Ik wil in mijn een slimme thermostaat (EvoHome met 4 aparte kranen) aansluiten, maar helaas is dat gemakkelijker gezegd dan gedaan.
Aan mijn radiatoren zit namelijk momenteel de volgende knop:

De buis waar je de schroefdraad nog net van kunt zien (dus waar dat koperen ding op zit geschroefd) is 18mm.
Op de meeste radiatoren zit nog een aansluiting aan de boven:

Er zijn ook radiatoren in m'n huis zonder zo'n aansluiting aan de bovenkant, maar gelukkig heb ik bij die geen behoefte aan een thermostaatkraan (derde, nutteloze in de woonkamer, gang, slaapkamer).
Ik ben al even bij de lokale doe-het-zelf-zaak geweest, maar daar werd mij verteld dat dit helemaal geen radiatorkraan maar een afsluitkraan is. Hoe je daar alsnog een thermostaatkraan op aan kan sluiten, was hen niet duidelijk.
Wat heb ik nodig om hier een thermostaatkraan op aan te sluiten?
Voor de mensen met smetvrees, sorry voor de viezigheid.
Aan mijn radiatoren zit namelijk momenteel de volgende knop:

De buis waar je de schroefdraad nog net van kunt zien (dus waar dat koperen ding op zit geschroefd) is 18mm.
Op de meeste radiatoren zit nog een aansluiting aan de boven:

Er zijn ook radiatoren in m'n huis zonder zo'n aansluiting aan de bovenkant, maar gelukkig heb ik bij die geen behoefte aan een thermostaatkraan (derde, nutteloze in de woonkamer, gang, slaapkamer).
Ik ben al even bij de lokale doe-het-zelf-zaak geweest, maar daar werd mij verteld dat dit helemaal geen radiatorkraan maar een afsluitkraan is. Hoe je daar alsnog een thermostaatkraan op aan kan sluiten, was hen niet duidelijk.
Wat heb ik nodig om hier een thermostaatkraan op aan te sluiten?
Voor de mensen met smetvrees, sorry voor de viezigheid.