Hallo allemaal,
Ik ben eigenaar van een jaren '30 appartement en wil een zone regeling voor de radiatoren realiseren. De marktconforme draadloze kranen zijn alleen geschikt voor thermostaat kranen. Mijn radiatorkranen zijn zijn echter reguliere kranen:

De knop kan je daaraf draaien en dan hou je een vierkante aansluiting over (7x7mm), die je kan roteren om de kraan te openen of te sluiten. Zie hier voor foto's van een andere forumlid.
Nu heb ik twee opties:
Ik heb gezocht op het forum en het volgende al gevonden:
Ik ben eigenaar van een jaren '30 appartement en wil een zone regeling voor de radiatoren realiseren. De marktconforme draadloze kranen zijn alleen geschikt voor thermostaat kranen. Mijn radiatorkranen zijn zijn echter reguliere kranen:

De knop kan je daaraf draaien en dan hou je een vierkante aansluiting over (7x7mm), die je kan roteren om de kraan te openen of te sluiten. Zie hier voor foto's van een andere forumlid.
Nu heb ik twee opties:
- Alle kranen vervangen door thermostaatkranen (3 stuks). Dit kost rond de 350EUR als ik het niet zelf doe. En vervolgens draadloze thermostaatknoppen installeren (450EUR). Totaal 800EUR en dat is het me niet waard.
- Motoriseren van de standaard knop door het vierkante asje (7x7mm) aan te drijven met een servomotor die ik via een wifi-module oid kan aansturen.
Ik heb gezocht op het forum en het volgende al gevonden: