Rode kruizen

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 11.718 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• p.d.akkerman
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:04
Vol ongeloof vandaag toegezien hoe er massaal door 3 rode kruizen werd gereden op de A50.

Vanwege dit ongeluk https://www.telegraaf.nl/...dode-door-incident-op-a50

Ik hoorde er weleens van in de media. Maar dit was echt ongelooflijk. Ik denk dat ik meer dan 50 auto's dit heb zien doen.
Toen ik vooraan stond heb ik m'n auto maar overdwars gezet. Een muts achter gebaarde nog naar me dat ik moest doorrijden....

Sorry hoor, maar is dit echt de mentaliteit op de weg aan het worden?
Ik ben echt geen moraalridder. Ik rijd vaak wat harder dan de rest.
Maar houdt daarbij nog steeds rekening met de regels die ik heb geleerd...

Ik hoop echt dat ze stuk voor stuk een mooie paarse brief krijgen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
Stonden de borden al langere tijd op rode kruizen? Ik kan me voorstellen dat als de borden net op rood gaan en iedereen nog aan het rijden is, dat niet iedereen opeens vol in de ankers gaat en naar de overgebleven baan gaat.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ach, wees blij dat er 50 doorreden ipv dat ze tegen de richting in over de vluchtstrook zo snel mogelijk naar de vorige afrit gingen

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Ik kan het heel erg veroordelen. Maar het is mij ook wel eens overkomen dat ik een rood kruis op een plek waar ik het niet verwachte over het hoofd heb gezien.

| live and give like no one else |

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Wellicht wisten die mensen simpelweg niet wat die rode kruizen betekenden?

Veel mensen krijgen tegenwoordig hun rijbewijs bij de Aldi, als ze een pakje boter kopen. Dan kan je moeilijk verwachten dat die de verkeersregels kennen natuurlijk.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

tja.. Ik zie het eigenlijk altijd wel gebeuren.. Gruwelijk asociaal, vaak dan op het laatst zichzelf er nog tussen drukken. 1 agentje de beelden laten bekijken.. die verdient zijn salaris 100x terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• p.d.akkerman
Het verkeer was reeds flink afgeremd. Reden nog minder dan 30km h

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/wk029o7sa8m.jpeg

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
Hahn schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:20:
Stonden de borden al langere tijd op rode kruizen? Ik kan me voorstellen dat als de borden net op rood gaan en iedereen nog aan het rijden is, dat niet iedereen opeens vol in de ankers gaat en naar de overgebleven baan gaat.
Topicstarter passeerde het kruis eerder.
Voor het rode kruis staat eerst nog een vooraankondiging met witte pijl.
Typisch in combinatie met snelheidsbeperking op andere rijstroken en file.

Je moet dus bijna compleet van de wereld zijn om het te missen normaal gesproken.
Anoniem: 1002969 schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:24:
tja.. Ik zie het eigenlijk altijd wel gebeuren.. Gruwelijk asociaal, vaak dan op het laatst zichzelf er nog tussen drukken. 1 agentje de beelden laten bekijken.. die verdient zijn salaris 100x terug.
Een opgeleide en beëdigde politiefunctionaris agentje noemen is denigrerend en verzwakt het argument.

[ Voor 25% gewijzigd door Rukapul op 30-12-2018 18:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

wildhagen schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:23:
Wellicht wisten die mensen simpelweg niet wat die rode kruizen betekenden?

Veel mensen krijgen tegenwoordig hun rijbewijs bij de Aldi, als ze een pakje boter kopen. Dan kan je moeilijk verwachten dat die de verkeersregels kennen natuurlijk.
Denk jij dat je een rijbewijs bij een pakje boter krijgt? Als dat zo was, dan konden laag begaafde mensen ook wel even het papiertje halen. Die slagen niet eens voor de theorie, omdat je daar enkel een paar fouten bij mag maken.

Of laat staan slagen voor je praktijk als je faalangst hebt, dat is echt niet zo eenvoudig hoor. Komt best het een en ander bij kijken. Is niet zo dat je even € 500 aan de examinator geeft en slaagt, of als vrouw zijnde gewoon een kort rokje aan....

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

p.d.akkerman schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:17:
Vol ongeloof vandaag toegezien hoe er massaal door 3 rode kruizen werd gereden op de A50.

Vanwege dit ongeluk https://www.telegraaf.nl/...dode-door-incident-op-a50

Ik hoorde er weleens van in de media. Maar dit was echt ongelooflijk. Ik denk dat ik meer dan 50 auto's dit heb zien doen.
Toen ik vooraan stond heb ik m'n auto maar overdwars gezet. Een muts achter gebaarde nog naar me dat ik moest doorrijden....

Mag ik dan opmerken dat ik jou óók zo'n héle dure paarse, vanuit Leeuwarden verstuurde, brief gun? Als jij niks te zoeken hebt op die afgekruiste rijbaan dan heb je er ook met de helft van je auto niets te zoeken en al helemaal niet om het andere mensen duidelijk te maken dat JIJ er persoonlijk een probleem mee lijkt te hebben dat een ander een risico aan durft te gaan.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

p.d.akkerman schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:28:
Fotograferen tijdens het rijden?

Anyhow, de mensen vooraan rijden graag door inderdaad; dat een baan is afgesloten, wil niet zeggen dat het verderop ook daadwerkelijk geblokkeerd is en dus kunnen we er nog wel langs.

Het verbaast me absoluut niks hoor dat mensen een rood kruis missen; sowieso is het zondag en dan lijkt de aandachtpanne in de auto ongeveer op het houden bij het logo op de motorkap van de eigen auto.
Anoniem: 1068241 schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:31:
[...]

Denk jij dat je een rijbewijs bij een pakje boter krijgt? Als dat zo was, dan konden laag begaafde mensen ook wel even het papiertje halen. Die slagen niet eens voor de theorie, omdat je daar enkel een paar fouten bij mag maken.
Denk dat het figure of speech was; kijk anders vanaf volgende week eens naar "De slechtste chauffeur van Nederland" op SBS ofzo. Dat soort pakjes boter hebben we het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAX3400 schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:33:
[...]
Denk dat het figure of speech was; kijk anders vanaf volgende week eens naar "De slechtste chauffeur van Nederland" op SBS ofzo. Dat soort pakjes boter hebben we het over.
Ik weet dat het bij wijze van spreken is hoor 8)7 Maar een rijbewijs halen is echt niet zo makkelijk, als dat sommige mensen denken. Je valt gewoon door de mand, als je de verkeersregels vergeet tijdens je rijexamen.

Het negeren van rode kruizen lijkt mij eerder onoplettendheid, of asociaal gedrag omdat je denkt dat het kruis niet voor jou geld. En niet zozeer dat het rijexamen een piece of cake is, want dat is het gewoon niet.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1068241 op 30-12-2018 18:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Anoniem: 1068241 schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:31:
[...]

Of laat staan slagen voor je praktijk als je faalangst hebt, dat is echt niet zo eenvoudig hoor. Komt best het een en ander bij kijken. Is niet zo dat je even € 500 aan de examinator geeft en slaagt, of als vrouw zijnde gewoon een kort rokje aan....
Vroeger was dat wel anders. De mensen die 40 jaar geleden rijexamen deden kregen de rijbewijzen bijna kado. E achter B is ook zoiets, de oude garde heeft het zo gekregen, de helft heeft nog nooit met een aanhanger gereden.

Overigens zie ik een volledig afgekruiste weg, mensen hebben daar moeite mee en besluiten dan maar stapvoets verder te rijden in de hoop dat het een storing is.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

wimmel_1 schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:31:
[...]

Mag ik dan opmerken dat ik jou óók zo'n héle dure paarse, vanuit Leeuwarden verstuurde, brief gun? Als jij niks te zoeken hebt op die afgekruiste rijbaan dan heb je er ook met de helft van je auto niets te zoeken en al helemaal niet om het andere mensen duidelijk te maken dat JIJ er persoonlijk een probleem mee lijkt te hebben dat een ander een risico aan durft te gaan.
Opgefokte rodekruisrijder gespot :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

Anoniem: 1068241 schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:38:
[...]

...En niet zozeer dat het rijexamen een piece of cake is, want dat is het gewoon niet.
Maar dat is toch alles met wat je "leert volgens het boekje" en daarna nooit / amper / naar eigen inzicht toepast?

- spelling?
- normen en waarden?
- omgaan met geld?
- LEGO in elkaar zetten?

Ja, ik maak er nu een gebbetje van maar een rij-examen is een zeeeer tijdelijke opname van de vaardigheden van een persoon. Dat je op je 18e een rijbewijs haalt en daarna een dikke 45 jaar zonder "herhalend toezicht" je maar over de weg mag bewegen, daar zit het issue.

Mensen zijn gewoonte-dieren en iets wat er in een (spoed)cursus van enkele werkdagen doorheen wordt geramd, onthou je nooit voor de rest van je leven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

p.d.akkerman schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:28:

[Afbeelding]
Lol kom je hier nu serieus de moraalridder uithangen terwijl je zelf met de telefoon bezig bent onder het rijden?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Het probleem is dat heel veel mensen denken, dat bepaalde verkeersregels niet voor hun gelden: vele praten het overschrijden van verkeersregels zelfs nog goed ook. Zoals de maximumsnelheid overschrijden....

Een spoedcursus gaat dan ook niet helpen, want ze doen het gewoon bewust. En de hoge boetebedragen helpen niet, omdat er nauwelijks gehandhaafd word. Bij flitsers remt toch iedereen af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:56
[...]

Mag ik dan opmerken dat ik jou óók zo'n héle dure paarse, vanuit Leeuwarden verstuurde, brief gun? Als jij niks te zoeken hebt op die afgekruiste rijbaan dan heb je er ook met de helft van je auto niets te zoeken en al helemaal niet om het andere mensen duidelijk te maken dat JIJ een fatsoenlijk mens er persoonlijk een probleem mee lijkt te hebben dat een ander een risico aan durft te gaan de wet overtreedt.
ftfy.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:50
3 baans, 3 rode kruizen en geen vluchtstrook?
Heftig ongeluk lijkt mij dan. Vraag me af waar die mensen heen zijn gegaan (als door de hulpdiensten verderop alles dicht staat).

@MAX3400 @Erasmo
Je kunt toch een foto maken als je stil staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

NeutraleTeun schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:54:
Je kunt toch een foto maken als je stil staat?
Yup, maar zo is het niet verwoord ;)

Trouwens, maar mijn mening: als je 100% stilstaat in een file, en zeker in die wegsituatie: sluit aan op de auto voor je (en laat er niet grofweg 24 meter tussen zitten) en probeer dan op de linkerbaan zo ver mogelijk naar links te staan zodat hulpdiensten eventueel tussendoor kunnen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wootism schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:42:
[...]

Opgefokte rodekruisrijder gespot :)
Nee hoor. Het is vaak alleen zo dat er ook bestuurders van hulpvoertuigen over dat afgekruiste wegvak wensen te gaan rijden welke géén "Blauw/Blauw" óf andere kleuren kunnen voeren. Een arts van dienst heeft bijvoorbeeld géén privé auto met alle toeters en bellen ter beschikking …..

Als je NIETS op dat afgekruiste wegvak te zoeken hebt dan dien je er gewoon weg te blijven, ongeacht dat wat een ander daar eventueel onterecht aan het doen is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NeutraleTeun schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:54:
3 baans, 3 rode kruizen en geen vluchtstrook?
Heftig ongeluk lijkt mij dan.
Volgens het artikel moest de traumahelikopter op de snelweg landen, dus dan is er simpelweg geen ruimte meer voor het verkeer.

Al zijn er kennelijk genoeg asocialen die denken dat dat niet voor hen geldt.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:08
wimmel_1 schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:55:
[...]

Nee hoor. Het is vaak alleen zo dat er ook hulpvoertuigen over dat afgekruiste wegvak wensen te gaan rijden welke géén "Blauw/Blauw" óf andere kleuren kunnen voeren. Een arts van dienst heeft bijvoorbeeld géén privé auto met alle toeters en bellen ter beschikking …..
Geen blauw/blauw of andere kenmerken -> niet onder het rode kruis door

Is gewoon een branche richtlijn, dus ook de dokter in zijn privé auto heeft daar niets te zoeken, daarvoor is de artsen dienstauto van de ambulance dienst bedacht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

Rukapul schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:30:
[...]

Een opgeleide en beëdigde politiefunctionaris agentje noemen is denigrerend en verzwakt het argument.
pfff... krijg je ook al zo'n discussie :O Als je aan een verkleinwoord al aanstoot neemt dan heb je het erg zwaar in het leven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:49

Bommes

Capo del formaggio

[...]

Eensch.
Als iemand anders de wet overtreedt is het nog niet aan een ander (in dit geval de TS) om zelf maar politie agent te gaan spelen.
Ja het is niet toegestaan om over wegvlakken te rijden die met rode kruizen zijn afgeblokt helemaal waar.
Maar ga je ook iemand tegen houden die harder dan de toegestane snelheid (wil) rijden?

De TS heeft niet de taak als handhaver het is niet simpeler dan dat.

En nee ik ben geen rode kruizen negeerder, en ik wil dat ook niet goed praten.
En ook ik zal iemand aanspreken op gedrag dat niet toegestaan is, maar de openbare weg is daar niet de plek voor.
Daar hebben we politie en andere handhavers voor.
Het zou een lekker zooitje worden als een ieder elkaar, door te blokkeren, af te snijden of wat dan ook op elkaars fouten gaat wijzen.

[ Voor 13% gewijzigd door Bommes op 30-12-2018 19:18 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.d.akkerman
We stonden stil tijdens de foto

[ Voor 86% gewijzigd door p.d.akkerman op 30-12-2018 19:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Afgezien dat het verboden is om door te rijden op een afgekruisde weg, je brengt de hulpverleners die daar aan het werk zijn in gevaar. Het zou niet de eerste keer zijn dat één van mijn collega's aangereden of zelfs doodgereden wordt. Steeds meer weginspecteurs zijn inmiddels bijzonder opsporingsambtenaar en mogen bonnen uitschrijven voor het negeren van rode kruizen en dat heeft een reden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ja, én? Het voorlaatste portaal, waarop de pijl naar rechts stond aangegeven, staat daar al een paar honderd meter éérder… (Nederrijn bij de aftrit Wageningen zo te zien).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:16

Yucon

*broem*

Ik zal het maar eerlijk zeggen, ik vind het moeilijk. Eigenlijk is het simpel: je moet niet, echt helemaal nooit, over een baan met een rood kruis rijden. Wat ik er moeilijk aan vind dit al te hard te veroordelen is dat RWS wel heel erg makkelijk rijbanen lijkt af te kruisen. Het is wel heel makkelijk om je ongenuanceerd achter "jamaar dat moet want veilig!!" te verschuilen en iedereen die daar anders over denkt te verketteren.

Had ik al gezegd dat ik vind dat je desondanks toch echt niet onder een rood kruis door mag rijden?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Mag ik eerlijk zijn?

Ik ben de situatie nog nóóit tegengekomen op de weg dat álle wegbanen een kruis hadden en ik zou dus eerlijk gezegd ook niet weten wat ik zou moeten doen. Sure, iedereen weet dat je bij een rood kruis niet op de baan mag rijden, moet iedereen dan stoppen? Ik begrijp de twijfel en langzaam doorrijden wel hoor.. Zeker als je dit nog nooit bent tegengekomen.

13 jaar geleden rijbewijs gehaald en kan mij niet heugen dat ik deze situatie ergens ben tegengekomen

Ik zou in ieder geval verwachten dat er ergens een agent cq. verkeersregelaar staat om alle banen te stoppen. Mijn verontwaardiging gaat eerder naar de TS uit en dat hij hier een foto van de situatie moet posten met zijn beklag.

[ Voor 26% gewijzigd door LED-Maniak op 30-12-2018 19:56 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

LED-Maniak schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:48:
Mag ik eerlijk zijn? Ik ben de situatie nog nóóit tegengekomen op de weg dat álle wegbanen een kruis hadden en ik zou dus eerlijk gezegd ook niet weten wat ik zou moeten doen. Sure, je mag bij een rood kruis niet op de baan rijden, moet iedereen dan stoppen? Ik begrijp de twijfel en langzaam doorrijden wel hoor..

13 jaar geleden rijbewijs gehaald en kan mij niet heugen dat ik deze situatie ergens ben tegengekomen

Ik zou in ieder geval verwachten dat er ergens een agent cq. verkeersregelaar staat om alle banen te stoppen.
Heel erg simpel. Je gaat gewoon stil staan. Vroeger toen er geen rode kruizen waren sloot de politie de weg af. Moest iedereen stoppen en werd verkeer enige tijd later via vluchtstrook omgeleid of zelfs via vluchtstrook omgedraaid terug naar vorige afslag.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Wim-Bart schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:57:
[...]

Heel erg simpel. Je gaat gewoon stil staan. Vroeger toen er geen rode kruizen waren sloot de politie de weg af. Moest iedereen stoppen en werd verkeer enige tijd later via vluchtstrook omgeleid of zelfs via vluchtstrook omgedraaid terug naar vorige afslag.
Ik vind het ook niet vreselijk logisch. Ik heb altijd geleerd "deze baan mag je niet gebruiken, dus ga naar een andere baan". Als die er niet is wordt het als je die logica volgt toch lastig. Is dit tegenwoordig eigenlijk onderdeel van het theorieexamen? Volgens mij was het duidelijker als ze zouden knipperen als de hele weg afgesloten is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

wimmel_1 schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:33:
[...]

Ja, én? Het voorlaatste portaal, waarop de pijl naar rechts stond aangegeven, staat daar al een paar honderd meter éérder… (Nederrijn bij de aftrit Wageningen zo te zien).
Volgens mij gaat het hier niet om ‘pijl naar rechts’, maar een situatie zonder pijlen maar op alle stroken afremmen en daarna stilstaan.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 14:45
wimmel_1 schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:33:
[...]

Dacht je dat al het verkeer spontaan van de weg verdween als iemand een rood kruis aan zet?
Pijlen krijg je alleen als er nog een andere route mogelijk is. Bijvoorbeeld een baan die open is, of een afslag.
Maar iedereen die tussen de laatste afslag en een volledige wegafsluiting zit krijgt in 1 klap een rood kruis boven zijn hoofd. Je hoort dan stil te gaan staan en te wachten.
En dat wachten doe je totdat de kruizen weer weg zijn of tot je onder begeleiding van de politie terug mag rijden naar de laatste afslag.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

eamelink schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:02:
[...]

Volgens mij gaat het hier niet om ‘pijl naar rechts’, maar een situatie zonder pijlen maar op alle stroken afremmen en daarna stilstaan.
Dat zou willen zeggen dat Rijks-Waterstaat (RWS) écht een blunder heeft begaan. De portalen op die locatie worden aangestuurd vanuit de verkeerscentrale Wolfheze welke er hemelsbreed amper 3 Km. vandaan staat.

Neem maar van me aan dat er niet zomaar ineens 3 van de 3 rijbanen worden afgekruist op een locatie waar géén vluchtstrook beschikbaar is. De pijlen naar rechts hebben waarschijnlijk op knooppunt Valburg al aan gestaan…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:38
Er zit nog een afslag voor de brug, misschien was het de bedoeling dat de A50 vanaf dat punt was afgesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

rutgerw schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:09:
Er zit nog een afslag voor de brug, misschien was het de bedoeling dat de A50 vanaf dat punt was afgesloten?
Alles via "Driel".... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
LED-Maniak schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:48:
Ik ben de situatie nog nóóit tegengekomen op de weg dat álle wegbanen een kruis hadden en ik zou dus eerlijk gezegd ook niet weten wat ik zou moeten doen. Sure, iedereen weet dat je bij een rood kruis niet op de baan mag rijden, moet iedereen dan stoppen?
Wat is dan niet duidelijk? Je weet dat je er niet mag rijden, dan moet je dus stoppen. Meer opties zijn er niet.
Ik ben het wel eens tegengekomen, gevolgd door een motoragent die iedereen kwam vertellen door te rijden.

Mensen zijn hier vooral kuddedieren: als de eerste doorrijdt denkt de rest dat het ook wel goed is, in het kader van: "ze kunnen toch niet iedereen bekeuren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022

Kan jij dat ook lekker niet meer doen? Ofwel even politieopleiding gaan volgen en flik worden - dan zeg ik niets meer.

Waar haal jij de ballen vandaan om agentje te gaan spelen en een weg af te zetten?

Net als zij verdien jij net zo goed een paarse brief. Hinderen van het verkeer enz.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:11:
[...]
Mensen zijn hier vooral kuddedieren: als de eerste doorrijdt denkt de rest dat het ook wel goed is, in het kader van: "ze kunnen toch niet iedereen bekeuren".
Ik heb hier geen helder beeld van m.b.t. de theorie... mijn gevoel zou zeggen dat als iedereen voor mij rijdt het onlogisch zou zijn om dan zelf de strook te gaan staan blokkeren. Voor hetzelfde geld staat er vooraan een (motor)agent of RWS persoon mensen te dirigeren door te rijden.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LED-Maniak
RemcoDelft schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:11:
[...]

Wat is dan niet duidelijk? Je weet dat je er niet mag rijden, dan moet je dus stoppen. Meer opties zijn er niet.
Ik ben het wel eens tegengekomen, gevolgd door een motoragent die iedereen kwam vertellen door te rijden.

Dat ik waarschijnlijk met volle verbazing drie kruizen zie staan en rustig met het verkeer mee zou rijden, gezien ik de situatie nooit heb gezien en niet weet wat er aan het eind van die stoet is waardoor mensen door kunnen rijden.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-06 14:45
spone schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:19:
[...]

Ik heb hier geen helder beeld van m.b.t. de theorie... mijn gevoel zou zeggen dat als iedereen voor mij rijdt het onlogisch zou zijn om dan zelf de strook te gaan staan blokkeren. Voor hetzelfde geld staat er vooraan een (motor)agent of RWS persoon mensen te dirigeren door te rijden.
Dan kunnen ze prima de rode kruizen uit zetten... Of je wacht tot jij die motoragent zelf kan zien.
Voor hetzelfde geld wacht er namelijk een traumaheli tot de snelweg leeg is zodat hij kan landen. Maar doordat mensen de rode kruizen blijven negeren komt de hulp voor het slachtoffer vandaag helaas te laat.
Maja, hey, jij bent tenminste niet te laat op je werk.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
spone schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:19:
[...]

Of misschien zijn de andere auto's wel agenten in burger. Het enige wat je zeker weet is dat er een rood kruis is, wat er mogelijk verderop buiten je gezichtsveld gebeurt blijft gokken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Hier zie je een combinatie van 2 dingen... Aso’s die gewoon de rode kruizen negeren en automobilisten die het ook even allemaal niet meer weten en gewoon achter de stoet aanrijden.

Moet je eens proberen om je dan aan de regels te houden en te stoppen. Om een haar of ze rijden je total loss of trekken je uit de auto om je in elkaar te slaan.

Beter had RWS telkens een baan kunnen afsluiten, zodat er uiteindelijk nog maar 1 baan over blijft en daar een mannetje neerzetten met zo’n jeep die boel compleet afzet (en meteen alle kentekens van doorrijdtokkies noteert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Anoniem: 1002969 schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:24:
Er moet een flits/camera staan. Indien ze later de beelden terugkijken (er staan overal camera's langs de weg maar die worden niet gebruikt voor bijv (snelheids)overtreders, wellicht voor ernstige zaken wel). Een overtreding moet op heterdaad volgens mij worden geconstateerd. Ik weet niet of er bij die rode kruizen een goede methode is om dat te registreren, omdat die overal op kunnen duiken voor diverse redenen.

Ik zie het wel als een risico als je die rode kruizen blijft negeren en je een ongeluk maakt. Er valt je wel een groter verwijt te maken dan alleen dat bord te hebben genegeerd. Je brengt wellicht mensen in gevaar die aan de weg werken of andere hulpdiensten die erbij moeten of er al zijn.

[ Voor 16% gewijzigd door LucyLG op 30-12-2018 20:42 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
Kom op zeg mensen.. er heeft daar iemand het leven gelaten tijdens dat ongeluk en dan is er nog een discussie of het asociaal gedrag is of onwetendheid? NATUURLIJK MAG DIT NIET! En als je een beetje verstand en inlevingsvermogen hebt dan doe je zoiets ook niet. En als je het niet weet dan heb je al helemaal niks op de weg te zoeken.

Wat kan er in hemelsnaam zo belangrijk zijn dat je je zo asociaal wil gedragen op zo’n plaats? Je wacht gewoon netjes tot je verder kunt. Is het laatste beetje respect dat je een verkeersslachtoffer kunt tonen.

Sorry hoor... zulke mensen gelijk rijbewijs en auto afpakken en een paar weken mee laten lopen met de hulpdiensten die worden opgeroepen in dit soort situaties. Misschien dat er dan wat ogen open gaan.

[ Voor 28% gewijzigd door Chntl321 op 30-12-2018 20:51 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LED-Maniak
Nou, genoeg alwetende helden in dit topic om in ieder geval die rijbanen tot stilstand te brengen. :Y

[ Voor 17% gewijzigd door LED-Maniak op 30-12-2018 21:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chntl321
LED-Maniak schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:02:
Nou, genoeg alwetende helden in dit topic om in ieder geval die rijbanen tot stilstand te brengen. :Y
Nou, genoeg onwetende figuren in dit topic die het rijden op de weg elke dag weer tot een behoorlijk spannende opgave maken omdat ze geen flauw idee hebben wat de regels zijn 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12
Yucon schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:01:
[...]

Ik vind het ook niet vreselijk logisch. Ik heb altijd geleerd "deze baan mag je niet gebruiken, dus ga naar een andere baan". Als die er niet is wordt het als je die logica volgt toch lastig. Is dit tegenwoordig eigenlijk onderdeel van het theorieexamen? Volgens mij was het duidelijker als ze zouden knipperen als de hele weg afgesloten is.
Wat is hier dan niet logisch aan? Je mag niet rijden op het afgekruiste wegvak dus het enige wat je kunt doen is je voertuig tot stilstand brengen. Er is geen andere optie.

Al het andere is terug te voeren tot een vorm van ongeduld.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30
Drie rijstroken, drie rode kruizen. Dat is gewoon een wegafsluiting. Zet je auto neer op een plek in de rijstrook die voldoende ruimte laat voor passerende hulpdiensten (tussen rijstrook 1 en 2 als er geen vluchtstrook is) en zet de motor af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Zal ik eens iets vertellen waarvoor de mensen hier ook hun auto voor mijne mogen zetten om te blokkeren: Ik ben weleens expres door een rood stoplicht gegaan. Er is maar zolang dat je wacht op een rood stoplicht terwijl ook alle andere banen rood hebben en er niemand mag rijden. Er zijn natuurlijk allerlei redenen te bedenken waarvoor dat bewust zou zijn gedaan, maar toch gaat iedereen uiteindelijke door rood dan, enige vraag is hoe lang je precies wacht voor je gaat. Nou ja, behalve degene in dit topic, die zouden nooit zoiets doen.

Ik zou waarschijnlijk in zo'n situatie net als @LED-Maniak rustig met verkeer meerijden. Ja dat is groepsgedrag.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LED-Maniak
Sissors schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:48:
Ik zou waarschijnlijk in zo'n situatie net als @LED-Maniak rustig met verkeer meerijden. Ja dat is groepsgedrag.
Dan vooral uit onwetendheid en verbazing. Niet uit ongeduld of bewust asociaal rijgedrag. Ik zou ook niet meer weten hoe dat ook alweer met een tram zat als ik plots in een stad terecht kom. Waarom? Omdat ik al >5 jaar geen tram in levende lijve heb gezien en al zeker >10 jaar niet in een auto. Als je geen mogelijkheid hebt om bepaalde regeltjes toe te passen omdat je die situatie nóóit tegenkomt, dan vergeet je die simpelweg.

Maar blijkbaar kunnen de internet helden dit hier wel en als je dan eerlijk toegeeft niet precies te weten hoe het zit, ben je direct een ongeduldige en asociale bestuurder die het liefst gisteren zijn rijbewijs moest inleveren. Heerlijk. Dit zegt vast veel over je reactie als je een keer in een situatie komt dat iemand iets verkeerd inschat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Engineer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-06 11:18

Engineer

Software

Toen ik vooraan stond heb ik m'n auto maar overdwars gezet.
Hier ga je net zo ver of nog verder de fout in als de mensen die door de rode kruizen rijden. Je bent toch niet van de politie zo ver ik begrijp? Je auto overdwars op de snelweg zetten kan je je rijbewijs aan verliezen. Het is nog net geen spookrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
LED-Maniak schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:54:
[...]

Dan vooral uit onwetendheid en verbazing. Niet uit ongeduld of bewust asociaal rijgedrag.
En voor mij omdat als iedereen rustig door gaat, ik niet degene wil zijn die alles blokkeert omdat ik het niet begreep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De weg blokkeren omdat andere een overtreding begaan is echt gevaarlijk, voor jezelf ook, genoeg bestuurders die met hun vuisten verhaal komen halen, als ze al niet tegen je wagen aanrijden. Daarbij kan het ook als een artikel 5 gezien worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:30
Een artikel 5 omdat je gehoor geeft aan de matrixborden? Gekker moet het niet worden.

De hele meute rijdt door omdat:

1. ze de situatie niet kennen. Wel een rood kruis boven 1 rijstrook, maar niet de hele weg diicht. Dat maak je niet zo heel vaak mee. Ik heb het maar 1 keer meegemaakt in 18 jaar autorijden.

2. omdat de anderen het ook doen. Dat is waar het misgaat: als mensen in een onbekende situatie komen, kijken ze om
zich heen wat anderen doen.

Als jij stopt, geeft eat bevestiging aan onzekere mensen om je heen. Een aantal anderen zal ook stoppen, tot de doorrijders merken dat hun gedrag niet meer de norm is.

Ik zou wel aanraden om veel ruimte tussen de rijstroken te laten. Wie wil (of om wat ppr reden moet) doorrijden, krijgt de ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
Zal ik eens iets vertellen waarvoor de mensen hier ook hun auto voor mijne mogen zetten om te blokkeren: Ik ben weleens expres door een rood stoplicht gegaan. Er is maar zolang dat je wacht op een rood stoplicht terwijl ook alle andere banen rood hebben en er niemand mag rijden. Er zijn natuurlijk allerlei redenen te bedenken waarvoor dat bewust zou zijn gedaan, maar toch gaat iedereen uiteindelijke door rood dan, enige vraag is hoe lang je precies wacht voor je gaat. Nou ja, behalve degene in dit topic, die zouden nooit zoiets doen.
Dat is dan toch een gebrek aan regelgeving in Nederland. In veel Amerikaanse staten zijn er 'dead red' laws die een bepaalde tijd (natuurlijk wel verschillend in veel staten, het moet vooral niet te simpel worden) stellen waarna bepaalde voertuigen door rood mogen rijden om in de situatie waarin het stoplicht het voertuig niet waarneemt te voorzien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Rukapul schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:19:
[...]

Wat is hier dan niet logisch aan? Je mag niet rijden op het afgekruiste wegvak dus het enige wat je kunt doen is je voertuig tot stilstand brengen. Er is geen andere optie.

Al het andere is terug te voeren tot een vorm van ongeduld.
Dat is wel heel simpel gesteld. Het is een aardige vuistregel dat je niet zomaar op de snelweg stil mag gaan staan dus dat mensen dat niet proberen te doen is niet heel vreemd. Daarbij had rws prima een file kunnen veroorzaken door niet alles tegelijkertijd af te sluiten maar alles eerst naar 1 baan te leiden en dan was er bij niemand verwarring geweest. Als er een traumaheli aan te pas komt kan ik me bijna niet voorstellen dat er niet al 1 rws pick up is of politieauto is die die laatste baan ook even kan klemzetten en dan heb je geen enkele verwarring, en zelfs als die er niet was dan was er met 1 rijbaan een veel kleiner probleem omdat het logischerwijs minder auto's waren.

Eigenlijk vind ik het best een ondoordachte actie om alle banen zomaar af te kruisen. Degene die dit gedaan heeft heeft die situatie veel vaker bij de hand gehad dan de automobilist die er in kennelijk enige verwarring onderdoor rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

[...]

Verkleinwoorden en onnodige bijvoeglijk naamwoorden zijn altijd een goede indicator van de aard van iemands betoog.

[ Voor 3% gewijzigd door MrMonkE op 30-12-2018 22:19 . Reden: bijvoeglijk naamwoord ]

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
t_captain schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:05:
Een artikel 5 omdat je gehoor geeft aan de matrixborden? Gekker moet het niet worden.

De hele meute rijdt door omdat:

1. ze de situatie niet kennen. Wel een rood kruis boven 1 rijstrook, maar niet de hele weg diicht. Dat maak je niet zo heel vaak mee. Ik heb het maar 1 keer meegemaakt in 18 jaar autorijden.

2. omdat de anderen het ook doen. Dat is waar het misgaat: als mensen in een onbekende situatie komen, kijken ze om
zich heen wat anderen doen.

Als jij stopt, geeft eat bevestiging aan onzekere mensen om je heen. Een aantal anderen zal ook stoppen, tot de doorrijders merken dat hun gedrag niet meer de norm is.

Ik zou wel aanraden om veel ruimte tussen de rijstroken te laten. Wie wil (of om wat ppr reden moet) doorrijden, krijgt de ruimte.
TS zal geen art.5 krijgen als hij in de normale rijrichting gestopt is
Maar zoals hij het nu schetst, is hij dwars op de rijbaan gaan staan, en DAT mag dus niet
Als jij de beslissing neemt om inderdaad te stoppen, doe je dat op een uiterste van de rijbaan ( dichtsbij de vluchtstrook )
Dat anderen om je heen dan blijven doorrijden, is niet de verantwoording van jou ( of TS )

Het landen van een traumaheli heeft heel wat regeltjes en procedures, ik herken het hier verderop in de wijk wel eens, als het opkomt.
Eerst de handhavers, die de toegangswegen gaan afsluiten voor inkomend - doorgaand verkeer.
De heli moet nl. landen op een grasveldje vlakbij de weg
Dan komen de motoragenten, die "het volk" wat gaan opjagen naar de buitenste grens van de landingsplaats, de heli 'wil' 25 / 40 meter ruimte hebben.

Ondertussen is de medi-auto / dokterswagen in geel/rood aangekomen, zou het wat verder weg zijn.

TL;DR
Die kruisen komen vroeg, maar puur om de veiligheid.
Geen rijbanen vrij, moeten we inderdaad ( helaas ) stilstaan op de snelweg, soms is het zo

Maar nog steeds geen toestemming om dan maar moedwillig te blokkeren.
Voor hetzelfde geld komt er een brandweer / ambu over die banen, hoe ga je dat dan uitleggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Verwijderd1 schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:10:
[...]

Dat is dan toch een gebrek aan regelgeving in Nederland. In veel Amerikaanse staten zijn er 'dead red' laws die een bepaalde tijd (natuurlijk wel verschillend in veel staten, het moet vooral niet te simpel worden) stellen waarna bepaalde voertuigen door rood mogen rijden om in de situatie waarin het stoplicht het voertuig niet waarneemt te voorzien.
Er is al méér dan genoeg regelgeving in NL 8)

Verkeerslichten welke "oranje" zijn willen gewoon zeggen dat je moet STOPPEN omdat dat verkeerslicht op rood gaat springen.

Met de ontruimingstijden welke er er tegenwoordig ingesteld staan tussen Oranje en Groen (aan de kruisende kant) kom je ook vrij snel tijd te kort, maar dan nog: Oranje = stoppen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:17:
[...]

Er is al méér dan genoeg regelgeving in NL 8)

Verkeerslichten welke "oranje" zijn willen gewoon zeggen dat je moet STOPPEN omdat dat verkeerslicht op rood gaat springen.

Met de ontruimingstijd welke er er tegenwoordig ingesteld staat tussen Oranje en Groen (aan de kruisende kant) kom je ook vrij snel tijd te kort, maar dan nog: Oranje = stoppen!!
Deze regelgeving gaat over een stoplicht wat op rood blijft staan. Geen idee of stoplichten dat hier ook doen, maar in de VS zijn er stoplichten die op rood staan tot er iemand komt, ze gaan dus niet automatisch periodiek op groen. Als je dan 's avonds staat en niet door rood rijdt dan blijf je lang staan (of je moet een manier vinden om het stoplicht je te laten registreren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chntl321

En als iedereen de sloot in rijdt dan doe jij dat automatisch ook? Of kun je dan ineens wel voor jezelf denken?
Onder het mom van groepsgedrag mag je dan zomaar de regels aan je laars lappen.. sorry, die heb ik even gemist bij mijn rijlessen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:02
Yucon schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:13:
[...]

Dat is wel heel simpel gesteld. Het is een aardige vuistregel dat je niet zomaar op de snelweg stil mag gaan staan dus dat mensen dat niet proberen te doen is niet heel vreemd. Daarbij had rws prima een file kunnen veroorzaken door niet alles tegelijkertijd af te sluiten maar alles eerst naar 1 baan te leiden en dan was er bij niemand verwarring geweest. Als er een traumaheli aan te pas komt kan ik me bijna niet voorstellen dat er niet al 1 rws pick up is of politieauto is die die laatste baan ook even kan klemzetten en dan heb je geen enkele verwarring, en zelfs als die er niet was dan was er met 1 rijbaan een veel kleiner probleem omdat het logischerwijs minder auto's waren.

Eigenlijk vind ik het best een ondoordachte actie om alle banen zomaar af te kruisen. Degene die dit gedaan heeft heeft die situatie veel vaker bij de hand gehad dan de automobilist die er in kennelijk enige verwarring onderdoor rijdt.
Het probleem is dat effectief een heel traject afgesloten wordt voor alle verkeer (meestal vanaf de eerste afrit voor het ongeluk), niet alleen de 50 meter waar de heli moet landen, simpelweg om mensen van de snelweg af te dwingen naar andere routes.

Stel ze leiden alles naar 1 baan, dan ga je weer verwarring krijgen van het verkeer dat achterop de afsluiting rijdt. Die worden namelijk van de snelweg geleid omdat de weg afgesloten is, maar zien verderop weer rijbanen die "open" zijn. Er zullen er dan ook weer genoeg zijn die even een rood kruis negeren om op die "open" rijbaan te komen.

Dit is gewoon een situatie waarin het nooit helemaal goed gedaan kan worden door RWS, maar ik denk dat de huidige oplossing door alles af te kruisen de minst slechte is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Transportman schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:30:
[...]
Dit is gewoon een situatie waarin het nooit helemaal goed gedaan kan worden door RWS, maar ik denk dat de huidige oplossing door alles af te kruisen de minst slechte is.
Het is op zich best uit te leggen, en als 1 op de 10 mensen stopt werkt het uiteindelijk binnen een halve minuut ook prima. Alleen is zelfs 1 op de 10 niet direct het geval.. is er misschien niet gewoon wat voorlichting over nodig?

niet perse naar jou, meer algemeen: we kunnen wel weer met het riedeltje "maar onder een rood kruis mag je nu eenmaal niet doorrijden dus voorlichting is overbodig" aan de slag, maar blijkbaar is het gewoon niet duidelijk als zoveel mensen blijven doorrijden. Dan is het toch niet zo gek daar iets aan te doen? Zet het wat mij betreft eens ipv een BOB melding op die grotere matrixborden boven de weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:34
Was vandaag op de a50 toen het ongeluk net gebeurd was. Viel me op dat er nog niks op de matrixborden was aangegeven. Net na viaduct stond het op eens stil. Dacht eerst een file.

Was niet echt goed te beoordelen wat er nu precies gebeurd was. Stonden handjevol auto's op de vluchtstrook en 1 auto op de rechter rijbaan. Zat zelf op de linker rijbaan. Stapvoets langs het ongeluk gereden wat leek op ongeval met motor. Kon niet goed zien want zat een vrachtwagen op middelste baan. Was alleen wel foute boel want persoon werd gereanimeerd. Helaas dus tevergeefs. Waren nog geen hulpdiensten op dat moment.

Ongeval was dus net gebeurd, maar was niks aangegeven. Vraag me af hoe lang dat duurt. Stond toch al bijna tot viaduct stil. Maar geen rode kruizen op de matrixborden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:50

Grvy

Bot

Nou.,. nu mag iedereen hier zich boven mij gaan verheffen maar ik heb het wel eens meegemaakt dat de situatie met rode kruizen zo ongelooflijk onduidelijk was er zoveel mensen wel gewoon daar gingen rijden dat ik dat ook gedaan heb. Ik had toen net een half jaar mijn rijbewijs en de situatie was mij compleet nieuw. (ja, theorieboeken.. maar praktijk is altijd anders)

(kom maar op met de "lever je rijbewijs maar in" commentaren)

Punt was, ik wist gewoon niet wat ik moest doen, ik moest die kant op, ik zag andere mensen het doen en in de weet ik het hoeveel seconden die je hebt om een besluit te maken koos ik om de rest van de kudde te volgen. Stom? Wellicht. Menselijk? zeker.

Mijn redenatie toen (en ja, die was fout maar nogmaals later terug analyseren is makkelijker dan in de auto een onbekende situatie tegenkomen en split second een besluit maken)

- Die weg kan helemaal niet afgesloten worden dan kan niemand meer thuiskomen. (de volgende afslag was zeker 30 minuten verder maar ook dat wist ik niet.. onbekende weg)

- Er rijden daar ook andere mensen die al veel langer hun rijbewijs hebben (aanname) dus het mag zeker? ik zie iets over het hoofd?

- Ik zie geen ongeluk ook verder op niet? en na mijn afslag is het rode kruis weer weg wtf? :D

En goed, dat dus en wat bleek? bij de afrit die ik moest hebben stond een wagen van RWS die iedereen een duim omhoog gaf. Waarom? tot op de dag van vandaag weet ik het nog steeds niet, maar nooit een boete gehad.

En ja, iedereen die mij nu gaat afbranden kom er maar in, ik weet dat het stom was en ik beter had kunnen doorrijden maar mijn punt is gewoon dat imho RWS de weg te snel en te vaak voor "niks" lijkt af te zetten en dat de situatie met rode kruizen soms gewoon onduidelijk is.. O-)

Overigens, daarna heb ik via Google mezelf voorgelicht. (eerlijk bij rijlessen is er bijna geen aandacht voor rode kruizen behalve 1 hoofdstukJE in het boek..) over de gevaren, het waarom etc van rode kruizen en durf nu wel te zeggen dat ik weiger om nog ooit een rood kruis te pakken ook al moet ik een uur verder rijden.. wat dat betreft ben ik het met wat eerder in dit topic gezegd werd "betere voorlichting" wel eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Grvy op 31-12-2018 00:05 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Het gros van de mensen die een rood kruis negeren zijn gewoon een stelletje asocialen die op tijd op werk of naar huis willen zijn.

Lekker boeiend, ik heb er geen boodschap aan, ik heb een eindbestemming te halen.
Niets meer, niets minder. Ik kots erop.

Zelfde zoals die mensen (die ik vaker meemaak), als er file staat (of traag rijdend verkeer) die mijn rechts via de vluchtstrook voorbij razen om een flink stuk verderop de afslag te kunnen nemen.

Ik vind ze het uitschot van de wegen. Je weet nooit waarom het stil staat, waarom iets afgesloten is of wat je eventueel gaat verergeren door een vluchtstrook te blokkeren.

En mocht het een foutje zijn, en je staat een half uurtje stil voor niks.
So fucking what, het is niet alsof dit dagelijks, wekelijks of maandelijks gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Deze situatie zelf ook een keer meegemaakt. Tijdens het rijden opeens op alle 3 de banen een rood kruis, dus zonder witte signalerings pijlen. Uiteindelijk na 10 minuten wachten is de gehele snelweg via de vluchtstrook ontruimd door RWS en de politie. Dat ging allemaal prima gemoedelijk :)
Je staat wel even raar te kijken als zoiets gebeurt :p

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chntl321
Grvy schreef op zondag 30 december 2018 @ 23:59:
Nou.,. nu mag iedereen hier zich boven mij gaan verheffen maar ik heb het wel eens meegemaakt dat de situatie met rode kruizen zo ongelooflijk onduidelijk was er zoveel mensen wel gewoon daar gingen rijden dat ik dat ook gedaan heb. Ik had toen net een half jaar mijn rijbewijs en de situatie was mij compleet nieuw. (ja, theorieboeken.. maar praktijk is altijd anders)

(kom maar op met de "lever je rijbewijs maar in" commentaren)

Punt was, ik wist gewoon niet wat ik moest doen, ik moest die kant op, ik zag andere mensen het doen en in de weet ik het hoeveel seconden die je hebt om een besluit te maken koos ik om de rest van de kudde te volgen. Stom? Wellicht. Menselijk? zeker.

Mijn redenatie toen (en ja, die was fout maar nogmaals later terug analyseren is makkelijker dan in de auto een onbekende situatie tegenkomen en split second een besluit maken)

- Die weg kan helemaal niet afgesloten worden dan kan niemand meer thuiskomen. (de volgende afslag was zeker 30 minuten verder maar ook dat wist ik niet.. onbekende weg)

- Er rijden daar ook andere mensen die al veel langer hun rijbewijs hebben (aanname) dus het mag zeker? ik zie iets over het hoofd?

- Ik zie geen ongeluk ook verder op niet? en na mijn afslag is het rode kruis weer weg wtf? :D

En goed, dat dus en wat bleek? bij de afrit die ik moest hebben stond een wagen van RWS die iedereen een duim omhoog gaf. Waarom? tot op de dag van vandaag weet ik het nog steeds niet, maar nooit een boete gehad.

En ja, iedereen die mij nu gaat afbranden kom er maar in, ik weet dat het stom was en ik beter had kunnen doorrijden maar mijn punt is gewoon dat imho RWS de weg te snel en te vaak voor "niks" lijkt af te zetten en dat de situatie met rode kruizen soms gewoon onduidelijk is.. O-)

Overigens, daarna heb ik via Google mezelf voorgelicht. (eerlijk bij rijlessen is er bijna geen aandacht voor rode kruizen behalve 1 hoofdstukJE in het boek..) over de gevaren, het waarom etc van rode kruizen en durf nu wel te zeggen dat ik weiger om nog ooit een rood kruis te pakken ook al moet ik een uur verder rijden.. wat dat betreft ben ik het met wat eerder in dit topic gezegd werd "betere voorlichting" wel eens.
RWS zet nooit te snel en voor “niks” de weg af. Dit wordt gedaan zodat de hulpdiensten veilig hun werk kunnen doen. Dat jij dit niet begrijpt en het als overlast ervaart is meer een gebrek van jouw kant.

En wat voor meer voorlichting wil je hebben? Rood kruis betekent dat je er niet mag rijden, alle wegen rood kruis = dus stoppen. Wat valt daar nog meer aan uit te leggen? Als je als een blind paard mensen gaat volgen die gewoon door willen rijden, dan helpt daar geen enkele voorlichting voor...

Ik vind het echt heel verontrustend hoeveel mensen dus eigenlijk gewoon te weinig kennis hebben van de regels en het waarom van deze regels. Deze regels zijn er voor de veiligheid van alle weggebruikers. Ik zie regelmatig mensen rijden die geen flauw idee hebben wat ze aan het doen zijn en daardoor (bijna) ongelukken veroorzaken. Ik vind het echt angstaanjagend dat die mensen een potentieel moordwapen besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:22
[...]

Topicstarter passeerde het kruis eerder.
Voor het rode kruis staat eerst nog een vooraankondiging met witte pijl.
Typisch in combinatie met snelheidsbeperking op andere rijstroken en file.

Je moet dus bijna compleet van de wereld zijn om het te missen normaal gesproken.
Ik zie ze regelmatig vrij plots aanflitsen, niet met rood kruis maar wel met 50. Ik vraag me af waarom, want tot dusver ging het enkel om drukte iets verder, geen ongelukken. Om dan opeens 50 in je neus te krijgen en hiermee noodzaak tot noodrem te impliceren, dat voelt erg onprettig en onveilig. Alhoewel door een rood kruis heenrijden aso is, ik ben inmiddels ook zelf wel wat matrix-bord-moe aan het worden. 95% van de keren dat ik er iets op zie, is dat overdreven en houd dus ook bijna niemand zich eraan.

Een vriend is weleens bij het controlecentrum geweest in Utrecht, daar werd hem vertelt dat dit inderdaad niet per se altijd vloeiend loopt, en dat ze zelf dan, mits ze de 'bug' herkennen, ze ook negeren. :X

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Chntl321 schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:48:
[...]
En wat voor meer voorlichting wil je hebben? Rood kruis betekent dat je er niet mag rijden, alle wegen rood kruis = dus stoppen. Wat valt daar nog meer aan uit te leggen? Als je als een blind paard mensen gaat volgen die gewoon door willen rijden, dan helpt daar geen enkele voorlichting voor...
Je kunt op je kop gaan staan, maar als zo goed als iedereen doorrijdt is er toch iets aan de hand wat betreft de herkenning van deze situatie. Ik geloof er niet zo in dat je de hele A50 z'n rijbewijs wegens verregaande onbekwaamheid af moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:55
Brent schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:49:
[...]

Ik zie ze regelmatig vrij plots aanflitsen, niet met rood kruis maar wel met 50. Ik vraag me af waarom, want tot dusver ging het enkel om drukte iets verder, geen ongelukken. Om dan opeens 50 in je neus te krijgen en hiermee noodzaak tot noodrem te impliceren, dat voelt erg onprettig en onveilig.
Hmmm... Als je ineens 50 te zien krijgt, moet je natuurlijk never nooit niet direct vol op de rem gaan... Je remt gewoon rustig af naar die 50...

Ik heb destijds in ieder geval geleerd dat je nooit vol op de rem gaat op snelweg voor een snelheidsverandering. Je laat je gas los (bij wijze bij 130 naar 100) of je remt gewoon voorzichtig af (wat dan van 130 naar <80 zou zijn).

De reden die ik zo snel kan bedenken om al 50 aan te geven is zodat het langer duurt voordat het verkeer op het drukste punt is. Dit zou eventuele doorstroming kunnen bevorderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Sinds rode kruizen te pas en te onpas gebruikt worden hebben ze hun waarde verloren. Vroeger wist je dat er dan iets serieus aan de hand was, maar tegenwoordig branden ze standaard boven vluchtstroken, gesloten spitsstroken waar niets aan de hand is, etc. Het is moeilijk om een stuk over de snelweg te rijden en dan geen rood kruis tegen te komen. Ik kan me daarom wel voorstellen dat mensen er steeds meer maling aan hebben.

Dat is uiteraard geen goede zaak, maar 'ze' zouden daar eens naar moeten kijken ipv zwaarder bekeuren, want dat lijkt toch niet te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Brent
Dat gaat volgens mij via een automatisch systeem via de lussen in het wegdek.

Via een bepaalde detectie (ik dacht snelheid) krijgen de borden automatisch het signaal (auto's wegdek rijden <80kmh = matrixborden 50km/h.

En zo zijn er een aantal waardes die gewoon automatisch geregeld worden.

Als ik fout zit, verbeter me gerust. Maar dat is volgens mij de gang van zaken van het "plots" aanspringen van die borden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 17:04

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Radiant schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:23:
Sinds rode kruizen te pas en te onpas gebruikt worden hebben ze hun waarde verloren. Vroeger wist je dat er dan iets serieus aan de hand was, maar tegenwoordig branden ze standaard boven vluchtstroken, gesloten spitsstroken waar niets aan de hand is, etc. Het is moeilijk om een stuk over de snelweg te rijden en dan geen rood kruis tegen te komen. Ik kan me daarom wel voorstellen dat mensen er steeds meer maling aan hebben.

Dat is uiteraard geen goede zaak, maar 'ze' zouden daar eens naar moeten kijken ipv zwaarder bekeuren, want dat lijkt toch niet te werken.
Mee eens, uit het niets rode kruizen aan op A2 'verkeer dosering' fuck off. Het is gewoon automobilistje pesten tegenwoordig.

En als er al file is en ze ineens op 2 van de 3 banen rode kruizen aanzetten sta je gewoon goed hoor, al een paar keer gehad. Wat moet je dan? Iedereen aan de kant beuken zodat je naar rechts kan om maar een rood kruis te vermijden?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

NeutraleTeun schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:27:
@Brent
Dat gaat volgens mij via een automatisch systeem via de lussen in het wegdek.

Via een bepaalde detectie (ik dacht snelheid) krijgen de borden automatisch het signaal (auto's wegdek rijden <80kmh = matrixborden 50km/h.

En zo zijn er een aantal waardes die gewoon automatisch geregeld worden.

Als ik fout zit, verbeter me gerust. Maar dat is volgens mij de gang van zaken van het "plots" aanspringen van die borden.
Klopt, RWS heeft daar ook een uitleg over gemaakt recent:

https://rijkswaterstaatve...s/article/VID.2018.313.03

En voor de mensen die roepen dat er meer uitleg moet komen, er staan al van dit soort borden overal:

Afbeeldingslocatie: https://doverbv.nl/wp-content/uploads/2015/03/Aangesneden.jpg

Maar zelfs dát helpt niet, mensen zijn of te dom om te lezen, of ze snappen niet wat het bord betekent.

Hoeveel meer info moet je nog meer geven dan? Verwachten die mensen een persoonlijke telefoontje die uitlegt wat dat rode kruis betekent? Je leert het toch op je rijlessen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Brent schreef op maandag 31 december 2018 @ 09:49:
Ik zie ze regelmatig vrij plots aanflitsen, niet met rood kruis maar wel met 50. Ik vraag me af waarom, want tot dusver ging het enkel om drukte iets verder, geen ongelukken. Om dan opeens 50 in je neus te krijgen en hiermee noodzaak tot noodrem te impliceren, dat voelt erg onprettig en onveilig. Alhoewel door een rood kruis heenrijden aso is, ik ben inmiddels ook zelf wel wat matrix-bord-moe aan het worden. 95% van de keren dat ik er iets op zie, is dat overdreven en houd dus ook bijna niemand zich eraan.
Het idee van die "50" is dat het langer duurt voor je achteraan de file aansluit. Wat mij betreft hoog tijd om gewoon te gaan flitsen op de variabele maximumsnelheid, dan is het opeens afgelopen met proberen nog wat mensen in te halen zodat je voor ze in de file kan aansluiten.
50 betekent 50. Daar hoef je niet over na te denken, je hoeft je geen zorgen te maken wat de reden is, je hoeft het alleen maar op te volgen.
Hetzelfde geldt voor doorgetrokken strepen: Toen ik mijn rijbewijs haalde was het eenvoudig: daar mag je alleen bij nood overheen. Nu wil de overheid de voertuigbelastingen niet meer aan wegen uitgeven, en wordt het laatste stukje vluchtstrook benut om op te rijden, met als resultaat dat er dan maar steeds meer dubbele doorgetrokken strepen komen omdat mensen zo geleerd wordt een enkele doorgetrokken streep te negeren.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Als ik het aantal reacties zie wat direct een argument c.q. excuus weet te verzinnen om toch niet te hoeven stoppen dan ben ik bang dat je in die hoek goed zit. :X

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Goed, ik kan me wel voorstellen dat als opeens alle rijbanen afgesloten worden en iedereen voor en achter je rijdt door dat het wel lastig wordt om opeens stil te gaan staan op de weg.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
Ik kan me daarom wel voorstellen dat mensen er steeds meer maling aan hebben.
Sorry, misschien ligt het aan mij, maar ik kan mij daar helemaal niets bij voorstellen. Denk je dat ze voor de gezelligheid een rijstrook afkruisen? Dat doen ze om ervoor te zorgen dat mensen hun werk enigszins veilig kunnen doen op de snelweg.

Ik word een beetje moe van mensen die tegenwoordig overal maar een uitleg voor willen hebben. Je houdt je maar gewoon aan de regels. Simpel als dat. En als je dat niet kunt opbrengen, moet je je afvragen of je wel op de openbare weg moet willen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29

Oekol

waka waka hey hey

Lekker allemaal TS afbranden, want oh wat is die zelf toch fout. Hier had je dus de taferelen die we laatst ook bij de Meern hadden, waar de politie nota bene moest kiezen tussen uitschrijven van boetes of bij het ongeluk helpen. https://www.duic.nl/algem...-na-ongeluk-bij-de-meern/

Feit blijft dat als er kruizen zijn dat er iets is. Op de vluchtstrook? Die wordt niet meer gebruikt. Alle banen? Er zal wel een ernstig ongeluk zijn.

Ben zelf ook geen heilige en rij standaard harder dan de rest, niet alleen in de auto maar ook op de fiets of lopend heb ik dat. Dit is echter gewoon inlevingsvermogen / vooruitdenken, zeg maar hetgeen wat diegene die is overleden niet meer kan(neem aan dat je met een simpele Google al vond dat er een ernstig ongeluk was). Stel je voor de heli kon niet landen vanwege die moraalridders die vonden dat ze door mochten rijden. Als dat nou het verschil kon zijn tussen leven en dood voor die bestuurder maar door dat je jezelf belangrijker vind treedt er vertraging op. Vind dat echt bizar..

Denk ik nou zo raar?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Steven.w schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:36:
[...]

Sorry, misschien ligt het aan mij, maar ik kan mij daar helemaal niets bij voorstellen. Denk je dat ze voor de gezelligheid een rijstrook afkuisen? Dat doen ze om ervoor te zorgen dat mensen hun werk enigszins veilig kunnen doen op de snelweg.
9 van de 10 keer is dat zo ja, want dan is het geen ongeluk maar gewoon een 'spitsstrook' die dicht is. Perfect vrij en bruikbaar asfalt, alleen om een of andere reden (?) mag het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16-06 06:46
LED-Maniak schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:54:
[...]

Dan vooral uit onwetendheid en verbazing. Niet uit ongeduld of bewust asociaal rijgedrag. Ik zou ook niet meer weten hoe dat ook alweer met een tram zat als ik plots in een stad terecht kom. Waarom? Omdat ik al >5 jaar geen tram in levende lijve heb gezien en al zeker >10 jaar niet in een auto. Als je geen mogelijkheid hebt om bepaalde regeltjes toe te passen omdat je die situatie nóóit tegenkomt, dan vergeet je die simpelweg.

Maar blijkbaar kunnen de internet helden dit hier wel en als je dan eerlijk toegeeft niet precies te weten hoe het zit, ben je direct een ongeduldige en asociale bestuurder die het liefst gisteren zijn rijbewijs moest inleveren. Heerlijk. Dit zegt vast veel over je reactie als je een keer in een situatie komt dat iemand iets verkeerd inschat. :)
Eens, de eerste 5 jaar na het halen van mijn rijbewijs ben ik geen zebrapad tegen gekomen. Dus in de stad reed ik heel nonchalant gewoon door terwijl mensen stonden te wachten om over te steken. Tuurlijk wist ik dat je ook wachtende mensen voorrang moest geven. Maar pas het ook maar toe uit automatisme als je het gewoon nooit tegenkomt. Inmiddels heb ik wat meer jaartjes ervaring en ook heel wat meer banden versleten.

Bij drie rode kruizen zou ik wel stil gaan staan. Maar ik moet zeggen ik begrijp wel waarom mensen af en toe door een enkel rood kruis rijden. Tegenwoordig worden te pas en te onpas rijstroken afgesloten voor welke reden dan ook (niet voor het oog waarneembaar in elk geval). Dat stimuleert niet om er gehoor aan te geven.

Stel iedereen toetert heel de dag. Luister jij dan nog naar die toeter bij dringend gevaar?

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 04-06 08:11

Bio

Ik heb dit een paar maanden geleden ook in Duitsland gehad. Er was een ongeluk gebeurd waardoor iedereen van de snelweg af moest, en de banen werden één voor één een rood kruis.

Dit was al kilometers van te voren, het was spits en druk en de meerderheid van de mensen negeerden dit compleet (Duitsers zijn dus ook niet altijd de heilige boontjes). Op dat punt kan je de moraalridder willen uithangen, maar als je dan zelf wél op die rechterbaan gaat staan terwijl de hele snelweg aan je voorbij raast dan pak je alleen jezelf.

Ik praat het niet goed, normaal houd ik me aan de rode kruizen. De verleiding van heel snel even iemand inhalen over een spitsstrook heb ik nooit aan toegegeven. Maar als er een kritische massa de rode kruizen negeert dan doe ik ook mee. Geen zin om uren stil te staan.

[ Voor 21% gewijzigd door Bio op 31-12-2018 10:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:23
Radiant schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:38:
[...]

9 van de 10 keer is dat zo ja, want dan is het geen ongeluk maar gewoon een 'spitsstrook' die dicht is. Perfect vrij en bruikbaar asfalt, alleen om een of andere reden (?) mag het niet.
Precies, er is een reden dat het niet mag, en dus doe je het dan ook niet. Simpel toch? Niemand is jou een uitleg verschuldigd, je doet maar gewoon wat er van je verwacht wordt. Dit is precies wat ik bedoel. Er zijn veel mensen die een onderbouwing vereisen, afwegen of ze zich daarin kunnen vinden en dan wel of niet de regels volgen. Ongekend als je het mij vraagt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:44

WTF 8)7

Die rode kruizen hebben toch juist de functie om aan te geven dat die rijstroken op dat moment NIET gebruikt mogen worden.

Hoe heb jij dan liever dat ze het aangeven? Moet er ook een reden achter staan waarom die strook niet gebruikt mag worden? Want als de reden niet goed genoeg is dat je zelf bepaald dat je de strook wel mag gebruiken?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

LordSinclair schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:42:
[...]

WTF 8)7

Die rode kruizen hebben toch juist de functie om aan te geven dat die rijstroken op dat moment NIET gebruikt mogen worden.

Hoe heb jij dan liever dat ze het aangeven? Moet er ook een reden achter staan waarom die strook niet gebruikt mag worden? Want als de reden niet goed genoeg is dat je zelf bepaald dat je de strook wel mag gebruiken?
Het meest logische zou zijn dat als er niets aan de hand is, de rijstrook gewoon open is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

RemcoDelft schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:34:
[...]

Het idee van die "50" is dat het langer duurt voor je achteraan de file aansluit. Wat mij betreft hoog tijd om gewoon te gaan flitsen op de variabele maximumsnelheid, dan is het opeens afgelopen met proberen nog wat mensen in te halen zodat je voor ze in de file kan aansluiten.
50 betekent 50. Daar hoef je niet over na te denken, je hoeft je geen zorgen te maken wat de reden is, je hoeft het alleen maar op te volgen.
Geen idee hoe het tegenwoordig is, maar in het verleden was het zo dat die 50 pas weer uitging als x% van de voertuigen weer sneller dan 50 rijdt. Die gedachte lijkt me moeilijk te combineren met dit als een ijzeren regel te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Laatst online: 23:43
prutser001 schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:30:
[...]

Mee eens, uit het niets rode kruizen aan op A2 'verkeer dosering' fuck off. Het is gewoon automobilistje pesten tegenwoordig.

En als er al file is en ze ineens op 2 van de 3 banen rode kruizen aanzetten sta je gewoon goed hoor, al een paar keer gehad. Wat moet je dan? Iedereen aan de kant beuken zodat je naar rechts kan om maar een rood kruis te vermijden?
Uit een studie van Royal Haskoning wordt je bewoording slechts gedeeltelijk bevestigd. Het effect is nihil of negatief.
Dit onderzoek kent de volgende centrale onderzoeksvraag: Heeft tunneldosering een negatief effectop de doorstroming van het verkeer rondom tunnels?Uit het onderzoek bij twee tunnellocaties komt naar voren dat een deel van het verkeer een negatief effect als gevolg van tunneldoseren ervaart, maar dat een ander deel van het verkeer juist een positiefeffect ervaart. Afhankelijk van de mate waarin het positieve en negatieve wordt ervaren is het effect op de doorstroming op de onderzochte locaties negatiefof nihil. Bij de Leidsche Rijn tunnel ishet doorstromingseffectin het studiegebied per saldo negatief.Bij de Coentunnel ishet doorstromingseffect in het studiegebied per saldo nihil.
Bron: https://docplayer.nl/4911...ming-rijkswaterstaat.html

[ Voor 4% gewijzigd door Termi op 31-12-2018 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:44
Radiant schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:48:
[...]

Het meest logische zou zijn dat als er niets aan de hand is, de rijstrook gewoon open is.
Helaas zijn het niet altijd zichtbare obstakels waarom de rijstrook gesloten is. Vooral spitstroken hebben de maken met (lokale) regelgeving waardoor deze niet altijd gebruikt mogen worden.

Frusterend, ja, maar dat geeft je nog niet het recht om de strook te gebruiken. Je moet wel bedenken dat zonder die beperkende regelgeving die strook nooit was aangelegd dus nooit bruikbaar is.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb een keer doorgereden bij rode kruizen. Ik kwam 's nachts terug vanuit noord Holland ergens naar het zuiden van het land. De snelweg was vrijwel leeg. Ik had net de verkeersinformatie op de radio gehoord; niets aan de hand. Van het ene op het andere moment sprongen alle rode kruizen aan.

Tja... En dan? Stilstaan? Midden op de snelweg (/vluchtstrook), willen ze dat echt? Kan ik me bijna niet voorstellen. Doorrijden met 120/130 is dan ook weer niet een logische optie. Dus met een gangetje van 70 km/h, alarmlichten aan, en op de meest rechter baan richting de volgende afrit gereden.
In de tussentijd de spiegels goed in de gaten houdend voor eventueel sneller verkeer of hulpdiensten die langs zouden willen. Daar was plek zat voor, maar toch.

Zo heb ik kilometers gereden, inmiddels hadden twee andere auto's mijn voorbeeld gevolgd. En plotseling ging het hele zaakje weer uit, nog voordat ik de afrit bereikt had. Nooit iets van een calamiteit of werkzaamheden gezien of iets over gehoord...

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Yucon schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:49:
Geen idee hoe het tegenwoordig is, maar in het verleden was het zo dat die 50 pas weer uitging als x% van de voertuigen weer sneller dan 50 rijdt. Die gedachte lijkt me moeilijk te combineren met dit als een ijzeren regel te zien.
In de vakken verderop ja, niet het vak voor de file waar ze de remgolf mee proberen te dempen.
Mensen moeten wat minder aan borrelpraat denken op de weg en gewoon de aanwijzingen volgen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
wildhagen schreef op maandag 31 december 2018 @ 10:32:
[...]

Klopt, RWS heeft daar ook een uitleg over gemaakt recent:

https://rijkswaterstaatve...s/article/VID.2018.313.03

En voor de mensen die roepen dat er meer uitleg moet komen, er staan al van dit soort borden overal:

[Afbeelding]

Maar zelfs dát helpt niet, mensen zijn of te dom om te lezen, of ze snappen niet wat het bord betekent.

Hoeveel meer info moet je nog meer geven dan? Verwachten die mensen een persoonlijke telefoontje die uitlegt wat dat rode kruis betekent? Je leert het toch op je rijlessen?
Maar wat is dan de bedoeling als ALLE borden op rood kruis gaan en er geen duidelijk bericht staat wat je moet doen? Moet je dan maar midden op de weg stil gaan staan, terwijl men voor en achter je nog steeds doorrijdt?

Ik zou het ook niet zo snel weten wat ik zou moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hahn schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:28:
[...]

Maar wat is dan de bedoeling als ALLE borden op rood kruis gaan en er geen duidelijk bericht staat wat je moet doen? Moet je dan maar midden op de weg stil gaan staan, terwijl men voor en achter je nog steeds doorrijdt?

Het rode kruis geeft aan wat je moet doen, imo is dat toch best duidelijk. ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• LED-Maniak
[...]
Simpel:
1. Direct stoppen
of
2. Je rijbewijs inleveren

Tenminste, als ik dit topic mag geloven. :+ Voor twijfel is geen ruimte.

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 31-12-2018 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

712641

Nog erger: het is de mentaliteit in de maatschappij aan het worden: "Hij wel, dan ik ook!"

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]

Ik heb het maar even aan Rijkswaterstaat gevraagd:
https://twitter.com/RWSve...tatus/1079688201583890432
Het is nooit handig om plotseling te stoppen. We raden je aan om je snelheid te minderen en je voertuig zo veilig mogelijk stil te zetten als dat kan.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LED-Maniak
Dus eigenlijk waren de mensen waar TS zo over klaagt goed bezig? :o
_O-

[ Voor 4% gewijzigd door LED-Maniak op 31-12-2018 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ernemmer schreef op maandag 31 december 2018 @ 11:30:
[...]

Het rode kruis geeft aan wat je moet doen, imo is dat toch best duidelijk. ;)
Nope, het rode kruis geeft aan dat de betreffende rijbaan gesloten is. Moet ik 'rijbaan gesloten' doen? Hoe doe ik dat?

Ik snap ook wel dat dat betekent dat je daar niet mag rijden, maar wáár moet je heen of wát moet je doen als alle rijbanen opeens gesloten zijn en het verkeer voor en achter je rijdt nog steeds? Serieuze vraag.
Dit is een antwoord op mijn vraag, dank :)

Maar toch kan ik me heel goed voorstellen dat het niet direct en niet volledig duidelijk is dat dat de bedoeling is. In veel andere gevallen is nog een andere baan open en verwacht je misschien daar heen te kunnen.

Een duidelijkere melding zou zijn "Alle rijbanen gesloten, verminder snelheid en stop wanneer het kan."

[ Voor 36% gewijzigd door Hahn op 31-12-2018 12:15 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.