MAX3400 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:39:
Ik ben er morgen definitief niet bij dus als er al wordt gereden, helaas mis is ik dan de eerste race sinds de start van de FM7 League
Qua endurance kan er zeker wel wat besproken worden maar dat mag best wat assertiever vanuit de rijders die willen meedoen.
Heb je een valide punt. Ik zal mijn ideeen eens wat concreter neerzetten, met in het achterhoofd het geleverde commentaar
Sowieso de starttijd: als "we" gaan vinden dat het later moet, of vroeger, of op een zondag; het is mij om het even. Ik ben alleen niet altijd even wakker om 6:30AM als iedereen daarvoor zou stemmen. Tot op heden is er amper/geen commentaar geweest op de starttijden.
Voor mij persoonlijk maakt de starttijd niet zo heel veel uit. Ik kan er altijd wel omheen plannen. Enkele noodsituaties op werk of prive daargelaten.
Dan de auto: tot op heden is elke Endurance met dezelfde klasse gereden. Ja, daar zitten wat verschillende auto's tussen maar uiteindelijk zijn er altijd wel 3 of 4 verschillende merken op de baan omdat mensen hun eigen voorkeuren hebben. De GT's geven juist het gevoel van "je kan net niet relaxt rijden" want dan verlies je tijd op de anderen of je mist net de volgende bocht. Ik ken trouwens weinig IRL endurance-races waar iedereen dezelfde auto heeft; weet dus ook niet of ik persoonlijk voorstander ben van langzamere klassen en/of iedereen dezelfde auto in die klasse.
Misschien is LMP1/LMP2 een optie, maar dat vraag t nog veel meer training van de coureurs. De GT3 kan ik persoonlijk net baas. Heel veel andere interessante 24hrs raceklasses zijn er niet in mijn optiek
Tja, de track; daar is dik drie weken over gesproken en gepost. Ook daar kwam weinig / geen kritiek op. Voor de endurance alsmede de reguliere races: het is ondertussen wel duidelijk welke 11 banen jullie zo veel & vaak mogelijk willen rijden. Maar worden we daar altijd vrolijk van? Of uitgedaagd? Ikzelf heb er een beetje hard hoofd in om elke 5 of 6 weken weeeeer op baan X te rijden; ondertussen weet je wel hoe een bocht gaat of welke lijn je tegenstander rijdt.
Het is juist leuk om banen te rijden die je zelf juist niet zou kiezen. Als het aan mij zo uliggen zou ik alleen rondknarren op Le Mans en Spa. Tot de laatste Endurance had ik een hekel aan Suzuka. Nu niet meer.
Endurances zijn inderdaad lang. Ik kan me zeker voorstellen dat niet iedereen het "zomaar" kan inplannen in eigen tijd of ook die tijd kan blijven zitten voor een game. Allicht kan het iets worden teruggeschroefd maar 90 minuten ofzo, vind ik te kort. Ongetwijfeld heb ik persoonlijk andere mogelijkheden / tijden maar voor hotlapping of training zit ik soms al langer dan anderhalf uur achter elkaar te gamen.
Of gaan we een andere tijd instellen? 2 uur + 1 ronde?
Wat mij betreft: It's in the name. Een endurance duurt lang. Anders had het wel sprint geheten. En ja, dat kost tijd, maar wat mij betreft: Hobbies mogen tijd kosten. Mischien makkelijker gezegd als je geen kinderen/gezin/etc hebt, maar zo zit het voor mij gewoon in elkaar.