Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Jokuh
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 19-11 17:57
Draait er iOS op? Koppelt hij met iTunes? Staat er een update klaar naar 12.1.2?

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 09:22
Je kan het soms wel eens zien met bijvoorbeeld 3D Force, gezichtsherkenning, benchmarks, knoppen langer inhouden, fingerprint, switchen tussen apps, opladen, softwareversies en accessoires. Ik geloof dat je ook zag bij het opstarten van de telefoon.
Ik zag laatst ook op Youtube zo'n filmpje want je kon met moeite het verschil zien. Het was echt op de bovenstaande punten dat je een klein verschil zag.

Hoe makkelijker het leven, hoe moeilijker het wordt

• Nutral
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 10:33

Nutral

gamer/hardware freak

Als hij zware apps net zo snel draait als het origineel. Bijv het bewerken van een video of een game. Een namaak kan nooit in de buurt komen van de A12X, en een namaak is vaak android met een apple achtige schil eroverheen.
Daarnaast kun je het scherm checken, een echte amoled heeft een zeer goed contrast.

Als dat allemaal goed is zal het gewoon een originele zijn.

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 19-11 21:31
This fake iPhone looks so good it almost fooled the experts staan wat tips in

CyberMania wijzigde deze reactie 24-12-2018 19:40 (71%)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +11Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 09:17

Richh

HODL

Namaak iPhones draaien op Android, vaak met super brakke hardware. Denk aan hele slechte schermen, hele trage interface, minder mooie materialen, dat soort grapjes. De camera is vaak enorm slecht.

Als de echte Apple Store erop staat, zonder dat dit een vaag soort Play Store is, dan moet het eigenlijk wel goed zitten. Geldt ook voor iTunes, dat kan ook niet missen. Dit soort software zijn de unique selling points van iPhones en echt eigendom van Apple. Dat kan je niet even kopiëren.

Laten we niet vergeten dat we het hier over een product van letterlijk meer dan 1000 euro praten, het zou toch wel heel raar zijn als er namaakproducten bestaan die daadwerkelijk in de buurt komen bij dezelfde kwaliteiten, voor een fractie van de prijs :+
En hell, als dat zo zou zijn, hoe erg is het dan eigenlijk? :)
Deze is gekocht bij kleine winkel, buitenlandse ondernemer in NL. Nationaliteit zeg ik niet want ik wil geen stereotypering doen of mensen of een kam scheren.
Maar om 'm toch maar even te vragen. Wat wil je nou eigenlijk vragen? Je geeft nergens aan waarom je twijfelt aan jouw iPhone, behalve dan dit. Wat is er nou eigenlijk precies aan de hand? Heb je nou eigenlijk enkel je twijfels omdat 'ie bij een buitenlandse onderneming (als in, Apple zelf? :+) is gekocht? Vind ik toch een beetje gek.

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:11
LucyLG schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:58:
Ik dacht ook aan de verpakking. Hij was wel met plastic dicht gemaakt/gesealed oid. maar er zat een trekflapje aan waardoor de verpakking (transparent) er zo afviel. Herkenbaar? Is dat nieuw?
Dat is nieuw zoek maar eens een unboxing op er zit een flapje aan en je maakt hem simpel los
Kijk op de Apple site en zoek op hoe lang je nog Apple garantie heb
https://checkcoverage.apple.com/nl/nl/

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Wat is nu het doel van dit topic? Waar wil je over discussiëren?

Als je er zeker van wilt zijn dat je een echte iPhone krijgt, kun je deze het beste bij een officiële reseller kopen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:27

Donstil

Grab them by the 🐈.

Serienummer klopt volgens Apple
Dit zegt al wel genoeg toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Jimster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10:46

Jimster

A State of Trance

Leg 'm ook even op de keukenweegschaal en vergelijk dit met de officiële specs.

• JustSys
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 13-11 10:44
Ga een Apple store binnen en vraag, waarom de luidspreker soms niet werkt :)

JustSys wijzigde deze reactie 25-12-2018 19:27 (7%)

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

LucyLG schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:32:
Mijn vraag

Ik heb mijn Apple IPhone XS Max cadeau gerkregen. Deze is gekocht bij kleine winkel, buitenlandse ondernemer in NL. Nationaliteit zeg ik niet want ik wil geen stereotypering doen of mensen of een kam scheren. Ik koop zelf altijd bij Apple of Coolblue maar een gegeven paard....ik ben dolblij ermee. Maar dit is wel ook iets wat andere forummers kan helpen.

Serienummer klopt volgens Apple. Heb ze gebeld. Concreet geen antwoord.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Spelfouten check. Het zit vaak in details als om nep gaat, zei Apple ook. Nep Apples heb ik eerder gezien, in mijn werk, achterkant staat California. Bij deze neppers, Iphones, was die met kleine C geschreven. Ik kon toen niet Apples aanzetten. Was niet mijn werk.
Ik waardeer tips!

Dank!
Je kunt bijv, alle onderdelen in China kopen en een toestel fabriceren. Ref. logic board er in en klaar.
als er Iphone op staat heb ik al twijfels ;)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

LucyLG schreef op dinsdag 25 december 2018 @ 19:30:
[...]

sorry kun je iets meer toelichten?
je kunt oa bij AliExpress alle onderdelen kopen, ga maar een een bezoekje brengen aan de site

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

Niet alle fake iPhones hebben een random echt serienummer lijkt mij.
Nee, maar misschien hebben er duizenden wel één en hetzelfde geldige nummer. :+

Maare... De veiligste manier vind ik zelf de tip om hem aan iTunes te hangen als je hem voor het eerst aanzet. Wordt ie herkend als iPhone? Dan is het 99.999999999% zo niet 100% zeker een originele iPhone.
Kan je dan ook nog eens de software updaten dan is het al helemaal kat in het bakkie, want als iemand het signing proces dusdanig heeft weten te omzeilen dat ze nep iPhone's kunnen laten herkennen en updaten door iTunes: dan denk ik dat ze heul veul meer centjes kunnen verdienen dan met nep toestellen verkopen. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• gebruikershaes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19-11 21:14
Donstil schreef op maandag 24 december 2018 @ 22:14:
[...]

Dit zegt al wel genoeg toch?
Ja maar het is een kleine onderneming gerund door een buitenlander. Snap dat nou.. 8)7.

Wat een ruk topic, sorry. Je zegt dat je geen onderscheid maakt tussen nationaliteiten, maar vermeldt het wel. En uit je verhaal blijkt dat dan de enige reden voor twijfel te zijn.
Wss heb je het onhandig opgeschreven, maar dat hele stuk voegt niets toe.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

WhatsappHack schreef op woensdag 26 december 2018 @ 02:07:
[...]

Nee, maar misschien hebben er duizenden wel één en hetzelfde geldige nummer.
Dat lijkt mij sterk. Komt vanzelf naar boven en dan wordt dat nummer vast geblokkeerd oid.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

LucyLG schreef op donderdag 27 december 2018 @ 17:19:
[...]

Het is gewoon een vage winkel in een vage buurt. Apple heeft aangegeven dat zij direct garantie geven en ik niet naar de verkoper hoef wat hen betreft. Opgelost.

Dank u allen
Let erop dat dit alleen het eerste jaar is. Tweede jaar moet via de winkel van aanschaf.

• Faruk Kasum
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 12-01 17:01
LucyLG schreef op maandag 24 december 2018 @ 18:32: Nationaliteit zeg ik niet want ik wil geen stereotypering doen of mensen of een kam scheren.
Ik wil je eigenlijk niet gaan uitleggen dat je precies doet wat je denkt niet te doen, maar ja... je doet het eigenlijk al door te beginnen over nationaliteit. Dit is je enige reden om te denken dat hij nep is?

Ikfixem zelf wel

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

LucyLG schreef op zondag 30 december 2018 @ 01:38:
[...]
Nee, heb je de posts gelezen?
@Faruk Kasum Mijn eerste idee is dat je een Turkse achtergrond hebt. Faruk is een veel voorkomende Turkse voornaam en Kasum is een veel voorkomende Turkse achternaam. Ik ben Ruben van der Leij. Ruben is een Joods/Christelijke bijbelse voornaam. De oudste zoon van Jacob. 'van der Leij' is een geoniem. De Leijen is een gebied in midden-Friesland, en mijn grootvader is geboren in Eastermar, iets ten noorden van de Leijen.

Ik benoem dit allemaal zo nadrukkelijk omdat mijn favoriete belTurk Farouk Azulai is.

(Iets wat Faruk Kasum snel genoeg herkent als noord-Afrikaan en niet als midden-Oostener..)

Wie scheert wie over welke kam? :(:)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Faruk Kasum
Ja ik heb ze gelezen, maar haal er niet echt een legitieme reden uit om aan te nemen dat hij nep is. Kan enigzins wel je achterdocht begrijpen, maar ben niet van mening dat die perse terecht is. Maar goed, dit is voor ieder weer anders.

Burne, leuke anekdote, maar ben niet turks. Turken zijn wel heel vriendelijk tegen mij, omdat ik bosnisch ben ;). Iets met uitbreiding van het orttomaanse rijk en verspreiding van religie. Maar ik begrijp niet helemaal wat je duidelijk probeert te maken.

Faruk Kasum wijzigde deze reactie 30-12-2018 06:15 (27%)

Ikfixem zelf wel

• kid1988
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19-11 19:31
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te roepen dat wanneer het door iTunes wordt herkend of ios draait het een echte iPhone is.

Het is heel goed mogelijk, wanneer je een mainboard en een camera/vingerafdrukscanner hebt die bij elkaar horen, met goedkope namaak onderdelen (zoals cases, mainboards, schermen en batterijen) een veel goedkopere iPhone te bouwen die bijna volledig functioneerd als een gewone iPhone. Ook kun je 16gb mainboards upgraden met grotere geheugenchips wanneer je de juiste tools hebt.

3D touch e.d. zullen wellicht niet werken maar wanneer je nog nooit een iPhone in je handen hebt gehad merk je dat wellicht niet.

Het is onwaarschijnlijk dat je dit soort toestellen buiten china tegen zult komen, maar zeker niet onmogelijk.
Wellicht is er een soort van field diagnostics tool in een iPhone welke je kunt gebruiken om te testen of dingen als 3d touch werken?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• FlowSnake
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 19-11 20:22
Dit begint nu wel echt een cringe topic te worden. TS die zeer verward in de huidige politiek correcte samenleving niet weet te verwoorden dat hij dat ene Turkententje op de hoek buiten het centrum niet vertrouwt, en met dusdanige draaikonterij eigenlijk meer vragen oproept dan antwoorden. TS lijkt me ook niet bepaald op leeftijd, gezien schrijfwijze en het krijgen van dusdanige cadeaus.

Dan @Faruk Kasum die begrijpelijk in die warrige verwoording dat gevoel aankaart, maaaar, helaas het tweede gedeelte toch zijn gevoel van onrechtmatigheid wil bevestigen en TS uit de tent wil lokken? Wat als TS direct met een ja/nee antwoord aankwam? De olie ligt dan al op het vuur;
'Ja', niet goed, foei.
'Nee', wel waar, want je benoemde het.

En dan last but not least @burne , die snapt dat TS het niet zo bedoelde, en vervolgens de kleur paars met vierkantjes aan het vergelijken is of iets dergelijks, maar het snijdt allemaal geen hout.

Het enige dat ik vreemd vind is het algehele ongeloof van TS, en de wijze van onderzoek, of zijn telefoon al dan niet nep is. Dat vind ik vreemd. Zeker omdat hij zelf niet eens het geld er voor neer heeft hoeven leggen. Of hij zich moet bewijzen dat hij er echt eentje heeft ofzo. Dat vind ik vreemd. Waar ik nou benieuwd naar ben, wat als de telefoon namaak was, maar er exact hetzelfde uitzag, en precies hetzelfde functioneerde, en je zelfs qua garantie gewoon bij Apple terecht zou kunnen?

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:30
Niet om je achterdocht aan te wakkeren, maar:

je kunt het dus wel vrij goed spotten. Het mooiste vind ik de fake menu opties waar niets achter zit.

Noisia wijzigde deze reactie 30-12-2018 11:16 (24%)

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

kid1988 schreef op zondag 30 december 2018 @ 09:53:
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te roepen dat wanneer het door iTunes wordt herkend of ios draait het een echte iPhone is.
Dan heb je geen idee van hoe iTunes omgaat met aangesloten devices. Als iTunes het herkent als een iPhone heeft 'ie het door Apple in de fabriek gegenereerde key-paar in de Secure Enclave of in de T1-chip zitten en het is uitgesloten dat iemand dat omzeilt.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Faruk Kasum
Loopt het toch nog uit op een interessante discussie.

Ben het ook zeker niet eens met de stelling van flowsnake over iets als echt ervaren dat dat het echt maakt. Snap wel waarom je dat zo zegt overigens. Maar objectief gezien klopt het gewoon niet.

Is refurbished dan wel origineel te noemen bijvoorbeeld? Je kan niet controleren of de onderdelen origineel zijn zonder het toestel op te maken en je garantie te verliezen.

Voor een heldere uitkomst van deze discussie moeten we eerst overeenkomen wat we verstaan onder ‘echt’ en wat we verstaan onder ‘nep’.

Als je 1 onderdeel van je iPhone vervangt met een namaak onderdeel van goede kwaliteit. Is je iPhone dan nog origineel?

Het komt er eigenlijk op neer dat je nooit weet wat je krijgt tenzij je nieuw koopt. Maar dat betekent voor mij zeker niet dat het de enige manier is om aan kwaliteit te komen. genoeg nieuwe iPhone toestellen die keihard falen. Dan is het een productiefout genoemd. Wanneer refurbished faalt wordt er vaak meteen uitgegaan van gebruikte ‘meuk’.

Blijft een lastig puntje...

Ikfixem zelf wel

• Ashy
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 19-11 21:02
M.i. is het beste antwoord allang gegeven door Richh. Zelf heb ik enige tijd geleden ook bij een vergelijkbare winkel de iPhone XS gehaald, simpelweg omdat de prijs daar 250 lager dan in de reguliere winkels.

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 07:30
FlowSnake schreef op zondag 30 december 2018 @ 13:55:
[...]

Wat mij wél opvalt in de video is een betweterig Applefanboy die alles klaarblijkelijk fake benoemt omdat hij alles weet van Apple. Ik gebruik mijn hele leven Android. Hij benoemt bijvoorbeeld de earplugs die niet meer in plastic zitten... Hoe moet ik dat weten?

Alles werkt wel. Niet zoals het hoort, maar juist daarvoor heb je een referentiekader nodig. Hoe presteert dat neppe ding à $190 tov van een Samsung oid à $190? Ik vind het een slecht filmpje. Voor een leek is er niets dat er op wijst dat het een nep ding is, anders dan dat er een lampje zou moeten branden bij de prijs van 190 dollar. Biedt dat ding aan voor €1400, dan is er niets meer om voor op de hoede te zijn.
Niet dat ik veel meer gezien heb, maar hij laat het overkomen alsof hij vaker fake iPhones test en dat dit misschien wel de beste fake is die hij herkent. Daarbij valt mij in het filmpje op dat:
  • Sommige menu items helemaal nergens naar verwijzen.
  • De interface regelmatig blijft stotteren en haperen.
  • De hardware gewoon anders is, het scherm heeft een “enorme” kin bijvoorbeeld en de tweede camera is fake.
  • De kwaliteit van de camera echt belabberd is.
Wat ik gezien heb lever je echt veel in, voor 200€ kun je echt wel een beter Android toestel kopen. Als je dit allemaal op de koop toeneemt dan wil je we heel graag met een iPhone gezien worden.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• LucyLG
  • Laatst online: 31-10 05:31
FlowSnake schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:14:
Dit begint nu wel echt een cringe topic te worden. TS die zeer verward in de huidige politiek correcte samenleving niet weet te verwoorden dat hij dat ene Turkententje op de hoek buiten het centrum niet vertrouwt, en met dusdanige draaikonterij eigenlijk meer vragen oproept dan antwoorden. TS lijkt me ook niet bepaald op leeftijd, gezien schrijfwijze en het krijgen van dusdanige cadeaus.

Dan @Faruk Kasum die begrijpelijk in die warrige verwoording dat gevoel aankaart, maaaar, helaas het tweede gedeelte toch zijn gevoel van onrechtmatigheid wil bevestigen en TS uit de tent wil lokken? Wat als TS direct met een ja/nee antwoord aankwam? De olie ligt dan al op het vuur;
'Ja', niet goed, foei.
'Nee', wel waar, want je benoemde het.

En dan last but not least @burne , die snapt dat TS het niet zo bedoelde, en vervolgens de kleur paars met vierkantjes aan het vergelijken is of iets dergelijks, maar het snijdt allemaal geen hout.

Het enige dat ik vreemd vind is het algehele ongeloof van TS, en de wijze van onderzoek, of zijn telefoon al dan niet nep is. Dat vind ik vreemd. Zeker omdat hij zelf niet eens het geld er voor neer heeft hoeven leggen. Of hij zich moet bewijzen dat hij er echt eentje heeft ofzo. Dat vind ik vreemd. Waar ik nou benieuwd naar ben, wat als de telefoon namaak was, maar er exact hetzelfde uitzag, en precies hetzelfde functioneerde, en je zelfs qua garantie gewoon bij Apple terecht zou kunnen?
Uhm wat gebeurt hier allemaal. Ik ben een zij, geen hij.

Mijn schrijfwijze suggereert iets denk je? Lees je eigen post eens. Je redeneert dat het krijgen van dergelijke cadeaus je of een kind maakt of een persoon met weinig middelen. Je zegt dat ik aan politieke draaikonterij doe door niet te verwoorden dat ik mensen eigenlijk gewoon generaliseer. Let wel, jouw redenatie in jouw post is juist heel erg generaliserend. Kijk even goed naar je post.

ps
"cringy topic" ;-)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True