Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• LucyLG
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18-01 17:17
Mijn vraag

Ik heb mijn Apple IPhone XS Max gekregen. Deze is gekocht bij kleine winkel, Ik koop zelf altijd bij Apple of Coolblue maar een gegeven paard....ik ben dolblij ermee. Maar dit is wel ook iets wat andere forummers kan helpen.

Serienummer klopt volgens Apple. Heb ze gebeld. Concreet geen antwoord.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Spelfouten check. Het zit vaak in details als om nep gaat, zei Apple ook. Nep Apples heb ik eerder gezien, in mijn werk, achterkant staat California. Bij deze neppers, Iphones, was die met kleine C geschreven. Ik kon toen niet Apples aanzetten. Was niet mijn werk.
Ik waardeer tips!

Dank!

LucyLG wijzigde deze reactie 30-12-2018 19:14 (21%)

Beste antwoord (via LucyLG op 24-12-2018 22:00)

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 05:31

Richh

HODL

Namaak iPhones draaien op Android, vaak met super brakke hardware. Denk aan hele slechte schermen, hele trage interface, minder mooie materialen, dat soort grapjes. De camera is vaak enorm slecht.

Als de echte Apple Store erop staat, zonder dat dit een vaag soort Play Store is, dan moet het eigenlijk wel goed zitten. Geldt ook voor iTunes, dat kan ook niet missen. Dit soort software zijn de unique selling points van iPhones en echt eigendom van Apple. Dat kan je niet even kopiëren.

Laten we niet vergeten dat we het hier over een product van letterlijk meer dan 1000 euro praten, het zou toch wel heel raar zijn als er namaakproducten bestaan die daadwerkelijk in de buurt komen bij dezelfde kwaliteiten, voor een fractie van de prijs :+
En hell, als dat zo zou zijn, hoe erg is het dan eigenlijk? :)
Deze is gekocht bij kleine winkel, buitenlandse ondernemer in NL. Nationaliteit zeg ik niet want ik wil geen stereotypering doen of mensen of een kam scheren.
Maar om 'm toch maar even te vragen. Wat wil je nou eigenlijk vragen? Je geeft nergens aan waarom je twijfelt aan jouw iPhone, behalve dan dit. Wat is er nou eigenlijk precies aan de hand? Heb je nou eigenlijk enkel je twijfels omdat 'ie bij een buitenlandse onderneming (als in, Apple zelf? :+) is gekocht? Vind ik toch een beetje gek.

Alle reacties

• LucyLG
Ik dacht ook aan de verpakking. Hij was wel met plastic dicht gemaakt/gesealed oid. maar er zat een trekflapje aan waardoor de verpakking (transparent) er zo afviel. Herkenbaar? Is dat nieuw?

• LucyLG
Jokuh schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:35:
Draait er iOS op? Koppelt hij met iTunes? Staat er een update klaar naar 12.1.2?
ja update staat klaar.

• LucyLG
Richh schreef op maandag 24 december 2018 @ 19:45:
Namaak iPhones draaien op Android, vaak met super brakke hardware. Denk aan hele slechte schermen, hele trage interface, minder mooie materialen, dat soort grapjes. De camera is vaak enorm slecht.

Als de echte Apple Store erop staat, zonder dat dit een vaag soort Play Store is, dan moet het eigenlijk wel goed zitten. Geldt ook voor iTunes, dat kan ook niet missen. Dit soort software zijn de unique selling points van iPhones en echt eigendom van Apple. Dat kan je niet even kopiëren.

Laten we niet vergeten dat we het hier over een product van letterlijk meer dan 1000 euro praten, het zou toch wel heel raar zijn als er namaakproducten bestaan die daadwerkelijk in de buurt komen bij dezelfde kwaliteiten, voor een fractie van de prijs :+
En hell, als dat zo zou zijn, hoe erg is het dan eigenlijk? :)

[...]

Maar om 'm toch maar even te vragen. Wat wil je nou eigenlijk vragen? Je geeft nergens aan waarom je twijfelt aan jouw iPhone, behalve dan dit. Wat is er nou eigenlijk precies aan de hand? Heb je nou eigenlijk enkel je twijfels omdat 'ie bij een buitenlandse onderneming (als in, Apple zelf? :+) is gekocht? Vind ik toch een beetje gek.
Nou het is een discussie topic, geen specifieke vraag. Ik heb om eerlijk te zijn geen idee waar die vandaan komt en was wel benieuwd naar de meningen hier. Nee ik maak geen verschil tussen buitenlanders en nederlanders haha. Ja ik koop graag bij Apple en Coolblue. Voelt goed. Garantie en afhandeling denk ik makkelijker, nu heb ik geen idee waar ik heen moet eigenlijk, ja de verkoper...

Ik ben wel blij met je input want de Apple XS max kost 1400 euro, dat maak je niet effe na zonder dat het er waarschijnlijk bagger uitziet. Goed punt. Ik weet eigenlijk niet wat er betaald is ook he? Was een cadeau.

Het is toch juist goed om te discussiëren over de echtheid en waar je op moet letten. Niet iedereen is technisch, of zo technisch als jij...

Veel dank in ieder geval!

• LucyLG
Roos79 schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:01:
[...]

Dat is nieuw zoek maar eens een unboxing op er zit een flapje aan en je maakt hem simpel los
Kijk op de Apple site en zoek op hoe lang je nog Apple garantie heb
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/
Thanks voor de tip, Apple zelf biedt toch garantie ookal daar niet gekocht!

Ja krijg een jaar maar das al zo uitgebreid besproken hier, zal ik maar niets over zeggen ;-)

• LucyLG
Pierre_nr1 schreef op maandag 24 december 2018 @ 20:13:
[...]

Waarom begin je je topic dan met 'mijn vraag'???
Goeie ik dacht discussie te hebben aangeklikt, excuses hoor...kan ik niet meer varanderen. Staat wel inde TO post dat ik de discussie handig zou vinden voor anderen.

• LucyLG
Dankuwel allen. ik ben geholpen.

• LucyLG
Donstil schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:14:
[...]

Dit zegt al wel genoeg toch?
ja maar die kan je toch kopieren?

• LucyLG
Hackus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:29:
[...]

Je kunt bijv, alle onderdelen in China kopen en een toestel fabriceren. Ref. logic board er in en klaar.
als er Iphone op staat heb ik al twijfels ;)
sorry kun je iets meer toelichten?

• LucyLG
Hackus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:32:
[...]

je kunt oa bij AliExpress alle onderdelen kopen, ga maar een een bezoekje brengen aan de site
dus namaak is makkelijk gedaan?

• LucyLG
Hackus schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:43:
[...]

Trek je eigen conclusie.
maar waarom denk je dat je iPhone nep is ?
de verpakking zoals je zegt is normaal(folie flapje)
conclusie is dat het een prachtding is. ik ben erg happy mee. Ik ben gewoon btje achterdochtig soms maar die Iphone XS is echt mooi. ik heb wat ervaring gehad met veel counterfeit en vroeg me af hoe de IT dit ziet en beoordeelt

ik koop alleen bij officiele dealers, maar de winkel in kwestie biedt en bood toch wel erg goede service.

Dank voor alle input!

• LucyLG
gebruikershaes schreef op woensdag 26 december 2018 @ 08:31:
[...]

Ja maar het is een kleine onderneming gerund door een buitenlander. Snap dat nou.. 8)7.

Wat een ruk topic, sorry. Je zegt dat je geen onderscheid maakt tussen nationaliteiten, maar vermeldt het wel. En uit je verhaal blijkt dat dan de enige reden voor twijfel te zijn.
Wss heb je het onhandig opgeschreven, maar dat hele stuk voegt niets toe.
Het is gewoon een vage winkel in een vage buurt. Apple heeft aangegeven dat zij direct garantie geven en ik niet naar de verkoper hoef wat hen betreft. Opgelost.

Dank u allen

• LucyLG
MAX3400 schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 12:03:
[...]

Geen idee want "de IT" is een verzamelterm voor processen om bepaalde technologieen in te zetten op basis van standaarden.

Als je bedoelt "hoe kijk een werknemer in de IT" tegen counterfeit spullen aan; dan is dit ook generaliserend naar de professionals die werkzaam zijn in deze tak van sport (ondanks dat je dat niet met de nationaliteit van de verkoper wilde doen) want "de IT'ers" hebben wel wat meer te doen dan de hele dag belzaakjes af te speuren naar mogelijk een device wat er verdacht uitziet.
Ja hebt gelijk, net als binnen juridische is de IT ook een breed vlak. Dat wordt mij steeds meer duidelijk. Begrijp goed dat voor anderen de IT erg gegeneraliseerd wordt. Een kennis zei IT dat zijn toch die jongens die de telefoon opnemen als je computer niet werkt? Ik bedoel maar.....

Ik merk wel dat ik vaak vragen heb die ik aan technici stel en die vervolgens echt niet weten, zegt inderdaad veel over de disciplines in dit vak. Juridisch is het minder. Vaak weet je wel wat en kan je opzoeken. Kan niet voor anderen juristen praten ;-)

Sorry voor generalisering. Het was positief bedoeld, en met die verkoper zou het negatief zijn en dat vind ik niet ok. Ik weet niet eens waar de goede man vandaan kwam, het zag er gewoon wat vreemd uit allemaal. En ze verkopen alles van lebara tot aan stofzuigerzakken. Snap je?

• LucyLG
Faruk Kasum schreef op zondag 30 december 2018 @ 00:00:
[...]

Ik wil je eigenlijk niet gaan uitleggen dat je precies doet wat je denkt niet te doen, maar ja... je doet het eigenlijk al door te beginnen over nationaliteit. Dit is je enige reden om te denken dat hij nep is?
Nee, heb je de posts gelezen?

• LucyLG
FlowSnake schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:14:
Dit begint nu wel echt een cringe topic te worden. TS die zeer verward in de huidige politiek correcte samenleving niet weet te verwoorden dat hij dat ene Turkententje op de hoek buiten het centrum niet vertrouwt, en met dusdanige draaikonterij eigenlijk meer vragen oproept dan antwoorden. TS lijkt me ook niet bepaald op leeftijd, gezien schrijfwijze en het krijgen van dusdanige cadeaus.

Dan @Faruk Kasum die begrijpelijk in die warrige verwoording dat gevoel aankaart, maaaar, helaas het tweede gedeelte toch zijn gevoel van onrechtmatigheid wil bevestigen en TS uit de tent wil lokken? Wat als TS direct met een ja/nee antwoord aankwam? De olie ligt dan al op het vuur;
'Ja', niet goed, foei.
'Nee', wel waar, want je benoemde het.

En dan last but not least @burne , die snapt dat TS het niet zo bedoelde, en vervolgens de kleur paars met vierkantjes aan het vergelijken is of iets dergelijks, maar het snijdt allemaal geen hout.

Het enige dat ik vreemd vind is het algehele ongeloof van TS, en de wijze van onderzoek, of zijn telefoon al dan niet nep is. Dat vind ik vreemd. Zeker omdat hij zelf niet eens het geld er voor neer heeft hoeven leggen. Of hij zich moet bewijzen dat hij er echt eentje heeft ofzo. Dat vind ik vreemd. Waar ik nou benieuwd naar ben, wat als de telefoon namaak was, maar er exact hetzelfde uitzag, en precies hetzelfde functioneerde, en je zelfs qua garantie gewoon bij Apple terecht zou kunnen?
Uhm wat gebeurt hier allemaal. Ik ben een zij, geen hij.

Mijn schrijfwijze suggereert iets denk je? Lees je eigen post eens. Je redeneert dat het krijgen van dergelijke cadeaus je of een kind maakt of een persoon met weinig middelen. Je zegt dat ik aan politieke draaikonterij doe door niet te verwoorden dat ik mensen eigenlijk gewoon generaliseer. Let wel, jouw redenatie in jouw post is juist heel erg generaliserend. Kijk even goed naar je post.

ps
"cringy topic" ;-)

• LucyLG
FlowSnake schreef op zondag 30 december 2018 @ 20:33:
[...]

En een nieuw niveau is aangeboord, of een goede troll, ik weet het nog niet. Ik bijt toch maar;

Ja, jouw opening post is van dusdanig niveau dat dat de eerste aanname was die ik maakte, mijn excuses.

Ten tweede; moeten wij maar ruiken dat je een zij bent? Doet het er iets toe? Stel je voortaan even voor anders, als het je zo hoog zit op een techforum. Lekker belangrijk ook.

Ten derde; Waar uit mijn post concludeer jij dat ik redeneer dat mensen die dusdanige cadeaus krijgen weinig middelen hebben? Maar je bent dus een volwassene? Niet in staat om te achterhalen of een XS Max legitiem is? Niet in staat om diegene die jouw het cadeau heeft gedaan capabel genoeg in te schatten dit soort cadeaus bij de juiste kanalen te kopen? Fantastisch, het wordt alleen maar beter.

En als laatste, ik pleitte jou juist vrij van het generaliseren van buitenlanders, maar maakt niet uit hoor. Begrijpend lezen is een dingetje natuurlijk.

Succes ermee verder.

[EDIT]
Ah en opening post ook nog eens aangepast na alle ophef. Cringy indeed.
Ja aangepast, ik wil geen discussie uitlokken over dit soort dingen. Het gaat nu alleen nog maar daar over en dat is niet mijn intentie. Met die weinig middelen bedoel ik dat je denkt dat ik geen volwassene zou zijn cq een kind. Niet capabel? Tsja er zijn nu eenmaal veel vragen hier op dit forum en mensen die die vragen gaan beantwoorden. De een weet nu eenmaal weer andere dingen dan de ander. Dus in zekere zin zijn vragen altijd een uiting van een zekere "incapabiliteit". Ik zou het echter zelf niet zo willen benoemen daarmee doe je dit platform tekort. Het gaat om uitwisselen van kennis.

Ik hoop dat we de discussie kunnen beëindigen en we verder geen kwetsende dingen gaan posten.

De intentie was goed en dank voor je reactie,
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True