Ik heb nog even gebeld met deze incasso firma. Omdat ze mij aanschrijven met alleen de eerste letter van mijn voornaam en de eerste 3 letters van mijn achternaam, sprak ik niet mijn volledige naam uit.
Ik legde op beschaafde toon uit dat ik ongevraagd handel door mijn brievenbus heb gekregen en dat ik op internet de zelfde verhalen tegenkwam. “Over elk product kun je wel negatieve verhalen vinden” zei hij.
Uitgelegd dat ik mij afgemeld heb, daar een bevestiging van heb en ook nooit enige betaalherinnering per post of e-mail heb ontvangen.
Vervolgens weer gelijk het zelfde verweer dat er een e-mail adres is opgegeven en daar naartoe een bevestiging is gestuurd en dat er betalingsherinneringen zijn verstuurd. Een soort standaard verweer die zij daar denk ik met de paplepel krijgen ingegoten.
Vervolgens kreeg ik zijn “persoonlijke mening en perspectief”; dat het een kleine moeite is om iets terug te sturen. Ik heb hem gezegd dat zijn mening hier niet toe deed en medegedeeld dat ik daartoe ook niet verplicht ben. Bovendien ook niet van plan ben kosten te maken om iets terug te sturen dat ik niet besteld heb.
Ik kon wel reageren op de e-mail en mijn beklaag doen. Echter, dit zou weinig zin hebben, zei hij. Zoiets van: “Ik denk dat omze opdrachtgever (lees: flexifromt) daar niets mee doen”.
Vervolgens gevraagd of zij in plaats daarvan een overeenkomst tussen mij en FF kunnen sturen. “Dat was niet aan de orde”.
Nogmaals u kunt reageren op de e-mail en dan zal onze “klachtenafdeling” er over buigen. Ik: Maar dat heeft geen zin zei je net? - mijn mening deed er toch niet toe?
Einde gesprek.
Het feit dat ze ook niet verbaasd zijn dat mijn naam foutief is, dat ze dit op geen enkele manier raar vinden en meedenken hoe dit gebeurd is, en vanaf de eerste seconden al in verweer gaan met panklare argumenten, vertelt mij dat ze weten dat dit zaakje stinkt en hier dus gewoon aan meewerken. Of, dit is een soort kartel waarin deze partijen met elkaar samenwerken.
Ik ga dus ook niet antwoorden en smeken of ze mij die €45 willen kwijtschelden.
Wat zou het hoogste bedrag kunnen worden mocht het op een rechtszaak aankomen!? Iemand die dat precies weet? Zolang het onder de €500 blijft vind ik het prima.
[
Voor 5% gewijzigd door
Aviv1 op 13-12-2018 18:08
]
Let me share my screen...