Advies nodig! Incasso na proberen scheermesje

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
@Aviv1 Ik begrijp dat je boos bent, maar zeg nou zelf, dat is het toch niet eens waard. Zonde van je bloeddruk en tijd. Gewoon lekker negeren, dat is sneller en minder frustrerend.

In het begin van dit topic maakte jij een beetje een 'bange' indruk dat zij jou iets konden maken en gaandeweg werd dat gelukkig minder nadat vrijwel iedereen benadrukte dat je je geen zorgen hoefde te maken. Dus kennelijk zit er in je achterhoofd wel iets van angst voor een incassobureau. En dat is precies de emotie die dergelijke zwendelaars willen. Mensen zoals jij die bij twijfel toch maar betalen voor de zekerheid om er van af te zijn.

Ik zou willen dat ik ongevraagd scheermesjes thuisgestuurd kreeg. Kan ik ook gratis mijn ballen scheren want dat wordt wel weer eens tijd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aviv1 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 11:57:
Hoe groot is de kans dat ze daadwerkelijk naar mijn huis komen met een deurwaarder? Hun toon is al gelijk dreigend terwijl ik nooit eerder een email van deze partij heb gekregen:

[...]
Die kans is nihil. Dan zouden ze naar de rechter moeten stappen waar ze zouden moeten bewijzen dat jij een proefpakket hebt aangevraagd (wat niet zo is). De vraag van velen hier is: hoe komt het bedrijf aan je adresgegevens? Weet je zeker dat je nooit ergens op een site een proefmonster heb aangevraagd door even je emailadres in te vullen? Als het antwoord "nee" is, dan gaat het hier om een ongevraagde verzending. Die mag je in principe houden. Vraag aan het incassobureau of ze jou de overeenkomst kunnen laten zien waar jij toestemming hebt gegeven voor deze proefzending of dit abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11:27

Pierre

Van nature lui!

Ze hopen dat je bang wordt van de toon die ze aanslaan in de communicatie, ook een keer gehad met Tiscali. Ik werkte toen op een groot advocaten kantoor, een advocaat heeft even een telefoontje gedaan naar die lui (stond ik bij) en het was op de speaker.

Nooit meer iets van gehoord, advies gewoon lekker negeren die lui.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjast
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-12-2021
GlowMouse schreef op donderdag 13 december 2018 @ 23:16:.

[opmerking over opnemen telefoongesprek door bedrijf zonder melding vooraf.]

Ja dat mag.
Toch even corrigeren om verwarring te voorkomen:

Nee het stelselmatig heimelijk opnemen van gesprekken is verboden bij wet, zie artikel 139 WVS. Voor consumenten geldt dit in de meeste gevallen niet (want niet stelselmatig, uitzondering oa bij bespreken privacy gevoelige informatie vanuit het bedrijf).

Verder: leuke casus. Zet je rechtsbijstand er op. Heb je die niet; er is geen overeenkomst en daarmee dus ook geen betalingsverplichting. Niet op reageren dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
kjast schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 23:00:
[...]

Toch even corrigeren om verwarring te voorkomen:

Nee het stelselmatig heimelijk opnemen van gesprekken is verboden bij wet, zie artikel 139 WVS. Voor consumenten geldt dit in de meeste gevallen niet (want niet stelselmatig, uitzondering oa bij bespreken privacy gevoelige informatie vanuit het bedrijf).
De uitzondering op basis van de AVG was al genoemd. Ik begrijp niet zo goed op welke uitzondering in het Wetboek van Strafrecht je doelt, omdat je naar het verkeerde artikel verwijst. Als ik even verder blader, gaat art. 139b Sr over heimelijk opnemen in een woning (denk aan opnameapparatuur), art. 139c Sr gaat over opnemen van gesprekken van iemand anders, en art. 139d Sr gaat over het aanbrengen van afluisterapparatuur. Allemaal niet van toepassing.
Pagina: 1 2 Laatste