Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enteon
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-04 16:43
Hallo,

Ik heb gisteren de nieuwste Raspberry Pi 3 B + (https://www.raspberrypi.o...pberry-pi-3-model-b-plus/) binnen gekregen, welke ik wil gaan gebruiken als Spotify en Youtube player. Eventueel wil ik het apparaatje later ook gebruiken als Pihole, maar dat heeft geen prioriteit.

Ik zie echter door de bomen het bos niet meer.. 8)7
Allereerst heb ik geprobeerd om Ubuntu Mate te installeren, maar deze werkt blijkbaar (nog) niet met het model RPi dat ik heb. Ik heb PiMusicBox gevonden, maar gezien het feit dat ik er later misschien een Pihole van wil maken is dit ook niet echt handig denk ik.

Het is de bedoeling om het apparaatje zonder randapparatuur te gaan gebruiken, dus enige manier van Remote Access via een laptop of telefoon zou ideaal zijn.

Ik ben heel benieuwd hoe andere Tweakers dit hebben opgelost!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danoontjeh
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-09 12:49
Ik gebruik mijn Pi niet voor youtube of spotify dus daar kan ik je in ieder geval niet mee helpen.Ik gebruikte alleen Kodi erop, had er Raspbian op draaien en gebruikte dan VNC voor remote access via mijn pc of laptop. Volgens mij is er zelfs nog wel enige toegang mogelijk via telefoon.

[ Voor 13% gewijzigd door danoontjeh op 06-06-2018 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbiedobbie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:10
Voor spotify zou je kunnen kijken naar librespot. Zelf heb ik hier goede ervaringen mee, en hij gedraagt zich als een speaker met spotify support. Bediening werkt via de spotify app op je mobiel of pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 15:20

SA007

Moderator Tweaking
Move naar NOS, dat het op een raspberry pi draait maakt het geen electronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Voor youtube kan je waarschijnlijk het beste gotubecast gebruiken: https://github.com/CBiX/gotubecast

De raspberry pi is lang niet snel genoeg om het native via een browser met youtube.com/tv te doen namelijk.

Zolang je doel alleen youtube en spotify is zou ik persoonlijk eerder een chromecast aanraden, goedkoper en werkt wel direct.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 10:49
ik ben op zoek naar spotify support (zoals Musicbox kan). momenteel heb ik OSMC draaien met daarnaast Pihole (is voor mij wel een prio :) )

ik heb er een tijdje naar zitten zoeken maar helaas geen combo van alles tezamen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Enteon
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 23-04 16:43
Ik heb inmiddels het een en ander opgezet:
VNC Viewer voor remote control vanaf mijn laptop en telefoon. Dit zit standaard al geïnstalleerd in Raspbian.
account aanmaken en klaar is Kees.

Voor Spotify heb ik het volgende gebruikt:
https://github.com/dtcooper/raspotify
Via Spotify Connect is het dan mogelijk om muziek op de RPi af te spelen.

Voor Youtube heb ik een Chrome extensie gebruikt, genaamd Audio Only Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Het kan nog veel gemakkelijker en mooier met Volumio.
Dat image zet je op een SD kaart en klaar is weer kees. Zonder dat je Raspbian nodig hebt. Voor Spotfiy installeer je de plugin direct vanuit Volumio.

De bediening is erg fraai. Een DAC zoals een Hifiberry wordt ook direct ondersteund.
https://volumio.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iTeV
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Wellicht dat Iris iets is?

Are you a one or a zero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:40

DropjesLover

Dit dus ->

CR2032 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 18:51:
Het kan nog veel gemakkelijker en mooier met Volumio.
Dat image zet je op een SD kaart en klaar is weer kees. Zonder dat je Raspbian nodig hebt. Voor Spotfiy installeer je de plugin direct vanuit Volumio.

De bediening is erg fraai. Een DAC zoals een Hifiberry wordt ook direct ondersteund.
https://volumio.org/
Helaas heeft Spotify de API key van librespot, waar de volumio Spotify connect plugin gebruik van maakt, de nek om gedraaid.
Mijn rpi met dac van de volumio website / shop werkt al een maand of 2 niet meer :/
Ik zie de rpi wel in Spotify, maar ik kan geen verbinding meer tot stand brengen, eerst werkte het prima :(

Nu redelijk op zoek naar iets anders, ik denk dat Spotify via de rpi als "Bluetooth speaker" haalbaarder is...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-09 22:04
DropjesLover schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:55:
[...]

Helaas heeft Spotify de API key van librespot, waar de volumio Spotify connect plugin gebruik van maakt, de nek om gedraaid.
Mijn rpi met dac van de volumio website / shop werkt al een maand of 2 niet meer :/
Ik zie de rpi wel in Spotify, maar ik kan geen verbinding meer tot stand brengen, eerst werkte het prima :(

Nu redelijk op zoek naar iets anders, ik denk dat Spotify via de rpi als "Bluetooth speaker" haalbaarder is...
Je hoeft alleen maar je librespot plugin te updaten. Werkt weer als een zonnetje.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:40

DropjesLover

Dit dus ->

_HugoBoss_ schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 14:58:
[...]

Je hoeft alleen maar je librespot plugin te updaten. Werkt weer als een zonnetje.
Ja podver, ik heb de afgelopen weken geregeld gekeken of er een update was. Gisteren rasbian er op gezet en alles :p

Hoe mik ik die librespot plugin in volumio? De plugin lijst van volumio heeft alleen de volspotconnect2 plugin die niet meer werkt...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _HugoBoss_
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-09 22:04
DropjesLover schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:02:
[...]

Ja podver, ik heb de afgelopen weken geregeld gekeken of er een update was. Gisteren rasbian er op gezet en alles :p

Hoe mik ik die librespot plugin in volumio? De plugin lijst van volumio heeft alleen de volspotconnect2 plugin die niet meer werkt...
Excuses, ik draai libreelec. Daar moest ik de plugin "gewoon" updaten. Ik ben niet bekend met Volumio.

On topic: libreelec (kodi dus) met de librespot plugin levert je een fantastische mediaplayer op met spotify afspeelmogelijkheden.
Voor youtube heb ik me er nooit in verdiept.

Whatever..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:08
D'r zijn in Volumio volgens mij (ook beginnende Volumio & R-Pi gebruiker) twee mogelijkheden voor Spotify:
1) Spotify Plugin
2) Volumio Spotify Connect Plugin

(1) is brak en doet het niet goed. Die zou via de webinterface van volumio.local moeten werken, maar hij ziet in elk geval mijn artiesten, playlists enzo niet meer. Bekend probleem, Spotify die de API geblokkeerd heeft ofzo.

Maar (2) doet het (bij mij) gewoon vrij goed. Out-of-the-box de download-versie van anderhalve week geleden al (en verdraaid, net eergisteren is er een nieuwe versie!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
Voor Spotify heb ik het volgende gebruikt:
https://github.com/dtcooper/raspotify
Via Spotify Connect is het dan mogelijk om muziek op de RPi af te spelen.
Held! deze had ik nog niet gezien / uitgeprobeerd, merci ! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• relex28
Moest nog wel middels alsamixer het volume verhogen. mocht iemand hier ook issues mee ondervinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-09 16:52
Ik heb een rapsberry PI 3 B en probeer Volumio er op te krijgen. Ik maak gebruik van sd formating + Win32disk imager. Na de Image op de sd disk te hebben geplaatst krijg ik dit als bericht bij opstarten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BcO1VOt.jpg
Ja ik heb praktische alles geprobeerd van een nieuwe 16GB sd kaart tot een andere laptop de image laten schrijven. Heb ook een nieuwe image gedownload andere kon corrupted zijn. En last but not least kompleet in een nieuwe Rapsberry PI 3 B kaart ingestoken( van de buurman) met zelfde resultaat. Saint detail is dat de custom 16GB kaart met NOOBS fout loos laad en werkt. Heb geen idee wat ik nu moet doen. 8)7

Mogelijk iemand in de omgeving haarlem amsterdam die een goed werkend sd kaartje met volumio heeft om te kijken of het werkt.

[ Voor 8% gewijzigd door Snarfie31 op 31-07-2018 16:53 ]

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Snarfie31 schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 16:49:
Ik heb een rapsberry PI 3 B en probeer Volumio er op te krijgen. Ik maak gebruik van sd formating + Win32disk imager. Na de Image op de sd disk te hebben geplaatst krijg ik dit als bericht bij opstarten.
[afbeelding]
Ja ik heb praktische alles geprobeerd van een nieuwe 16GB sd kaart tot een andere laptop de image laten schrijven. Heb ook een nieuwe image gedownload andere kon corrupted zijn. En last but not least kompleet in een nieuwe Rapsberry PI 3 B kaart ingestoken( van de buurman) met zelfde resultaat. Saint detail is dat de custom 16GB kaart met NOOBS fout loos laad en werkt. Heb geen idee wat ik nu moet doen. 8)7

Mogelijk iemand in de omgeving haarlem amsterdam die een goed werkend sd kaartje met volumio heeft om te kijken of het werkt.
@Snarfie31: Nou is dit nogal een dubbelpost... ;)
Maar ik vind deze tip in dat Volumio-topic wel een zinnige:
" There is a posting on Page 2 or 3 of the HELP Thread --- "Older volumio versions .img files" which has the URL locations of older Volumio Versions that can be downloaded."

Als ik naar de changelog kijk van de nieuwste versie, zie ik onder andere "Check system integrity before update" - en zou mij niets verbazen als dat iets fout doet. Plus, ik heb de voorlaatste versie op exact dezelfde manier als jij doet gebruikt op een Pi Zero. Dus, probeer die oudere versie eens. En dan eventueel daarna intern upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snarfie31
vanaalten schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 20:39:
[...]

@Snarfie31: Nou is dit nogal een dubbelpost... ;)
Maar ik vind deze tip in dat Volumio-topic wel een zinnige:

Als ik naar de changelog kijk van de nieuwste versie, zie ik onder andere "Check system integrity before update" - en zou mij niets verbazen als dat iets fout doet. Plus, ik heb de voorlaatste versie op exact dezelfde manier als jij doet gebruikt op een Pi Zero. Dus, probeer die oudere versie eens. En dan eventueel daarna intern upgraden.
Heb het probleem net gevonden na het installeren van je ISO file op je SD disk vraagt Windows om 2 of 3 partities te formatteren dat moet je dus niet doen maar over laten aan de Raspberry installatieprocedure. Het werkt nu. :)

14 x Suntech STP285 (-87 graden OOZ) - 2 x Bisol BMU250 (180 graden Z) - Omnik 4.0 TL - Soladin 600 - Airco Daikin Comfora FTXP-M35 - RXP35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Snarfie31 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:36:
[...]

Heb het probleem net gevonden na het installeren van je ISO file op je SD disk vraagt Windows om 2 of 3 partities te formatteren dat moet je dus niet doen maar over laten aan de Raspberry installatieprocedure. Het werkt nu. :)
Ah, netjes, goed gevonden! Misschien wel goed om ook even in dat topic op het Volumio forum te melden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snarfie31
vanaalten schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:57:
[...]

Ah, netjes, goed gevonden! Misschien wel goed om ook even in dat topic op het Volumio forum te melden. :)
Ja ik heb het toevallig ook op het volumio forum en audio sceince reviee forum gepost heb ook de oplossing aangegeven. Word mogelijk in de handleiding van Volumio opgenomen.

https://audiosciencerevie...mp.3687/page-3#post-93179

[ Voor 16% gewijzigd door Snarfie31 op 02-08-2018 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Efpeka
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-07-2021
Ik weet niet of ik met mijn vraag hier moet zijn maar hoop van wel:
Ik heb volumia via Rpi (3B+) op mijn android mobiel. werkt prima.
Ik heb mijn scherm zichtbaar op mijn Samsung TV. (Screenmirror)
IK WIL NU MET DE AFSTANDSBEDIENING VAN MIJN TV VOLUMIO BEDIENEN
(Op mijn mobiel vind ik dat teveel gepriegel)
Ik ben bekend met afspeellijsten etc maar ik wil de nummers individueel afspelen
Als dit niet mogelijk is is het e.e.a. dan wel mogelijk met de nieuwe Chromecast met google TV?
Een muziekliehebber die vanuit zijn bed volumio wil bedienen op zijn Televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:33

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Efpeka schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:44:
Ik weet niet of ik met mijn vraag hier moet zijn maar hoop van wel:
Dan nog is een topic van 2 jaar oud kicken nooit de bedoeling. Maak een nieuw topic aan, kom met voldoende informatie zoals verwacht wordt (zie o.a. Het algemeen beleid #quickstart) en dan kijken we verder.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.