GoT krijgt een schermruimte opvretend Google design ?!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Topicstarter
Wat me net opvalt is dat bovenaan een topic zoals [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 de produkten en tags erg veel ruimte innemen t.o.v. hoe het vroeger was :/

Where my GoT gone buddy ?!

Vooral bij de tags zit erg veel spacing onder en heel eerlijk gezegd leest het niet fijn en ziet het er ook niet echt mooi uit...

Enige kans dat we dit door middel van een optie een wat compacter formaat kunnen geven op zijn minst :?

/EDIT :
Even alle mogelijkse CSS fixen en andere opties op één rijtje zetten :

- burne in "GoT krijgt een schermruimte opvretend Google design ?!" - uBlock Origin
- crisp in "GoT krijgt een schermruimte opvretend Google design ?!" - Custom CSS van crisp zelf.
- Axewi in "GoT krijgt een schermruimte opvretend Google design ?!" - Custom CSS om helemaal niks te zien.
- Zeehond in "GoT krijgt een schermruimte opvretend Google design ?!" - Custom CSS voor de iPad
en een aanvulling daarop : Zeehond in "GoT krijgt een schermruimte opvretend Google design ?!" :)

[ Voor 36% gewijzigd door nero355 op 06-01-2019 20:06 . Reden: Links naar Custom CSS posts toegevoegd! ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Die nieuwe tag's zijn mij ook opgevallen. Best wennen, omdat het voorheen minder storender eruit zag.
Een nieuwjaars-iteratie zonder .plan? :P

* AW_Bos speurt naar updates en veranderingen...

[ Voor 42% gewijzigd door AW_Bos op 03-01-2019 23:06 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:40

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik dacht dat je dat kon verbergen, maar blijkbaar is dat met een release ooit verandert. Maar je hebt custom CSS, wat houd je tegen om dit daarmee op te lossen?

De topictitel is trouwens niet erg duidelijk imo. Het dekt niet fatsoenlijk het probleem. Niet iedereen is op de hoogte wat google verandert aan hun ontwerp.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dit is 'by design' en geen bug. Feedback is welkom, maar is meer iets voor ons productteam dus ik verplaats deze even naar Mooie Features :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik vind dit inderdaad ook veel te veel. “Zelfs” zonder ads is er veel te veel niet-content voor de echte content begint. Op de iPad is zonder ad 75% overhead, met ad zou ik waarschijnlijk nul forumtopic-content zien zonder te scrollen. En dat is overdreven...

(Custom CSS negeer ik even, aangezien de meeste mensen dat niet gebruiken - en de meeste mensen die een topic openen toch vast ook een topic willen lezen).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 23:09
In een woord: vreselijk. Gauw weer terug naar hoe het was. Please.

Stay safe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:56

aex351

I am the one

Wat feedback. De tags, prima. Maar rechts daarvan staat "Alle .. producten" link. Nu lijkt het net alsof de tags producten zijn. Althans het is niet helemaal helder dat er een verschil is tussen tags en "producten".

[ Voor 15% gewijzigd door aex351 op 04-01-2019 00:40 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is dit niet gewoon een veredelde A-B test? Feature erin zetten, en kijken wat de reactie van de gebruikers is? :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hero of Time schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:23:
Ik dacht dat je dat kon verbergen, maar blijkbaar is dat met een release ooit verandert. Maar je hebt custom CSS, wat houd je tegen om dit daarmee op te lossen?

De topictitel is trouwens niet erg duidelijk imo. Het dekt niet fatsoenlijk het probleem. Niet iedereen is op de hoogte wat google verandert aan hun ontwerp.
Die optie is er nog wel (https://gathering.tweakers.net/forum/preferences), maar doet nu weinig meer (ik had 'em ook ingeschakeld staan).

Wat dat pijltje in de balk erboven moet inhouden is ook niet echt duidelijk. :P

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 04-01-2019 00:55 ]

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bah. De tags zijn al nauwelijks bruikbaar voor het forum en nu gaan ze ook nog eens meer ruimte innemen? Ik zie vooral redenen om dan maar niet meer te taggen...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

S_Chief schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:49:
[...]

Die optie is er nog wel (https://gathering.tweakers.net/forum/preferences), maar doet nu weinig meer (ik had 'em ook ingeschakeld staan).

Wat dat pijltje in de balk erboven moet inhouden is ook niet echt duidelijk. :P
Je doelt op 'tagclouds verbergen' optie? Dat is volgens mij wat anders dan de gekoppelde producten weergeven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-09 11:09
De forum topic 'header' begint nu inderdaad wel èrg druk en vol te worden:
  1. Het subforum
  2. Jouw topics/bookmarks/reacties
  3. Topic titel
  4. Posts filter
  5. Acties op het topic (reageren, onderwerp koppelen, rapporteren, bookmarken, reminder)
  6. Pagination
  7. Producten
  8. Tags
  9. En dan pas posts
Met name de posts filter, producten en tags zijn IMO te nadrukkelijk aanwezig. Hier ligt te veel focus op t.o.v. de daadwerkelijke content (titel + posts).

[ Voor 17% gewijzigd door P1nGu1n op 04-01-2019 09:02 ]

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb de te grote marge aan de onderkant teruggebracht en hier en daar nog wat pixels afgeschaafd.

Verder mogen @Femme en @Zvennn zich hierover buigen :)

[ Voor 23% gewijzigd door crisp op 04-01-2019 11:55 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zat ookal te zoeken naar een .plan. Blijkbaar zijn iconen voor abonnee's ook verandert. Ben benieuwd naar de andere wijzigingen.
Tags storen me niet echt eigenlijk, wellicht gaan meer mensen ze dan ook gebruiken :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-09 23:40
Ik was blijkbaar niet de enige die verbaast was van de wijziging in de layout zonder .plan :P

De tags voegen weinig toe aan het forum, ik begrijp daarom ook niet waarom deze meer ruimte zouden moeten krijgen.

Daarbij heb ik al eerder eens een opmerking gemaakt, dat ik de header echt te druk vond worden, en nu ben je op een scherm al 5% van de ruimte kwijt aan een header met veel informatie die niet veel toevoegt aan het forum.

[ Voor 0% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 04-01-2019 10:57 . Reden: Spelfout gefixt ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zie dit dus ook net.. Ziet er niet uit..

Ik heb m'n instellingen staan op Compact, dit ziet er alles behalve compact uit...

Kan dit worden aangepast aan de instellingen? Of eigenlijk, weer terug naar wat het was :Y
Hero of Time schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:23:

Wanneer komt er van Tweakers dan een workshop/review Custom-CSS ?

Weten dat het kan, wil nog niet zeggen dat je er alles van weet ;)

[ Voor 56% gewijzigd door RaZ op 04-01-2019 11:23 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

F_J_K schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 23:59:
Ik vind dit inderdaad ook veel te veel. “Zelfs” zonder ads is er veel te veel niet-content voor de echte content begint. Op de iPad is zonder ad 75% overhead, met ad zou ik waarschijnlijk nul forumtopic-content zien zonder te scrollen. En dat is overdreven...

(Custom CSS negeer ik even, aangezien de meeste mensen dat niet gebruiken - en de meeste mensen die een topic openen toch vast ook een topic willen lezen).
Met ublock origins is

code:
1
2
! 1/4/2019, 11:29:13 AM https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1878543/last
gathering.tweakers.net###tweakbase_relations

de oplossing.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
nero355 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:39:
Wat me net opvalt is dat bovenaan een topic zoals [Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 3 de produkten en tags erg veel ruimte innemen t.o.v. hoe het vroeger was :/

[Afbeelding: Where my GoT gone buddy ?!]

Vooral bij de tags zit erg veel spacing onder en heel eerlijk gezegd leest het niet fijn en ziet het er ook niet echt mooi uit...

Enige kans dat we dit door middel van een optie een wat compacter formaat kunnen geven op zijn minst :?
@Femme vind dit de usability niet echt ten goede komen. Het is nu wel erg rommelig met heel veel info en knopjes bij elkaar. Het is wel erg druk nu :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Even ter info: er is niet meer informatie bijgekomen. Er worden nu zelfs maar maximaal 3 gekoppelde producten initieel getoond in plaats van 4. In de voorgaande versie hadden ze echter ieniemienie plaatjes van 31x37 pixels en waren de tags ook niet echt herkenbaar als tag.

Zoals altijd is het hier lastig om een goede afweging te maken tussen usability, discoverability, nut, noodzaak etc. waarbij een en ander ook met elkaar samenvalt (onopvallende tags leiden tot minder gebruik en daardoor ook minder nut).

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:19:
Zoals altijd is het hier lastig om een goede afweging te maken tussen usability, discoverability, nut, noodzaak etc. waarbij een en ander ook met elkaar samenvalt (onopvallende tags leiden tot minder gebruik en daardoor ook minder nut).
Nee, wat leidt tot minder tags en minder nut is vooral dat je er gewoon niks mee kan als een topic eenmaal getagd is. Bij de implementatie van tags al die jaren geleden is er bij mijn weten altijd de endgame geweest om op basis daarvan "forums" bij elkaar te kunnen klikken en misschien zelfs op te kunnen slaan als preset, zodat iemand bijvoorbeeld zijn eigen "forum" zou kunnen maken met daarin alles over Apple, of alles over PHP, Javascript en CSS. Op dit moment zijn tags vooral veel zenden maar weinig tot geen ontvangen en dat is wat het extra zuur maakt dat ze nu zó in het oog springen. Voor de lezer van het topic hebben ze echt geen nut, alle nut die tags nu nog hebben komt eigenlijk vooral vanuit de FP waarop je forumtopics kan linken op basis van gemeenschappelijke tags. "De andere kant op" is de feature nooit afgemaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:08:
Ik heb de te grote marge aan de onderkant teruggebracht en hier en daar nog wat pixels afgeschaafd.

Verder mogen @Femme en @Zvennn zich hierover buigen :)
Het is wel wat beter zo, maar zowel de tags als de produkten mogen nog wel een stuk kleiner van mij ;(

Sowieso trouwens een hele nare internet trend die ik de laatste jaren niet kan uitstaan :
Steeds meer websites zijn idioot groot qua zowel design als lettertype vaak en of ik nou achter de laptop of de desktop zit mijn scherm is gewoon steeds onnodig kleiner aan het worden op deze manier... belachelijk! :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:57:
[...]

Nee, wat leidt tot minder tags en minder nut is vooral dat je er gewoon niks mee kan als een topic eenmaal getagd is. Bij de implementatie van tags al die jaren geleden is er bij mijn weten altijd de endgame geweest om op basis daarvan "forums" bij elkaar te kunnen klikken en misschien zelfs op te kunnen slaan als preset, zodat iemand bijvoorbeeld zijn eigen "forum" zou kunnen maken met daarin alles over Apple, of alles over PHP, Javascript en CSS. Op dit moment zijn tags vooral veel zenden maar weinig tot geen ontvangen en dat is wat het extra zuur maakt dat ze nu zó in het oog springen. Voor de lezer van het topic hebben ze echt geen nut, alle nut die tags nu nog hebben komt eigenlijk vooral vanuit de FP waarop je forumtopics kan linken op basis van gemeenschappelijke tags. "De andere kant op" is de feature nooit afgemaakt.
Klopt; het idee om 'onderwerpen' te kunnen volgen ligt nog steeds stof te happen op de plank... Dat laat echter niet onverlet dat met enig zicht op die feature (daar ga ik uiteraard niet over, maar ik heb nog wel altijd stille hoop dat er ooit weer meer aandacht zal gaan komen voor 'community' features al is het maar om te zorgen dat we aantrekkelijk blijven als community platform) het (meer) onder de aandacht brengen van de mogelijkheid tot taggen toch enig nut heeft. Achteraf gaat oude content immers nooit meer getagged worden.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik denk dat de actieve reacties hier vooral ook meer zijn vanwege de teneur naar meer witruimte etc. en dus minder content in beeld. "Vroeger" op niet 4K-schermen, tegenwoordig ook op tablets.

Deels is dat inderdaad een afweging tussen usability, discoverability, nut, noodzaak etc. maar deels is het ook het grote verschil tussen de power user en casual / nieuwe user. Beide groepen zijn hard nodig, maar focus op de ene of de andere groep is op lange termijn slecht.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
F_J_K schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:09:
Ik denk dat de actieve reacties hier vooral ook meer zijn vanwege de teneur naar meer witruimte etc. en dus minder content in beeld. "Vroeger" op niet 4K-schermen, tegenwoordig ook op tablets.

Deels is dat inderdaad een afweging tussen usability, discoverability, nut, noodzaak etc. maar deels is het ook het grote verschil tussen de power user en casual / nieuwe user. Beide groepen zijn hard nodig, maar focus op de ene of de andere groep is op lange termijn slecht.
Misschien kan je er een uitklapmenu ( v ) van maken voor Advanced users?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

crisp schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 12:19:
Er was al niet heel veel usability, wat mij betreft. In het topic wat TS aangaf zitten mensen die al ubiquity-spulletjes gekocht hebben en hulp geven of zoeken met het instellen ervan. Het aantal mensen wat een aanschaf overweegt en zich aan het inlezen is, is zeer beperkt.

Het is hetzelfde soort behulpzaamheid als die van banners: je koopt sloffen als sinterklaascadeau voor je zwager en je zit tot in januari naar banners van schoenenwinkels te kijken. Goed bedoeld maar meestal niet behulpzaam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

burne schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:11:
[...]

Er was al niet heel veel usability, wat mij betreft. In het topic wat TS aangaf zitten mensen die al ubiquity-spulletjes gekocht hebben en hulp geven of zoeken met het instellen ervan. Het aantal mensen wat een aanschaf overweegt en zich aan het inlezen is, is zeer beperkt.

Het is hetzelfde soort behulpzaamheid als die van banners: je koopt sloffen als sinterklaascadeau voor je zwager en je zit tot in januari naar banners van schoenenwinkels te kijken. Goed bedoeld maar meestal niet behulpzaam.
De koppelingen zijn natuurlijk niet alleen bedoelt als aankoop-nudge, maar ook/juist om meer informatie te kunnen vinden ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

F_J_K schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:09:

Er is hier al gekozen voor een wat compacter design dan bijvoorbeeld onder artikelen zoals nieuws: Philips Hue-gebruikers hebben last van storingen

Maar wellicht is dit toch nog iets te groot uitgevallen in relatie tot de functie op het forum en het feit dat het hier boven de content staat en niet er onder.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

crisp schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:17:
[...]

Er is hier al gekozen voor een wat compacter design dan bijvoorbeeld onder artikelen zoals nieuws: Philips Hue-gebruikers hebben last van storingen
En juist daar maak ik nog wel eens gebruik van omdat het ook linkt naar eerdere nieuwartikelen en ik context zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:17:

Maar wellicht is dit toch nog iets te groot uitgevallen in relatie tot de functie op het forum en het feit dat het hier boven de content staat en niet er onder.
* nero355 clickt op de link : WOW!!! :o :/

De tekst grootte/dichtheid van de reacties is veel fijner dan die van het artikel, maar de produkten eronder nemen echt serieus veel ruimte in!

En dan heb ik de dichtheid van Tweakers nog op "Compact" staan... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

burne schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:20:
[...]

En juist daar maak ik nog wel eens gebruik van omdat het ook linkt naar eerdere nieuwartikelen en ik context zoek.
Datzelfde zou idealiter op het forum ook zo moeten werken zodat we ook minder 'grote topics' nodig hebben en het makkelijker is om gericht naar specifieke informatie te zoeken omtrent een onderwerp of product. Wat @NMe hierboven echter aangeeft klopt; dat is nooit echt verder uitgewerkt. Bij redactionele content speelt dat veel minder omdat de hele onderwerpstructuur ook specifiek daarop (in)gericht is.
nero355 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:26:
[...]
En dan heb ik de dichtheid van Tweakers nog op "Compact" staan... -O-
Helaas voor jou houden we met nieuwe designs eigenlijk geen rekening meer met compact/cozy...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:28:
Helaas voor jou houden we met nieuwe designs eigenlijk geen rekening meer met compact/cozy...
Dus alles krijgt steeds meer een vaste grootte en daar moeten we het maar mee doen :?

Ook leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

nero355 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:31:
[...]

Dus alles krijgt steeds meer een vaste grootte en daar moeten we het maar mee doen :?

Ook leuk...
Ja, dat is bij de meeste sites zo...

Feit is dat dergelijke instellingen (dat geldt dus ook voor een 'dark theme') erg onderhoudsgevoelig zijn; elke design-aanpassing moet dan voor meerdere instellingen aangepast en getest worden wat een veelvoud aan tijd kost.

Wel hebben wij custom css waarmee je zelf dingen naar je hand kan zetten :)

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik vond de grootte van de oude kleine product iconen boven threads ideaal. Mooi compact, en het geeft je toch zicht op de diverse producten waar het topic onder andere over gaat. Ja je zit in een topic voor een specifiek product en/of reeks dus eigenlijk weet je al welke producten er zijn. Maar toch merk ik dat ik daar soms een onbekend product zie staan wat ik zelf wel fijn vind

De huidige zijn in mijn menig te groot en schieten hun doel voorbij. Daarnaast zie je nog eens minder producten staan dankzij de extra ruimte die een enkel product nu opneemt.

Misschien dat producten in threads beter tot hun recht komen aan de onderkant van een pagina in plaats als onderdeel van de thread header?
crisp schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:28:
-O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

crisp schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:36:
[...]

Doe eens een snippet om het weer terug naar het oude te krijgen.

Daar wordt inmiddels al meerdere malen om gevraagd, maar het antwoord blijft uit..

Niet iedereen weet hoe CSS werkt. ;)

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

[...]
Ja, dat is bij de meeste sites zo...
Maar het is een bewuste beslissing om dan naar default groot ipv default compact te gaan.

Een keuze die anders kan uitvallen voor een site (of in ieder geval een forum) met een doelgroep zoals de meeste Tweakers.

Ik denk dat de keuze achter de kudde aan te lopen (zeg ik niet tegen jou, niets persoonlijks ;) ) dus IMHO precies de oorzaak is van dit topic ;) Niet de tags specifiek, maar het geheel over de afgelopen jaren. Bijv los van de tags: bij compact zie ik op een 1080P-scherm tenminste nog 3 (!) artikeltitels zonder te scrollen, bij 'normaal' 1. Op een 4K scherm zie ik 3 artikelen in de lijstweergave. Op een iPad Pro 0. En dat kost views (of duwt mensen naar adblockers).

offtopic:
Ik heb het in het verre verleden vaker geroepen: zet designers verplicht achter juist een klein scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

RaZ schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:40:
[...]

Doe eens een snippet om het weer terug naar het oude te krijgen.

Daar wordt inmiddels al meerdere malen om gevraagd, maar het antwoord blijft uit..
Niet om vervelend te doen, maar dat is crisp's taak dan ook niet. ;) Er komt vast uiteindelijk wel iemand met een CSS-snippet maar verwachten dat je die van crisp persoonlijk gaat krijgen gaat wat ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Hero of Time schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:32:
[...]

Je doelt op 'tagclouds verbergen' optie? Dat is volgens mij wat anders dan de gekoppelde producten weergeven.
Dat is toch voor de tags die eronder staan?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

F_J_K schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:41:
[...]

Maar het is een bewuste beslissing om dan naar default groot ipv default compact te gaan.

Een keuze die anders kan uitvallen voor een site (of in ieder geval een forum) met een doelgroep zoals de meeste Tweakers.
Daar stoor ik me nog wel het meeste aan denk ik. Toen Tweakers 7 geïntroduceerd werd was er veel bezwaar tegen de enorm grote witruimte en na een hoop getouwtrek vanuit de community werden cozy en compact als handreiking gegeven aan mensen die zich stoorden aan de veel lagere informatiedichtheid. Ik begrijp helemaal dat dat kut is om te onderhouden en verwijt de developers dan ook niet dat ze daar geen rekening mee willen houden, maar ik vind het wel heel erg slecht van Product dat ze blijkbaar denken dat die oplossing slechts tijdelijk hoefde te zijn. Ik heb nog steeds dezelfde bezwaren tegen die lage informatiedichtheid als al toen T7 ingevoerd werd. Veruit de meeste mensen hebben nog steeds geen 4K-scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
En dat is heel fijn als je daarin thuis bent, maar ik en vele anderen dus helaas niet :)

Helaas inderdaad...
Ik denk dat de keuze achter de kudde aan te lopen (zeg ik niet tegen jou, niets persoonlijks ;) ) dus IMHO precies de oorzaak is van dit topic ;) Niet de tags specifiek, maar het geheel over de afgelopen jaren.

Bijv los van de tags: bij compact zie ik op een 1080P-scherm tenminste nog 3 (!) artikeltitels zonder te scrollen, bij 'normaal' 1. Op een 4K scherm zie ik 3 artikelen in de lijstweergave. Op een iPad Pro 0. En dat kost views (of duwt mensen naar adblockers).
Dat is dus precies wat ik bedoel!

Hoe groot de resolutie van je scherm ook is op deze manier blijft er niks van over of het nou 1280x800 of 7680x4320 is :/
offtopic:
Ik heb het in het verre verleden vaker geroepen: zet designers verplicht achter juist een klein scherm.
Dat is geen gek idee!

Of gewoon een X aantal varianten van schermen waarop ze kunnen testen hoe het resultaat eruit ziet :)

[ Voor 69% gewijzigd door nero355 op 04-01-2019 13:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

[...]

offtopic:
offtopic:
Dat is wel een goede; ik denk zelf ook veel te makkelijk 'dat valt toch wel mee' maar ook ik heb grote schermen bij mijn desktop en zelfs een laptop met een relatief groot scherm :)
S_Chief schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:43:
[...]

Dat is toch voor de tags die eronder staan?
Nee, de 'tagclouds' zijn de onderwerp opsommingen boven de topiclistings van een forum of forumcategorie.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jetspiking
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 13-09 16:30
Ik vind het ook erg vervelend, al helemaal op mijn mobiel.

https://www.linkedin.com/in/dustinhendriks/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hier een iets compactere versie:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#tweakbase_relations .rbProductlist .item .thumb,
#tweakbase_relations .rbProductlist .item .thumb img {
    height: 50px;
    width: 60px;
}
#tweakbase_relations .rbProductlist .item p.desc {
    margin-top: 7px;
}
#tweakbase_relations .rbEntitylist .relatedSubject {
    border-radius: 12px;
    height: 24px;
    line-height: 24px;
    padding: 0 8px;
}

of nog compacter:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
#tweakbase_relations .rbProductlist .item .thumb,
#tweakbase_relations .rbProductlist .item .thumb img {
    height: 40px;
    width: 53px;
}
#tweakbase_relations .rbProductlist .item p.desc {
    margin-top: 0;
}
#tweakbase_relations .rbEntitylist .relatedSubject {
    border-radius: 10px;
    font-size: 11px;
    height: 20px;
    line-height: 20px;
    padding: 0 6px;
}

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op de mobiel vind ik het niet storend, het zit immers allemaal netjes in een inklap menu.

Dat te zeggen, ik kijk nooit naar de tags. Ik gebruik tweakers 90% op mijn mobiel.

Misschien een idee om op de desktop versie ook de tags in te klappen? Wie ze wil gebruiken kan ze bekijken en worden ze niet als storend ervaren.

Tweakers Discord

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Is er uberhaupt traffic op die producten op deze manier dat deze toppositie rechtvaardigd?

Daarbij, semantisch begint het imho een rommeltje te worden. Die hele productenbalk zit een beetje klem tussen algemene forum navigatie (paging e.d) en forum functionaliteit (rapporteer, bookmark, etc). Alles wordt gemixt en het lijkt alsof er met name wordt gekeken waar nog ruimte is, zonder naar de inhoud van hetgeen wat er geplaatst wordt gekeken wordt. Zo'n forum header zou toch ook een bepaalde logische volgordelijkheid moeten hebben (breadcrump, titel, etc)

Én er wordt nergens gezegd wat die producten daar uberhaupt doen. Het zou net zo goed een rare banner kunnen zijn. Een simpele duiding als 'dit topic gaat o.a over onderstaande producten' zou al wat kunnen schelen, icm met een vormgeving waarbij deze functionaliteit los wordt getrokken van de overige forum functionaliteit, my2cents.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Tweakers zou een keer de tijd moet reserveren om hun gehele CSS te herschrijven; iets wat veel tijd gaat kosten maar wel resultaat oplevert.

Nu is nog veel van hun CSS in absolute units, terwijl als ze overstappen naar relative units ze een hoop problemen kunnen oplossen, zoals een verpeste layout omdat mensen inzoomen via de browser.
bonzz.netninja schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 14:38:

Én er wordt nergens gezegd wat die producten daar uberhaupt doen. Het zou net zo goed een rare banner kunnen zijn. Een simpele duiding als 'dit topic gaat o.a over onderstaande producten' zou al wat kunnen schelen, icm met een vormgeving waarbij deze functionaliteit los wordt getrokken van de overige forum functionaliteit, my2cents.
Een leek zou kunnen denken dat het reclame is of dergelijke, maar als je er nog bij gaat zetten 'dit topic gaat o.a over onderstaande producten' dan wordt het nog drukker dan het nu al is.

[ Voor 6% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 04-01-2019 15:04 . Reden: Spellingsfout verbeterd / verhaal wat duidelijker gemaakt ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyberMania
Ik denk dat als je de Toon posts:Alles1+ Mijn+1 etc weghaalt (wie gebruikt dat nou echt elke keer bij het bezoeken van een topic....), in dat blokje de paginanummer-routering neerzet, de tags en producten regels by default weg laat dat het er dan al een heel stuk rustiger uit komt te zien.

[ Voor 18% gewijzigd door CyberMania op 04-01-2019 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
CyberMania schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:00:
Ik denk dat als je de Toon posts:Alles1+ Mijn+1 etc weghaalt (wie gebruikt dat nou echt elke keer bij het bezoeken van een topic....), in dat blokje de paginanummer-routering neerzet, de tags en producten regels by default weg laat dat het er dan al een heel stuk rustiger uit komt te zien.
De pagina nummering zou ik laten staan zoals het nu is, alleen de tags zijn gigantisch en ze voegen voor nu zoals @NMe zegt niets toe.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 16:47
En voor de mensen die de produkten en tags helemaal niet meer willen zien :)

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
/*Tags en artikelen weg op het forum*/
#tweakbase_relations {
    display: none;
}
/*Tags weg bij nieuwsartikelen*/
.relatedContentContainer .relatedSubjectsContainer {
}
/*Tags weg bij vraag en aanbod advertenties*/
.rbEntitylist {
}

Hoog tijd om mijn custom css eens na te gaan lopen na alle veranderingen en aanbouw.

[ Voor 59% gewijzigd door Axewi op 04-01-2019 15:48 ]

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Voor wie een iPad gebruikt (of een andere layout wil forceren) is onderstaande custom css wellicht handig. Het zorgt ervoor dat het inklap menu van de mobile dan ook zichtbaar wordt, en het menu standaard is ingeklapt.

Op een groter scherm van een pc bijv. zorgt de css er niet standaard voor dat het menu standaard is ingeklapt omdat er eerst een stuk javascript moet worden uitgevoerd wat via window.responsive moet worden getriggerd (als ik snel even kijk in de javascript). Je zou wel via het tandwiel de weergave voor grote tablets kunnen forceren. Dat is op desktops ook nog werkbaar en dan werkt onderstaande css wel :). (Let op de css heeft sowieso wel ook effecten op het uiterlijk van de desktop versie, het is gewoon de mobile css voor de balk die vervolgens op alle schermformaten wordt gebruikt).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/13DYxIwPdC0rPVDJttAIcu0n/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tucRyWk2WmuRG3dvMf4sjTie/medium.jpg

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
#forumheading .info, #forumheading #tweakbase_relations, #forumheading div.buttonnav {

}

#tweakbase_relations {
    background: #f2f2f2;
    border: 1px solid #d9d9d9;
    box-shadow: inset 0px 0px 0px 1px rgba(255,255,255,0.2);
}

#tweakbase_relations {
    position: relative;
}

.arrow#tweakbase_relations::before {
}

.arrow#tweakbase_relations::before {
    background: url("../../../g/forum/images/layout/arrow_top_white.png") no-repeat;
    content: "";
    height: 8px;
    left: 60px;
    position: absolute;
    top: -8px;
    width: 15px;
}

#tweakbase_relations h2 {
    color: #000;
    cursor: pointer;
    display: block;
    font: 12px "arial","helvetica","Liberation Sans",sans-serif;
    font-weight: bold;
    margin: 0;
    padding-right: 14px;
    padding-top: 8px;
    padding-bottom: 4px;
    padding-left: 14px;
}

.collapsed#tweakbase_relations h2::before {
    transform: rotate(90deg);
}

#tweakbase_relations h2::before {
    background: url("../../../g/hidpi/icons/chevron_black.svg") no-repeat center/6px 10px;
    content: "";
    display: inline-block;
    height: 10px;
    margin-right: 5px;
    width: 10px;
}

.collapsed#tweakbase_relations .relationbox {
}

#tweakbase_relations .relationbox {
    padding: 0 10px 10px;
}

#tweakbase_relations .relationbox {
    line-height: 20px;
    overflow: hidden;
}

.topic_actions {
    margin-bottom: 0px;
}

.topic_actions {
    margin-bottom: 3px;
}

#forumheading .info {
    margin-bottom: 0px;
}

[ Voor 9% gewijzigd door Zeehond op 05-01-2019 23:31 ]

200 fish found!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De layout is bij mij sinds de laatst iteratie van al weer enkele weken geleden compleet vernacheld op mijn desktop browser (met Chromium engine). Het enige dat er nog normaal uit ziet is het forum. Nieuws, Pricewatch en voor zover ik weet alles wordt sindsdien abnormaal groot weergegeven met koeien van letters en ook prompt het 'mobiele' menuutje linksboven. Niet te gebruiken.

Waarom ik sindsdien die mobiele vormgeving geserveerd krijg op een desktopbrowser voor al die delen van de site is voor mij ten ene male een raadsel.

Ik heb ook een bloedhekel aan die trend sinds enkele jaren om alle sites steeds meer alleen nog maar een mobiele layout te geven met abominabel lage informatiedichtheid. "Adaptive" liegt men er dan vrolijk bij maar daar klopt domweg geen hout van. Vroeger nam men nog de moeite om een volwaardige desktoplayout te maken en had men daarnaast simpelweg een m.sitenaam.nl of zoiets voor de mobiele variant en dan kon je zelf kiezen.

Ja ik weet dat tegenwoordig de meeste pageviews van mobiele devices komen maar als je steeds minder informatie op een pagina zet moet dat aantal alleen daarom ook al omhoog gaan. Ik vraag me ook af hoeveel informatie daadwerkelijk van mobiele devices wordt opgenomen en of men daarmee misschien in het openbaar vervoer even door de pagina's heen bladert en dan op de bestemming achter een PC de interessante pagina's daadwerkelijk gaat lezen. Dat aspect is voor zover ik weet nooit onderzocht, maar best zeer relevant voor de keuze om al dan niet ook volwaardige desktoplayouts te blijven maken met fatsoenlijke informatiedichtheid.

Recent voorbeeld is de site van https://www.nhnieuws.nl/ die sinds een aantal weken ook weer gewijzigd is naar een nóg lagere informatiedichtheid. Vre-se-lijk! Alle nieuwskopjes nog maar in één kolom onder elkaar. Oeverloos scrollen nu. Ik kwam er tot dan geregeld om het regionale nieuws ook een beetje te volgen maar sindsdien vind ik het er zeer onaangenaam vertoeven en heeft men mij eindelijk voor een belangrijk deel weggejaagd met de keuzes die men daar heeft gemaakt t.a.v. die layout. Is dat nou slim?

Hoe moeilijk kan het nou ook zijn om twee CSSsen (kan het in principe alleen daarmee?) te maken die hun data uit dezelfde tekst- en plaatjes-database halen en waarmee je zowel mensen met grote als kleine schermen adequaat kunt bedienen?

Ik ben geen expert op dit gebied maar met wat ik er in het verleden over heb opgenomen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het een alleszins te overkomen 'probleem' is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NMe schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:46:
[...]
Veruit de meeste mensen hebben nog steeds geen 4K-scherm.
Ik heb een 27" 5K scherm en erger me aan voornamelijk lege pagina's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@CaptJackSparrow dat klinkt meer alsof je een mobiele grade geforceerd hebt op je desktop of iets dergelijks.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:38

Blokker_1999

Full steam ahead

burne schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:13:
[...]

Ik heb een 27" 5K scherm en erger me aan voornamelijk lege pagina's.
Wilde zelf iets gelijkaardigs neerzetten. Het is niet omdat je een scherm met hoge resolutie hebt dat je daarom niet meer moet geven om je informatie dichtheid. Zelfs op schermen met hoge resolutie, en dus veel ruimte zichtbaar, verkies ik mijn informatie nog altijd op een compacte manier te krijgen zodat alle relevante dingen dichter bij elkaar staan.

Ik vraag me trouwens wel af hoeveel inngelogde gebruikers gebruik maken van de compactere layouts ten opzichte van de normale layout met veel ruimtegebruik.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Kan iemand mij vertellen wat dit dakje in de lijn precies betekent?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/31M7kmb/afbeelding.png
Het staat alleen bij de tags.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:07:
De layout is bij mij sinds de laatst iteratie van al weer enkele weken geleden compleet vernacheld op mijn desktop browser (met Chromium engine). Het enige dat er nog normaal uit ziet is het forum. Nieuws, Pricewatch en voor zover ik weet alles wordt sindsdien abnormaal groot weergegeven met koeien van letters en ook prompt het 'mobiele' menuutje linksboven. Niet te gebruiken.

Waarom ik sindsdien die mobiele vormgeving geserveerd krijg op een desktopbrowser voor al die delen van de site is voor mij ten ene male een raadsel.

Ik heb ook een bloedhekel aan die trend sinds enkele jaren om alle sites steeds meer alleen nog maar een mobiele layout te geven met abominabel lage informatiedichtheid. "Adaptive" liegt men er dan vrolijk bij maar daar klopt domweg geen hout van. Vroeger nam men nog de moeite om een volwaardige desktoplayout te maken en had men daarnaast simpelweg een m.sitenaam.nl of zoiets voor de mobiele variant en dan kon je zelf kiezen.

Ja ik weet dat tegenwoordig de meeste pageviews van mobiele devices komen maar als je steeds minder informatie op een pagina zet moet dat aantal alleen daarom ook al omhoog gaan. Ik vraag me ook af hoeveel informatie daadwerkelijk van mobiele devices wordt opgenomen en of men daarmee misschien in het openbaar vervoer even door de pagina's heen bladert en dan op de bestemming achter een PC de interessante pagina's daadwerkelijk gaat lezen. Dat aspect is voor zover ik weet nooit onderzocht, maar best zeer relevant voor de keuze om al dan niet ook volwaardige desktoplayouts te blijven maken met fatsoenlijke informatiedichtheid.

Recent voorbeeld is de site van https://www.nhnieuws.nl/ die sinds een aantal weken ook weer gewijzigd is naar een nóg lagere informatiedichtheid. Vre-se-lijk! Alle nieuwskopjes nog maar in één kolom onder elkaar. Oeverloos scrollen nu. Ik kwam er tot dan geregeld om het regionale nieuws ook een beetje te volgen maar sindsdien vind ik het er zeer onaangenaam vertoeven en heeft men mij eindelijk voor een belangrijk deel weggejaagd met de keuzes die men daar heeft gemaakt t.a.v. die layout. Is dat nou slim?

Hoe moeilijk kan het nou ook zijn om twee CSSsen (kan het in principe alleen daarmee?) te maken die hun data uit dezelfde tekst- en plaatjes-database halen en waarmee je zowel mensen met grote als kleine schermen adequaat kunt bedienen?

Ik ben geen expert op dit gebied maar met wat ik er in het verleden over heb opgenomen kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat het een alleszins te overkomen 'probleem' is.
Jup, aantal jaar geleden is de spacing op Tweakers ook een stuk groter geworden, nu moet iedereen een stuk meer scrollen om hetzelfde te lezen inderdaad.
Niks aan te doen, is toen al een topic over geweest, maar de mobiele user is erg in opkomst en dan moet de site maar mee. Ze zouden wel iets kunnen doen dat de site beter ''adaptief'' is en dus betere detectie van apparaten implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

crisp schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:48:
[...]

offtopic:
Dat is wel een goede; ik denk zelf ook veel te makkelijk 'dat valt toch wel mee' maar ook ik heb grote schermen bij mijn desktop en zelfs een laptop met een relatief groot scherm :)

[...]

Nee, de 'tagclouds' zijn de onderwerp opsommingen boven de topiclistings van een forum of forumcategorie.
@crisp

Naar aanleiding van m'n vraagje gisteren: Probleem is weer terug en ik verdenk de scaling van de "knopjes" waar het hier over gaat van m'n issue :P

Scaling tweakers header stuk?

Ik kan helaas niet meer in dat door mij aangemaakt topic verder posten dus vandaar dat ik 't maar even hier doe :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

AW_Bos schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:55:
Kan iemand mij vertellen wat dit dakje in de lijn precies betekent?

[Afbeelding]
Het staat alleen bij de tags.
Die wijst naar de link waarmee je onderwerpen kan koppelen ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

wimmel_1 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:59:
[...]

@crisp

Naar aanleiding van m'n vraagje gisteren: Probleem is weer terug en ik verdenk de scaling van de "knopjes" waar het hier over gaat van m'n issue :P

Scaling tweakers header stuk?

Ik kan helaas niet meer in dat door mij aangemaakt topic verder posten dus vandaar dat ik 't maar even hier doe :+
Klinkt toch ook een beetje als wat @CaptJackSparrow beschrijft in CaptJackSparrow in "GoT krijgt een schermruimte opvretend Google design ?!" ?

Ik zal heb je vorige topic Scaling tweakers header stuk? heropent, al ben ik bang dat het meer een browser-issue is... Ik zie ook niet direct een link met de restyling van de gerlateerde onderwerpen.

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 04-01-2019 20:59 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik ben ondertussen wat meer te weten gekomen en heb mijn probleem door vrij stom toeval kunnen oplossen. Een paar opmerkelijke zaken 'ontdekt'(?). Op zich wel interessant denk ik. Zal wat langer verhaal worden. Nu geen zin in. Hoop ik morgen op terug te komen.

Even geduld a.u.b. ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 22:12:
Ik ben ondertussen wat meer te weten gekomen en heb mijn probleem door vrij stom toeval kunnen oplossen. Een paar opmerkelijke zaken 'ontdekt'(?). Op zich wel interessant denk ik. Zal wat langer verhaal worden. Nu geen zin in. Hoop ik morgen op terug te komen.

Even geduld a.u.b. ;) .
Heel graag :) mag dan in Scaling tweakers header stuk? voor zover het daarmee samenvalt, en anders in een los topic aangezien ik gok dat het niet veel te maken heeft met de weergave van de gerelateerde onderwerpen?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als abonnee heb ik hier helemaal geen last van. Tipje :)

Met custom CSS heb ik de spacing ook al jaren een stukje krapper staan.

[ Voor 40% gewijzigd door GekkePrutser op 04-01-2019 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eigenlijk vraag ik mij af wat nou precies de klacht is, want als je een topic opent via het ballonnetje sla je dat stukje toch over omdat het gelijk de anchor op de post zet. In deze context is het alleen merkbaar als je naar een volgende pagina gaat, waar je geen anchor hebt waar naartoe gesprongen wordt door de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:07:

Klinkt als een niet zo bekende browser die niet wordt herkend en men dan maar default de mobile layout voorschotelt :?

Ik denk als je de user-agent van de browser kan aanpassen dat het probleem meteen opgelost is, zoals ik in Pale Moon weleens moet doen :)

Helemaal mee eens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hero of Time schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 23:42:
Eigenlijk vraag ik mij af wat nou precies de klacht is, want als je een topic opent via het ballonnetje sla je dat stukje toch over omdat het gelijk de anchor op de post zet. In deze context is het alleen merkbaar als je naar een volgende pagina gaat, waar je geen anchor hebt waar naartoe gesprongen wordt door de link.
Ik weet niet hoor. Misschien zijn er meer usecases dan op dat ballonnetje klikken? Je weet wel, zoals gewoon op de topictitel klikken omdat je bij het begin wil beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

nero355 schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:32:
[...]

Klinkt als een niet zo bekende browser die niet wordt herkend en men dan maar default de mobile layout voorschotelt :?

Ik denk als je de user-agent van de browser kan aanpassen dat het probleem meteen opgelost is, zoals ik in Pale Moon weleens moet doen :)
Wij doen feitelijk niet aan 'browser-detectie' voor responsive weergave; zie crisp in "Onverwachte mobiele layout op PC monitor, en feature request" ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
crisp schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:40:
Wij doen feitelijk niet aan 'browser-detectie' voor responsive weergave; zie crisp in "Onverwachte mobiele layout op PC monitor, en feature request" ;)
:F Dat was ik effe helemaal vergeten! :$ Heb die link zelfs ergens in mijn Bookmarks staan voor het geval dat... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

NMe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 14:36:
[...]

Ik weet niet hoor. Misschien zijn er meer usecases dan op dat ballonnetje klikken? Je weet wel, zoals gewoon op de topictitel klikken omdat je bij het begin wil beginnen?
Tuurlijk zijn die er. In zeker zin zeg ik het ook, als je naar een specifieke pagina gaat ipv reactie heb je een enorm blok bovenaan voordat je ook maar iets van een post ziet. Mijn usecase is eigenlijk de enige waar je er geen last van hebt. Voor de rest is het gewoon vervelend om nog geen 20% van het beeld te hebben met de werkelijke content die je wilt zien, zoals F_J_K in "GoT krijgt een schermruimte opvretend Google design ?!" al aangaf.

Wat mij eigenlijk verbaast is dat er 70% van de breedte van het scherm niet gebruikt wordt. Als je de tracker weglaat, heb je echt een enorme hoeveelheid ruimte naast de content waar niets mee gedaan wordt. Waarom worden de tags e.d. daar niet neergezet? En op mobiel onder een uitklapmenu zoals de tracker en voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:29:
[...]
Wat mij eigenlijk verbaast is dat er 70% van de breedte van het scherm niet gebruikt wordt. Als je de tracker weglaat, heb je echt een enorme hoeveelheid ruimte naast de content waar niets mee gedaan wordt. Waarom worden de tags e.d. daar niet neergezet? En op mobiel onder een uitklapmenu zoals de tracker en voorkeuren.
Ik denk dat er zat scenario's zijn waar je in de breedte (zeker met uitgeklapte tracker) toch ook niet zo heel veel extra ruimte hebt. Daarbij is het gewoon erg lastig om een design te maken dat daar echt goed gebruik van maakt, maar ook rekening houdt met zaken als optimale regellengte voor leesbaarheid.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 17:47:
[...]

Ik denk dat er zat scenario's zijn waar je in de breedte (zeker met uitgeklapte tracker) toch ook niet zo heel veel extra ruimte hebt. Daarbij is het gewoon erg lastig om een design te maken dat daar echt goed gebruik van maakt, maar ook rekening houdt met zaken als optimale regellengte voor leesbaarheid.
Klopt. En in hoeverre zitten we nu op de optimale regellengte? Volgens mij kan deze nog wel wat langer. Er werd lange tijd na T7 ruimte rechts in berichten gereserveerd en nooit gebruikt. Vorig jaar of het jaar daarvoor werd het pas aangepast zodat plaatjes breder konden zijn. Maar voor de rest? Niets. Er is zoveel ruimte naast posts als je op een groot scherm kijkt, dat je je af kan vragen waarom er bovenin zoveel ruimte gebruikt moet worden terwijl dat er net zo goed naast kan staan.

Je hebt, even vanuit een PC perspectief gezien met een HD scherm, 1080 verticale pixels de ruimte. Niet iedereen werkt in fullscreen, dus daar gaat nog een titelbalk/tabbar, adresbalk en taakbalk vanaf. Bij elkaar al snel 200-300 pixels. Houd je even simpel gezegd 750 pixels over. De menubalk op Tweakers is 24 pixels hoog. Dan heb je nog een zoekbalk met andere informatie dat ook al aardig aan de maat is. Die twee samen komen al snel op 100 pixels uit. Om dan ook nog tags, producten en onderwerpen te hebben die samen met de overige zaken zoals navigatie, topictools e.d. 200 pixels innemen blijft er 450 pixels voor content. Dat is minder dan 50% (41,7% eigenlijk) van de 1080 die het scherm hoog is om iets normaal weer te geven.

Laten we de grootste banner er ook nog bij pakken. Die is 150 pixels hoog toch? Zit je nog maar op 300 pixels effectieve content. Net geen 28% van je scherm. Dat is niet echt veel.

Let wel, ik val je niet aan. Ik laat alleen zien hoeveel onnodige ruimte er wordt gebruikt in de hoogte terwijl in de breedte alle plek is om deze informatie kwijt te kunnen. De hoogtes van elementen en andere objecten heb ik even op de goede gok genomen. Werkelijke afmetingen kunnen afwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:05:
[...]

Klopt. En in hoeverre zitten we nu op de optimale regellengte?
We zitten hier op GoT al over de 100 karakters per regel; volgens verschillende bronnen is dat al meer dan het optimale. Daarom is er toentertijd voor gekozen om de ruimte rechts alleen voor media te gebruiken en de regellengte niet te vergroten.
Je hebt, even vanuit een PC perspectief gezien met een HD scherm, 1080 verticale pixels de ruimte.
HD resolutie is leuk voor video, maar voor praktisch PC-gebruik eigenlijk suboptimaal...

Maar zelfs al zouden we de breedte beter gebruiken, dan nog zijn er vele resoluties waar dat niet kan. Op mijn laptop heb ik een horizontale resolutie van 1536 pixels (HD, maar 125% scaling). Op mijn desktop (4:3 verhouding) ook zoiets. Daar los je het probleem dan dus niet op. De trent naar steeds meer bezoeken van mobiele apparatuur maken bredere schermen ook niet een focuspunt. En in the end is het gewoon weer een extra grade waar ook specifiek voor designed en ontwikkeld moet worden..

[ Voor 39% gewijzigd door crisp op 05-01-2019 18:59 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:12
nero355 schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:39:

[Afbeelding: Where my GoT gone buddy ?!]

Sorry nero, maar ik heb wel wat moeite om je serieus te nemen als ik kijk naar de ruimteverslindende setup van je browser, met zelfs de status balk zichtbaar....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Die statusbalk zou geen enkel probleem zijn als sites niet de kant opgaan die Tweakers nu ook probeert.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

crisp schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:52:
[...]

We zitten hier op GoT al over de 100 karakters per regel; volgens verschillende bronnen is dat al meer dan het optimale. Daarom is er toentertijd voor gekozen om de ruimte rechts alleen voor media te gebruiken en de regellengte niet te vergroten.
Hmm, ok. Maar ik doelde ook op de berichtheader met datum en post acties. Dat zou je net zo goed rechts kunnen weergeven. Al geeft het nu wel een mooie scheiding tussen de posts, dus in hoeverre het echt zinvol is mbt leesbaarheid, is de vraag.
[...]

HD resolutie is leuk voor video, maar voor praktisch PC-gebruik eigenlijk suboptimaal...
Voor games heeft het nog wel een zeker nut, maar voor de rest is breedbeeld voor computers compleet nutteloos. Of je moet je scherm 90° draaien.
Maar zelfs al zouden we de breedte beter gebruiken, dan nog zijn er vele resoluties waar dat niet kan. Op mijn laptop heb ik een horizontale resolutie van 1536 pixels (HD, maar 125% scaling). Op mijn desktop (4:3 verhouding) ook zoiets. Daar los je het probleem dan dus niet op. De trent naar steeds meer bezoeken van mobiele apparatuur maken bredere schermen ook niet een focuspunt. En in the end is het gewoon weer een extra grade waar ook specifiek voor designed en ontwikkeld moet worden..
Heb je op je desktop nog een oude monitor? Schermen met een 4:3 of 5:4 verhouding zie je eigenlijk niet meer tegenwoordig.
Maar mijn voorbeeld maakte ik dan ook specifiek voor desktop met breedbeeld. Mobiel, wat toch steeds meer wordt blijkbaar, heeft ook zo z'n uitdagingen. En als je dan zo'n groot blok neerzet met tags en producten maak je niet echt effectief gebruik van de al beperkte ruimte. Daarom mijn suggestie om het in een inklapmenu te zetten, als dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hero of Time schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:42:
[...]
Heb je op je desktop nog een oude monitor? Schermen met een 4:3 of 5:4 verhouding zie je eigenlijk niet meer tegenwoordig.
Haha, inderdaad, oude schermen :P Maar mijn punt was eigenlijk dat horizontale resoluties tot zo'n 1500 pixels eigenlijk best nog wel veel voorkomen (denk ook aan tablets, laptops etc.) en daar heb je simpelweg niet veel extra breedte - zeker niet als je ook de tracker nog gebruikt.
Maar mijn voorbeeld maakte ik dan ook specifiek voor desktop met breedbeeld. Mobiel, wat toch steeds meer wordt blijkbaar, heeft ook zo z'n uitdagingen. En als je dan zo'n groot blok neerzet met tags en producten maak je niet echt effectief gebruik van de al beperkte ruimte. Daarom mijn suggestie om het in een inklapmenu te zetten, als dat kan.
Dingen inklappen is de doodsteek mbt gebruik ervan; dan kan je het bijna net zo goed weghalen... (ja, ik weet dat we de gerelateerde onderwerpen inklappen op mobiel)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Topicstarter
Ramon schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:02:
Sorry nero, maar ik heb wel wat moeite om je serieus te nemen als ik kijk naar de ruimteverslindende setup van je browser, met zelfs de status balk zichtbaar....
Ik ben een beetje ouderwets, maar ook functioneel ingericht dus al die nieuwe designs van Firefox en Chrome kan ik heel slecht tegen ;)
Help!!!! schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 19:12:
Die statusbalk zou geen enkel probleem zijn als sites niet de kant opgaan die Tweakers nu ook probeert.
Precies! d:)b
crisp schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 18:52:
Of ik nou op de desktop met 3x 1920x1200 zit of op de laptops met 1366x768 : De klacht blijft geldig!

Zie ook de meningen van anderen in dit topic met 1440p/2160p schermen :)
De tijd dat 1280x960 en 1600x1200 schermen (of die suffe 1280x1024 ondingen die nooit het daglicht hadden mogen zien...) veel gebruikt werden ligt ver achter ons, maar nu inderdaad weer die verdomde smartphones en tablets dus ik kan me wel voorstellen dat het lastig is voor jullie om een bepaalde kant op te gaan!

Maar ik denk dat focussen op vertikale ruimte altijd wel een goede keuze is, toch :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Ik heb nog een paar verbeteringen in de css doorgevoerd die ik gisteren deelde zodat het er wat mooier uit ziet, ook als de iPad weergave niet wordt geforceerd. Zeehond in "GoT krijgt een schermruimte opvretend Google design ?!"

Eventueel zou je voor grote schermen (desktop, laptop) het menu ook nog naar de linkerkant kunnen verplaatsen door onderstaande toe te voegen aan de gisteren gedeelde css :). Indien je jouw instellingen had aangepast naar iPad weergave forceren moet je deze wel terugzetten naar automatisch schallen hiervoor.

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
@media screen and (min-width: 1500px) {
   #tweakbase_relations {
       position: absolute;
       width: 200px;
       margin-left: -250px;
   }
}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i9iyCnQ8QW1S396pMqnnvrW8/medium.png

[ Voor 13% gewijzigd door Zeehond op 06-01-2019 15:03 ]

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk, dat is een bruikbare plek voor de tags e.d. En als je 't laat meescrollen zodat het altijd in zicht is is het nog iets zinvoller ook, al kan je ook beargumenteren dat het wat druk wordt op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Niet online

Zeehond

Seal with it!

Hero of Time schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:59:
Kijk, dat is een bruikbare plek voor de tags e.d. En als je 't laat meescrollen zodat het altijd in zicht is is het nog iets zinvoller ook, al kan je ook beargumenteren dat het wat druk wordt op het scherm.
Daar heb ik naar gekeken. In principe kun je dat makkelijk bereiken door position van "absolute" in "fixed" te wijzigen. Persoonlijk vind ik mee scrollen alleen niet fijn vanwege de drukte idd, en gaat het ook problemen geven als er veel tags en producten in het menu staan wanneer deze fixed is.

200 fish found!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben het ermee eens dat de top van een forumtopic nu rommelig is en dat daar in gesnoeid mag worden.

De onderwerpkoppelingen vind ik in het nieuwe ontwerp een stuk duidelijker dan voorheen. We hebben een kleur gekozen die niet teveel opvalt maar de onderwerpen wel als een tag herkenbaar maakt.

Wat betreft het gebruik van meer ruimte in de breedte: technisch gezien is dat wat lastiger vanwege meer uitzonderingssituaties. Daarnaast merken we eigenlijk in all tests dat gebruikers eigenlijk het liefst een lineaire leeservaring hebben waar een duidelijk focus in zit. Gerelateerde informatie naast de main content plaatsen wordt als drukte en afleiding ervaren.

Nu wil ik niet zeggen dat het huidige rommeltje bovenin ideaal is, maar als je er voorbij bent heb je wel een duidelijke focus op de forumposts.

Ik zet het op mijn todo om de header van forumtopic op te ruimen.

[ Voor 4% gewijzigd door Femme op 07-01-2019 19:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Die posts-filter zou ook wel in een dropdownmenu kunnen worden geplaatst. Dan heb je meteen weer wat witruimte erbij. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
AW_Bos schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:24:
Die posts-filter zou ook wel in een dropdownmenu kunnen worden geplaatst. Dan heb je meteen weer wat witruimte erbij. :)
Dat is precies het geen wat ik al eerder heb aangekaart, maak daar een dropdown menu bij en zet hem tussen in de regel van views, reageer, rapporteer etc, je hebt direct meer witruimte en de boel wordt overzichtelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

AW_Bos schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:24:
Maar die staat naast de topictitel (iig op desktop waar hier de klachten vooral over gaan), hoe helpt dat het hoogte-gebruik als we doen wat jij voorstelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

ACM schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:27:
[...]

Maar die staat naast de topictitel (iig op desktop waar hier de klachten vooral over gaan), hoe helpt dat het hoogte-gebruik als we doen wat jij voorstelt?
Op de mobiel geschaalde website kan er naar mijn idee sowieso al hoogte en wat ruimte bespaard worden met een dropdown.

Pagina: 1