Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
Mijn vraag

Ik heb mijn Apple IPhone XS Max gekregen. Deze is gekocht bij kleine winkel, Ik koop zelf altijd bij Apple of Coolblue maar een gegeven paard....ik ben dolblij ermee. Maar dit is wel ook iets wat andere forummers kan helpen.

Serienummer klopt volgens Apple. Heb ze gebeld. Concreet geen antwoord.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Spelfouten check. Het zit vaak in details als om nep gaat, zei Apple ook. Nep Apples heb ik eerder gezien, in mijn werk, achterkant staat California. Bij deze neppers, Iphones, was die met kleine C geschreven. Ik kon toen niet Apples aanzetten. Was niet mijn werk.
Ik waardeer tips!

Dank!

[ Voor 21% gewijzigd door LucyLG op 30-12-2018 19:14 ]

Beste antwoord (via LucyLG op 24-12-2018 22:00)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:17
Namaak iPhones draaien op Android, vaak met super brakke hardware. Denk aan hele slechte schermen, hele trage interface, minder mooie materialen, dat soort grapjes. De camera is vaak enorm slecht.

Als de echte Apple Store erop staat, zonder dat dit een vaag soort Play Store is, dan moet het eigenlijk wel goed zitten. Geldt ook voor iTunes, dat kan ook niet missen. Dit soort software zijn de unique selling points van iPhones en echt eigendom van Apple. Dat kan je niet even kopiëren.

Laten we niet vergeten dat we het hier over een product van letterlijk meer dan 1000 euro praten, het zou toch wel heel raar zijn als er namaakproducten bestaan die daadwerkelijk in de buurt komen bij dezelfde kwaliteiten, voor een fractie van de prijs :+
En hell, als dat zo zou zijn, hoe erg is het dan eigenlijk? :)
Deze is gekocht bij kleine winkel, buitenlandse ondernemer in NL. Nationaliteit zeg ik niet want ik wil geen stereotypering doen of mensen of een kam scheren.
Maar om 'm toch maar even te vragen. Wat wil je nou eigenlijk vragen? Je geeft nergens aan waarom je twijfelt aan jouw iPhone, behalve dan dit. Wat is er nou eigenlijk precies aan de hand? Heb je nou eigenlijk enkel je twijfels omdat 'ie bij een buitenlandse onderneming (als in, Apple zelf? :+) is gekocht? Vind ik toch een beetje gek.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-05 08:45
Draait er iOS op? Koppelt hij met iTunes? Staat er een update klaar naar 12.1.2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan het soms wel eens zien met bijvoorbeeld 3D Force, gezichtsherkenning, benchmarks, knoppen langer inhouden, fingerprint, switchen tussen apps, opladen, softwareversies en accessoires. Ik geloof dat je ook zag bij het opstarten van de telefoon.
Ik zag laatst ook op Youtube zo'n filmpje want je kon met moeite het verschil zien. Het was echt op de bovenstaande punten dat je een klein verschil zag.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Ik dacht ook aan de verpakking. Hij was wel met plastic dicht gemaakt/gesealed oid. maar er zat een trekflapje aan waardoor de verpakking (transparent) er zo afviel. Herkenbaar? Is dat nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Jokuh schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:35:
Draait er iOS op? Koppelt hij met iTunes? Staat er een update klaar naar 12.1.2?
ja update staat klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:19

Nutral

gamer/hardware freak

Als hij zware apps net zo snel draait als het origineel. Bijv het bewerken van een video of een game. Een namaak kan nooit in de buurt komen van de A12X, en een namaak is vaak android met een apple achtige schil eroverheen.
Daarnaast kun je het scherm checken, een echte amoled heeft een zeer goed contrast.

Als dat allemaal goed is zal het gewoon een originele zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
This fake iPhone looks so good it almost fooled the experts staan wat tips in

[ Voor 71% gewijzigd door CyberMania op 24-12-2018 19:40 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +11 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:17
Namaak iPhones draaien op Android, vaak met super brakke hardware. Denk aan hele slechte schermen, hele trage interface, minder mooie materialen, dat soort grapjes. De camera is vaak enorm slecht.

Als de echte Apple Store erop staat, zonder dat dit een vaag soort Play Store is, dan moet het eigenlijk wel goed zitten. Geldt ook voor iTunes, dat kan ook niet missen. Dit soort software zijn de unique selling points van iPhones en echt eigendom van Apple. Dat kan je niet even kopiëren.

Laten we niet vergeten dat we het hier over een product van letterlijk meer dan 1000 euro praten, het zou toch wel heel raar zijn als er namaakproducten bestaan die daadwerkelijk in de buurt komen bij dezelfde kwaliteiten, voor een fractie van de prijs :+
Deze is gekocht bij kleine winkel, buitenlandse ondernemer in NL. Nationaliteit zeg ik niet want ik wil geen stereotypering doen of mensen of een kam scheren.
Maar om 'm toch maar even te vragen. Wat wil je nou eigenlijk vragen? Je geeft nergens aan waarom je twijfelt aan jouw iPhone, behalve dan dit. Wat is er nou eigenlijk precies aan de hand? Heb je nou eigenlijk enkel je twijfels omdat 'ie bij een buitenlandse onderneming (als in, Apple zelf? :+) is gekocht? Vind ik toch een beetje gek.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Richh schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:45:

[...]

toon volledige bericht
Nou het is een discussie topic, geen specifieke vraag. Ik heb om eerlijk te zijn geen idee waar die vandaan komt en was wel benieuwd naar de meningen hier. Nee ik maak geen verschil tussen buitenlanders en nederlanders haha. Ja ik koop graag bij Apple en Coolblue. Voelt goed. Garantie en afhandeling denk ik makkelijker, nu heb ik geen idee waar ik heen moet eigenlijk, ja de verkoper...

Ik ben wel blij met je input want de Apple XS max kost 1400 euro, dat maak je niet effe na zonder dat het er waarschijnlijk bagger uitziet. Goed punt. Ik weet eigenlijk niet wat er betaald is ook he? Was een cadeau.

Het is toch juist goed om te discussiëren over de echtheid en waar je op moet letten. Niet iedereen is technisch, of zo technisch als jij...

Veel dank in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-05 20:16
LucyLG schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:58:
Ik dacht ook aan de verpakking. Hij was wel met plastic dicht gemaakt/gesealed oid. maar er zat een trekflapje aan waardoor de verpakking (transparent) er zo afviel. Herkenbaar? Is dat nieuw?
Dat is nieuw zoek maar eens een unboxing op er zit een flapje aan en je maakt hem simpel los
Kijk op de Apple site en zoek op hoe lang je nog Apple garantie heb
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Roos79 schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:01:
[...]

Dat is nieuw zoek maar eens een unboxing op er zit een flapje aan en je maakt hem simpel los
Kijk op de Apple site en zoek op hoe lang je nog Apple garantie heb
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/
Thanks voor de tip, Apple zelf biedt toch garantie ookal daar niet gekocht!

Ja krijg een jaar maar das al zo uitgebreid besproken hier, zal ik maar niets over zeggen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
LucyLG schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:51:
[...]

Nou het is een discussie topic, geen specifieke vraag.......
Waarom begin je je topic dan met 'mijn vraag'???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Pierre_nr1 schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:13:
[...]

Waarom begin je je topic dan met 'mijn vraag'???
Goeie ik dacht discussie te hebben aangeklikt, excuses hoor...kan ik niet meer varanderen. Staat wel inde TO post dat ik de discussie handig zou vinden voor anderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat is nu het doel van dit topic? Waar wil je over discussiëren?

Als je er zeker van wilt zijn dat je een echte iPhone krijgt, kun je deze het beste bij een officiële reseller kopen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Dankuwel allen. ik ben geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Serienummer klopt volgens Apple
Dit zegt al wel genoeg toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Donstil schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:14:
[...]

ja maar die kan je toch kopieren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12
Leg 'm ook even op de keukenweegschaal en vergelijk dit met de officiële specs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Ga een Apple store binnen en vraag, waarom de luidspreker soms niet werkt :)

[ Voor 7% gewijzigd door JustSys op 25-12-2018 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LucyLG schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:32:
Mijn vraag

Ik heb mijn Apple IPhone XS Max cadeau gerkregen. Deze is gekocht bij kleine winkel, buitenlandse ondernemer in NL. Nationaliteit zeg ik niet want ik wil geen stereotypering doen of mensen of een kam scheren. Ik koop zelf altijd bij Apple of Coolblue maar een gegeven paard....ik ben dolblij ermee. Maar dit is wel ook iets wat andere forummers kan helpen.

Serienummer klopt volgens Apple. Heb ze gebeld. Concreet geen antwoord.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Spelfouten check. Het zit vaak in details als om nep gaat, zei Apple ook. Nep Apples heb ik eerder gezien, in mijn werk, achterkant staat California. Bij deze neppers, Iphones, was die met kleine C geschreven. Ik kon toen niet Apples aanzetten. Was niet mijn werk.
Ik waardeer tips!

Dank!
toon volledige bericht
Je kunt bijv, alle onderdelen in China kopen en een toestel fabriceren. Ref. logic board er in en klaar.
als er Iphone op staat heb ik al twijfels ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hackus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:29:
[...]

Je kunt bijv, alle onderdelen in China kopen en een toestel fabriceren. Ref. logic board er in en klaar.
als er Iphone op staat heb ik al twijfels ;)
sorry kun je iets meer toelichten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:30:
[...]

sorry kun je iets meer toelichten?
je kunt oa bij AliExpress alle onderdelen kopen, ga maar een een bezoekje brengen aan de site

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hackus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:32:
[...]

je kunt oa bij AliExpress alle onderdelen kopen, ga maar een een bezoekje brengen aan de site
dus namaak is makkelijk gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:33:
[...]

dus namaak is makkelijk gedaan?
Trek je eigen conclusie.
maar waarom denk je dat je iPhone nep is ?
de verpakking zoals je zegt is normaal(folie flapje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Hackus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:43:
[...]

Trek je eigen conclusie.
maar waarom denk je dat je iPhone nep is ?
de verpakking zoals je zegt is normaal(folie flapje)
conclusie is dat het een prachtding is. ik ben erg happy mee. Ik ben gewoon btje achterdochtig soms maar die Iphone XS is echt mooi. ik heb wat ervaring gehad met veel counterfeit en vroeg me af hoe de IT dit ziet en beoordeelt

ik koop alleen bij officiele dealers, maar de winkel in kwestie biedt en bood toch wel erg goede service.

Dank voor alle input!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:52:
[...]
ik koop alleen bij officiele dealers, maar de winkel in kwestie biedt en bood toch wel erg goede service.

Dank voor alle input!
Welke winkel gaat dit over?
LucyLG schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:44:
[...]

ja maar die kan je toch kopieren?
In theorie wel maar dat lijkt mij redelijk uitgesloten. Niet alle fake iPhones hebben een random echt serienummer lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Niet alle fake iPhones hebben een random echt serienummer lijkt mij.
Nee, maar misschien hebben er duizenden wel één en hetzelfde geldige nummer. :+

Maare... De veiligste manier vind ik zelf de tip om hem aan iTunes te hangen als je hem voor het eerst aanzet. Wordt ie herkend als iPhone? Dan is het 99.999999999% zo niet 100% zeker een originele iPhone.
Kan je dan ook nog eens de software updaten dan is het al helemaal kat in het bakkie, want als iemand het signing proces dusdanig heeft weten te omzeilen dat ze nep iPhone's kunnen laten herkennen en updaten door iTunes: dan denk ik dat ze heul veul meer centjes kunnen verdienen dan met nep toestellen verkopen. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01:21
Donstil schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:14:
[...]

Ja maar het is een kleine onderneming gerund door een buitenlander. Snap dat nou.. 8)7.

Wat een ruk topic, sorry. Je zegt dat je geen onderscheid maakt tussen nationaliteiten, maar vermeldt het wel. En uit je verhaal blijkt dat dan de enige reden voor twijfel te zijn.
Wss heb je het onhandig opgeschreven, maar dat hele stuk voegt niets toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-04 10:23
Aan iTunes hangen is volgens mij inderdaad de beste optie. Force touch is ook wel een goede graadmeter, al is ook dat in theorie na te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hackus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:32:
[...]

Handleiding:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
How YOU Can Make Your Own iPhone!

Maar: als je die handleiding volgt heb je een echte iPhone, met misschien wat wazige onderdelen en zonder garantie, maar het blijft een iPhone.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
WhatsappHack schreef op woensdag 26 december 2018 @ 02:07:
[...]

Nee, maar misschien hebben er duizenden wel één en hetzelfde geldige nummer.
Dat lijkt mij sterk. Komt vanzelf naar boven en dan wordt dat nummer vast geblokkeerd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 20:49
*knip*

Dit soort generaliseringen zijn nergens voor nodig op basis van n=1. Noem de specifieke winkel maar gebruik niet dit soort insinuaties op hele bevolkingsgroepen.

[ Voor 91% gewijzigd door Hoedje op 27-12-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zrx0
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 13-03 03:47
Simpel hang hem aan je computer. Als je iTunes erop hebt zou die je iPhone moeten herkennen en dat betekent dat je een echte hebt. Daarnaast kijken of er Apple store en Itunes op het toestel zit. Wat betreft garantie heb je gewoon eerste jaar garantie via Apple store.

• LucyLG
gebruikershaes schreef op woensdag 26 december 2018 @ 08:31:
[...]

Ja maar het is een kleine onderneming gerund door een buitenlander. Snap dat nou.. 8)7.

Wat een ruk topic, sorry. Je zegt dat je geen onderscheid maakt tussen nationaliteiten, maar vermeldt het wel. En uit je verhaal blijkt dat dan de enige reden voor twijfel te zijn.
Wss heb je het onhandig opgeschreven, maar dat hele stuk voegt niets toe.
Het is gewoon een vage winkel in een vage buurt. Apple heeft aangegeven dat zij direct garantie geven en ik niet naar de verkoper hoef wat hen betreft. Opgelost.

Dank u allen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patientzero
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 20:49
*snip* commentaar op moderaties mag via DM of het feedbacktopic, niet in het topic zelf.

[ Voor 82% gewijzigd door Daedalus op 29-12-2018 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
LucyLG schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:19:
[...]

Het is gewoon een vage winkel in een vage buurt. Apple heeft aangegeven dat zij direct garantie geven en ik niet naar de verkoper hoef wat hen betreft. Opgelost.

Dank u allen
Let erop dat dit alleen het eerste jaar is. Tweede jaar moet via de winkel van aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:52:
[...]

...vroeg me af hoe de IT dit ziet en beoordeelt
Geen idee want "de IT" is een verzamelterm voor processen om bepaalde technologieen in te zetten op basis van standaarden.

Als je bedoelt "hoe kijk een werknemer in de IT" tegen counterfeit spullen aan; dan is dit ook generaliserend naar de professionals die werkzaam zijn in deze tak van sport (ondanks dat je dat niet met de nationaliteit van de verkoper wilde doen) want "de IT'ers" hebben wel wat meer te doen dan de hele dag belzaakjes af te speuren naar mogelijk een device wat er verdacht uitziet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
MAX3400 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:03:
[...]

Geen idee want "de IT" is een verzamelterm voor processen om bepaalde technologieen in te zetten op basis van standaarden.

Als je bedoelt "hoe kijk een werknemer in de IT" tegen counterfeit spullen aan; dan is dit ook generaliserend naar de professionals die werkzaam zijn in deze tak van sport (ondanks dat je dat niet met de nationaliteit van de verkoper wilde doen) want "de IT'ers" hebben wel wat meer te doen dan de hele dag belzaakjes af te speuren naar mogelijk een device wat er verdacht uitziet.
Ja hebt gelijk, net als binnen juridische is de IT ook een breed vlak. Dat wordt mij steeds meer duidelijk. Begrijp goed dat voor anderen de IT erg gegeneraliseerd wordt. Een kennis zei IT dat zijn toch die jongens die de telefoon opnemen als je computer niet werkt? Ik bedoel maar.....

Ik merk wel dat ik vaak vragen heb die ik aan technici stel en die vervolgens echt niet weten, zegt inderdaad veel over de disciplines in dit vak. Juridisch is het minder. Vaak weet je wel wat en kan je opzoeken. Kan niet voor anderen juristen praten ;-)

Sorry voor generalisering. Het was positief bedoeld, en met die verkoper zou het negatief zijn en dat vind ik niet ok. Ik weet niet eens waar de goede man vandaan kwam, het zag er gewoon wat vreemd uit allemaal. En ze verkopen alles van lebara tot aan stofzuigerzakken. Snap je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1147753

LucyLG schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:32: Nationaliteit zeg ik niet want ik wil geen stereotypering doen of mensen of een kam scheren.
Ik wil je eigenlijk niet gaan uitleggen dat je precies doet wat je denkt niet te doen, maar ja... je doet het eigenlijk al door te beginnen over nationaliteit. Dit is je enige reden om te denken dat hij nep is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Anoniem: 1147753 schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:00:
[...]

Ik wil je eigenlijk niet gaan uitleggen dat je precies doet wat je denkt niet te doen, maar ja... je doet het eigenlijk al door te beginnen over nationaliteit. Dit is je enige reden om te denken dat hij nep is?
Nee, heb je de posts gelezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

LucyLG schreef op zondag 30 december 2018 @ 01:38:
[...]
Nee, heb je de posts gelezen?
@Anoniem: 1147753 Mijn eerste idee is dat je een Turkse achtergrond hebt. Faruk is een veel voorkomende Turkse voornaam en Kasum is een veel voorkomende Turkse achternaam. Ik ben Ruben van der Leij. Ruben is een Joods/Christelijke bijbelse voornaam. De oudste zoon van Jacob. 'van der Leij' is een geoniem. De Leijen is een gebied in midden-Friesland, en mijn grootvader is geboren in Eastermar, iets ten noorden van de Leijen.

Ik benoem dit allemaal zo nadrukkelijk omdat mijn favoriete belTurk Farouk Azulai is.

(Iets wat Faruk Kasum snel genoeg herkent als noord-Afrikaan en niet als midden-Oostener..)

Wie scheert wie over welke kam? :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ja ik heb ze gelezen, maar haal er niet echt een legitieme reden uit om aan te nemen dat hij nep is. Kan enigzins wel je achterdocht begrijpen, maar ben niet van mening dat die perse terecht is. Maar goed, dit is voor ieder weer anders.

Burne, leuke anekdote, maar ben niet turks. Turken zijn wel heel vriendelijk tegen mij, omdat ik bosnisch ben ;). Iets met uitbreiding van het orttomaanse rijk en verspreiding van religie. Maar ik begrijp niet helemaal wat je duidelijk probeert te maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 1147753 op 30-12-2018 06:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 13:07
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te roepen dat wanneer het door iTunes wordt herkend of ios draait het een echte iPhone is.

Het is heel goed mogelijk, wanneer je een mainboard en een camera/vingerafdrukscanner hebt die bij elkaar horen, met goedkope namaak onderdelen (zoals cases, mainboards, schermen en batterijen) een veel goedkopere iPhone te bouwen die bijna volledig functioneerd als een gewone iPhone. Ook kun je 16gb mainboards upgraden met grotere geheugenchips wanneer je de juiste tools hebt.

3D touch e.d. zullen wellicht niet werken maar wanneer je nog nooit een iPhone in je handen hebt gehad merk je dat wellicht niet.

Het is onwaarschijnlijk dat je dit soort toestellen buiten china tegen zult komen, maar zeker niet onmogelijk.
Wellicht is er een soort van field diagnostics tool in een iPhone welke je kunt gebruiken om te testen of dingen als 3d touch werken?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-04 08:34
Dit begint nu wel echt een cringe topic te worden. TS die zeer verward in de huidige politiek correcte samenleving niet weet te verwoorden dat hij dat ene Turkententje op de hoek buiten het centrum niet vertrouwt, en met dusdanige draaikonterij eigenlijk meer vragen oproept dan antwoorden. TS lijkt me ook niet bepaald op leeftijd, gezien schrijfwijze en het krijgen van dusdanige cadeaus.

Dan @Anoniem: 1147753 die begrijpelijk in die warrige verwoording dat gevoel aankaart, maaaar, helaas het tweede gedeelte toch zijn gevoel van onrechtmatigheid wil bevestigen en TS uit de tent wil lokken? Wat als TS direct met een ja/nee antwoord aankwam? De olie ligt dan al op het vuur;
'Ja', niet goed, foei.
'Nee', wel waar, want je benoemde het.

En dan last but not least @burne , die snapt dat TS het niet zo bedoelde, en vervolgens de kleur paars met vierkantjes aan het vergelijken is of iets dergelijks, maar het snijdt allemaal geen hout.

Het enige dat ik vreemd vind is het algehele ongeloof van TS, en de wijze van onderzoek, of zijn telefoon al dan niet nep is. Dat vind ik vreemd. Zeker omdat hij zelf niet eens het geld er voor neer heeft hoeven leggen. Of hij zich moet bewijzen dat hij er echt eentje heeft ofzo. Dat vind ik vreemd. Waar ik nou benieuwd naar ben, wat als de telefoon namaak was, maar er exact hetzelfde uitzag, en precies hetzelfde functioneerde, en je zelfs qua garantie gewoon bij Apple terecht zou kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Niet om je achterdocht aan te wakkeren, maar:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
$190 Fake iPhone XS Max vs $1449 XS Max! (NEW)

je kunt het dus wel vrij goed spotten. Het mooiste vind ik de fake menu opties waar niets achter zit.

[ Voor 24% gewijzigd door SirLenncelot op 30-12-2018 11:16 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een heel goed punt maak je daar. Wat als je een iphone zelf bouwt met originele onderdelen? Zou deze dan wel echt zijn? Maakt het in elkaar zetten door iemand anders dan apple het nep of de onderdelen waarmee die in elkaar is gezet? Ik zou het eerder zien als een after market iphone dan een “nepper” bijvoorbeeld. Het blijft nog altijd de echte iPhone ervaring bieden (als er orginele onderdelen in zitten) in tegenstelling tot een kloon.
FlowSnake schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:14:

Wat als TS direct met een ja/nee antwoord aankwam? De olie ligt dan al op het vuur;
'Ja', niet goed, foei.
Ik verwachtte niet echt een antwoord op de vraag. Maareh, ben hier niet om iemand uit de tent te lokken. Mijn vraag is slechts een uiting van verwarring.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 1147753 op 30-12-2018 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
SirLenncelot schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:14:
Niet om je achterdocht aan te wakkeren, maar:

[YouTube: $190 Fake iPhone XS Max vs $1449 XS Max! (NEW)]

je kunt het dus wel vrij goed spotten. Het mooiste vind ik de fake menu opties waar niets achter zit.
Ik doel echt op goede imitaties - dusdanig goed dat die er niet eens is, dat de imitatie misschien duurder is dan het origineel goed.

Wat mij wél opvalt in de video is een betweterig Applefanboy die alles klaarblijkelijk fake benoemt omdat hij alles weet van Apple. Ik gebruik mijn hele leven Android. Hij benoemt bijvoorbeeld de earplugs die niet meer in plastic zitten... Hoe moet ik dat weten?

Alles werkt wel. Niet zoals het hoort, maar juist daarvoor heb je een referentiekader nodig. Hoe presteert dat neppe ding à $190 tov van een Samsung oid à $190? Ik vind het een slecht filmpje. Voor een leek is er niets dat er op wijst dat het een nep ding is, anders dan dat er een lampje zou moeten branden bij de prijs van 190 dollar. Biedt dat ding aan voor €1400, dan is er niets meer om voor op de hoede te zijn.
Anoniem: 1147753 schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:17:
Een heel goed punt maak je daar. Wat als je een iphone zelf bouwt met originele onderdelen? Zou deze dan wel echt zijn? Maakt het in elkaar zetten door iemand anders dan apple het nep of de onderdelen waarmee die in elkaar is gezet? Ik zou het eerder zien als een after market iphone dan een “nepper” bijvoorbeeld. Het blijft nog altijd de echte iPhone ervaring bieden (als er orginele onderdelen in zitten) in tegenstelling tot een kloon.
Inderdaad. Maar ja, als het echt niet meer te onderscheiden is, dan is het eigenlijk gewoon echt. En daar ligt het antwoord ook denk ik. Als jij het als echt ervaart, is het echt.

Beetje als goedkope merkkleding vanuit Turkije, 5 shirts voor 15 euro of weet ik het wat. Voldoende toeristen die het kopen, terwijl ze weten dat dit niet echt is, maar wel per se dat merk kopen. Ervaren zij dan geen verschil tussen toch betere kwaliteit van de merken ten opzichte van die goedkopere? Want laten we eerlijk zijn, het een is totaal niet te vergelijken met het andere. Waarom per se dat neppe merk, en dan niet 'echt' C&A ofzo? Interessante kwesties.
Anoniem: 1147753 schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:17: Ik verwachtte niet echt een antwoord op de vraag. Maareh, ben hier niet om iemand uit de tent te lokken. Mijn vraag is slechts een uiting van verwarring.
Alright, duidelijk. Nee, het maakt het er allemaal niet makkelijker op zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kid1988 schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:53:
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te roepen dat wanneer het door iTunes wordt herkend of ios draait het een echte iPhone is.
Dan heb je geen idee van hoe iTunes omgaat met aangesloten devices. Als iTunes het herkent als een iPhone heeft 'ie het door Apple in de fabriek gegenereerde key-paar in de Secure Enclave of in de T1-chip zitten en het is uitgesloten dat iemand dat omzeilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
FlowSnake schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:55:
Inderdaad. Maar ja, als het echt niet meer te onderscheiden is, dan is het eigenlijk gewoon echt. En daar ligt het antwoord ook denk ik. Als jij het als echt ervaart, is het echt.
Dit is uiteraard dikke onzin. De niet van namaak te onderscheiden nagemaakte Rolexen zijn gewoon nog steeds nagemaakt. Als je dat als echt ervaart is dat leuk en scheelt dat geld maar het blijft nog steeds keihard namaak natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Donstil schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:28:
[...]

Dit is uiteraard dikke onzin. De niet van namaak te onderscheiden nagemaakte Rolexen zijn gewoon nog steeds nagemaakt. Als je dat als echt ervaart is dat leuk en scheelt dat geld maar het blijft nog steeds keihard namaak natuurlijk.
En hoe wil je daar mee omgaan? Dus zowel het interne mechaniek als de buitenkant zijn identiek? Als het onderscheid er niet is, waar wil je de grens leggen?

Je hebt het nu niet over een rip-off qua uiterlijk met een 20 euro mechaniekje die je in de meeste merkhorloges tegenkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

FlowSnake schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:21:
[...]

En hoe wil je daar mee omgaan? Dus zowel het interne mechaniek als de buitenkant zijn identiek?
Dat kan niet. Je kunt niet een horloge van €25000 namaken voor €500 met dezelfde materialen en kwaliteit. Je zult ergens op moeten bezuinigen. (Of je moet mij er van overtuigen dat de marge op een Rolex €24500 is..)

En: de fake iPhone laat ook precies zien waar en hoe er bezuinigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
burne schreef op zondag 30 december 2018 @ 16:39:
[...]

Dat kan niet. Je kunt niet een horloge van €25000 namaken voor €500 met dezelfde materialen en kwaliteit. Je zult ergens op moeten bezuinigen. (Of je moet mij er van overtuigen dat de marge op een Rolex €24500 is..)

En: de fake iPhone laat ook precies zien waar en hoe er bezuinigd is.
De vraag was duidelijk geformuleerd wanneer iets authentiek is, niet op basis van prijs/kwaliteit, dan wel zo goedkoop mogelijk.

Maar eerlijkheidshalve, ja, marges op dat soort horloges is bepaald geen centenwerk, en dan heb ik het niet over dooddoeners als goud vs platinum onderdelen. Dat zou er niet toe hoeven doen. De kosten zitten hem in de kennis van het personeel.

Maar eerlijk gezegd denk ik dat je geen flauw idee hebt van hoe zwaar je getild wordt in de horloge wereld. En dat is niet erg, want kennelijk vinden we dat het waard, maar als er ergens goede marges worden gemaakt is het wel in die business.

Dus terug on topic, is namaak met exact zelfde productieproces en materialen, namaak? En voor de zelfde prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Loopt het toch nog uit op een interessante discussie.

Ben het ook zeker niet eens met de stelling van flowsnake over iets als echt ervaren dat dat het echt maakt. Snap wel waarom je dat zo zegt overigens. Maar objectief gezien klopt het gewoon niet.

Is refurbished dan wel origineel te noemen bijvoorbeeld? Je kan niet controleren of de onderdelen origineel zijn zonder het toestel op te maken en je garantie te verliezen.

Voor een heldere uitkomst van deze discussie moeten we eerst overeenkomen wat we verstaan onder ‘echt’ en wat we verstaan onder ‘nep’.

Als je 1 onderdeel van je iPhone vervangt met een namaak onderdeel van goede kwaliteit. Is je iPhone dan nog origineel?

Het komt er eigenlijk op neer dat je nooit weet wat je krijgt tenzij je nieuw koopt. Maar dat betekent voor mij zeker niet dat het de enige manier is om aan kwaliteit te komen. genoeg nieuwe iPhone toestellen die keihard falen. Dan is het een productiefout genoemd. Wanneer refurbished faalt wordt er vaak meteen uitgegaan van gebruikte ‘meuk’.

Blijft een lastig puntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
burne schreef op zondag 30 december 2018 @ 15:15:
[...]

Dan heb je geen idee van hoe iTunes omgaat met aangesloten devices. Als iTunes het herkent als een iPhone heeft 'ie het door Apple in de fabriek gegenereerde key-paar in de Secure Enclave of in de T1-chip zitten en het is uitgesloten dat iemand dat omzeilt.
Zoals ik al in mijn originele post zei, een origineel logicboard maakt nog geen iPhone.

[ Voor 7% gewijzigd door kid1988 op 30-12-2018 18:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:15
M.i. is het beste antwoord allang gegeven door Richh. Zelf heb ik enige tijd geleden ook bij een vergelijkbare winkel de iPhone XS gehaald, simpelweg omdat de prijs daar 250 lager dan in de reguliere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
Ashy schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:43:
M.i. is het beste antwoord allang gegeven door Richh. Zelf heb ik enige tijd geleden ook bij een vergelijkbare winkel de iPhone XS gehaald, simpelweg omdat de prijs daar 250 lager dan in de reguliere winkels.
Er lopen hier denk ik twee verschillende discussie;

1 V: is het een clone of een echte iPhone?
A: als het wordt herkend door iTunes is het een echte iPhone

2 V: Is de iPhone volledig origineel of zitten er wellicht inferieure componenten in?
A: Dat is een stuk moeilijker na te gaan, sommige dingen kun je duidelijk zien, anderen niet.

Ik ken de markt niet heel goed, maar gezien de kosten van een schermreparatie bij Apple kan ik me best voorstellen dat er toestellen worden verkocht die zijn refurbished met inferieure componenten. In grijze verkoopkanalen is hier geen controle op.

Wat veel gebeurd is dat de schermen uit de container worden gehaald bij toeleveranciers. Deze schermen zijn vaak om een-of-andere reden afgekeurd door QC. De schermen worden wel geboekt als vernietigd en gaan vervolgens de zwarte markt op. Dit is wat je vaak tegenkomt op aliexpress e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
FlowSnake schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:55:
[...]

Wat mij wél opvalt in de video is een betweterig Applefanboy die alles klaarblijkelijk fake benoemt omdat hij alles weet van Apple. Ik gebruik mijn hele leven Android. Hij benoemt bijvoorbeeld de earplugs die niet meer in plastic zitten... Hoe moet ik dat weten?

Alles werkt wel. Niet zoals het hoort, maar juist daarvoor heb je een referentiekader nodig. Hoe presteert dat neppe ding à $190 tov van een Samsung oid à $190? Ik vind het een slecht filmpje. Voor een leek is er niets dat er op wijst dat het een nep ding is, anders dan dat er een lampje zou moeten branden bij de prijs van 190 dollar. Biedt dat ding aan voor €1400, dan is er niets meer om voor op de hoede te zijn.
Niet dat ik veel meer gezien heb, maar hij laat het overkomen alsof hij vaker fake iPhones test en dat dit misschien wel de beste fake is die hij herkent. Daarbij valt mij in het filmpje op dat:
  • Sommige menu items helemaal nergens naar verwijzen.
  • De interface regelmatig blijft stotteren en haperen.
  • De hardware gewoon anders is, het scherm heeft een “enorme” kin bijvoorbeeld en de tweede camera is fake.
  • De kwaliteit van de camera echt belabberd is.
Wat ik gezien heb lever je echt veel in, voor 200€ kun je echt wel een beter Android toestel kopen. Als je dit allemaal op de koop toeneemt dan wil je we heel graag met een iPhone gezien worden.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kid1988 schreef op zondag 30 december 2018 @ 18:53:
[...]

Wat veel gebeurd is dat de schermen uit de container worden gehaald bij toeleveranciers. Deze schermen zijn vaak om een-of-andere reden afgekeurd door QC. De schermen worden wel geboekt als vernietigd en gaan vervolgens de zwarte markt op. Dit is wat je vaak tegenkomt op aliexpress e.d.
Begin even met een paar afleveringen Strange Parts. Bijna alle onderdelen die Scotty koopt zijn nieuw. De enige uitzondering is het logicboard, dat komt uit een stukke echte iPhone.

In de eerste aflevering overweegt 'ie even een gerecycle behuizing te gebruiken, maar uiteindelijk koopt 'ie een nieuwe behuizing die exact gelijk is aan het Apple-onderdeel maar bepaalde zaken nog mist. Dat is dus een half-fabrikaat, geen gerecycled onderdeel. Zo gaat het met veel onderdelen. Z'n scherm koopt 'ie als vijf losse onderdelen en die moet 'ie ergens anders laten lamineren, zodat 'ie een scherm heeft.

Het idee dat heel China leeft van gerecycled afval is veel te kort door de bocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
FlowSnake schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:14:
Dit begint nu wel echt een cringe topic te worden. TS die zeer verward in de huidige politiek correcte samenleving niet weet te verwoorden dat hij dat ene Turkententje op de hoek buiten het centrum niet vertrouwt, en met dusdanige draaikonterij eigenlijk meer vragen oproept dan antwoorden. TS lijkt me ook niet bepaald op leeftijd, gezien schrijfwijze en het krijgen van dusdanige cadeaus.

Dan @Anoniem: 1147753 die begrijpelijk in die warrige verwoording dat gevoel aankaart, maaaar, helaas het tweede gedeelte toch zijn gevoel van onrechtmatigheid wil bevestigen en TS uit de tent wil lokken? Wat als TS direct met een ja/nee antwoord aankwam? De olie ligt dan al op het vuur;
'Ja', niet goed, foei.

En dan last but not least @burne , die snapt dat TS het niet zo bedoelde, en vervolgens de kleur paars met vierkantjes aan het vergelijken is of iets dergelijks, maar het snijdt allemaal geen hout.

Het enige dat ik vreemd vind is het algehele ongeloof van TS, en de wijze van onderzoek, of zijn telefoon al dan niet nep is. Dat vind ik vreemd. Zeker omdat hij zelf niet eens het geld er voor neer heeft hoeven leggen. Of hij zich moet bewijzen dat hij er echt eentje heeft ofzo. Dat vind ik vreemd. Waar ik nou benieuwd naar ben, wat als de telefoon namaak was, maar er exact hetzelfde uitzag, en precies hetzelfde functioneerde, en je zelfs qua garantie gewoon bij Apple terecht zou kunnen?
toon volledige bericht
Uhm wat gebeurt hier allemaal. Ik ben een zij, geen hij.

Mijn schrijfwijze suggereert iets denk je? Lees je eigen post eens. Je redeneert dat het krijgen van dergelijke cadeaus je of een kind maakt of een persoon met weinig middelen. Je zegt dat ik aan politieke draaikonterij doe door niet te verwoorden dat ik mensen eigenlijk gewoon generaliseer. Let wel, jouw redenatie in jouw post is juist heel erg generaliserend. Kijk even goed naar je post.

ps
"cringy topic" ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
LucyLG schreef op zondag 30 december 2018 @ 19:41:
[...]

Uhm wat gebeurt hier allemaal. Ik ben een zij, geen hij.

Mijn schrijfwijze suggereert iets denk je? Lees je eigen post eens. Je redeneert dat het krijgen van dergelijke cadeaus je of een kind maakt of een persoon met weinig middelen. Je zegt dat ik aan politieke draaikonterij doe door niet te verwoorden dat ik mensen eigenlijk gewoon generaliseer. Let wel, jouw redenatie in jouw post is juist heel erg generaliserend. Kijk even goed naar je post.

ps
"cringy topic" ;-)
En een nieuw niveau is aangeboord, of een goede troll, ik weet het nog niet. Ik bijt toch maar;

Ja, jouw opening post is van dusdanig niveau dat dat de eerste aanname was die ik maakte, mijn excuses.

Ten tweede; moeten wij maar ruiken dat je een zij bent? Doet het er iets toe? Stel je voortaan even voor anders, als het je zo hoog zit op een techforum. Lekker belangrijk ook.

Ten derde; Waar uit mijn post concludeer jij dat ik redeneer dat mensen die dusdanige cadeaus krijgen weinig middelen hebben? Maar je bent dus een volwassene? Niet in staat om te achterhalen of een XS Max legitiem is? Niet in staat om diegene die jouw het cadeau heeft gedaan capabel genoeg in te schatten dit soort cadeaus bij de juiste kanalen te kopen? Fantastisch, het wordt alleen maar beter.

En als laatste, ik pleitte jou juist vrij van het generaliseren van buitenlanders, maar maakt niet uit hoor. Begrijpend lezen is een dingetje natuurlijk.

Succes ermee verder.

[EDIT]
Ah en opening post ook nog eens aangepast na alle ophef. Cringy indeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Anoniem: 1147753 schreef op zondag 30 december 2018 @ 17:08:
Loopt het toch nog uit op een interessante discussie.

Ben het ook zeker niet eens met de stelling van flowsnake over iets als echt ervaren dat dat het echt maakt. Snap wel waarom je dat zo zegt overigens. Maar objectief gezien klopt het gewoon niet.

Is refurbished dan wel origineel te noemen bijvoorbeeld? Je kan niet controleren of de onderdelen origineel zijn zonder het toestel op te maken en je garantie te verliezen.

Voor een heldere uitkomst van deze discussie moeten we eerst overeenkomen wat we verstaan onder ‘echt’ en wat we verstaan onder ‘nep’.

Als je 1 onderdeel van je iPhone vervangt met een namaak onderdeel van goede kwaliteit. Is je iPhone dan nog origineel?

Het komt er eigenlijk op neer dat je nooit weet wat je krijgt tenzij je nieuw koopt. Maar dat betekent voor mij zeker niet dat het de enige manier is om aan kwaliteit te komen. genoeg nieuwe iPhone toestellen die keihard falen. Dan is het een productiefout genoemd. Wanneer refurbished faalt wordt er vaak meteen uitgegaan van gebruikte ‘meuk’.

Blijft een lastig puntje...
toon volledige bericht
Maar toets jij 'echt' aan kwaliteit? Wel aan een kwaliteitsstandaard - en ik vermoed dat je dat bedoelt - maar zoals jezelf al aankaart, kan er altijd een productiefout inzitten. Maar dan kan je garantie natuurlijk wel onder de noemer kwaliteitsstandaard gooien.

Maar je brengt interessante punten op, en maakt enig uitsluitsel er niet makkelijker op.

Is 'echt' en 'nep' niet eerder een vertrouwensband? Als je een Apple koopt, verwacht je een Apple te betalen en ook te krijgen, en niet een even goed producerend iets dat door iemand anders is gemaakt? Want een refurbished Apple, je verwacht dat het alsnog gewoon een Apple is inderdaad, niet een of ander hobby project van iemand.

Want je hebt nog altijd nep en nep. Nep dat een goede imitatie is maar je de 'echte' prijs betaalt, en nep dat duidelijk een imitatie is en je ook daadwerkelijk minder betaalt. Ook dat zijn weer classificaties die een eigen waarde toevoegen aan het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
FlowSnake schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:33:
[...]

En een nieuw niveau is aangeboord, of een goede troll, ik weet het nog niet. Ik bijt toch maar;

Ja, jouw opening post is van dusdanig niveau dat dat de eerste aanname was die ik maakte, mijn excuses.

Ten tweede; moeten wij maar ruiken dat je een zij bent? Doet het er iets toe? Stel je voortaan even voor anders, als het je zo hoog zit op een techforum. Lekker belangrijk ook.

Ten derde; Waar uit mijn post concludeer jij dat ik redeneer dat mensen die dusdanige cadeaus krijgen weinig middelen hebben? Maar je bent dus een volwassene? Niet in staat om te achterhalen of een XS Max legitiem is? Niet in staat om diegene die jouw het cadeau heeft gedaan capabel genoeg in te schatten dit soort cadeaus bij de juiste kanalen te kopen? Fantastisch, het wordt alleen maar beter.

En als laatste, ik pleitte jou juist vrij van het generaliseren van buitenlanders, maar maakt niet uit hoor. Begrijpend lezen is een dingetje natuurlijk.

Succes ermee verder.

[EDIT]
Ah en opening post ook nog eens aangepast na alle ophef. Cringy indeed.
toon volledige bericht
Ja aangepast, ik wil geen discussie uitlokken over dit soort dingen. Het gaat nu alleen nog maar daar over en dat is niet mijn intentie. Met die weinig middelen bedoel ik dat je denkt dat ik geen volwassene zou zijn cq een kind. Niet capabel? Tsja er zijn nu eenmaal veel vragen hier op dit forum en mensen die die vragen gaan beantwoorden. De een weet nu eenmaal weer andere dingen dan de ander. Dus in zekere zin zijn vragen altijd een uiting van een zekere "incapabiliteit". Ik zou het echter zelf niet zo willen benoemen daarmee doe je dit platform tekort. Het gaat om uitwisselen van kennis.

Ik hoop dat we de discussie kunnen beëindigen en we verder geen kwetsende dingen gaan posten.

De intentie was goed en dank voor je reactie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Hiermee lijkt me dat dit topic inmiddels wel op z'n einde is. De originele vraag is beantwoord, en alle zijdelings discussies die nu aan het ontstaan zijn, hebben beter een plaats in andere subfora. Dit topic gaat dan ook op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.