x1080/2013_toyota_yaris_hybrid_21_1920x1080.jpg

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:06

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

110 kilo verschil :)
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=45113
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=55460

Dat jij met de dikste motor die er in te koop is je gelijk weet te vinden, maakt niet dat het gros van deze auto's die motor heeft. Daarnaast kies jij de oude Octavia, die sowieso geen aanrader is, dus je hebt appels en peren gevonden die je verhaal bevestigen, maar zeker wel dat de octavia in de normale uitvoeringen significant lichter is dan een avensis.

En het gebruik van ;( is al geheel overbodig en mag je vanaf nu achterwege laten.

edit: 2 populaire auto's (mondeo en octavia, D-segment en C-segment, beiden lichtste motorisering en 250 kilo verschil zelfs: https://www.autoweek.nl/c...a.php?id1=58529&id2=73467)

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 16-01-2019 16:44 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hajee999
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-07 09:39
Doe jezelf een lol een neem een auto met een grote kofferbak.. Of je moet elk kort tripje je hele kinderwagen opnieuw uit elkaar halen en assembleren. Altijd met stations en suv's gereden (ford smax was geweldig, kinderwagen hoefde niet eens ingeklapt te worden) en gewoon heel veel lol met de extra ruimte gehad. Je kan weer terug naar de yaris, pikko of what so ever boodschappenkar als ze uit de kinderwagen zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07:24
Al vaker voorbij gekomen, Ford focus station. Vaak voorzien van alle opties incl lederen bekleding (ga je nog nodig hebben met een kleine). Een Focus is ons heel goed bevallen en het verbruik is ook prima naar mijn mening, en op normaal onderhoud geen problemen gehad in 2 jaar tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 18:58
10 jaar een focus gehad met twee kleine kinderen dat was een geweldige auto die het altijd deed. Nu de kinderen wat groter zijn rijden we kleiner (prive) en groter (lease)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:00
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:38:
[...]

Dat roepen wel meer merken en toch gaan er geregelt van die kettingen kapot . Bij welk merk dan ook
Stop hier echt effe mee. Er zijn een paar merken waarbij kettingen om de haverklap kapot gaan. Toyota is niet 1 van die merken.

Kan een Toyota een kapotte ketting hebben? Tuurlijk, want alles kan kapot. Dus het komt voor. Moet een koper hier op 1 of andere manier rekening mee houden bij het kopen van een Toyota? Nee.

Moet een koper hier rekening bij houden bij andere modellen, bijvoorbeeld die TSi die jezelf noemt (vooral bepaalde bouwjaren, rond 2011 2012 model dacht ik): ja zeker.

Het gaat hier over de Prius 2. Die is zowel in UK, Duitsland als Frankrijk meermaals tot betrouwbaarste auto uitgeroepen.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
mkleinman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:09:
Zie het topic net. Is een Kia Rio niet iets vanaf bouwjaar 2012? Dit zijn enorm betrouwbare auto's en hebben meer dan zat ruimte.
Niet als je lang bent.

Ik heb aantal jaar terug proefgereden in een Kia Rio, omdat ik het een leuke auto vond.

Maar mij vielen 2 dingen op:
1. Hij is best wel klein.
2. Het bandengeluid is enorm.

Ik geef toe dat hij voor een B segment auto best ruim is, maar als je het met auto's uit het C segment gaat vergelijken dan blijft het gewoon een kleine auto.

Paar maanden terug nog in een nieuwe Kia Cee'd gezeten en zelfs dat vond ik best wel krap. Ik ben 1m89 en dat is niet eens zo heel lang, maar ik kon mijn kont niet keren in die auto.

Supergave kar, daar niet van. Als ik 10cm kleiner was geweest, was ik verliefd en had ik hem gekocht (voelde me echt een beetje verdrietig _O- ).

In de Kia Niro kan ik wel redelijk zitten en die vind ik qua ruimte wel prima (maar daar moet ik nog ff voor sparen).

[ Voor 26% gewijzigd door Lethalis op 16-01-2019 16:33 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Lethalis schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:28:
[...]

Niet als je lang bent.

Ik heb aantal jaar terug proefgereden in een Kia Rio, omdat ik het een leuke auto vond.

Maar mij vielen 2 dingen op:
1. Hij is best wel klein.
2. Het bandengeluid is enorm.
Apart. Ik ben 1.92 en zit prima in de auto :). Bandengeluid is inderdaad aanwezig maar in verhouding tot mijn Seat Ibiza is het ronduit stil in de auto te noemen.

Ik heb 2 jaar terug de geluidsinstallatie laten vervangen in de auto ( simpele composet met subwoofer ). Daar zijn ook de deuren aangepakt en voorzien van dynamat. Dat maakt ook nog enorm uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:31

-tom-562

Oliesjeik

Nomad schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:10:
[...]

110 kilo verschil :)
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=45113
https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=55460

Dat jij met de dikste motor die er in te koop is je gelijk weet te vinden, maakt niet dat het gros van deze auto's die motor heeft. Daarnaast kies jij de oude Octavia, die sowieso geen aanrader is, dus je hebt appels en peren gevonden die je verhaal bevestigen, maar zeker wel dat de octavia in de normale uitvoeringen significant lichter is dan een avensis.

En het gebruik van ;( is al geheel overbodig en mag je vanaf nu achterwege laten.

edit: 2 populaire auto's (mondeo en octavia, D-segment en C-segment, beiden lichtste motorisering en 250 kilo verschil zelfs: https://www.autoweek.nl/c...a.php?id1=58529&id2=73467)
Met het budget van TS zit je aan de onderkant van de markt wat betreft nieuwe Octavia's en dubieuze kleine downsize motoren (je moet het maar durven), plus de Avensis is een klasse groter. Dat is idd appels met peren vergelijken en niet perse verkeerd.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

!null schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:24:
[...]

Stop hier echt effe mee. Er zijn een paar merken waarbij kettingen om de haverklap kapot gaan. Toyota is niet 1 van die merken.

Kan een Toyota een kapotte ketting hebben? Tuurlijk, want alles kan kapot. Dus het komt voor. Moet een koper hier op 1 of andere manier rekening mee houden bij het kopen van een Toyota? Nee.

Moet een koper hier rekening bij houden bij andere modellen, bijvoorbeeld die TSi die jezelf noemt (vooral bepaalde bouwjaren, rond 2011 2012 model dacht ik): ja zeker.

Het gaat hier over de Prius 2. Die is zowel in UK, Duitsland als Frankrijk meermaals tot betrouwbaarste auto uitgeroepen.
Met een km stand van tegen de 2ton mag je er altijd rekening mee houden ook bij Toyota. Wat de dealer ook beweert.

Ik vind dat je gewoon mee moet menem bij aanschaf.
Zelfde als de accu die minder wordt bij een hybride.
En dat doen ze allemaal.

De bouwjaren van de tsi waren de eerdere jaren. Een 2011 model.tot heden kan je prima kopen. En ja ook die kunnen stuk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
@Verwijderd 200.000km is helemaal niks. Ook niet voor een hybride. Zou ik zo kopen en ook iedereen aanraden. Tuurlijk, kun je een jonger exemplaar met minder kilometers vinden zou ik dat doen.

Maar het enige wat je met al die Toyota en Lexus hybrides moet doen, is een auto kopen die in 10 jaar maar 40.000km heeft gedraaid ofzo. Dat zal vele malen riskanter zijn dan eentje kopen die 500.000km gelopen heeft, want dat halen ze vrij makkelijk, ook met originele accu.

Want het enige wat ze niet hebben kunnen doen is de accu beveiligen tegen leeglopen. Dat doet hij bijna niet, maar als je hem een paar jaar in een schuur zet natuurlijk wel.

Kijk je naar een Honda Civic Hybrid, tja dan gaat de accu nog wel eens kapot en moet je dat inderdaad meenemen als risico.

Ok het was dus voor 2011, net verkeerd om onthouden. Ik raad mensen aan altijd even goed te kijken naar welk model ze willen, want de ene VAG kan veel problemen hebben, maar de andere kan heel betrouwbaar zijn. Of dan moet je weer stevig doorvragen over olieverbruik. Meestal prima te vinden in aankoop tips op internet voor het specifieke model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 16:36
Gewoon een toyota prius.
Hebben wij ook. (wij hebben de prius 3, niet de wagon). Gaat uitstekend met 2 kleine kinderen.

Ook al een paar keer op vakantie gegaan in Europa. (Wel met de dak koffer). Niks mis mee. Ook met dat ging op het dak kan je gewoon 150 km/h rijden op de Autobahn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:54
Ik zit in hetzelfde schuitje al TS en lees dan ook al geruime tijd geïnteresseerd mee.

Kijk nu rond voor een Prius maar merk toch dat ik zenuwachtig wordt van 125k+ km icm 9 jaar oud. Prijzen schieten al snel over de €10000,-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik zou het budget echt gaan opschroeven als het kan. Dan zou je bv voor dit kunnen gaan:
Kia C'eed Station uit 2014.

Dan heb je een behoorlijk nieuwe auto, station, krijg je ook nog wel wat af, 7 jaar garantie (volgens mij) dus nog ruim 2 jaar garantie over,

Of Ford Focus uit 2014.

Ik zou persoonlijk voor de Kia gaan omdat de Ford volgens mij een turbo heeft. De Kia heeft iets minder gelopen en dan kan je rustig nog 5/6 jaar meerijden (de 1.4 motor is geen hardloper maar volgens mij kan je rustig richting de 2 ton komen). Misschien wel meer maar dan heb je in ieder geval een wat jongere auto waar je langer mee doet want als je nu € 7.000 neerlegt dan is de auto bij het uitrijden van de garage al € 2.000 minder waard. Als je dan over een aantal jaren gaat inruilen dan is de auto helemaal niets meer waard misschien en je zal sneller tot vervanging over moeten gaan/kosten en onderhoud. Ik zou een iets nieuwere auto nemen en dan maar iets duurder maar wel kan je deze auto langer rijden en misschien wel minder onderhoud (helaas kan ik dat niet zien in mijn glazen bol ;) ).

[ Voor 3% gewijzigd door itsalex op 16-01-2019 22:13 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:10:
Ik zou het budget echt gaan opschroeven als het kan. Dan zou je bv voor dit kunnen gaan:
Kia C'eed Station uit 2014.

Dan heb je een behoorlijk nieuwe auto, station, krijg je ook nog wel wat af, 7 jaar garantie (volgens mij) dus nog ruim 2 jaar garantie over,

Of Ford Focus uit 2014.

Ik zou persoonlijk voor de Kia gaan omdat de Ford volgens mij een turbo heeft. De Kia heeft iets minder gelopen en dan kan je rustig nog 5/6 jaar meerijden (de 1.4 motor is geen hardloper maar volgens mij kan je rustig richting de 2 ton komen). Misschien wel meer maar dan heb je in ieder geval een wat jongere auto waar je langer mee doet want als je nu € 7.000 neerlegt dan is de auto bij het uitrijden van de garage al € 2.000 minder waard. Als je dan over een aantal jaren gaat inruilen dan is de auto helemaal niets meer waard misschien en je zal sneller tot vervanging over moeten gaan/kosten en onderhoud. Ik zou een iets nieuwere auto nemen en dan maar iets duurder maar wel kan je deze auto langer rijden en misschien wel minder onderhoud (helaas kan ik dat niet zien in mijn glazen bol ;) ).
Waarom zou je geen turbo blok moeten nemen ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:25:
[...]

Waarom zou je geen turbo blok moeten nemen ?
Wat er niet op zit, gaat niet stuk. Turbo is weer een stuk onderhoud en zeker op die kleine blokjes met 1.0. Je weet niet hoe de 1.0 blokjes zich houden boven de 100k km. De een zal zeggen, fantastisch en de ander roept, wat een ellende. Het is maar net hoe je tegen het onderhoud aan kijkt en de 1.4 motoren lijkt mij toch wel iets beter.
Persoonlijk vind ik het maar grasmaaier motoren.

Neem bv de VW Fox 1.4 is een topauto met een hele goede motor, geen turbo, niets dat stuk kan gaan, simpel onderhoud. Zo worden auto's helaas niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:40:
[...]

Wat er niet op zit, gaat niet stuk. Turbo is weer een stuk onderhoud en zeker op die kleine blokjes met 1.0. Je weet niet hoe de 1.0 blokjes zich houden boven de 100k km. De een zal zeggen, fantastisch en de ander roept, wat een ellende. Het is maar net hoe je tegen het onderhoud aan kijkt en de 1.4 motoren lijkt mij toch wel iets beter.
Persoonlijk vind ik het maar grasmaaier motoren.

Neem bv de VW Fox 1.4 is een topauto met een hele goede motor, geen turbo, niets dat stuk kan gaan, simpel onderhoud. Zo worden auto's helaas niet meer gemaakt.
Zo'n top auto dat ze maar 6 jaar geproduceerd zijn. Dus helaas die vlieger gaat niet op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:46:
[...]

Zo'n top auto dat ze maar 6 jaar geproduceerd zijn. Dus helaas die vlieger gaat niet op..
Hangt ervan af hoe je dat ziet. Het kan zijn dat net met een nieuw type kwam.

Dat was ook met bv de Primera P11. Kort geproduceerd om tussen eind 1999 en 2003 het gat op te vullen. Wat dat een slechte auto? Nou totaal niet. Heerlijke auto met een goede 2 liter motor die rustig 3,5 ton meeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:51:
[...]

Hangt ervan af hoe je dat ziet. Het kan zijn dat net met een nieuw type kwam.

Dat was ook met bv de Primera P11. Kort geproduceerd om tussen eind 1999 en 2003 het gat op te vullen. Wat dat een slechte auto? Nou totaal niet. Heerlijke auto met een goede 2 liter motor die rustig 3,5 ton meeging.
van de fox is nooit meer een nieuw type gemaakt . dan vraag ik me dus eerlijk af of dat zo'n goede auto is

er rijden grote aantalen 1.0 turbo blokken bij meerdere merken zonder problemen dus ik zou me geen zorgen maken over die turbo. en die rijden echt wel prima alleen moet je van het geluid houden .soms is het een 3 cylinder . doen het overigens prima alleen ik persoonlijk heb liever een 4 cylinder. of 6 cylinder

verbruik maak ik me niet zo druk over... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
mkleinman schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 17:03:
[...]
Apart. Ik ben 1.92 en zit prima in de auto :). Bandengeluid is inderdaad aanwezig maar in verhouding tot mijn Seat Ibiza is het ronduit stil in de auto te noemen.

Ik heb 2 jaar terug de geluidsinstallatie laten vervangen in de auto ( simpele composet met subwoofer ). Daar zijn ook de deuren aangepakt en voorzien van dynamat. Dat maakt ook nog enorm uit _/-\o_
Hoe je in een auto zit, is heel persoonlijk. Ik heb een vrij zwakke onderrug, dus zodra ik niet optimaal zit, krijg ik last. Toen ik jonger was, kon ik veel langer in een positie zitten die eigenlijk niet optimaal was. Vaak had ik het dan niet eens door.

Het isoleren van de auto zal vast helpen inderdaad :)

Ik vind het ook echt geen slechte auto, zo'n Rio. Destijds ging ik kijken voor een Ford Fiesta, maar de Rio stond ernaast... en ik ben uiteindelijk een proefrit met die Rio gaan doen, omdat ik die toch leuker vond.

Maar ja, die proefrit viel helaas tegen.

Uiteindelijk ben ik blij dat ik geen van beide heb gekocht, want mijn Auris is groter en ook die vind ik eigenlijk al te klein. Ik wou dat ik een station of MPV had gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• !null
Mole schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 21:50:
Ik zit in hetzelfde schuitje al TS en lees dan ook al geruime tijd geïnteresseerd mee.

Kijk nu rond voor een Prius maar merk toch dat ik zenuwachtig wordt van 125k+ km icm 9 jaar oud. Prijzen schieten al snel over de €10000,-
Waar wordt je zenuwachtig van? Van de prijzen?
Want die techniek gaat nog wel even door hoor.

En zoals gezegd, koop er niet eentje op die leeftijd die maar enkele tienduizenden kilometers heeft gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:46:
[...]

Ze worden nog steeds geproduceerd, dus nu al zo'n 16 jaar..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Conono schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:32:
[...]

Ze worden nog steeds geproduceerd, dus nu al zo'n 16 jaar..
VW fox ??

Vlag van Duitsland Duitsland
Type Fox
Productiejaren 2005-2011
Klasse Stadswagen
Koetswerkstijl
3/5-deurs hatchback

bron :wiki

waar haal je die info vandaan dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:35:
[...]

VW fox ??

Vlag van Duitsland Duitsland
Type Fox
Productiejaren 2005-2011
Klasse Stadswagen
Koetswerkstijl
3/5-deurs hatchback

bron :wiki

waar haal je die info vandaan dan ??
Wikipedia: Volkswagen Fox

Staat trouwens ook gewoon in de Nederlandse wiki..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

https://www.volkswagen.nl/modellen

denk dat wiki niet klopt want ik kan er toch echt geen kiezen ....

deze info had ik de link

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2019 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik kan een Golf 6, hatchback, 5 deurs van rond de 2008/2010 van harte aanraden! Zijn zeker te vinden voor een mooi prijsje met maximaal 100 / 120k op de teller. Wij rijden hem nu een paar weken met een dochter van 2 en nog een kleine op komst.

Erg ruim, betrouwbaar, veilig, lage wegenbelasting en verzekering, redelijk zuinig (ik haal 1 op 16 op benzine met woon-werk verkeer). Rijden veel rond, dus veel onderdelen, dealers en garages in de buurt.

[ Voor 12% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-01-2019 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:06

Wuursj

want worst is al bezet

gergs schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:54:
Ik heb niet de hele 5 pagina;s gelezen maar mss nog niet voorgesteld: Honda Jazz.
Honda Jazz stond bij mij ook op de shortlist. Als je een kleinere auto dan het C-segment wil, moet je deze zeker bekijken. Running kost door laag gewicht en (verwacht) onderhoud erg laag en erg ruimt van binnen voor zijn lengte.

Echter ook wel duur in aanschaf. Voor het geld van een Jazz kon ik bijna 2x een Focus kopen bij ongeveer gelijke km-stand en leeftijd. En dan was de Focus vaak nog een stukje luxer uitgerust. Bij inruil heb je natuurlijk weer profijt van de waardevastheid en kan je afschrijving nog steeds laag zijn.

Zeker het overwegen waard als een B-segmenter een optie is!

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

Verwijderd schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:42:

deze info had ik de link

Even uit mijn hoofd aangezien wiki vaak achter loopt: Die FOX was al een paar in productie in Brasil voordat hij naar Europa kwam. Later werden auto's uit Brasil juist wat duurder en is de FOX hier uit het assortiment gehaald ongeveer toen de UP! uit kwam. Maar in Brasil zelf is ie wel nog te koop en dat is wat de Engelse WIKI bedoelt?

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:47

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Na het bovenstaande doorgelezen te hebben mijn ervaringen (1.92):
Eerste auto was een VW Fox, vrij klein, maar lekker hoog, zodat ik goed kon zitten. Die begon met twee kinderen een beetje krap te worden, maar we zijn met z'n vieren ermee naar Praag en terug gereden. Inmiddels vervangen door een Skoda Octavia, maar die Fox rijdt nog ergens in Nederland rond met degene aan wie ik hem verkocht heb.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online

deze info had ik de link

Als je nou een VW Suran kon krijgen hier dan had je alles in één auto, zeer praktisch. Er kunnen 2 grote koffers en 1 kleine koffer in de achterbak. De laadvloer kan volledig plat en de achterbank kan je naar omhoog en naar voren klappen. Voor de kids heb je vliegtuigtafeltjes.
Apple integratie in het dashboard, 1.6 motor (MSI) welke volgens mij niet stuk te krijgen is, bagageruimte van een enorm formaat (440 liter standaard en 1580 liter met neergeklapte bank), 4,20 meter, ok het is wel Fox gebaseerd maar desondanks dat, ziet die auto er nog wel goed uit.
Net als de VW Gol, top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono

Hier wel:
https://www.vw.com.br/pt/carros.html

Verder is het vrij logisch dat wanneer een auto niet in Nederland wordt verkocht, dat je hem in de plaatselijke site (VW.nl) niet kan kiezen. Maar dat hij niet in Nederland wordt verkocht, wil natuurlijk niet zeggen dat hij nergens ter wereld wordt geproduceerd en verkocht.
deze info had ik de link

De Nederlandse wiki klopt dan niet helemaal, nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDV808
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 15:37
Alfa romeo 159. zijn bijna alleen maar stations van geleverd in nederland. Jullie zullen nu vast denken ¨alfa betrouwbaar?¨ maar ja deze is ontworpen in de tijd dat de grote jongens van bmw bij alfa waren. Dus deze auto is zeker betrouwbaar en zal dat ook blijven, vele onderdelen en ideeën zijn overgenomen van bmw. Praktisch is hij zeker, zeer ruim en van alle luxe voorzien. Keuze´s in motoren genoeg dus de gewenste hoeveelheid pk´s en dus ook verbruik zit er vast tussen. En ook nog (vind ik dan) 1 van de mooiste auto´s ooit gemaakt. is prima te vinden voor 6000 euro met een mooie kilometerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Conono
JDV808 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:07:
Alfa romeo 159. zijn bijna alleen maar stations van geleverd in nederland. Jullie zullen nu vast denken ¨alfa betrouwbaar?¨ maar ja deze is ontworpen in de tijd dat de grote jongens van bmw bij alfa waren. Dus deze auto is zeker betrouwbaar en zal dat ook blijven, vele onderdelen en ideeën zijn overgenomen van bmw. Praktisch is hij zeker, zeer ruim en van alle luxe voorzien. Keuze´s in motoren genoeg dus de gewenste hoeveelheid pk´s en dus ook verbruik zit er vast tussen. En ook nog (vind ik dan) 1 van de mooiste auto´s ooit gemaakt. is prima te vinden voor 6000 euro met een mooie kilometerstand.
Onderdelen overgenomen van BMW? Er is/was geen relatie tussen BWM en Alfa/GM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Wij zaten afgelopen jaar met de volgende situatie: Ik reed per dag 120km woon/werk met de Ford Fiesta benzine en vrouwlief reed een Citroen C3 benzine.

Nu zaten we al rond te kijken op internet naar een 2e hands auto voor mij.

De wensen waren:
- Stationwagen (lekker veel ruimte is altijd handig, zeker met de kinderwagen)
- Diesel (gezien ik 120km per dag rij is dit een stuk voordeliger)
- Max 2ton op de teller gezien ik er nog een lange tijd mee wil rijden.
- Budget was max 5K + auto vrouwlief ter inruil

Uiteindelijk kwamen we uit bij een 2ehands Renault Megane Estate 1.5 dCi met 184k op de teller en een flinke rits mooie opties:
- Cruise control
- Airco/climate control
- Bluetooth ingebouwd
- Ingebouwde Navigatie
- Alle ramen elek. bedienbaar (en op slot te zetten voor mij)
- Trekhaak

Eind oktober hadden we de knoop doorgehakt, vrouwlief rijd inmiddels in de Ford en ik heb er al weer 7.000 kilometers op zitten met de Renault.

Wellicht dat de Renault Megane iets is voor jullie? Je hebt deze ook in Hatchback variant.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrockOlee
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 10-09 20:38
Conono schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:13:
[...]

Onderdelen overgenomen van BMW? Er is/was geen relatie tussen BWM en Alfa/GM?
Was het maar BMW, Ik denk dat hij idd de grote jongens van OPEL bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj

Wuursj

want worst is al bezet

JDV808 schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:07:
Als Alfa liefhebber ook naar gekeken.

Mooie auto: check.
Betrouwbaar: behoorlijk OK.

Er zit geen enkel BMW onderdeel op en er is geen enkele relatie geweest. Wel met Opel/GM (onderblokken etc.)
De enige echt lekkere benzine motor is de 1750 TBi en die zijn erg gewild en nog behoorlijk aan de prijs. Zeg maar grofweg 2x zo duur als de 1.8mpi of de JTS motoren en met een reden. Met je budget ga je geen goede Tbi krijgen. De andere benzine blokjes zijn niet fantastisch en diesel rijden lijkt me niet handig nu. Ook is de auto aardig zwaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Wuursj op 17-01-2019 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Niet online
Freee!! schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 09:57:
Na het bovenstaande doorgelezen te hebben mijn ervaringen (1.92):
Eerste auto was een VW Fox, vrij klein, maar lekker hoog, zodat ik goed kon zitten. Die begon met twee kinderen een beetje krap te worden, maar we zijn met z'n vieren ermee naar Praag en terug gereden. Inmiddels vervangen door een Skoda Octavia, maar die Fox rijdt nog ergens in Nederland rond met degene aan wie ik hem verkocht heb.
Zo'n Skoda Octavia is inderdaad lekker ruim en praktisch. Collega heeft er 2 gereden en behoorlijk wat kilometers gemaakt als vertegenwoordiger. Dingen bleken ook best betrouwbaar te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat TS ondertussen de eerste tank al leeg heeft! Ben wel benieuwd naar de afloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lethalis schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:40:
[...]

Zo'n Skoda Octavia is inderdaad lekker ruim en praktisch. Collega heeft er 2 gereden en behoorlijk wat kilometers gemaakt als vertegenwoordiger. Dingen bleken ook best betrouwbaar te zijn.
daar ligt ook een TSI in en ja die kunnen ook beste betrouwbaar zijn
rijd daar momenteel de passat mee luxe een bak aan ruimte kinderwagen gaat zo in de kofferbak.
vrij wel alle opties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 17:14

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Vrienden van mij die kinderen hebben zeiden net als ik (kinderloos) dat een station onzin is als je kinderen hebt. Onze ouders gingen vroeg met ons naar Zuid-Frankrijk in een Opel Kadett en dat ging prima.

Maar ondertussen zijn al mijn vrienden overstag gegaan :) Het hoeft niet, maar het maakt het leven gewoon makkelijker.

Voor mij zou de keus dan nogal snel vallen op een Alfa 159 station. Wat mij betreft de mooiste stations die er zijn. Op een 2e plek komt de Opel Insignia, maar dat zijn erg zware bakken
Dan blijft er nog de 3 serie station over.

Als je mijn smaak buiten beschouwing laat zou ik eens kijken naar een Astra StationLuxe uitvoering en rijdt heerlijk (zelf 5 jaar in een hatchback gereden).

Om af te sluiten over betrouwbaar of niet. Alle verhalen uit dit topic zijn zeer subjectief. De ene Opel Astra is simpelweg de andere niet. Onderhoud en hoe de vorige eigenaar ermee omging is veel belangrijker. Als je de statistieken er liever op naslaat kun je hier eens kijken En dan nog is het gewoon een kwestie van pech of geluk hebben.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Pagina: 1 2 Laatste