Simpel Spotify Connect device?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:47

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Topicstarter
Mijn Google fu laat me in de steek...ik zoek een simpel device waarmee ik Spotify Connect kan gebruiken. Maar een zoekterm als "Spotify Connect receiver" laat uiteraard alle receivers zien die het ondersteunen. Leuk, maar ik heb al een receiver en ook al een high end netwekstreamer. Alleen Spotify mist.
Chromecast audio is de voor de hand liggende optie, maar die wil ik ivm privacy liever niet. Moet ook niet teveel kosten, paar tientjes max ofzo; hoeft niets meer dan dat te doen.

Als ik al wat keywords heb ben ik al geholpen :)
En tips mag natuurlijk ook :)

Eigenlijk het liefste iets als een BT ontvanger die ik zo in kan pluggen, maar dan voor Spotify dus :)

[ Voor 8% gewijzigd door The Eagle op 29-12-2018 19:21 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
De Audiocast is een alternatief voor de Chromecast Audio. Het is wel iets duurder.
pricewatch: iEast AudioCast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02:39
Toevallig een oude smartphone liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nineball
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Argon heeft een simpel streamertje voor 99 euro. Stream2m of zo. Doet Spotify Connect, internet radio en dlna. Analoge en optisch digitale output. Wifi en bekabeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

pricewatch: Yamaha MusicCast WXAD-10

Zoiets? Lees wel even wat reviews. Op amazon.de wordt ie door meerdere mensen afgebrand maar jij kunt misschien met de kritiekpunten leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit is de enige stand alone spotify connect ontvanger die ik ken. Staat bij @Jag naar tevredenheid te draaien.

https://www.kpn.com/internet/opties/music-box.htm

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 30-12-2018 00:37 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:58
Valt er niet wat in elkaar te zetten met een Pi met audio add on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:15
Ik heb een tijdje een simpel audiocast apparaatje gebruikt, drie tientjes via AliExpress: https://m.aliexpress.com/...9wElhNp7efZQ1546130604445

Aansluiten op je versterker, via smartphone appje verbinden met je WiFi en klaar. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Michielgb schreef op zondag 30 december 2018 @ 01:45:
Ik heb een tijdje een simpel audiocast apparaatje gebruikt, drie tientjes via AliExpress: https://m.aliexpress.com/...9wElhNp7efZQ1546130604445

Aansluiten op je versterker, via smartphone appje verbinden met je WiFi en klaar. :-)
Zo te zien exact hetzelfde apparaat als in de link van @wouterg00.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
JvS schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:35:
Dit is de enige stand alone spotify connect ontvanger die ik ken. Staat bij @Jag naar tevredenheid te draaien.

https://www.kpn.com/internet/opties/music-box.htm
De door hun genoemde website is onvindbaar ( www.music-box.me )

Concept ziet er prima uit, maar lijkt me een 'dure' versie van een Raspberry Pi in mooi doosje

Ik heb een spare Pi3 aan mijn versterker liggen
http://www.pimusicbox.com/

Geen spotifyaccounts hier, maar volgens de omschrijving zou het moeten werken.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Features

Headless audio player based on Mopidy (no need for a monitor), streaming music from Spotify, SoundCloud, Google Music, Podcasts (with iTunes, gPodder directories), local and networked music files (MP3/OGG/FLAC/AAC), Webradio (with TuneIn, Dirble, AudioAddict, Soma FM directories).
Remote control it using a nice webinterface or using an MPD-client (like MPDroid for Android).
Also includes Spotify Connect, AirTunes/AirPlay and DLNA/OpenHome streaming from your phone, tablet (iOS and Android) or PC using software like BubbleUPnP.
USB Audio support, for all kinds of USB soundcards, speakers, headphones. The sound from the Pi itself is not that good...
Wifi support (WPA, for Raspbian supported wifi-adapters)
No need for tinkering, no need to use the Linux commandline
Play music files from the SD Card, USB, Network.
Last.FM scrobbling.
Several Pi soundcards supported (HifiBerry, JustBoom, IQ Audio)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Pi zero met volumio hier. Werkt prima.

Edit: referentie linkje: RPi 3 B+ als Spotify en Youtube player + Remote Access

[ Voor 58% gewijzigd door tafkaw op 30-12-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:42
pricewatch: Stereoboomm MR200

Of liever nog de M300 die geregeld online te vinden is (oa iBood). Want: Stereoboomm MR200 / Mr Handsfree WIFI Speaker XXL
wouterg00 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:16:
De Audiocast is een alternatief voor de Chromecast Audio. Het is wel iets duurder.
pricewatch: iEast AudioCast
...en dit gebruik ik ook tot vol genoegen, werkt naadloos samen met Stereoboomm. Overigens heeft Stereoboomm nu zelf ook een ‘kastje’ dat je aan een audioapparaat kan hangen als (oa) spotify ontvanger: de MR150. Werkt ook goed heb ik ook.

[ Voor 53% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 30-12-2018 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WalnootX
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Op de site van Spotify staan alle apparaten die Spotify Connect ondersteunen.
Een Raspberry kan je overwegen zoals eerder is aangegeven.

www.spotifygear.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:56

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Als je nog een pc systeem over hebt of al een server in gebruik hebt in de buurt van de receiver:
https://github.com/Spotifyd/spotifyd

Een spotify deamon die je eventueel vanuit een vm kan draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giovanny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-12-2018
Ik heb goede ervaringen met de Philips Spotify Multiroom receiver en speaker (SW100M en SW750M) Het voordeel is dat hij zelf een multicast netwerk over je WiFi maakt en je dus ook in meerdere ruimtes kan luisteren.

https://www.philips.nl/c-p/SW100M_10/-
https://www.philips.nl/c-...ify-multiroom-luidspreker

Even kort Googlen leert wel dat deze alleen tweedehands nog te verkrijgen is, as we speak staat de receiver voor 15 euro op marktplaats:

https://www.marktplaats.nl/z.html?query=sw100m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:00
Ik heb op de raspberry pi home assistant draaien en daar draait spotify san weer op.
Werkt semi stabiel. Valt af en toe weg als device maar ik denk dat dat ligt aan mijn telefoon die de hele tijd gekke dingen doet met spotify...

Enige wat je nodig hebt is eigenlijk de Pi zelf. Dus 3 tientjes ofzo

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Dank voor de suggesties. Vraag je om keywords, krijg je een hoop kant en klare oplossingen voorgeschoteld :)
En bij voorbaat al excuus voor de late feedback van mij - moest onverwachts even een dagje laminaat leggen, dus was ff off the grid :P

Musicbox ken ik, schoonvader heeft er eentje. Werkt op zich ok maar wat mij betreft vrij omslachtig qua installatie, slechte ondersteuning en dus tegenwoordig lastig te krijgen.

Yamaha musiccast: kan leven met de genoemde issues (allemaal mensen die niet snappen hoe ze met netwerken om moeten gaan zo te lezen) maar aardig aan de prijs. Digitale uitgang wel een plus.

Ali Audiocast: ripoff van de originele iEast. Zal best werken maar ondersteuning op zijn minst twijfelachtig heb ik het idee. Al dat Russisch voorspelt niet veel goeds iig.

iEast Audiocast: ondersteunt wel spotify, maar volgens een review op coolblue geen Spotify connect. @Ro-Maniak2 jij hebt dat ding, kun jij bevestigen dat ie idd geen Spotify connect doet?

Stereoboomm MR150: lijkt verdacht veel op de Musicbox. Ook een app nodig om dat ding te laten werken, net als vrijwel alle anderen.

@Kiphaas7 weet jij of de Gramofon ook Spotify connect doet? Zou wat mij betreft een optie kunnen zijn.

Wel of geen connect is wel een dealbreaker; wil mijn telefoon niet constant aanhebben bij muziek namelijk.
Vooralsnog vind ik dat volgens mij eigenlijk alleen bij de optie RB pi met musicbox oid. Kom met ook tot de conclusie dat de GC Audio kennelijk ook geen Connect ondersteunt trouwens...dus das ook niet handig.

Thing is: meer dan dat heb ik echt niet nodig. Er staat hier een Denon DNP720AE en die doet DLNA, high res 24/96, Vtuner (goddank geen tunein met commercials), the works, met een Synology als backend. Hangt aan een Denon AVR2311 met een goede DAC ingebouwd, dus digital out is voldoende, of het ding moet zelf een goede dac hebben.
Loer wel een beetje naar een extra Pi (heb nog een 2 liggen, exacte type even onbekend). Heb er al eentje achter de TV met Kodi, maar die is primair voor YT en Retrospect enzo. Zou uiteraard spotify bijkunnen maar dan liever een los aan te sturen device.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
The Eagle schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:51:

iEast Audiocast: ondersteunt wel spotify, maar volgens een review op coolblue geen Spotify connect. @Ro-Maniak2 jij hebt dat ding, kun jij bevestigen dat ie idd geen Spotify connect doet?

Stereoboomm MR150: lijkt verdacht veel op de Musicbox. Ook een app nodig om dat ding te laten werken, net als vrijwel alle anderen.
Ik kan je bevestigen dat de mr150 functioneel exact de IEAST is (en beide op dezelfde in beide apps ondersteunt, zij het dat de mr150 line in heeft. Dus dan die kopen van beide.) Ik heb ze beide meerdere met veel genoegen.

EN ik kan je bevestigen dat beide apparaten WEL Spotify connect ondersteunen, of jij moet iets heel anders bedoelen dan in je spotify app die als afspeelapparatuur kiezen. Staat ook gewoon Spotify Connect bij in de app.

In die zin dus GEEN app nodig om ze te laten werken. Wel om er tunein etc. streams op aan te zetten en voor beheer multiroomfuncties.

Prijs/kwaliteit unbeatable; keuze duidelijk; zaak gesloten.

:+ :P

[ Voor 9% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 30-12-2018 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Gewoon spotify: afspelen op device als was het een speaker. Muziek komt binnen via telefoon. Als ik met telefoon buiten bereik ga stopt de muziek.
Spotify connect: instellen in spotify app wat je wilt luisteren en waar je wilt afspelen, play drukken, device doet de rest. Muziek komt binnen via device en als ik metde telefoonbuiten bereik ga blijft device doorspelen.

[ Voor 19% gewijzigd door The Eagle op 30-12-2018 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiphaas7
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:56
Enige waarvoor ik de gramofon zelf gebruik: spotify connect.
The Eagle schreef op zondag 30 december 2018 @ 21:51:
Dank voor de suggesties. Vraag je om keywords, krijg je een hoop kant en klare oplossingen voorgeschoteld :)
En bij voorbaat al excuus voor de late feedback van mij - moest onverwachts even een dagje laminaat leggen, dus was ff off the grid :P

Musicbox ken ik, schoonvader heeft er eentje. Werkt op zich ok maar wat mij betreft vrij omslachtig qua installatie, slechte ondersteuning en dus tegenwoordig lastig te krijgen.

Yamaha musiccast: kan leven met de genoemde issues (allemaal mensen die niet snappen hoe ze met netwerken om moeten gaan zo te lezen) maar aardig aan de prijs. Digitale uitgang wel een plus.

Ali Audiocast: ripoff van de originele iEast. Zal best werken maar ondersteuning op zijn minst twijfelachtig heb ik het idee. Al dat Russisch voorspelt niet veel goeds iig.

@Kiphaas7 weet jij of de Gramofon ook Spotify connect doet? Zou wat mij betreft een optie kunnen zijn.

Wel of geen connect is wel een dealbreaker; wil mijn telefoon niet constant aanhebben bij muziek namelijk.
Vooralsnog vind ik dat volgens mij eigenlijk alleen bij de optie RB pi met musicbox oid. Kom met ook tot de conclusie dat de GC Audio kennelijk ook geen Connect ondersteunt trouwens...dus das ook niet handig.

Thing is: meer dan dat heb ik echt niet nodig. Er staat hier een Denon DNP720AE en die doet DLNA, high res 24/96, Vtuner (goddank geen tunein met commercials), the works, met een Synology als backend. Hangt aan een Denon AVR2311 met een goede DAC ingebouwd, dus digital out is voldoende, of het ding moet zelf een goede dac hebben.
Loer wel een beetje naar een extra Pi (heb nog een 2 liggen, exacte type even onbekend). Heb er al eentje achter de TV met Kodi, maar die is primair voor YT en Retrospect enzo. Zou uiteraard spotify bijkunnen maar dan liever een los aan te sturen device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
The Eagle schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:32:
Gewoon spotify: afspelen op device als was het een speaker. Muziek komt binnen via telefoon. Als ik met telefoon buiten bereik ga stopt de muziek.
Spotify connect: instellen in spotify app wat je wilt luisteren en waar je wilt afspelen, play drukken, device doet de rest. Muziek komt binnen via device en als ik metde telefoonbuiten bereik ga blijft device doorspelen.
Ok tripple check: ja, Spotify Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

The Eagle schreef op zondag 30 december 2018 @ 22:32:
Dan kan je spotify connect toch gewoon als deamon draaien op die RPI ?
Brilsmurfffje schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:32:
Als je nog een pc systeem over hebt of al een server in gebruik hebt in de buurt van de receiver:
https://github.com/Spotifyd/spotifyd

Een spotify deamon die je eventueel vanuit een vm kan draaien
Deze presenteert zich als een Spotify Connect speaker in je netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Topicstarter
Update: uiteindelijk is het tch een deamon op de Pi geworden :)
https://github.com/dtcooper/raspotify

Moest even wat maatwerk doen om het spul naar de analoge auto te laten pipen (hdmi out gaat rechtstreeks naar TV hierzo) maar ook dat werkt nu. Draai OSMC btw. Kodi zelf gaat wel naar de HDMI.

Kromme is: vrijdag op een company meeting een Chromecast van een leverancier gekregen. Even kijken wat of ik daar weer mee wil.

Pagina: 1