Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Gimbal] DJI Osmo Pocket ervaringen & discussie

Pagina: 1
Acties:

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:26
Welkom in het DJI Osmo Pocket ervaringen en discussie topic! :)

De Osmo Pocket is een extreem compacte gimbal met een ingebouwde camera.
Je kunt er gestabiliseerde video mee schieten, maar er zijn ook geavanceerde modi zoals timelapse en object tracking mogelijk.

De Osmo Pocket kost €359,-
https://www.dji.com/osmo-pocket

Een vergelijkingsfoto met andere gimbals, laat goed zien hoe klein hij is:

Er zijn verschillende accessoires beschikbaar:

matthijst wijzigde deze reactie 21-12-2018 09:25 (62%)

• Sbakker1982
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 21:11
Waar is hij nu precies te koop? Ik heb hem bij cameranu besteld, maar nog niks binnen. Ik dacht ook dat hij pas de 18e zou uitkomen?

• matthijst
Droneland heeft er nog 11 op voorraad:
https://droneland.nl/dji-osmo-pocket

matthijst wijzigde deze reactie 18-12-2018 07:03 (78%)

• Walkman
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Zelf heb ik 'm bij V-Nix besteld (weet niet of die 'm nu nog heeft).

Gisteren even een test gedaan met de tracking en een lang stuk lopen, maar merkte daarbij wel dat hij soms de tracking wel verliest wanneer je langs bv. een boom loopt. Daarnaast las ik gisteren op een DJI forum dat er veel mensen klagen dat soms wel heel vaak probeert te focussen en het beeld daardoor een beetje een pompend gevoel krijgt. Heb zelf nog te weinig gedaan om daar iets over te kunnen zeggen, maar ga er wel een beetje op letten.

• bsmpower
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 21-02 08:53
DJI forum inderdaad ook interessant om even te volgen, vooral welke problemen nu bekend zijn. Toch wel wat kinderziektes helaas, maar het meeste lijkt wel softwarematig aangepast te kunnen worden door toekomstige firmwares. Bijvoorbeeld dat bepaalde settings alleen in te stellen zijn als je hem hebt gekoppeld met je mobiele telefoon. Focus problemen is inderdaad vervelend in de AFC stand. Verder vind ik het jammer dat ze geen 1/4 schroefdraad onderop hebben geplaatst (ipv de usb-c aansluiting. Als je hem neerzet voor bv een timelapse dan is er weinig nodig om hem om te laten vallen. Hopelijk komt er snel allerlei (goedkope Alibaba) accessoires voor uit om er meer uit te halen. Ook heb ik mijn iphone hoesje moeten vervangen voor een iets dunnere, anders bleef de Osmo Pocket niet goed zitten...

Voor de rest wel echt een mooi dingetje hoor! Makkelijk te gebruiken, klein genoeg om mee te nemen in je jaszak en icm je mobiel best veel opties voor een "proffesionele" look.

• Majesty
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22-02 14:25
Wat vinden de eigenaars van de audiokwaliteit? ik heb inmiddels zo'n 10 YouTube reviews bekeken en het moment dat men overschakelt van hun eigen vlog-camera naar de Osmo Pocket is altijd een enorm verschil. In negatieve zin. Het klinkt out of the box erg schel/blikkerig naar mijn idee.
Hoe is jullie ervaring?

• imparator
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 18-02 23:44
Er zijn 3d stands die je zelf kunt printen ( indien je een 3d printer hebt tenminste )

imparator wijzigde deze reactie 19-12-2018 08:21 (86%)

• bsmpower
Klinkt goed, maar heb geen 3D printer :)

• matthijst
Op Ebay staat nu een standaardje, $2.99:
https://www.ebay.com/itm/...uIAAOSwADxcF6Wr:rk:1:pf:0

• xdc
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-02 19:38
heb hem hier ook al een weekje binnen via bol.com (partner shop)
en mijn preorder gecanceld bij coolblue, (inmiddels daar ook op voorraad)

de audio problemen die ik in de reviews zag ben ik niet tegengekomen.
gisteren is er ook een firmware update uitgekomen die audio problemen moet oplossen.

Superhandig aan de firmware update vond ik dat de gimball bij uitschakelen nu in de positie staat zodat hij precies in de case past. Dat was voor de update niet zo en moest je de gimball handmatig in die positie zetten.

Vooral de motion timelapse (hyperlapse functie) vind ik gaaf voor zo'n klein ding en heeft mij doen besluiten om dez pocket direct te kopen.

Voornamelijk voor B rol materiaal icm mijn dji mavic drone beelden ideaal.

slimmehotspot.nl

• Walkman
  • Niet online
Zelf had ik dat issue niet dat hij bij het uitschakelen niet in de positie ging. Ook trouwens geen update van de firmware gezien, terwijl ik 'm vanochtend nog even aan m'n telefoon had hangen. Maar het blijft een mooi apparaat.

Samen met de Osmo ben ik me nu wat aan het verdiepen in het editen in wat anders dan Premiere (wat ik jaren gebruikte) en m'n eerste ervaringen met DaVinci Resolve zijn enorm positief. Gratis en extreem krachtig met zowel After Effects en Color Grading (dat laatste is nieuw voor me) in één pakket. Iemand die trouwens al LUTs gezien heeft voor de pocket?

• bsmpower
Gebruik ook Davinci Resolve. Waarom probeer je geen andere LUTs? Bv die van DJI zelf uitgebracht voor hun drones. Of creeer je eigen LUT 🙂. Daarnaast wil ik eerst in D-LOG kunnen filmen, dan kan je pas echt goed graden.

bsmpower wijzigde deze reactie 20-12-2018 23:06 (8%)

• winwiz
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 20:40
Ik heb er nu ook een. Probleem waar ik tegen aan liep is dat de DJI Mimo app na opstarten, meteen crashte op mijn iPhone X. Dus geen activatie mogelijk. Het werkte wel op de iPad Pro. (Beide iOS 12.1.2)

Er is een work around voor de iPhone: Zet hem in de Engelse taal. Daarna werkt de Mimo app. Als hij eenmaal een keer goed opgestart is kun je de iPhone weer terugzetten in het Nederlands.

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:48

l3art

Moderator Mobile
Kijk, een eigen topic voor de Osmo pocket.
@matthijst is het een idee op de TS nog wat verder uit te breiden?
Wil deze Osmo pocket graag aanschaffen maar ik wacht nog even, heb geen haast omdat ik hem toch nog niet nodig heb.

Da Vinci resolve is een goede tip, ook maar eens in gaan verdiepen. Zal wel een wat stijlere leercurve hebben dan première elements gok ik ;)

Eigenlijk vanaf de eerste review (die Amerikaanse blonde dame) eigenlijk al verliefd op de Osmo pocket. Heb nog een Hero 4 silver, maar die gaat de deur uit.

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

• Walkman
  • Niet online
l3art schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 08:26:
Kijk, een eigen topic voor de Osmo pocket.
@matthijst is het een idee op de TS nog wat verder uit te breiden?
Da Vinci resolve is een goede tip, ook maar eens in gaan verdiepen. Zal wel een wat stijlere leercurve hebben dan première elements gok ik ;)
Dat valt redelijk mee. Als je deze crash course kijkt kan je na niet iets meer dan een uurtje al aardig aan de slag:
YouTube: Resolve 15: The Ultimate Crash Course - DaVinci Resolve Basic Traini...

De pocket is trouwens ook erg handig als je naar een optreden gaat (gisteren op school), gewoon locken op een bepaald punt (ik had 'm aan m'n telefoon hangen) en je hoeft niet meer naar je scherm te kijken want alles blijft mooi in beeld. Ben je toch wat actiever aanwezig en boeit het niet als je je lichaam een andere kant op beweegt.

Verder al een paar motion lapses gemaakt op het moment dat het donker word en dat is ook wel een erg mooi effect waar je bijna niets voor hoeft te doen.

• marco4all
  • Laatst online: 22-01 12:51
ik twijfel om hem bij aliexpress te bestellen bij coolblue is de expansion kit niet op voorraad

en bij ali wel klik

• matthijst
Dacht dat ik op DJI forum las dat de wifi module nog niet te koop was?
Kit is bij hunzelf ook niet te koop.

• marco4all
  • Laatst online: 22-01 12:51
hmm enig idee wanneer deze te verwachten is ? van google wordt ik nog niet veel wijzer

• Borkus
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17:20
Hoe zit het eigenlijk met de live video output mogelijkheden van dit mooie apparaat? Bijvoorbeeld voor drone toepassingen?

• bsmpower
Ik kijk naar een mooie oplossing om de smartphone strak te koppelen aan de Osmo Pocket. Merken als PGYtech maken speciale houders maar nu zag ik dit filmpje:
YouTube: Osmo Pocket Smartphone Holder

Stuk kleiner op te bergen en lijkt ook goed te werken, ondanks dat het er niet voor is gemaakt. Via Amazon ook sneller binnen en goedkoper dan van Ali. Ik ga het iig proberen en zal hier foto’s plaatsen als ie binnen is 👍🏼

Amazon.de product link

bsmpower wijzigde deze reactie 03-01-2019 08:14 (15%)

• winwiz
Er is nieuw firmware 1.03.00.20 beschikbaar. o.a. 25/50 fps in basic settings... en een hele rij andere verbeteringen

Overview:

Date: 2019.01.07
Firmware: v1.3.0.20 (this firmware is approx. 51MB)
DJI Mimo App iOS: v1.0.2
DJI Mimo App Android: v1.0.2

What’s New?

Added 1080p 25/50fps and 4K 25/50fps resolution to basic settings.
Added support to shoot 3x3 panorama photos when the tilt axis is between -20° and 80°.
Optimized ActiveTrack in DJI Mimo when detecting people’s head and shoulders in camera view.
Increased the time that the gimbal is in position to fit into the cover from five to eight seconds.
Optimized the focus in some situations.
Optimized ActiveTrack when the gimbal is in Portrait and Flashlight mode.
Fixed the issue where a red tint appeared when using Auto White Balance (AWB) in scenes that were predominantly green.
Fixed the issue affecting some devices where the charging time was slow.

Notes:

Use auto calibration after updating the firmware.
If the update fails, restart Osmo Pocket and DJI Mimo, and retry.

winwiz wijzigde deze reactie 07-01-2019 12:44 (81%)

Ryzen 2700X stock + 32GB GSKILL @3200 op Croshair VI Hero + RX Vega 64 + Philips BDM4065UC + DS1815+ + DS414 + MacbookPro 15" 2016

• bsmpower
Ben benieuwd, vanavond gelijk even updaten. Heb wel het idee dat er is geluisterd naar feedback van gebruikers als ik kijk naar de punten dus dat is wel top. Hoop nog wel dat er meer settings mogelijk zijn in Basic mode. Of dat de Pro mode gewoon te gebruiken is op de Osmo Pocket standalone.

• winwiz
Binnenkort de PRO mode op de pocket zelf!!

• winwiz
Inmiddels is hij uit. Eerst je Mimo App updaten! (Deze heeft nu ook story mode)

New firmware update is released!!
IOS Mimo app v1.04 is released and it came with new firmware.

v01.04.00.20

1. Added pro setting when using Osmo Pocket without DJU Mimo.
2. Added option to switch between AFC and AFS when using Osmo Pocket without DJU Mimo.
3. Added Cine-Like color mode to video mode.
4. Fixed issue: after powering off, the gimbal attitude of some devices was in an abnormal position to fit into the cover.
5. Optimized face detection.
6. Reduced focus pulsing in some situations, such as when shooting the sky or at night.
7. Increased autofocus speed when moving Osmo Pocket quickly.

• matthijst
Eindelijk Story Mode!
Mooi functie is dat.

• Roeptoeter
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 21-02 13:20
Deze houder bij Amazon is ook wel interessant. Je kan deze namelijk ook als statief gebruiken.

Productlink

• Roeptoeter
Hier zijn wat gratis LUT's voor de DJI Osmo Pocket

Link

• Roeptoeter
In YT filmpjes zie je dat tijdens het lopen met de Pocket toch nog wat trillingen/schokken in het beeld voorkomen.
Nu kun je met ninjawalk een hoop compenseren maar niet alles. Zijn er misschien ook mechanische tools te koop waar mee je deze verticale bewegingen kan dempen?

• PowerUp
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 23-02 01:15

PowerUp

Moderator Foto & Video
@Roeptoeter zou je de volgende keer je post willen wijzigen ipv een nieuwe plaatsen als je de laatste bent die gereageerd heeft? Alvast bedankt!

Sony A6500 || Sigma 8-16 f/4.5-5.6 || Sony 16-70 f/4 OSS || CZ 24 f/1.8 || CZ 55 f/1.8 || Sony 55-210 f/4.5-6.3 OSS

• Roeptoeter
PowerUp schreef op maandag 11 februari 2019 @ 23:13:
@Roeptoeter zou je de volgende keer je post willen wijzigen ipv een nieuwe plaatsen als je de laatste bent die gereageerd heeft? Alvast bedankt!
Sorry! Niet in de gaten gehad. Zal er op letten.

• Statiegeld
  • Registratie: januari 2010
  • Niet online
* Statiegeld meldt zich

Al sinds de aankondiging houd ik de ontwikkelingen rondom de Pocket nauwlettend in de gaten, en nu deze door mijn werkgever voor een absurd lage prijs werd aangeboden kon ik geen nee zeggen.

Eerste euvel waar ik direct tegen aan liep: geen Micro USB connector meegeleverd, alleen Lightning en USB-C -O-
Probleem is gelukkig makkelijk op te lossen met een USB-C female naar Micro USB male adapter (paar euro via een kabelshop/DX/etc, maar wordt ook standaard meegeleverd met de DJI Mavic Air en Mavic Pro 2 drones, wel een duur adaptertje zo)

De boel werkt maar zit niet al te stevig in elkaar. Ik wacht dan ook op een hier eerder genoemde accessoire: de PGYTech Phone Holder. Na navraag intern blijkt dat deze eind februari uit voorraad leverbaar moet zijn, voor de officiële accessoires van DJI is de levertijd nog onduidelijk op dit moment.

Zijn jullie al in het bezit van accessoires (en zo ja welke)? Tevens ben ik benieuwd naar footage die jullie reeds hebben geschoten, en dan met name naar Timelapse beelden

• matthijst
Ik heb de wifi module.
En zo'n Pgytech kapje, maar da's niet echt wat.
En nog een standaardje die ik had gekocht voordat ik die wifi module had.

• l3art
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 23:48

l3art

Moderator Mobile
How houdt de microfoon zich in luide omgevingen? Als ik er eentje koop zal die naast vakanties ook mee gaan naar festivals, zou fijn zijn als het geluid dan niet overstuurt.

<-- <-- <-- Deze ruimte is te huur --> --> -->

Pagina: 1

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True