Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 06:58

Milmoor

Footsteps and pictures.

Milmoor schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 21:55:
[...]

Ik heb er twee bij gehaald, bedankt. Inderdaad fysiek hetzelfde als de Stereoboomm, maar met iets andere firmware. Je kan hier de naam van de Wi-Fi minder vrij aanpassen: geen spaties en moet korter zijn. Dit doe je trouwens via de webpagina. Het wachtwoord is daar ook minder vrij, maar dat kan je daarna via de app weer corrigeren. Raar maar waar :).
Ik heb nu vijf Stereoboomm's, twee Mr. Handsfree en een Auvisio (met spdif).
Omdat het kan ;). Normaal gesproken heeft de serre een eigen groep.
Meer_luidsprekers

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 00:06

Smarron

The bend

musicfreak schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 07:51:
De Mr Handsfree XXL (oftewel de Stereoboom MR300) is momenteel bij Kruidvat voor slechts 35 euro te koop, zie https://www.kruidvat.nl/m...wifi-speaker-xxl/p/409707. Prijs op de pagina is 50 euro, maar daar gaat nog 30% korting af als je 'm in de winkelmand legt. Verzending is momenteel ook nog eens gratis, dus sla je slag!
Bedankt, 2 besteld. Nu nog steeds 30% korting. Ik heb er straks 4! :) De andere 2 werken hier in de woonkamer al perfect. Straks ook op de slaapkamers.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19
Misschien goed om hier ook nog even het overzicht te delen van alle Android apps die met deze speakers samenwerken. Dat heb ik laatst een keer uitgezocht en gedeeld in de review van @Suli.

Veel verschil in functionaliteit tussen de apps zit er niet. De verschillende ondersteunde streamingdiensten verschillen wat, de Audiocast app heeft de extra dat je de speaker als wekker kan instellen. Ik had de hoop dat een van de apps een equalizer zou bieden maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Die equalizer mis ik inderdaad ook. Dat vind het tot nu toe wel een klein minpuntje. Had alleen de Stereoboomm app geprobeerd, maar alles lijkt op kleine details hetzelfde, dan hoef ik de rest ook niet te testen.

Heb ze nog niet via Bluetooth verbonden gehad, dan is een muziek app naar keuze te gebruiken +(equalizer), maar WiFi werkt echt heel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Ja, plus dat de speakers geen AptX ondersteunen dus dan klinkt Bluetooth (althans in mijn oren) niet zo best.

Ik heb mijn MR200 weer terug gebracht naar Kruidvat omdat ik het hoog teveel aanwezig vond, en het midden juist te weinig. Heb uiteindelijk een set Edifier R1280T's opgeduikeld op Marktplaats, die vind ik beter klinken. Heb er een Chromecast audio op aangesloten die ik nog over had.

[ Voor 62% gewijzigd door musicfreak op 14-01-2018 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

musicfreak schreef op zondag 14 januari 2018 @ 08:55:
Ja, plus dat de speakers geen AptX ondersteunen dus dan klinkt Bluetooth (althans in mijn oren) niet zo best.

Ik heb mijn MR200 weer terug gebracht naar Kruidvat omdat ik het hoog teveel aanwezig vond, en het midden juist te weinig. Heb uiteindelijk een set Edifier R1280T's opgeduikeld op Marktplaats, die vind ik beter klinken. Heb er een Chromecast audio op aangesloten die ik nog over had.
Gezien de afmetingen is het niet raar dat de Edifier's beter klinken. Ik vind de Stereoboomm en varianten voor hun afmetingen een best aardig geluid hebben, maar verwacht geen vervanging van een goede set stereo luidsprekers. De meerwaarde zit in het multiroom gedeelte, de draagbaarheid plus de batterijen. Dat bieden de Edifier's niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
Eens, de draagbaarheid is een grote plus voor de Steroboomm. Multiroom bieden ze overigens beiden, ook Chromecast biedt deze optie. Alleen wat minder uitgebreid geloof ik (met de mogelijkheid per kamer speakers in te stellen).

Ik ben nogal gevoelig voor hoge tonen, waardoor ik minder lang er naar kan luisteren. Dat speelde mij vooral parten bij de Stereoboom. Het is verder voor het geld een meer dan prima ding.

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 14-01-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Melis89 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:43:
[...]

Ik had ze ook een mail gestuurd hierover en heb vandaag een reactie mogen ontvangen:

"Als Airplay 2 is uitgekomen op iphones en ipads kunnen we daar testen mee gaan doen, en dan besluiten of dit in een software upgrade wordt meegenomen."

Even afwachten dus :)
Even afgewacht... ;)

Nog terugkoppeling gehad op je verzoek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12-04 19:24
Ik heb vandaag 2 stuks Mr Handsfree xxl (mr300) via trekpleister binnen gekregen, 39.95 per stuk momenteel!
Zijn echt top speakers. Klinken prima en mei spotify premium is het super.
Ik heb alleen 1 vraag. Bij spotify heb je telkens tussenpauzes (stiltes) tussen de nummers. Is dit in te stellen dat het smooth doorloopt?

[ Voor 4% gewijzigd door chefspecial op 18-04-2018 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-05 11:41
Ik heb er eentje, maar het is mij niet opgevallen dat er pauzes zitten tussen de nummers. Maar ik gebruik Apple music, ipv Spotify. Hoe stream je Spotify, casten vanaf je telefoon? Kan je testen met een andere bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Standaard (luisterend op je tel of tablet) kun je met de Spotify app instellen dat hij over moet lopen (crossfade) als het nummer is afgelopen. Maar deze optie vervalt als je hem cast via Spotify Connect en dan dus via de speakers laat lopen. In de app staat dan ook "nu niet mogelijk". Ik kan het in ieder geval niet vinden, echt jammer.

Heeft iemand de iEAST AudioCast M5 werkend met de Stereoboomm/Mr.Handsfree speakers? Heb een soundbar in de kamer die ik ook graag op de groep wil hebben, dacht aan de Audiocast... Maar synchroniseren ze met elkaar?

[ Voor 24% gewijzigd door chefspecial op 19-04-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
chefspecial schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:17:
Standaard (luisterend op je tel of tablet) kun je met de Spotify app instellen dat hij over moet lopen (crossfade) als het nummer is afgelopen. Maar deze optie vervalt als je hem cast via Spotify Connect en dan dus via de speakers laat lopen. In de app staat dan ook "nu niet mogelijk". Ik kan het in ieder geval niet vinden, echt jammer.

Heeft iemand de iEAST AudioCast M5 werkend met de Stereoboomm/Mr.Handsfree speakers? Heb een soundbar in de kamer die ik ook graag op de groep wil hebben, dacht aan de Audiocast... Maar synchroniseren ze met elkaar?
Ik gebruik op dit moment de Venz A1 om te casten. iEAST zou hetzelfde moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Suli schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:32:
[...]

Ik gebruik op dit moment de Venz A1 om te casten. iEAST zou hetzelfde moeten werken.
Thanks! Ben benieuwd, ga het morgen gelijk testen! 😄
Zit er bij jou nog vertraging in de normale speakers tov de wifi speakers?

[ Voor 12% gewijzigd door chefspecial op 19-04-2018 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
chefspecial schreef op donderdag 19 april 2018 @ 09:17:

Ik heb de iEast, een MR200 en de MrHandsfree XXL (MR300 equivalent): werken allemaal perfect samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
loeberce schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:34:
[...]

Ik heb de iEast, een MR200 en de MrHandsfree XXL (MR300 equivalent): werken allemaal perfect samen.
Enig idee hoe de iEast en de MrHandsfree XXL omgaan met verschillende WiFi kanalen? Zie hier voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
tjanssen schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:01:
[...]

Enig idee hoe de iEast en de MrHandsfree XXL omgaan met verschillende WiFi kanalen? Zie hier voor meer info.
Geen idee, want bij mij zit alles op hetzelfde kanaal (in de woonkamer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

tjanssen schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:01:
[...]

Ik verwacht in allemaal dezelfde chipset, dus hetzelfde gedrag. Let op: in een multiroom configuratie zit je in een master-slave model. Alleen de master maakt verbinding met jouw WiFi, de rest met de master. Daarom helpt een extra accespoint of ander kanaal dan niet. Bepalend is wie master is en hoe goed die te bereiken is voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Milmoor schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:23:
[...]

Ik verwacht in allemaal dezelfde chipset, dus hetzelfde gedrag. Let op: in een multiroom configuratie zit je in een master-slave model. Alleen de master maakt verbinding met jouw WiFi, de rest met de master. Daarom helpt een extra accespoint of ander kanaal dan niet. Bepalend is wie master is en hoe goed die te bereiken is voor de rest.
In multiroom configuratie kan ik me inderdaad voorstellen dat dit verschil maakt. Echter, het is in dit geval geen chipset verhaal, puur software. Wanneer ik de 2 verschillende kanalen gebruik, dan wil de speaker enkel connecten op het kanaal waarop de speaker de allereerste keer geconfigureerd is. Wanneer ik de WiFi van dit kanaal vervolgens uitzet, dan verbindt de speaker wel op het alternatieve kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

tjanssen schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:28:
[...]

In multiroom configuratie kan ik me inderdaad voorstellen dat dit verschil maakt. Echter, het is in dit geval geen chipset verhaal, puur software. Wanneer ik de 2 verschillende kanalen gebruik, dan wil de speaker enkel connecten op het kanaal waarop de speaker de allereerste keer geconfigureerd is. Wanneer ik de WiFi van dit kanaal vervolgens uitzet, dan verbindt de speaker wel op het alternatieve kanaal.
De precieuze details heb ik niet, maar ook het accespoint speelt een rol. Een Unifi zal bijv. eerder opgegeven t.b.v. een van zijn broertjes i.p.v. op lage snelheid door te rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Milmoor schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 12:21:
[...]

De precieuze details heb ik niet, maar ook het accespoint speelt een rol. Een Unifi zal bijv. eerder opgegeven t.b.v. een van zijn broertjes i.p.v. op lage snelheid door te rommelen.
Hier zit het niet in, het apparaat weigert gewoon verbinding te maken. Het blijft stug connecten op het verkeerde kanaal. Hier kan het access point ook niets aan doen. Bij de meeste apparaten gaat dit inderdaad wel goed. Het access point schopt het apparaat eraf, waarbij het apparaat opnieuw gaat kijken naar een access point met betere signal strenght.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Maar wat is dan het "verkeerde" kanaal, die met de lage signaalsterkte? Ik heb de iEast uitgesloten van een AP ten gunste van de AP op de begane grond. Met Unify is dat redelijk makkelijk in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Niet online
Inderdaad. Dit heb ik ook geprobeerd, maar dan heb ik dus af en toe een wegvallende verbinding. Niet gek natuurlijk, er hangt niet voor niets een tweede access point.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chefspecial
Suli schreef op donderdag 19 april 2018 @ 18:32:
[...]

Thnx! Werkt inderdaad probleemloos en zonder vertragingen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Het enige wat ik nog wel erg jammer vind is dat Spotify Connect geen mogelijkheid heeft tot crossfade tussen de nummers, tenminste ik kan het niet vinden. Is er een mogelijkheid om toch te faden tussen de nummers zoals het ook op de mobiel pf tablet kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Heb 2 MR Handsfree XXL besteld bij de Kruidvat. Deze wil ik allebei met behulp van een line out kabel op de tv aansluiten.
Ik vermoed dan dat ik het ene kabeltje uit de tv moet spiltten met een RCA kabel om het links/rechts signaal vervolgens naar de verschillende speakers te sturen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Geen directe ervaring met deze speakers, maar zo hoort het wel te werken. Je kan niet één aansluiten via de line out en dan de ander via multiroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Milmoor schreef op maandag 30 april 2018 @ 20:34:
Geen directe ervaring met deze speakers, maar zo hoort het wel te werken. Je kan niet één aansluiten via de line out en dan de ander via multiroom.
Klopt, vandaar dat ik het zo bedacht had. Heel jammer dat dit niet softwarematig is te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRX2.5
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2023
De Mr. Handsfree XXL is wederom / nog steeds (?) in de aanbieding bij Kruidvat voor € 35,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Heb de 2 Mr Handsfree XXL speakers van de Kruidvat binnen. Setup en app werken erg goed! Speakers klinken in de mid en hoog wat mij betreft echt goed en met 2 speakers kan je makkelijk een middelgrote woonkamer vullen. Maar... Ze komen in het lage toch te kort, ook in een stereo opstelling.(in vergelijking met mijn 7 jaar oude elcheapo Sony 5.1 set met klein subje) Misschien had ik er na al die lovende recensies wel teveel van verwacht.
Ik ga ze retouneren naar de kruidvat. Jammer want de prijs is goed maar ik heb zonder het laag geen usecase voor ze.

[ Voor 7% gewijzigd door Gumball op 02-05-2018 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
Gumball schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 22:24:
Heb de 2 Mr Handsfree XXL speakers van de Kruidvat binnen. Setup en app werken erg goed! Speakers klinken in de mid en hoog wat mij betreft echt goed en met 2 speakers kan je makkelijk een middelgrote woonkamer vullen. Maar... Ze komen in het lage toch te kort, ook in een stereo opstelling.(in vergelijking met mijn 7 jaar oude elcheapo Sony 5.1 set met klein subje) Misschien had ik er na al die lovende recensies wel teveel van verwacht.
Ik ga ze retouneren naar de kruidvat. Jammer want de prijs is goed maar ik heb zonder het laag geen usecase voor ze.
Heb zelf ook deze week 2 Mr Handsfree XXL binnen gekregen van de Kruidvat. En herkenbaar door alle positieve verhalen waren mijn verwachtingen hoog. Het geeft geen Sonos resultaat. Maar de prijs is er ook naar. Midden en Hoog zijn iets teveel aanwezig.

Zelf overweeg ik om line-out te maken en mn oude Logitech Sub aantesluiten: LeGato23 in "Stereoboomm MR200"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
vaserv schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:42:
[...]

Heb zelf ook deze week 2 Mr Handsfree XXL binnen gekregen van de Kruidvat. En herkenbaar door alle positieve verhalen waren mijn verwachtingen hoog. Het geeft geen Sonos resultaat. Maar de prijs is er ook naar. Midden en Hoog zijn iets teveel aanwezig.

Zelf overweeg ik om line-out te maken en mn oude Logitech Sub aantesluiten: LeGato23 in "Stereoboomm MR200"
Daarmee breid je de speaker niet uit maar stuur je het signaal door naar de line-out, waarbij vziz het geluid dus alleen naar het ontvangende systeem gaat. ergo: je gaat alleen je Sub er mee aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

vaserv schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:42:
[...]

Dit is een mogelijk alternatief: https://www.amazon.de/gp/product/B01DKFCD7O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb 4 van deze speakers en gebruik ze nog vrijwel dagelijks. Ik ben er echt nog heel tevreden over, lekker in de woonkamer als achtergrondmuziek of in de tuin.

Ik heb wel het idee dat wanneer ze via WiFi worden aangestuurd, het geluid wat scheller is dan bijv. via BT. De bass is met BT net wat meer aanwezig. Ervaren jullie dat ook ?

De speaker is trouwens wederom in de aanbieding bij 't Kruidvat voor 35 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:08

Vis

Ik heb ook 2 speakers van Mr Handsfree xxl binnen, alleen kan ik enkel met 1 speaker connecten via wifi (op het 2,4 frequentie uiteraard)
De 2e speaker kan maar geen verbinding maken. Geeft aan : failed to connect to wifi router..
Wie weet wat ik kan doen? Heb ssid van de connecte speaker al veranderd.. maar niets helpt.. moet ik nog in de router misschien een ander wifi kanaal handmatig selecteren? Staat nu op automatisch (11) dacht ik..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

@Vis Kan je wel rechtstreeks bij het boxje verbinden via zijn eigen WiFi?

[ Voor 10% gewijzigd door Milmoor op 07-06-2018 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Milmoor schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 12:28:
@Vis Kan je wel rechtstreeks bij het boxje verbinden via zijn eigen WiFi?
Nee kon ik eerst ook niet, is inmiddels opgelost door ze te connecten via mn iPad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Van de week een Google chromecast gekocht, weet iemand of die heel toevallig ook te connecten is met de speakers? Dat zou zeer tof zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
chefspecial schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:26:
Van de week een Google chromecast gekocht, weet iemand of die heel toevallig ook te connecten is met de speakers?
Een Chromecast of Chromecast audio? Die laatste kan je via de aux ingang aansluiten op de Stereoboomm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
musicfreak schreef op zondag 10 juni 2018 @ 21:47:
[...]

Een Chromecast of Chromecast audio? Die laatste kan je via de aux ingang aansluiten op de Stereoboomm.
Eigenlijk bedoel ik in dezelfde multiroom zetten.... Ik heb een audiocast en inmiddels 4 stereoboom's / mr handsfree in een room zitten
zou ook graag de Google chromecast erin hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

chefspecial schreef op maandag 11 juni 2018 @ 23:53:
[...]

Eigenlijk bedoel ik in dezelfde multiroom zetten.... Ik heb een audiocast en inmiddels 4 stereoboom's / mr handsfree in een room zitten
zou ook graag de Google chromecast erin hebben.
dat lukt alleen als de Chromecast een stream verzorgt waar de Stereoboomm mee overweg kan. Via aux o.i.d. lukt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Milmoor schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:12:
[...]

dat lukt alleen als de Chromecast een stream verzorgt waar de Stereoboomm mee overweg kan. Via aux o.i.d. lukt dat niet.
Maar kan het ook andersom? Ik heb een ieast audiocast als basis. Daar zitten twee stereoboomm's op. Onder de overkapping heb ik een tv hangen die een Google chromecast heeft: is het mogelijk om de stream van de audiocast / stereoboomm op welke manier dan ook draadloos te koppelen aan de chromecast zodat de google chromecast ook in de zelfde multiroom zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

chefspecial schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 14:34:
[...]

Maar kan het ook andersom? Ik heb een ieast audiocast als basis. Daar zitten twee stereoboomm's op. Onder de overkapping heb ik een tv hangen die een Google chromecast heeft: is het mogelijk om de stream van de audiocast / stereoboomm op welke manier dan ook draadloos te koppelen aan de chromecast zodat de google chromecast ook in de zelfde multiroom zit?
Neen, want de Stereoboomm heeft zijn eigen systematiek. Kan je de TV niet via zo'n apparaat koppelen? Deze is wel Stereoboomm compatible.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
De Mr Handsfree XxL is weer bij trekpleister in de aanbieding voor 28 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
Ik ben nog op zoek naar een multiroom speaker welke in de groep gezet kan worden van de stereoboomm's en welke geschikt is voor buiten. Iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwte
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-04 22:50
De Mr Handsfree XxL is nu bij trekpleister in de aanbieding voor 19,99 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

chefspecial schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 12:11:
Ik ben nog op zoek naar een multiroom speaker welke in de groep gezet kan worden van de stereoboomm's en welke geschikt is voor buiten. Iemand een tip?
Indien voor af en toe: doe een plastic zak om de Stereoboomm? Voor structureel: een buiten-speaker met spdif ingang aangesloten op een Auvisio met spdif in een waterdichte behuizing?

[ Voor 12% gewijzigd door Milmoor op 23-07-2018 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

jwte schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:36:
De Mr Handsfree XxL is nu bij trekpleister in de aanbieding voor 19,99 euro!
Damn.. dit is echt belachelijk goedkoop voor zo'n goeie speaker jongens! Ik heb er hier 2 thuis, en er komt echt een bijzonder goed geluid uit voor z'n prijs..
En multiroom 🙌🏼 beste koop van dit jaar tot nu toe hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Yes. Heb er ook 3 via de Trekpleister actie.

Houdt ffn in de gaten dat heel vaak het ding nog uit zichzelf een hotspot aanmaakt. Log daar op in. Ga naar het ip (ff scannen) en je kan uit de broncode je SSID + password halen.

Meestal knalt die er weer een password op, maar voor sommigen misschien handig om even een ander Vlannetje aan te maken :).

Geluid is dikke prima voor de prijs!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Kecin schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:10:
Yes. Heb er ook 3 via de Trekpleister actie.

Houdt ffn in de gaten dat heel vaak het ding nog uit zichzelf een hotspot aanmaakt. Log daar op in. Ga naar het ip (ff scannen) en je kan uit de broncode je SSID + password halen.

Meestal knalt die er weer een password op, maar voor sommigen misschien handig om even een ander Vlannetje aan te maken :).

Geluid is dikke prima voor de prijs!
Ook vervelend: sommige varianten hebben standaard geen wachtwoord op hun Wi-Fi. Dan staat jouw netwerk via de voordeur dicht, maar via je boxjes staat de achterdeur open. Even inloggen via IP en een wachtwoord erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Niet online
Milmoor schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 21:41:
[...]

Ook vervelend: sommige varianten hebben standaard geen wachtwoord op hun Wi-Fi. Dan staat jouw netwerk via de voordeur dicht, maar via je boxjes staat de achterdeur open. Even inloggen via IP en een wachtwoord erop zetten.
Bedankt voor de tip. Mijne stond idd ook wagenwijd open🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

[...]

Je kan toch ook gewoon via de MHF app naar luidspreker info gaan, en daar op het vinkje aanzetten bij Hide SSID?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

[...]

Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Welke software versies hebben jullie overigens?
Ik best oude volgens mij en heb nog geen nieuwe kunnen vinden om ze te flashen. Zie onderstaande screenshots. De derde kan je het wifi password zien als je rechtermuisknop doet -> element inspecteren en “type=password” veranderen naar “type=text”

Op de website ook geen firmware (wel de handleidig) te vinden: http://www.mrhandsfree.co...ct/84981-wifi-speaker-xxl

Op de website van August Int ook niet:
https://www.augustint.com/en/productmsg-1-289.html

Verder ging de installatie bij mij niet met de stabdaard app maar met August Alink. Daar de WR-300 aantikken. Werkt vele malen beter in mijn gevan (zowel iOS als Android)

1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/lDh5sHYJBszVuQOda0kEm4M6/full.png

2.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/T9DwNHnMWmVEsYux15d5tzYq/full.png

3.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IJ861jLyVNJgu36FMg9XRQlG/full.png

Interessant: nog meer API info, SSH inlog etc op dit topic op een ander forum:
http://www.diyaudio.com/f.../302748-am-v200-wifi.html

Edit: tr gedaan voor tt change met de Mr Handsfree erbij :)

[ Voor 23% gewijzigd door Kecin op 29-07-2018 15:48 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Vis schreef op zondag 29 juli 2018 @ 09:05:
[...]
Je kan toch ook gewoon via de MHF app naar luidspreker info gaan, en daar op het vinkje aanzetten bij Hide SSID?
Hide is niet disable. Je kan er nog steeds op, alleen wordt hij iets moeilijker vindbaar. Als je ooit een apparaat wel verbonden hebt, dan vraagt die periodiek "Ik zoek Stereoboomm123". Een nieuwsgierig persoon/programma kan dat gebruiken om de naam te weten en heeft dan toch toegang.
@Kecin auw, dat is echt slordig wat betreft het wachtwoord "verbergen". Bedankt voor de bak interessante info. Gelukkig moet je wel in het netwerk zitten om bij de betreffende pagina te komen. En als daar inderdaad een wachtwoord staat heb je een kip ei probleem: nadat je het wachtwoord weet kan je het wachtwoord zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Milmoor op 29-07-2018 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smartt
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 07-05 16:47
Vis schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 23:12:
[...]

Nee kon ik eerst ook niet, is inmiddels opgelost door ze te connecten via mn iPad 8)7
Gek genoeg had ik hetzelfde probleem. Op zowel op mijn iPhone 8 als de iPhone SE van mijn vriendin alle apps gepobeerd, MrHandsfree, AudioCast, iEAST (uiteraard op de 2.4 frequentie), maar lukte maar niet om verbinding te maken. De oude iPad (een van de eerste generaties) deed het probleemloos gek genoeg.

Heb via de trekpleister 4 MrHandsfree's XXL a.k.a. MR300's aangeschaft, maar ondanks dat ze vrij dichtbij elkaar in twee ruimtes zitten (max 5 meter van de 'master') vliegt er toch vaak 1 van de drie uit. Welke is steeds een verrassing. Ook regelmatig sync issues, zelfs na ze opnieuw aan hun master te hebben toegewezen (even op single modus zetten). Geluid is wel prima, zeker in stereo modus maar ben dus nog niet helemaal overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:20
Vis schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 00:15:
Ik heb ook 2 speakers van Mr Handsfree xxl binnen, alleen kan ik enkel met 1 speaker connecten via wifi (op het 2,4 frequentie uiteraard)
De 2e speaker kan maar geen verbinding maken. Geeft aan : failed to connect to wifi router..
Wie weet wat ik kan doen? Heb ssid van de connecte speaker al veranderd.. maar niets helpt.. moet ik nog in de router misschien een ander wifi kanaal handmatig selecteren? Staat nu op automatisch (11) dacht ik..
Oude post maar ook last van. Krijg het niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennart152
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-05 20:08
Zijn er nog gebruikers van deze speakers? Mijn Nokia maakt automatisch verbinding met 5ghz en kan niet automatisch met 2.4ghz verbinding maken. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

lennart152 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 16:49:
Zijn er nog gebruikers van deze speakers? Mijn Nokia maakt automatisch verbinding met 5ghz en kan niet automatisch met 2.4ghz verbinding maken. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Dat is raar. Hebben beide frequenties dezelfde SSID of verschillende? Maar veel belangrijker: ondersteunt jouw Access Point beide frequenties? Zo ja, dan kan jouw Nokia prima met het AP verbinden en die met de Stereoboomm boxjes. Dat hoeft niet rechtstreeks.

• lennart152
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-05 20:08
Milmoor schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 17:44:
[...]

Dat is raar. Hebben beide frequenties dezelfde SSID of verschillende? Maar veel belangrijker: ondersteunt jouw Access Point beide frequenties? Zo ja, dan kan jouw Nokia prima met het AP verbinden en die met de Stereoboomm boxjes. Dat hoeft niet rechtstreeks.
Acces point ondersteunt beide frequenties, of ssid hetzelfde is moet ik even checken.

Ik heb begrepen dat de speaker alleen op 2,4ghz werkt. de app geeft ook aan dat je telefoon op 2,4ghz geconnected moet zijn.

Probleem met de Nokia 8 is dat hij automatisch het sterkste signaal pakt wat 5ghz is. In de settings van de Nokia kan je dit niet aanpassen.

Maar als ik jou goed begrijp kan via 5ghz dus wel de speaker benaderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Bij de eerste keer instellen niet, dan verbind je rechtstreeks met de luidspreker. De Nokia op 5Ghz naar het AP, en die op 2,4Ghz naar het boxje. Daar hoef je ook niets raars voor te doen, dat gebeurd vanzelf. Heb je de boxjes al wel in kunnen stellen? Daarvoor moet je verbinding maken met het boxje. Die stel je dan in zodat deze met het AP kan communiceren.

[ Voor 54% gewijzigd door Milmoor op 16-08-2019 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanBoontje
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-04-2020
Kunnen de Stereoboomm MR 200 en of MR 300 luidsprekers ook gebruikt worden zonder Wifi en Bluetooth.?
Dus gewoon met een snoertje vanaf de versterker of de laptop aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

JohanBoontje schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:42:
Kunnen de Stereoboomm MR 200 en of MR 300 luidsprekers ook gebruikt worden zonder Wifi en Bluetooth.?
Ja, werkt prima. Zit een minijack aansluiting op. Ik heb hem aan de PC hangen als speakertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:45
Ik heb er ook één, indertijd via Kruidvat gekocht. Geweldig goed wifispeakertje, kostte weinig maar <€100 zijn er weinig die beter zijn. Gebruik 'm veel met internetradio. Hij onthoud de laatstgekozen zender, en speelt na opstarten met een druk op de play-toets vanzelf weer verder.
Ik zie 'm nooit meer staan bij Kruidvat of Trekpleister, worden ze nog wel gemaakt?

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morscha
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:23
JohanBoontje schreef op zondag 12 april 2020 @ 18:42:
Er is ook nog de mogelijkheid om een usb stick met muziek erop erin te pluggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-05 10:57
Speakertjes werken nog steeds perfect, straks met de vakantie weer mee naar het strand. Accu gaat goed lang mee. Enige nadeel is dat de hele buurt hoort als de accu bijna leeg is... “LOW POWER” Iemand een idee of dat nog aan te passen is? Pling geluidje is wat mij betreft voldoende, maar dat zal alleen via flashen/programmeren te doen zijn ben ik bang..

[ Voor 11% gewijzigd door _LF_ op 01-06-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Ja heel fijne speakertjes nog steeds idd!

Gebruik ze ook vaak als externe speaker als ik in de tuin op de iPad tv kijk of Netflix.

Heerlijk allemaal draadloos vanuit de lounge hoek achter in de tuin :)

Accu gaat nog steeds net zo lang mee, heb ze al dik 2 jaar. Voor 25 euro destijds gekocht 🥳 2 paar

[ Voor 7% gewijzigd door Vis op 01-06-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

_LF_ schreef op maandag 1 juni 2020 @ 20:38:
Speakertjes werken nog steeds perfect, straks met de vakantie weer mee naar het strand. Accu gaat goed lang mee. Enige nadeel is dat de hele buurt hoort als de accu bijna leeg is... “LOW POWER” Iemand een idee of dat nog aan te passen is? Pling geluidje is wat mij betreft voldoende, maar dat zal alleen via flashen/programmeren te doen zijn ben ik bang..
Graag, en wat minder vaak toeteren bij een lege batterij. Ga maar gewoon uit na twee keer. Op een of andere manier is de batterij altijd ‘s nachts op. Ik heb er zes, vind de juiste maar met een slaperig hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-05 10:57
Uit dit forumdraadje van 2018 komt dit nog naar voren:
Ports
53,80,4515,5001,5356,8819,8899,19004,19100,21001,21021-21036,49152,59152

Bij het opstarten DNS queries naar baidu.com, sina.com.cn, time.windows.com en s000.linkplay.com (Lijkt fabrikant van de chipset te zijn).
http://s000.linkplay.com:...o_image_7688/products.xml
Laatste is misschien een firmware update controle, over HTTP dan nog... :-/
Ik ga de domeinen blocken in pi-hole en zien wat het effect is, verder uitzoeken zal voor later zijn.
en later:
De DNS blokkade is effectief dus er lijken geen andere vuile truuken in te zitten.
Ik kan de speakers ook via AirPlay aansturen.

[ Voor 12% gewijzigd door _LF_ op 01-06-2020 22:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elrosso
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-05 20:21
Ik zou deze niet meer aanschaffen. Mr.Handsfree / Stereoboomm heeft bij mij aangegeven dat voor bepaalde radiozenders via TuneIn geen licentie meer wordt aangevraagd door hun. Vreemd verhaal, maar hierdoor doen radio zenders het niet meer via TuneIn. Bij mij werken o.a. Veronica en Radio 10 niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan_De_Belg
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-08-2024
elrosso schreef op donderdag 2 december 2021 @ 20:52:
Ik zou deze niet meer aanschaffen. Mr.Handsfree / Stereoboomm heeft bij mij aangegeven dat voor bepaalde radiozenders via TuneIn geen licentie meer wordt aangevraagd door hun. Vreemd verhaal, maar hierdoor doen radio zenders het niet meer via TuneIn. Bij mij werken o.a. Veronica en Radio 10 niet meer.
Ik kan dit beamen, heb deze 3 maand geleden gekocht en 30% van de zenders die ik actief beluisterde zijn nu niet meer bereikbaar.

Was heel goedkoop en daarom echt handig, maar dan juist na aanschaf dit beëindigen :( Pijnlijk

UPDATE
Voor mensen die toegang tot meer zenders willen. Er kan gekozen worden om de app IEAST play te installeren, deze kan ook omweg met deze speaker.
MAAR
Je moet een oudere versie gebruiken (3.0.1.210303) van 5 maart. Via een apk download of manager.
Deze versie bevat meerdere bronnen, waaronder 'internet radio'. En hier onder werken alle zenders.

Mvg

[ Voor 22% gewijzigd door Milan_De_Belg op 02-01-2022 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technado
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik heb nu 5 Stereoboomm speakers waarbij ik niet alle radiozenders meer kan selecteren. Ook niet met iEAST oudere versie. Hierin is de internet radio niet meer werkend zelfs.
Heeft er iemand misschien nog een andere oplossing?

[ Voor 17% gewijzigd door Technado op 01-02-2022 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSGHGV
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 17:40
Technado schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 12:27:
Ik heb nu 5 Stereoboomm speakers waarbij ik niet alle radiozenders meer kan selecteren. Ook niet met iEAST oudere versie. Hierin is de internet radio niet meer werkend zelfs.
Heeft er iemand misschien nog een andere oplossing?
Rechtstreeks benaderen, zie bericht op pagina 3 van Quzar van 26 feb 2017. Met de MHF XXL gaat dit goed bv http://192.168.178.36/htt...enne.de/oldie-antenne.m3u werkt bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:27
Ik gebruik ze nog steeds tot volle tevredenheid. De nieuwe app heet "Legacy player" en heeft dezelfde functionaliteit (o.a. ook stereo setup maken met 2 speakers).
Pagina: 1 2 Laatste