Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-05 15:57
Ik wil graag spellen met mijn zoon kunnen spelen op de PS4, maar blijkbaar bestaat splitscreen racen tegen elkaar niet meer ofzo. In ieder geval niet op de PS4, erg jammer?! Want ook al is het niet het mooist, soms speel je gewoon met elkaar in dezelfde huiskamer. Je kunt toch moeilijk 2 tv's en 2 PS4's in de woonkamer naast elkaar zetten.

Dus mijn vraag is, wie weet er leuke spellen die tegelijk samen te spelen zijn op de PS4, genre geschikt voor 13 jarige (gaat niet om leeftijd op pakje, maar niet alleen schieten zou erg fijn zijn)

Beste antwoord (via sterredag op 28-12-2018 16:55)

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:37
Splitscreen gamen bestaat gelukkig nog wel ;)

Racers:
-Gran turismo Sport
-Beach buggy racing
-trackmania
-rocket league

Shooters:
-Call of duty (maakt niet uit welke)
-Star wars battlefrond
-Resident evil 6

-Borderlands: The handsome collection
-Lego games (maakt niet uit welke)

[ Voor 29% gewijzigd door dm-dutchman op 28-12-2018 10:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18:37
Splitscreen gamen bestaat gelukkig nog wel ;)

Racers:
-Gran turismo Sport
-Beach buggy racing
-trackmania
-rocket league

Shooters:
-Call of duty (maakt niet uit welke)
-Star wars battlefrond
-Resident evil 6

-Borderlands: The handsome collection
-Lego games (maakt niet uit welke)

[ Voor 29% gewijzigd door dm-dutchman op 28-12-2018 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
Overcooked (is ook een deel 2 van)

Kan eventueel ook met meer, met met 2 mensen is het ook al geweldig chaotisch

hier een gameplay voorbeeldje.
YouTube: Overcooked Gameplay: Let's Play Overcooked - COUCH CO-OP COOKING

[ Voor 41% gewijzigd door thaicecube op 28-12-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:27
Knack 2

Met mijn dochter samen gespeeld.
Is leuk en werkt gewoon helemaal lekker.

En je hebt Rocket League wat ook gewoon splitscreen is.

[ Voor 25% gewijzigd door Fordius op 28-12-2018 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 49090

Ik vond zelf deze link. https://www.tomsguide.com...-screen-ps4-games.html#s1

De race game die ze noemden gran turisomo sport.

Wellicht ook leuk die little big planet serie?

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 49090 op 28-12-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18:57
Een beetje lui maar wel handig:
https://medium.com/@scarb...er-games-ps4-3904dc150cc3 (Best lokale multiplayer PS4 Games)
https://www.slant.co/topi...st-split-screen-ps4-games (Beste ps4 splitscreens games)

Zo staan er nog vele lijsten op Google, bijvoorbeeld te zoeken op "Local multiplayer PS4" of "PS4 Splitscreen games"

Zo kom je toch nog veel meer games tegen dan wat de gemiddelde gamer überhaupt kent.
Bij deze lijsten worden er ook vaak uitleg gegeven over de game, zo is het wat makkelijker om een leuke game voor samen te vinden!

[ Voor 13% gewijzigd door Christoxz op 28-12-2018 10:20 ]

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 17:11
Platformer:
- Little Big Planet 3
- Trine 2

Shooter:
- Borderlands 2
- Resident Evil 5 (wellicht ook 6?)

Geen idee wat voor categorie:
- Lego DC Super Villains (bijna alle Lego games zijn verrassend leuk in co-op)
- Goat Simulator (De bugs zijn een feature ;) )

Survival:
- Don't starve together

[ Voor 33% gewijzigd door Meekoh op 28-12-2018 10:26 ]

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

"pass the controller" is ook altijd een handige categorie (al twijfel ik of ik de naam goed heb). Handig als er meer spelers dan controllers zijn.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
https://www.co-optimus.com/system/22/playstation-4.html

Ideale site om dit soort zaken op te vragen, ook voor bijv. LAN op de PS4 maar dus ook couch co-op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Iemand Diablo al genoemd? Op console en met meer spelers érg vermakelijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:29
Ik vind zelf Towerfall echt geweldig voor local multiplayer. Met 2 spelers kan je zowel Co-op als Vs mode spelen en lekker retro boogschutter spelen.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:47
Naast de tripple A games zijn er ook nog zat indie games met lokale splitscreen te vinden. Ik vond zelf het spel Screencheat wel geinig. Hierbij is het juist de bedoeling om op elkaars scherm af te kijken. Omdat de andere spelers op jouw scherm onzichtbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
Bedankt allemaal voor deze reacties...

Ik had wel gezocht op offline multiplayer, maar wist niet dat lokaal een betere term zou wezen.

Daarbij is het soms gewoon wel fijn om vanuit gebruikerservaringen van meerdere mensen te leren ipv een top 10 lijstje wat door iemand is gemaakt of 1 site is gemaakt.

@bram1984 deze info kan ik niet zo snel vinden hoor in dat draadje!

Termen als Co-op en VS waren mij nog onbekend. De laatste keer dat ik een Playstation in huis had was toen de PS3 net uit was en dat was niet zo heel lang ook.

En zeker omdat ik ook zocht naar de mogelijkheid tot split screen bijvoorbeeld.

Na mijn zoektocht via google besloten hier een draadje te openen ipv in een bestaand topic ivm het feit dat ik dus splitscreen noem EN ook mijn zoon van 13. Het is een wirwar om uit te zoeken en nu ben ik binnen een halve dag goed geholpen.

Dus dank allemaal, ik ben hiermee erg geholpen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-07 17:11
@sterredag nog eentje vergeten, het is niet een traditioneel co-op/splitscreen spel, maar het is erg leuk!
Keep talking and nobody explodes (VR is optioneel)
Er leuk spel om goed te leren samenwerken en vooral communiceren!

1 speler heeft de controller en ziet het scherm, deze moet de bom ontmantelen hij weet echter niet hoe.
de andere speler(s) heeft/hebben de defuse handleiding (papier of pdf) en mag/mogen het scherm niet zien.
Je moet aan elkaar omschrijven wat voor puzzels er op de bom zitten en hoe de bom eruit ziet, zodat de speler met de handleiding jou kan vertellen welk draadje je bijv. moet doorknippen.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sterredag Daar kun je dit soort vragen in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
@bram1984

Ik kan nergens uit herleiden dat dit nodig is. Als er nog andere vragen lopen, kan het zelfs erg onoverzichtelijk worden.

Spielerij FAQ

Niks hier wijst erop dat als ik een dergelijke vraag heb, dat ik het daar neer moet zetten. (dus mochten moderators vinden dat dat persé moet, dan kunnen ze hier misschien iets mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterredag schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 20:27:
@bram1984

Ik kan nergens uit herleiden dat dit nodig is. Als er nog andere vragen lopen, kan het zelfs erg onoverzichtelijk worden.

Spielerij FAQ

Niks hier wijst erop dat als ik een dergelijke vraag heb, dat ik het daar neer moet zetten. (dus mochten moderators vinden dat dat persé moet, dan kunnen ze hier misschien iets mee)
Het was slechts een tip ter voorkoming van een stortvloed van pietluttige kleine vragen. Het enige dat ik zeg is dat je door soort vragen echt prima dat kan stellen. Doe ermee wat je wilt. Als ik een random vraag heb over een iPhone 7, stel ik die juist in het iPhone 7 topic. Vind ik logisch, maar jij blijkbaar niet. Is verder prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:38
Zag toevallig de andere dag ook Magicka 2 op de PSN Store staan. Zou me verbazen als dat niet local Co-opp heeft. Helaas niet zo chaotisch als deel I maar wel een top spel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:16

Prx

bram1984 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 22:45:
[...]

Het was slechts een tip ter voorkoming van een stortvloed van pietluttige kleine vragen. Het enige dat ik zeg is dat je door soort vragen echt prima dat kan stellen. Doe ermee wat je wilt. Als ik een random vraag heb over een iPhone 7, stel ik die juist in het iPhone 7 topic. Vind ik logisch, maar jij blijkbaar niet. Is verder prima.
Ik vind juist de vraag naar leuke spellen om met zijn tweeën te spelen een super goede vraag voor een eigen draadje, zonder dat deze ondergesneeuwd raakt in een discussie met 6800+ posts. Ben persoonlijk zelfs blij dat hier nu een klein overzichtje van is in dit topic, want ook ik was hier wel benieuwd naar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:41
Ik speel SkipBo, Monopoly, Triominos en Carcassonne met mijn 5-jarige zoontje. Gewoon... aan de eettafel. Ook heel erg leuk!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• --_--
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-12-2022
Rayman Legends heb ik nog niet voorbij zien komen. Eén van de leukste platformers van de laatste jaren en perfect voor co-op. Aanrader dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterredag
Prx schreef op maandag 31 december 2018 @ 00:56:
[...]

Ik vind juist de vraag naar leuke spellen om met zijn tweeën te spelen een super goede vraag voor een eigen draadje, zonder dat deze ondergesneeuwd raakt in een discussie met 6800+ posts. Ben persoonlijk zelfs blij dat hier nu een klein overzichtje van is in dit topic, want ook ik was hier wel benieuwd naar. :)
Dank u.

En inderdaad, mensen met een gelijke vraag, zullen het eerder terug vinden in een apart topic, dan in een verzameltopic. Het voorkomt dezelfde vraag op korte termijn op lange termijn zijn er weer nieuwe spelontwikkelingen en kan het antwoord anders worden.

Ik heb iig genoeg opties van jullie gekregen! En ga daar zeker mee aan de slag. Leuk gamen met mijn zoon! _/-\o_

Ooit begonnen met de nintendo 8-bit (hoewel de commedore 64 er natuurlijk voor zat, beschouw ik die niet als gameconsole) nu speelt mijn dochter van 5 mario op de wii en dan hoort gamen met zoon van 13 er natuurlijk bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93248

bram1984 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 18:27:
@sterredag Daar kun je dit soort vragen in kwijt.
En voor dit soort opmerkingen bestaat de 'Rapporteer' knop 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mstx
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nidhogg
Starwhal

[ Voor 5% gewijzigd door mstx op 04-01-2019 13:46 ]

Pagina: 1