Dus toch... Twijfelde maar dacht al rivierenwijk te herkennen ja...
(/edit , de rijnlaan natuurlijk...)
[ Voor 31% gewijzigd door chiel_78 op 20-03-2019 22:31 ]
[ Voor 31% gewijzigd door chiel_78 op 20-03-2019 22:31 ]
[ Voor 45% gewijzigd door chiel_78 op 20-03-2019 22:30 ]
Scherp gezienJean-Bob schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:06:
[...]
Mooi fietstochtje door Rivierenwijk. Ik heb em zelf ook in huis, maak zelf (ook) vooral filmpjes op de fiets en sfeerbeelden van de stad. Dat is echt heerlijk smooth inderdaad. Vind de mogelijkheden mbt time lapse en panorama's ook supermooi trouwens, daar heb ik ook wel wat leuke ideeën voor.
Exact! En dank voor het nummer, top!chiel_78 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:58:
Dus toch... Twijfelde maar dacht al rivierenwijk te herkennen ja...
Ja hij doet het op alle framerates.eldeegee schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:25:
Doet hij dat met alle framerates? Heb je 4k/60 ook geprobeerd?
Toevallig ook al tussen .mov en .mp4 geswitched?Roeptoeter schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 17:59:
[...]
Ja hij doet het op alle framerates.
Ik heb werkelijk alle standen geprobeerd.
Framerates, sluitertijden en resoluties.
De beelden stotteren als ik ze terugkijk op mijn aangekoppelde telefoon en op mijn PC.
Heb ook de nieuwste firmware.
Frustrerend dit...
Ik heb zojuist een video geupload op Youtube en die ziet er wat betreft stutter redelijk goed uit in 1080p.eldeegee schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:00:
Snap ik!, kun je eens een video ergens online gooien... zodat wij hier de beelden ook kunnen zien?
Zie op 4k een paar kleine hickups tussendoor inderdaad, op 1080p gaat 'ie helemaal vloeiend.Roeptoeter schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 20:13:
[...]
Ik heb zojuist een video geupload op Youtube en die ziet er wat betreft stutter redelijk goed uit in 1080p.
Echter in 4K setting stottert hij wel
![]()
Ligt het aan mijn PC? Maar op mijn telefoon zag ik de filmpjes ook stotteren...
[ Voor 36% gewijzigd door eldeegee op 28-03-2019 22:14 ]
Kingston Canvas Go! microSDXC 128GBMajesty schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 21:53:
[...]
Zie op 4k een paar kleine hickups tussendoor inderdaad, op 1080p gaat 'ie helemaal vloeiend.
Waar heb je de SD kaartjes vandaan? En welk merk is het?
Dan zou het toch goed moeten zitten zou je denken inderdaad. De kaartjes al eens geformatteerd vanuit de Osmo zelf?Roeptoeter schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 22:20:
[...]
Kingston Canvas Go! microSDXC 128GB
[Afbeelding]
en een
Samsung 128GB Evo Plus:
[Afbeelding]
Respectievelijk gekocht bij Informatique en DataIo.
[ Voor 21% gewijzigd door Roeptoeter op 29-03-2019 02:48 ]
Zou je nog eens een video ergens willen uploaden als bestand?Roeptoeter schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:41:
Ik heb de kaartjes geformatteerd in de Osmo Pocket.
Wat ik vreemd vind is dat als ik in Windows de eigenschappen van een videobestand bekijk staat er dat de framerates 29 en 59 fps zijn. Dit zou toch 30 en 60 moeten zijn?
Edit: Ik zie dat speelfilms op mijn PC 23 fps aangeven en die spelen wel vloeiend af dus dit zal niet het probleem zijn.
Windows zal het waarschijnlijk anders afronden dan, want bijvoorbeeld 24p is eigenlijk 23,976 frames per seconde.Roeptoeter schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 02:41:
Ik heb de kaartjes geformatteerd in de Osmo Pocket.
Wat ik vreemd vind is dat als ik in Windows de eigenschappen van een videobestand bekijk staat er dat de framerates 29 en 59 fps zijn. Dit zou toch 30 en 60 moeten zijn?
Edit: Ik zie dat speelfilms op mijn PC 23 fps aangeven en die spelen wel vloeiend af dus dit zal niet het probleem zijn.
The devil is in the details.
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Als je van buiten naar binnen loopt of andersom, of een panning shot maakt van een close-up naar een vergezicht bijvoorbeeld. Hier ook geüpdatet, maar nog niet goed mee getest.chiel_78 schreef op maandag 8 april 2019 @ 08:57:
"Reduced focus pulsing when switching between scenes"
Ik ga hem vanavond direct updaten maar weet iemand wat wordt er bedoeld met het "switching between scenes"?
Haters everywhere but I don’t really care
Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD
Netjes! Asakusa vond ik vreselijk toeristisch, maar je video laat wel goede stabilisatie zien in die druktematthijst schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 00:32:
Eindelijk wat met m'n Osmo Pocket gedaan
[YouTube: Sensoji]
Heel Japan is tegenwoordig verrekte toeristischDanielC. schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:48:
[...]
Netjes! Asakusa vond ik vreselijk toeristisch, maar je video laat wel goede stabilisatie zien in die drukte
Jullie vriendelijkste zuiderbuur
Leuke film!chiel_78 schreef op zondag 17 maart 2019 @ 11:13:
Zoals een pagina terug beloofd zou ik nog wat meer videomateriaal delen. Duurde even door drukte maar via onderstaande youtube video krijg je een impressie van de video-kwaliteit van de Osmo...
Op mijn focus hunt probleempje in AFC na (meeste is eruit geknipt in de video) vind ik de kwaliteit echt geweldig. Zulke stabiele video uit de hand zonder zware en grote gimbals maakt me wel vrolijk... Voornaamste reden van aanschaf was het formaat, dus alles is gefilmd in AUTO modus (4k60FPS) zonder koppeling met smartphone.
[YouTube: Ibiza in the winter (2019) - 4K UHD]
Enige nabewerkingen zijn een kleine aanpassing in het contrast via een video-filtertje in Filmora 9 en een aantal scenes spelen op halve snelheid omdat ik mijn panning shots soms wat te snel genomen had. Met 60fps videomateriaal kan je dit op halve snelheid heel prima nog corrigeren.
niet iedereen heeft een bierbuikje
Ik heb alles bewerkt in filmora 9. Editor kost iets van 50,- en voldoet aan alles wat ik wil.wodkabuikje schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 19:32:
[...]
Leuke film!
Heb eigenlijk ook interesse in deze camera maar zou dan ook wel zoiets kunnen willen maken na de vakantie want anders is het eigenlijk zonde. Gebruik je dat programma wat in het begin van het topic werd genoemd?
Heeft iedereen nog speciale accessoires inmiddels of is het basis product voldoende + een geheugenkaart?
niet iedereen heeft een bierbuikje
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2019 11:46 ]
Geen idee of het een succes is. Ik vind het zelf in ieder geval een heerlijk apparaat, maar ga um pas echt flink gebruiken als ik in september op vakantie ga. Dus deze tijd een beetje mee spelen en kijken welke accessoires ik wil hebben.chiel_78 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:05:
Topic blijft erg stil. Apparaat is niet echt een succes in de verkoop lijkt het?
Thanks voor het linken! De prijs valt me nog alles mee. Had um duurder verwacht dus dat is een meevallerchiel_78 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 08:10:
Daar is de waterproof case.
https://m.dji.com/product...m_campaign=osmopocket0715
Welk statief gebruik je voor de Osmo?marco4all schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:33:
Wij hebben hem nu ook sinds begin januari, werkt goed en mooie beelden met name gekocht voor onze rondreis door Nieuw Zeeland we twijfelden tussen de go pro en dus de osmo geen spijt van gehad was alleen jammer dat het zo lang duurde voordat er accessoires voor beschikbaar kwamen
Compact snel veelzijdig en mooie beelden
Functies die wij veel gebruikt hebben zijn pannorama 3*3 en gewoon, time/motion lapeses
Verwijderd
Je kan ze stitchen met een programma op de computer. Makkelijker is om de pocket even aan je telefoon te hangen. In de mimo app de panorama openen en hij staat op je telefoon. Werkt erg goed en als je de pocket goed stil hebt gehouden zien de panorama's er strak uit!Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:06:
Als ik panorama in 3x3 modus zet en dan het sd kaartje in de computer zie ik de negen foto's die gemaakt zijn maar niet de samengestelde panorama foto. Wat moet ik daarvoor doen?
Peter
~Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:06:
Als ik panorama in 3x3 modus zet en dan het sd kaartje in de computer zie ik de negen foto's die gemaakt zijn maar niet de samengestelde panorama foto. Wat moet ik daarvoor doen?
Peter
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Ik heb begrepen dat dit een Android dingetje is, schijnt dat je Android niet kan vertellen dat het apparaat wat je in de usb-C stopt geen stroom nodig heeft... Op een iPhone gaat het wel goed. Reden om de telefoon niet op die manier te koppelen voor mij.Dennis van der Stelt schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:36:
Als je je telefoon direct op de Pocket aansluit, begint je telefoon op te laden. Dat is wel heel bijzonder. Mijn telefoon houdt het langer uit qua batterij dan mijn Pocket. Als die op deze manier nog sneller leeg loopt, begrijp ik niet of ze dit niet anders hadden kunnen oplossen.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2020 17:12 ]
[ Voor 71% gewijzigd door chiel_78 op 18-06-2020 20:46 ]
Ik vind van wel. De gimbal is echt erg goed, vind ik fijner dan EIS van bijvoorbeeld een GoPro of Osmo Action.Saybia schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:53:
Is een Osmo Pocket 1 anno 2022 nog steeds een goede optie of is deze inmiddels achterhaald? Wat koop je anders voor plus/minus 180 euro?
Ik ga voornamelijk festivals, reisverslagen en objecten filmen zowel binnen als buiten. De pocket 2 is mij net iets te duur. Ik hoop dat de pocket 2 misschien in november goedkoper wordt als de 3 komt. Maar voor de zomermaanden heb ik dan mooi iets om te oefenen en kan ik later mooi de verschillen zien. Heb in het verleden een DLSR gehad om te filmen maar die pakte je niet snel even erbij en dan heb ik het nog niet gehad over de beeldstabilisatie. Hoop dat ik met een gimbal camera wat eerder en wat meer ga filmen.Majesty schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:19:
[...]
Ik vind van wel. De gimbal is echt erg goed, vind ik fijner dan EIS van bijvoorbeeld een GoPro of Osmo Action.
Daarnaast zorgt het formaat van het apparaat ervoor dat het prima in je binnenzak of zelfs broekzak past.
Ook vind ik het fijn dat hij een vrij grote beeldhoek heeft zonder dat het vervormt, zoals dat vaak op action cams is. Ja, je kunt die ook instellen zonder fish-eye, maar dan crop je een stuk van het beeld. De beeldhoek bij de Pocket blijft van zichzelf groter meen ik.
Maar het is volledig afhankelijk van waarvoor je 'm wilt gebruiken. Voor mij is dat voornamelijk reisjes.
Lijkt me er een prima toepassing voor. Qua geluid heb ik 'm nog nooit op een festival getest, maar je kunt er ook andere microfoons op aansluiten.Saybia schreef op maandag 30 mei 2022 @ 02:24:
[...]
Ik ga voornamelijk festivals, reisverslagen en objecten filmen zowel binnen als buiten. De pocket 2 is mij net iets te duur. Ik hoop dat de pocket 2 misschien in november goedkoper wordt als de 3 komt. Maar voor de zomermaanden heb ik dan mooi iets om te oefenen en kan ik later mooi de verschillen zien. Heb in het verleden een DLSR gehad om te filmen maar die pakte je niet snel even erbij en dan heb ik het nog niet gehad over de beeldstabilisatie. Hoop dat ik met een gimbal camera wat eerder en wat meer ga filmen.
[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 30-05-2022 08:02 ]
De geruchten zijn dat er een versie drie komt aan het einde van het jaar. Of het waar is weet volgens mij niemand. Maar er was een documentje "gelekt" met november 2022 als release maand. De geruchten zijn ook dat de camera nog duurder wordt vanwege de mogelijke komst van een 1" sensor.Majesty schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:01:
[...]
Lijkt me er een prima toepassing voor. Qua geluid heb ik 'm nog nooit op een festival getest, maar je kunt er ook andere microfoons op aansluiten.
Je pakt 'm er in ieder geval heel makkelijk even bij inderdaad.
Komt er een versie 3 ja? Ben benieuwd wat ze er nog aan kunnen verbeteren.
[ Voor 6% gewijzigd door Saybia op 30-05-2022 11:56 ]
[ Voor 11% gewijzigd door chiel_78 op 23-01-2023 15:06 ]
Gebruik zelf die app echt nooit eigenlijk. Waarvoor gebruik je 'm zelf?chiel_78 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:30:
Edit, niet meer in de playstore voor legal reasons. Lijkt nog wel geupdate via eigen site.
------------
Weet iemand hoe het zit met DJI Mimo (die k*t app waarmee je je Osmo aan je telefoon kan koppelen voor o.a. updates).
Deze app is niet meer verkrijgbaar in de play store, wel te downloaden via de DJI site, maar vervolgens zegt mijn telefoon dat er een bug in de app zit en dan start er niks meer op.
Ik krijg de indruk dat de Osmo volledig vergeten is door DJI en we na 2 jaar al volledig uit support zijn. Klopt dit?
Ja niet eigenlijk maar het was naar mijn weten de enige manier om de Osmo te updaten.Majesty schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:33:
[...]
Gebruik zelf die app echt nooit eigenlijk. Waarvoor gebruik je 'm zelf?
If it ain't broken, don't fix itchiel_78 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:18:
[...]
Ja niet eigenlijk maar het was naar mijn weten de enige manier om de Osmo te updaten.
Er was geen nieuwe update overigens.
Eens hoor, gaat nu al 4 jaar mee op vakantie en bevalt nog steeds prima.Majesty schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:23:
[...]
Blijft echt een fantastisch apparaat, de Osmo Pocket. Was z'n tijd echt vooruit bij launch, en nog steeds vind ik, zo'n kleine gimbal.
Ik heb begin juli de Pocket 2 Creator Combo voor € 399 kunnen scoren bij de Mediamarkt. Het bevalt me wel.Mawlana schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:42:
Is er anno 2023 een product dat in de buurt komt van de Pocket 2? Het is alweer een relatief oud model. Zowel qua beeld- als geluidskwaliteit? De Chinese alternatieven komen qua beeldkwaliteit volgens mij wel in de buurt, maar niet qua geluidskwaliteit.
Zoveel geruchten over de Pocket 3, maar nog niks gezien. Met mijn "geluk" wordt de Pocket 3 aangekondigd/uitgebracht kort na het kopen van de Pocket 2...
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Lastige situatie ja. Ik heb zelf de Pocket 1 gehad, destijds verkocht en de Pocket 2 gekocht. Nog steeds enorm blij mee, wordt gebruikt op vakanties en weekenden weg. Beeld kwaliteit is echt zo goed. Misschien dat ik nog wel hetzelfde met de Pocket 3 ga doen.13art schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:14:
Vanochtend even wat eerste reviews gekeken en ik moet zeggen dat ik, o da ka de verkoop van de pocket 2 een tijdje terug, de eerste indrukken wel positief zijn. Op de prijs na.
Heb echter deze zomer al de action 3 gekocht. Leuk ding, maar in low light niet heel best... Maar ja om nou twee camera's in huis te hebben die beide niet veel gebruikt worden is ook weer zowat...
Herkenbaar.... Had de pocket 2 verkocht omdat we op vakantie gingen en oa gingen duiken en een waterdichte case die goed beoordeeld werd was er niet, evenals de originele was niet meer verkrijgbaar. Daarbij neemt mijn vrouw de camera soms mee naar haar werk (middelbare school) daar is de pocket 2 gevoelsmatig toch te fragiel voor. Maar nu ik met de Osmo Action 3 gefilmd heb merk ik toch dat ik de stabiliteit van de beelden beter vond met de pocket 2. En al helemaal in minder goed verlichte omstandigheden.Majesty schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:12:
[...]
Lastige situatie ja. Ik heb zelf de Pocket 1 gehad, destijds verkocht en de Pocket 2 gekocht. Nog steeds enorm blij mee, wordt gebruikt op vakanties en weekenden weg. Beeld kwaliteit is echt zo goed. Misschien dat ik nog wel hetzelfde met de Pocket 3 ga doen.
Dit jaar voor het eerst ook meegenomen op wintersport, maar dat voelt toch niet zo veilig dus ben vrees ik ook van plan er een Osmo Action bij te kopen. Maar staat me dan ook tegen dat die vrijwel het hele jaar niets ligt te doen.
Even antwoorden voor zover ik weer vanuit mijn eigen ervaring met de pocket 2 en action 3.GustavSan schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:14:
Ik overweeg een pocket 3, maar heb wat vragen die anderen misschien weten:
1) Is er een remote control mogelijk (bv via de telefoon), zodat ik wanneer de camera op een locatie staat het ding aan/uit kan zetten of bepaalde functies remote kan benaderen. Ik denk ook aan zo'n backpackhouder en wil dan de camera makkelijk aan/uit kunnen zetten.
2) Is het qua output mogelijk om naar mijn telefoon (in hoge kwaliteit) te exporteren? Welke android app kan ik het beste gebruiken om ter plekke een video aan elkaar te rijgen? Ik ben vaak tijdens mijn reizen te druk om echt lang achter mijn laptop oid te zitten. Liefst een geautomatiseerde app oid? Tips?
Volgens mij maakt de Osmo Pocket gebruikt van direct-wifi, zoals ook bij drones. Je kan hem dus niet aan internet hangen en een wake-up geven.GustavSan schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:14:
Ik overweeg een pocket 3, maar heb wat vragen die anderen misschien weten:
1) Is er een remote control mogelijk (bv via de telefoon), zodat ik wanneer de camera op een locatie staat het ding aan/uit kan zetten of bepaalde functies remote kan benaderen. Ik denk ook aan zo'n backpackhouder en wil dan de camera makkelijk aan/uit kunnen zetten.
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
youtube.com/@hisrep
youtube.com/@hisrep
Hey, voor jou en anderen dan wellicht een tip, hij is momenteel in de sale op amazon.it met ook 17% korting:GustavSan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:57:
Iemand enig idee of er ook een goede onderwaterbehuizing is voor de pocket 3? Ik zie wat op Ali langskomen, maar dat ziet er flimsy uit.
Verder vroeg ik mij af of jullie toevallig weten of je de video-opnames ook kunt pauzeren om op een ander moment (andere angle bv) verder te gaan? Mijn telefoon heeft dit en dit maakt het net wat makkelijker om zonder te editen simpele filmpjes te schieten.
Jammer dat de pocket 3 nog niet in prijs is gedaald. Laatst even 17% korting via MM Duitsland, maar die verzendt niet naar NL helaas. Ik heb nog niet eerder een elektronisch product meegemaakt waarbij het zo lang duurde eer er eens een actie of aanbieding was
[ Voor 2% gewijzigd door Wormaap op 20-06-2024 08:18 ]
youtube.com/@hisrep
Ik kan je geruststellen. Ik hoopte ook dat MM de Pocket 3 met BTW-korting zou verkopen, maar in werkelijkheid was de pocket 3 in alle versies die gehele periode (uitverkocht of tijdelijk niet beschikbaar, ben even vergeten wat het ook alweer was). Kortom. Ik heb toen tevergeefs dagenlang de site bekeken maar helaas geen pocket 3 te koop toen.DeNachtwacht schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:31:
Yup, idem hier. Ik baal als een stekker dat ik hem eind februari (geloof ik?) niet bij de BTW weg ermee actie van mediamarkt heb gehaald... op zich ook wel logisch de eerste maanden was er enorme schaarste en leveringstekorten, dat is eigenlijk nu net voorbij. Maar ik zit idd ook al een tijdje op deals te scouten. Hopen dat er voor de zomer nog iets komt...
Dank voor je tip. Ik zie alleen de full price maar wellicht moet ik nog even op de .it site inloggen. Ik wil echter een 21% btw factuur dus het liefst via een NL bedrijf of Amazon.nl.....heb jij op de factuur toevallig de 21% btw gespecificeerd staan?DeNachtwacht schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 01:05:
[...]
Hey, voor jou en anderen dan wellicht een tip, hij is momenteel in de sale op amazon.it met ook 17% korting:
https://www.amazon.it/gp/product/B0CG19QXWD
[mbr]Referrals zijn niet toegestaan op Tweakers[/]
Deze bezorgt gewoon in Nederland binnen 3 dagen. Ik ben uiteindelijk voor de Power Expansion Combo gegaan, de Creator Combo is een goede deal als je vlogt, maar ik gebruik dat zelf toch daar niet voor. Bovendien staan er best wat reviews op YouTube dat de microfoon intern ook al heel goed is, en de Wide Angle lens juist niet zo goed is. Kortom mooie actie zo, €526 voor camera + accu ipv normaal €539 voor alleen de camera.
[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-06-2024 12:04 ]
youtube.com/@hisrep
Via deze link is het product verkrijgbaar voor 455,59 EUR. Zie screenshot.DeNachtwacht schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 01:05:
[...]
Hey, voor jou en anderen dan wellicht een tip, hij is momenteel in de sale op amazon.it met ook 17% korting:
https://www.amazon.it/gp/product/B0CG19QXWD
[mbr]Referrals zijn niet toegestaan op Tweakers[/]
youtube.com/@hisrep
Ik heb de camera inmiddels al een paar maandjes en recent flink gebruikt op vakantie in de bergen.GustavSan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:13:
Nou vandaag wordt het apparaat bezorgd. Ben benieuwd. Alvast wat vragen uit nieuwsgierigheid:
- kan je een video pauzeren tijdens opnemen en dan weer unpauze om clips al tijdens opnemen aaneen te rijgen?
- kan ik de camera via mijn telefoon aan/uitzetten?
- kan ik aan indicatie ook uitzetten?
Ik wil van die walkaround video's maken, waarbij ik de camera via zo'n clip aan mijn rugtas bevestig...dus rondlopen en opnemen tegelijk.
Ben benieuwd
[ Voor 3% gewijzigd door GustavSan op 28-08-2024 14:20 ]
youtube.com/@hisrep
Met de 5D button ingedrukt houden lockt de camera op die positie. Gimbal blijft actief en dus smooth beeld. Zie ook het voorbeeld hier: https://www.instagram.com/danstube.tv/reel/CzVW0bbyMfl/GustavSan schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:40:
Heeft iemand hier misschien enig idee hoe je de gimbal kunt locken waarbij de gimbal zelf nog wel trillingen enzo tegengaat?
Ik merkte bij gebruik in de praktijk dat het soms allemaal net wat te langzaam ging. Een snelle beweging van 1 focus onderwerp naar het volgende focus onderwerp gaat soms te traag, waarbij ik of zelf veel langzamer moet bewegen, of ik moet telkens veel te lang op het 2e focuspunt focusen om het goed in beeld te krijgen.
Nu kan ik de snelheid van de gimbal op zich aanpassen (die heb ik standaard vertraagd vanwege de overview shots), maar het liefst bepaald ik alles met mijn eigen beweging.
Dus de vraag: Gimbal lock betekent dat de gyro het nog wel gewoon doet?
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
youtube.com/@hisrep
Hoi, bedankt voor je antwoord, ik had ook gekeken naar de Osmo Mobile 7P, maar die is een stuk groter, heeft bijna dezelfde mogelijkheden als de pocket 3 maar inderdaad de video van een een mobiel is vaak al van zeer goede kwaliteit en mogelijk ook beter dan de Pocket 3..DeNachtwacht schreef op dinsdag 16 september 2025 @ 17:55:
Het is zowel als fotocamera als voor je dochter doel denk ik niet helemaal passend. Een eigen smartphone op een mooie gimbal functioneert beter om stabiele beelden te krijgen dan de Osmo Pocket 3. Zelfs mijn iPhone 13 camerabeelden vind ik mooier dan wat ik uit mijn Pocket 3 krijg. De stabilisatie is simpelweg niet zo goed als een gimbal die max €100 kost voor je telefoon.
En voor fotograferen van vissen voldoet ook een moderne smartphonecamera beter, daar is het verschil echt enorm groot. Ik zou dus voor een mooie gimbal gaan. De pocket 3 is vooral handig als je motion tracking en dat soort zaken nodig hebt, maar ja om nou voor wat experimenteren met vloggen daarvoor zoveel geld uit te geven?
Herbeleef mijn The Ride '25 https://oudeelferink.com/
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq