Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1216256

Hallo allemaal,

Ik probeer mijn osmo pocket te activeren maar als ik op de aanknop druk gaat hij telkens uit na ongeveer 5 seconden. Het rode lampje gaat dan knipperen. Hierdoor kan ik 'm ook niet activeren. Batterij is 100% opgeladen.

Weet iemand wat het probleem is?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1216256 op 28-05-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 10:37
Ik zou de garantie maar aanspreken. Dat klinkt niet goals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is de waterbeschermende hoes al beschikbaar? Dat is toch een aanfluiting van DJI. Aankondigen, tonen, maar niet op de markt brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acreed166
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-05 17:54
Laatste update V01.08.00.20

Voegt underwater mode voor de waterproof case. Maar dat ding is nog steeds niet verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
Topic blijft erg stil. Apparaat is niet echt een succes in de verkoop lijkt het?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chiel_78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:24
chiel_78 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 11:05:
Topic blijft erg stil. Apparaat is niet echt een succes in de verkoop lijkt het?
Geen idee of het een succes is. Ik vind het zelf in ieder geval een heerlijk apparaat, maar ga um pas echt flink gebruiken als ik in september op vakantie ga. Dus deze tijd een beetje mee spelen en kijken welke accessoires ik wil hebben.
Thanks voor het linken! De prijs valt me nog alles mee. Had um duurder verwacht dus dat is een meevaller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco4all
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:41
Wij hebben hem nu ook sinds begin januari, werkt goed en mooie beelden met name gekocht voor onze rondreis door Nieuw Zeeland we twijfelden tussen de go pro en dus de osmo geen spijt van gehad was alleen jammer dat het zo lang duurde voordat er accessoires voor beschikbaar kwamen

Compact snel veelzijdig en mooie beelden

Functies die wij veel gebruikt hebben zijn pannorama 3*3 en gewoon, time/motion lapeses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
marco4all schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:33:
Wij hebben hem nu ook sinds begin januari, werkt goed en mooie beelden met name gekocht voor onze rondreis door Nieuw Zeeland we twijfelden tussen de go pro en dus de osmo geen spijt van gehad was alleen jammer dat het zo lang duurde voordat er accessoires voor beschikbaar kwamen

Compact snel veelzijdig en mooie beelden

Functies die wij veel gebruikt hebben zijn pannorama 3*3 en gewoon, time/motion lapeses
Welk statief gebruik je voor de Osmo?
Mijn oog is op deze gevallen, Pgytech maakt nog meer mooie dingen voor de Osmo namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco4all
Wij hebben deze bij de media markt gekocht met telefoonhouder zodat de telefoon op het statief kon en de osmo in de telefoon, er waren toen nog geen accessoires voor zoals nu.

https://www.mediamarkt.nl...-mini-tripod-1272501.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1234240

Als ik panorama in 3x3 modus zet en dan het sd kaartje in de computer zie ik de negen foto's die gemaakt zijn maar niet de samengestelde panorama foto. Wat moet ik daarvoor doen?
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 08:24
Anoniem: 1234240 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:06:
Als ik panorama in 3x3 modus zet en dan het sd kaartje in de computer zie ik de negen foto's die gemaakt zijn maar niet de samengestelde panorama foto. Wat moet ik daarvoor doen?
Peter
Je kan ze stitchen met een programma op de computer. Makkelijker is om de pocket even aan je telefoon te hangen. In de mimo app de panorama openen en hij staat op je telefoon. Werkt erg goed en als je de pocket goed stil hebt gehouden zien de panorama's er strak uit!

Heb de pocket heel veel gebruikt afgelopen vakantie. Vooral in pro mode op 24fps en cinelike-d. Mijn pc heeft in combinatie met premiere wat problemen met afspelen, maar dat heb ik opgelost.
De focus heeft veel op afs gestaan en daardoor wat onscherpe shots. Helaas kwam de update met fase detectie auto focus net te laat.
Algemeen heel tevreden. Bij objecten dichtbij zie je makkelijker wat beweging bij het lopen, maar iets verder weg is het super strak. Ook op de fiets geeft echt super strakke beelden.
Nu het onderwaterhuis er nog bij 😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco4all
Anoniem: 1234240 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 14:06:
Peter
~

DJI heeft hier ook een programma voor volgens mij DJI Media Maker kan je vinden op https://www.dji.com/nl/osmo/info#downloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:27
Ik heb de DJI Osmo Pocket bij DJI zelf besteld, net voor het nieuwe jaar. Was een leuke aanbieding voor €309, incl. de extenson rod gratis erbij. Heb meteen de waterproof case gekocht.

De Pocket kwam binnen op 31 december en heb meteen om 12:00 's nachts gebruikt om vuurwerk te filmen. Uiteraard midden in de nacht, maar filmt beter in het donker dan ik had verwacht. Had wel wat filmpjes gezien dat hij erg focused op het licht en snel switched, maar daar heb ik eigenlijk niet veel last van gehad. Overigens wilde ik juist het licht filmen, nl. het vuurwerk. Maar verder heb ik hem nog niet echt gebruikt.

Wel heb ik op oudejaarsdag toen hij binnen kwam, een simpele timelapse gedaan die je hier kunt terugvinden.

YouTube: DJI Osmo Pocket timelapse

Je ziet overal op YouTube dat je je mobiel aan je Pocket kunt bevestigen. Dat werkt, maar is naar mijn idee in gebruik echt waardeloos. Of je koopt iets om ze beter aan elkaar te bevestigen, zoals deze Pgytech Phone Holder Plus, anders zou ik dit niet gebruiken. Deze Pgytech schijnt erg goed en stevig te zijn. Je kunt er ook een tripod onder bevestigen, etc. Maar ik ben bang dat je óf het stekkertje voor je mobiel, óf de poort van je mobiel zelf kapot maakt omdat er simpelweg te veel gewicht op rust. Daar heb ik nog niemand over zien/horen klagen, maar kan me niet voorstellen dat het goed is.

De waterproof case is heel degelijk. Je laat de Pocket erin glijden en hij zit meteen al stevig. Er is nog een extra clip waarmee je hem nog steviger vastzet, voordat je de case dicht doet. De afsluiting is de kop zelf, als het ware. Je duwt de grote ringvormige kop erop en draait de ring eromheen dicht. Veel simpeler kan het niet. Wel even in modus voor waterproof case zetten, zodat de camera op juiste positie staat voor het filmen. Anders zie je de waterproof case continue in beeld. Die fout maakte ik zelf ook. Iets met handleiding lezen? :-)

Overigens heb ik 'm nog niet geprobeerd. Ik ga in januari naar Cancun, Mexico. Daar hoop ik 'm toch wel te gebruiken in Cenotes en de oceaan. Overigens zitten er nog 3 strips bij, die lijken op dubbelzijdig tape. Dat schijnt voor condens te zijn in de case zelf. Die moet je erbij stoppen en regelmatig vervangen. Geen idee of je ze kunt laten drogen of iets dergelijks, anders kan ik me voorstellen dat je heel snel door je strips heen bent en geen idee of je die kunt kopen. Heb ik nog niet gezien.

De handleiding valt me behoorlijk tegen. Weinig op papier en extreem kleine lettertjes. Totaal geen informatie over de strips, enkel dat er "condens voorkomers" bijzitten die je ook moet plaatsen. Maar hoe die eruit zien, dat staat nergens. Ik moest dus raden dat het de strips waren.

De extension rod kan ik weinig over zeggen. Wel dat je écht je mobiel erbij nodig hebt om beetje te kunnen zien wat je doet als hij helemaal is uitgeschoven. Eigenlijk kun je niet zonder de draadloze verbinding. Heel bijzonder dat DJI dit er niet in heeft gestopt, hoeveel extra ruimte hebben ze hier nu voor nodig? Met USB-C aan beide kanten lukt het ook, wat ik overigens niet geprobeerd heb. Maar anders is het schermpje op de Pocket simpelweg te klein.

Je sluit je Pocket echt aan op de extension rod, waardoor knoppen wel meteen beschikbaar worden. Dat gebeurt draadloos in de extension rod. Er zit ook een batterij in. Wat me trouwens nog op een bijzonder punt brengt. Als je je telefoon direct op de Pocket aansluit, begint je telefoon op te laden. Dat is wel heel bijzonder. Mijn telefoon houdt het langer uit qua batterij dan mijn Pocket. Als die op deze manier nog sneller leeg loopt, begrijp ik niet of ze dit niet anders hadden kunnen oplossen.

Maar goed, weinig gebruikerservaring nog. Ik hoop er meer mee te gaan spelen. Ook samen met mobiel filmen en nog met normale waterproof videocamera van ook zo'n €350 die ik onlangs heb gekocht. Misschien ga ik spijt krijgen van de een of de ander. De videocamera kan niet meer terug, de Pocket heb ik nog 2 weken voor. Wie weet.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank!in
@Dennis van der Stelt Ik kan bevestigen dat de Pgytech Phone Holder Plus echt een mooi stevig ding is! Heb um zelf in bezit en was verrast over de kwaliteit.

Wat betreft die condens strips. Deze kan je erg goedkoop uit china halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
Dennis van der Stelt schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 09:36:
Als je je telefoon direct op de Pocket aansluit, begint je telefoon op te laden. Dat is wel heel bijzonder. Mijn telefoon houdt het langer uit qua batterij dan mijn Pocket. Als die op deze manier nog sneller leeg loopt, begrijp ik niet of ze dit niet anders hadden kunnen oplossen.
Ik heb begrepen dat dit een Android dingetje is, schijnt dat je Android niet kan vertellen dat het apparaat wat je in de usb-C stopt geen stroom nodig heeft... Op een iPhone gaat het wel goed. Reden om de telefoon niet op die manier te koppelen voor mij.

Verder ga je veel plezier beleven aan de Osmo, daar ben ik van overtuigd. Ik heb de mijne nu een jaar en eindelijk heb ik van elk weekendje weg en vakanties een leuke video als herinnering. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1349408

Hallo,
Bij opnemen met een externe microfoon blijft het volume veel te zacht.Ik gebruik een osmo connector om de mic aan te sluiten. Wie kan mij helpen ? Mvg, Jan Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpicauly
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-04-2020
Update,

Onderstaande is niet meer van toepassing. Want het werkt weer.

-----------------------------------------------------------------------------------

Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje en ik weet niet of het al voorbij is gekomen.

Vorig jaar heb ik ook een Osmo Pocket gekocht en ik heb er heel veel plezier mee.
Het probleem is dat ik in het begin nog geen SD-kaartje had voor de osmo pocket.
De app had ik geïnstalleerd en ik kon filmen vanaf mijn telefoon.

Toen ik het SD-kaartje had werd de firmware geïnstalleerd etc. En sinds dien kon ik
niet meer vanaf mijn telefoon filmen. Als ik de pocket aansluit aan mijn telefoon dan wordt mijn telefoon opgeladen en via de app vind hij mijn osmo pocket niet.

Mijn vraag is dan aan een ieder of iemand dit heeft mee gemaakt?
Zoja, is er een manier dat dat dit kan worden verholpen of dat ik een instelling niet goed heb.
_/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Jpicauly op 30-04-2020 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
Geen oplossing, soms vind mijn telefoon de osmo ook niet maar dan moet ik de app een keertje herstarten. Ben sowieso niet kapot van de dji app.

[ Voor 71% gewijzigd door chiel_78 op 18-06-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derpadin
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-05 17:09
Hoi iedereen! Sinds dit weekend ben ik eigenaar van een Pocket 2.
Hiervoor ben ik op zoek naar een aantal accessoires zoals bijvoorbeeld een mount voor in de auto.
Nu heb ik gevonden dat hiervoor een DJI OSMO Accessory Mount nodig is, klopt dit?
En wat voor set zou ik dan kunnen kopen? Ik zag bijvoorbeeld op Aliexpress een aantal kits die compatible zou moeten zijn met een DJI Pocket 2 echter zie je nooit op de afbeeldingen een Pocket 2, altijd een GoPro.

Hierbij een voorbeeld hoe zo'n kit er uit ziet, weet iemand of dit daadwerkelijk bruikbaar is met een Pocket 2? Zo ja, hoe zou je dit dan kunnen aansluiten?

Dankjewel alvast! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Ik weet niet of mensen hier nog weleens kijken, maar de DJI Pocket 2 is vandaag (ik weet niet voor hoe lang nog) in de aanbieding bij Bol.com met €50,- korting: https://www.bol.com/nl/nl...paign=CPS&utm_content=pdl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioPaparazzi
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 27-02-2022
Goedendag,
Ik gebruik mijn Osmo Pocket nu een aantal jaren met veel plezier, maar merk nu dat hij na circa 3 minuten de recording ongevraagd afbreekt. Verder niks aan het handje, want je kunt gewoon weer een nieuwe opname starten door op de button te drukken, maar wel lastig als je een lange doorgang wilt maken. Ga er vanuit dat een instelling is, maar kan niet ontdekken waar ik dit zou kunnen wijzigen. Iemand ervaring hiermee?

Thanks in forward _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-04 21:49
Is een Osmo Pocket 1 anno 2022 nog steeds een goede optie of is deze inmiddels achterhaald? Wat koop je anders voor plus/minus 180 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Saybia schreef op zondag 29 mei 2022 @ 15:53:
Is een Osmo Pocket 1 anno 2022 nog steeds een goede optie of is deze inmiddels achterhaald? Wat koop je anders voor plus/minus 180 euro?
Ik vind van wel. De gimbal is echt erg goed, vind ik fijner dan EIS van bijvoorbeeld een GoPro of Osmo Action.
Daarnaast zorgt het formaat van het apparaat ervoor dat het prima in je binnenzak of zelfs broekzak past.
Ook vind ik het fijn dat hij een vrij grote beeldhoek heeft zonder dat het vervormt, zoals dat vaak op action cams is. Ja, je kunt die ook instellen zonder fish-eye, maar dan crop je een stuk van het beeld. De beeldhoek bij de Pocket blijft van zichzelf groter meen ik.

Maar het is volledig afhankelijk van waarvoor je 'm wilt gebruiken. Voor mij is dat voornamelijk reisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saybia
Majesty schreef op zondag 29 mei 2022 @ 19:19:
[...]

Ik vind van wel. De gimbal is echt erg goed, vind ik fijner dan EIS van bijvoorbeeld een GoPro of Osmo Action.
Daarnaast zorgt het formaat van het apparaat ervoor dat het prima in je binnenzak of zelfs broekzak past.
Ook vind ik het fijn dat hij een vrij grote beeldhoek heeft zonder dat het vervormt, zoals dat vaak op action cams is. Ja, je kunt die ook instellen zonder fish-eye, maar dan crop je een stuk van het beeld. De beeldhoek bij de Pocket blijft van zichzelf groter meen ik.

Maar het is volledig afhankelijk van waarvoor je 'm wilt gebruiken. Voor mij is dat voornamelijk reisjes.
Ik ga voornamelijk festivals, reisverslagen en objecten filmen zowel binnen als buiten. De pocket 2 is mij net iets te duur. Ik hoop dat de pocket 2 misschien in november goedkoper wordt als de 3 komt. Maar voor de zomermaanden heb ik dan mooi iets om te oefenen en kan ik later mooi de verschillen zien. Heb in het verleden een DLSR gehad om te filmen maar die pakte je niet snel even erbij en dan heb ik het nog niet gehad over de beeldstabilisatie. Hoop dat ik met een gimbal camera wat eerder en wat meer ga filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Saybia schreef op maandag 30 mei 2022 @ 02:24:
[...]

Ik ga voornamelijk festivals, reisverslagen en objecten filmen zowel binnen als buiten. De pocket 2 is mij net iets te duur. Ik hoop dat de pocket 2 misschien in november goedkoper wordt als de 3 komt. Maar voor de zomermaanden heb ik dan mooi iets om te oefenen en kan ik later mooi de verschillen zien. Heb in het verleden een DLSR gehad om te filmen maar die pakte je niet snel even erbij en dan heb ik het nog niet gehad over de beeldstabilisatie. Hoop dat ik met een gimbal camera wat eerder en wat meer ga filmen.
Lijkt me er een prima toepassing voor. Qua geluid heb ik 'm nog nooit op een festival getest, maar je kunt er ook andere microfoons op aansluiten.
Je pakt 'm er in ieder geval heel makkelijk even bij inderdaad.

Komt er een versie 3 ja? Ben benieuwd wat ze er nog aan kunnen verbeteren.

[ Voor 4% gewijzigd door Majesty op 30-05-2022 08:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saybia
Majesty schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:01:
[...]

Lijkt me er een prima toepassing voor. Qua geluid heb ik 'm nog nooit op een festival getest, maar je kunt er ook andere microfoons op aansluiten.
Je pakt 'm er in ieder geval heel makkelijk even bij inderdaad.

Komt er een versie 3 ja? Ben benieuwd wat ze er nog aan kunnen verbeteren.
De geruchten zijn dat er een versie drie komt aan het einde van het jaar. Of het waar is weet volgens mij niemand. Maar er was een documentje "gelekt" met november 2022 als release maand. De geruchten zijn ook dat de camera nog duurder wordt vanwege de mogelijke komst van een 1" sensor.

Ben inderdaad van plan om een externe mic aan te sluiten. Eerst op de camera zelf, anders op een recorder. Maar goed eerst maar eens kijken of het wat voor mij is. Bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Saybia op 30-05-2022 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
Edit, niet meer in de playstore voor legal reasons. Lijkt nog wel geupdate via eigen site.

------------

Weet iemand hoe het zit met DJI Mimo (die k*t app waarmee je je Osmo aan je telefoon kan koppelen voor o.a. updates).

Deze app is niet meer verkrijgbaar in de play store, wel te downloaden via de DJI site, maar vervolgens zegt mijn telefoon dat er een bug in de app zit en dan start er niks meer op.

Ik krijg de indruk dat de Osmo volledig vergeten is door DJI en we na 2 jaar al volledig uit support zijn. Klopt dit?

[ Voor 11% gewijzigd door chiel_78 op 23-01-2023 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
chiel_78 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:30:
Edit, niet meer in de playstore voor legal reasons. Lijkt nog wel geupdate via eigen site.

------------

Weet iemand hoe het zit met DJI Mimo (die k*t app waarmee je je Osmo aan je telefoon kan koppelen voor o.a. updates).

Deze app is niet meer verkrijgbaar in de play store, wel te downloaden via de DJI site, maar vervolgens zegt mijn telefoon dat er een bug in de app zit en dan start er niks meer op.

Ik krijg de indruk dat de Osmo volledig vergeten is door DJI en we na 2 jaar al volledig uit support zijn. Klopt dit?
Gebruik zelf die app echt nooit eigenlijk. Waarvoor gebruik je 'm zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
is 2 weken terug nog geupdate op iOS, die Mimo app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiel_78
Majesty schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:33:
[...]

Gebruik zelf die app echt nooit eigenlijk. Waarvoor gebruik je 'm zelf?
Ja niet eigenlijk maar het was naar mijn weten de enige manier om de Osmo te updaten.
Er was geen nieuwe update overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
chiel_78 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:18:
[...]

Ja niet eigenlijk maar het was naar mijn weten de enige manier om de Osmo te updaten.
Er was geen nieuwe update overigens.
If it ain't broken, don't fix it :p. Maar qua camera software lijkt me er altijd ruimte voor verbetering, maar inderdaad al heel lang geen firmware updates voor geweest.
Blijft echt een fantastisch apparaat, de Osmo Pocket. Was z'n tijd echt vooruit bij launch, en nog steeds vind ik, zo'n kleine gimbal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chiel_78
Majesty schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:23:
[...]
Blijft echt een fantastisch apparaat, de Osmo Pocket. Was z'n tijd echt vooruit bij launch, en nog steeds vind ik, zo'n kleine gimbal.
Eens hoor, gaat nu al 4 jaar mee op vakantie en bevalt nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Is er anno 2023 een product dat in de buurt komt van de Pocket 2? Het is alweer een relatief oud model. Zowel qua beeld- als geluidskwaliteit? De Chinese alternatieven komen qua beeldkwaliteit volgens mij wel in de buurt, maar niet qua geluidskwaliteit.

Zoveel geruchten over de Pocket 3, maar nog niks gezien. Met mijn "geluk" wordt de Pocket 3 aangekondigd/uitgebracht kort na het kopen van de Pocket 2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Mawlana schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:42:
Is er anno 2023 een product dat in de buurt komt van de Pocket 2? Het is alweer een relatief oud model. Zowel qua beeld- als geluidskwaliteit? De Chinese alternatieven komen qua beeldkwaliteit volgens mij wel in de buurt, maar niet qua geluidskwaliteit.

Zoveel geruchten over de Pocket 3, maar nog niks gezien. Met mijn "geluk" wordt de Pocket 3 aangekondigd/uitgebracht kort na het kopen van de Pocket 2...
Ik heb begin juli de Pocket 2 Creator Combo voor € 399 kunnen scoren bij de Mediamarkt. Het bevalt me wel. :Y

Gelukkig heb ik niet gewacht op de Pocket 3, deze is volgens mij gisteren aangekondigd (ik kreeg een push message vanuit de Mimo app). Het is aanzienlijk duurder dan de Pocket 2 (€ 539, of € 679 voor de creator combo).

De Pocket 3 lijkt geen Do-It-All Handle meer te hebben, maar een extra battery pack. Voor mij zou dat wel een verbetering zijn. Dat nieuwe scherm echter niet, dat gaat - mijzelf kennende - wel kapot omdat ik 'm laat vallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:54

13art

Moderator Mobile
Vanochtend even wat eerste reviews gekeken en ik moet zeggen dat ik, o da ka de verkoop van de pocket 2 een tijdje terug, de eerste indrukken wel positief zijn. Op de prijs na.

Heb echter deze zomer al de action 3 gekocht. Leuk ding, maar in low light niet heel best... Maar ja om nou twee camera's in huis te hebben die beide niet veel gebruikt worden is ook weer zowat...

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
13art schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 09:14:
Vanochtend even wat eerste reviews gekeken en ik moet zeggen dat ik, o da ka de verkoop van de pocket 2 een tijdje terug, de eerste indrukken wel positief zijn. Op de prijs na.

Heb echter deze zomer al de action 3 gekocht. Leuk ding, maar in low light niet heel best... Maar ja om nou twee camera's in huis te hebben die beide niet veel gebruikt worden is ook weer zowat...
Lastige situatie ja. Ik heb zelf de Pocket 1 gehad, destijds verkocht en de Pocket 2 gekocht. Nog steeds enorm blij mee, wordt gebruikt op vakanties en weekenden weg. Beeld kwaliteit is echt zo goed. Misschien dat ik nog wel hetzelfde met de Pocket 3 ga doen.

Dit jaar voor het eerst ook meegenomen op wintersport, maar dat voelt toch niet zo veilig dus ben vrees ik ook van plan er een Osmo Action bij te kopen. Maar staat me dan ook tegen dat die vrijwel het hele jaar niets ligt te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Majesty schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 19:12:
[...]

Lastige situatie ja. Ik heb zelf de Pocket 1 gehad, destijds verkocht en de Pocket 2 gekocht. Nog steeds enorm blij mee, wordt gebruikt op vakanties en weekenden weg. Beeld kwaliteit is echt zo goed. Misschien dat ik nog wel hetzelfde met de Pocket 3 ga doen.

Dit jaar voor het eerst ook meegenomen op wintersport, maar dat voelt toch niet zo veilig dus ben vrees ik ook van plan er een Osmo Action bij te kopen. Maar staat me dan ook tegen dat die vrijwel het hele jaar niets ligt te doen.
Herkenbaar.... Had de pocket 2 verkocht omdat we op vakantie gingen en oa gingen duiken en een waterdichte case die goed beoordeeld werd was er niet, evenals de originele was niet meer verkrijgbaar. Daarbij neemt mijn vrouw de camera soms mee naar haar werk (middelbare school) daar is de pocket 2 gevoelsmatig toch te fragiel voor. Maar nu ik met de Osmo Action 3 gefilmd heb merk ik toch dat ik de stabiliteit van de beelden beter vond met de pocket 2. En al helemaal in minder goed verlichte omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 30-04 14:39
Ik overweeg een pocket 3, maar heb wat vragen die anderen misschien weten:

1) Is er een remote control mogelijk (bv via de telefoon), zodat ik wanneer de camera op een locatie staat het ding aan/uit kan zetten of bepaalde functies remote kan benaderen. Ik denk ook aan zo'n backpackhouder en wil dan de camera makkelijk aan/uit kunnen zetten.

2) Is het qua output mogelijk om naar mijn telefoon (in hoge kwaliteit) te exporteren? Welke android app kan ik het beste gebruiken om ter plekke een video aan elkaar te rijgen? Ik ben vaak tijdens mijn reizen te druk om echt lang achter mijn laptop oid te zitten. Liefst een geautomatiseerde app oid? Tips?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
GustavSan schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:14:

1) Is er een remote control mogelijk (bv via de telefoon), zodat ik wanneer de camera op een locatie staat het ding aan/uit kan zetten of bepaalde functies remote kan benaderen. Ik denk ook aan zo'n backpackhouder en wil dan de camera makkelijk aan/uit kunnen zetten.

2) Is het qua output mogelijk om naar mijn telefoon (in hoge kwaliteit) te exporteren? Welke android app kan ik het beste gebruiken om ter plekke een video aan elkaar te rijgen? Ik ben vaak tijdens mijn reizen te druk om echt lang achter mijn laptop oid te zitten. Liefst een geautomatiseerde app oid? Tips?
Even antwoorden voor zover ik weer vanuit mijn eigen ervaring met de pocket 2 en action 3.

1) Deze durf ik niet met zekerheid te beantwoorden omdat de pocket 3 dacht ik nu wifi ingebouwd heeft. Eerder was aanzetten (uit, twijfel ik) niet mogelijk. Wel kan je vanaf een afstand de camera besturen (vanaf je telefoon).

2) Opgenomen clips kan je downloaden naar je telefoon in de originele kwaliteit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 01:08

Royz

Kleurenblind!!

GustavSan schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 12:14:

Volgens mij maakt de Osmo Pocket gebruikt van direct-wifi, zoals ook bij drones. Je kan hem dus niet aan internet hangen en een wake-up geven.

Ik heb de Osmo Pocket 3 nu sinds het begin en ik vind het echt een hele leuke en fijne camera. Het beeld is heerlijk, de gimbal doet goed zijn werk en D-Log is super nice.

Er is maar 1 min-punt en dat is de durability van dit apparaat. Helaas is de mijne alweer kapot gegaan toen ik hem gebruikte in IJsland. Dit was overigens wel mijn eigen schuld, maar doordat alle poorten zo open zijn moet je bijna alles met water vermijden.

Wat wel weer een dikke plus is, is DJI Care. Ik heb alweer een nieuwe Osmo Pocket 3 binnen dus dat doen ze bizar snel. Nu een hoes of cage vinden die de boel wat robuuster maakt. Mocht iemand tips hebben hoor ik het graag :D

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Dank voor je uitgebreide reactie. Ben er uit dat het deze wordt, ga nu nog even wachten op een mooie deal want ik heb het apparaat op zijn vroegst in juli nodig.

Wat betreft water enzo zag ik op Ali al een siliconen beschermhoes langskomen. Ook zelfs een onderwater-behuizing maar dan nemen we misschien wel erg veel risico :). Wellicht is dat handig tot DJI zelf iets op de markt brengt los van DJI Care.

Heb je enig idee of je het scherm ook uit kunt zetten bij voorwaarts positioneren (wil de cam aan de riem van mijn rugtas koppelen voor bepaald soort filmpjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:10

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hey, ik ben ook aan het oriënteren op een DJI pocket 3. Voor vakantiefilmpjes ziet het er wel heel lekker makkelijk uit, ik heb nu een iPhone 13 mini met gimbal, maar dat is toch altijd aardig wat klikwerk voordat je dan een filmpje kan starten. De pocket 3 ziet er erg lekker gebruiksvriendelijk uit…

Ik vraag mij alleen een paar dingen af
- is de camera echt stukken mooier dan een iPhone 13 zoals alle reviews lijken te claimen, of zie je dat eigenlijk alleen in low light echt goed (ik lees dat hij daarin uitblinkt?)
- hoe stabiel is de gimbal functionaliteit ten opzichte van professionele gimbals? Ik vind het juist op dit punt er best als speelgoed uitzien en ik ben ook niet heel erg onder de indruk van de stabilisatie filmpjes die ik in reviews op YouTube tegenkom. Maar… dat kan natuurlijk ook aan de filmer liggen.
- hoe fijn werkt handmatig iso, sluitertijd, witbalans afstellen? Is het snel te wisselen of zit dit in instellingenmenu’s verstopt waar je niet snel doorheen loopt?

Ik hoop zowel qua gebruiksgemak, camerakwaliteit en camerastabilisatie een upgrade te krijgen, anders is €539 wel een fors bedrag. Hoop dat iemand er ervaring mee heeft! Alvast dank.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Iemand enig idee of er ook een goede onderwaterbehuizing is voor de pocket 3? Ik zie wat op Ali langskomen, maar dat ziet er flimsy uit.

Verder vroeg ik mij af of jullie toevallig weten of je de video-opnames ook kunt pauzeren om op een ander moment (andere angle bv) verder te gaan? Mijn telefoon heeft dit en dit maakt het net wat makkelijker om zonder te editen simpele filmpjes te schieten.

Jammer dat de pocket 3 nog niet in prijs is gedaald. Laatst even 17% korting via MM Duitsland, maar die verzendt niet naar NL helaas. Ik heb nog niet eerder een elektronisch product meegemaakt waarbij het zo lang duurde eer er eens een actie of aanbieding was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Yup, idem hier. Ik baal als een stekker dat ik hem eind februari (geloof ik?) niet bij de BTW weg ermee actie van mediamarkt heb gehaald... op zich ook wel logisch de eerste maanden was er enorme schaarste en leveringstekorten, dat is eigenlijk nu net voorbij. Maar ik zit idd ook al een tijdje op deals te scouten. Hopen dat er voor de zomer nog iets komt...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

GustavSan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 13:57:
Iemand enig idee of er ook een goede onderwaterbehuizing is voor de pocket 3? Ik zie wat op Ali langskomen, maar dat ziet er flimsy uit.

Verder vroeg ik mij af of jullie toevallig weten of je de video-opnames ook kunt pauzeren om op een ander moment (andere angle bv) verder te gaan? Mijn telefoon heeft dit en dit maakt het net wat makkelijker om zonder te editen simpele filmpjes te schieten.

Jammer dat de pocket 3 nog niet in prijs is gedaald. Laatst even 17% korting via MM Duitsland, maar die verzendt niet naar NL helaas. Ik heb nog niet eerder een elektronisch product meegemaakt waarbij het zo lang duurde eer er eens een actie of aanbieding was :)
Hey, voor jou en anderen dan wellicht een tip, hij is momenteel in de sale op amazon.it met ook 17% korting:
https://www.amazon.it/gp/product/B0CG19QXWD
Referrals zijn niet toegestaan op Tweakers

Deze bezorgt gewoon in Nederland binnen 3 dagen. Ik ben uiteindelijk voor de Power Expansion Combo gegaan, de Creator Combo is een goede deal als je vlogt, maar ik gebruik dat zelf toch daar niet voor. Bovendien staan er best wat reviews op YouTube dat de microfoon intern ook al heel goed is, en de Wide Angle lens juist niet zo goed is. Kortom mooie actie zo, €526 voor camera + accu ipv normaal €539 voor alleen de camera.

[ Voor 2% gewijzigd door Wormaap op 20-06-2024 08:18 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
DeNachtwacht schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:31:
Yup, idem hier. Ik baal als een stekker dat ik hem eind februari (geloof ik?) niet bij de BTW weg ermee actie van mediamarkt heb gehaald... op zich ook wel logisch de eerste maanden was er enorme schaarste en leveringstekorten, dat is eigenlijk nu net voorbij. Maar ik zit idd ook al een tijdje op deals te scouten. Hopen dat er voor de zomer nog iets komt...
Ik kan je geruststellen. Ik hoopte ook dat MM de Pocket 3 met BTW-korting zou verkopen, maar in werkelijkheid was de pocket 3 in alle versies die gehele periode (uitverkocht of tijdelijk niet beschikbaar, ben even vergeten wat het ook alweer was). Kortom. Ik heb toen tevergeefs dagenlang de site bekeken maar helaas geen pocket 3 te koop toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
DeNachtwacht schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 01:05:
[...]

Hey, voor jou en anderen dan wellicht een tip, hij is momenteel in de sale op amazon.it met ook 17% korting:
[mbr]Referrals zijn niet toegestaan op Tweakers[/]

Deze bezorgt gewoon in Nederland binnen 3 dagen. Ik ben uiteindelijk voor de Power Expansion Combo gegaan, de Creator Combo is een goede deal als je vlogt, maar ik gebruik dat zelf toch daar niet voor. Bovendien staan er best wat reviews op YouTube dat de microfoon intern ook al heel goed is, en de Wide Angle lens juist niet zo goed is. Kortom mooie actie zo, €526 voor camera + accu ipv normaal €539 voor alleen de camera.
Dank voor je tip. Ik zie alleen de full price maar wellicht moet ik nog even op de .it site inloggen. Ik wil echter een 21% btw factuur dus het liefst via een NL bedrijf of Amazon.nl.....heb jij op de factuur toevallig de 21% btw gespecificeerd staan?

Ben overigens nooit zo'n fan die die extra's voor een hogere prijs. Ik gebruik die dingen vrijwel nooit (ook geen extra batterij). Toch mooie tip :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

@Wormaap Heel vreemd, vannacht was het echt een aanbieding met -17%, ik heb deze gewoon via Amazon.it opgezocht en verbaasde me ook over de aanbieding omdat zoals @GustavSan al schreef hij nooit ergens in een aanbieding is. Ik zie niet hoe dit een referral geweest kan zijn, het enige wat het misschien geweest is, is een persoonlijke link/aanbieding omdat ik al zo lang aan het zoeken ben en Amazon volgens mij wel tooltjes heeft draaien om prijzen persoonlijk aan te passen om mensen te pushen te kopen.

Mocht het wel een referral link geweest zijn excuus maar ik weet 1 ding zeker ik had er helaas geen geld aan over gehouden. Het jammere voor @GustavSan is nu echter wel dat door die modbreak de URL/link verdwenen is waardoor ik hem ook niet meer voor die prijs (€455 nieuw) kan vinden.

ik heb ook een bon met 21% BTW gehad, wel in het italiaans maar dat is met Bing Translate tegenwoordig niet zo'n issue meer. Ik zie dat je daar trouwens nog wel een "gebruikt, zo goed als nieuw" exemplaar kan kopen op het moment voor €429 via Amazon Retourdeals. Diezelfde gaat op de nederlandse Amazon site voor €488.

[ Voor 9% gewijzigd door DeNachtwacht op 20-06-2024 12:04 ]

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
DeNachtwacht schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 01:05:
[...]

[mbr]Referrals zijn niet toegestaan op Tweakers[/]
Via deze link is het product verkrijgbaar voor 455,59 EUR. Zie screenshot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GustavSan
Nou moe. Zelfde link verwees vanmorgen naar de oude prijs zonder korting. Nu idd wel weer. Heb het besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Nou vandaag wordt het apparaat bezorgd. Ben benieuwd. Alvast wat vragen uit nieuwsgierigheid:

- kan je een video pauzeren tijdens opnemen en dan weer unpauze om clips al tijdens opnemen aaneen te rijgen?

- kan ik de camera via mijn telefoon aan/uitzetten?

- kan ik aan indicatie ook uitzetten?

Ik wil van die walkaround video's maken, waarbij ik de camera via zo'n clip aan mijn rugtas bevestig...dus rondlopen en opnemen tegelijk.

Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb hem ook gister binnengehad, vanavond eens mee spelen…

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
GustavSan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 15:13:
Nou vandaag wordt het apparaat bezorgd. Ben benieuwd. Alvast wat vragen uit nieuwsgierigheid:

- kan je een video pauzeren tijdens opnemen en dan weer unpauze om clips al tijdens opnemen aaneen te rijgen?

- kan ik de camera via mijn telefoon aan/uitzetten?

- kan ik aan indicatie ook uitzetten?

Ik wil van die walkaround video's maken, waarbij ik de camera via zo'n clip aan mijn rugtas bevestig...dus rondlopen en opnemen tegelijk.

Ben benieuwd :)
Ik heb de camera inmiddels al een paar maandjes en recent flink gebruikt op vakantie in de bergen.

- Pauzeren lijkt niet mogelijk. Op zich prima, maar ik hoopte er ook gericht 'reel-filmpjes' mee te kunnen maken die ik gewoon 1 op 1 kon uploaden (vereist wel andere aanpak qua filmen maar is op mijn S24 Ultra erg goed gebleken).
- De app om de camera via de telefoon mee te besturen werkt prima.
- Indicatie lijkt niet uit te kunnen bij filmen. Jammer. Ik heb de camera namelijk via de straps van mijn rugzak vooruit kijkend...en dan heb ik het liefst dat omstanders niet kunnen zien dat de camera draait (bv bij loopfilmpjes oid).

Ik heb via Youtube een paar filmpjes gevonden met tips mbt basis-instellingen en dit werkte perfect.

Wel vind ik het soms gek dat de gimbal soms zomaar een kant op kijkt bij aandoen. Ik moet dan eerst handmatig de gimbal naar het onderwerp verplaatsen. Ik denk dat het aan mij ligt, maar heb het nog niet helemaal goed door. Wat hierbij ook niet helpt is die vertraging bij bewegen als instelling....werkt enerzijds fijn, maar ook traag om het onderwerp te pakken bij de start.

Ook heel irritant is dat je ND filter er niet op blijft zitten als je de camera aan/uit zet. Of deze komt vast te zitten als de gimbal naar binnen draait. Moet ik zelf aan denken, maar vaak zijn alle shorts ter plekke met ND en dan is het aardig irritant om telkens het filter te moeten verwijderen. Maargoed. Ook iets waar ik zelf mee om moet leren gaan natuurlijk :).

Verder haarscherp beeld. Fijne beelden en ook redelijk prettig in gebruik. Moet alleen nog even een keertje goed de instellingen (op het scherm) nagaan want ik snap de betekenis van de icoontjes na 3 weken gebruik nog steeds niet :). Vooral moet ik iets bedenken waarbij de gimbal gewoon altijd naar voren blijft kijken en dat ik eventueel zelf met de hand beweeg.....tips?

Edit: een aantal puntjes opgelost na het bekijken van dit filmpje: YouTube: DJI Osmo Pocket 3 - FULL MENU WALKTHROUGH

[ Voor 3% gewijzigd door GustavSan op 28-08-2024 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Ik heb er zelf nu ook flink wat ervaring mee opgedaan, ik vul gewoon even aan:

- ik heb de variabele ND filters van K&F concepts, deze hebben voordeel dat ze zo dun zijn dat je ze er op kan houden als hij uit staat.
- standaard heb ik de nd 1-5 erop zitten. Over het algemeen is het buiten bij zonlicht ND5, soms bij heel felle zon moet ik de 6-10 erop zetten
- bij twijfel ga ik naar het instellingen menu en draai de ND zo laag tot hij net boven/op 50 ISO komt in de auto modus. Zo heb je zo weinig mogelijk ruis.

Ik moet wel zeggen dat de beeldkwaliteit mij tegen valt, misschien is de hype die op YouTube over deze van is ontstaan toch door DJI gestimuleerd en zijn de reviewers overdreven positief, want ik als ik vergelijk met beelden van mijn iPhone 13 mini dan vind ik deze in 8 van de 10 keer toch scherper en zeker de HDR kleuren zijn gewoon mooier out-of-the-box

Misschien heb ik iets aan instellingen gemist maar zeker zo iets als scherpte lijkt me niet dat je kan verbeteren daarmee? Met beide apparaten film ik 30fps 4K dus dat ligt het niet aan. Een iPhone 15 pro lijkt me dan de osmo pocket 3 helemaal omver te blazen?

Ik hoop natuurlijk dat er toch iemand is die een filmpje of site met tips heeft om anders top in te stellen maar ik heb het nog niet gevonden…

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Een mbt de kwaliteit, maar nadat ik 1 filmpje in 4k heb geupload vind ik het resultaat toch best prima (voor dat doel).

Ik heb Freewell ND filters via cameranu gekocht, maar die vallen er dus of af of ze komen in de gimbel vast te zitten.

Nu schiet ik vaak in de avond/donker dus wellicht loop ik niet al te vaak tegen dit probleem aan. Leuk is echter anders. Ik heb Cameranu inmiddels een mailtje gestuurd en wellicht later ook nog even contact met Freewell. Het lijkt me niet de bedoeling....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Heeft iemand hier misschien enig idee hoe je de gimbal kunt locken waarbij de gimbal zelf nog wel trillingen enzo tegengaat?

Ik merkte bij gebruik in de praktijk dat het soms allemaal net wat te langzaam ging. Een snelle beweging van 1 focus onderwerp naar het volgende focus onderwerp gaat soms te traag, waarbij ik of zelf veel langzamer moet bewegen, of ik moet telkens veel te lang op het 2e focuspunt focusen om het goed in beeld te krijgen.

Nu kan ik de snelheid van de gimbal op zich aanpassen (die heb ik standaard vertraagd vanwege de overview shots), maar het liefst bepaald ik alles met mijn eigen beweging.

Dus de vraag: Gimbal lock betekent dat de gyro het nog wel gewoon doet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:18
GustavSan schreef op maandag 10 februari 2025 @ 10:40:
Heeft iemand hier misschien enig idee hoe je de gimbal kunt locken waarbij de gimbal zelf nog wel trillingen enzo tegengaat?

Ik merkte bij gebruik in de praktijk dat het soms allemaal net wat te langzaam ging. Een snelle beweging van 1 focus onderwerp naar het volgende focus onderwerp gaat soms te traag, waarbij ik of zelf veel langzamer moet bewegen, of ik moet telkens veel te lang op het 2e focuspunt focusen om het goed in beeld te krijgen.

Nu kan ik de snelheid van de gimbal op zich aanpassen (die heb ik standaard vertraagd vanwege de overview shots), maar het liefst bepaald ik alles met mijn eigen beweging.

Dus de vraag: Gimbal lock betekent dat de gyro het nog wel gewoon doet?
Met de 5D button ingedrukt houden lockt de camera op die positie. Gimbal blijft actief en dus smooth beeld. Zie ook het voorbeeld hier: https://www.instagram.com/danstube.tv/reel/CzVW0bbyMfl/

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

Pagina: 1 2 Laatste