Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:41
Vorige week heb ik in de iBood Extra 4 x de Stereoboomm MR200 gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://iboodimage.cachefly.net/66506/large/stereoboomm-multi-room-wireless-speaker.jpg

Waarom? Het belooft een Sonos-killer te zijn. Ok - dat vooraf - wellicht niet qua geluidskwaliteit, maar wel qua functionaliteit. De selling point van Stereoboomm is tot nu toe prijs/kwaliteit geweest: zowel voor het bluetoothspeakertje 500, als, vooral, voor de 700, vindt iedereen dat het voor zijn formaat en prijs erg goed geluid levert. Dus natuurlijk geen fijnproevers hifi etc., maar wel lekker geluid met aardige klankscheiding en een relatief vette bas - echt iets voor buiten, in het park, bij de bbq, of in je badkamer of slaapkamer.

Terug naar wat ik schreef, het ziet eruit als - qua functionaliteit - een Sonoskiller. Want: multiroom via wifi, de speakertjes zijn via aan app in groepen in te delen, je kunt ze een kanaal toekennen. Benaderbaar via DLNA en AirPlay, waarbij een groep zijn eigen AirPlayadres krijgt. Dit alles volgens de productexpert in het iBoodforum die o.a. ik even goed het hemd van het lijf hebben gevraagd. :p

Het hemd van het lijf gevraagd, want: dit is volgens mij net nieuw dus er is op internet bijna niets te vinden en het productfilmpje op Youtube en de beschrijving vertellen je niet zoveel. (Vandaar hierboven linkje naar het iBood-topic, voor wie ook wil bijlezen.)

Omdat er dus nog weinig te vinden is, ben ik benieuwd of iemand deze al heeft en wat de ervaringen zijn?

Nadelen die ik zo al zie van deze apparaatjes: alleen 2,4 ghz wifi ;als goede tweaktert heb ik dat thuis helemaal uitstaan in mijn routers en APs, want alls 5 ghz. O-)

Verder mis ik één heel belangrijk ding: een 'bridge' (Sonoslingo) achtig apparaatje waarmee ik mijn Denonreceiver in het nieuwe multiroomsysteem kan opnemen. Dat is er (nog???) niet. En de speakertjes hebben ook geen line out. Daarom is mijn huidige plan om een van de bestelde speakertjes open te tweaken en op de juiste plek het line signaal af te tappen naar een RCA kabeltje, wat ik dan in een ingang van mijn Denon zal proppen. Ik ben best een handige jongen, maar niet heel erg met dit soort fijne electronica/solderen... maar heb wel hoop.

Iemand hier ideeën over??

Als dit zo gaat lukken en deze speakertjes doen wat ze beloven, dan is deze jongen echt een enorme happy camper. Voor relatief weinig geld flexibel en draadloos en op batterij muziek in het hele huis en de tuin. Jeehj!

[ Voor 7% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 18-07-2016 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Hmm, niemand? Ik zal iig als eea binnen is mijn ervaringen hier delen...

Verzending wordt volgens mij eind deze week verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
:/ :| :'( :'( ;( ...komkommertijd?!?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jackioo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-12-2024
ik ben eigenlijk wel benieuwd naar je bevindingen over deze speakers.

ze zijn momenteel weer in de aanbieding bij iBood, helaas heb ik andere financiële prioriteiten, maar ik ben wel erg benieuwd zodat ik ze eventueel een volgende keer kan bestellen.

thx alvast! ;)

Mijn 1e systeem.. '-' Mijn 2e systeem.. '-' Mijn 3e systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBaaco
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-12-2023
Ik ben ook nieuwsgierig naar je bevindingen.

Greetz MrBaaco

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Haha! Vandaag weer iBood volgens mij... In het kort: helemaal top! Maakt alles waar wat het belooft. Langere versie volgt, maar vrees niet vandaag.

Ps mocht je specifieke haastvragen hebben, ivm de iBood bijv., laat me weten.

[ Voor 21% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 15-08-2016 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:23
Ook 2x besteld, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:03
Ro-Maniak2 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:49:
Ps mocht je specifieke haastvragen hebben, ivm de iBood bijv., laat me weten.
Kun je een audiobron via de aux-in naar andere speakers streamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Nee. Dat vroeg een vriendje voor mij vandaag ook al. Dat zou wel ultiem zijn… Maar nee, dat kan niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Hier dan even een vlugge, in Siri gedicteerde, review.

Wat mij betreft zijn deze speakertjes helemaal de bom. Ten eerste doen ze wat ze beloven, maar bovendien valt de functionaliteit mij gewoon heel positief mee. En dat voor een erg beperkte prijs als je kijkt naar alternatieven zoals Sonos.

Als je iets wilt weten over de audiokwaliteit, zoek dan op internet naar reviews van de Stereoboomm 700. De fabrikant heeft dit model namelijk op die vorige variant gebaseerd, enige verschillen zijn (lijken, geen test down gedaan) een minder zware accu en de WiFi/multiroomfunctionaliteit. Kort: ruim, zelfs verrassend, prima voor omvang en prijs.

Hoe werkt het? Je verbindt een nieuw speakertje met de app via een eigen ingebakken wps met de WLAN waar je telefoon op zit. Nb, daarna gaat het er alleen of je op hetzelfde netwerk zit - ik heb een speciaal backbone ssid op 2,4 GHz in de lucht; de mr200s daarop, iDevices op een ander op 5 GHz.

Dan zijn de speakertjes op je netwerk beschikbaar als DLNA (niet getest) en airplay (jippie!!1!) device, waarnaar je kunt streamen vanaf elk device dat dat kan.

Daarnaast ondersteunen ze Spotifyconnect, wat blijkbaar ook werkt met tunein en iheartradio. Dat houdt in dat je in die apps ze ook als zo een target ziet. Het verschil: je streamt niet vanaf je device maar de mr200 speelt rechtstreeks de stream af. Dat is stabieler want je bent niet van twee keer doorgev afhankelijk, even simpel gezegd (en 2x transcoding?).

De app van Stereoboomm toont bovendien vanzelf je DLNA netwerbronnen met muziek, in mijn geval de Synology. Dus dat kun je ook supermakkelijk afspelen in een nette interface.

De app werkt sowieso gewoon goed en intuïtief. In de app zie je alle mr200s die online zijn. Door eentje bovenop een ander te slepen, groepeer je ze. De laatstgenoemde is dan master; in je airplay zie je als naam de master zoals die ook los heette, maar je streamt dan dus naar de groep. Je kunt zoveel samen slepen als je wilt. Meerdere groepen of groepen en losse die elk wat anders afspelen kan. Groepen worden ondanks uitschakelen onthouden. Echter geen pre def groepen die blijven bestaan en waarbij een mr200 bij meerdere groepen kan blijven horen.

Per mr200 kun je kiezen of die L, R of LR kanaal afspeelt. Dus ook 2 combineren in de tuin, 1 links, 1 rechts.

Multiroomfunctionaliteit werkt prima! Geen syncissues. Soms aan het begin even zoeken en dat stottert, maar dan fine. Bereik ook goed. Batterij niet super maar afdoende.

Geen line out om je receiver aan te sluiten, maar de hack is simpel: met een paar schroefjes ben je bij het printplaatje waar de soldeerpunten voor de kanalen netjes aangegeven bloot liggen zodat je je rca kabeltje er bovenop kunt solderen. Inmiddels gedaan en nu is mijn denon Avr x2000m ook een mr200. :D :+ _/-\o_ 8) :*) Moet hem wel op direct houden; surroundmodi voegen lag en dus echo toe ivm andere mr200 (kamer <-> open keuken). :P

Overallconclusie: _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Laat me weten als ik iets vergeet.

[ Voor 12% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 15-08-2016 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Vandaag via iBood ook een Stereoboom MR200 besteld.

Ik heb de Sonos hype (en andere merken met soortgelijk concept) eigenlijk nooit echt begrepen, maar ik werd vandaag door de iBood aanbieding toch wel nieuwsgierig.

Vooral de prijs in combinatie met de positieve 'vragen en antwoorden' op iBood bij het product en de uitgebreide mogelijkheden (aux, wifi, bluetooth, airplay, dlna, spotify streamen) hebben me doen besluiten om een exemplaar te bestellen.

Ik hoop de Stereoboomm MR200 toe te kunnen voegen/te kunnen combineren met mijn Amazon FireTV waar een Spotify app op draait waarmee Spotify bediend wordt vanaf een telefoon/tablet, maar uiteindelijk de FireTV rechtstreeks de Spotify 320k stream van internet haalt, zodat telefoon/tablet kan worden uitgezet en de muziek gewoon doorgaat. De Amazon FireTV is qua audio gekoppeld aan mijn versterker.

Het zou mooi zijn als de MR200 gekoppeld kan worden als Spotify device in een groep.
Zodra de MR200 binnen is, koppel ik mijn bevindingen hier terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 17:23
Ik heb ook de MR200 gekocht, en ben er nu mee aan het experimenteren. Het is voor mij allemaal nogal nieuw.
Weet iemand hoe ik het geluid (line-out) van mijn pc kan streamen naar deze speakers?
En hoe via VLC player? (welke settings)
(Via spotify vanaf de pc muziek afspelen op de speakers is al wel gelukt, spotify geeft de speakers netjes weer als mogelijk afspeelapparaat)

Verder is de eerste indruk goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1n112
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Vandaag de spelers ontvangen. Aansluiten en instellen via de app was erg simpel.
Geluid is goed (zeker voor het formaat) en ze lopen perfect in sync. Zover spotify en mediaserver uitgeprobeerd. Morgen verder experimenteren.

Line out zal je als een dlna stream moeten versturen (of via airplay) dat zijn de twee bronnen die werken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emcee
Ik heb in ieder geval al een programma gevonden wat kan wat ik wil:
http://getjamcast.com/Blo...ktop-audio-to-device.aspx

Met jamcast kan ik het geluid van mijn desktop pc naar de stereoboomm sturen, dat werkt, alleen zit een seconde vertraging in nog (tov de normale speakers)

[ Voor 4% gewijzigd door Emcee op 23-08-2016 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1n112
Verschillende soorten speakers perfect in sync krijgen zal een uitdaging zijn. Het converteren van je geluid en dan via het netwerk naar de speakers sturen zal altijd een vertraging opleveren. Om dat op te lossen moet je het geluid op je eigen pc ook vertragen. Airfoil kan dit wel (die beschouwt de pc dan ook als een brom die gesynct moet worden) maar weet niet of die met de stereoboom werkt.

Daarbij als je ze softwarematig gaat sync-en mis je het voordeel van de Stereoboom die dit automatisch doet. Dan ben je nog afhankelijk van de vertragingen die je zelf insteld om het als 1 geheel te laten klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
r0n1n112 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:09:

Daarbij als je ze softwarematig gaat sync-en mis je het voordeel van de Stereoboom die dit automatisch doet. Dan ben je nog afhankelijk van de vertragingen die je zelf insteld om het als 1 geheel te laten klinken.
Wil het ook graag via de stereoboomm software doen, maar die is er niet voor PC (win10). Alleen een app voor android en iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:43
Een enorme plus dat ze gewoon casten van Spotify en Tunein ondersteunen. Via Bluetooth of Airplay is leuk maar dan haalt je telefoon dus de muziek op via Wifi en stuurt het vervolgens weer draadloos naar de speakers, erg omslachtig en vreet stroom en bandbreedte.
Ik doe hetzelfde met een RPi die Kodi/SpotifyConnect heeft en op een receiver is aangesloten. Erg handig voor afspelen van muziek. Maar die speelt dus af op de receiver.
Zal dit topic blijven volgen wat dit zijn idd leuke speakers. En je zit dus niet klem in een Sonos ecosysteem. Wel een enorm gemis dat je niet direct met een receiver kan verbinden.

Wellicht een idee: een RPi als bridge/host tussen je receiver en deze speakers? Geen idee hoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
LeGato23 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:32:
Vandaag via iBood ook een Stereoboom MR200 besteld.
Wat kosten ze daar?
(afhankelijk van de prijs ga ik iBood wat actiever in de gaten houden, aangezien ze geregeld voorbij lijken te komen daar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1n112
Emcee schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:09:
[...]

Wil het ook graag via de stereoboomm software doen, maar die is er niet voor PC (win10). Alleen een app voor android en iOS.
Zover ik de app heb gezien kan je hier ook alleen de speakers onderling mee syncen, ook niet de telefoon tegelijk laten spelen. Het systeem werkt alleen met de mr200's onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0n1n112
ralph075 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:27:
[...]

Wat kosten ze daar?
(afhankelijk van de prijs ga ik iBood wat actiever in de gaten houden, aangezien ze geregeld voorbij lijken te komen daar)
Waren er de laatste keer 49.95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
[quote]Emcee schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:00:
Weet iemand hoe ik het geluid (line-out) van mijn pc kan streamen naar deze speakers?
[/quote]
Niet...

[quote]Emcee schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 22:00:
En hoe via VLC player? (welke settings)
[/quote]
Weet ik niet concreet, kan VLC via DLNA streamen (zou bijna verwachten van wel...)? Dan via dat! :D

Never mind, je hebt zelf de oplossing gevonden! Slim.

[ Voor 7% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 24-08-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Jazco2nd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:17:
Wel een enorm gemis dat je niet direct met een receiver kan verbinden.
Eens; maar het kan dus wel met een simpele hack... en we zijn toch Tweakerts??? 8)7

Heb echt geen tijd voor een volle tutorial maar het is het bovenste rubber er voorzichtig afwurmen, knopjes losschroeven, dekseltje losschroeven, op moederbord dat je dan ziet rechts op de contactpunten (netjes aangegeven) voor speaker L en R paar dunne draadjes bijsolderen, gaatje in de behuizing maken, draadjes erdoor en eea verbinden met het type kabel dat je wilt (RCA / Jack in de meeste gevallen).

1-op-1 heeft de supportmedewerker die op iBood expert was me via de mail trouwens vertelt dat ze bezig zijn met een bridge... logisch, gezien bovenstaande, want in wezen is elk speakertje dat al. Alleen ander verpakkinkje omheen doen en misschien paar dingen (volume control) wat anders aanpakken.

[ Voor 18% gewijzigd door Ro-Maniak2 op 24-08-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:51
Emcee schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:04:

Met jamcast kan ik het geluid van mijn desktop pc naar de stereoboomm sturen, dat werkt, alleen zit een seconde vertraging in nog (tov de normale speakers)
Bij mij werkt jamcast ook, maar heb je ook nog een alternatief gevonden waardoor die vertraging een stuk minder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Senaxx schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:59:
[...]

Bij mij werkt jamcast ook, maar heb je ook nog een alternatief gevonden waardoor die vertraging een stuk minder is?
Airfoil werkt ook, ziet er ook veelbelovend uit. Daar heb je bij advanced speaker options een sync slider.
(misschien dat jamcast dit ook kan, de betaalde versie is wat uitgebreider hiervan geloof ik, maar ben nog steeds aan het proberen)

Heb ook nog 'stream what you hear' geinstalleerd maar die herkend de speakers niet, geeft ze tenminste niet aan in de lijst.

Verder dik tevreden voor deze prijs, met de smartphone werkt het allemaal prima, radio in de keuken, spotify in de woonkamer ennz :)

[ Voor 26% gewijzigd door Emcee op 24-08-2016 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Airfoil werkt helaas niet helemaal stabiel met gelijktijdig de Stereoboomm MR200 en FireTV met Spotify aansturen via Airplay. Regelmatig wordt één van de twee spontaan 'ontkoppeld'. (Op de Amazon FireTV gebruik ik de AirplayDLNA Receiver PRO app om Airplay te kunnen gebruiken)

Reden om eens te kijken naar TuneBlade.
Ziet er goed uit, maar ik krijg helaas geen verbinding met de Stereoboomm MR200.
Wellicht ligt dit aan mijn laptop. Wie wil even proberen of TuneBlade verbinding krijgt met de Stereoboomm?
(Vanuit TuneBlade verbinding maken met de Amazon FireTV met daarop Airplay emulatie app werkt wel naar behoren)

Was het nou maar mogelijk om twee Spotify Connect apparaten te 'joinen' of groeperen... dan was dat hele gedoe met Airplay niet nodig geweest...

• LeGato23
  • Niet online
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:18:
[...]
het is het bovenste rubber er voorzichtig afwurmen, knopjes losschroeven, dekseltje losschroeven, op moederbord dat je dan ziet rechts op de contactpunten (netjes aangegeven) voor speaker L en R paar dunne draadjes bijsolderen, gaatje in de behuizing maken, draadjes erdoor en eea verbinden met het type kabel dat je wilt.
Klinkt interessant! Hiermee wordt de Stereoboomm MR200 ècht multi-functioneel!
Wanneer je een dergelijke line-out erbij hebt gemaakt en deze aansluit, wordt het geluid dan zowel door de MR200 weergegeven en tegelijk via de line-out? Of blijft de interne speaker van de MR200 stil bij gebruik van de line-out?

• Ro-Maniak2
Beide als je tenminste de draadjes van de interne speakertjes niet lossoldeert ;)

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:51
Emcee schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 21:27:
[...]

Airfoil werkt ook, ziet er ook veelbelovend uit. Daar heb je bij advanced speaker options een sync slider.
(misschien dat jamcast dit ook kan, de betaalde versie is wat uitgebreider hiervan geloof ik, maar ben nog steeds aan het proberen)

Heb ook nog 'stream what you hear' geinstalleerd maar die herkend de speakers niet, geeft ze tenminste niet aan in de lijst.

Verder dik tevreden voor deze prijs, met de smartphone werkt het allemaal prima, radio in de keuken, spotify in de woonkamer ennz :)
Ik heb met Airfoil ook dat hij mijn speaker helemaal niet detecteert.

Wel eerst even netjes herstarten natuurlijk 8)7

Maar ook hier zit inderdaad die delay in en de sync switch is denk ik meer om onafhankelijke speakers van elkaar te syncen ipv het geluid met de pc.

[ Voor 11% gewijzigd door Senaxx op 25-08-2016 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Senaxx schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:33:
[...]

Ik heb met Airfoil ook dat hij mijn speaker helemaal niet detecteert.

Wel eerst even netjes herstarten natuurlijk 8)7

Maar ook hier zit inderdaad die delay in en de sync switch is denk ik meer om onafhankelijke speakers van elkaar te syncen ipv het geluid met de pc.
...did you try turning it off and on again? :+ :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emcee
Ze zijn trouwens nog te koop tm 31-8:
http://www.ibood.com/extr...s/15295/1205/stereoboomm/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:17:
[...]
Wel een enorm gemis dat je niet direct met een receiver kan verbinden.
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:18:
[...]
Heb echt geen tijd voor een volle tutorial maar het is het bovenste rubber er voorzichtig afwurmen, knopjes losschroeven, dekseltje losschroeven, op moederbord dat je dan ziet rechts op de contactpunten (netjes aangegeven) voor speaker L en R paar dunne draadjes bijsolderen, gaatje in de behuizing maken, draadjes erdoor en eea verbinden met het type kabel dat je wilt (RCA / Jack in de meeste gevallen).
Bedankt Jazco2nd en Ro-Maniak2!
Jullie opmerkingen triggerde me om m'n zojuist ontvangen hagelnieuwe Stereoboomm MR200 gelijk op te schroeven :9

Hieronder mijn stappenplan om een line-out aansluiting te maken op je Stereoboom MR200:

Stap 1:
Maak het onderrubber los en verwijder de vier schroefjes van het achterrooster (achterooster is waar de aansluitingen en aan/uit knop zitten)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NEz0V6H8zR7J2OfD0GVOBesA/thumb.jpg

Stap 2:
Maak het bovenrubber los. Dit gaat lastiger dan het onderrubber, omdat het bovenrubber op de hoeken en aan de lange zijden in het midden met wat kit vastzit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2K1PIkkhWiLwjXHSXiMzTwMj/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bG0VnjTXpDa3lLx3FvtqKlSY/thumb.jpg

Stap 3:
Verwijder de bedieningsprint, middels de de vier schroeven en maak daarna voorzichtig de connector van de bedieningsprint los. Verwijder het onderliggende kunststof afdekplaatje.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wBPUhcTv5TB6qcqhOu90wGne/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cMMfI80sn5CTD7Ftl2FCppcT/thumb.jpg

Stap 4:
Maak een gat in de behuizing voor de 3,5mm jack aansluiting, daar waar je voldoende plaats heb om de connector te plaatsen.
Ik heb gekozen voor een LUM-KLB4 connector. Eerst even klein voorboren en daarna stapsgewijs boren tot 6mm. Even het moertje passen en daarna weer het moertje eraf halen, anders past aan het einde het achterrooster niet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/d2eO7KUVC2GJnEhuVdxkcY2Z/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VxKtbi5itxTnT1uBrN4IlxsL/thumb.jpg

Stap 5:
Verwijder een klein beetje kunstof aan de binnenzijde van het afdekplaatje, zodat het afdekplaatje straks zonder wringen past met de nieuwe 3.5mm connector. Ik heb hiervoor een Dremel achtige tool gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/GJh7ATiwGSkYSTrjun5kQedF/thumb.jpg

Stap 6:
Soldeer de speakeraansluiting aan de nieuwe 3.5mm connector.
Zoals je ziet gebruik ik alleen de left speaker aansluiting. In eerste instantie had ik zowel left als right aangesloten, maar ik kreeg hierbij een geluidstoring en fluittoon. Ik verwacht dat dit komt omdat de 3,5mm stereo jackplug maar één min-signaal gebruikt. Wanneer je een RCA tulp aansluiting maakt, dan heb je hier geen last van, aangezien links en rechts dan een gescheiden min signaal gebruiker, netzoals op de printplaat.
Ik heb besloten om toch door te gaan met m'n 3,5mm jackplug, omdat ik geen los kabeltje aan m'n Stereoboomm aan de buitenzijde wilde, en op het eerste gezicht niet voldoende vrije ruimte had voor twee inbouw tulp aansluitingen. Met alleen left aangesloten klinkt het geluid overigens prima en zuiver over een versterker.
Als bedrading heb ik gekozen voor een paar aders uit een UTP kabel. Handig, want dat heeft iedereen wel ergens liggen en is prima te solderen. (alhoewel het solderen door mijn zwager is gedaan.. helaas beschik ik nog niet over deze vaardigheid). Een voordeel van UTP aders is dat het volle kern koperdraadjes zijn, want we willen natuurlijk wel goed geluid ;)
Als laatste nog even een stukje tape om de connector en gesoldeerde aansluitingen, et voila!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ETitoLOTyqXBEYFxMJCkFgdX/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UVzwjdWf8Vxq0tSkbI1K1Tsh/thumb.jpg

Stap 7:
Maak een 6mm gat in het achterrooster en assembleer alles weer tot één geheel.
Het bovenrubber heb ik op de zes plekjes weer voorzien van een heel klein beetje kit, zodat het bovenrubber weer vastzit.
Draai als laatste het moertje op je nieuwe line-out 3,5mm jack.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZJj33g1WiPvlZPrSZo7vcANu/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/I065JAnu2zBmq7Ifx80WcVXr/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Haha, top! De nette versie van mijn hack waarbij idd rca kabeltje eruithangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 15:43
Wat een nette uitleg! Veel dank voor de moeite!

Wel even uit nieuwsgierigheid: dit gaat dus puur om een output?
Ik dacht eerst juist dat het om een inputkanaal ging. Maar op zich logisch, je gebruikt de Stereoboomm nu als centraal punt om via BT/DLNA/Spotify whatever audio heen te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Jazco2nd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:24:
Wat een nette uitleg! Veel dank voor de moeite!

Wel even uit nieuwsgierigheid: dit gaat dus puur om een output?
Ik dacht eerst juist dat het om een inputkanaal ging. Maar op zich logisch, je gebruikt de Stereoboomm nu als centraal punt om via BT/DLNA/Spotify whatever audio heen te sturen.
Graag gedaan!

De nieuw gemaakte aansluiting is inderdaad een line-out, om het geluid vanuit de Stereoboomm te sturen naar bijvoorbeeld een bestaande hifiset of versterker met speakers.

Een input (aux) zit standaard al op de Stereoboomm. Wanneer je deze gebruikt, worden WiFi en bluetooth overigens automatisch uitgeschakeld heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
LeGato23 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:01:
[...]

Wanneer je deze gebruikt, worden WiFi en bluetooth overigens automatisch uitgeschakeld heb ik gelezen.
Yep. En, het is al vaker gevraagd, je kunt dus niet via de AUX in audio 'instreamen' / 'uploaden' het systeem in ook naar de andere speakertjes; het is puur en alleen op DAT ENE speakertje weergeven wat je via AUX in voert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeGato23
  • Niet online
Ro-Maniak2 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 10:33:
[...]

Yep. En, het is al vaker gevraagd, je kunt dus niet via de AUX in audio 'instreamen' / 'uploaden' het systeem in ook naar de andere speakertjes; het is puur en alleen op DAT ENE speakertje weergeven wat je via AUX in voert.
Inderdaad. Om geluid te krijgen uit je Stereoboomm MR200 gebruik je dus, òf WiFi, òf Bluetooth, òf de Aux aansluiting in combinatie met een kabeltje aan je telefoon/tablet/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Is het iemand hier gelukt om youtube audio met wifi werkend te krijgen op de MR200 op een android toestel? Wil graag youtube gesynchroniseerd luisteren op 2 MR200.

Heb trouwens ook een review geplaatst.

Anoniem: 793353

Ik heb er nu ook twee en ben echt tevreden. Alleen komt mijn synology niet terug als apparaat. Weet iemand hiervan misschien de oorzaak?

Heb hem daarnaast eigenlijk continu aan de stroom. Aan te raden of moet er een andere opleider aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulgozer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11-2021
Bovenop de speaker staan 2 pijlen. In de handleiding staat dat dit voor volgende en vorige track zijn maar als ik op de pijlen druk gebeurt er niks. Werkt dit bij jullie wel? Of werkt dat niet als je van een nas streamed?
De volume knoppen en de stop/start knop bovenop werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:17

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb er nu ook eindelijk een. En m'n vader ook. Dus met BBQ's, verjaardagen en weekendjes weg hebben we er 2 ;)

Paar dingen die ik mis/niet voor elkaar krijg.
Firmware-update, geen idee hoe ik kan zoeken naar nieuwe firmware.
Sleep-mode. Ik wil speaker na een uurtje muziek uit hebben ivm slapen.
Favorieten in de app, links in de app heb je mogelijkheid tot favorieten, maar die krijg ik niet ingesteld.

En een vraagje,
Is het de bedoeling dat je de hele speaker uit zet (met het knopje) of laat je hem altijd aan staan en stop/pauzeer je de muziek gewoon?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 12:26
weet iemand of het mogelijk is om nederlandse radiozenders via internetradio te ontvangen? Ik krijg alleen amerikaanse erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
darklord007 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:23:
weet iemand of het mogelijk is om nederlandse radiozenders via internetradio te ontvangen? Ik krijg alleen amerikaanse erop
TuneIn --> Lokale radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Gebruik al een tijdje de Sterobooomm 500 en die bevalt opzich prima maar wil toch net wat voller geluid.
Vooral als ik op mijn thuiswerkdag de 500 op mijn laptop aansluit voor bv spotify.

Denk dat ik de volgende ibood ronde deze MR200 maar bestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-05 12:26
mooi, thxs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

staat er weer

[ninja edit] :*)
MR300 overigens ook.

[ Voor 45% gewijzigd door hjs op 25-11-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Ze hebben nu ook de MR300 O+.

Oh, dacht het dat het de grote broer was met USB stick support -O-. Toch wel *O*.

[ Voor 89% gewijzigd door Suli op 25-11-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-03 13:01
Had ik net gisteren bij DealDonkey de laatste MR200 besteld voor 60€, komt vandaag iBood weer met de MR200 voor 50€ en de MR300 voor 70€... Ander belangrijk verschil van de 300 t.o.v de 200 is dat hij een actieve 70mm subwoofer heeft in plaats van een passieve radiator. Het frequentiebereik aan de onderkant is dan 60 Hz tegen de 80 Hz van de MR200. Bijkomend nadeel is dat de subwoofer meer energie nodig heeft. Maximale gespecificeerde accuduur op Bluetooth is 7 uur tegen 20 uur bij de MR200. Moeilijke keus weer. Hij zal maar incidenteel op de accu staan dus ik denk toch dat ik voor het iets vollere geluid van de MR300 wil gaan als hij toch altijd aan netstroom hangt.

[ Voor 4% gewijzigd door Zak aarde op 25-11-2016 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Zak aarde schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 17:35:
Had ik net gisteren bij DealDonkey de laatste MR200 besteld voor 60€, komt vandaag iBood weer met de MR200 voor 50€ en de MR300 voor 70€... Ander belangrijk verschil van de 300 t.o.v de 200 is dat hij een actieve 70mm subwoofer heeft in plaats van een passieve radiator. Het frequentiebereik aan de onderkant is dan 60 Hz tegen de 80 Hz van de MR200. Bijkomend nadeel is dat de subwoofer meer energie nodig heeft. Maximale gespecificeerde accuduur op Bluetooth is 7 uur tegen 20 uur bij de MR200. Moeilijke keus weer. Hij zal maar incidenteel op de accu staan dus ik denk toch dat ik voor het iets vollere geluid van de MR300 wil gaan als hij toch altijd aan netstroom hangt.
...zooooo handig, 14 dagen koop-op-afstand annuleerbaarheid... :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
Ro-Maniak2 schreef op zondag 27 november 2016 @ 20:10:
[...]

...zooooo handig, 14 dagen koop-op-afstand annuleerbaarheid... :P :P
Inderdaad. Reeds 2x de MR300 besteld, de MR200 gaat direct retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 845273

Hi Ro-Maniak2

Ik kwam jouw review over de Stereoboomm MR200 tegen en heb hierover een vraag als ik mag. Ik heb recentelijk 2 Stereoboomm MR200's gekocht en sukkel wat met de app. Ik stream mijn muziek via een NAS. Staat een 200GB aan muziek op.

Als ik echter de Stereoboomm app will gebruiken kan ik niet door al mijn muziek scrollen. Ik krijg altijd een gelimiteerd aantal artisten, albums, ... Het lijkt erop dat de app de hoeveelheid aan data niet kan ondersteunen. Als ik bevoorbeeld een artist zoek via index artist, ik klik A-C, wanneer ik begin te scrollen geraak ik amper op het einde van mijn artiesten startend met een A. B&C artiesten krijg ik zelfs niet te zien. Zo gaat dat voor elke selectie ik maak, is het nu album, genre/album, genre/artiest/album,... Gewoon wachten in de hoop dat de lijsten zullen refreshen werkt echter niet.

Ben jij dit zeer vervelend probleem al tegengekomen of enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
Hier al mensen met de MR300 in huis? Mijn bestelling duurt nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Zak aarde schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:45:
Hier al mensen met de MR300 in huis? Mijn bestelling duurt nog even.
Yep, gisteren :). Wat een joekels. Snel oordeel: beetje zelfde als MR200. Alleen wat meer low/dieper, separate bass. Logisch/precies wat je zou verwachten, want exact dezelfde speakertjes en overige hardware - behalve het extra bass woofertje en de grotere case om het effect daarvan te maximaliseren.

Dus: niet wereldschokkend; tenzij je per se een kleine wilt vanwege ruimte OF omdat je zo lang mogelijk accugebruik wilt, in het vervolg MR300 kopen ipv 200. Prijsverschil is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
Anoniem: 845273 schreef op maandag 28 november 2016 @ 15:37:
Hi Ro-Maniak2

Ik kwam jouw review over de Stereoboomm MR200 tegen en heb hierover een vraag als ik mag. Ik heb recentelijk 2 Stereoboomm MR200's gekocht en sukkel wat met de app. Ik stream mijn muziek via een NAS. Staat een 200GB aan muziek op.

Als ik echter de Stereoboomm app will gebruiken kan ik niet door al mijn muziek scrollen. Ik krijg altijd een gelimiteerd aantal artisten, albums, ... Het lijkt erop dat de app de hoeveelheid aan data niet kan ondersteunen. Als ik bevoorbeeld een artist zoek via index artist, ik klik A-C, wanneer ik begin te scrollen geraak ik amper op het einde van mijn artiesten startend met een A. B&C artiesten krijg ik zelfs niet te zien. Zo gaat dat voor elke selectie ik maak, is het nu album, genre/album, genre/artiest/album,... Gewoon wachten in de hoop dat de lijsten zullen refreshen werkt echter niet.

Ben jij dit zeer vervelend probleem al tegengekomen of enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

alvast bedankt
Hoi, ik heb dit probleem niet... ik heb een Synology NAS en daarvan zie ik de muziek goed.

Wat wel zo is: bij elke DLNA oplossing als deze ben je erg afhankelijk van je tags in je muziekbestanden. Zijn die wel goed? Bij mij matig, dus ik heb er niet zo veel aan om per artiest, album etc. te zoeken... ik ga altijd via de Folder-ingang. Want dat is bij mij wel goed georganiseerd, met goede bestandsnamen per file ook.

Ik vermoed dus dat je probleem bij de NAS/DLNA server ligt, hetzij bij je tags, hetzij bij wat die NAS een de app vertelt. Misschien een instelling aan die kant?

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:42

Milmoor

Footsteps and pictures.

Helaas heb ik de iBood actie gemist. De MR300 blijkt nog erg slecht beschikbaar, hij staat niet in de pricewatch en ook Google werkt niet mee. Iemand nog tips? Ik heb ook Stereoboomm.be een mailtje gestuurd.

Ik wil ze trouwens gaan combineren met een iEast zodat ik de rest van mijn audio makkelijk kan koppelen: quazar in 'productreview: Stereoboomm MR200 review door Suli'

[ Voor 5% gewijzigd door Milmoor op 23-02-2017 09:36 ]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ze verwachten binnen enkele maanden een volgende iBood actie. Ik wacht dus nog even.
offtopic:
Oeps, ik had beter de vorige post kunnen aanpassen.

[ Voor 30% gewijzigd door Milmoor op 23-02-2017 16:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-05 18:40
De Stereoboomm zijn hetzelfde als de August speaker. De Venz A501,de iEast M20/M30 en Muzo/PlayLink werken met hetzelfde platform en zijn waarschijnlijk te combineren. De iEast doet het hier in iedergeval prima samen met mijn Stereoboomms. Er zijn veel meer opties tr vinfrn mrt wat speurwerk op Amazon/eBay/etc.

Edit: een paar weken terug was er ook een MR300 aanbieding bij HifiCorner (€5 duurder dan bij iBood, maar volgende dag in huis).

Ben er nu achter dat je de iEast met scriptjes kunt benaderen. De MR200/300 vast ook:
https://github.com/AndersFluur/IEastMediaRoom

Het werkt nu mooi samen met Domoticz.

Om een internet stream af te spelen:
http://192.168.xxx.xxx/ht...inguinradio.nl/listen.pls
Een nummer vanaf het netwerk:
http://IP-AudioCast/httpapi.asp?command=setPlayerCmd:play:http://IP-Synology/fichier.mp3
bediening:
http://IP-AudioCast/httpapi.asp?command=setPlayerCmd:play / pause / prev / next
Volume op 60%:
http://IP-AudioCast//httpapi.asp?command=setPlayerCmd:vol:60

[ Voor 93% gewijzigd door quazar op 27-02-2017 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Milmoor schreef op donderdag 23 februari 2017 @ 16:46:
Ze verwachten binnen enkele maanden een volgende iBood actie. Ik wacht dus nog even.
offtopic:
Oeps, ik had beter de vorige post kunnen aanpassen.
Het is weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Bedankt voor de tip. Ze gaan hard. Ik wilde er vier, maar tijdens het bestellen bleef er nog een over.

Ter info:
Aangezien het een Flash sale was voor de restvoorraad verwacht ik nog steeds binnen enkele maanden een volgende actie.

[ Voor 15% gewijzigd door Milmoor op 07-03-2017 21:04 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Mijn iLive Platinum speaker is nu ook aangekomen en werkt samen met de rest. Ziet er leuk uit, maar het geluid is wel minder dan de Stereoboomm MR300.
Afbeeldingslocatie: https://iliveelectronics.com/media/catalog/product/cache/1/thumbnail/90x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/s/iswf576b_copy.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door quazar op 09-03-2017 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Misschien een open deur, maar werkt multiroom ook icm spotify connect? En zijn ze ook te benaderen met spotify op windows? De chromecast music is dat niet (direct) namelijk :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Robertdj schreef op dinsdag 14 maart 2017 @ 18:41:
Misschien een open deur, maar werkt multiroom ook icm spotify connect? En zijn ze ook te benaderen met spotify op windows? De chromecast music is dat niet (direct) namelijk :@
Spotify Connect werkt in een multiroom setup alleen als je de betaalde versie gebruikt.
Heb geen betaalde versie en kan je dus geen antwoord geven op je vraag of het te benaderen is op Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
De MR300 staat weer op iBood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Net zelf ook ontdekt. Ik krijg vandaag het flash sale exemplaar binnen. Werkt deze fijn, dan bestel ik bij. De link: http://www.ibood.com/nl/n...008/1828/bluetooth-audio/

[Edit]
Hij is binnen, aangesloten, en werkt prima. Alleen lukt de home share nog niet. Hij ziet de PC's en wie de muziek via homegroup delen, maar niet de mappen/bestanden. Ook niet als ik de NTFS rechten op everyone zet.

[Edit2]
Vier extra MR300's besteld. Serre, woonkamer en een draagbare. Leuk speelgoed en die share ga ik nog wel oplossen.

[ Voor 58% gewijzigd door Milmoor op 15-03-2017 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Wat ik onhandig vind is dat je in de app niet kunt aangeven dat je bv Tidal niet gebruik. Je kunt dit wel instellen, maar wanneer je iets aanpast aan de setup (multiroom naar single-mode bijvoorbeeld) komt het weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

@quazar, jij hebt er al aardig wat mee gespeelt. Werkt bij jou de Home Music Share, onder My Music?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-05 17:56
Weet iemand hoe het met integratie met Synology audio statio nzit? Als dta ondersteund wordt overweeg ik sterk er 1 te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
@Milmoor Helaas nog niet aan toegekomen. Ik zie mijn netwerk share wel, maar speel muziek vanaf mijn telefoon of internetradio.
Hopelijk kun je playlists toevoegen, een directory toevoegen aan mijn favorieten lijkt niet te werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

quazar schreef op donderdag 16 maart 2017 @ 17:42:
@Milmoor Helaas nog niet aan toegekomen. Ik zie mijn netwerk share wel, maar speel muziek vanaf mijn telefoon of internetradio.
Hopelijk kun je playlists toevoegen, een directory toevoegen aan mijn favorieten lijkt niet te werken....
Zie je de mappen/nummers? Want bij mij is het scherm leeg na keuze voor computernaam: accountnaam:.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

De complete set is binnen. Dat werkt prima. Wel wat onhandig is dat de "eigenaar" van een groep aan moet blijven om de groep in stand te houden. Ik was eigenlijk van plan ze alleen aan te zetten als ik in de betreffende ruimte muziek wil.

Ik hoor het graag als iemand de muziek op de computer via de app kan benaderen, en hoe dan: homegroup, netwerk share of heel iets anders.

Gevonden: https://www.topnettricks.com/windows-8-dlna-media-server/. Heel wat anders dus.

[ Voor 49% gewijzigd door Milmoor op 31-03-2017 21:16 . Reden: Gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Iemand ervaring in combinatie met SWYH? Deze zou de audio output van je PC moeten kunnen streamen. Ik zie de stream wel, maar hij doet het nog niet. Niet op mp3 en niet op PCM/L16. Ik heb nog geen andere bitrates oid geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Niet online
Milmoor schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:00:
Iemand ervaring in combinatie met SWYH? Deze zou de audio output van je PC moeten kunnen streamen. Ik zie de stream wel, maar hij doet het nog niet. Niet op mp3 en niet op PCM/L16. Ik heb nog geen andere bitrates oid geprobeerd.
Emcee schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:04:

Heb zelf geen ervaringen mee.

De Venz A1 werkt trouwens goed met de MR300/200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Suli schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:54:
[...]

[...]

Heb zelf geen ervaringen mee.

De Venz A1 werkt trouwens goed met de MR300/200.
Ik was eerst de gratis versie aan het proberen. Zeker omdat het forum vande betaalde app vol spam aan het lopen is. Maar hij doet het wel :). Merci.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
Zag vandaag bij de Kruidvat MrHandsfree "Stereoboomm MR300s" staan voor 60 euro.
Ook is mijn iEast M5 audiocast die ik via iBood had besteld aangekomen. Werkt prima samen met de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er zijn meer merken die compatible zijn:
Brand model comment
Sonoé iEast -
Roxcore Roxcore Sold by kjell & company
Stereoboommm MR200 -
Stereoboommm MR300 -
August media players Specific models unknown
Muzo Cobblestone -
Venz A501 -
bron: https://github.com/Anders...om/blob/master/devices.md

Ook Auvisio lijkt compatible. De kleine box is 30 euro.

Zeer waarschijnlijk ook de Omnitronic CNP-1 WLAN Multiroom Streaming Adapter.
Helaas niet, ik zoek nog wat zaken uit, maar hij heeft er geen zin in.

[ Voor 46% gewijzigd door Milmoor op 29-07-2017 18:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Nuttig weetje: elk apparaat maakt óf verbinding met de ingestelde Wi-Fi (single mode) óf met een eigen Wi-Fi van de de master (multiroom mode), waarbij de master natuurlijk zelf wel met de ingestelde Wi-Fi verbind. Ik liep daar tegenaan toen ik het gehakkel van de muziek in de serre probeerde op te lossen. Ik had daar geen goed Wi-Fi bereik, maar naar later bleek was de verbinding naar het apparaat in de woonkamer het probleem. Dat kan je niet oplossen met een extra Access Point :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
Milmoor schreef op maandag 24 juli 2017 @ 15:35:
Nuttig weetje: elk apparaat maakt óf verbinding met de ingestelde Wi-Fi (single mode) óf met een eigen Wi-Fi van de de master (multiroom mode), waarbij de master natuurlijk zelf wel met de ingestelde Wi-Fi verbind. Ik liep daar tegenaan toen ik het gehakkel van de muziek in de serre probeerde op te lossen. Ik had daar geen goed Wi-Fi bereik, maar naar later bleek was de verbinding naar het apparaat in de woonkamer het probleem. Dat kan je niet oplossen met een extra Access Point :(.
Aaaah. Super gevonden! Nu snap ik waarom hij hapert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:22
De M200 en M300 speakers zijn weer te koop bij iBood voor respectievelijk 50 en 60 euro plus 6 euro verzendkosten. Daarnaast zag ik de M300 speaker online voor hetzelfde bedrag te koop staan bij Trekpleister. Stereoboom en MrHandsfree zijn beiden merken van de TE Group.

Ik las deze ervaring over de M300 speaker:
Ro-Maniak2 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:07:
[...]
Wat een joekels. Snel oordeel: beetje zelfde als MR200. Alleen wat meer low/dieper, separate bass. Logisch/precies wat je zou verwachten, want exact dezelfde speakertjes en overige hardware - behalve het extra bass woofertje en de grotere case om het effect daarvan te maximaliseren.
Wat ik me afvroeg is of de bass het hoog niet overstemd, gezien de grootte van de woofer plus basreflex pijp. Anders misschien toch maar de M200 bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ro-Maniak2
musicfreak schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:07:

Ik las deze ervaring over de M300 speaker:

[...]

Wat ik me afvroeg is of de bass het hoog niet overstemd, gezien de grootte van de woofer plus basreflex pijp. Anders misschien toch maar de M200 bestellen.
Vind ik niet iig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _patrick_
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-06-2023
Weet iemand of de Stereoboomm MR300 te koppelen is aan de Bluesound Powernode2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
_patrick_ schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 11:54:
Weet iemand of de Stereoboomm MR300 te koppelen is aan de Bluesound Powernode2?
Ik kan je het niet met zekerheid zeggen, maar ik verwacht het niet, aangezien Bluesound net als Heos en Sonos een eigen systeem heeft wat niet compatible is met elkaar. DTS Play-Fi is wat dat betreft al een stuk opener.

Zelf heb ik een streamer van Argon die ook multiroom ondersteund, gebaseerd op ene chip van Frontier silicon. Er zijn veel internetradio's die deze standaard ondersteunen, te herkennen ana het feit dat ze met de Undok app te bedienen zijn.

Helaas is dat weer een ander systeem dan waar deze Stereobooms gebruik van maken...

Wel een heel andere prijs- en ik denk ook kwaliteitsklasse, dat Bleusound. Ik bedoel, hun compacte speaker de Pu8lse flex kost rond de 400 euro. Ben dus ook wel benieuw naar je gebruiksdoel.

[ Voor 11% gewijzigd door musicfreak op 26-09-2017 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

De Auvisio music bridge doet het prima in combinatie met Stereoboomm, maar valt na een tijd niet gebruiken in slaap. Hij wordt vanzelf weer wakker bij aanspreken.

Controleer of het WiFi netwerk het password aan heeft. Anders heb je een ongeautoriseerd gat in je LAN. De Auvisio music bridge wordt zo uitgeleverd! Aan te zetten via de app.

De naam van deze apparaten en daarmee de SSID kan je via de webinterface aanpassen (ip-adres benaderen). Als je dat doet, dan moet je het wachtwoord via de app even uit en aanzetten, anders snappen ze elkaar niet. Multiroom werkt dan niet.

• quazar
WiFi blijft een probleem bij mij in huis. Zou dit te modden zijn op de MR300s? Ik zal er eens eentje openschroeven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
quazar schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 10:51:
WiFi blijft een probleem bij mij in huis. Zou dit te modden zijn op de MR300s? Ik zal er eens eentje openschroeven...
Een extra access point misschien? Werkt alleen als je hetzelfde channel gebruikt, anders wil de speaker er geen verbinding mee maken.

• quazar
@tjanssen top! Heb een accesspoint in de buurt die niet lijkt te helpen. Zal het channel eens aanpassen

edit: w00t; Wi-Fi strength van 7% naar 55% _/-\o_
Nooit bij stilgestaan dat de kanalen gelijk moeten zijn, had ze juist op automatisch gezet zodat ze elkaar niet in de weg zaten...

[ Voor 47% gewijzigd door quazar op 30-09-2017 13:36 . Reden: tnx tjanssen! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
quazar schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:20:
@tjanssen top! Heb een accesspoint in de buurt die niet lijkt te helpen. Zal het channel eens aanpassen

edit: w00t; Wi-Fi strength van 7% naar 55% _/-\o_
Nooit bij stilgestaan dat de kanalen gelijk moeten zijn, had ze juist op automatisch gezet zodat ze elkaar niet in de weg zaten...
Eigenlijk wil je zo ook niet op dezelfde kanalen, ook de reden die zelf aangeeft. Probleem is gewoon de speaker zelf, die weigert te verbinden met een zelfde SSID op en ander kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zak aarde
Ik heb zojuist Stereoboomm gemaild met de vraag of ze de MR300 speakers gaan updaten voor Airplay 2 vanwege de potentieel betere verbindingsstabiliteit en multiroom gebruiksgemak. Wellicht dat ze meer geneigd zijn daar iets mee te doen als meer Stereoboomm-bezitters erom vragen? Het mail adres is support@stereoboomm.be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Zak aarde schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:25:
Wellicht dat ze meer geneigd zijn daar iets mee te doen als meer Stereoboomm-bezitters erom vragen? Het mail adres is support@stereoboomm.be.
Ik verwacht hier niet al te veel van. Heb ze ook gemaild over mijn problemen met de wifi. Hierop werd doodleuk geantwoord dat ik de speaker opnieuw moest toevoegen in app. Beetje jammer dus. Ze zeggen dat ze geen firmware updates hebben. De oplossing voor mijn probleem heb ik proefondervindelijk zelf moeten vaststellen.

Ontwikkeling van alles zal wel gewoon in China plaatsvinden, waar ze geen enkele invloed op hebben. Is gewoon een branded goedkoop speakertje als je het mij vraagt. Dozen schuiven. Jammer, heeft een groot potentieel als je het mij vraagt.... Maar dit alles staat of valt wel met updates en support.

• Melis89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11-2024
tjanssen schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:36:
[...]

Ik verwacht hier niet al te veel van. Heb ze ook gemaild over mijn problemen met de wifi. Hierop werd doodleuk geantwoord dat ik de speaker opnieuw moest toevoegen in app. Beetje jammer dus. Ze zeggen dat ze geen firmware updates hebben. De oplossing voor mijn probleem heb ik proefondervindelijk zelf moeten vaststellen.

Ontwikkeling van alles zal wel gewoon in China plaatsvinden, waar ze geen enkele invloed op hebben. Is gewoon een branded goedkoop speakertje als je het mij vraagt. Dozen schuiven. Jammer, heeft een groot potentieel als je het mij vraagt.... Maar dit alles staat of valt wel met updates en support.
Ik had ze ook een mail gestuurd hierover en heb vandaag een reactie mogen ontvangen:

"Als Airplay 2 is uitgekomen op iphones en ipads kunnen we daar testen mee gaan doen, en dan besluiten of dit in een software upgrade wordt meegenomen."

Even afwachten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

De stereo in doet het prima, maar wordt niet doorgezet naar de rest van de boxjes. Dat was wel mijn bedoeling. Iemand die weet hoe je dit wel voor elkaar krijgt? Een of ander apparaatje dat als DLNA server functioneert of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 30-05 12:21
Milmoor schreef op maandag 25 december 2017 @ 21:20:
De stereo in doet het prima, maar wordt niet doorgezet naar de rest van de boxjes. Dat was wel mijn bedoeling. Iemand die weet hoe je dit wel voor elkaar krijgt? Een of ander apparaatje dat als DLNA server functioneert of iets dergelijks?
Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar toch: ik gebruik niet de app van Stereoboomm, maar die van iEast play. Is grotendeels hetzelfde, maar die kent in het rijtje met bronnen ook 'line in'. Ik zal het morgen eens testen, want ik vermoed dat je die kunt kiezen (al speelt de speaker ook zonder de app gewoon geluid vanaf zijn input, maar dat wordt alleen lokaal overruled) en dan andere speakers ermee kunt sync'en...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Sorry, dat had ik moeten zeggen: ik gebruik Audiocast, die heeft ook een line-in. Helaas speelt die alleen lokaal. Maar graag, probeer het. Ik kan wat over het hoofd zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• musicfreak
De Mr Handsfree XXL (oftewel de Stereoboom MR300) is momenteel bij Kruidvat voor slechts 35 euro te koop, zie https://www.kruidvat.nl/m...wifi-speaker-xxl/p/409707. Prijs op de pagina is 50 euro, maar daar gaat nog 30% korting af als je 'm in de winkelmand legt. Verzending is momenteel ook nog eens gratis, dus sla je slag!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

dreamscape schreef op maandag 25 december 2017 @ 22:27:
[...]

Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar toch: ik gebruik niet de app van Stereoboomm, maar die van iEast play. Is grotendeels hetzelfde, maar die kent in het rijtje met bronnen ook 'line in'. Ik zal het morgen eens testen, want ik vermoed dat je die kunt kiezen (al speelt de speaker ook zonder de app gewoon geluid vanaf zijn input, maar dat wordt alleen lokaal overruled) en dan andere speakers ermee kunt sync'en...
Heb je kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 30-05 12:21
Heb het even getest, maar het werkt niet. Zodra ik een jack-kabeltje aansluit, wordt wifi uitgeschakeld en werkt hij alleen als standalone luidspreker. De mogelijkheid om Line in te selecteren is waarschijnlijk voor andere apparaten bedoeld die zoiets wel ondersteunen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

dreamscape schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:05:
[...]

Heb het even getest, maar het werkt niet. Zodra ik een jack-kabeltje aansluit, wordt wifi uitgeschakeld en werkt hij alleen als standalone luidspreker. De mogelijkheid om Line in te selecteren is waarschijnlijk voor andere apparaten bedoeld die zoiets wel ondersteunen...
Jammer, bedankt voor het testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

musicfreak schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 07:51:
De Mr Handsfree XXL (oftewel de Stereoboom MR300) is momenteel bij Kruidvat voor slechts 35 euro te koop, zie https://www.kruidvat.nl/m...wifi-speaker-xxl/p/409707. Prijs op de pagina is 50 euro, maar daar gaat nog 30% korting af als je 'm in de winkelmand legt. Verzending is momenteel ook nog eens gratis, dus sla je slag!
Ik heb er twee bij gehaald, bedankt. Inderdaad fysiek hetzelfde als de Stereoboomm, maar met iets andere firmware. Je kan hier de naam van de Wi-Fi minder vrij aanpassen: geen spaties en moet korter zijn. Dit doe je trouwens via de webpagina. Het wachtwoord is daar ook minder vrij, maar dat kan je daarna via de app weer corrigeren. Raar maar waar :).
Ik heb nu vijf Stereoboomm's, twee Mr. Handsfree en een Auvisio (met spdif).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 16:29
Goede tip inderdaad. Heb er ook eentje gehaald. Heb nu een MR200, deze MR300 lookalike en een iEast audiostreamer. Als je die als hoofdbron inzet, dan kan je de speakers als slave eronder hangen en heb je multiroom. Ideaal en "ietsje" goedkoper dan een Sonos of Heos oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

@loeberce Waarom moet de iEast hoofdbron zijn, hij doet toch ook mee als hij slave is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-05 16:29
Milmoor schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 15:41:
@loeberce Waarom moet de iEast hoofdbron zijn, hij doet toch ook mee als hij slave is?
Klopt, weet eigenlijk niet waarom ik deze opzet heb gekozen. :/ Mogelijk argument is dat we de losse MR200/MR300 ook elders gebruiken en de iEast altijd in de woonkamer aangesloten is op de stereo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

loeberce schreef op dinsdag 2 januari 2018 @ 16:18:
[...]

Klopt, weet eigenlijk niet waarom ik deze opzet heb gekozen. :/ Mogelijk argument is dat we de losse MR200/MR300 ook elders gebruiken en de iEast altijd in de woonkamer aangesloten is op de stereo.
Elke reden is een goede reden. Ik vroeg me alleen af of het verschil maakte aangezien je het expliciet noemde.

Pagina: 1 2 Laatste