Het verwarringzaaiende RVV is ook hier weer relatief onduidelijk over. Er staat wel een artikel dat knipperende verlichting (met uitzondering van richtingaanwijzers) verboden is voor fietsers.
Er staan nog wel meer leuke dingen;
Maar er is natuurlijk meer, te weten de Regeling voertuigen. En hier staat gewoon heel duidelijk in de permanente eisen;
Voor wat betreft de kerstverlichting en meer van dat soort spul;
CRT monitoren op 60 Hz kon ik ook al niet uitstaan. Waar bij veel mensen die zich daar ook aan ergerden 75 Hz genoeg was bij bepaalde modellen had ik 80 Hz nodig.
Restaurants met lage-frequentie PWM LED verlichting kom ik ook nooit weer op eigen initiatief terug.
Er staan nog wel meer leuke dingen;
En natuurlijk dit pareltje;Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
Tja... dat artikel wordt ook massaal overtreden. Ik kijk uit naar de dag dat elke flitspaal ook voor overbodig mistlicht gaat bekeuren.Artikel 34
1 Bij mist, sneeuwval of regen, die het zicht ernstig belemmert, mogen bestuurders van een motorvoertuig en van een gehandicaptenvoertuig mistlicht aan de voorzijde voeren. In dat geval hoeven die bestuurders geen dimlicht te voeren.
Maar er is natuurlijk meer, te weten de Regeling voertuigen. En hier staat gewoon heel duidelijk in de permanente eisen;
Ik zou dus zeggen dat dit simpel is. Over twee jaar is het hele wagenpark langs geweest voor APK en zijn alle PWM lichten vervangen. Probleem opgelost. Maarja, net zoals met de snorfietsen die bijna zonder uitzondering 40 km/h rijden wordt hier ook niet op gehandhaaft.Personenauto’s mogen, met uitzondering van de richtingaanwijzers, de waarschuwingsknipperlichten en de remlichten ten behoeve van het noodstopsignaal, niet zijn voorzien van knipperende lichten.
Voor wat betreft de kerstverlichting en meer van dat soort spul;
Die PWM verlichting vind ik persoonlijk ook uiterst irritant. Had allang verboden moeten worden, maar zoals met wel meer dingen loopt de wetgever ook hier weer achter. Dat de 80% van de bevolking met de sloomste beeldverwerking in de hersenpan het niet opmerkt boeit mij eerlijk gezegd weinig.Personenauto’s mogen niet zijn voorzien van:
a. meer lichten en retroreflecterende voorzieningen dan in de artikelen 5.2.51, 5.2.51a, 5.2.57 en 5.2.57a is voorgeschreven of toegestaan, en
b. in het voertuig aanwezige lichten of objecten die licht uitstralen naar de buitenzijde van het voertuig.
CRT monitoren op 60 Hz kon ik ook al niet uitstaan. Waar bij veel mensen die zich daar ook aan ergerden 75 Hz genoeg was bij bepaalde modellen had ik 80 Hz nodig.
Restaurants met lage-frequentie PWM LED verlichting kom ik ook nooit weer op eigen initiatief terug.